İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 67-68-69-70-71 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Çanakkale ruhunu ve tarih bilincini anlamaları için önemlidir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, metinleri doğru şekilde kavramalarına yardımcı olur.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme ve yorumlama becerilerini geliştirir. Bu nedenle 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 67, 68, 69, 70, 71 Sayfa Cevapları, derslerde etkin öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni)”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71
Soru : Millî Mücadele’yle veya Atatürk’le ilgili bildiğiniz türkü ya da şarkılar var mıdır? Varsa bunlardan birini arkadaşlarınıza söyleyiniz. İsterseniz gruplar hâlinde de söyleyebilirsiniz.
Cevap : Evet, Millî Mücadele ve Atatürk’le ilgili bildiğim türkü “İzmir Marşı”dır. Arkadaşlarıma bu marşı söyleyebilirim. İstersek gruplar hâlinde hep birlikte de söyleyebiliriz; bu sayede hem eğlenir hem de millî duygularımızı güçlendiririz.
Soru : Türküyü ana duygusunu hissetmeye çalışacak şekilde dikkatlice dinlerken 1. etkinliği yapınız.
Cevap : Türküyü dinlerken aklıma Çanakkale Savaşı’ndaki zorlu mücadele ve askerlerin cesareti geldi. Her mısra, savaşın güçlüklerini ve vatan sevgisini etkileyici biçimde anlatıyor. “Gençliğim eyvah” sözleri, hem korku hem de özlem duygusunu yansıtıyor. Bu türküde acı ve gurur bir arada hissediliyor. Dinlerken kendimi o günleri yaşayan askerlerin yerine koydum ve onların fedakârlıklarını derinden hissettim.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metni dikkatlice dinleyiniz. Aşağıdaki dizelerde verilmeyen ifadeleri yazınız.
Cevap :
Çanakkale içinde Aynalı Çarşı,
Ana ben gidiyom düşmana karşı
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı, kimimiz evli
Of gençliğim eyvah
2. ETKİNLİK
Soru : Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yanlarına yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlüklerinizden kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Çarşı: İnsanların alışveriş yaptığı ve çeşitli dükkanların bulunduğu yer.
Cümle: Hafta sonu ailemle çarşıya gidip alışveriş yaptık.
Selvi: Uzun ve ince bir ağaç türü.
Cümle: Bahçemizin köşesine bir selvi diktik.
Bürümek: Sarıp kaplamak, sarmak.
Cümle: Soğuk havada kendimi kalın bir battaniyeye bürdüm.
Fırka: Askerî birlik, grup veya bölüm.
Cümle: Orduda bir fırka yeni eğitim alıyordu.
Harp: Savaş, çatışma.
Cümle: Dedem, büyük harp yıllarını anlattı.
Testi: İçine su veya başka sıvılar konulan, genellikle toprak veya cam kap.
Cümle: Sofraya suyu bir testi ile getirdiler.
Ümit: Geleceğe dair umut, beklenti.
Cümle: Yeni yıla büyük ümitlerle girdik.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz.
Cevap :

4. ETKİNLİK
Soru : Türküyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Türküde hangi dönem anlatılmaktadır?
Cevap : Türküde Çanakkale Savaşı dönemi anlatılmaktadır.
2. Çanakkale’ye giden gençlerin özellikleri nelerdir?
Cevap : Gençler cesur, vatanını seven ve fedakâr kişiler olarak anlatılmaktadır.
3. Çanakkale içindeki çarşının adı nedir?
Cevap : Aynalı Çarşı.
4. “Çanakkale üstünü duman bürüdü/on üçüncü fırka harbe yürüdü.” dizeleriyle anlatılmak istenen nedir?
Cevap : Savaşın şiddetli geçtiği ve askerlerin cepheye ilerlediği anlatılmak istenmiştir.
5. Türküde en yoğun hissedilen duygu hangisidir? Neden?
Cevap : Türküde en yoğun duygu kahramanlık ve fedakârlık duygusudur; çünkü gençler vatan için canlarını ortaya koymaktadır.
5. ETKİNLİK
Soru : Metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap : Metni beğendim; çünkü savaşın zorluklarını, gençlerin cesaretini ve vatan sevgisini etkileyici bir şekilde anlatıyor.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerinin adlarını söyleyiniz.
Cevap :
-
Emre de bizimle gelecek mi? → Soru işareti (?)
-
Mehmet’in “Onu bir daha görmek istemiyorum!” demesine çok kırıldım. → Kesme işareti (’), tırnak işareti (“ ”), ünlem işareti (!)
Soru : Aşağıdaki cümlelerde verilmeyen noktalama işaretlerini ( ) içine yazınız.
Cevap :
-
Cahit(’)in evini biliyor musun(?)
-
Ömer Seyfettin(’)in (“)Kaşağı(”) adlı eseri çocuk edebiyatının klasiklerindendir(.)
-
Annesi balkondan (“)Çabuk eve gel(!) (”) diye bağırıyordu(.)
-
Sabah kalktığında Ayşe(’)sini yanında göremeyince çok korktu(.)
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında izlediğiniz 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili kamu spotunu eğer imkânınız varsa bir kez de sınıfta izleyiniz. Aşağıdaki soruları kamu spotuna göre cevaplandırınız
1. Kamu spotunun konusu nedir?
Cevap : Kamu spotu, 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nü anlatarak milletin birliğini, demokrasiye bağlılığını ve vatan sevgisini hatırlatmayı konu alıyor.
2. Sizce bu kamu spotu kimler için hazırlanmış olabilir? Neden?
Cevap : Kamu spotu, tüm vatandaşlar, özellikle gençler için hazırlanmış olabilir; çünkü milli birlik ve demokrasi bilincini herkese aktarmak ve gelecek nesillere bu değeri öğretmek amaçlanmıştır.
3. Kamu spotunu beğendiniz mi? Neden?
Cevap : Evet, beğendim; çünkü mesajı net bir şekilde veriyor, duygusal ve etkileyici görsellerle izleyicinin dikkatini çekiyor.
4. Bir kamu spotu hazırlamış olsaydınız kimler için, nasıl bir video hazırlardınız? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap : Ben bir kamu spotunu okul çağındaki çocuklar için hazırlardım. Videoda kısa animasyonlar, tarihî olayların basit anlatımları ve çocukların katıldığı sahneler olurdu. Amaç, çocuklara demokrasi ve milli birlik bilincini eğlenceli ve anlaşılır şekilde aktarmak olurdu.
8. ETKİNLİK
Soru : Defterinize, izlediğiniz veya okuduğunuz haberlerden, büyüklerinizden duyduklarınızdan hareketle 15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü’nün önemini anlatan bir yazı yazınız. Yazınızda çevrenizden örnekler veriniz. Ayrıca kelimeleri, gerçek, mecaz veya terim anlamlarıyla doğru yerlerde kullanınız.
Cevap :
15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü
15 Temmuz, ülkemizin birlik ve beraberliğini korumak için gösterilen büyük mücadelenin hatırlandığı bir gündür. O gece, halkımız sokaklara çıkarak vatanına sahip çıktı. Büyüklerimden duyduğuma göre, birçok insan kendi canını riske atarak demokrasiye ve özgürlüğe sahip çıktı.
Örneğin, mahallemizde bir grup insan demokrasi nöbeti tutmuş, birlik ve dayanışmayı göstermiş. Bu davranışlar, halkın vatan sevgisini ve cesaretini ortaya koyuyor. O gece yaşananlar, gerçek bir kahramanlık örneği olarak hafızalarda yer etti.
15 Temmuz’un önemi, sadece geçmişte yaşananları hatırlamak değil, gelecekte de birlik, beraberlik ve demokrasi bilincini sürdürmektir. Bizler de bu bilinci öğrenmeli ve çevremize anlatmalıyız, böylece ülkemizin özgürlüğünü korumaya devam edebiliriz.