4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Kültürümüzün Öğeleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin kültürel farkındalıklarını artırmak ve toplumdaki değerleri anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kültürümüzün Öğeleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kültür öğelerini tanıyıp yorumlamalarını destekler. Bu kapsamda 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini pekiştirerek öğrencilerin bilgilerini geliştirmelerine katkı sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kültürümüzün Öğeleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47


Soru : Tarihî bir cami, köprü ya da bir okul neden kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :  Tarihî cami, köprü veya okul, geçmişte insanların yaşam tarzını, mimari anlayışını ve değerlerini yansıttığı için kültürümüzün bir ögesi sayılır; ayrıca toplumun tarihî ve kültürel mirasının korunmasına katkı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Selin ve Ömer’in hazırladığı tarihî yerler listesini inceleyiniz. Ardından siz de onlar gibi yakın çevrenizde (yakın çevrenizde yoksa ilinizde) yer alan tarihî yerlerin listesini çıkararak defterinize yazınız.


Cevap :

İstanbul: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Galata Kulesi, Sultanahmet Camii
Ankara: Anıtkabir, Roma Hamamı, Hacı Bayram Camii, Ankara Kalesi
İzmir: Kadifekale, Agora Ören Yeri, Saat Kulesi, Konak Meydanı
Antalya: Hadrian Kapısı, Kaleiçi, Aspendos Tiyatrosu, Perge Antik Kenti
Hatay: St. Pierre Kilisesi, Antakya Mozaik Müzesi, Habib-i Neccar Camii, Titus Tüneli
Gaziantep: Gaziantep Kalesi, Zeugma Mozaik Müzesi, Bakırcılar Çarşısı, Rumkale
Erzurum: Erzurum Kalesi, Çifte Minareli Medrese, Yakutiye Medresesi, Palandöken Kayak Merkezi

Dilediğiniz başka şehirler varsa yorumlara belirtiniz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin geçmişi ile ilgili sınıfınıza getirdiğiniz metin ve görselleri inceleyiniz. Arkadaşlarınızla sizin getirdiğiniz içerikleri karşılaştırınız.


Cevap :  Sınıfa getirdiğim metin ve görselleri arkadaşlarımın getirdikleriyle karşılaştırdığımda, bazı yerler ve tarihî olaylar ortak, bazıları ise farklıdır; bu sayede yaşadığımız yerin geçmişi hakkında daha geniş ve çeşitli bilgiler öğrenmiş oluruz.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Ardından verilen soruları cevaplayınız.


Görüşme Tarihi: 17.01.2022
Görüşme Yeri: Jale’nin dedesinin evi

Jale: Dedeciğim, geçen gün bir konuşmamızda doğduğun günden beri bu evde yaşadığını söylemiştin. Sen doğduğunda burası nasıl bir yerdi? Nasıl bir yaşamınız vardı?

Dede: Ben bu evde doğmuşum. Küçükken burası bir köydü. Şimdiki gibi gelişmiş bir ilçe değildi. Köyde hayvancılık ve tarım yapılırdı. Ben sabahları ineklerin başına giderdim. Öğlen ise eve gelir, aşımı yerdim. Şimdiki gibi çeşit çeşit marketler o zaman tabii ki yoktu. Her şeyimizi kendimiz yapardık. Bahçede yetiştirdiğimiz meyve ve sebzeleri, odun ateşinde pişirdiğimiz ekmeği yerdik.

Köyde o zamanlar birkaç aile vardı. Şimdi ise “Nüfus on bini geçmiş.” diyorlar. Köyde okul yoktu. Şimdi ilçemizde bir Anadolu lisesi bile var. Okuma yazmayı askerdeyken öğrendim. Sevgili torunum, benim çocukluk dönemimde hava tertemizdi. Tamamen doğal ürünlerle beslenmekteydik. Çok iyi komşularımız vardı. Birbirimizle yardımlaşırdık. (…)


Jale ve dedesi arasındaki konuşma nasıl devam etmiş olabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Jale, dedesine köyde oynadığı oyunları, arkadaşlarıyla geçirdiği zamanları ve okul olmadığında nasıl ders çalıştığını sormuş olabilir. Dedesinin çocukluğunda yaşadığı eğlenceli anıları ve komşularıyla olan ilişkilerini anlattığı bir sohbet şeklinde devam etmiş olabilir.


Soru : Yakın çevrenizde yer alan farklı millî kültür ögelerine örnekler bularak bu örnekleri defterinize yazınız. Ardından yakın çevrenizdeki bir tarihî eseri görselleriyle birlikte tanıttığınız bir yerel tarih çalışması hazırlayınız. Çalışmanızı sınıfınızda sununuz.


Cevap :

Yakın çevremdeki millî kültür ögelerine örnekler:

  • Yöresel kıyafetler (bindallı, şalvar)

  • El dokuması kilimler ve halılar

  • Bakır ve seramik eşyalar

  • Geleneksel müzik aletleri (kaval, ney, bağlama)

  • Tarihî yapılar (köprüler, camiler, medreseler)

Yerel tarih çalışması örneği:

  • Tanıtılan eser: Tarihi Taş Köprü

  • Görseller: Köprünün farklı açılardan fotoğrafları

  • Açıklama: Bu köprü Osmanlı döneminde inşa edilmiş, taş işçiliği ile dikkat çeken bir yapı olup, çevredeki ticaret yollarının geçiş noktası olarak kullanılmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : https://sanalmuze.gov.tr/muzeler/ankara-anadolumedeniyetleri muzesi/ genel ağ adresinden Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni ziyaret ediniz. Müze binasının tarihini araştırınız. Bu bina hep müze olarak mı kullanılmıştır? Binanın geçmişten günümüze değişen ve sürekli olan yani değişmeyen ne gibi özellikler vardır? Defterinize yazınız.


Cevap :

Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Ankara’da yer almakta olup Anadolu’nun farklı dönemlerine ait eserlerin sergilendiği önemli bir kültür merkezidir. Müze binası, tarihi Mahmut Paşa Bedesteni ve Kurşunlu Han’ın birleştirilmesiyle oluşturulmuştur. Başlangıçta bu yapılar ticaret ve sosyal yaşam için kullanılırken, 1940’lı yıllarda restore edilerek müze olarak ziyarete açılmıştır.

Binanın geçmişten günümüze değişen özellikleri:

  • Kullanım amacı: Ticaret ve sosyal alan → Müze

  • İç mekân düzeni: Restorasyonla sergi salonları oluşturulması

  • Teknolojik altyapı: Interaktif sergi ve dijital uygulamalar

Değişmeyen özellikler:

  • Tarihî ve kültürel miras korunmuştur.

  • Osmanlı dönemine ait mimari yapılar özgün hâliyle korunmuştur.

  • Müzedeki eser koleksiyonu, Anadolu’nun tarihini yansıtan önemli örnekleri içermektedir.

Müze, hem geçmişin izlerini taşıyan bir yapı olarak hem de kültürel değerlerin sergilendiği bir merkez olarak önemini sürdürmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Çevrenizde fotoğraftakilere benzer hangi kültürel ögeler olduğunu söyleyiniz. Bu ögelerin özelliklerini ve kullanım amaçlarını anlatınız.


Cevap :

Hereke Halısı: Çevremizde bazı evlerde veya müzelerde görebileceğimiz bu halılar, el dokuması ve ince işçiliği ile ünlüdür. Özellikle salonlarda veya özel odalarda dekoratif amaçla kullanılır. Hem estetik hem de dayanıklı olmasıyla bilinir; kültürel miras olarak değer taşır.

Bindallı Kıyafeti: Düğün, nişan veya özel törenlerde giyilen geleneksel bir kıyafettir. Genellikle işlemeli ve renkli kumaşlardan yapılır. Gelin veya davetliler tarafından giyilir ve kültürel kimliği, gelenekleri temsil eder. Aynı zamanda süslemeleriyle sanatsal bir değer taşır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Aile bireylerinizin çocukluk dönemi hakkında onlarla bir görüşme yapınız. Görüşmeden elde ettiğiniz bilgileri yazarak sınıfınıza getiriniz. Yazılarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görüşme yaptığım aile bireylerimden edindiğim bilgilere göre:

  • Babam çocukken köyde büyümüş, sabahları hayvanlarla ilgilenirmiş.

  • Annem oyun oynamayı ve arkadaşlarıyla dışarıda vakit geçirmeyi çok severmiş.

  • Dedem küçükken odun ateşinde pişirilen ekmekleri ve bahçede yetiştirilen sebzeleri yiyerek büyümüş.

  • Ablam çocukken resim yapmayı ve öykü okumayı çok seviyormuş.

Bu bilgiler bana ailemin çocukluk dönemindeki yaşamlarını ve çevrelerini anlamamda yardımcı oldu.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!