3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63
Öğrencilerin matematik bilgisini ölçmeleri ve tekrar etmeleri için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 59-60-61-62-63 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri test ederek eksiklerini görebilir. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin anlattıklarını pekiştirerek öğrenmeyi daha kolay ve kalıcı hale getirir. Bu sayede öğrenciler, ödevlerini yaparken ve sınavlara hazırlanırken daha başarılı olabilir.

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konu tekrarlarını yapmaları ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için önemli bir kaynaktır. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 59, 60, 61, 62, 63 Sayfa Cevapları”, kitaptaki değerlendirme sorularının doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi cevaplarını kontrol etmelerine imkân tanır. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde güvenilir bir destek sağlar.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
1. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap :
-
571 : Beş yüz yetmiş bir
-
642 : Altı yüz kırk iki
-
453 : Dört yüz elli üç
-
909 : Dokuz yüz dokuz
-
856 : Sekiz yüz elli altı
-
123 : Yüz yirmi üç
2. Aşağıdaki okunuşları verilen sayıları yazınız.
Cevap :
- yüz on dört : 114
- beş yüz on yedi : 517
- altı yüz beş : 605
- yüz yetmiş dokuz : 179
- iki yüz kırk : 240
- yedi yüz altı : 706
3. Aşağıdaki sayıların basamak adlarını yazınız.
Cevap :
-
979 →
9 → Yüzler
7 → Onlar
9 → Birler -
736 →
7 → Yüzler
3 → Onlar
6 → Birler
4. Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini yazınız.
Cevap :
-
925 →
9 → 900
2 → 20
5 → 5 -
840 →
8 → 800
4 → 40
0 → 0
5. Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
Cevap :
-
456, 457, 458, 459, … , 461, … , 463
-
718, 728, 738, 748, 758, … , 778, …
-
275, … , 475, 575, … , 775, … , 975
Cevapları dolduralım:
-
456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463
-
718, 728, 738, 748, 758, 768, 778, 788
-
275, 375, 475, 575, 675, 775, 875, 975
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
6. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap :
-
474 → 470
-
258 → 260
-
612 → 610
-
789 → 790
7. Aşağıdaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap :
-
555 → 600
-
429 → 400
-
309 → 300
-
171 → 200
8. Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve sıralayınız.
Cevap :
Küçükten büyüğe sıralayınız:
-
816, 675, 400, 89, 109 → 89 < 109 < 400 < 675 < 816
-
575, 256, 618, 256, 49 → 49 < 256 = 256 < 575 < 618
Büyükten küçüğe sıralayınız:
-
600, 760, 772, 88, 171 → 772 > 760 > 600 > 171 > 88
-
75, 542, 613, 300, 542 → 613 > 542 = 542 > 300 > 75
9. Aşağıdaki ileriye ritmik saymaları tamamlayınız.
Cevap :
a) Beşer beşer: 2, 7, 12, 17, 22, 27, 32, 37, 42
b) Yedişer yedişer:
3, 10, 17, 24, 31, 38, 45, 52, 59
c) Sekizer sekizer:
5, 13, 21, 29, 37, 45, 53, 61, 69
d) Dokuzar dokuzar:
4, 13, 22, 31, 40, 49, 58, 67, 76
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
10. Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletiniz.
Cevap :
-
7, 13, 19 → 25, 31, 37 (her seferinde 6 artıyor)
-
86, 94, 102 → 110, 118, 126 (her seferinde 8 artıyor)
-
50, 43, 36 → 29, 22, 15 (her seferinde 7 azalıyor)
11. Aşağıdaki kutuya kurallı bir sayı örüntüsü oluşturunuz.
Cevap :
Burada kendi örüntümüzü kurmamız gerekiyor. Örnek verelim:
Örüntü: 5, 10, 15, 20, 25
Model: Her defasında +5 ekleniyor.
12. Aşağıdaki sayılardan tek olanları A, çift olanları B kutusuna yazınız.
Cevap :
-
Tek sayılar (A): 75, 919, 47, 471, 251
-
Çift sayılar (B): 856, 248, 312, 540, 603 (← burada dikkat: 603 aslında tek, düzeltiyorum → Tekler kutusuna 603 de eklenmeli)
👉 Doğrusu:
-
A (Tekler): 75, 919, 47, 471, 603, 251
-
B (Çiftler): 856, 248, 312, 540
13. Verilen sayılar: 274, 361, 342, 193
Cevap :
-
a) Tek olanların toplamı: 361 + 193 = 554 (çift)
-
b) Çift olanların toplamı: 274 + 342 = 616 (çift)
-
c) Bir tek + bir çift seçelim (örneğin 361 + 274 = 635). Sonuç tek
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
14. Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
Cevap :
- 9 → IX
- 14 → XIV
- 6 → VI
- 11 → XI
- 19 → XIX
- 4 → IV
15. Aşağıdaki Romen rakamlarının sayı değerlerini yazınız.
Cevap :
- XX → 20
- XIII → 13
- II → 2
- XII → 12
- XV → 15
- XVII → 17
16. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap :
- 115 + 334 = 449
- 305 + 253 = 558
- 430 + 441 = 871
- 252 + 177 = 429
- 625 + 326 = 951
- 379 + 217 + 199 = 795
- 344 + 236 + 262 = 842
- 226 + 287 + 398 = 911
- 249 + 157 + 121 = 527
- 455 + 238 + 213 = 906
17. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Her iki toplama işleminde sonuçların değişip değişmediğini işaretleyiniz.
Cevap :
-
45 + 216 + 78 = 339
-
45 + 78 + 216 = 339
👉 Sonuç değişmedi
-
(616 + 44) + 181 = 841
-
(181 + 616) + 44 = 841
👉 Sonuç değişmedi
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
18. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap :
-
879 – 441 = 438
-
567 – 460 = 107
-
555 – 424 = 131
-
855 – 451 = 404
-
726 – 316 = 410
-
577 – 198 = 379
-
603 – 339 = 264
-
718 – 324 = 394
-
849 – 182 = 667
-
444 – 127 = 317
Kutudakiler:
-
777 – 122 = 655
-
629 – 482 = 147
-
319 – 205 = 114
-
566 – 187 = 379
19. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız.
Cevap :
-
53 – 20 = 33 → Onlar basamağından 2 on çıkar (50–20=30), 3 kalır → 33
-
68 – 30 = 38 → 60–30=30, 8 ekle → 38
-
80 – 20 = 60 → Onlar basamağından 2 on çıkar → 60
-
92 – 30 = 62 → 90–30=60, 2 ekle → 62
-
100 – 10 = 90 → Onlar basamağından 1 on çıkar → 90
-
305 – 40 = 265 → 300–40=260, 5 ekle → 265
-
400 – 90 = 310 → 400–100=300, 10 ekle → 310
-
600 – 300 = 300 → 6 yüzlükten 3 yüzlük çıkar → 300
-
900 – 50 = 850 → 900–100=800, 50 ekle → 850