4. Sınıf Türkçe Kitabı 100-101-102-103-104. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Bölüşmek Güzeldir (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 100-101-102-103-104 Sayfa Cevapları, öğrencilerin dinleme ve anlama becerilerini geliştirmek için hazırlanmıştır. Bu kitap, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 100-101-102-103-104. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Bölüşmek Güzeldir (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin paylaşma ve iş birliği kavramlarını pekiştirmelerine olanak tanır. Bu nedenle 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 100, 101, 102, 103, 104 Sayfa Cevapları, derslerde etkin bir öğrenme süreci sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Bölüşmek Güzeldir (Dinleme Metni)”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104


1. Arkadaşlarınızla hangi eşyalarınızı paylaşıyorsunuz? 


Cevap : Kalem, defter, silgi ve oyun malzemelerimi arkadaşlarımla paylaşıyorum.


2. Sahip olduğunuz bir şeyi paylaşırken kendinizi nasıl hissediyorsunuz?


Cevap : Paylaşırken kendimi mutlu ve rahat hissediyorum; arkadaşlarımın da sevinmesi beni memnun ediyor.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metne ait görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek söyleyiniz. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını açıklayınız.


Cevap : Görsele bakınca metnin paylaşmanın ve adil olmanın önemini anlatacağını düşündüm. Tahminim doğru çıktı; metin, çikolatanın kardeşler arasında eşit paylaştırılmasını ve adil davranmanın değerini ele alıyordu.


2. ETKİNLİK 


Soru : Dinleyeceğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Sizce anlatılan durumdan sonra neler olmuş olabilir? Tahmin ederek yazınız. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.

“Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir kenarda dikkatlerden her nasılsa kaçmış çikolata paketi ilişiyor. Heyecanla paketi açmaya başladığında tam arkasında kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor.”


Cevap : Ayşe çikolatayı paylaşmak zorunda kalmış olabilir veya kardeşleriyle birlikte yemiş olabilir; tahminim metni dinledikten sonra doğru çıktı.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Bu kelimeleri anlamlarının yazılı olduğu kutucukların içindeki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Kararsız → Bir konuda karar veremeyen
Adil → Herkese eşit davranan
Haksızlık → Adaletsiz davranma, eşit olmayan muamele
İlişmek → Birine dokunmak veya meşgul olmak
Yeterli görmek → Bir şeyi olması gerektiği kadar yeterli bulmak
Adalet → Herkese hakkını verme durumu


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Ayşe buzdolabını açtığında gözüne ne ilişiyor?


Cevap : Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir çikolata paketi ilişiyor.


2. Ayşe paketi açarken neyi fark ediyor?


Cevap : Paketi açarken kardeşlerinin onu izlediğini fark ediyor.


3. Ayşe çikolatayı ne yapıyor?


Cevap : Ayşe çikolatayı kardeşleriyle paylaşıyor.


4. Yazara göre açlığın çaresi nedir?


Cevap : Yazara göre açlığı gidermenin yolu paylaşmaktır.


5. Metnin ana fikri nedir?


Cevap : Metnin ana düşüncesi, adil bir şekilde paylaşmanın ve bölüşmenin önemidir.


6. Metinde, dünyadaki bütün sorunların kaynağının adil bölüşmenin olmamasından kaynaklandığı belirtiliyor. Siz bu düşünceye katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet, katılıyorum. Çünkü adil paylaşım olursa kimse aç veya mağdur kalmaz.


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Büyük harflerin hangi durumlarda kullanılması gerektiğini önceki bilgilerinizden ve aşağıdaki örneklerden yararlanarak yazınız.

“İstiklâl Marşı’mızı ezbere okudun mu?”
“En parlak yıldızlardan biri de Kutup Yıldızı’dır.”
“Ay, Dünya gezegeninin uydusudur.”
“TRT Çocuk dergisini daha önce okudun mu?”
“Aslında söylemek istediğim şudur: Paylaşmak, yapılabilecek en büyük iyiliktir.”


Cevap :

Büyük harfler şu durumlarda kullanılır:

  1. Cümlelerin başında: “İstiklâl Marşı’mızı ezbere okudun mu?”

  2. Özel isimlerde (kişi, yer, kurum, gezegen vb.): “Kutup Yıldızı”, “Dünya”, “TRT Çocuk”

  3. Özel gün ve bayram adlarında: “İstiklâl Marşı”

  4. Kitap, dergi, gazete ve eser adlarında: “TRT Çocuk dergisi”

  5. Önemli kavram veya vurgularda gerektiğinde: “Paylaşmak, yapılabilecek en büyük iyiliktir.”


Soru : b. Büyük harfle başlanarak yazılan gezegen, yıldız, kitap ve dergi adlarının yer aldığı cümleler yazınız.


Cevap :

Güneş, gökyüzündeki en parlak yıldızdır.

Dünya gezegeninde farklı iklim kuşakları vardır.

Ay, geceyi aydınlatan doğal uydumuzdur.

Harry Potter kitabını dün bitirdim.

National Geographic dergisini her ay takip ederim.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri oluş sırasına koyarak görsellerde anlatılan olayla ilgili kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizde kişi, olay, zaman ve mekân unsurlarına dikkat ediniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104 Cevapları”

KÜÇÜK BİR PAYLAŞIM, BÜYÜK MUTLULUK

Bir cumartesi sabahıydı. Minik Elif, annesiyle birlikte mutfakta kurabiye hazırlıyordu. Fırından çıkan sıcak kokular evin dört bir yanını doldurmuştu. Elif’in yüzünde kocaman bir sevinç vardı; çünkü annesi ona komşu teyzeye kurabiye götürme görevini vermişti.

Elif, taze kurabiyeleri tabağa dizdi ve heyecanla Ayşe teyzenin kapısını çaldı. Kapıyı açan yaşlı teyze, Elif’in uzattığı kurabiyeleri görünce yüzünde büyük bir gülümseme belirdi ve minnettarlıkla teşekkür etti. Küçük kız, gördüğü mutluluk karşısında kalbi sevinçle doldu.

Eve döndüğünde annesi ve babası Elif’i kutladılar. Babası, “Paylaşmak, insanı en çok mutlu eden davranışlardan biridir,” dedi. Annesi başını sallayarak Elif’i sevgiyle sarıp okşadı. O gün Elif, küçük bir iyiliğin bile büyük mutluluklar yaratabileceğini fark etti.

Bundan sonra Elif, çevresine yardım etmeyi ve sahip olduklarını paylaşmayı hayatının en değerli alışkanlıklarından biri olarak benimsedi.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyerek verilen bilgileri okuyunuz.


Cevap :

Yemen’de 17 milyon insan gıda güvenliği konusunda sıkıntılar yaşamakta olup bu sayıdan 8,4 milyon kişi gıda güvenliği ve temininde ciddi sıkıntılar çekiyor. Yemen’deki insanlık dramına sessiz kalmayan Kızılay, Türk halkından aldığı emanetlerle bölge halkının yaralarını sarıyor.


Soru : Siz de ülkemizde veya dünyada yardıma muhtaç insanlar için okulunuzda bir yardım kampanyası düzenleyebilirsiniz. Yardım kampanyasının kimleri kapsayacağı, yardımların nereden ve nasıl bulunacağı ve yardımların insanlara nasıl ulaştırılacağı hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Kampanyanız için öğretmenlerinizden, okul idaresinden ve yaşadığınız yerdeki resmî kurumlardan yardım alabilirsiniz.


Cevap :

Okulumuzda bir yardım kampanyası düzenlemeyi planlıyoruz. Kampanyamız, ihtiyaç sahibi çocuklar ve aileleri kapsayacak. Yardımları, öğrencilerimiz ve velilerimizden toplayacağız; kıyafet, yiyecek, kırtasiye ve oyuncak gibi ihtiyaçları bir araya getireceğiz.

Toplanan yardımları okul öğretmenlerimizin ve idaremizin desteğiyle sınıflarda ve okul koridorlarında düzenleyeceğimiz stantlarda toplayacağız. Daha sonra yerel sosyal yardımlaşma dernekleri, belediye ve resmi kurumlarla iş birliği yaparak yardımları ihtiyaç sahiplerine ulaştıracağız.

Arkadaşlarımızla birlikte kampanyayı duyuracak, herkesi katılmaya teşvik edeceğiz. Bu sayede hem paylaşmayı öğrenecek hem de yardımlaşmanın önemini yaşayarak kavrayacağız.


8. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz.


Cevap :

“Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir kenarda dikkatlerden her nasılsa kaçmış çikolata paketi ilişiyor. Heyecanla paketi açmaya başladığında tam arkasında kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor. Ayşe ne yapması gerektiği konusunda kararsız…”


Soru : Öğretmeninizin rehberliğinde beş kişilik gruplara ayrılınız. Dinlediğiniz “Bölüşmek Güzeldir” metninde Ayşe’nin başından geçen olayı sınıf ortamında canlandırınız. Canlandırmaya başlamadan önce nasıl rol yapacağınızı ve neler söyleyeceğinizi düşününüz. Canlandırma sürecinde beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekiyor Forum MEB ve Forum Sınıf Kitabı  olarak iyi eğlenceler dileriz…



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!