2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Kurallar Her Yerde Metni Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kurallar Her Yerde Metni Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 49-50-51-52


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 49-50-51-52 MEB Yayınları”

Soru : Okulda severek oynadığınız oyun hangisidir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Okulda severek oynadığınız oyun hangisidir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

  • Okulda severek oynadığım oyun saklambaçtır. Okul çok geniş olduğu için saklanacak birçok alana sahip olabiliyoruz. Bu da oyunu daha eğlenceli hale getiriyor.
  • Okulda severek oynadığım oyun çizgi oyunudur. Çizgi oyununda birçok arkadaşımla beraber eğlenebiliyoruz.
  • Okulda severek oynadığım oyun yerden yüksektir. Okulda birçok merdiven ve yüksek alan olduğu için eğlenceli bir şekilde kalabalık gruplarla oynayabiliyoruz.

Soru : Aşağıdaki görselde oynanan oyunların kurallarını söyleyiniz.


Cevap :

Körebe oyunu kuralları

  • Bir ebe seçilerek gözleri bağlanır
  • Ebe etrafı göremez.
  • Gözleri kapalı olduğu halde arkadaşlarına dokunarak ebelemeye çalışır.
  • Evlenen kişi yeni ebe olur ve gözleri bağlanır

İp atlama oyunu kuralları

  • İki kişi ipin birer ucundan tutarak döndürmeye başlar.
  • Zıplayacak olan kişi ipe basmadan zıplamaya çalışır.
  • Eğer zıplama esnasında ipe basar veya basmadan durursa yanar ve sıra diğer oyuncuya geçer

Çizgi oyunu kuralları

  • Yere birden veya sıfırdan başlayarak istenilen sayı kadar kutucuklar çizilir.
  • Oynayacak oyuncu taşı sayıların yazılı olduğu kutucuklara atar.
  • Atılan taş istenilen sayıdan başka bir yere, dışarı veya çizgiye gelmemelidir.
  • Oyuncu tek basması gereken yerlerde tek çift basması gereken yerlerde çift basmalıdır.
  • Oyuncu sayılara basma esnasında çizgilere basmamalıdır.
  • Eğer oyuncu bu yapılmaması gereken şeyleri yaparsa yanar ve oyun sırası diğer kişiye geçer.

Halat çekme oyunu

  • Kişiler iki grup haline gelecek şekilde eşit sayıda ayrılır.
  • Takımlar karşılıklı olacak şekilde ipten tutarlar.
  • Yere bir çizgi belirlenir ve oyun başladığında iki taraf da ipi kendi taraflarına çekerler.
  • Hangi taraf daha çok çeker ve diğer takımın çizgiden kendilerine doğru getirirse kazanır.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Mendil kapmaca oyununun kurallarını söyleyiniz. Okulunuzun bahçesinde oyunu kurallarına uyarak oynayınız.


Cevap :

Maddeler halinde mendil kapmaca oyununun kuralları şunlardır ;

  • Oyuncular iki gruba ayrılmalıdır
  • Oyun öncesi bir hakem ve mendilci seçilmelidir.
  • Mendilci mendili hafif bir şekilde tutar ve aşağı sarkıtır.
  • Hakem düdük çalınca iki gruptan da seçilen kişiler koşar ve mendili kapmaya çalışır.
  • Burada amaç mendili almak ve rakibi onu ebelemeden yerine geri dönebilmektir.
  • Her iki oyuncu da aynı anda yaklaştıysa ebelenmeden mendili takmaya çalışırlar.
  • Mendili kapı yerine dönebilen gruba puan kazandırır.
  • Medine kaptıktan sonra rakibe yakalanırsan karşı taraf puan kazanmış olur

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bulmacada verilen oyunları bulup boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 49-50-51-52 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

  • Oyun sonunda kazananı tebrik etmeliyiz.
  • Oyunun kurallarına uymayan arkadaşımızı kibarca uyarmalıyız.
  • Oyun sonunda kaba, kırıcı ve kötü söz söylememeliyiz.
  • Oyuna başlamadan karşı takıma özür dilemeliyiz.
  • Oyunu kaybetmenin doğal olduğunu kabul etmeliyiz.
  • Oyunu kazandığımızda karşı tarafı üzmeden sevincimizi paylaşmalıyız.

Soru : Oyun oynarken kurallara neden uymalıyız? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Oyun oynarken kurallara neden uymalıyız? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Herkesin oyun oynarken kurallara uyması gerekir.

Oyun kuralları oyunun nasıl oynanacağını bizlere öğretir.

Oyunun kuralları sayesinde kaybeden ve kazananlar belirlenir.

Oyunu oynayabilmek ve herkesin nasıl oynayacağını bilmesi için oyun kuralları gerekli ve önemlidir.

Oyun kurallarına uymamak arkadaşlar arasında tartışmaya ve kavgalara sebep olabilir.

Ayrıca oyun kuralları önemsenmezse oyunu nasıl oynanacağı anlaşılamaz.

Bu yüzden oyun oynarken kurallara uymalıyız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 49-50-51-52 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Özenli Kullanıyoruz Metni Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Özenli Kullanıyoruz Metni Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları”

Soru : Okulunuzda su olmasaydı neler olurdu? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Okulunuzda su olmasaydı neler olurdu? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Su hayatımızda çok önemlidir.

Okulumuzda su olmasaydı su içmek için ve temizlik ihtiyaçlarımızı karşılamak için su bulamazdık.

Ellerimiz veya yüzümüz kirlenince yıkayamazdık.

Tuvalet ihtiyacımızı giderdikten sonra kendimizi ve tuvaleti temizleyemezdik.

Okulumuzun temizliği de zor hale gelirdi.

Sağlıksız, kirli bir ortam oluşurdu.


Soru : Görsellerdeki çocuklar kaynakları nasıl kullanıyor? Anlatınız.


Cevap :

Görsellerdeki çocuklar kaynakları doğru ve verimli kullanıyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Soru : Okulunuzdaki kaynaklar nelerdir? Cevaplarınızı noktalı yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Okulunuzdaki kaynaklar nelerdir? Cevaplarınızı noktalı yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayatımızın her alanında kullanmış olduğumuz belli başlı kaynaklar vardır.

Okulda da aydınlanmak gibi ihtiyaçlarımız için elektrik kaynağını kullanmaktayız.

Su içmek, temizlik ihtiyaçlarımızı karşılamak için su kaynağını kullanırız

Odun, kömür doğalgaz gibi kaynakları kullanarak ısınma ihtiyacımızı karşılarız.

Sabun ve deterjanlar gibi temizlik ürünleri ile de temizlik ihtiyacımızı gideririz.


Soru : Aşağıda verilen cümleleri okuyunuz. Doğru cümleler için “D” bölümündeki kutucuğu, yanlış cümleler için “Y” bölümündeki kutucuğu boyayınız.


Cevap :

  • (Y) Gündüz sınıfta lambaları açık bırakırım.
  • (D) Sınıf kitaplığımızdaki kitapları özenli kullanırım.
  • (D) Kalemimin ucunu gereksiz yere açmam.
  • (D) Okul koridorlarında boşa yanan lambaları kapatırım.
  • (Y) Sıraların üstüne sevdiğim şekilleri çizerim.
  • (D) Ders araç gereçlerini özenli kullanırım.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri uygun görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları”

Soru : “Kaynakları tasarruflu kullanmak okulunuza neler kazandırır?” konulu bir afiş hazırlayınız. Afişinizi sınıf panosuna asınız.


Kısa Cevap : ““Kaynakları tasarruflu kullanmak okulunuza neler kazandırır?” konulu bir afiş hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hepimiz kullanmış olduğumuz kaynakları verimli ve israf etmeden kullanmalıyız.

Kaynaklar sınırsız olmadığı için tükenme tehlikesine karşı israftan kaçınmalıyız.

Kaynakları tasarruflu kullanırsak faturalarımız az gelir.

Kaynakları tasarruflu kullanırsak ülke ekonomisine katkıda bulunmuş oluruz.

Kaynakları tasarruflu kullanırsak sınırlı olan kaynakların tükenmemesini sağlar ve gelecek nesillere kaynakları aktarabiliriz.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 36 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bulmacada okul kaynakları ve ders araç gereçleri ile ilgili sözcükler yer almaktadır. Bunları bularak boyayınız. Kalan harflerden oluşan şifreyi bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 Cevapları”

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Görüşlerim Değerlidir Metni Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Görüşlerim Değerlidir Metni Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

Soru : Sınıfınızla ilgili kararları nasıl alıyorsunuz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Sınıfınızla ilgili kararları nasıl alıyorsunuz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfımızla ilgili kararları öğretmenlerimizin önerileri ve tavsiyeleri üzerine alıyoruz.

Arkadaşlarımızla beraber fikir danışmasında bulunup ortak karar almaya gayret ediyoruz.

Bazen öğretmenlerimizin eşliğinde oylama yapıyor ve oylama sonucuna göre karar veriyoruz.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Çocukların karar alma süreçlerine nasıl katıldıklarını söyleyiniz.


Cevap :

Aşağıdaki metne göre çocuklar karar alma süreçlerine fikirlerini söyleyerek ve oylama yaparak katılmışlardır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Doğru olanların başındaki yıldızı yeşil renge, yanlış olanların başındaki yıldızı kırmızı renge boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 28 Cevapları


1. Sınıf kuralları niçin oluşturulmuştur? Yazınız.


Cevap :

Sınıf kuralları yaşanan sorunların giderilmesi ve verimli bir ders işleyebilmemiz için oluşturulmuştur.


2. Sınıf kuralları nasıl oluşturulmuştur? Yazınız.


Cevap :

Sınıf kuralları fikirlerimizi söyleyerek ve oylama yapılarak oluşturulmuştur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Arkadaşlarınızla birlikte belirlediğiniz sınıf kurallarını aşağıya yazınız.


Cevap :

Madde Madde Arkadaşlarımızla birlikte belirlediğimiz sınıf kuralları

  1. Okula ve derse zamanında gelmek
  2. Yerlere çöp atmamak ve sınıfı temiz tutmak
  3. Söz almadan konuşmamak
  4. Kırıcı söz ve hareketlerden uzak durmak
  5. Öğretmenlerimizin vermiş olduğu sorumlulukları yerine getirmek
  6. Ders esnasında konuşmamak
  7. Tahtayı  gereksiz yere karalamamak
  8. Sınıf araç ve gereçlerine zarar vermemek
  9. Herkese kibar ve saygılı olmak
  10. Oy birliği ile karar vermek ve etkinliklere katılmak

Soru : Sınıf etkinliklerinde karar alma sürecinde sizce en çok nelere dikkat etmelisiniz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Sınıf etkinliklerinde karar alma sürecinde sizce en çok nelere dikkat etmelisiniz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf etkinliklerinde karar alma sürecinde bence herkesin çok dikkatli olması gerekmektedir.

Arkadaşlarımız fikirlerini söylediği zaman onlarla dalga geçmemeli kibar ve anlayışlı olmalıyız.

Herkesin düşüncesini açıklamasına ve Oya katılmasına fırsat vermeliyiz.

Kırıcı ve kaba hareketlerden uzak durmalıyız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 23-24-25 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Okula Hazırlanıyoruz Metni Cevapları Sayfa 23, 24, 25


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okula Hazırlanıyoruz Metni Cevapları 


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 23-24-25


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 23-24-25 MEB Yayınları”

Soru : Ders araç gereçlerinizi unuttuğunuzda sınıfta hangi sorunlarla karşılaşırsınız? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Ders araç gereçlerinizi unuttuğunuzda sınıfta hangi sorunlarla karşılaşırsınız? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ders araç gereçlerimizi unuttuğumuzda sınıfta birçok sorunlarla karşılaşırız.

Kitap gibi ders araç gereçlerimizi unuttuğumuz zaman dersi anlamayabilir eya arkadaşımızdan istemek zorunda kalabiliriz.

Derste not almak, dersi anlamak gibi zorluklar yaşayabiliriz.

Öğretmenimizin uyarısı ile karşılaşabiliriz.

Düzenli ve verimli bir ders için okul araç ve gereçlerimizi unutmamaya çok önem göstermeliyiz.


Soru : Siz de aşağıdaki gibi bir olay yaşadınız mı? Anlatınız.


Cevap :

Evet. Ben de aşağıdaki gibi bir olay yaşadım. Bir gün Spor kıyafetlerimi getirmediğim için beden dersine okul kıyafetlerimle çıkmak zorunda kaldım.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Ayşe’nin salı günü Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik dersleri vardır. Ayşe, çantasına aşağıdaki araç gereçlerden hangilerini koymalıdır?


Cevap :

Ayşe çantasına hayat bilgisi ders kitabı, hayat bilgisi defteri, Türkçe ders kitabı, Türkçe defteri, matematik ders kitabı ve matematik defterini koymalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Okula hazırlıksız gitmek ders başarımızı nasıl etkiler? Düşüncelerinizi noktalı yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Okula hazırlıksız gitmek ders başarımızı nasıl etkiler? Düşüncelerinizi noktalı yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Okula hazırlıksız gitmek ders başarımızı kötü yönde etkiler.

Okula hazırlıksız gittiğimiz zaman kitaplarımızı defterlerimizi unutabilir Bu yüzden derslerimizi takip edemeyebiliriz.

Kitapları arkadaşımızdan baksak da aldığımız ödev ve notları bir kağıda yazmak zorunda kalabiliriz.

Yazmış olduğumuz kağıdı kendi defterimize geçirmek bizlere zaman kaybettirebilir.

Öğretmenimizin ve arkadaşlarımızın uyarılarını duyup canımı sıkılabilir.

Müzik, beden gibi derslerde ise arkadaşlarımız eğlenceli vakitler geçirirken bizler bu eğlencelerden geri kalabiliriz.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 23-24-25 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Bireysel Farklılıklarımız Metni Cevapları Sayfa 20, 21, 22


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bireysel Farklılıklarımız Metni Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20-21-22


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20-21-22 MEB Yayınları”

Soru : En yakın arkadaşınızla benzer ve farklı olan özelliklerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap : “En yakın arkadaşınızla benzer ve farklı olan özelliklerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En yakın arkadaşımla benzer olan özelliklerimiz

  • Yaşlarımızın aynı olması
  • Aynı ayda doğmuş olmamız
  • Boyumuzun ve kilomuzun yakın olması
  • Benim Türkçe arkadaşımın matematik dersinde başarılı olması
  • İkimizin de yürümekten hoşlanması
  • İleride aynı üniversiteye gitmek istememiz

En yakın arkadaşımla farklı olan özelliklerimiz

  • Göz rengimizin farklı olması
  • Saç şekillerimizin farklı olması
  • Benim ileride mimar arkadaşımın istedi doktor olmak istemesi
  • Farklı oyunları seviyor olmamız
  • Farklı yemeklerden hoşlanıyor olmamız
  • Farklı illeri ve ülkeleri merak ediyor olmamız

Soru : Aşağıdaki resimlerde çocukların ilgi alanları ve fiziksel özellikleri farklıdır. Bu farklılıkları söyleyiniz.


Cevap :

Aşağıdaki resimlerde bulunan çocukların ilgi alanları ve fiziksel özellikleri arasındaki farklılıklar

  • 1. resimdeki çocuk spor yapmaktan hoşlanmaktadır. Sarı saçlı ve mavi gözlüdür.
  • 2. Resimdeki çocuk satranç oynamaktan hoşlanmaktadır. Gözlüklü, kahverengi saçlıdır.
  • 3. Resimdeki çocuk basketbol oynamaktan hoşlanmaktadır. Yürüme engeli vardır. Saçları siyah ve kısadır.
  • 4. Resimdeki çocuk müzikten yani gitar çalmaktan hoşlanmaktadır. Kabarık kahverengi saçları ve gözlükleri vardır.
  • 5. Resimdeki çocuk resim yapmaktan hoşlanmaktadır. Sarı uzun saçları ve kısa bir boyu vardır.
  • 6. Resimdeki çocuk kitap okumaktan hoşlanmaktadır. Saçların rengi kahverengi, gözleri siyah, gözlükleri vardır.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Kenan ve Sinan bireysel farklılıklara saygı duyduğuna göre nasıl bir çözüm bulmuş olabilirler? Yazınız.


Cevap :

Kenan ve Sinan bireysel farklılıklara saygı duyduğuna göre biraz santranç biraz futbol oynamış olabilirler.

Veya kura çekerek oyunu belirlemiş olabilirler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bireysel farklılıklara saygı duymalıyız.
  2. Arkadaşlarımızla yeteneklerimizin farklı olması normaldir
  3. Hepimizin birbirimizden farklı yetenekleri vardır.
  4.  Bazı ilgi alanlarımızın farklı olması doğaldır.
  5. Herkesi olduğu gibi kabul etmeliyiz.

Soru : Bireysel farklılıklara neden saygı duymalıyız? Yazınız.


Kısa Cevap : “Bireysel farklılıklara neden saygı duymalıyız? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bireysel farklılıklara saygı duymak çok önemlidir.

Farklı olan insanların düşüncelerine saygı duymamak onları incitebilir ve üzebilir.

Bütün insanlar birbirinden zaman zaman farklı düşünebildiği için birbirimize karşı saygılı olmalıyız.

İnsanlar kendilerine saygı duyan insanlarla beraber olmak isterler

Bize saygı duyulmasını istediğimiz gibi bireysel farklılıklara bizler de saygı duymazsak iletişimde problemler yaşayabilir ve arkadaşlarımıza kaybedebiliriz.

Toplumda huzur ortamının oluşması ve bütün insanların mutlu olabilmesi için bireysel farklılıklara saygı duymalıyız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20-21-22 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 13 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı 1. Ünite Ünite Hazırlıklarımız Cevapları Sayfa 13


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Ünite Hazırlıklarımız Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13 Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13 MEB Yayınları”

Soru : En çok ne yapmaktan hoşlanıyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “En çok ne yapmaktan hoşlanıyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben en çok bisiklet ve paten sürmeyi seviyorum.

Arkadaşlarımla beraber oyun oynamaktan da hoşlanıyorum.

Ailem ve arkadaşlarımla beraber vakit geçirmeyi de seviyorum.

Farklı masallar okumak ve çizgi film izlemek de bence çok eğlenceli.


Soru : Bu yıl arkadaşlarınızda hangi değişiklikleri gördünüz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Bu yıl arkadaşlarınızda hangi değişiklikleri gördünüz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bu yıl bende ve arkadaşlarımda birçok değişiklik oldu.

Arkadaşlarımın boyları uzadı ve saç modellerinde değişiklik oldu.

Arkadaşlarımın ayak numaraları büyüdü.

Artık geçen yılkinden daha büyük kıyafetler giymeye başladılar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 236-237-238-239 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 236-237-238-239


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 236-237-238-239 SDR DİKEY Yayıncılık”

A. Aşağıda verilen çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.


1) Aşağıdakilerden hangileri bitkilerin yaşaması için gereklidir?


A) Isı, hava, rüzgâr
B) Güneş, hava, su
C) Hava, su, yem


2) Yüzümüzü Güneş’in doğduğu yöne dönüp kollarımızı iki yana açtığımızda, sağ kolumuz hangi yönü gösterir?


A) Kuzey
B) Güney
C) Doğu


3) Aşağıdaki resimlerde gösterilen durumlardan hangisinin insanların yaşantısına olumlu etkisi yoktur?


Cevap : Cevap: A


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları


4) Yukarıda özellikleri verilen mevsimlerin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Sonbahar Kış İlkbahar Yaz
B) Kış İlkbahar Yaz Sonbahar
C) Yaz Sonbahar Kış İlkbahar


5) Hangi seçenekte verilen maddelerin tamamı geri dönüştürülebilen maddelerdendir?


A) Cam, plastik, kâğıt
B) Cam, meyve
C) Pil, çiçek


B. Aşağıda verilen cümlelerden doğru bilgi içerenlerin yanındaki kutucuğa “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki kutucuğa “Y” yazınız.


Cevap :

Sel, çığ ve deprem doğa kaynaklı afetlerdendir. (D)

Bitkilerin ve hayvanların büyümesi için sadece su yeterlidir. (Y)

Hayvanlara zarar verenleri uyarmalıyız. (D)

Kullanılmış yağları lavaboya dökebiliriz. (Y)

Sel baskınlarını önlemek için çevremize ağaç dikmeliyiz. (D)


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


C. Aşağıdaki noktalı yerlere, kutularda verilen kelimelerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1) Depremin zararlarından korunmak için sağlam binalar yapılmalıdır.

2) Rüzgârın çok şiddetli esmesi sonucu fırtına meydana gelir.

3) Geri dönüşüm ülke ekonomisine katkı sağlar.

4) Doğu, batı, kuzey ve güney ana yönlerdir.

5) Dünya’nın kendi etrafında dönmesi ile gece ve gündüz oluşur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları


Ç. Balonların içlerinde yazan kavramları birer cümlede kullanarak noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

doğu = Güneş doğudan doğar.

mevsim = Ülkemizde 4 mevsim yaşanır.

deprem = Ülkemiz 6 Şubat tarihinde çok büyük bir deprem atlattı.

batı = Söylediğine göre Batıya doğru ilerlememiz gerekiyor.

heyelan = Heyelan felaketini önlemek için ağaç dikmeliyiz.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 236-237-238-239 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya Dönüyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya Dönüyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık”

Soru : Gece ve gündüz nasıl oluşur? Anlatınız.


Cevap :

Dünya Güneş’in etrafında dönmektedir. Dünya kendi etrafında da dönmektedir. Kendi etrafındaki dönüşünü 24 saatte tamamlar. Buna da bir gün denir.

Dünya dönerken bazı bölgelerin Güneş ışınlarını görürken bazı bölgeleri Güneş ışınlarını görmemektedir. Gören yerler gündüz görmeyen yerler ise geceyi yaşamaktadır. Böylelikle gece ve gündüz oluşur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


1) Dünya’nın kaç türlü hareketi vardır? 


Cevap : Dünya’nın iki türlü hareketi vardır. Dünya kendi ekseni etrafında döner ve Güneş etrafında döner.


2) Gece ve gündüz nasıl oluşur? Anlatınız. 


 Cevap :

Dünya Güneş etrafında dönmektedir. Güneş etrafında dönerken aynı zamanda kendi etrafında döner. Kendi etrafındaki dönüşünün 24 saatte tamamlar. Buna bir gün denir.

Dünya Güneş etrafında dönerken Güneş ışınlarını gören bölge gündüzü yaşamakta, güneş ışınlarını görmeyen bölge ise geceyi yaşamaktadır. Gece ve gündüz böyle oluşmaktadır.


3) Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyanın kendi etrafında ve Güneş’in etrafında dönmektedir. Güneş’in etrafında döndüğünde mevsimler oluşur. Mevsimlerin oluşmasının sebebi Dünya Güneş etrafında dönerken her zaman farklı açılarla dünyaya güneş ışınları gelmektedir. Bu da dünyanın çok ısınması ya da az ısınmasını sağlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


1) Aşağıdaki cümleleri, kutularda verilen kelimelerden uygun olanı ile tamamlayınız.


Cevap :

Bir  gün 24 saattir.
Bir yılda 4  mevsim vardır.
Bir yılda 12 ay vardır.
Dünya’nın iki türlü hareketi vardır


2) Aşağıdaki resimlerin hangi mevsime ait olduğunu yazınız. Resimleri boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık”

2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


3) En sevdiğiniz mevsimin özeliklerini noktalı yerlere yazınız. Daha sonra verilen alana bu mevsimin resmini çiziniz.


Cevap :

Benim en sevdiğim mevsim ilkbahardır. İlkbaharda çiçekler açar. Ağaçlar yemyeşil olurlar. Etraf çok güzel kokar ve kuşlar ötmeye başlar. Kırlarda çok güzel çiçekler açar ve etraf yemyeşil olur. Havalar yavaş yavaş ısınır. Havanın sıcaklığı çok güzel olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetlerden Korunalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetlerden Korunalım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228



Soru : Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; şiddetli soğuklar, kuraklık, deprem, seller, su taşkınları, toprak kayması, kaya düşmesi, çığ, fırtınalar, hortumlar, volkan patlaması, yangınlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


Soru : Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için hangi doğa olayına karşı önlem alacağımıza bakmamız gerekir. Mesela deprem için sağlam evler yapılmalı ve deprem anında yapılacaklar hakkında insanların bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bazı olayları için hava durumunu takip etmeli ve ona göre hayatımızda önem almamız gerekir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


1) Doğa kaynaklı afetlerin zararlarından korunmak için hangi önlemler alınmalıdır? Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Depremden korunmak için yapılması gerekenler : Sağlam evler yapılması gerekir.

Sel baskınlarından korunmak için yapılması gerekenler : Sağlam evler yapılması gerekir.

Heyelandan korunmak için yapılması gerekenler : Eğimli yamaçlara ağaç dikmeliyiz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları


2) Afet ve acil durumlardan önce tehlike avı yaparak afetlerin zararlı etkilerinden korunabiliriz.

Aşağıda belirtilen yerlerde afet ve acil durumlara karşı alınması gereken önlemlerle ilgili tehlike avı yapınız. Gözlemlerinizi noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Sınıf = Sınıfta sıraya girerek bize en yakın çıkış noktasından dışarıya inmeliyiz.

Okul koridoru = En yakın çıkış noktasında dışarıya çıkmalıyız.

Okul Bahçesi = Olduğumuz yerde kalmalı müdür veya öğretmenlerin yönlendirmesini beklemeliyiz.

Evimiz = Ailemiz ile dışarı çıkmalıyız acil durum numaralarını aramalıyız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık”

Soru : Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünya içerisinde doğada meydana gelen olayların bütününe doğa olayları adı verilir.

Maddeler halinde doğa olaylarına örnekler şunlardır ;

  • Deprem.
  • Seller,
  • Su taşkınları
  • Toprak kaymaları,
  • Kaya düşmeleri.
  • Çığ
  • Fırtınalar,
  • Hortumlar.
  • Volkanlar.
  • Yağmur,
  • Dolu,
  • Kar yağışı

2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


1. Doğa kaynaklı afetler nelerdir?


Kısa Cevap : “Doğa kaynaklı afetler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; şiddetli soğuklar, kuraklık, deprem, seller, su taşkınları, toprak kaymaları, kaya düşmeleri, çığ, fırtınalar, hortumlar  volkan patlaması, yangınlar.


2. Doğa kaynaklı afetlerin zararlarından korunmak için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap : “Doğa kaynaklı afetlerin zararlarından korunmak için neler yapmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğal kaynaklı afetlerden korunmak için birçok önlem alabiliriz. Mesela depremin zararlarından korunmak için sağlam binalar yapmalıyız.

İnsanları depremde nasıl davranacakları hakkında bilgilendirmeliyiz. Seller ve su taşkınları afet durumunda bu bölgelere özel, evleri ve  dükkanları buna göre tasarlamaları gerekmektedir. Toprak kaymaları kaya düşmeleri ve çığ için ağaç dikmeli veya toprağın kaymasını engelleyecek uygulamalar yapılmalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Soru : Aşağıda verilen fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğrafların yanlarında doğa kaynaklı afetler ile bunların açıklamaları verilmiştir. Doğa kaynaklı afetleri ve açıklamaları, ilgili fotoğrafın altındaki renge boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık”

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!