2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramların kutlanışını ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayram Gelince Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 38-39-40-41-42-43


1. Görsellerde hangi dinî gün ve bayramlarımız anlatılmaktadır? 


Cevap : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı anlatılmaktadır. 


2. Katıldığınız dinî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda mutluluk, huzur ve paylaşma duygusu hissettim; ailem ve sevdiklerimle bir arada olmak beni çok sevindirdi.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Bayram Hiç Kaçırılır mı?

Hacivat: Karagöz’üm, Karagöz’üm! Evden kaç gündür çıkmıyorsun. Gel bizim bahçeye de ciğerlerin bayram etsin.

Karagöz: Neee? Bugün bayram mı? Ah, ben bayramı nasıl kaçırdım!
Hacivat: Yok Karagöz’üm, yanlış anladın. Bir şeyi kaçırdığın yok. Gel de biraz temiz hava al, demek istiyorum.
Karagöz: Öyle desene Hacivat!
Hacivat: Bayram hiç kaçırılır mı? Ramazan gelecek, oruçlar tutulacak. Hep birlikte iftarlar yapılacak. Etrafımızı mutluluk, huzur, neşe saracak.
Karagöz: Öyle mi Hacı Cavcav? Demek bayram gelince dayanışma ve yardımlaşma olacak.
Hacivat: Elbette Karagöz’üm. Büyüklerimizin elini öpmeye gideceğiz. Kalabalık sofralar kurulacak.
Karagöz: Sofra mı dedin? Ah, bayram gelse de nineciğin o sarmalardan, baklavalardan yapsa!
Midemiz de bayram etse…


1. Karagöz ve Hacivat bayramlarda neler yapıyorlarmış? 


Cevap : Karagöz ve Hacivat bayramlarda birbirlerini ziyaret ediyor, büyüklerin ellerini öpüyor, iftarlar ve kalabalık sofralarla bayramı kutluyor, yardımlaşıyor ve birlikte mutluluk paylaşıyorlarmış.


2. Dinî gün ve bayramlarda neler yapıyorsunuz? 


Cevap :  Dinî gün ve bayramlarda ailemi ve akrabalarımı ziyaret ediyor, büyüklerin ellerini öpüyor, birlikte yemek yiyor, bayramlaşıyor ve sevinç ve paylaşma duygusunu yaşıyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Görsellerde dinî gün ve bayramlarla ilgili neler yapıldığını söyleyelim.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Dinî gün ve bayramları gruplar arasında paylaşalım.
➠ Seçtiğimiz dinî gün veya bayramı nasıl kutladığımızı sınıfta canlandıralım.
➠ Dinî gün ve bayramlarımızın niçin önemli olduğunu tartışalım.


Cevap : Görsellerde insanlar bayramlaşırken, yemekler hazırlarken ve birbirlerini ziyaret ederken görülüyordu. Sınıfta 4-5 kişilik gruplar oluşturduk ve her grup dinî gün ve bayramlarda yaptıklarını paylaştı. Seçtiğimiz bayramı canlandırarak büyüklerimizin ellerini öpme, bayramlaşma ve birlikte yemek yeme gibi etkinlikleri gösterdik. Daha sonra bayramların aile ve toplum birliğini güçlendirdiğini, paylaşma ve yardımlaşmayı teşvik ettiğini tartıştık.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Malzemeler: kalem, kâğıt, boya kalemleri, makas, yapıştırıcı ve renkli karton

Uygulama Adımları
➠ Dinî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz dinî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir resim yapalım veya konuya uygun afiş tasarlayalım.

Resim yapacaksak
● Kâğıdı ve boya kalemlerini hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize karar verelim.
● Resmimizi yapalım.
Afiş hazırlayacaksak
● Karton, kâğıt, yapıştırıcı, makas gibi malzemeleri hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize veya hangi görselleri kullanacağımıza karar verelim.
● Afişimize uygun bir slogan bulalım ve sloganı dikkat çekici bir biçimde yazalım.


➠ Çalışmamızda dinî gün ve bayramların önemini vurgulayalım. 


Cevap :

Seçtiğim bayram: Ramazan Bayramı

Resmimde ailemin ve komşularımızın bayramlaştığı, büyüklerin ellerinin öpüldüğü ve sofraların kurulduğu bir sahne çizdim. Renkli ve neşeli çizgilerle bayramın mutluluk ve paylaşma duygusunu gösterdim; çalışmamda dinî günlerin birlik, sevgi ve yardımlaşma için önemli olduğunu vurguladım.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım. 


Cevap : Hazırladığım resmi sınıfta arkadaşlarıma gösterdim, bayramın önemini ve bayramda yapılan etkinlikleri anlattım.



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru:
    Katıldığınız dinî gün ve bayramlarda neler hissettiniz?

    Cevap:
    Dinî gün ve bayramlarda mutluluk, huzur ve sevinç hissettim. Ailemle ve akrabalarımla bir araya gelip bayramlaşmak, büyüklerimin elini öpmek ve sevdiklerimle vakit geçirmek beni çok mutlu etti.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!