2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramlarımızın önemini ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayramlarımızla Gururluyuz Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37


1. Afiş hangi millî gün ya da bayramla ilgili olabilir? Bildiğiniz diğer millî gün ve bayramlar hangileridir?


Cevap : Afiş, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı konulu olabilir. Ayrıca diğer millî gün ve bayramlar arasında 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü ile Ramazan ve Kurban Bayramları yer alır.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarda gurur, mutluluk ve birlik duygusu hissettim; ülkemizin değerlerini ve tarihini hatırlamak beni heyecanlandırdı.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları


Soru : ➣ Öğrencilerin konuşma balonlarında anlattıklarını okuyalım.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na iki ay önceden hazırlanmaya başladık. Okul töreninde halk oyunları gösterisi sunduk. Yöresel kıyafetlerimiz çok güzeldi.

30 Ağustos Zafer Bayramı’nda ailemle bandoyu dinledik. Türk Hava Kuvvetleri’nin SOLOTÜRK uçak gösterisini izledik.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı için melodika ile sınıfça koro gösterisi hazırladık.

15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nde ailemle fotoğraf sergisini gezdik. Sinevizyon gösterisini izledik.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda el işi kâğıtlarından süsler yaptık. Sınıfımızı süslerle ve bayraklarla donattık.


1. Anlatılan millî gün ve bayramlardan hangilerine katıldınız? 


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı, 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü ve 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na katıldım.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda yaptığınız benzer ve farklı etkinlikler nelerdir?


Cevap

Benzer etkinlikler: Törenlere katılmak, gösteriler izlemek ve sınıfı süslemek.

Farklı etkinlikler: Bazılarında halk oyunları veya koro gösterisi yaptım, bazılarında ise sinevizyon veya fotoğraf sergisi izledim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Cevap

Haydi Bayrama! 

O sabah kardeşim ve ben gözlerimizi heyecanla açtık. Günlerdir bütün köy bayrama hazırlanıyorduk. Annem mutfaktan seslendi: “Haydi, yarışmanın yumurtaları hazır!” Okul yolunda kalbimiz küt küt atıyordu. Vardığımızda çocuklar yürüyüş için çoktan sıraya girmişti. Önde büyük sınıflardan bir kız ve bir erkek öğrenci, kocaman bayrağımızı gururla taşıyordu. Arkada okulun bando takımı ve biz vardık. Köy halkı yürüyüşümüzü alkışlarla destekledi. Köy meydanından da geçtikten sonra okul bahçesine döndük.

Mustafa Kemal Atatürk ve şehitlerimiz için saygı duruşuyla başlayan tören İstiklâl Marşı ile devam etti. Muhtarımızın konuşmasından sonra sıra köyün en yaşlısının konuşmasına geldi. “Aferin çocuklar! Siz böyle birlik ve beraberlik içinde oldukça hep güçlü olacaksınız.” diyerek bizi tebrik etti. Sonra şiirler, şarkılar, halk oyunu gösterileri…

Sırada kaşıkla yumurta taşıma, yoğurt yeme ve çuval yarışı vardı. Birbirimizin hâline bakıp güldük, eğlendik. Eve dönünce dedem bizi karşısına aldı. “Evlatlar!” dedi. “Bayramlar paylaştıkça güzeldir, insanları bir araya getirir. Bu anılarınızı hiç unutmayın. Büyüdüğünüzde siz de torunlarınıza anlatacaksınız.”


1. Köyün en yaşlısı konuşmasında ne demek istemiştir? 


Cevap : Köyün en yaşlısı, birlik ve beraberlik içinde olmanın gücü artırdığını ve bu bayram anılarını unutmayarak geleceğe aktarmalarını istemiştir.


2. Millî gün ve bayramlarımız niçin önemlidir? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarımız, ülkemizin tarihini ve değerlerini hatırlamak, birlik ve beraberliği güçlendirmek ve kültürel mirasımızı yaşatmak için önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Millî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz millî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir şiir veya şarkı yazalım.

Şiir yazacaksak
● Şiirimize başlık belirleyelim.
● Şiirimizde duygularımızı birbirine uyumlu sözcükler ile ifade etmeye çalışalım.
● Şiirimizin etrafına kenar süsü çizebilir, kenar süsünü boyayabiliriz.
Şarkı yazacaksak
● Şarkı sözlerini yazalım.
● Şarkımıza ezgi belirleyelim.
● Bir müzik aleti çalmayı biliyorsak şarkı sözlerine müzik aletimizle eşlik edelim.
● Dilersek boş kutu, tahta kaşık gibi malzemeleri de müzik aleti olarak kullanabiliriz.


➠ Çalışmamızda millî gün ve bayramların önemini vurgulayalım.


Cevap

Seçtiğim millî gün: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Şiir Başlığı: “Bayram Sevinci”
Şiir:
Bayram geldi, yüzler gülüyor,
Çocuklar koşuyor, herkes coşuyor.
Ulusal egemenlik elimizde,
Sevgi ve dostluk kalbimizde.

Bayraklar dalgalanıyor gökyüzünde,
Şarkılar, oyunlar süzüyor her köşede.
Birlik ve beraberlik içinde olalım,
Sevinçle, umutla her gün bayram yapalım.

Kenarlara rengârenk süsler çizdim ve boyadım; şiirim millî günün önemini, birlik ve coşkuyu vurguluyor.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım.


Cevap :  Hazırladığım şiiri sınıfta arkadaşlarıma okudum, bayramın coşkusunu ve önemini onlarla paylaştım.



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru:
    Katıldığınız millî gün ve bayramlarda neler hissettiniz?

    Cevap:
    Millî gün ve bayramlarda gurur, mutluluk ve coşku hissettim. Bayrağımızla törenlere katılmak ve şiirler okumak beni çok heyecanlandırdı. Bu günlerde vatanımı ve milletimi daha çok sevdim.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!