1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 168-169-170-171 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Örüntü Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171


1. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturma Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 168-169-170-171


Hakan Bey, beyaz paketli bisküvilerle siyah paketli bisküvileri “3 beyaz paketli bisküvi, 2 siyah paketli bisküvi” kuralına göre rafa dizecektir.

Soru :  Hakan Bey, bu kurala göre bisküvileri rafa nasıl dizmelidir?


Cevap :

  • 3 beyaz paketli bisküvi, 2 siyah paketli bisküvi” kuralına göre rafa dizecektir.

Araç ve gereçler: geometri şeritleri.
• Geometri şeritlerimizle kenar uzunlukları aynı olan üç kare ve kenar uzunlukları aynı olan altı üçgen oluşturalım.
• Oluşturduğumuz şekillerle kuralı “bir kare, iki üçgen” olan bir örüntü oluşturmak için önce masamızın üzerine bir kare koyalım.
• Sonra karenin yanına iki üçgen koyalım.
• Dizdiğimiz şekillerin sağına sırasıyla bir kare ve iki üçgen koyarak örüntüyü oluşturalım.
• Geometri şeritlerimizi kullanarak kuralını kendimizin belirleyeceği bir şekil örüntüsü oluşturalım.


Cevap :

  • 3 kare + 1 dikdörtgen
  • 2 dikdörtgen + 2 kare

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 169 Cevapları


Soru : Sınıfımızdaki geometrik cisimler setini kullanarak bir örüntü oluşturalım.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 169 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 171 Cevapları


1. Aşağıdaki nesneleri ok çizip uygun kutucuklara götürerek kuralı “2 tane su şişesi, 4 tane küp şeker” olan bir örüntü oluşturunuz.


Cevap :

  • Sırasıyla
  • 2 tane su şişesi,
  • 4 tane küp şeker çiziniz.
  • Bu işlemi tekrarlayınız.

2. Aşağıdaki şekilleri ok çizip uygun kutucuklara götürerek kuralı “üç kare, bir çember” olan bir örüntü oluşturunuz.


Cevap :

  • Sırasıyla
  • 3 tane kare
  • 1 tane çember çiziniz.
  • Bu işlemi tekrarlayınız.

3. Aşağıdaki nesneleri ok çizip uygun kutucuklara götürerek kuralı “2 tane peynir kutusu, 2 tane bal kavanozu, 1 tane zekâ küpü” olan bir örüntü oluşturunuz. 


Cevap :

  • Sırasıyla
  • 2 tane peynir kutusu
  • 2 tane bal kutusu
  • 1 tane zeka küpü çiziniz.
  • Bu işlemi tekrarlayınız.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Örüntüler Metni Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167


1. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167


Ece, pinpon toplarını ve sayı küplerini belirli bir kurala göre dizmiş.

Soru : Ece, pinpon toplarını ve sayı küplerini nasıl bir kurala göre dizmiş olabilir?


Cevap :

  • 3 pinpon – 1 sayı küpü şeklinde bir dizilim kuralı uygulanmıştır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 165 Cevapları


Araç ve gereçler: sayma çubukları.
• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Her bir grup üyesine yapabileceği görevler verelim.
• Sayma çubuklarımızla masamızın üzerinde yan yana 2 kare oluşturalım.
• Karelerin yanında sayma çubuklarımızla bir dikdörtgen oluşturalım.
• Dikdörtgenin yanında başlangıçtaki karelerle aynı kenar uzunluklarında olan 2 kare daha oluşturalım.
• Bu karelerin yanında da daha önce oluşturduğumuz dikdörtgenle aynı kenar uzunluklarında olan bir dikdörtgen oluşturalım.
• Oluşturduğumuz şekilleri soldan sağa doğru inceleyelim.
• Bu şekillerin hangi kurala göre dizildiğini açıklayalım.


Cevap :

  • 2 kare – 1 dikdörtgen şeklinde bir kural uygulanmıştır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 167 Cevapları


1. Aşağıdaki örüntünün kuralını bulup yazınız. 


Cevap :

  • 2 top – 3 şişe şeklinde bir örtü kuralı vardır.

2. Aşağıdaki örüntünün kuralını bulup yazınız. 


Cevap :

  • 3 daire – 1 kare şeklinde bir örtü kuralı vardır.

3. Aşağıdaki örüntülerde boş bırakılan yerlere gelmesi gereken nesneleri ve şekilleri belirtiniz.


Cevap :

  1.  sıraya zımba teli
  2. sıraya üçgen çiziniz.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162-163 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Geometrik Cisimler Metni Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163


1. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimler Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162-163


Ali’nin sınıfında Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası kutlanıyor.

Soru : Ali’nin masasındaki portakal, bisküvi paketi, meyve suyu kutusu, peynir, süt kutusu ve başındaki şapka, şekillerine göre nasıl sınıflandırılabilir? Tartışınız. Söylenilen fikirlere katılmasanız da saygı gösteriniz.


Cevap :

  • Üçgen : Şapka
  • Dörtgen : Meyve suları kutusu,  süt kutusu, peynir kutusu
  • Çember : Portakal

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Araç ve gereçler: şurup kutusu, kesme şeker, yuvarlak kurşun kalem (ucu açılmamış), bilye, pet şişe.

• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Her bir grup üyesine yapabileceği görevler verelim.
• Yukarıdaki nesneleri masamızın üzerine koyalım.
• Nesnelerin şekillerini inceleyelim.
• Bu nesnelerden hangilerinin şekillerinin birbirine benzediğini grup arkadaşımızla tartışalım.
• Nesnelerden köşesi olanları seçip bir kenara ayıralım.
• Nesnelerden yuvarlak olanları seçip bir kenara ayıralım.
• Kenara ayırdığımız nesneleri hangi özelliklerine göre sınıflandırdığımızı açıklayalım.
• Şekli, masamızın üzerindekilere benzeyen farklı nesneler söyleyelim.
• Masamızın üzerindeki nesneleri diğer gruplardaki arkadaşlarımızın kullandığı nesnelerle bir araya getirip ev, araba gibi farklı yapılar oluşturalım.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Araç ve gereçler: geometrik cisimler seti, defter.
• Geometrik cisimler setinden zekâ küpüne benzeyen cismi seçelim. Seçtiğimiz cismin her bir yüzünü sırasıyla defterimizin üzerine koyup kenarlarını kalemimizle çizelim.
• Çizdiğimizde oluşan şekillerin adını söyleyelim.


Cevap : Kare oluştu.


• Geometrik cisimler setinden sınıf dolabımıza benzeyen cismi seçelim. Seçtiğimiz cismin her bir yüzünü sırasıyla defterimizin üzerine koyup kenarlarını kalemimizle çizelim.
• Çizdiğimizde oluşan şekillerin adlarını söyleyelim.


Cevap : Dikdörtgen


• Geometrik cisimler setindeki diğer cisimler için yukarıda yaptığımız işlemlerin aynısını tekrar edelim.
• Geometrik cisimler ile çizdiğimiz şekiller arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayalım.


Cevap :

  • Köşeleri ve kenarları 4 oluşan şekilleri meydana geldi.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 163 Cevapları


1. Aşağıdaki nesnelerden köşeli olanların altındaki kutucukları maviye, yuvarlak olanların altındaki kutucukları kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 163 Cevapları”

2. Aşağıdaki nesnelerden üstünde kare olanları kare şekliyle, üstünde dikdörtgen olanları dikdörtgen şekliyle eşleyiniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 157-158-159-160-161-162-163 Açılım Yayınları”


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Geometrik Şekiller Metni Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156


1. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Şekiller Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156


Ali, geometri şeritleriyle bazı şekiller oluşturmuş. Ali, oluşturduğu şekilleri köşe ve kenar sayılarına göre sınıflandırmak istiyor.

Soru : Bu şekiller, köşe ve kenar sayılarına göre nasıl sınıflandırılabilir? Bu şekiller, köşe ve kenar sayılarına göre nasıl isimlendirilebilir? Tartışınız. Söylenilen fikirlere katılmasanız da saygı gösteriniz.


Cevap :

  • 3 kenarı ve 3 köşesi olan üçgendir.
  • 4 kenarı ve 4 köşesi olan dikdörtgendir.

Araç ve gereçler: geometri tahtası, paket lastikleri.

• Lastikleri kullanarak geometri tahtasında yukarıdaki gibi şekiller oluşturalım. Oluşturduğumuz geometrik şekillerden her birinin kenarlarını sayalım.
• Kenar sayısı aynı olan şekilleri belirleyelim.
• Şekillerin köşelerinin neresi olduğunu tartışalım.
• Şekillerin köşe sayısını belirleyelim.
• Köşe sayısı aynı olan şekilleri belirtelim.
• Bu şekilleri köşe ve kenar sayılarına göre nasıl isimlendirebileceğimizi tartışalım.


Cevap :

  1. 4 kenarı ve 4 köşesi
  2. 3 kenarı ve 3 köşesi
  3. 4 kenarı ve 4 köşesi

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 156 Cevapları


1. Aşağıdaki geometrik şekilleri köşe ve kenar sayılarına göre adlandırınız.


Cevap :

  1. Üçgen
  2. Dörtgen
  3. Üçgen
  4. Dörtgen

2. Aşağıdakilerden hangisi karedir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

3. Aşağıdakilerden hangisi üçgendir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 1. kutucuğu işaretleyiniz.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Olayları ve Durumları Sıralayalım Metni Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


1. Sınıf Matematik Kitabı Olayları ve Durumları Sıralayalım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151


Soru : 1. sınıfa başlamadan önce okula gidiyor muydunuz? Eğer gittiyseniz hangi sınıfa gittiğinizi söyleyiniz.


Cevap :

  • Anaokuluna gidiyordum.

Soru : 1. sınıftan sonra kaçıncı sınıfa gideceksiniz?


Cevap :

  • 2. sınıfa gideceğiz.

• Bugün neler yaptığımızı anlatalım.
• Yaptıklarımızdan birini seçelim.
• Bu yaptığımız şeyden önce yaptıklarımızı söyleyelim.
• Bu yaptığımız şeyden sonra yaptıklarımızı söyleyelim.


Cevap :

  • Sabah uyandım.
  • Kahvaltı yaptım.
  • Okula gitti.
  • Okuldan geldim.
  • Derslerimi yaptım.
  • Yemek yedim.
  • Çantamı hazırladım.
  • Akşam olunca uyudum.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 146 Cevapları


• Bugün yaptığımız işlerden birini söyleyelim.
• Dün yaptığımız işlerden birini söyleyelim.
• Yarın yapacağımız işlerden birini söyleyelim.
• Söylediğimiz işleri “önce” ve “sonra” kelimelerini kullanarak sıralayalım.


Cevap :

  • Önce ellerimi yıkadım.
  • Sonra sandviç malzemelerini hazırladım.
  • Sonra masada yemeğimi yedim.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 148 Cevapları


• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Gruptaki arkadaşımızdan dün sabah yaşadığı olaylardan birini söylemesini isteyelim.
• Gruptaki arkadaşımızdan dün öğle yaşadığı olaylardan birini söylemesini isteyelim.
• Gruptaki arkadaşımızdan dün akşam yaşadığı olaylardan birini söylemesini isteyelim.
• Arkadaşımızın söylediği olayları sıralayalım.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 150 Cevapları


1. Aşağıdaki resimlerde gördüğünüz olayları önce ve sonra kelimelerini kullanarak sıralayınız. Yaptığınız sıralamayı aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Önce çocuklar sofranın hazırlanmasına yardım ettiler.
  • Sonra aile bir arada kahvaltı yaptı.

2. Mutlu ailesinin yaşadığı şehirde hava bugün güneşli, dün yağmurluymuş. Yarın ise havanın bulutlu olacağı tahmin ediliyor. Şehirdeki hava durumlarını bugün, dün ve yarın kelimelerini kullanarak sıralayınız. Yaptığınız sıralamayı aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Hava dün güneşliydi, Bugün yağmurlu. Yarın bulutlu olacağına inanıyorum.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 151 Cevapları


3. Ece sabah okula, öğle parka, akşam dayısının evine gitmiş. Ece’nin gittiği yerleri sabah, öğle, akşam kelimelerini kullanarak sıralayınız. Yaptığınız sıralamayı aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Ece sabah okula, öğlen parka ve akşam dayısının evine gitmiştir.

4. Ali, gündüz arkadaşlarıyla futbol oynamış. Gece ise uyumuş. Ali’nin yaptıklarını gece ve gündüz kelimelerini kullanarak sıralayınız. Yaptığınız sıralamayı aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Ali gündüz arkadaşlarıyla futbol oynamış, gece ise uyumuştur.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 141-142-143-144 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Gün, Hafta ve Ay Metni Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144


1. Sınıf Matematik Kitabı Gün, Hafta ve Ay Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 141-142-143-144


Soru : Ali, odasındaki takvimde doğum gününü işaretliyor. Siz de Ali gibi takvim üzerinde doğum gününüzü işaretleyebilir misiniz?


Cevap :

  • Kendi doğum gününüze göre işaretleme yapınız.

Soru : Yandaki takvime bakarak Ali’nin doğum gününü hangi günde kutlayacağını söyleyebilir misiniz?


Cevap :

  • 26 Ekim Cumartesi

• Yukarıdaki takvimde 29 Ekim’i yuvarlak içine alalım.
• Yuvarlak içine aldığımız tarihin hangi güne karşılık geldiğini söyleyelim.


Cevap : 29 Ekim Salı Gününe denk gelmektedir.


• 29 Ekim tarihinin vatanımız ve milletimiz için önemini açıklayalım.


Kısa Cevap : “29 Ekim tarihinin vatanımız ve milletimiz için önemini açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

29 Ekim tarihi vatanımızın tam olarak bağımsızlığını ifade eden bir bayramdır.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramıyla birlikte egemenlik kayıtsız şartsız millete verildiği için bağımsız bir vatan olduk. Bu sayede seçimlerle sürekli bir işleyiş içerisinde millet yönetime katılmış oldu.

Bu nedenle ülkemizin kurucusu olan Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e teşekkürleri bir borç bilmemiz gerekmektedir.


1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 144 Cevapları


 Soru : 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nü takvimde işaretleyiniz.


 Soru : 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı’nın kutlanacağı günü takvimde işaretleyiniz.


 Soru : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın hangi gün kutlanacağını söyleyiniz.


 Soru : 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nın hangi gün kutlanacağını söyleyiniz.


 Soru : 23 Nisan ve 15 Temmuz günlerinin bulunduğu haftaları takvim üzerinde gösteriniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 141-142-143-144 Açılım Yayınları”


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 137-138-139-140 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Saat Kaç? Metni Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


1. Sınıf Matematik Kitabı Saat Kaç? Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 137-138-139-140


Soru : Ali sabah saat kaçta uyanıyor olabilir?


Cevap :

  • 7’de uyanır.

Soru : Ali yemeğini akşam saat kaçta yiyor olabilir?


Cevap :

  • 6’de yiyor olabilir.

Soru : Ali akşam saat kaçta uyuyor olabilir?


Cevap :

  • 9,30’da uyuyor olabilir.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 138 Cevapları


Araç ve gereçler: saat modeli, makas, raptiye (Makası ve raptiyeyi dikkatli kullanalım.).
• Saat modelini ve iki çubuğu keserek sayfadan ayıralım.
• Çubukları bir raptiyeyle saatin ortasına tutturalım.
• Kısa çubuğu 1’e, uzun çubuğu 12’ye getirip saatin 1’i göstermesini sağlayalım.
• Kısa çubuğu 2’ye, uzun çubuğu 12’ye getirip saatin 2’yi göstermesini sağlayalım.
• Yukarıda yaptıklarımızdan yola çıkarak saatin 3’ü göstermesi için kısa ve uzun çubuğu uygun sayılara getirelim.
• Kısa çubuğu 1 ile 2’nin tam ortasına, uzun çubuğu 6’ya getirip saatin 1 buçuğu göstermesini sağlayalım.
• Kısa çubuğu 2 ile 3’ün tam ortasına, uzun çubuğu 6’ya getirip saatin 2 buçuğu göstermesini sağlayalım.
• Yukarıda yaptıklarımızdan yola çıkarak saatin 3 buçuğu göstermesi için kısa ve uzun çubuğu uygun yerlere getirelim.
Not: Yukarıdaki etkinlikte yapmakta zorlandığımız çalışmalarda arkadaşlarımızdan yardım isteyelim. Yardım isteyen arkadaşlarımıza yardım edelim.


Cevap :

  • Kısa çubuk 3 ve 4 arasında, uzun çubuk 6’yı göstermesi gerekmektedir.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 140 Cevapları


1. Aşağıdaki saatlerin kaçı gösterdiğini altlarındaki noktalı yerlere yazınız.


2. Yandaki saatin 5’i göstermesi için saatin akrep ve yelkovanını uygun şekilde çiziniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 137-138-139-140 Cevapları Açılım Yayınları”


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 134-135-136 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Bütün ve Yarım Metni Cevapları Sayfa 134, 135, 136


1. Sınıf Matematik Kitabı Bütün ve Yarım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 134-135-136


Hakan Bey, bir simidi iki eş parçaya ayırmış. Parçalardan birini Ayşe Hanım’ın tabağına, diğer parçayı da kendi tabağına koymuş.

Soru : Hakan Bey’in ve Ayşe Hanım’ın tabağında ne kadar simit vardır?


Cevap :

  • Hakan Bey’in ve Ayşe Hanım’ın tabağında yarım simit vardır.

Araç ve gereçler: A4 kâğıt, makas (Makası dikkatli kullanalım.).
• A4 kâğıdı kısa kenarları üst üste gelecek şekilde katlayalım.
• Kâğıdı açıp oluşan kat çizgisinden keselim.
• Oluşan parçalardan birinin üzerine
“1”, diğerinin üzerine “2” yazalım.
• 1 ve 2 numaralı kâğıt parçalarını üst üste koyarak bu parçaların eş olup olmadığını söyleyelim.
• 1 ve 2 numaralı kâğıt parçaları ile A4 kâğıt arasındaki ilişkiyi açıklayalım.
• 1 ve 2 numaralı parçalardan her birinin A4 kâğıdın ne kadarı olduğunu tartışalım.
Not: Yukarıdaki etkinlikte yapmakta zorlandığımız çalışmalarda arkadaşlarımızdan yardım isteyelim. Yardım isteyen arkadaşlarımıza yardım edelim.


Cevap :

  • A4 kağıdı tam ortadan kesilerek 2 yarım haline gelmiştir.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 136 Cevapları


1. Aşağıdaki şekiller iki eş parçaya ayrılmıştır. Şekillerin yarısını boyayınız.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 134-135-136 Açılım Yayınları”

2. Aşağıda verilen cümlelerdeki noktalı yerlere “bütün” ve “yarım” kelimelerinden uygun olanı yazınız. 


Cevap :

  • • 1 bütün 2 yarım eder.
    • 2 yarım 1 bütün eder.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-131-132 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları 4. Üniteyi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 130, 131, 132


1. Sınıf Matematik Kitabı 4. Üniteyi Değerlendirelim Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 130-131-132


1. 5 sayısı, aşağıdaki sayılardan hangisi ile toplanırsa toplam 6 olur? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 5  + 1 = 6

2. 8 + ….. = 11 işleminde noktalı yere yazılması gereken sayı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 8 + 3 = 11

3. ★ + 9 = 14 işleminde “★” yerine yazılması gereken sayı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 5 + 9 = 14

4. Aşağıdakilerden hangisi 10 kuruştur? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 2. resmi işaretleyiniz.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 131 Cevapları


5. Aşağıdakilerden hangisi 5 Türk lirasıdır? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 1. resmi işaretleyiniz.

6. Aşağıdakilerden hangisi 50 kuruştur? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 2. resmi işaretleyiniz.

7. Yandaki parayla aşağıdaki nesnelerden hangisi alınabilir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 3. resmi işaretleyiniz.

8. Tabakta bir miktar çilek vardı. 4 çilek daha koyunca tabakta toplam 15 çilek oldu. Daha önce tabakta kaç çilek vardı? 


Cevap :

  • 15 – 4 = 11 Daha önce tabakta çilek vardı.

9. 7 çocuk saklambaç oynuyordu. Sonradan oyuna katılan çocuklarla saklambaç oynayan toplam çocuk sayısı 12 oldu. Oyuna sonradan kaç çocuk katılmıştır?


Cevap :

  • 12 – 7 = 5 Oyuna sonradan çocuk katılmıştır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 132 Cevapları


10. Can’ın 19 lirası vardı. 10 liraya bir oyuncak araba aldı. Can’ın kaç lirası kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 19 – 10 = 9 lirası kalmıştır.

11. Sevgi Hanım buzdolabındaki 15 tane yumurtadan 9’unu kullanmış. Buzdolabında kaç tane yumurta kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 15 – 9 = 6 tane yumurta kalmıştır.

12. 8 + 7 işleminin sonucunu zihinden bulunuz. 


Cevap :

  • 8 + 7 = 15

13. Bir otobüste 16 yolcu vardı. Yolculardan 5’i durakta otobüsten indi. Otobüste kaç yolcu kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 16 – 5 = 11

14. 9 öğrenci okul bahçesinde oyun oynuyordu. 6 öğrenci daha geldi ve oyuna katıldı. Oyun oynayan kaç öğrenci oldu?


Cevap :

  • 9 + 6 = 15

15. Annesi, Ece’ye 19 tane etiket almış. Ece, etiketlerden 7 tanesini Ali’ye vermiş. Ece’nin kaç etiketi kalmıştır?


Cevap :

  • 19 – 7 = 12 Ece’nin etiketi kalmıştır.

16. Ali, yaz mevsiminde yaşadığı yere gelen yabancı turistlerle iletişim kurmak için İngilizce kelimeler öğrenmiş. Annesinden 12, babasından 8 İngilizce kelime öğrenen Ali toplam kaç kelime öğrenmiştir?


Cevap :

  • 12 + 8 = 20 Ali toplam kelime öğrenmiştir.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128-129 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Çıkarma İşlemi Gerektiren Problemler Metni Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129


1. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Gerektiren Problemler Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128-129


Soru : Mutlu ailesi, Hakan Bey’in satın aldığı 9 balığın 4’ünü yemiş. Kaç balık kalmıştır?


Cevap :

  • 9 – 4 = 5 tane balık kalmıştır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 129 Cevapları


1. Ali, 8 tane bilyenin 5 tanesini kaybetmiş. Ali’nin kaç tane bilyesi kalmıştır?


Cevap :

  • 8 – 5 = 3 bilyesi kalmıştır.

2. Sevgi, kırtasiyeden 13 liralık alışveriş yaptı. Sevgi, aldığı ürünler için 15 lira verdi ve alışveriş fişini aldı. Sevgi kaç lira para üstü alır?


Cevap :

  • 15 – 13 = 2 lira para üstü alır.

3. Ayşe Hanım, 19 tane kurabiyenin 16’sını misafirlere ikram edecek. Misafirlere ikram edildikten sonra kaç tane kurabiye kalır?


Cevap :

  • 19  – 16 = 3 tane kurabiye kalır.


 

Our Score
error: Content is protected !!