3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 4. ünite boyunca öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur. Bu sayfalardaki deÄŸerlendirme soruları sayesinde öğrenciler öğrendiklerini test eder ve fen bilimleri konularını pekiÅŸtirir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile ödevlerini doÄŸru yapabilir ve sınavlara daha bilinçli hazırlanabilirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite DeÄŸerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, maddeyi niteleyen özellikler ve maddenin hâlleri konularını tekrar ederek bilgilerin pekiÅŸmesini saÄŸlar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113 Cevapları” sayesinde öğrenciler fen bilimleri dersinde baÅŸarılı olurken öğrendiklerini günlük hayatta da kullanabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite DeÄŸerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113


1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soruları cevaplayınız. 


a. Görselleri verilen maddeleri niteleyen özellikler nelerdir? Örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • Sünger: YumuÅŸak, su emebilir, hafif

  • Paket lastiÄŸi: Esnek, uzayabilir, bükülebilir

  • Bardak: Sert, kırılabilir, sıvı tutar

  • Elma: Yuvarlak, sert, yenilebilir

  • Düdük: Sert, ses çıkarır, küçük


b. Görselleri verilen maddelerin özelliklerini nasıl algılarsınız? 


Cevap :

  • Göz (görme): Renklerini, ÅŸekillerini ve pürüzlü/pürüzsüz olup olmadıklarını görürüz.

  • El / Deri (dokunma): Sert, yumuÅŸak veya esnek olup olmadığını hissederiz.

  • Kulak (iÅŸitme): Düdüğün sesini duyarız.

  • Dil (tatma): Elmanın tadını hissederiz.

  • Burun (koklama): Elmanın kokusunu alabiliriz.


2. Bir yüzeyin pürüzlü veya pürüzsüz hâle getirilmesinin amacı nedir? Bir örnekle açıklayınız.


Cevap :

Bir yüzeyi pürüzsüz yapmak, rahat kullanılmasını ve güzel görünmesini sağlar; pürüzlü yapmak ise kaymayı önler veya yapışmayı kolaylaştırır.

Örnek: Sıraları zımpara ile pürüzsüzleştirmek yazı yazmayı kolaylaştırır. Kaygan zemine pürüzlü kaplama yapmak ise kayıp düşmeyi önler.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 112 Cevapları


3. Aşağıdaki görselleri uygun ifadelerle çizgi çizerek eşleştiriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 111-112-113 Cevapları”

4. Aşağıdaki güvenlik sembollerinin anlamlarını ilgili noktalı alanlara yazınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 112 Cevapları”

5. Cam bardak ve sulu boya kullanarak deney yapacak olan Kerem ve arkadaşları, hangi güvenlik önlemlerini almalıdırlar? 


Cevap :

  • Cam bardakları dikkatli tutmalı, kırılırsa öğretmene haber vermeli.

  • Masaya örtü sermeli ve ellerini boyadan korumak için eldiven takmalı.

  • Boyayı ağızlarına sürmemeli ve içmemeli.

  • Deney sırasında gözlerine boya gelmemesi için dikkatli olmalı.

  • İş bittikten sonra ellerini yıkamalı ve malzemeleri düzenli toplamalı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 113 Cevapları


6. Ayşe, Ali ve Fatma, arkadaşları Gamze için sürpriz bir doğum günü partisi hazırlamak istiyorlar. Bunun için aralarında görev paylaşımı yapıyorlar. Ayşe katı olan yiyecek ve malzemeleri, Fatma sıvı içecekleri, Ali içinde gaz olan maddeleri getirecektir. Verilen bilgiye göre görseldeki malzemeleri kimlerin getireceğini boş kutulara yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 113 Cevapları”


 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!