İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Ailem Çocukken Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 48-49-50-51 Sayfa Cevapları, öğrencilerin aile yaşamını anlamaları ve geçmişteki deneyimlerini keşfetmeleri için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, çocukların etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Ailem Çocukken Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin aile geçmişini ve çocukluk anılarını incelemelerini sağlar. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 48, 49, 50, 51 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini destekleyerek öğrencilerin bilgilerinin pekişmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailem Çocukken Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 48-49-50-51
Soru : Eskiden çocukların oynadığı oyunlarla ilgili neler biliyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap : Eskiden çocuklar sokaklarda veya açık alanlarda oynar, hareketli ve grup hâlinde oyunlar tercih ederdi. Oyunlar hem eğlenceli hem de arkadaşlık ve iş birliği gibi sosyal becerileri geliştirirdi.
Soru : Geleneksel çocuk oyunlarımızdan seksek, yakantop, halat çekme, mendil kapmaca, tombik, elim sende, saklambaç, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa ve çuval yarışı oyunlarından hangilerinin kurallarını biliyorsunuz? Bu oyunların sizin oynadığınız oyunlarla ne gibi benzerlik ve farklılıkları vardır? Söyleyiniz.
Cevap :
Bildiğim oyunlar: seksek, saklambaç, mendil kapmaca, çuval yarışı.
Benzerlikleri: Hem geleneksel oyunlar hem de günümüz oyunları strateji ve dikkat gerektiriyor.
Farklılıkları: Geleneksel oyunlar fiziksel aktivite ve arkadaş etkileşimi içerirken, modern oyunlar daha çok ekran başında oynanıyor ve dijital beceriler ön planda oluyor.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
Soru : Aile bireylerinizle yaptığınız görüşmelerden oluşturduğunuz metinleri okuyunuz. Arkadaşlarınız sizden farklı olarak hangi konulara değinmiştir? Bunları tespit ederek görüş alışverişinde bulununuz.
Cevap : Arkadaşlarımın metinlerinde aile büyüklerinin çocukluk dönemleri, oynadıkları oyunlar veya evin ve çevrenin eski hâlleri gibi konulara daha çok değinildiğini gördüm. Benim metnimde ise ailemle birlikte yaşadığımız özel anılara ve önemli olaylara odaklandım. Bu farklılıkları fark ederek hangi konuların daha çok ön plana çıktığını ve her aileye özgü anıların nasıl çeşitlilik gösterdiğini arkadaşlarımla paylaştım.
Soru : Aşağıdaki oyunları ve kuralları okuyunuz. Bu oyunları kendi oynadığınız oyunlarla değişim ve süreklilik açısından karşılaştırınız. Ders arasında arkadaşlarınızla birlikte okul bahçesinde bu oyunlardan istediklerinizi oynayınız.
1. Körebe
Oyuncular arasından bir ebe belirlenir ve ebenin gözleri bağlanır (Görsel 2.30). Oyun, adını ebenin gözlerinin bağlanmasından alır. Ebe, bu sırada kollarını öne doğru uzatarak dokunduğu oyuncunun başını, yüzünü ve üstünü elleriyle yoklar. Kim olduğunu anlayabilirse adını söyler. Eğer tanırsa dokunduğu oyuncu ebe olur. Tanıyamazsa, oyun aynı ebeyle sürer.
2. Telden arabalar yapma
Kolay şekil alabilen teller, araba şekli verilecek bir biçimde birbirlerine bağlanır. Tekerler özel olarak oluşturulur ve ana yapıya monte edilir. Böylece telden arabalar üretilmiş olur ve keyifle oynanır. Günümüzde çocukların oynadığı bu oyun değişmiştir. Çocuklar araba oyunlarını ekran karşısında oynayabilmektedir. Direksiyonla arabanın nereye gideceğine karar verirler. Hatta bu oyunların bir kısmında araba yarışı yapılmaktadır.
Cevap : Körebe oyununda temel kural ve amaç değişmeden günümüzde de oynanmaktadır; yalnızca çocukların oyun oynama alanları farklılaşmıştır, artık okul bahçesi yerine bazen ev veya park da tercih edilebiliyor. Telden arabalar yapma oyunu ise teknolojinin etkisiyle büyük değişim göstermiştir; eskiden kendi ellerimizle araba yaparken, şimdi çoğu çocuk bilgisayar veya tablet üzerinde araba oyunları oynayarak aynı eğlenceyi dijital ortamda yaşamaktadır. Bu durum, bazı oyunların temel mantığının korunarak değişim gösterdiğini, bazı oyunların ise tamamen farklı bir biçime evrildiğini gösterir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki çocuklar, hangi oyunları oynamakta ya da hangi etkinliklere katılmaktadır? Görsellerin altlarında verilen boşluklara yazınız. Bu oyun ve etkinlikleri günümüzde kendi oynadığınız oyun ve yaptığınız etkinliklerle karşılaştırınız. Benzer ve farklı yanlarını söyleyiniz.
Cevap :

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : “https://ders.eba.gov.tr” genel ağ adresindeki videoyu izleyerek geçmişten günümüze çocukların oynadığı bazı oyunlarla ilgili farklı bilgiler öğrenebilirsiniz.
Cevap : Eba adresini ziyaret ederek ilgili videoyu izleyebilirsiniz.
Soru : “https://ders.eba.gov.tr” genel ağ adresindeki videoyu izleyerek videonun sonundaki soruyu yanıtlayınız.
Cevap : Eba genel adresinden videoyu izlediğimizde dede, torununa geçmişte oynadığı oyunları biliyor musun diye soruyor. Geçmişte oynanan oyunlar ise beştaş, sek sek, cirit atma, uçurtma uçurma, körebe örnek olarak verilebilir.
Soru : Aşağıda verilen tabloya kurallarını bildiğiniz iki geleneksel oyun adı da siz yazınız. Ardından tabloyu oyunların kurallarına göre doldurunuz.
Cevap :
| Oyunlar | Kaç Kişiyle Oynanır? | Gerekli Araç ve Gereçler |
|---|---|---|
| Yakantop | 6-12 kişi | Top |
| Çuval yarışı | 4-10 kişi | Çuval |
| Mendil kapmaca | 6-12 kişi | Mendil |
| Sek sek | 1-4 kişi | Taş veya tebeşirle çizilmiş alan |
| İstop | 6-12 kişi | Top veya yok |
Soru : Çinçan oyununun elektronik içeriğini inceleyiniz. Bu oyun ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Arkadaşlarınızla bu oyunu oynayınız.
Cevap : Çinçan oyunu: Çinçan oyunu elektronik ortamda oynandığında hem eğlenceli hem de strateji geliştirmeye yönelik bir oyun oluyor. Arkadaşlarımla oynarken hem rekabet ediyor hem de birbirimize yardımcı olabiliyoruz.
Soru : Öğretmeninizden size ülkemizin kuruluş sürecini anlatan videolar önermesini isteyiniz. Videoları izlerken hissettiğiniz duygu ve düşüncelerinizi not alarak bir sonraki derste yanınızda getiriniz.
Cevap : Videoları izlerken, ülkemizin bağımsızlık mücadelesini ve halkımızın gösterdiği fedakârlıkları gördüm; bu durum bana gurur ve minnettarlık duygusu hissettirdi. Kahramanlarımızın cesaretini ve birlik içinde olmanın önemini düşündüm. Ayrıca geçmişte yaşanan zorlukları öğrendikçe, bugünün değerini daha iyi anladım. Bu hislerimi ve düşüncelerimi not alarak derse getireceğim.