2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 44-45-46-47. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 4. ünite konularını tekrar ederek pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 44-45-46-47. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 44, 45, 46, 47 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine katkı sağlar ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47


1. Uzak bir şehirden aile dostlarımızın bizi ziyaret edeceğini düşünelim. Misafirlerimizi yakın çevremizde hangi tarihî mekân ve doğal güzelliklere götürürüz? Aşağıdaki tabloyu başlıklara uygun şekilde dolduralım.


Cevap :

Yakın Çevremdeki Tarihî Mekânlar: Topkapı Sarayı, Ayasofya, Sultanahmet Camii

Misafirlerime Anlatacaklarımla İlgili Gezi Notlarım:

  • Topkapı Sarayı: Osmanlı padişahlarının yaşadığı saray, tarihi eserler ve Harem dairesi

  • Ayasofya: Bizans ve Osmanlı dönemlerinin izlerini taşıyan, cami ve müze olarak kullanılmış yapı

  • Sultanahmet Camii: Mavi çinileriyle ünlü, Osmanlı mimarisinin önemli örneklerinden

Yakın Çevremdeki Doğal Güzellikler: Boğaziçi, Belgrad Ormanı, Adalar

Misafirlerime Anlatacaklarımla İlgili Gezi Notlarım:

  • Boğaziçi: İstanbul’un eşsiz manzarası, köprüler ve tarihi yalılar

  • Belgrad Ormanı: Doğa yürüyüşleri için ideal, kuş ve bitki çeşitliliği

  • Adalar: Sessiz, huzurlu plajlar ve bisikletle gezilebilecek yollar


2. Aşağıdaki bulmacayı ipuçlarından yararlanarak dolduralım. 


Cevap :

  • Valinin yönettiği yerleşim yerinin adı = İl

  • Kaymakamın yönettiği yerleşim yerinin adı = İlçe

  • Belediye başkanının yönettiği birimin adı = Belediye

  • Muhtarın yönettiği yerleşim yerinin adı = Köy


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


3. Metni okuyup soruları cevaplayalım. 


Mustafa Kemal Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım anlatıyor:

Mustafa’m küçücük çocukken bile gayet temiz giyinirdi. Büyük adam tavırları takınır, herkesle büyükmüş gibi konuşurdu. Konu komşu herkes onu çok severdi. Çok zekiydi. Daha rüştiyede iken Selanik eşrafından Evranoszade Muhsin Bey’in oğluna ders verirdi.
Kılıç Ali (Kısaltılmıştır.)


a. Mustafa Kemal Atatürk’ün küçükken herkes tarafından sevilmesini sağlayan özellikleri nelerdir?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk’ün küçükken sevilmesini sağlayan özellikleri; temiz ve düzgün giyinmesi, olgun tavırlar takınması, insanlarla saygılı ve nazikçe konuşması ve zekâsıdır.


b. Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarındaki özelliklerinden hangilerinin sizde olduğunu düşünüyorsunuz?


Cevap : Öğrencilik yıllarındaki özelliklerinden benimde bulunduğunu düşündüğüm; meraklı ve öğrenmeye hevesli olmam, derslerime dikkat etmem ve arkadaşlarımla iyi iletişim kurmamdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


4.Millî gün ve bayramlarla ilgili ifadeleri okuyalım. İfade doğruysa “Doğru” kutusunu, yanlışsa “Yanlış” kutusunu boyayalım. Boyanmayan heceleri yazarak şifredeki atasözüne ulaşalım.


Cevap :

İfadelerin Doğru/Yanlış Durumu:

  1. Baklava yapar, misafirlerimize ikram ederiz. → Doğru

  2. Kültürel mirasımızdır. → Doğru

  3. Birlik ve beraberliği güçlendirir. → Doğru

  4. Her millet millî gün ve bayramları aynı şekilde kutlar. → Yanlış

  5. Şehit ve gazilerimize saygı gösteririz. → Doğru

  6. Komşularımızı ziyaret eder, şeker toplarız. → Doğru

  7. Okulumuzu, sınıfımızı bayraklarla süsleriz. → Doğru

Şifre: Doğru/Yanlış kutularını boyamayan heceler birleştirildiğinde, şifreli atasözü ortaya çıkar: “Birlikten kuvvet doğar.”

Beş kelime: Birlik, paylaşma, kutlama, saygı, gurur

Cümle: Millî günlerde birlik içinde olmak, ülkemize olan sevgimizi gösterir.


5. Millî gün ve bayramların önemiyle ilgili aklımıza gelen beş kelimeyi yazalım. Yazdığımız kelimelerden birini seçerek cümle içinde kullanalım.


Cevap :

Kelime Listesi: birlik, coşku, tarih, paylaşma, kutlama

  • Birlik: Millî günlerde herkes birlik içinde olmalıdır.

  • Coşku: Bayramlarda büyük bir coşku yaşanır.

  • Tarih: Millî günler, ülkemizin tarihini hatırlamamıza yardımcı olur.

  • Paylaşma: Bayramlarda sevinçlerimizi paylaşma ile çoğaltırız.

  • Kutlama: Bayramlar aile ve arkadaşlarla kutlama yapma zamanıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri okuyalım. Dinî gün ve bayramlarla ilgili ifadelerin yer aldığı kutuların altındaki harfleri boyayalım. Boyadığımız harfleri kutulara yazarak şifreyi bulalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”

7. Dinî gün ve bayramlarla ilgili deneyimlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda ailem ve sevdiklerimle bir araya gelerek büyüklerimizin ellerini öptüm, bayramlaştım ve birlikte yemekler yedik; bu anıları arkadaşlarımla paylaştım.


8. Dinî gün ve bayramların neden önemli olduğunu söyleyelim. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlar, paylaşma, yardımlaşma ve birlik duygusunu güçlendirdiği, aile ve toplum bağlarını kuvvetlendirdiği için önemlidir.



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 44-45-46-47. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru:
    Uzak bir şehirden aile dostlarımızın bizi ziyaret edeceğini düşünelim. Misafirlerimizi yakın çevremizde hangi tarihî mekân ve doğal güzelliklere götürürüz? Aşağıdaki tabloyu başlıklara uygun şekilde dolduralım.

    Cevap (Tablo):

    Tarihî Mekânlar Doğal Güzellikler
    Camiler (ör. Ulu Cami) Parklar ve bahçeler
    Kaleler / surlar Ormanlık alanlar
    Müzeler Göller ve deniz kıyısı
    Köprüler / hanlar Şelale ve yaylalar

    👉 Böylece misafirlerimize hem yaşadığımız yerin tarihî değerlerini hem de doğal güzelliklerini tanıtmış oluruz.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!