2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61


A. Açıklamaları verilen sözcükleri bulmacada uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  • Dış görünüşümüzü bildiren özelliklerimiz. = Fiziksel Özellikler
  • Her insanın değişik fiziksel özelliği, ilgi ve yeteneğinin olması. = Bireysel Farklılık
  • Okulda tasarruflu kullanmamız gereken kaynaklardan birisi. = Enerji
  • Para biriktirme. = Tasarruf
  • Oyunun sorunsuz oynanması için gereken. = Kurallar

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların balonunu yeşile, yanlış olanların balonunu kırmızıya boyayalım.


Cevap :

Yeşil Balon (Doğru İfadeler):

  • Elektrik ve su gibi kaynakları tasarruflu kullanmalıyız.
  • Bireysel olarak yapmakta zorlanacağımız işlerde grup çalışması yapmalıyız.
  • Oyunda kaybetmek, kazanmak kadar doğaldır.
  • Ders programına bakarak günlük ders araç gereçlerimizi hazırlarız.

Kırmızı Balon (Yanlış İfadeler):

  • Sadece kendimizle ilgili işleri yapmalıyız.
    (Yanlış, grup çalışmaları ve işbirliği önemlidir.)
  • Benim fikrime herkes katılmak zorundadır.
    (Yanlış, herkesin farklı fikirleri olabilir ve bu saygı göstermeyi gerektirir.)
  • Planlı ve programlı olmak, sadece büyükler için gereklidir.
    (Yanlış, planlı ve programlı olmak her yaşta önemlidir.)
  • Oyunda haksızlık yapılmasına izin veririm.
    (Yanlış, haksızlık yapılmasına izin verilmemelidir.)
  • Her istediğimizi ihtiyacımız olup olmadığını düşünmeden almalıyız.
    (Yanlış, ihtiyaçları dikkate alarak alışveriş yapmalıyız.)
  • Bütün defterlerimi çantamda taşırım.
    (Yanlış, sadece gerekli olan defterleri taşımak daha pratik olabilir.)

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


C. Dinleme kurallarını yazalım. 


Kısa Cevap :

  • Dinleyici Olmak: Konuşanı dikkatle dinlemeliyiz.
  • Söz Kesmemek: Konuşan kişinin sözünü kesmemeliyiz.
  • Göz Teması Kurmak: Konuşan kişiye göz teması kurarak dinlemeliyiz.
  • Yanıt Vermek: Konuşan kişi tamamladığında uygun bir şekilde yanıt vermeliyiz.
  • Not Almak: Önemli noktaları hatırlamak için not alabiliriz.

Uzun Cevap :

  1. Dinleyici Olmak: Dinlerken, konuşan kişiye tamamen odaklanmalıyız. Telefon gibi dikkat dağıtıcı şeylerden uzak durarak, söylediklerine dikkat etmeli ve zihinsel olarak hazır bulunmalıyız. Bu, konuşmanın doğru anlaşılması için temel bir adımdır.
  2. Söz Kesmemek: Konuşan kişi konuşmasını bitirmeden araya girmemeliyiz. Söz kesmek, dinleme sürecini bozar ve konuşanın kendini ifade etmesine engel olabilir. Konuşanı dinlerken sabırlı olmalı ve sözünü tamamlamasını beklemeliyiz.
  3. Göz Teması Kurmak: Konuşan kişiyle göz teması kurmak, ona saygı gösterdiğimizi ve söylediklerine önem verdiğimizi gösterir. Göz teması, aktif dinleme ve ilgiyi yansıtır, aynı zamanda dinleyici olarak dikkatli olduğumuzu belirtir.
  4. Yanıt Vermek: Konuşma tamamlandıktan sonra uygun ve saygılı bir şekilde yanıt vermeliyiz. Bu, konuşmaya olan ilgimizi ve anladığımızı göstermenin yanı sıra, iletişimi sürdürmenin de bir yoludur. Yanıt verirken düşünceli ve ilgili olmalıyız.
  5. Not Almak: Özellikle önemli bilgilerin veya detayların olduğu konuşmalarda not almak faydalı olabilir. Bu, konuşmanın önemli noktalarını hatırlamamıza ve gerektiğinde referans almamıza yardımcı olur. Ancak, not alırken de konuşanın sözünü kesmeden ve dikkat dağılmadan yapmak önemlidir.

Ç. Aşağıdaki soruları okuyalım. Doğru cevapların olduğu kutucukları işaretleyelim.


1. Aşağıdakilerden hangisi fiziksel bir özelliktir?


Göz rengi
Resim yapmak
Elbise rengi

Cevap : Göz rengi


2. Aşağıdakilerden hangisi ders programında yazılı değildir?


Haftanın günleri
Dersler
Ders araç gereçleri

Cevap : Ders araç gereçleri


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


3. Aşağıdakilerden hangisini tasarruf yaparken kullanırız?


Dolap
Kumbara
Masa

Cevap : Kumbara


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını yazalım. 


1. Okulunuzun yakın çevresinde neler var?


Kısa Cevap : “Okulunuzun yakın çevresinde neler var?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulumun yakın çevresinde birçok farklı yer var. Hemen köşede küçük bir market ve çeşitli dükkânlar bulunuyor, bu da ihtiyaçlarımı kolayca karşılamamı sağlıyor. Yakınlarda büyük bir park var; burada oyun oynayabilir veya yürüyüş yapabilirim.

Ayrıca, bir kafe var, arkadaşlarımla orada oturup sohbet edebiliriz. Bunun dışında, spor yapabileceğimiz bir spor salonu da mevcut. Çevredeki evler de okulun sakin ve düzenli bir bölgede olduğunu gösteriyor.


2. İyi bir dinleyicinin özellikleri nelerdir?


Kısa Cevap : “İyi bir dinleyicinin özellikleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İyi bir dinleyici olmanın bazı temel özellikleri vardır. Öncelikle, konuşanı dikkatle dinler ve onun sözünü kesmez. Bu, konuşanın kendini rahatça ifade etmesine olanak tanır. Göz teması kurarak dinlemek, konuşan kişiye değer verdiğimizi ve söylediklerine önem verdiğimizi gösterir.

İyi bir dinleyici, konuşmanın önemli noktalarını anlamaya çalışır ve gerektiğinde uygun bir şekilde yanıt verir. Ayrıca, konuşanın söylediklerine dikkatli bir şekilde odaklanır ve dinleme sırasında dikkat dağıtıcı şeylerden kaçınır. Bu özellikler, etkili ve saygılı bir iletişimin temelini oluşturur.


3. Çantanızı hazırlarken nelere dikkat edersiniz?


Kısa Cevap : “Çantanızı hazırlarken nelere dikkat edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çantamı hazırlarken birkaç önemli noktaya dikkat ederim. Öncelikle, günün ders programına göre gerekli ders kitaplarını ve defterleri çantama koyarım. Böylece tüm derslerde ihtiyacım olan materyallere sahip olurum. Kalem, silgi, cetvel gibi okul malzemelerinin yanı sıra, yedek kalem ve diğer kırtasiye ürünlerini de çantama eklerim.

Ayrıca, su şişesi ve ara öğün için atıştırmalıklar da koyarım, böylece ders aralarında aç kalmam. Çantanın düzenli olması için eşyaları kategorilere ayırırım ve her şeyin düzenli bir şekilde yerleştirildiğinden emin olurum. Eksik veya unutulan herhangi bir şey olup olmadığını kontrol ederek çantamı hazırlamak, okul günümün sorunsuz geçmesini sağlar.


4. Okulda arkadaşlarınızla oyun oynarken nelere dikkat edersiniz?


Kısa Cevap : “Okulda arkadaşlarınızla oyun oynarken nelere dikkat edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda arkadaşlarımla oyun oynarken bazı önemli noktalara dikkat ederim. Öncelikle, oyunun kurallarına uymak ve herkesin kurallara uygun şekilde oynamasını sağlamak önemlidir. Bu, oyunun adil ve keyifli bir şekilde geçmesini sağlar.

Ayrıca, arkadaşlarımla nazik ve saygılı bir dil kullanarak iletişim kurarım; böylece herkesin kendini rahat hissetmesini ve eğlenmesini sağlarım. Oyunun sonucunda, kazananları tebrik eder ve kaybedenleri motive ederim. Ayrıca, herhangi bir anlaşmazlık durumunda yapıcı bir şekilde çözüm bulmaya çalışırım. Bu yaklaşımlar, oyun sırasında herkesin olumlu bir deneyim yaşamasına yardımcı olur.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 54-55-56 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Paramı Dikkatli Harcarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56


2. Sınıf Hayat Bilgisi Paramı Dikkatli Harcarım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 54-55-56 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 54-55-56


Soru : Okulda paranızı nelere harcarsınız?


Kısa Cevap : “Okulda paranızı nelere harcarsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda paramı genellikle kantinde yiyecek ve içecek almak için harcarım, çünkü bu, ders arasında enerjik kalmamı sağlar.

Ayrıca, okulda düzenlenen etkinlikler, özel günler veya doğum günleri için küçük hediyeler ya da parti malzemeleri almak da tercih ettiğim harcamalardır. Ara sıra, eksik olan okul malzemelerimi tamamlamak için de para harcıyorum.

Bu harcamalar, okul hayatımın daha düzenli ve keyifli geçmesini sağlıyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Sizce okulda paramızı harcarken nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Sizce okulda paramızı harcarken nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda paramızı harcarken dikkat etmemiz gereken birkaç önemli nokta vardır. Öncelikle, harcamalarımızı gereksiz şeyler yerine gerçekten ihtiyaç duyduğumuz ürünler için yapmalıyız. Tasarruf etmek de önemlidir, bu nedenle her zaman bütçemizi göz önünde bulundurarak harcama yapmalıyız.

Ayrıca, harcamalarımızı planlı bir şekilde yaparak, ani ve düşüncesiz alışverişlerden kaçınmalıyız. Örneğin, kantinde her gün atıştırmalık almak yerine, belirli günlerde almak daha mantıklı olabilir. Harcamalarımızı düzenli olarak gözden geçirmek ve ihtiyaçlarımızı belirlemek, finansal disiplin sağlamamıza yardımcı olur.


Soru : Almak istediğiniz bir şey için para biriktirdiniz mi? Bu süreçte neler yaşadınız? Nasıl hissettiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Almak istediğiniz bir şey için para biriktirdiniz mi? Bu süreçte neler yaşadınız? Nasıl hissettiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evet, bir süre önce yeni bir oyun almak için para biriktirdim. Bu süreç, bazı şeylerden feragat etmeyi ve her harcamayı dikkatlice planlamayı gerektirdi. İlk başta, biriktirmek zorlayıcıydı çünkü bazı küçük şeylere harcama yapmamı engelledi.

Ancak, biriktirme sürecinde sabırlı kalmayı başardım ve her birikim yaptığımda kendimi daha motive hissettim. Sonunda, istediğim oyunu satın aldığımda büyük bir memnuniyet ve başarı duygusu yaşadım. Bu deneyim, bana para biriktirmenin ve hedefe ulaşmanın değerini gösterdi ve bu tür süreçlerin aslında ne kadar tatmin edici olabileceğini anlamama yardımcı oldu.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : İhtiyaçlarımızı belirleyerek harcama yapmalıyız. Verilen görsellerden okuldaki ihtiyaçlarımıza uygun olanları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

Soru :  Okulda para harcarken nelere dikkat ederiz? Yazalım. 


Kısa Cevap : “Okulda para harcarken nelere dikkat ederiz? Yazalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda para harcarken dikkat etmemiz gereken birkaç önemli nokta vardır:

  1. Gereksiz Harcamalardan Kaçınmak: Para harcarken gerçekten ihtiyaç duyduğumuz şeylere odaklanmalıyız. Özellikle okulda, kantin alışverişleri gibi günlük harcamalarda, sadece gerçekten ihtiyaç duyduğumuz ürünleri almak, gereksiz harcamalardan kaçınmamıza yardımcı olur.
  2. Bütçemizi Belirlemek ve Takip Etmek: Günlük veya haftalık bir bütçe belirlemek, para yönetimimizi kolaylaştırır. Bütçeye sadık kalarak, para biriktirme alışkanlığı kazanabilir ve aşırı harcamalardan kaçınabiliriz. Bütçemize uygun hareket etmek, finansal disiplin sağlamanın anahtarıdır.
  3. Fiyatları Karşılaştırmak: Alacağımız ürünlerin fiyatlarını karşılaştırmak, en uygun fiyatı bulmamıza yardımcı olur. Aynı ürünü farklı yerlerde veya zamanlarda farklı fiyatlarla bulabileceğimiz için, alışveriş yapmadan önce fiyat araştırması yapmak önemlidir.
  4. İhtiyaç ve İstekleri Ayırmak: İhtiyaç duyduğumuz ürünlerle, sadece isteklerimizi karşılamak için aldığımız ürünleri ayırmak gerekir. İhtiyaçlar öncelikli olarak karşılanmalı, istekler ise bütçeye uygun şekilde sınırlı tutulmalıdır.
  5. Para Biriktirme: Harcamalarımızı kontrol altında tutarak ve tasarruf yaparak, gelecekteki ihtiyaçlarımız veya özel alışverişler için para biriktirmek önemlidir. Bu, mali güvenliğimizi sağlamaya yardımcı olur.

Bu adımları takip ederek, okulda para yönetimimizi daha etkili ve düzenli bir şekilde yapabiliriz.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 50-51-52-53 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kurallara Uyarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okulum ve Çevresi Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53


Soru : Oyun oynarken kurallara uymak sizce neden önemlidir?


Kısa Cevap : “Oyun oynarken kurallara uymak sizce neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun oynarken kurallara uymak, oyun deneyiminin adil, düzenli ve keyifli olmasını sağlar. Kurallar, oyunun amacına ulaşmasını ve herkesin eşit şartlar altında rekabet etmesini temin eder. Kurallara uyulduğunda, oyun sırasında anlaşmazlıklar ve haksızlıklar önlenir, böylece tüm oyuncular aynı şartlarda mücadele eder.

Ayrıca, kurallara uyulması, oyunun yapısının bozulmamasını ve planlandığı gibi ilerlemesini sağlar. Bu, oyun sırasında herkesin zevk almasını ve spor ruhunu korumasını sağlar. Kurallara uymak, aynı zamanda grup içindeki saygıyı ve iş birliğini teşvik eder.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Oyunu kaybedince çok öfkelenen arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Oyunu kaybedince çok öfkelenen arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyunu kaybetmek bazen moral bozucu olabilir, ama önemli olan birlikte vakit geçirmek ve eğlenmektir. Her oyunda kazanan ve kaybeden olabilir, ve bu tamamen oyunun bir parçasıdır.

Kaybetmek, ileride daha iyi olabilmek için bir fırsat olabilir ve bu deneyimden öğrenebileceğimiz çok şey var. Seninle bu oyunu oynarken çok eğlendim ve bir sonraki oyunda daha iyi şansın olacağına eminim. Öfkelenmek yerine, oyunu ve arkadaşlarıyla geçirdiğin zamanı keyifli bir şekilde hatırlaman daha iyi olacaktır.


Soru : Oyunu kaybedince neler hissedersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Oyunu kaybedince neler hissedersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyunu kaybedince genellikle üzülürüm ve moralim bozulur çünkü kazanma beklentisiyle oyuna başladım. Ancak, kaybetmek aynı zamanda bir öğrenme fırsatı da olabilir. Oyun sırasında yaptığım hataları düşünür ve bir sonraki oyunda daha iyi performans göstermek için çaba sarf ederim.

Kaybetmek, bazen hayal kırıklığı yaratabilir, ama bu duyguları kabullenip, oyunun keyifli kısmına odaklanmak önemlidir. Oyun, sadece kazanmak değil, aynı zamanda eğlenmek ve deneyim kazanmak içindir. Bu nedenle, kaybetmeyi bir fırsat olarak görmek ve moralimi bozmadan yeni fırsatlara odaklanmak benim için daha iyidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayalım.


Cevap :

  1. Oyunu kuralı ile oynamayı seviyorum çünkü
    “Kurallar sayesinde oyun adil ve düzenli bir şekilde ilerliyor. Böylece herkes eşit şartlarda yarışıyor ve oyundan daha fazla keyif alıyoruz.”
  2. Takım arkadaşlarımla nazik bir dille konuşurum çünkü
    “Nazik bir dil, takım içindeki iletişimi güçlendirir ve birlikte çalışmayı daha keyifli hale getirir. Ayrıca, takım ruhunu korumaya yardımcı olur.”
  3. Oyunu kazandığımda karşı takımı teselli ederim çünkü
    “Kazanan olarak, karşı takımı desteklemek ve onların moralini yüksek tutmak önemlidir. Bu, sporun dostane bir ruhunu yansıtır ve her iki tarafın da oyundan keyif almasını sağlar.”
  4. Oyunu kaybedersem kazanan tarafı tebrik ederim çünkü
    “Kaybetmek, kazanmanın doğal bir parçasıdır. Kazananları tebrik ederek, onların başarısını kutlarım ve olumlu bir spor ruhunu sürdürmüş olurum.”
  5. Oyun sırasında arkadaşlarıma zarar vermem çünkü
    “Arkadaşlarımın güvenliği ve sağlığı benim için önemlidir. Zarar vermeden, eğlenceli ve dostane bir ortamda oyun oynamak, herkesin daha iyi hissetmesini sağlar.”
  6. Oyun kurallarına uyarım çünkü
    “Kurallara uyduğumda oyun düzenli ve adil bir şekilde ilerler. Bu, herkesin eşit şansa sahip olmasını ve oyundan daha fazla keyif almasını sağlar.”
  7. Oyun oynarken arkadaşlarıma haksızlık yapılmasına izin vermem çünkü
    “Haksızlık yapıldığında oyun adil olmaz ve arkadaşlar arasında kötü duygular oluşabilir. Herkesin adil ve eşit şartlarda oynamasını sağlamak, oyun deneyimini daha keyifli ve olumlu kılar.”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : Sizce aşağıdaki görsellerde verilen oyunu oynayan öğrenciler birbirlerine nazikçe neler söylüyor olabilirler? Yazalım.


Cevap :

Oyun oynayan öğrencilerin birbirlerine nazikçe söyleyebilecekleri bazı ifadeleri aşağıda listeledim:

  1. Bir Oyunu Başlatırken:
    • “Hadi başlayalım, çok eğleneceğiz!”
    • “Seninle oynamak çok keyifli olacak. Hazır mısın?”
  2. Oyun Sırasında Yardım Edilirken:
    • “İhtiyacın varsa sana yardımcı olabilirim.”
    • “Bu konuda biraz yardıma mı ihtiyacın var?”
  3. Oyunu Kazanırken:
    • “Tebrikler! Gerçekten iyi oynadın.”
    • “Harika bir oyun oynadın, tebrikler!”
  4. Oyunu Kaybederken:
    • “Bu sefer olmadı, ama bir sonraki oyunda daha iyi olacağız.”
    • “Sorun değil, hepimiz iyi oynadık. Bir dahaki oyunda şansımızı deneyelim!”
  5. Kurallara Uymaya Dikkat Ederken:
    • “Kurallara uymak oyunun daha adil olmasını sağlıyor.”
    • “Kurallara dikkat etmek, herkesin eğlenmesini sağlıyor.”
  6. Oyun Sonunda:
    • “Teşekkürler, çok eğlenceliydi!”
    • “Hadi bir dahaki oyun için plan yapalım. Yine oynayalım mı?”

Bu tür ifadeler, oyun sırasında dostane ve saygılı bir atmosfer yaratır ve herkesin keyif almasını sağlar.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Dinleme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


2. Sınıf Hayat Bilgisi Dinleme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49


Soru : Öğretmeninizi dinlerken nelere dikkat edersiniz?


Kısa Cevap : “Öğretmeninizi dinlerken nelere dikkat edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Öğretmenimi dinlerken, öncelikle dikkatli ve odaklı olmalıyım. Öğretmenin söylediklerini anlamaya çalışarak not almalı ve önemli noktaları kaçırmamaya özen göstermeliyim.

Eğer anlamadığım bir şey olursa, dersten sonra veya öğretmenin uygun bulduğu bir zamanda sorular sormalıyım. Ayrıca, öğretmen konuşurken göz teması kurmalı ve beden dilini takip ederek mesajını doğru bir şekilde almak için dikkatli olmalıyım. Derse aktif bir şekilde katılmak ve öğretmenin yönlendirmelerine uygun hareket etmek de önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Size göre iyi bir dinleyicinin özellikleri nasıl olmalıdır? Yazınız.


Kısa Cevap : “Size göre iyi bir dinleyicinin özellikleri nasıl olmalıdır? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İyi bir dinleyici, birkaç temel özelliğe sahip olmalıdır. Öncelikle, dikkatli ve odaklı olmalıdır, böylece karşısındakinin söylediklerini tamamen anlayabilir. Dinlerken, sadece sözlere değil, aynı zamanda beden diline ve duygusal ifadelere de dikkat etmelidir. İyi bir dinleyici, aktif bir şekilde dinleyerek, anlamadıkları noktaları sormaktan çekinmez ve gerektiğinde geri bildirimde bulunur.

Ayrıca, konuşan kişiyi rahatsız etmeyecek bir şekilde dinlemeli ve onun sözü bitmeden kendi düşüncelerini paylaşmamalıdır. Empati yaparak, karşısındakinin bakış açısını anlamaya çalışmalı ve saygılı bir tutum sergilemelidir. Dinleme sürecinde açık fikirli olmak ve ön yargılardan kaçınmak da önemli bir özelliktir.


Soru : Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşınıza neler söylersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dinleme kurallarını öğrenmek isteyen bir arkadaşına, dikkatli ve odaklı olmanın önemini anlatırım. Dinlerken, karşısındakinin sözünü kesmeden dikkatlice dinlemeli ve anlamadığın veya belirsiz bulduğun konularda uygun bir şekilde soru sormalısın. Ayrıca, konuşan kişiyle göz teması kurmak ve beden dilini gözlemlemek, mesajı daha iyi anlamanı sağlar.

Empati yaparak, karşı tarafın duygusal ve düşünsel durumunu anlamaya çalışmalısın. Dinleme sırasında aktif bir şekilde katılmak, geri bildirimde bulunmak ve konuşulan konuyla ilgili düşüncelerini uygun bir şekilde paylaşmak da önemli bir dinleme becerisidir. Tüm bu kurallara dikkat ederek, etkili bir dinleyici olabilir ve sağlıklı bir iletişim kurabilirsin.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Aşağıdaki öğrencilerden dinleme kurallarına uygun davrananları bulalım. Kutucukları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Soru : Dinleme ile ilgili öğrendiklerimizi hatırlayalım. Bütün bunları kurallar hâlinde aşağıdaki tabloya yazalım.


Cevap :

Dinleme Kuralları:

  1. Dikkatli Olun: Dinlerken tamamen odaklanın ve dikkatinizin dağılmasını önleyin.
  2. Göz Teması Kurun: Konuşan kişiyle göz teması kurarak, onun söylediklerine değer verdiğinizi gösterin.
  3. Söz Kesmeden Dinleyin: Konuşan kişiyi kesmeden, tamamlamadan dinlemeye özen gösterin.
  4. Geri Bildirimde Bulunun: Anlamadığınız veya belirsiz bulduğunuz noktaları sormak için geri bildirimde bulunun.
  5. Empati Yapın: Karşı tarafın duygusal ve düşünsel durumunu anlamaya çalışarak, onun bakış açısını değerlendirin.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Okul Kaynakları ve Eşyalarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okul Kaynakları ve Eşyalarım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37


Soru : Elektrik ve su gibi kaynakları neden özenli kullanmalıyız?


Kısa Cevap : “Elektrik ve su gibi kaynakları neden özenli kullanmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Elektrik ve su gibi kaynakları özenli kullanmamızın birkaç nedeni vardır. Öncelikle, bu kaynaklar sınırlıdır ve doğal ortamda yeniden üretilmeleri zaman alabilir. Gereksiz kullanım, kaynakların tükenmesine ve çevresel sorunlara yol açabilir.

Elektrik ve suyun israfı, enerji ve su arıtma tesislerinin aşırı yüklenmesine neden olur ve bu da çevresel kirliliğe katkıda bulunur. Ayrıca, bu kaynakların tasarruflu kullanılması, enerji ve su maliyetlerini azaltır ve aile bütçesine katkıda bulunur. Sınırlı kaynakların sorumlu bir şekilde kullanılması, gelecek nesillerin de bu kaynaklardan yararlanabilmesi için önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : Okulda elektrik kesilirse ne gibi sorunlar yaşarız? Yazınız.


Kısa Cevap : “Okulda elektrik kesilirse ne gibi sorunlar yaşarız? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda elektrik kesilirse, çeşitli sorunlarla karşılaşabiliriz. İlk olarak, sınıflardaki ışıklar sönük kalır, bu da öğrencilerin ve öğretmenlerin ders çalışmasını ve okumalarını zorlaştırır. Bilgisayarlar ve projeksiyon cihazları gibi teknolojik araçlar çalışmadığı için dijital kaynaklarla yapılan dersler aksar ve eğitim materyallerine erişim kısıtlanır.

Ayrıca, klima veya ısıtma sistemlerinin çalışmaması, sınıfların konforunu etkileyebilir ve sıcaklık koşulları öğrenciler için rahatsız edici olabilir. Elektrik kesintisi, okulun güvenliğini de etkileyebilir, çünkü acil durum ışıkları ve güvenlik sistemleri çalışmayabilir. Bu durum, ders programlarını ve okulun genel işleyişini aksatabilir.


Soru : Sınıf eşyalarını özensiz kullanan birine ne söylemek istersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Sınıf eşyalarını özensiz kullanan birine ne söylemek istersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf eşyalarını özenli kullanmak çok önemlidir çünkü bu eşyalar herkesin ortak kullanımında. Eşyaların zarar görmesi veya özensiz kullanılması, hem bizim hem de diğer öğrencilerin bu eşyaları kullanmasını zorlaştırabilir.

Lütfen eşyaları dikkatli ve nazik bir şekilde kullanarak, onların daha uzun süre sağlam kalmasını sağla. Böylece, sınıfımızdaki eşyaların durumu hepimiz için uygun ve verimli olur. Hep birlikte, sınıfımızın düzenini ve eşyaların ömrünü korumak için bu konuda hassasiyet göstermeliyiz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Okul eşyaları konuşsalardı senin için ne derlerdi? Aşağıdaki ifadeleri konuşma balonlarından uygun olanına yazalım.


1. Benden bir şey aldığında düzenli olarak yerine koyar.


Cevap : “Her şey yerli yerinde, kullanıp yerine koymayı unutmuyor.”


2. Beni temiz tutar.


Cevap : “Beni her zaman temiz ve düzenli tutar.”


3. Beni okuduktan sonra dolaptaki yerime götürür.


Cevap : “Okuduktan sonra beni dikkatlice dolabımdaki yerine koyar.”


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


4. Beni dikkatlice açar kapatır. 


Cevap : “Beni her zaman dikkatlice açıp kapatır, zarar vermekten kaçınır.”


5. Kapağımı kapalı tutar. 


Cevap : “Kapağımı kapalı tutar, böylece içindekiler dağılmaz.”


6. Tebeşirlerimi gerekli olduğu zaman kullanır.


Cevap : “Tebeşirlerimi sadece gerekli olduğunda kullanır, israf etmez.”


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Sınıfımızda ve okulumuzda bazı sorunlar yaşıyoruz. Yaşadığımız sorunları aşağıdaki listede bulabilirsin.


Bu sorunları birer karta yazarak arkadaşlarına dağıt. Onlardan çözüm önerilerini bu
kartlara yazmalarını iste. Yazılan önerilerden en uygun olanını sen de yan sayfadaki kartlarıma yaz. Şimdiden teşekkür ederim.

SORUNLARIMIZ

1. Okul panosundaki resimlerin yırtılması.
2. Kapıların çarparak kapatılması.
3. Defterlerden kâğıt kopartılarak yerlere atılması.
4. Tuvaletlerde muslukların açık bırakılması.
5. Sınıfın içi aydınlık olduğu hâlde lambaların açılması.
6. Sıvı sabunların gereğinden fazla kullanılması.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. sorunun çözümü :

Cevap :

“Okul panosundaki resimlerin yırtılmasını önlemek için, resimleri dikkatli bir şekilde asmalı ve panoda şiddetli hareketlerden kaçınmalıyız. Ayrıca, resimlerin korunması için plastik koruyucular kullanılabilir.”


2. sorunun çözümü :

Cevap :

“Kapıların çarparak kapanmasını önlemek için kapı kollarına yavaşça kapanmalarını sağlayan yumuşak kapama aparatları takılabilir veya kapıların kapanma hızını kontrol eden mekanizmalar kullanılabilir.”


3. sorunun çözümü :

Cevap :

“Defterlerden kâğıt kopartılmasını ve yerlere atılmasını önlemek için, defterleri düzgün kullanmayı ve kâğıtları koparmadan önce dikkatli olmayı teşvik eden kurallar koyabiliriz. Ayrıca, kâğıtları doğru yere atmak için sınıfta bir atık kutusu sağlanabilir.”


4. sorunun çözümü :

Cevap :

“Tuvaletlerde muslukların açık bırakılmasını önlemek için, muslukların otomatik kapanmasını sağlayan sistemler kurulabilir ve her kullanımdan sonra muslukların kapatılması için hatırlatıcı notlar asılabilir.”


5. sorunun çözümü :

Cevap :

“Sınıfın içi aydınlık olduğu hâlde lambaların açılmasını önlemek için, lambaların kullanımı için bir kontrol listesi oluşturulabilir ve lamba kapalı olduğunda açılmaması için sınıfta bir hatırlatıcı bulundurulabilir.”


6. sorunun çözümü :

Cevap :

“Sıvı sabunların gereğinden fazla kullanılmasını önlemek için, sabun dispenserlerine dozaj ayarları yapılabilir ve sabun kullanımı konusunda sınıfta bilgilendirici notlar asılabilir.”



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Okulda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okulda İletişim Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45


Soru : İhtiyaç ve isteklerimizi söylerken nelere dikkat etmeliyiz?


Kısa Cevap : “İhtiyaç ve isteklerimizi söylerken nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İhtiyaç ve isteklerimizi ifade ederken dikkatli ve nazik bir dil kullanmalıyız. Açık ve net bir şekilde ne istediğimizi ifade etmek, anlaşılmamızı sağlar ve yanlış anlamaların önüne geçer. Aynı zamanda, karşımızdaki kişinin duygularını ve durumunu göz önünde bulundurarak, kibar ve saygılı bir üslup benimsemeliyiz.

İsteklerimizi belirtirken empati yaparak, karşı tarafın da rahat hissetmesini sağlamalı ve talebimizi uygun bir şekilde ifade etmeliyiz. Bu, sağlıklı iletişim kurmamıza ve karşılıklı anlayışın oluşmasına yardımcı olur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Bir arkadaşınız sizden kaba bir şekilde silginizi istediğinde ne hissedersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Bir arkadaşınız sizden kaba bir şekilde silginizi istediğinde ne hissedersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir arkadaşım benden kaba bir şekilde silgimi istediğinde, kendimi üzülmüş ve rahatsız hissedebilirim. Kaba davranışlar, insanların kendilerini değersiz hissetmesine neden olabilir ve iletişimde olumsuz bir etki yaratabilir.

Bu tür bir durumda, arkadaşımın neden bu şekilde davrandığını anlamaya çalışır ve olumsuz duygularımı ifade etmeden önce, durumu nazikçe ve yapıcı bir şekilde ele almaya çalışırım. Aynı zamanda, bu durumu arkadaşımın dikkatine sunarak, daha saygılı bir iletişim kurmanın önemini vurgulamak iyi olabilir.


Soru : Oyuna katılmak isteyen ama söylemekten çekinen bir arkadaşınızı fark ettiniz. Ona ne söylersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Oyuna katılmak isteyen ama söylemekten çekinen bir arkadaşınızı fark ettiniz. Ona ne söylersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Oyuna katılmak istiyorsan, seni aramızda görmekten çok mutlu oluruz. Kimse seni yargılamaz ve seninle oynamak herkes için daha keyifli olur. Eğer çekiniyorsan, seni desteklemek için buradayız ve istediğin zaman katılabilirsin. Bizim için önemli olan birlikte vakit geçirmektir. Lütfen çekinmeden oyuna katıl ve eğlenelim.”


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselde yer alan konuşma balonlarını verilen nezaket ifadelerinden uygun olanlarla tamamlayalım.


Cevap :

Aldığım kitabı henüz bitiremedim. Lütfen kitabın teslim süresini uzatabilir misiniz?

Kitabını benimle değiştirdiğin için teşekkür ederim.

Rica ederim sorun değil. Ben de sana teşekkür ederim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : Aşağıdaki olaylar karşısında kendimizi nasıl ifade edeceğimizi yazalım.


Beslenme saatinde yiyeceklerinizin evde kaldığını fark ettiniz. Bu durumu öğretmeninize söylemeniz gerekiyor.

Cevap :

“Öğretmenim, beslenme saatinde yiyeceklerimin evde kaldığını fark ettim. Yanımda hiçbir şey yok, acaba bu durumda ne yapmam gerektiğini söyleyebilir misiniz? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.”


Ders esnasında sıra arkadaşınız size rahat çalışma alanı bırakmıyor. Bu sorunu ona ifade etmek istiyorsunuz.

Cevap :

“Merhaba, derste rahat çalışabilmem için biraz daha alan bırakabilir misin? Şu anda sıkışıyorum ve bu yüzden dikkatimi toplamakta zorlanıyorum. Anlayışın için teşekkür ederim.”


Okulda yapılacak olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı töreninde şiir okumak istediğinizi öğretmeninize söylemek istiyorsunuz.

Cevap :

“Öğretmenim, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı töreninde şiir okumak istiyorum. Bu konuda nasıl bir hazırlık yapmam gerektiğini ve uygun olup olmadığını bana söyler misiniz? Bu fırsatı değerlendirmek için çok heyecanlıyım.”



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Grupla Çalışalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


2. Sınıf Hayat Bilgisi Grupla Çalışalım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41


Soru : Arkadaşlarınızdan hangi konularda yardım istersiniz?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızdan hangi konularda yardım istersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımdan genellikle ders çalışma, proje hazırlama ve etkinlik organizasyonu konularında yardım isterim. Ders çalışma sırasında, anlamadığım konuları arkadaşlarımla tartışarak daha iyi anlamaya çalışırım ve birlikte çalışma yapmak, öğrenme sürecini daha verimli hale getirebilir.

Proje hazırlama aşamasında, fikir alışverişi yaparak ve farklı bakış açıları alarak projenin kalitesini artırabilirim. Ayrıca, sınıf etkinlikleri veya grup projelerinde organizasyon yaparken, arkadaşlarımın yardımını almak işin daha düzenli ve başarılı bir şekilde tamamlanmasına yardımcı olabilir. Bu tür yardımlar, hem kişisel gelişimime katkıda bulunur hem de arkadaşlık ilişkilerimizi güçlendirir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Grup çalışmalarında nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Grup çalışmalarında nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Grup çalışmalarında dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta vardır. İlk olarak, herkesin görev ve sorumluluklarını açıkça belirlemek ve bu görevleri zamanında yerine getirmelerini sağlamak önemlidir.

Bu, grubun düzenli ve etkili çalışmasına katkıda bulunur. İyi bir iletişim kurmak da çok önemlidir; grup üyeleri arasında sürekli bilgi alışverişi yapmak ve sorunları zamanında çözmek, çalışmanın sorunsuz ilerlemesini sağlar. Ayrıca, grup çalışmaları sırasında iş bölümü yapmak ve her bireyin güçlü yönlerini kullanarak işbirliği yapmak verimliliği artırır. Son olarak, grup içinde saygılı ve destekleyici bir ortam oluşturmak, herkesin katkıda bulunmasını ve motive olmasını sağlar.


Soru : Bir arkadaşınız grup çalışmasında sorumluluğunu yerine getirmezse ne yaparsınız? Yazınız.


Kısa Cevap : “Bir arkadaşınız grup çalışmasında sorumluluğunu yerine getirmezse ne yaparsınız? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir arkadaşım grup çalışmasında sorumluluğunu yerine getirmediğinde, önce onunla doğrudan ve nazik bir şekilde konuşarak durumu hatırlatırım. Bu konuşmada, neyin eksik olduğunu ve bunun grubun genel başarısını nasıl etkileyebileceğini açıklarım. Eğer bu yaklaşım işe yaramazsa, durumu grup toplantısında açık ve yapıcı bir şekilde tartışırız.

Bu şekilde, sorunun neden kaynaklandığını anlamaya çalışır ve bir çözüm bulmaya yönelik ortak bir strateji geliştirmeye çalışırız. Grup olarak, herkesin katkıda bulunabilmesi için gerekli destek ve yardımı sağlamak da önemlidir. Sorunun çözülmesi için ek bir destek gerekiyorsa, bu durumu öğretmen veya rehberlik danışmanı ile de paylaşabiliriz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bulmacadan grup çalışması ile ilgili sözcükleri bulalım. Üzerlerini çizelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların çiçeğini boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Arkadaşlarımız ile bir grup oluşturalım. Bu grupla aşağıdaki sözcükleri kullanarak grup çalışma kurallarını belirleyelim.


Cevap :

1. Sorumluluk: Grup üyeleri üzerine düşen sorumluluklarını yerine getirmelidir.

2. Paylaşma:  Grup içindeki bilgiler ve kaynaklar adil bir şekilde paylaşılmalı, herkes katkıda bulunmalıdır.

3. İş bölümü:  Görevler, grup üyeleri arasında yetenek ve ilgilere göre adil bir şekilde bölüştürülmelidir.


Soru : Bir önceki etkinlikte oluşturduğumuz grupla birlikte Öğretmenler Günü için bir kart hazırlayalım.

• Görev paylaşımı yaparak kartımızı süsleyelim.
• Kartımızın üzerine güzel sözler yazalım.
• Hazırladığımız kartımızı öğretmenimize verelim.
• Kartımıza yazdığımız güzel sözleri aşağıya da yazalım.


Cevap :

Görev Paylaşımı:

  1. Kartın Tasarımı: Bir grup üyesi kartın genel tasarımını yapar ve süsleme malzemelerini hazırlar.
  2. Süsleme: Diğer bir grup üyesi kartın üzerine renkli kalemler, çıkartmalar veya dantel gibi süslemeleri ekler.
  3. Güzel Sözler Yazma: Bir grup üyesi kartın üzerine yazılacak güzel sözleri yazar ve tasarımı tamamlar.
  4. Son Kontrol: Son bir grup üyesi kartı kontrol eder ve eksiklikleri giderir.

Güzel Sözler:

  • “Öğretmenim, bilgi ve sabrınızla hayatımızı aydınlattığınız için teşekkür ederiz.”
  • “Siz sadece bir öğretmen değil, aynı zamanda ilham kaynağımızsınız. Öğretmenler Gününüz kutlu olsun!”
  • “Her gününüzün, sizin bize verdiğiniz destek ve sevgi kadar özel ve değerli olmasını diliyoruz.”
  • “Geleceğe yönelik umutlarımızı yeşerten, bizi her zaman destekleyen değerli öğretmenimize minnettarlığımızı sunarız.”

Kartımızı bu güzel sözlerle hazırlayıp öğretmenimize vereceğiz.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Okulum ve Çevresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okulum ve Çevresi Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31


Soru : Okulunuzun etrafında neler var?


Kısa Cevap :

Okulumuzun etrafında bir park, birkaç dükkân ve yeşil alanlar var.

Uzun Cevap :

Okulumuzun etrafında çeşitli yerler ve alanlar bulunmaktadır. Öncelikle, hemen yanımızda geniş bir park var; burada öğrenciler teneffüslerde oynayabilir ve dinlenebilir. Ayrıca, okulun çevresinde birkaç küçük dükkân bulunuyor; bu dükkanlarda genellikle okul malzemeleri, atıştırmalıklar ve içecekler satılıyor.

Okulun çevresinde geniş yeşil alanlar ve ağaçlar da var, bu alanlar öğrencilere rahatlama ve doğayla iç içe olma fırsatı sunuyor. Yakınlarda ayrıca birkaç kafe ve restoran bulunuyor, bu da ailelerin ve öğrencilerin okul dışında vakit geçirmesi için güzel bir seçenek oluşturuyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Okulunuzun yerini nasıl tarif edersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap :

Okulumuz şehir merkezinde yer alıyor. Ana caddeye yakın bir konumda, büyük bir parkın yanında bulunuyor.

Uzun Cevap :

Okulumuz, şehir merkezine oldukça yakın bir konumda yer alıyor ve ulaşımı oldukça kolay. Ana caddeye birkaç adım uzaklıkta, bu sayede toplu taşıma araçları ile ulaşım oldukça rahat. Okulun etrafında geniş bir park bulunuyor; bu park, öğrencilerin teneffüslerde dinlenmeleri ve oyun oynamaları için güzel bir alan sunuyor.

Ayrıca, okulun etrafında çeşitli dükkanlar ve kafe gibi sosyal mekanlar da mevcut, bu da okul çevresindeki yaşamı daha canlı ve hareketli kılıyor. Okulun yanındaki yeşil alanlar ve ağaçlar, çevresel güzellikleri artırarak öğrenciler için hoş bir ortam sağlıyor.


Soru : Okulunuzun çevresinde neler olsun isterdiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Okulunuzun çevresinde neler olsun isterdiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulunuzun çevresinde daha fazla yeşil alan olmasını isterdim, çünkü doğayla iç içe olmak, öğrencilerin rahatlamasına ve stres atmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, çevrede sosyal etkinlikler için kullanılabilecek alanlar da olmalı; açık hava konserleri, spor etkinlikleri veya öğrenci projeleri için uygun mekanlar bu tür etkinliklerin yapılabilmesi için faydalı olabilir.

Bir çocuk oyun parkı veya açık hava spor alanları gibi ek olanaklar da, öğrencilerin sosyal ve fiziksel aktiviteler için daha fazla fırsat bulmalarını sağlayabilir. Bu tür eklemeler, okul çevresindeki yaşam kalitesini artırarak, öğrencilerin hem eğitim hem de sosyal açıdan daha verimli bir ortamda bulunmalarına katkıda bulunur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Okulumuzu ve çevresinde bulunan yerleri aşağıya çizelim. Cadde ve sokak isimlerini yazalım.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsele göre soruları cevaplandıralım.


1. Okulun çevresindeki cadde ve sokak isimleri nelerdir?


Cevap :

Cumhuriyet Cad., Çınar Sok. ve Rüzgâr Sok.


2. Okulun sağında neler var?


Cevap :

Güneş Apt.


3. Okulun arka sokağında neler var?


Cevap :

Kütüphane, Belediye, Postane ve Müze


4. Okuldan müzeye giderken neleri görürüz?


Cevap :

Postane ve Müze



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 24-25-26-27 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Karar Alabilirim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


2. Sınıf Hayat Bilgisi Karar Alabilirim Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27


Soru : Sınıf ile ilgili kararlar alınırken herkesin fikri alınmalı mıdır? Neden?


Kısa Cevap : “Sınıf ile ilgili kararlar alınırken herkesin fikri alınmalı mıdır? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf ile ilgili kararlar alınırken herkesin fikri mutlaka alınmalıdır. Her öğrencinin farklı ihtiyaçları, görüşleri ve önerileri olabilir. Bu farklılıklar, daha zengin ve adil kararlar alınmasına katkıda bulunur.

Herkesin fikri alındığında, öğrenciler kendilerini değerli hisseder ve alınan kararlara daha fazla saygı duyarlar. Ayrıca, tüm sınıfın katılımıyla alınan kararlar, birlikte çalışma ve ortak sorumluluk alma duygusunu güçlendirir. Sonuç olarak, sınıftaki her bireyin fikirlerini dinlemek, sınıf içindeki birlik ve uyumu artırır ve daha kapsayıcı bir ortam oluşturur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Sınıfınızda ortak alınan kararlar nelerdir? Yazınız.


Kısa Cevap : “Sınıfınızda ortak alınan kararlar nelerdir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfımızda, sınıf düzeni ve oturma planı gibi konularda tüm öğrencilerin fikirlerini alarak ortak kararlar alıyoruz. Örneğin, sınıfımızın nasıl düzenleneceği, kimin nerede oturacağı ve sınıf içi görevlerin nasıl paylaşılacağı konularında herkesin görüşünü dinleriz.

Ayrıca, sınıf gezileri ve özel etkinlikler planlarken, hangi yerlere gidileceği veya hangi aktivitelerin yapılacağı gibi konularda da birlikte karar veriyoruz. Bu şekilde alınan kararlar, sınıf içindeki uyumu ve öğrencilerin katılımını artırıyor.


Soru : Yapılan etkinliklerde farklı düşünceler ortaya çıkabilir. Böyle bir durum ortaya çıktığında ne yaparsınız? Yazınız.


Kısa Cevap : “Yapılan etkinliklerde farklı düşünceler ortaya çıkabilir. Böyle bir durum ortaya çıktığında ne yaparsınız? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yapılan etkinliklerde farklı düşünceler ortaya çıktığında, ilk olarak herkesin fikrini dikkatlice dinlerim. Farklı görüşlerin sınıf arkadaşlarım için ne kadar önemli olduğunu anlamaya çalışırım. Ardından, bu görüşler arasında ortak bir nokta bulmaya ya da bir uzlaşma sağlamaya çalışırım.

Eğer uzlaşma sağlanamazsa, çoğunluğun fikrine göre hareket etmeyi veya sırasıyla her fikri denemeyi öneririm. Böylece, herkesin katılımını sağlayarak etkinliği daha eğlenceli ve verimli hale getirmeyi amaçlarım. Bu süreçte saygı, hoşgörü ve işbirliği önemlidir; böylece herkes kendini değerli hisseder ve etkinliğe katkıda bulunur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Görsellerdeki karşılıklı konuşma balonlarını uygun ifadelerle tamamlayalım.


Cevap :

Bayramda şiir okuması için birisinin seçilmesi istendi. Neye göre seçim yapmalıyız?

En iyi şiir okuma yeteneğine sahip ve cesareti olan birini seçmeliyiz. Ayrıca, bu konuda istekli olan bir öğrenci de olabilir.

Sence geri dönüşüm kutusunu sınıfta nereye koyalım?

Geri dönüşüm kutusunu, herkesin kolayca erişebileceği bir yere, sınıfın girişine veya en çok kullanılan alana koymalıyız.

Sınıfa bolca balon asmalıyız.

Evet, bayram havası yaratmak için renkli balonlar asabiliriz. Ama fazla abartmadan, sınıfı ferah tutacak şekilde düzenlemeliyiz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Sınıfımızın daha temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz? Bu konuda arkadaşlarımızın fikirlerini soralım, öğrenelim. Aşağıya yazalım.


Kısa Cevap : “Sınıfımızın daha temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfımızın daha temiz ve düzenli olması için arkadaşlarımdan çeşitli fikirler aldım. Öncelikle, çöplerin yere atılmaması ve her zaman çöp kutusunun kullanılması gerektiği söylendi.

Ayrıca, sıraların düzenli tutulması ve kitapların, defterlerin yerine yerleştirilmesi gerektiği vurgulandı. Geri dönüşüm kutusunun aktif bir şekilde kullanılması ve geri dönüşüme uygun atıkların buraya atılması da bir diğer öneriydi. Ayrıca, sınıfın temiz kalması için haftalık temizlik görevlerinin paylaşılması gerektiği de dile getirildi.


Soru : Alınan fikirler doğrultusunda en az üç kural belirleyelim. Aşağıya yazalım.


Cevap :

  1. Çöpler yere atılmamalı, her zaman çöp kutusu kullanılmalı.
  2. Sıralar ve dolaplar düzenli tutulmalı, eşyalar yerlerine yerleştirilmeli.
  3. Geri dönüşüm kutusu aktif olarak kullanılmalı ve geri dönüştürülebilir atıklar doğru yere atılmalı.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20-21-22-23 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Ders Araç Gereçlerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Araç Gereçlerim Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Hangi çocuk çantasını taşırken zorlanıyor? Neden?


Cevap :

1. resimdeki çocuk zorlanıyor. Çünkü çok fazla kitap ve defter taşımaktadır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Ders araç gereçlerimizi hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Ders araç gereçlerimizi hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ders araç gereçlerimizi hazırlarken öncelikle eksiksiz olmasına dikkat etmeliyiz. Kalem, defter, silgi gibi temel eşyalarımızın tam olduğundan emin olmalıyız.

Ayrıca, araç gereçlerimizi düzenli bir şekilde çantamıza yerleştirmeli ve temiz olmalarına özen göstermeliyiz. Tüm bu hazırlıkları ders başlamadan önce yaparak, ders sırasında ihtiyacımız olan her şeye kolayca ulaşabilir ve derslere daha iyi odaklanabiliriz.


Soru : Çantamızı haftalık ders programına göre hazırlamazsak ne gibi sorunlarla karşılaşabiliriz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Çantamızı haftalık ders programına göre hazırlamazsak ne gibi sorunlarla karşılaşabiliriz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çantamızı haftalık ders programına göre hazırlamazsak, o günkü dersler için gerekli kitapları, defterleri veya diğer malzemeleri unutarak derse hazırlıksız kalabiliriz.

Bu durum, ders sırasında not alamamıza veya ödevlerimizi zamanında yapamamıza sebep olabilir. Ayrıca, eksik malzemeler yüzünden öğretmenimizin uyarısıyla karşılaşabiliriz. Ders programına göre hazırlık yapmamak, aynı zamanda çantamızın gereksiz şekilde ağır olmasına da neden olabilir, bu da taşıma zorluğu ve bel ağrısı gibi sorunlar yaratabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Haftalık ders programımızı yukarıdaki tabloya yazalım. Yazdığımız programa göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1- Cuma günü çantamıza koyacağımız araç gereçler nelerdir?


Cevap :

Resim çantası ve cetvel


2- Hangi araç gereçleri her gün çantamızda bulundururuz?


Cevap :

Türkçe sözlük


3- Diyelim ki çantamızı hazırlarken günleri karıştırmışız. Perşembe günü getirmemiz gerekenleri çarşamba günü getirmişiz. Ne gibi zorluklarla karşılaşırız?


Cevap :

Dersi iyi bir şekilde anlayamayız.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ders araç gereçlerini inceleyelim. Ders programımıza bakarak salı günü getirmemiz gereken araç gereçleri işaretleyelim.


Cevap :

Flüt, sözlük ve defter.



 

Our Score
error: Content is protected !!