1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 191-192-193 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Sıvıları Ölçelim Metni Cevapları Sayfa 191, 192, 193


1. Sınıf Matematik Haydi Biz de Ölçelim Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 191-192-193


Ayça ve annesi misafirleri için kek yapmak istediler. Kek için aşağıdaki malzemeleri hazırladılar.

3 yumurta
1 bardak sıvı yağ
3 fincan süt
1 bardak şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu
2 bardak un ve kabartma tozu

Soru : Ayça ve annesi hangi sıvı malzemeleri kullanıyorlar? Söyleyelim.


Cevap :

  • Sıvı yağ, limon suyu ve süt kullanıyor.

Soru : Kullandıkları sıvı malzemeleri hangi ölçme araçlarıyla ölçüyorlar? Söyleyelim.


Cevap :

  • Bardak ile ölçüyorlar.

Soru : Sıvıları ölçmek için başka hangi araçları kullanabiliriz? Düşünelim.


Cevap :

  • Kaşık kullanabiliriz.

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 192 Cevapları


1. Sıvıları ölçmek için kullanabileceğimiz araçların altındaki kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 191-192-193 Meb Yayınları”

2. Kutay’ın annesi, marketten aşağıdaki yiyecek ve içecek maddelerini aldı. Aldıklarından hangisini bardakla ölçebilir? Altındaki kutucuğu işaretleyiniz. 


Cevap :

  • 1. kutucuk sütü işaretlememiz gerekmektedir.

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 193 Cevapları


3. Sıvıları ölçmek için kullanılabilen araçların altındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • 1. ve 3. kutucuk sütü işaretlememiz gerekmektedir.

4. Yandaki süt şişesinin kaç bardak süt alabileceğini tahmin ediniz. Tahmininizi yazınız.


Cevap :

Tahmin: dört bardak.


5. Kovadaki suyu daha kısa sürede boşaltabilecek nesneyi işaretleyiniz.


Cevap :

  • 3. kutucuk sütü işaretlememiz gerekmektedir.

6. Aşağıdakilerden daha az su alan nesnenin altındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. kutucuk sütü işaretlememiz gerekmektedir.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 190 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Uzunlukları Tahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 190


1. Sınıf Matematik Uzunlukları Tahmin Edelim Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 190 Cevapları


Soru : Öğretmen masasının boyunun kaç karış uzunluğunda olduğunu tahmin edelim.


Cevap :

  • Tahmin: 8 karış.

Soru : Öğretmen masasının boyunu kendi karışımız ile ölçelim.


Cevap :

  • Ölçüm sonucu: 12 karış.

Soru : Tahminimiz ile ölçüm sonucumuzu karşılaştıralım.


Cevap :

Öğretmenimiz bizden daha büyük olduğu için masayı daha az karışla ölçmüştür. Bizim karışlarımız küçük olduğu için ölçerken daha fazla karış kullanmak zorunda kaldık.


Soru : Yukarıdaki kalemin kaç ataş uzunluğunda olduğunu tahmin ediniz.


Cevap :

  • Tahmin: 5

Soru : Kalemin kaç ataş uzunluğunda olduğunu ölçünüz.


Cevap :

  • Ölçüm sonucu:  4

Soru : Tahmininiz ve ölçüm sonucunuzu karşılaştırınız.


Cevap :

  • Kalemin uzunluğu tahminimden 1 ataş daha kısa olarak ölçüldü.

Soru : Aynı kalemin uzunluğunu seçtiğiniz başka bir ölçüm aracı ile tahmin ediniz. Bu kalemi ölçmek için başka hangi araçları kullanabilirsiniz?


Cevap :

  • Bu işlemi silgi kullanarak ölçümü yapabiliriz.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 186-187-188-189 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Haydi Biz de Ölçelim Metni Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189


1. Sınıf Matematik Haydi Biz de Ölçelim Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 186-187-188-189


Soru : Efe, sınıfının kapısı ile öğretmen masası arasını ölçtü.

Kapı ile öğretmen masası arası 9 adım.


Efe, kapı ile öğretmen masası arasını hangi ölçme aracı ile ölçmüştür? Söyleyelim.


Cevap : Adım ile ölçülmüştür.


Kapı ile öğretmen masası arası kaç adımdır?


Cevap : 9 adımdır.


Biz de kendi sınıfımızda öğretmen masası ile kapı arasını kendi adımımız ile ölçelim.


Cevap : 12 adımdır.


Soru : Ayşe sırasının boyunu 7 karış olarak ölçtü. Siz de sıranızın boyunu karışınızla ölçünüz.


Cevap : 10 karış olarak ölçebildik.


1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 187 Cevapları


Barış ile kardeşi odalarındaki halının boyunu ölçtüler. Barış halının boyunu 13 ayak olarak ölçtü.

Soru : Kardeşi kaç ayak uzunluğunda ölçmüş?


Cevap : 13 ayak olarak ölçtü.


Soru : Farklı sonuçlar elde etmelerinin sebebi ne olabilir? Söyleyelim.


Cevap : Ayak boylarının farklı olmasından kaynaklandığını söyleyebiliriz.


1. Sınıfınızdaki tahtanın boyunu kulacınız ile ölçünüz. Ölçümünüzü sınıfınızdaki arkadaşlarınızın ölçümleri ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • Sınıfınızdaki tahtanın boyunu 2 kulaç olarak ölçtük.

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 188 Cevapları


2. Tunahan, silgisinin boyunu üç parmak uzunluğunda ölçtü. Siz de silginizin kaç parmak uzunluğunda olduğunu ölçünüz.


Cevap :

  • Silginin boyunu 5 parmak olarak ölçtük.

3. Bir nesnenin uzunluğunu ölçerken uygun ölçme aracını seçmelisiniz. Sınıf tahtasının uzunluğunu hangi ölçme araçları ile ölçebilirsiniz? İşaretleyiniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 186-187-188-189 Meb Yayınları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 189 Cevapları


4. Daha önce kullandığınız ölçme araçlarını hatırlayınız. Hangi farklı ölçme araçlarını kullanabilirsiniz?


Cevap :

  • Metre ölçme aracını kullanabiliriz.

5. Kareli kâğıt üzerindeki kalemtıraşın kaç kare uzunluğunda olduğunu kareleri sayarak bulunuz.


Cevap :

  • 5 kare uzunluğunda olduğunu söyleyebiliriz.

6. Aşağıdaki masanın boyu kaç kalem uzunluğundadır?


Cevap :

  • 7 kalem uzunluğunda olduğunu söyleyebiliriz.

Soru : Masanızın boyunu kendi kaleminizle ölçünüz. Ölçümünüzü arkadaşlarınızın ölçümleri ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • 9 kalem uzunluğunda olduğunu söyleyebiliriz.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 183-184-185 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Uzunlukları Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 183, 184, 185


1. Sınıf Matematik Uzunlukları Karşılaştıralım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 183-184-185


Soru : Sınıfınızdaki en uzun boylu arkadaşınız kimdir? Adını söyleyiniz.


Cevap :

Sınıfımızın en uzun arkadaşımız Muhammed Mustafa Güneş’tir.


1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 184 Cevapları


1. Ağaçlardan daha uzun olanın altındaki kutucuğu boyayınız. 


Cevap :

  • 1. kutucuğu işaretleyiniz.

2. Çocuklardan daha kısa olanın altındaki kutucuğu boyayınız. 


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

3. En uzun zürafayı kahverengiye, en kısa zürafayı sarı renge boyayınız. 


Cevap :

  • 3. sıradaki zürafa kahverengi, 2. sıradaki zürafayı sarıya boyayınız.

4. Aşağıdaki kalemden daha uzun bir kalem çiziniz. 


Cevap :

  • Ailenizden yardım alarak aynı kalemin daha uzun olanını çiziniz.

5. Aşağıdaki mor çubuktan daha kısa bir çubuk çiziniz.


Cevap :

  • Ailenizden yardım alarak aynı çubuğun daha kısa  olanını çiziniz.

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 185 Cevapları


6. Aşağıdaki kalemleri uzunluklarına göre karşılaştırınız. Kalemlerin altındaki soruları cevaplayınız. 


Mavi kalem, uzunluğuna göre hangi kalemler arasında yer alır? Çizerek taşıyınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 183-184-185 Meb Yayınları”

En uzun kalem hangi renktir?


Cevap : Mor kalemdir.


Sarı kalem hangi renk kalemlerden daha uzundur?


Cevap : Yeşil ve mavi kalemden uzundur.


Pembe kalem hangi renk kalemden daha kısadır?


Cevap : Mor kalemden kısadır.


7. Aşağıdaki çocukların boylarını uzundan kısaya doğru sıralayınız. Resimlerin altına kaçıncı sırada olduklarını sıra sayılarını kullanarak yazınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 185 Cevapları”


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Tabloları Okuyalım Metni Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182


1. Sınıf Matematik Tabloları Okuyalım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182


1. Serdar pazartesi günü için okul çantasını hazırlıyor. Resmi inceleyelim, aşağıdaki soruları cevaplayalım. 


a. Serdar neye göre çantasını hazırlıyor?


Cevap :

Serdar çantasını haftalık ders programına göre hazırlıyor.


b. Serdar’ın pazartesi günü hangi dersleri vardır?


Cevap :

Serdar’ın pazartesi günü Hayat Bilgisi, Türkçe, Matematik, Beden Eğitimi ve Oyun, Serbest Etkinlik dersleri vardır.


c. Biz de arkadaşlarımıza, salı günü hangi derslerimiz olduğunu söyleyelim.


Cevap :

Matematik ve Türkçe derslerimiz vardır.


1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. Fidan’ın öğretmeni, vücudumuza gerekli olan besinleri yeterli miktarda almamıza, sağlıklı beslenme dendiğini anlattı. Gereğinden fazla tüketiminin ise obez olmamıza neden olabileceğini söyledi. Öğrencilerinden beslenme çantalarını verdiği tabloya göre hazırlamalarını istedi.

Fidan beslenme tablosuna bakarak pazartesi günü için beslenme çantasını hazırladı. Tabloyu inceleyerek soruları cevaplayınız.


Fidan pazartesi günü hangi yiyecek ve içecekleri okula getirecek?


Cevap : Süt, kek, meyve.


Süt, ballı ekmek ve kuru yemiş getirilen gün hangisidir?


Cevap : Cuma


Haftada kaç gün süt getiriliyor?


Cevap : 2 gün


Fidan hangi günler okula kek getirecek?


Cevap : Pazartesi ve perşembe.


1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 181 Cevapları


2. Ocak ayındaki hava olayları tablosunu inceleyiniz. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Ocak ayında hava kaç gün güneşlidir?


Cevap : 8 gün.


Ocak ayında hava kaç gün kar yağışlıdır?


Cevap : 11 gün.


Ocak ayında hava kaç gün yağmurludur?


Cevap : 3 gün.


Ocak ayında hava kaç gün bulutludur?


Cevap : 9 gün.


Ocak ayında en fazla görülen hava olayı hangisidir?


Cevap : Kar


1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 182 Cevapları


3. Uras, mart ayında her cumartesi günü bağlama kursuna gidiyor. Uras, mart ayında kaç gün kursa gitmiştir?


Cevap :

5 gün kursa gitmiştir.


4. Mart ayının ilk ve son günleri hangi günlerdir? 


Cevap :

İlk gün Çarşamba, Son gün Cuma günüdür.


5. Orhan hikâye kitabı almak istiyor. Cüzdanındaki paralar tablodaki gibidir. Tabloyu inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.


Tabloya göre Orhan’ın cüzdanında kaç adet 10 TL vardır?


Cevap : 2 adet vardır.


Orhan’ın cüzdanında kaç adet 5 TL vardır? 


Cevap : 8 adet vardır.


Orhan’ın cüzdanında kaç adet 1 TL vardır? 


Cevap : 3 adet vardır.


Orhan’ın cüzdanındaki 5 TL’lerin toplamı kaç liradır?


Cevap : 40 liradır.



 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları 5. Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176


1. Sınıf Matematik 5. Ünite Değerlendirme Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176


1) Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Altındaki cümleleri bütün ve yarım ifadelerini kullanarak tamamlayınız.


Cevap :

  • İki  yarım elma bir  tam elma eder.
  • Bir tam elma iki  yarım elma eder.

2) Aşağıdaki nesnelerin altına yarım ve bütün ifadelerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 171 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 172 Cevapları


3) Aşağıdaki her bir şeklin yarısını boyayınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 172 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 173 Cevapları


4) Ortada verilen saatlere göre boş olan saatlerin akrep ve yelkovanlarını çiziniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 173 Cevapları”

5) Bugüne göre dün ve yarının altındaki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Meb Yayınları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 174 Cevapları


6) Aşağıdaki cisimlerden köşesi olanın altındaki kutucuğu boyayınız. 


Cevap :

  • 3. kutucuğu işaretleyiniz.

7) Yandaki geometrik cisme benzeyen cismin altındaki kutucuğu boyayınız.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

8) Aşağıdaki geometrik cisimlerden köşesi olmayanı boyayınız.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 175 Cevapları


9) Robotu oluşturan şekilleri sayınız. Her geometrik şekilden kaç tane olduğunu yazınız.


Cevap :

  • Kare =  5
  • Dikdörtgen =  10
  • Çember =  4
  • Üçgen =  4

10) Özellikleri verilen geometrik şekilleri yanlarına çiziniz.


Cevap :

  1. Üçgen
  2. Dikdörtgen
  3. Kare
  4. Çember

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 176 Cevapları


11) Aşağıdaki örüntüde eksik olan şekli çiziniz. 


Cevap :

  • Kare çiziniz.

12) Aşağıdaki örüntünün kuralını bulunuz ve işaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

13) Aşağıdaki örüntüyü devam ettirirsek 10. sıraya gelecek şekli işaretleyiniz.


Cevap :

  • 1. kutucuğu işaretleyiniz.

14) Aşağıdaki örüntülerde verilen boş kutucuklara uygun şekilleri çizerek doldurunuz. 


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 176 Cevapları”


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 168-169 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 168, 169, 170


1. Sınıf Matematik Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 168-169


1. Aşağıdaki şekilleri kullanarak altlarına örüntüler oluşturunuz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 168 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 169 Cevapları


2. Karınca aşağıda verilen kurala göre şekillere basarak yürüyor. Karıncayı oklar çizerek yürütünüz. Yuvasına ulaştırınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 169 Cevapları”


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Örüntüyü Tanıyalım Metni Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167


1. Sınıf Matematik Örüntüyü Tanıyalım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167


Soru : Sudenaz ve Elif yaptıkları kolyelerde hangi renk boncukları kullanmışlardır?


Cevap :

Mavi ve kırmızı boncuk kullanmışlardır.


Soru : Yaptıkları kolyelerde boncuklar nasıl bir kurala göre sıralanmıştır? Açıklayalım.


Cevap :

Sudenaz, bir mavi, bir kırmızı boncuk sıralamıştır. Elif, boncuklarını iki mavi, iki kırmızı şeklinde sıralamıştır.


Soru : Siz olsaydınız bu kolyedeki boncukları nasıl sıralardınız?


Cevap :

Bir mavi ve bir kırmızı olarak sıralamayı tercih ederdim.


1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 166 Cevapları


1. Aşağıdaki şekiller bir kurala göre sıralanarak örüntüler oluşturulmuştur. Örüntüleri inceleyiniz. Örüntülerde eksik bırakılan şekilleri çiziniz. 


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 166 Cevapları”

2. Aşağıdaki örüntülerde soru işareti olan yerlere hangi cisim gelmelidir? Yanda verilen cisimlerden doğru olanı bulup işaretleyiniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 Meb Yayınları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 167 Cevapları


3. Ayının yuvasına giden yoldaki şekilleri inceleyiniz. Şekiller bir kurala göre sıralanmıştır. Şekilleri, verilen renklerde boyayarak ayıyı yuvasına götürünüz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 167 Cevapları”

4. Aşağıdaki örüntü kurallarını belirleyiniz. Bu kurala göre örüntüleri devam ettiriniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 Cevapları”


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161-162-163 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Geometrik Şekillerin Köşe ve Kenarlarını Tanıyalım Metni Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163


1. Sınıf Matematik Geometrik Şekillerin Köşe ve Kenarlarını Tanıyalım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161-162-163


1. Aşağıdaki görsellerin kenarlarını renkli kalemle çiziniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 156 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 157 Cevapları


2. Aşağıdaki çizgileri birleştiriniz. Oluşan şekillerin köşelerine kırmızı kaleminiz ile nokta koyunuz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 157 Cevapları”

3. Aşağıdaki şekillerin kenar ve köşelerini sayınız. Kenar ve köşe sayılarına göre verilen renklere boyayınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161-162-163 Meb Yayınları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Soru : Aşağıdaki noktaları düz çizgiler ile birleştirelim, üçgen oluşturalım.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

1. Aşağıdaki kareli kağıda farklı büyüklükte üçgenler çiziniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161-162-163 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Soru : Aşağıdaki noktaları düz çizgiler ile birleştirelim, kare oluşturalım.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 160 Cevapları”

1. Aşağıdaki kareli kağıda farklı büyüklüklerde kareler çiziniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 160 Cevapları Meb Yayınları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Soru : Aşağıdaki noktaları düz çizgiler ile birleştirelim, dikdörtgen oluşturalım.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 161 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki noktaları düz çizgiler ile birleştirelim, dikdörtgen oluşturalım.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 161 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 162 Cevapları


1. Çizgileri birleştiriniz. Çemberler oluşturunuz. 


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 162 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 163 Cevapları


3. Aşağıdaki treni oluşturan kare, üçgen, dikdörtgen ve çemberlerin içlerini boyayınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160-161-162-163 Cevapları”

4. Treni oluşturan şekillerin sayılarını aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • Üçgen  =  2
  • Kare =  3
  • Çember =  10
  • Dikdörtgen = 5


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 Meb Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Cisimleri Özelliklerine Göre Sınıflandıralım Metni Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155


1. Sınıf Matematik Cisimleri Özelliklerine Göre Sınıflandıralım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155


Soru : Resimdeki çocukların ne yaptığını anlatalım.


Cevap :

Farklı şekillerde yer alan oyuncakları üst üste koymaya çalışmaktadırlar.


Soru : Düz yüzü olmayan oyuncakları üst üste koyamadılar. Neden üst üste koyamadıklarını açıklayalım.


Cevap :

Oyuncakların düz yüzeyleri olmadıkları için üst üste koymadılar.


1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 152 Cevapları


1. Nesneleri benzedikleri geometrik cisimler ile eşleştiriniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 152 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 153 Cevapları


2. Nesneleri uygun özellikteki kutularla eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz kutu ile aynı renge boyayınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 153 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 154 Cevapları


3. Başak, bazı nesneleri kullanarak aşağıdaki yapıyı oluşturdu. Siz de istediğiniz nesneleri kullanarak farklı yapılar oluşturunuz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 154 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 155 Cevapları


4. Aşağıdaki cisimlerin bir yüzü kullanılarak şekiller çizilmiştir. Çizilen şekilleri ait olduğu cisim ile eşleştiriniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 Meb Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!