İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı İsrafa Karşı El Ele Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 144-145-146. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin israfı önleme ve kaynakları verimli kullanma konularını öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesinde yer alan değerleri sade ve anlaşılır bir şekilde sunarak öğrencilerin bilinçli bireyler olarak yetişmesini destekler.

Bu içerikte, “İsrafa Karşı El Ele” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 144, 145 ve 146 Cevapları, öğrencilerin sorulara doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de etkinlikleri daha kolay değerlendirmesine katkı sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İsrafa Karşı El Ele Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 144-145-146
Soru : Tasarruflu lambalar neden üretilmiş olabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap : Tasarruflu lambalar, daha az enerji harcayarak aynı miktarda ışık sağlamak için üretilmiştir. Böylece elektrik tasarrufu yapılır, faturalar azalır ve çevre korunur.
Soru : Konuya hazırlık kapsamında yazdığınız raporları okuyunuz. Dünyadaki tüketebilir tatlı su kaynaklarının miktarı ve su israfının önüne geçilmesi için alınabilecek önlemler hakkındaki fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap : Dünyadaki tatlı su kaynakları çok azdır, bu nedenle suyu dikkatli kullanmak gerekir. Su israfını önlemek için muslukları açık bırakmamalı, damlayan muslukları tamir etmeli ve gereksiz su tüketiminden kaçınmalıyız. Ayrıca yağmur sularını biriktirip değerlendirmek de su tasarrufuna katkı sağlar.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 145 Cevapları
Soru : Aşağıda israfı önlemek için alınabilecek bazı önlemler sunulmuştur. Bunlardan evinizde ya da yakın çevrenizde yapılanların yanlarındaki kutucuklara “X” işareti koyunuz.
Cevap :
Evimde yapılanlara “X” koyarak tabloyu şöyle doldurabilirim:
Musluklar açık bırakılmamalıdır. → X
İhtiyaçtan fazla gıda alınmamalıdır. → X
Gereksiz yanan ışıklar söndürülmelidir. → X
Tasarruflu elektronik cihazlar kullanılmalıdır. → X
Kâğıt, cam ve plastik ürünler geri dönüşüme gönderilmelidir. → X
💡 Ailemle birlikte evde suyu, elektriği ve kaynakları tasarruflu kullanmaya özen gösteriyoruz.
Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyunuz. Bu ve benzer kampanyalar insanlar arasındaki dayanışmayı ne şekilde etkiler? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap : Bu tür kampanyalar insanlar arasında dayanışma ve paylaşma duygusunu güçlendirir. İhtiyaç fazlası eşyaların ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması hem israfı önler hem de yardımlaşma kültürünü yaygınlaştırır. Böylece insanlar birbirine destek olmanın önemini daha iyi anlar, toplumda birlik, sevgi ve güven duygusu artar. Ayrıca kullanılmayan eşyalar değerlendirilerek çevreye de katkı sağlanmış olur.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 146 Cevapları
Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyunuz. Zaman israfını azaltmak için haberde yazılanlardan başka neler yapılabileceğini söyleyiniz.
Cevap :
Zaman israfını azaltmak için haberde yazılanlara ek olarak;
- Günlük bir plan ve program hazırlayıp ona göre hareket edebiliriz.
- Önemsiz işlerle uğraşmak yerine öncelikli işlerimize odaklanmalıyız.
- Telefon ve sosyal medya kullanımını sınırlamalıyız.
- Ders çalışma, dinlenme ve eğlenme zamanlarını dengeli şekilde ayırmalıyız.
- Gereksiz ertelemelerden kaçınıp işleri zamanında tamamlamalıyız.
Böylece zamanımızı daha verimli, düzenli ve bilinçli kullanabiliriz.
Soru : Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız.
1. Evimizde veya okulumuzda su israfını önlemenin yolları nelerdir?
Cevap : Su israfını önleme: Muslukları açık bırakmamak, diş fırçalarken suyu kapatmak, bozuk muslukları tamir etmek.
2. Elektrik kullanımımızı azaltmak için neler yapmamız gerekir?
Cevap : Elektrik tasarrufu: Gereksiz lambaları kapatmak, tasarruflu ampul kullanmak, elektronik aletleri fişten çekmek.
3. Seyahat ederken nasıl enerji tasarrufu sağlayabiliriz?
Cevap : Enerji tasarruflu seyahat: Toplu taşıma, bisiklet veya yürüyüş tercih etmek, araç paylaşımı yapmak.
4. Plastik şişeler veya kâğıtlar gibi genellikle çöpe attığımız şeyleri nasıl yeniden kullanabiliriz?
Cevap : Geri kullanım: Plastik şişeleri saksı ya da kalemlik yapmak, kâğıtları arkalı önlü kullanmak.
5. Kâğıt kullanımımızı nasıl azaltabiliriz ve bunu yapmak neden önemlidir?
Cevap : Kâğıt tasarrufu: Gereksiz yazdırmamak, dijital notlar almak; çünkü ağaçları korur ve çevreyi temiz tutar.
Soru : İnsan hakları kavramının tarihçesini araştırınız. Ulaştığınız sonuçları bir rapor hâline getirerek sınıfınızda sununuz.
Cevap :
Rapor: İnsan Hakları Kavramının Tarihçesi
Giriş:
İnsan hakları, her insanın yalnızca “insan” olduğu için sahip olduğu temel hak ve özgürlüklerdir. Bu haklar, insanların eşit, adil ve özgür bir yaşam sürmesini sağlamak amacıyla ortaya çıkmıştır.
Tarihsel Gelişim:
-
1215 Magna Carta (İngiltere): Halkın bazı temel haklarının kral tarafından tanındığı ilk belgedir.
-
1776 Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi: Her insanın “yaşama, özgürlük ve mutluluk arama” hakkına sahip olduğu ilan edilmiştir.
-
1789 Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirisi: Eşitlik, özgürlük ve adalet ilkeleri tüm insanlara tanınmıştır.
-
1948 İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi (Birleşmiş Milletler): Tüm insanların hiçbir ayrım gözetmeksizin temel haklara sahip olduğu resmen kabul edilmiştir.
Sonuç:
İnsan hakları tarih boyunca büyük mücadelelerle gelişmiştir. Günümüzde bu haklar uluslararası anlaşmalarla korunmaktadır. Her bireyin görevi, hem kendi haklarına sahip çıkmak hem de başkalarının haklarına saygı göstermektir.