2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 163-164-165-166-167-168-169 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve dil bilinci kazanmalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Dil Mirası Koruyucusu Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 163-164-165-166-167-168-169


Soru : Yönergeleri takip ederek oyunu oynayınız.

1- El ele tutuşarak çember oluşturunuz.
2- Bir arkadaşınızı seçiniz. Arkadaşınızdan bir sözcük söylemesini isteyiniz.
3- Sonraki arkadaşınızdan o sözcüğün son harfinden yeni bir sözcük türetmesini isteyiniz.
4- Sözcüğün son harfinden olduğu gibi son hecesinden de sözcük türetmesini isteyebilirsiniz.
5- Belirlenen sürede yeni sözcüğü söyleyemeyen arkadaşınıza sırasına geçmesini söyleyiniz.
6- Oyuna bir arkadaşınız kalıncaya kadar devam ediniz.
7- Kalan arkadaşınızdan söylediği sözcüğün çağrıştırdıkları ile ilgili konuşma yapmasını isteyiniz.


Cevap :  Oyunu oynarken arkadaşlarımızla el ele tutuşup çember oluşturduk. Bir arkadaşımız bir sözcük söyledi, diğer arkadaşımız o sözcüğün son harfinden yeni bir kelime buldu. Bazı turarda son hecesinden de yeni sözcük türettik. Belirlenen sürede kelime bulamayan arkadaşımız sıraya geçti. Oyun, bir arkadaşımız kalana kadar devam etti ve kalan arkadaşımız söylediği kelimenin çağrıştırdıklarını anlattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 164 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metin, kelimelerin önemine dikkat çekiyor olabilir. Olaylarda ise çocuk, yeni kelimeler öğrenip onları defterine yazıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 167 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, yeni kelimeler öğrenmenin önemi ve bir çocuğun kelimeleri toplama ve kullanma sürecidir; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla büyük ölçüde örtüşmektedir.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız


Cevap :

Seğirmek kelimesi
Tahminim: Kasın istemsiz olarak küçük hareketler yapması
Sözlük Anlamı: Kas veya vücudun istemsiz olarak ani ve kısa süreli titremesi

Hışırdamak kelimesi
Tahminim: Kâğıt, yaprak veya benzeri şeylerin hafif ses çıkararak hareket etmesi
Sözlük Anlamı: Hafifçe ses çıkararak kıpırdamak veya sürtünmek

İlham kelimesi
Tahminim: Bir düşünce veya fikir gelmesi, yaratıcı bir etki
Sözlük Anlamı: Sanat, edebiyat veya bilim alanında bir yaratıcı düşünce veya fikir gelmesi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 168 Cevapları


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Seğirmek Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Göz kapağım sürekli seğiriyor.
  • Heyecanlanınca dudaklarım hafifçe seğirdi.
  • Spor yaparken kaslarım bazen seğiriyor.
  • Film izlerken gerilince omzum seğirdi.
  • Seğiren kasımı dinlendirmek için biraz ara verdim.

Hışırdamak Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Rüzgâr ağaç yapraklarını hışırdattı.
  • Sayfaları çevirirken kâğıt hışırdıyordu.
  • Çantamın içindeki poşet hışırdamaya başladı.
  • Kışın kuru yapraklar yolda hışırdar.
  • Rüzgâr perdeleri hafifçe hışırdattı.

İlham Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Sanatçı yeni bir resim yapmak için ilham arıyor.
  • Kitap okumak bana ilham veriyor.
  • İlham gelince hemen not almaya başladım.
  • Doğa yürüyüşleri bana ilham kaynağı oluyor.
  • Müziği dinlerken yazı yazmak için ilham buldum.

Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuk neden telaşla eve gidiyor?


Cevap : Yoldan geçen birinin kullandığı yeni bir kelimeyi defterine yazmak için telaşla eve gidiyor.


2. Çocuğun hatırlamakta zorluk çektiği kelime nedir?


Cevap : “Seğirmek” kelimesi.


3. Çocuğun masadaki defterinin adı nedir?


Cevap : Kelime Toplayıcısı defteri.


4. Çocuk rüyasında neler görüyor?


Cevap : Ağaçların, evlerin ve nehirlerin kelimelerden oluştuğunu, harflerin dallarda hışırdadığını, göllerde kelimelerin zıpladığını ve bulutların atasözlerine dönüştüğünü görüyor.


5. Çocuğun hikâyesindeki ana karakterin adı nedir?


Cevap : Dil Mirası Koruyucusu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 169 Cevapları


Soru : Metin ile ilgili soruların doğru cevaplarını takip ediniz. Ulaştığınız mesleğin özelliklerini anlatınız.


Cevap :  Yazar, gördüklerini ve düşündüklerini yazıya döker. Kitaplar aracılığıyla insanlar yeni bilgiler edinir ve hayal güçlerini kullanarak hikâyeler oluşturur. Yazarlar, bizlere okumaktan zevk alacağımız değerli eserler sunar.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 169 Cevapları”


 

Our Score

“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru: Yönergeleri takip ederek oyunu oynayınız.

    Cevap: Arkadaşlarımızla el ele tutuşup çember oluşturduk. Bir arkadaşımız bir sözcük söyledi, diğerimiz o sözcüğün son harfinden yeni bir kelime türetti. Bazen son heceden de kelime ürettik. Sözcüğü bulamayan sıraya geçti. Oyunun sonunda bir kişi kaldı ve söylediği kelimenin ona çağrıştırdıklarını anlattı. Böylece eğlenceli ve öğretici bir oyun oynadık.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!