4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


Sağlıklı beslenme konusunu pekiştirmek için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85 Sayfa Cevapları” oldukça önemlidir. Bu sayfalarda öğrenciler, besinlerin özelliklerini öğrenirken aynı zamanda bu bilgileri günlük yaşamlarında uygulama fırsatı bulurlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinliklerdeki soruları doğru yanıtlamalarına ve konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin besinleri tanıma ve özelliklerini kavrama sürecini destekler. Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85  Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri kontrol ederek eksiklerini görmelerini ve bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1. Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri hayvansal ve bitkisel oluşlarına göre ilgili kutucuklara yazarak gruplandırınız.


Cevap :

Hayvansal besinler = 2, 4, 6, 8, 11, 12 ve 14

Bitkisel besinler = 1, 3, 5, 7, 9, 10 ve 13


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


2. Aşağıda verilen besin içeriklerinin karşısındaki kutucuklara besinin vücuttaki öncelikli görevini yazınız.


Cevap :

KARBONHİDRATLAR = ENERJİ VERİCİ
PROTEİNLER = YAPICI-ONARICI
SU VE MİNERALLER = DÜZENLEYİCİ
VİTAMİNLER = DÜZENLEYİCİ
YAĞLAR = ENERJİ VERİCİ


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


3. Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri sahip oldukları besin içeriği kutucuğuna yazarak gruplandırınız.


Cevap :

Su ve Mineral : 1

Proteinler : 4, 7 ve 8

Karbonhidratlar : 5 ve 6

Yağlar : 3 ve 4

Vitaminler : 2


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


4. Aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı tamamlayınız.


Cevap :

  1. Proteinler vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir? = Yapıcı ve onarıcı

  2. Karbonhidratlar vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir? = Enerji vermek

  3. Sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunan ve vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapan besin içeriği nedir? = Vitamin

  4. Vitaminler, su ve mineraller vücudumuzda hangi görevi yerine getirir? = Düzenleyici 


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


5. Alışveriş listesinde ambalajlı gıdalar bulunan ailenin, bu gıdaları alırken nelere dikkat etmesi gerekir? Aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Son kullanma tarihine bakmalıdır.
  • Ambalajın sağlam ve açılmamış olmasına dikkat etmelidir.
  • İçindekiler listesini kontrol etmelidir.
  • Üretim ve saklama koşullarına uygun ürünleri seçmelidir.
  • Taze ve doğal ürünler almaya özen göstermelidir.

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


6. Sigaranın zararları ile ilgili broşür, görsel, yazı veya slogan hazırlayarak aşağıdaki alana çiziniz/yazınız.


Cevap :

Sigara Kullanmanın Zararları

Sigara, akciğer başta olmak üzere vücudun birçok organına zarar verir. Solunum yolu hastalıklarına, kalp problemlerine ve kansere yol açabilir. Sigara içmek sadece içeni değil, çevresindekileri de etkiler. Sağlıklı bir yaşam için sigaradan uzak durmak gerekir.


Sigaranın zararlarıyla ilgili kısa yazı veya slogan önerileri (10 tane):

  • “Sigara içme, sağlığını kaybetme!”
  • “Dumansız hayat, sağlıklı hayat.”
  • “Sigara akciğerini değil hayatını yakar.”
  • “Temiz nefes, uzun yaşam.”
  • “Sigara sana değil, sevdiklerine zarar verir.”
  • “Her nefeste zarar, her sigara ölüme yakınlık.”
  • “Sigara bırak, sağlığını kazan.”
  • “Duman değil, temiz hava tercih et.”
  • “Sigara sadece keyif değil, hastalık getirir.”
  • “Sağlığın değerini bil, sigaraya hayır de.”

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI – Konu: Sağlığa Zararlı Maddeler

PROBLEMİN TANIMI = Çocukların ve gençlerin sağlığa zararlı maddelere karşı bilinçlendirilmesi ve kullanımının önlenmesi.

ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) = Sigara, alkol, uyuşturucu ve katkı maddelerinin insan sağlığına etkileri ile ilgili kitap, internet ve broşürlerden bilgi toplama; uzman görüşleri ve istatistikleri inceleme.

HAYAL ETME VE BULUŞ = Okul ve çevrede sağlığa zararlı maddelere dikkat çekecek afişler, broşürler veya bilgilendirici sunumlar hazırlama fikirleri üretme.

TASARIM YAPMA / PLANLAMA = Hangi mesajların verileceğini, afişin boyutunu, renk ve görselleri planlama; sloganları belirleme; broşür içeriğini tasarlama.

UYGULAMA = Afişleri hazırlama, broşürleri basma ve dağıtma; sınıf sunumu veya okul panolarında paylaşma.

TEST ETME VE GELİŞTİRME = Hazırlanan afiş ve broşürleri arkadaşlara gösterme; mesajın anlaşılıp anlaşılmadığını, dikkat çekip çekmediğini gözlemleme; gerekirse düzenleme yapma.

DEĞERLENDİRME = Etkinliğin başarısını tartışma; sağlığa zararlı maddeler konusunda farkındalık yaratılıp yaratılmadığını inceleme; eksik veya geliştirilecek yönleri belirleme.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.


Cevap :

Sağlığa Zararlı Maddeler

Sigara, alkol ve uyuşturucu gibi maddeler, insan sağlığına ciddi zararlar verir. Bu maddeler hem kullanan kişinin vücudunu olumsuz etkiler hem de çevresindekiler için tehlike oluşturur. Uzun süreli kullanım, solunum, kalp ve beyin gibi hayati organlarda problemler yaratabilir.

Sağlığa zararlı maddelerden uzak durmak, güçlü ve sağlıklı bir yaşam sürmenin en önemli yoludur. Bu nedenle, bilinçli olmak, zararlı maddelerin etkilerini bilmek ve çevremizdekileri uyarmak çok önemlidir. Okullarda, ailelerde ve toplumsal alanlarda farkındalık çalışmaları yapmak, herkesin sağlığını korumaya yardımcı olur.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!