2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 116-117 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Yön, Konum ve Büyüklük Metni Cevapları Sayfa 116, 117


2. Sınıf Matematik Kitabı Yön, Konum ve Büyüklük Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 116-117


Suzan, tuvalet kâğıdı ve kâğıt havlu ruloları ile etkinlik yapıyor. Önce ruloların benzer ve farklı yanlarını bulmaya çalışıyor.

Soru : Rulolar, yan ya da dik tutulursa veya bir yerden başka yere konursa özellikleri değişir mi? Büyük rulo ile küçük rulonun özelliklerini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Büyük rulo ve küçük rolu yan yana koyulduğu zaman özellikleri değişmez. İkisi de silindir şeklindedir. Sadece küçüklük ve büyüklük oranında farklılık vardır.

1. Örneklerimizde aynı renk kutularda bulunan geometrik şekilleri ve cisimleri karşılaştıralım. Bunların benzer ve farklı yanlarını söyleyelim.


Cevap :

  • Her iki şekilde üçgendir. Aralarında var olan fark sadece küçüklük ve büyüklük oranında ifade edilebilir.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : Öğretmenimizin ya da büyüklerimizin yardımı ile bilgisayarımızda bir çalışma sayfası açalım. Sırası ile “ekle” ve “şekiller” bölümlerini tıklayalım. Bir geometrik şekil, bir tane de geometrik cisim alalım. Bunları çalışma sayfasına çeşitli büyüklüklerde çizelim. Çizdiğimiz cismin ve şeklin özelliklerini söyleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 116-117 Pasifik Yayınları”

Soru : Şekillerin büyüklüğü değişince özellikleri değişiyor mu? 


Cevap :

  • Hayır değişmez. Şekil özellikleri aynı kalır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 114-115 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimleri Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 114, 115


2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimleri Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 114-115


Soru : Elimizde yandaki nesnelerin olduğunu düşünelim. Bunları yuvarlamaya çalıştığımızda hangisi ya da hangileri daha kolay yuvarlanır? Arkadaşlarımızla nedenlerini konuşalım.


Cevap :

  • Metal kutu ve top daha iyi yuvarlanır. Çünkü köşeleri yoktur.

Dikdörtgen prizma, küp, üçgen prizma ve kare prizmanın yüzeyleri düz; kürenin ve silindirin yüzeyi eğridir. 

Soru : Bazı cisimlerin yüzeylerinde üçgen, dikdörtgen, kare ve çember olduğuna dikkat ettiniz mi?


Cevap :

  • Her bir geometrik cismin yüzeyinde üçgen, kare, dikdörtgen veya çember vardır.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Aşağıdaki nesnelerin hangi geometrik cisme benzediklerini altlarına yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 114-115 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Yapılar Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 111, 112, 113


2. Sınıf Matematik Kitabı Yapılar Oluşturalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113


Soru : Aşağıdaki şekilleri kullanarak değişik modeller oluşturalım. Tabloya, modelimizde hangi şekilden kaç tane kullandığımızı yazalım. Alttaki kısma ise oluşturduğumuz modelin şeklini çizelim. Modelimizle ilgili kısa bir hikâye yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113 Pasifik Yayınları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 113 Cevapları


Soru : Silgimizin, kalemtıraşımızın ya da evden getireceğimiz çeşitli boyda kutuların yüzeyini aşağıdaki noktalı kâğıda çizelim. Çizdiğimiz yüzeyin hangi geometrik şekle benzediğini altına yazalım.


Cevap :

  • Bu kısmı kendi eşyalarınıza göre çiziniz.

Soru : Aşağıdaki farklı medeniyetlere ait sanat eserlerini inceleyelim. Sanat eserlerinde hangi geometrik şekillerin kullanıldığını belirleyelim.


Cevap :

  • 1. görselde : Kare, dikdörtgen ve üçgen
  • 2. görselde : Beşgen, daire ve üçgen


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Üçgen, Kare ve Dikdörtgen Metni Cevapları Sayfa 109, 110


2. Sınıf Matematik Kitabı Üçgen, Kare ve Dikdörtgen Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 


Soru : Ceyda, bir geometrik şekil çiziyor. Bu şeklin 4 kenarı ve 4 köşesi var. Ceyda’nın çizebileceği şekilleri biz de çizip bunların isimlerini yazalım.

Dikdörtgenleri kırmızı, üçgenleri yeşil, çemberleri mavi ve kareleri mor renkli kalemle çizelim. Boyadığımız şekillerin kenar sayılarını içlerine yazalım. Köşelerine nokta koyalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Şekilleri Sınıflandıralım Metni Cevapları Sayfa 106, 107, 108


2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Şekilleri Sınıflandıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108


Ayla ve Edip seksek oynuyorlar. Yere bazı şekiller çizip bunları numaralandırmışlar. Yuvarlak şekillere, tek ayakla basıp geçmek gerekiyor. Yan yana duran köşelilere ise aynı anda iki ayakla basılabiliyor.

Soru : Bu oyundaki şekilleri sınıflandırmak isteseniz nasıl sınıflandırırsınız?


Cevap :

  • Kenar ve köşe sayılarına barak bir sınıflandırma yapabiliriz.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 107 Cevapları


Soru : Yandaki bisküvilerin şekillerine göre aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayalım.


Kaç tane bisküvi üçgen şeklindedir? Kaç tane kare bisküvi vardır?


Cevap : 4 üçgen ve 4 kare


Bisküvilerden hangileri birbirine daha çok benzemektedir. Niçin?


Cevap : Kare ve dikdörtgenlerin 4 kenar ve 4 köşesi olduğu için daha çok benzemektedir.


Bisküvilerden diğerlerine hiç benzemeyenler hangi şekildedir? Yuvarlak bisküviler kaç tanedir?


Cevap : Yuvarlak bisküviler 4 tanedir.


Soru : Aşağıdaki nesneleri ilk bakışta hangi geometrik şekle benzetiriz? Nesneleri benzedikleri geometrik şekil ile örnekteki gibi eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 Pasifik Yayınları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Soru : Aşağıda, trafikte karşılaştığımız işaretlerden bazıları verilmiştir. Bunlardan üçgene benzeyenlerin altına çarpı koyalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 104-105 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 3. Üniteye Hazırlık Cevapları Sayfa 104, 105


2. Sınıf Matematik Kitabı 3. Üniteye Hazırlık Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 104-105


1. Aşağıdakilerden hangisi nesnesine benzer? Altındaki kutuyu işaretleyerek gösteriniz.


Cevap :

  • 1. görseldeki topu işaretleyiniz.

Karenin dört kenarı, dört köşesi vardır.

Üçgenin dört kenarı, dört köşesi vardır.

Dikdörtgenin dört kenarı, dört köşesi vardır.

2. Yukarıdaki bilgilerden yanlış olanı düzeltiniz. 


Cevap :

  • Üçgenin üç kenarı, üç köşesi vardır.

3. Aşağıdaki soruları cevaplayınız; 

• Sınıfta, hangi arkadaşınız sizin yanınızda oturur?
• Sıra arkadaşınız sizin sağınızda mı yoksa solunuzda mı oturur?
• Sınıf tahtanızın sağında ve solunda neler olduğunu söyleyiniz.


Cevap :

  • Bu kısmı kendinize göre yapmanız gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 105 Cevapları


4. Aşağıdaki şekillerin hangisi sizce daha estetik görünmektedir?


Cevap :

  • 1. görseldeki şekli işaretleyiniz.

5. Aşağıdaki şekilleri tanıyor musunuz? Her şekli adı ile eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 104-105 Pasifik Yayınları”

6. Aşağıdaki şekillerin oluşturduğu örüntünün kuralını bulunuz. Örüntüdeki eksik ögeyi belirleyerek örüntüyü tamamlayınız.


Cevap :

  • 1 daire, 2 üçgen şeklinde bir örüntü vardır.
  • Boş yere üçgen çiziniz.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102


2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 99-100-101-102


1. Bir yemekhanede kahvaltı için 50 adet yumurta haşlanmıştır. Yumurtaların yetmeyeceği anlaşılınca 25 tane daha yumurta haşlanıp diğerlerine eklenmiştir. Yumurtaların tümü yendiğine göre kahvaltıda kaç yumurta yenmiştir?


Cevap :

A) 70 B) 75 C) 80


2. Yukarıdaki işlemler yapıldığında noktalı yerlere sırasıyla hangi sayılar yazılmalıdır?


Cevap :

A) 95 – 72 – 78
B) 95 – 12 – 28
C) 71 – 72 – 28


3. Sınıfa asmak için Metin 35, Melis 18 tane bayrak getirdi. Bayrakların 20 tanesini sınıfa taktılar. Kalan bayraklar da okul girişine takıldı. Giriş için kaç tane bayrak kullanılmıştır?


Cevap :

A) 53 B) 43 C) 33


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 100 Cevapları


4. Bir otobüste 40 yolcu vardır. İlk durakta 12 kişi inmiş ve ikinci durakta 17 yolcu binmiştir. İkinci durak geçildiğinde otobüsteki yolcu sayısı kaçtır?


Cevap :

A) 57 B) 53 C) 45


5. Bir kümeste bulunan 50 civcivden önce 10 tanesi, sonra da 12 tanesi hastalanmıştır. Civcivlerin kaç tanesi hastadır?


Cevap :

A) 28 B) 22 C) 18


6. “Hüseyin amca, yandaki tişörtün üstüne 25 adet kelebek arması dikecek. Bunlardan 8 tanesini diktiğine göre dikilecek kaç tane arma kalmıştır?” sorusuna ait matematiksel işlem hangisidir?


Cevap :

A) 8 + ? = 25
B) 25 + ? = 8
C) 25 + 8 = ?


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 101 Cevapları


7. Aşağıdaki sayıların toplamını tahmin edelim. En yakın tahmin ile eşleştirelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Pasifik Yayınları”

8. 23 + 14 işlemi zihinden yapıldığında kullanılacak yöntem hangisidir?


Cevap :

A) Onluklar toplanır.
B) Onluklar toplanır. Toplamın onluğu bulunur. Birlikler toplanır, toplamın birliği bulunur. Bu sayılar çıkarılarak toplam bulunur.
C) Onluklar toplanır. Birlikler de toplanır. Birliklerin içindeki onluklar, onlukların toplamına eklenir. Toplamın onluk sayısı bulunur. Birlikler de toplamın birlik sayısını verir.


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 102 Cevapları


9. 48 – 12 = ? işlemi veriliyor. Sonucu tahmin eden öğrencilerden hangisinin yöntemi doğrudur?


Cevap :

A) 48 sayısını 50’ye, 12 sayısını 20’ye yuvarlarız. 50 – 20 = 30 olur.
B) 48 sayısını 50’ye, 12 sayısını 10’a yuvarlarız. 50 – 10 = 40 olur.
C) 48 sayısını 40’a, 12 sayısını 20’ye yuvarlarız. 40 – 20 = 20 olur.


10. “Can ve Mert bilyelerini birleştirmişler. Toplam 15 tane bilye olmuş. Bilyelerden 6 tanesi Can’ın ise Mert’in kaç bilyesi vardır?” sorusunda bilyeler için kullanılan sözel ifade hangisidir?


Cevap :

A) Toplam bilye + Can’ın bilye = Mert’in bilye
B) Toplam bilye – Can’ın bilye = Mert’in bilye
C) Mert’in bilye – Can’ın bilye = Toplam bilye



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Olmayan Sıvı Ölçü Birimleri Metni Cevapları Sayfa 97, 98


2. Sınıf Matematik Kitabı Standart Olmayan Sıvı Ölçü Birimleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98


Soru : Aşağıdaki problemleri çözüm basamaklarına dikkat ederek çözelim. Sonuçlarını altlarındaki kutuya yazalım.


Bir sürahi limonatadan 5 su bardağı limonata servisi yapabilmektedir. Bu durumda, birbirinin aynısı olan üç sürahi limonatadan kaç su bardağı limonata servisi yapılabilir?


Cevap :

  • 1 sürahi : 5 su bardağı
  • 3 sürahi : 5 + 5 + 5 = 15 su bardağı
  • 15 su bardağı limonata servis edilir.

Yandaki kovalardan her birini, doldurmak için 4 sürahi su kullanılmaktadır. Kovaların birinden 1, diğerinden 2 sürahi su alınırsa iki kovada toplam kaç sürahi su kalır?


Cevap :

  • 1. kova : 4 sürahi – 1 sürahi = 3 sürahi
  • 2. kova : 4 sürahi – 2 sürahi = 2 sürahi
  • 3 sürahi + 2 sürahi = 5 sürahi su kalır.

Sinem Hanım, çiçekleri sulamak için cumartesi günü 4 kova, pazar günü 2 kova su kullanmıştır. 1 kova 2 tencere su aldığına göre çiçekler kaç tencere su ile sulanmıştır?


Cevap :

  • 4 + 2 = 6 kova
  • 6 kova = 2 + 2 + 2+ 2 + 2 + 2 = 12 çiçekler tencere su ile sulanmıştır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıları Ölçelim ve Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 95, 96


2. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıları Ölçelim ve Karşılaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96


Soru : Sizce sürahideki limonatadan çocukların hepsine birer bardak limonata çıkar mı?


Cevap :

  • Evet. Sürahinin hacmi fazla olduğu için çocukların hepsine birer bardak limonata çıkar.

Soru : Yan yana verilen kaplardan hangisi daha çok sıvı alır? Kaplara ait kutuya işareti koyalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Soru : Yan yana duran kaplardan hangisi daha az sıvı alır? Kaplara ait kutuya işareti koyalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96 Pasifik Yayınları”

Soru : Sınıfımıza 2 büyük, 2 küçük kap getirelim. Kapları iki grup yapalım. Her grupta 1 büyük, 1 küçük kap olsun. Her gruptaki küçük kabı su ile dolduralım. Bu kabın kaç tanesi ile aynı gruptaki büyük kap dolar? Bunu, deneyerek bulalım. Hangi grup daha fazla su alır? Karşılaştıralım.


Cevap :

  • 1. grupta yaklaşık 6 küçük kap ile büyük kap dolar.
  • 2. grupta yaklaşık 3 küçük kap ile büyük kap dolar.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Gerektiren Problemler Metni Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Gerektiren Problemler Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94


Soru : Aşağıdaki problemde, ilk problemin verileri değiştirilmiştir. İnceleyelim ve çözüm basamaklarından eksik olanları tamamlayalım.

PROBLEM : Nesrin Hanım, dolaptaki 25 tane yumurtanın 11 tanesini kullanmıştı. Marketten 20 tane yumurta daha aldı. Dolapta kaç yumurta oldu?

ANLAYALIM : Dolapta son durumda kalan yumurta sayısını bulmamız gerekiyor.


Cevap :

PLANLAYALIM :  Nesrin hanım ; dolaptaki 25 yumurtadan 11’ini kullanmıştır. Çıkarma işlemi yaparız. Marketten 20 yumurta daha aldı. Toplama işlemi yaparız.


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : 25 11 14 →yumurtalar kullanılınca dolapta kalan yumurta sayısı

14 20 34 → marketten alınan yumurtalarla birlikte dolaptaki yumurta sayısı


Cevap :

  • Dolapta kan yumurta sayısına kullanılan yumurta sayısını toplayalım.
  • 34 + 11 = 45 toplam yumurta sayısını verir. Toplam yumurta sayısından marketten alınan yumurta sayısını çıkartırsak dolapta bulunan yumurta sayısını buluruz.
  • 45 – 20 = 25

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : Aşağıdaki problemleri, problem çözme aşamalarına dikkat ederek çözelim.


Anıl, kapak toplayan arkadaşı Emir’e destek olmak için yardım ediyor. Anıl 24 tane, Emir de 32 tane kapak topluyor. Anıl’ın topladığı kapaklardan 8 tanesi kırık olduğuna göre Anıl ve Emir toplamda kaç tane sağlam kapak toplamıştır?


Cevap :

  • 24 + 32 = 56
  • 56 – 8 = 48 tane sağlam kapak vardır.

Şerif’in çıkartma kitabında 72 tane çıkartma vardı. Şerif, önce 12 tane çıkartmayı arkadaşına verdi. Sonra da çıkartmalardan 14 tanesini defterine yapıştırdı. Çıkartma kitabında kaç tane çıkartma kaldı?


Cevap :

  • 14 + 12 = 26
  • 72 – 26 = 46 tane çıkarma kalmıştır.

 Soru : Aşağıdaki verileri kullanarak bir problem de siz kurunuz. 

Nazmiye, 53, 42 ve 12 test sorusu 


Cevap :

Problem : Nazmiye, 53 Türkçe ve 42 Matematik soru olan test kitabından 12 test sorusu çözmedi. Toplamda kaç soru çözmüş olur ?

Çözüm :

  • 53 + 42 = 95
  • 95 – 12 = 83 tane test sorusu çözmüştür.


 

Our Score
error: Content is protected !!