Ülkemize ait pullarda hangi görsellere yer verilebileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemize ait pullarda hangi görsellere yer verilebileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Ülkemize ait pullarda, Türkiye’nin tarihî, kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtan görseller yer verilebilir. Örneğin:

  1. Tarihi Yapılar: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Efes Antik Kenti gibi önemli tarihi yapılar.
  2. Doğal Güzellikler: Kapadokya’nın peri bacaları, Pamukkale travertenleri, Karadeniz’in yeşil doğası.
  3. Türk Kültürü ve Sanat: Geleneksel Türk halıları, Türk mutfağına ait yemekler, el sanatları.
  4. Famous Turkish Landmarks: Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Şehitlikleri.
  5. Türk Hayvanları ve Bitkileri: Van Kedisi, kaz dağları, Türkiye’ye özgü çiçekler.


 

Our Score

Biriktirdiğiniz herhangi bir eşya (pul, magnet, kalem, eski para gibi) var mı?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Biriktirdiğiniz herhangi bir eşya (pul, magnet, kalem, eski para gibi) var mı? Bu eşyaları nasıl biriktirmeye başladığınız, neden biriktirdiğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Evet, ben magnet biriktiriyorum. Her tatilde farklı yerlerden magnet alıyorum. Özellikle gittiğim şehirleri ya da ülkeleri hatırlatacak magnetler almak hoşuma gidiyor. Magnetler birikmeye başladıkça her birinin ayrı bir hatırası olduğunu düşünüp daha çok biriktiriyorum.



 

Our Score

Siz de aile bireylerinizden öğrendiğiniz oyunun kurallarını yönergeler hâlinde aşağıya yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de aile bireylerinizden öğrendiğiniz oyunun kurallarını yönergeler hâlinde aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Örnek 1: Sek Sek Oyunu

  1. Yerin üzerine 1’den 9’a kadar sayılar yazılır.
  2. Oyuncu, sırayla tek tek sayıları atmaya başlar.
  3. Oyuncu, ilk sayıyı atıp geri dönmeden önce, diğer sayılara da sırayla atlayarak geçmeye çalışır.
  4. Eğer atlama sırasında oyuncu yanlış yere basarsa, sıra rakibine geçer.
  5. İlk önce bütün sayıları hatasız atlayan oyuncu oyunu kazanır.

Örnek 2: Yakan Top Oyunu

  1. Oyuncular iki gruba ayrılır.
  2. Bir grup “topu” alıp diğer grup üyelerine fırlatır.
  3. Topu yakalamayan oyuncu, diğer grup tarafından “yakalanmış” olur.
  4. Topu yakalayan grup, diğer gruptaki oyuncuları “etkilemeye” çalışır.
  5. Oyun, yakalanan oyuncuların kurtulması ya da rakip takımın tamamının yakalanmasıyla sona erer.


 

Our Score

“Oyun” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Oyun” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Oyun kelimesi bana eğlenceyi, arkadaşlarımla geçirdiğim zamanı, neşeyi ve birlikte yarışmayı hatırlatır. Eğlenceli anlar, çeşitli kurallar, rekabet, zafer, kayıp, birlikte gülmek, dostluk, hayal gücü, yaratıcılık ve kahkahalar da aklıma gelir.



 

Our Score

Arkadaşlarınızla ne tür oyunlar oynarsınız? Bu oyunları oynarken nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlarınızla ne tür oyunlar oynarsınız? Bu oyunları oynarken nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Arkadaşlarımla genellikle sokakta top oynarız, saklambaç oynarız ya da evde masa oyunları oynarız. Bu oyunlarda dikkat ettiğimiz en önemli şey herkesin eğlenmesini sağlamaktır. Herkesin kurallara uyması gerektiğine de özen gösteririz, böylece oyun daha düzenli ve keyifli olur.



 

Our Score

Aile büyüklerinizden çocukken oynadıkları bir oyunu kurallarıyla öğreniniz. Bu oyunu arkadaşlarınıza tanıtmak için hazırlık yapınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Aile büyüklerinizden çocukken oynadıkları bir oyunu kurallarıyla öğreniniz. Bu oyunu arkadaşlarınıza tanıtmak için hazırlık yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

1. Saklambaç Oyun Kuralları:

  • Bir ebe seçilir. Ebe bir duvara ya da bir ağaca dönerek yüksek sesle belirli bir sayıya kadar sayar.
  • Diğer oyuncular ebe sayarken saklanır.
  • Ebe saymayı bitirdikten sonra “Saklanmayan ebe!” diye bağırarak saklananları bulmaya çalışır.
  • Ebe birini bulursa onun ismini söyleyip saklandığı yeri işaret eder. Eğer ebe, tüm saklananları bulursa oyun tekrar başlar ve ilk bulunan kişi ebe olur.
  • Ancak saklanan oyunculardan biri ebeye yakalanmadan gelip ebe saydığı yere dokunursa “Elim sende!” diyerek kendini kurtarabilir.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, çevikliği ve strateji geliştirmeyi öğreten, eğlenceli bir çocukluk klasiğidir.


2. Çelik Çomak Oyun Kuralları:

  • İki sopayla oynanır: biri uzun (çomak), diğeri kısa (çelik).
  • Oyuncular sırayla bir çukuru hedef alır. Çeliği çukurun içine yerleştirir ve çomakla vurarak havaya atmaya çalışır.
  • Çelik havaya atılır ve uzak bir mesafeye düşerse diğer oyuncular onu ellerindeki çomaklarla çukurun içine geri getirmeye çalışır.
  • Çelik çukuru vuramazsa ya da yakalanırsa oyuncu dışarı çıkar.
  • En fazla puanı alan oyuncu oyunu kazanır.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, hızlı karar verme ve hedef alma becerisini geliştiren geleneksel bir Türk çocuk oyunudur.



 

Our Score

Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

23 Nisan 2024, Salı

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladım. Sabah erkenden uyanıp bayrağımızı gördüm ve içim mutlulukla doldu. Okulda yapılan törene katıldım. Öğretmenimiz bu bayramın önemini ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri anlattı.

Hep birlikte şarkılar söyledik, oyunlar oynadık ve bayramın tadını çıkardık. Arkadaşlarım ve ben çok eğlendik, çok güzel anılar biriktirdim. 23 Nisan, çocukların bir arada olmasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı bana. Bugün çok özel bir gündü!



 

Our Score

Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Başlık: “23 Nisan”

Bugün 23 Nisan, bayram bizim,
Her çocuk mutlu, neşeyle coşar,
Yüce Türkiye, özgürlüğün simgesi,
Egemenlik bizde, asla bozulmaz.

Her 23 Nisan, büyük bir sevinç,
Cumhuriyetin ışığı hep yanar,
Çocuklar sevinçle bayram yapar,
Geleceğe umutla bakar, hep ilerler.

Egemenlik, bizim en büyük gücümüz,
Bunu korumak, hepimizin görevi,
Atatürk’ün bizlere verdiği hediye,
23 Nisan, bayram hep birlikte!



 

Our Score

23 Nisan ile ilgili şiirler bularak sınıfa getiriniz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı 23 Nisan ile ilgili şiirler bularak sınıfa getiriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

1. Şiir: 23 Nisan

Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Neşeyle dolar her yan,
Coşkuyla kutlanır zamanı.

Atatürk’ün bizlere,
Bıraktığı bu güzel miras,
Cumhuriyetin gücüyle,
Yükselir, büyür her an.

2. Şiir: 23 Nisan

Göklerde uçan bayrağım,
Dalgalanır, sevda taşır,
23 Nisan sabahı,
Çocukların neşesi başlar.

Cumhuriyetin ışığı,
Yolumuzu aydınlatır,
Bu bayram hep bizimdir,
23 Nisan, coşkumuzdur.



 

Our Score
error: Content is protected !!