İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Atatürk Dumlupınar’da Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 55-56-57-58-59-60 Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri için önemlidir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, metin ve etkinliklerin doğru anlaşılmasını sağlar.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Atatürk Dumlupınar’da Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tarihi olayları öğrenmelerine ve yorumlamalarına yardımcı olur. Bu nedenle 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 55, 56, 57, 58, 59, 60 Sayfa Cevapları, derslerde etkin öğrenme sürecini destekler.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk Dumlupınar’da Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60
1. Millî Mücadele denince aklınıza neler geliyor?
Cevap : Millî Mücadele denince aklıma Türk halkının bağımsızlık için verdiği mücadele, Atatürk’ün liderliği, cephelerdeki kahramanlıklar ve vatan sevgisi geliyor.
2. Sizce Millî Mücadele’den zaferle çıkmamızın nedenleri nelerdir?
Cevap : Zaferin sebepleri arasında halkın birlik ve beraberliği, Atatürk’ün önderliği, askerlerin ve sivillerin fedakârlıkları ve stratejik planlama yer alıyor.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metni okumaya başlamadan önce metnin başlığından ve metne ait görsellerden faydalanarak metinle ilgili üç soru yazınız. Metni okuduktan sonra sorularınızı cevaplayınız.
Cevap :
Birinci sorum: Atatürk Dumlupınar’a neden gitmiştir?
Cevabım: Başkomutanlık Meydan Savaşı’nın yıl dönümünü anmak ve Şehit Asker Anıtı’nın temelini atmak amacıyla gitmiştir.
İkinci sorum: Atatürk Dumlupınar’da neler yapmıştır?
Cevabım: Tören alanına gelmiş, anıtın ilk taşını koymuş, halk ve devlet yetkilileriyle görüşmüş ve bir konuşma yapmıştır.
Üçüncü sorum: Atatürk gençlere hangi mesajı vermiştir?
Cevabım: Gençlerin cesaret ve bilgilerini kullanarak cumhuriyeti koruyacaklarını ve yükselteceklerini belirtmiştir.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen “Kelimeyi Bul” oyunuyla ilgili verilen bilgileri okuduktan sonra oyunu öğretmeninizin kontrolünde oynayınız.
Cevap :
KELİMEYİ BUL
Metinde geçen anlamını bilmediğiniz bir kelimeyi aklınızda tutunuz. Daha sonra bu kelimenin anlamını sözlüğünüzden bulunuz.
Öğretmeninizin yönlendirmesiyle kelimenin anlamını tahtaya yazınız. Arkadaşlarınızdan aklınızda tuttuğunuz kelimeyi bulmalarını isteyiniz. Her yanlış cevaptan sonra kelimeye ait bir harfi tahtaya yazınız. Tuttuğunuz kelime bulunana kadar arkadaşlarınıza söz hakkı vermeye devam ediniz. Kelimeyi bulan arkadaşınızı tebrik ederek onu tahtaya davet ediniz.
Öğretmeninizin uygun gördüğü süre boyunca oyunu oynamaya devam edebilirsiniz. Oyunu oynarken nezaket ve sınıf kurallarına uymayı unutmayınız.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Atatürk il ve ilçe gezilerine ne zaman başlıyor?
Cevap : Atatürk, cumhurbaşkanı seçildikten sonra yurdumuzun birçok il ve ilçesini gezmeye başlıyor.
2. Bu gezilerinde neler yapıyor?
Cevap : Kurtuluş törenlerine katılıyor, yaptığı konuşmalarla halkı aydınlatmaya çalışıyor.
3. Dumlupınar gezisinin düzenlenmesinin amacı nedir?
Cevap : Başkomutanlık Meydan Savaşı’nın ikinci yıl dönümünü kutlamak ve Şehit Asker Anıtı’nın temelini atmak için düzenlenmiştir.
4. Atatürk Dumlupınar gezisine kimlerle katılıyor?
Cevap : Yanında bazı devlet adamları, milletvekilleri ve generallerle katılıyor.
5. Atatürk tören alanına vardığında neler yapıyor?
Cevap : Önce çadırda dinleniyor, sonra Şehit Asker Anıtı’nın yapılacağı tepeye çıkıyor, anıtın ilk taşını koyuyor ve konuşma kürsüsünün yanında oturuyor.
6. Atatürk törende neler söylüyor?
Cevap : Türk ulusunun kazandığı zaferin önemini, savaşın özelliklerini, şehitlerin ve gazilerin değerini vurguluyor; özellikle gençlere güveniyor ve onlara düşen görevleri anlatıyor.
7. Atatürk’ü dinleyenler nasıl bir tepki veriyorlar?
Cevap : Söylevini sessizlik içinde dikkatle dinliyorlar ve Atatürk’ün “Şehit Asker’i hep birlikte saygı ile selamlayalım” sözlerini dakikalarca alkışlayarak karşılıyorlar.
4. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde anlatılan olayların hayal mi yoksa gerçek mi olduğunu söyleyiniz.
“Tören yerinde çadırlar kurulmuştu.”
“Atatürk, kendisi için hazırlanmış olan çadırda önce bir süre dinlendi.”
Cevap :
“Tören yerinde çadırlar kurulmuştu.” → Gerçek
“Atatürk, kendisi için hazırlanmış olan çadırda önce bir süre dinlendi.” → Gerçek
Soru : Siz de içinde hayalî unsurlar barındıran cümleler yazınız.
Cevap :
Hayalî Unsurlar İçeren Cümleler
- Gökyüzünde dev bir ejderha uçuyordu.
- Bahçemde konuşan çiçekler açtı.
- Kedim sihirli bir değnekle uçabiliyordu.
- Kitaplardan çıkan karakterler odama geldi.
- Ay, geceleyin bana şarkı söyledi.
- Rüyamda bulutların üzerinde yürüyordum.
- Oyuncaklarım kendi başlarına oyun oynamaya başladı.
- Denizden dev bir ahtapot çıkarak bana el salladı.
- Yıldızlar geceleri sohbet ediyordu.
- Ormanda konuşan ağaçlarla yürüyüş yaptım.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : “Atatürk Dumlupınar’da” metninin paragraflarını numaralandırınız. Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde yer alan paragrafların numaralarını aşağıya yazınız.
Cevap :
Giriş: 1. ve 2. paragraflar
Gelişme: 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. paragraflar
Sonuç: 9. ve 10. paragraflar
6. ETKİNLİK
Soru : Kitabınızın “İçindekiler” bölümünü inceleyiniz. “Atatürk Dumlupınar’da” metninin yer aldığı sayfa numarası ile “İçindekiler” bölümünde yazan sayfa numarasının uyumlu olup olmadığını söyleyiniz. Ardından kitabınızın “Kaynakça” bölümünü inceleyerek metinlerin alındığı kaynaklardan daha önce okuduklarınız hakkında konuşunuz.
Cevap :
“İçindekiler” bölümünde “Atatürk Dumlupınar’da” metni sayfa 45 olarak gösterilmişti. Kitabın gerçek sayfasına baktığımda metin gerçekten sayfa 45’te yer alıyor; yani sayfa numaraları uyumlu.
Kitabın “Kaynakça” bölümünde yer alan metinlerin çoğu, daha önce derslerde veya okul kütüphanesinde okuduğum tarih kitaplarından ve Millî Mücadele ile ilgili kaynaklardan alınmış. Bu sayede metinleri daha iyi anladım ve konular hakkında bilgilerimi pekiştirdim.
7. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırma sonucunda defterinize yazdığınız Millî Mücadele Dönemi’nin kahramanı hakkındaki bilgileri okuyunuz. Millî Mücadele’de her şeyini ortaya koyan bu kahramanların varlığının ülkemiz için, bizler için ve sonraki nesiller için önemi hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün sizlere Millî Mücadele kahramanlarından ve onların ülkemiz için oynadığı önemli rolünden bahsetmek istiyorum. Bu kahramanlar, vatanımızın bağımsızlığı için her şeylerini ortaya koydular. Savaşlarda büyük fedakârlık gösterdiler, cesaretleri ve kararlılıklarıyla tarihimizde iz bıraktılar.
Onların varlığı, bizlere bağımsız bir ülke bıraktı; biz de özgür bir şekilde eğitim alabiliyor, hayatımızı sürdürebiliyoruz. Ayrıca sonraki nesillerin de bu değerleri öğrenmesi ve koruması için örnek oldular.
Gelin, biz de onların izinden giderek ülkemizi daha güzel ve güçlü yarınlara taşıyalım. Unutmayalım ki, özgürlük ve bağımsızlık, mücadele edenlerin sayesinde bugün bizlerle.
Teşekkür ederim.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
8 . ETKİNLİK
Soru : Başkomutanlık Meydan Muharebesi, Millî Mücadele Dönemi’nin askerî mücadelesini bitiren savaş olmuştur. Bundan sonra siyasi mücadele başlamıştır. Aşağıda verilen fotoğraflar Millî Mücadele Dönemi’ne aittir. Fotoğrafları inceleyerek Atatürk’ün Türk milleti için yaptıklarını anlatan bir metin yazınız. Metninizde eş sesli kelimeleri anlamına uygun olacak şekilde kullanınız. Metninizi bitirdikten sonra kontrol edip varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. İsterseniz metninizi arkadaşlarınıza okuyabilir, bir A4 kâğıdına yazarak öğretmeninizin kontrolünde sınıf ya da okul panosunda sergileyebilirsiniz.
Cevap :
Atatürk ve Millî Mücadele
Başkomutanlık Meydan Muharebesi, Millî Mücadele’nin en önemli savaşlarından biri olmuştur. Atatürk, Türk milletini düşman saldırılarına karşı savunmak için büyük bir kararlılık göstermiştir. Bu savaşta askerler, Atatürk’ün önderliğinde vatanlarını korumuş ve bağımsızlık için mücadele etmişlerdir.
Atatürk, sadece askerî alanda değil, stratejik planlama ve akıl yürütme konusunda da çok başarılıydı. Milletin birliğini sağlamak, halkı örgütlemek ve zorlukları aşmak için hem kendi aklını hem de halkın ortak aklını kullanmıştır.
Onun cesareti ve liderliği sayesinde Türk milleti bağımsız bir devlet kurmuş, kültürünü ve değerlerini korumuştur. Atatürk’ün önderliği, bizlere daima ilham veren bir örnek olarak yaşamaya devam etmektedir.
Soru : Ülkemizin bağımsız olmasının önemi konusunda söylenmiş sözleri araştırınız. Ulaştığınız sözleri defterinize yazınız.
Cevap :
Ülkemizin bağımsızlığı ve önemi ile ilgili sözler :
- “Bağımsızlık benim karakterimdir.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Hürriyet ve istiklâl benim karakterimdir.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Milletin bağımsızlığı her şeyden üstündür.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Bağımsızlık, bir milletin en değerli hazinesidir.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Özgürlük ve bağımsızlık, insanın en kutsal hakkıdır.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Bağımsızlık uğruna her türlü fedakârlığı yapmak gerekir.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Vatan sevgisi, bağımsızlık isteği ile birleştiğinde millet güçlenir.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Bağımsız bir ülke olmadan huzur ve refah olmaz.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Özgürlük ve bağımsızlık, gençlerin en önemli görevidir.” – Mustafa Kemal Atatürk
- “Bağımsızlık bir milletin onurudur ve korunmalıdır.” – Mustafa Kemal Atatürk