İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları” öğrencilerin maddelerin özelliklerini tanımasına ve günlük hayattaki maddeleri ayırt etmesine yardımcı olur. Bu sayfalarda maddelerin sertlik, renk, koku, esneklik gibi nitelikleri öğretilir ve öğrencilerin bilimsel düşünme becerileri geliÅŸir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler ders konularını daha iyi kavrar ve ödevlerini doÄŸru ÅŸekilde tamamlayabilir.

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM : Bölüm 1: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, maddelerin gözlemlenebilir özelliklerini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem fen bilimleri dersinde baÅŸarılı olur hem de çevresindeki maddeleri bilinçli bir ÅŸekilde incelemeyi öğrenir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92 Cevapları
Soru : Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipmanları olan farklı spor dalları nelerdir? Araştırınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Bisiklet gibi koruma ekipmanı kullanılan sporlar:
-
Kayak & Snowboard: Kask, gözlük, bilek ve sırt koruması.
-
Kaykay & Paten: Kask, dizlik, dirseklik, bileklik.
-
Motosiklet & Motokros: Kask, omuz ve sırt koruması, eldiven.
-
Amerikan futbolu & Ragbi: Kask, omuzluk, diÅŸlik.
-
Eskrim & Boks: Maske, göğüs koruması, dişlik.
-
Dağcılık & Tırmanış: Kask, emniyet kemeri.
-
Buz hokeyi: Kask, omuz ve diz koruması.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93 Cevapları
1. Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Ayna
ຉ Paket lastiği
ຉ Tahta parçası
ຉ Silgi
ຉ Pamuk
ຉ Ceviz
ຉ Nane
ຉ Flüt
ຉ Bal, reçel vb.
Uygulama AdımlarıÂ
1. Malzemeleri öğretmen masasına sırayla koyunuz.
2. Malzemelerin özelliklerini inceleyiniz.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
Cevap :
Malzemelerin Özellikleri
Sert olanlar: Ayna, tahta parçası, ceviz, flüt
YumuÅŸak olanlar: Pamuk, silgi
Esnek olanlar: Paket lastiÄŸi
Kırılabilir olanlar: Ayna, ceviz
Girintili çıkıntılı olanlar: Ceviz, tahta parçası
Düz olanlar: Ayna, flüt, tahta parçası
Malzemelerin renkleri:
- Ayna → gümüş/şeffaf
- Paket lastiği → genellikle sarı/kahverengi
- Tahta parçası → kahverengi
- Silgi → pembe/beyaz
- Pamuk → beyaz
- Ceviz → kahverengi
- Nane → yeşil
- Flüt → genellikle kahverengi veya beyaz
- Bal/reçel → sarı, altın rengi, kırmızı veya mor (reçele göre değişir)
Kokulu olanlar: Nane (keskin ve güzel kokar), bal ve reçel (tatlı kokar)
Yenilebilir olanların tatları:
- Ceviz → biraz acımsı ve yağlı
- Nane → ferah ve keskin
- Bal → tatlı
- Reçel → tatlı
Soru : Masaya koyduğunuz malzemelerin özelliklerini hangi duyu organlarıyla, nasıl algıladınız?
Cevap :
-
Göz: Renklerini ve şekillerini gördük (ayna parlak, nane yeşil vb.).
-
El / Deri: Sertlik, yumuşaklık, esneklik ve girinti-çıkıntıları dokunarak anladık (pamuk yumuşak, ceviz pütürlü).
-
Burun: Kokularını aldık (nane ferah kokar, bal ve reçel tatlı kokar).
-
Dil: Yenilebilenlerin tatlarını hissettik (bal tatlı, nane ferah, ceviz yağlı).
-
Kulak: Flütü üfleyerek ses çıkardık ve işittik.
Sonuç: Maddelerin sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku ve tat gibi ayırt edici özelliklerini görme, dokunma, koklama, tatma ve işitme duyularımızla algılayabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 95 Cevapları
Soru : Yastığımız taştan, tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı sizce nasıl olurdu?
Cevap : Yastık taştan olsaydı rahat uyuyamaz, boynumuz ve başımız ağrırdı. Tencereler oyun hamurundan olsaydı yemek pişiremez, ısıya dayanmadığı için erirdi. Hayat zor ve rahatsız olurdu.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 97 Cevapları
Beraber YapalımÂ
Malzemeler
ຉ Gazete kâğıdı
ຉ Sentetik alçı
ຉ Su
ຉ Karıştırma çubuğu
ຉ Karıştırma kabı
ຉ Eldiven
ຉ Maske
ຉ Gözlük
ຉ Silikon kalıp veya
kurabiye kalıbı
ຉ Zımpara kâğıdı
ຉ Uçlu kalem
Uygulama AdımlarıÂ
1. Masaya gazete kâğıtlarını seriniz.
2. Eldiveninizi, gözlüğünüzü ve maskenizi takınız.
3. Bir karıştırma kabına önce suyu, sonra alçıyı öğretmeninizin yardımıyla koyunuz. Malzemeleri çubuk ile karıştırınız. Akışkan kıvamlı alçı hazırlayınız.
4. Alçıyı silikon kalıplara katılaşmadan dökünüz.
5. Alçı katılaşınca kalıplarınızı çıkarınız.
6. Kalıp üzerindeki istemediğiniz girintili çıkıntılı yerleri zımpara kâğıdı ile temizleyiniz.
7. Uçlu kaleme uç koymayınız. Kalıbınızın arkasına uçlu kalemin ucuyla kazıyarak adınızı yazınız.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Zımpara kâğıdı kullanılması yüzeyde nasıl bir değişim meydana getirdi?
Cevap : Yüzey pürüzsüzleşti ve düzgün hale geldi.
2. Uçlu kalemle adınızı kazıdığınız yüzeyde nasıl bir değişiklik oldu?
Cevap : Yüzeyde kazıdığım yerde ince çizgiler ve oyuklar oluştu.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 99 Cevapları
1. İfadelerde verilen durumların hangi duyu organıyla algılandığını yazınız.Â
Cevap :
a. Çiçeğin kokusu çok güzeldi. = Burun (koklama duyusu)
b. Yumuşacık yastığıma sarıldım. = Deri / El (dokunma duyusu)
c. Lahmacun çok acıymış. = Dil (tat alma duyusu)
ç. Mavi kalemim ile çizdim. = Göz (görme duyusu)
d. Flütle çalınan İstiklal Marşımızı dikkatle dinledik. = Kulak (işitme duyusu)
2. Tabloda verilen maddelerin özelliklerini iÅŸaretleyiniz. Her madde için birden fazla iÅŸaretleme yapabilirsiniz.Â
Cevap :

-
Balon → Esnek ve pürüzsüzdür, yumuşaktır.
-
Tablet/Ekran → Serttir, kırılabilir ve yüzeyi pürüzsüzdür.
-
Terlik → Yumuşak ve esnektir, yüzeyi pürüzsüzdür.
-
Altın yüzük → Sert ve pürüzsüzdür.
-
Pamuk → Yumuşaktır, esnek değildir ve pürüzsüz sayılmaz.
3. Rengi, kokusu ve tadı olan maddelere birer örnek yazınız.Â
Cevap :
-
Rengi olan: Kırmızı boya
-
Kokusu olan: Parfüm
-
Tadı olan: Şeker
4. Bir okuldaki sıralar zarar görmüş, sıraların üzerinde çizikler oluşmuştur. Öğrenciler, sıra üzerinde yazı yazarken pürüzlerden dolayı zorluk yaşamaktadır. Bu sıraların pürüzsüzleştirilmesi için ne yapılabilir?
Cevap : Sıralar zımpara kâğıdı ile pürüzsüzleştirilip vernik veya boya ile kaplanabilir.