Atatürk’ün aşağıdaki özelliklerinden birini seçerek bu konu hakkında konuşunuz.

2. Sınıf Türkçe Atatürk’ün aşağıdaki özelliklerinden birini seçerek bu konu hakkında konuşunuz. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Atatürk’ün aşağıdaki özelliklerinden birini seçerek bu konu hakkında konuşunuz. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Atatürk iyi bir devlet adamıydı. Osmanlı toprakları yavaş yavaş düşman işgaline uğramaya başlamıştı. Atatürk o zamanlar askerdi. Kendi planlarına göre düşmanlara ait ederek Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmayı başardı. Ülkemizi de en yüksek düzeye getirmek için çok çalıştı. Bu sayede iyi bir devlet adamı olduğunu görmüş olduk.


Our Score

Sizce, Atatürk olmasaydı bugün ne durumda olurduk? Neden?

2. Sınıf Türkçe Sizce, Atatürk olmasaydı bugün ne durumda olurduk? Neden? konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Sizce, Atatürk olmasaydı bugün ne durumda olurduk? Neden? konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Atatürk olmasaydı ülkemiz düşmanların elinde olurdu. Bizde onların bayrağı ve emirleri altında yaşıyor olurduk.


Our Score

Atatürk, sizin için ne ifade ediyor?

2. Sınıf Türkçe Atatürk, sizin için ne ifade ediyor? konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Atatürk, sizin için ne ifade ediyor?  konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu olan ve Türk milletini her daim üst düzeylere getirmeye çalışan, vatanı uğruna canını hiçe sayarak savaşan bir ulu önderimizdir.


Our Score

İstiklâl Marşı’mızın ilk iki dörtlüğünü ezberleyiniz.

2. Sınıf Türkçe İstiklâl Marşı’mızın ilk iki dörtlüğünü ezberleyiniz. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


İstiklâl Marşı’mızın ilk iki dörtlüğünü ezberleyiniz. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, hakk’a tapan, milletimin istiklal!


Our Score

“Vatan, millet, kahramanlık” kelimelerinden hareketle kurallara uyarak bir konuşma yapınız.

2. Sınıf Türkçe “Vatan, millet, kahramanlık” kelimelerinden hareketle kurallara uyarak bir konuşma yapınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


“Vatan, millet, kahramanlık” kelimelerinden hareketle kurallara uyarak bir konuşma yapınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Türkiye Cumhuriyeti bugünlere kolay gelmemiştir. Geçmiş zamanda vatanımızı korumak uğruna kahramanlık gösteren askerlerimizin sayelerinde olmuştur.
Türk Milleti birlik olarak düşman askerlerini vatanımızdan göndermiş ve ay yıldızlı bayrağımızı göklere çıkarmışlardır. Bu kahramanca yaptıkları davranışlar sayesinde bu ülkemiz var olmaktadır .


Our Score

Vatan sevgisi hiçbir şeyle ölçülmez konulu bir konuşma yapınız.

2. Sınıf Türkçe Vatan sevgisi hiçbir şeyle ölçülmez konulu bir konuşma yapınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Vatan sevgisi hiçbir şeyle ölçülmez konulu bir konuşma yapınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Vatan sevgisi bizim tarihimizde en iyi bir şekilde gösterilmiştir. Türkiye Cumhuriyetini kurmak için düşman askerlerini yurdumuzdan çıkarmak içim milletimizin birlik olarak savunma yapması bir vatan sevgisine sahip olduklarını göstermektedir. Vatanı uğruna canını hiçe sayarak savaşan askerlerimiz, atalarımız bu devletin bugüne gelmesini sağlamışlardır. İçlerinde vatan sevgisi olduğu için bu koruma içgüdüsü oluşmaktadır.


Our Score

Mehmet Âkif Ersoy, İstiklâl Marşı’nı neden yazmıştır? Yazınız.

2. Sınıf Türkçe Mehmet Âkif Ersoy, İstiklâl Marşı’nı neden yazmıştır? Yazınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Mehmet Âkif Ersoy, İstiklâl Marşı’nı neden yazmıştır? Yazınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
Kurulan yeni devletin özgürlüğünü, askerlerimizin kahramanlıklarını göze alarak bağımsızlığımızı göstermek uğruna yazılan bir şiirdir.


Our Score

İstiklâl Marşı’nı sınıfta okuyunuz. Marşımızı okurken neler hissettiğinizi açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe İstiklâl Marşı’nı sınıfta okuyunuz. Marşımızı okurken neler hissettiğinizi açıklayınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


İstiklâl Marşı’nı sınıfta okuyunuz. Marşımızı okurken neler hissettiğinizi açıklayınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
İstiklal Marşı’nı okurken şehitlerimizin gösterdiği kahramanlıkları, bu ülkenin asıl düşmanların elinden kurtarıldığını düşünerek hem gururlandım hem mutlu oldum hem de hüzünlendim.


Our Score

Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız.

2. Sınıf Türkçe Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :
KORUYUCULARIMIZ
Hep seversiniz bizi
Bizim sizi sevdiğimiz gibi
Ağlasak  bizle ağlarsınız
Gülsek bizle gülersiniz
Ebeveyn derler size
Bizler ise koruyucu meleklerimiz deriz size


Our Score

Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız.

2. Sınıf Türkçe Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Nasreddin Hoca’nın bir fıkrasını öğrenip defterinize yazınız. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap :

Parayı Veren Düdüğü Çalar

Çocuklar, pazara gelen Nasreddin Hoca’nın etrafını sarmış. “Hoca, bana düdük al!” demiş biri. “Bana da, bana da!” demiş bir diğeri.
Diğerleri de sırayla:
– Ben de düdük isterim!
– Bir tane de bana!, demişler.
İçlerinden sadece biri Nasreddin Hoca’ya düdük parası vermiş. Hoca, parayı alıp pazara gitmiş.
Hoca, akşam pazardan dönünce çocuklar etrafını sarmış. Her biri düdüğünü istemiş. Cebinden bir düdük çıkaran hoca, parayı veren çocuğa vermiş.
Diğer çocuklar hep bir ağızdan bağırmış:
– Hani bizim düdüğümüz?
Nasrettin Hoca gülerek,
– Parayı veren düdüğü çalar, demiş.


Our Score
error: Content is protected !!