2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Kimin Ayranı Çok? Metni Cevapları Sayfa 109, 110


2. Sınıf Matematik Kitabı Kimin Ayranı Çok? Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 MHG Yayınları”

ETKİNLİK: Farklı Kaplar ve Su Miktarları


Araç ve gereçler: iki tane eş şişe, bir çay bardağı, bir su bardağı.
Sıra arkadaşımızla es olalım.
İki eş şişeyi aşağıdaki gibi suyla dolduralım.
Sıra arkadaşımızla es olalım.
İki eş şişeyi aşağıdaki gibi suyla dolduralım.
Bir tanesinin içindeki su miktarını çay bardağı ile ölçelim.
4 Sise kaç cay bardağı su alıyor?
Diğer şişenin içindeki su miktarını su bardağı ile ölçelim.
Şişe kaç su bardağı su alıyor?


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yaparak not almanız gerekmektedir.


Soru : Aynı miktardaki iki kap sıvıyı farklı büyüklükte bardaklarla ölçtüğümüzde ölçme sonucu farklı olur. Nedenini tartışınız.


Cevap :

Eklemiş olduğumuz bardaklar da hacmi büyük olan uyu daha çabuk aktarır. Ancak küçük olanda ise bu işlem uzun süreceğinden farklılıklar meydana gelir.


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ağaç Dikiyoruz Metni Cevapları Sayfa 106, 107, 108


2. Sınıf Matematik Kitabı Ağaç Dikiyoruz Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 MHG Yayınları”

Soru : Özge ve Umut 45 fidana ek olarak 10 fidan daha alıp dikiyor. Diktikleri fidanlardan 14 tanesi kırıldığına göre kaç dikili fidan kalmıştır?


Cevap :

  • 45 + 10 = 55
  • 55 – 14 = 41 fidan kalmıştır.

Soru : Siz de Ağaç Dikiyoruz problemindeki sayıları değiştirerek benzer bir problem kurunuz. Probleminizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Problem : 2/A sınıfı 1. gün 25, 2 gün birinci günden 20 tane fazla fidan dikiyor. Toplamda kaç fidan dikilmektedir ?

25 + 20 = 45

25 + 45 = 70 tane fidan dikiliştir.


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. 18 yumurtanın 7 tanesi kırılmış. Sağlam yumurta sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 18 – 7 = 11 sağlam yumurta sayısı

2. 29 ve 8 sayılarını kullanarak bir çıkarma problemi kurunuz ve probleminizi defterinize çözünüz.


Cevap :

Problem : Bir manav 29 tane karpuz sipariş vermiştir. Karpuzlar geldiğinde 8 tanesi kırılmıştır. Geriye sağlam kaç tane karpuz kalmıştır?

  • 29 – 8 = 21 sağlam karpuz sayısı

3. Okulumuzun 1/A sınıfında 23 öğrenci vardır. 2/A sınıfında 34 öğrenci vardır. 2/A sınıfındaki öğrenci sayısı 1/A sınıfındaki öğrenci sayısından kaç fazladır?


Cevap :

  • 34 – 23 = 11 daha fazladır.

4. Sınıfımızda 15’i kız, toplam 32 öğrenci vardır. Sınıfımızda kaç erkek öğrenci vardır?


Cevap :

  • 32 – 15 = 17 erkek öğrenci vardır

5. Otobüste 20 yolcu vardı. 1. durakta otobüse 13 yolcu daha bindi. 2. durakta 8 yolcu indi. Otobüste kaç yolcu kaldı?


Cevap :

  • 20 + 13 = 33
  • 33 – 8 = 25 yolcu kaldı.

6. Bir simitçinin tezgâhında 50 simit vardı. Önce 14’ünü, daha sonra 16’sıns sattı. Tezgâhta kaç simit kaldı?


Cevap :

  • 14 + 16 = 30
  • 50 -30 = 20 simit kaldı.

7. Mehmet’in 67 misketi vardı. 24 tanesini Mert’e, 10 tanesini Taha’ya verdi. Mehmet’in kaç misketi kaldı?


Cevap :

  • 24 + 10 = 34
  • 67 -34 = 33 misket kaldı.

8. İkinci sınıf öğrencileri 1. gün 30 fidan dikti. Sonraki gün ilk günden 8 fidan eksik dikti. İkinci sınıf öğrencileri iki günde toplam kaç fidan dikti?


Cevap :

  • 30 – 8 = 22 ikinci gün dikilen fidan sayısı
  • 30 + 22 = 52 fidan dikildi.

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Papatya Toplayalım Metni Cevapları Sayfa 103, 104, 105


2. Sınıf Matematik Kitabı Papatya Toplayalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 MHG Yayınları”

Soru : Özge 40 papatya toplamış olsaydı papatyaları Umut’un topladığı papatyalardan kaç tane fazla olurdu?


Cevap :

  • 40 – 25 = 15 fazla olurdu.

SIRA SİZDE


Soru : 15 ve 19 sayılarını kullanarak yukarıdakine benzer bir problem kurunuz. Probleminizi defterinize çözünüz.


Cevap :

  • Uygar’ın 15 tane boya kalemi vardır. Umay’ın ise 19 tane boya kalemi vardır. Buna göre Umay’ın boya kalemleri Uygar’ın boya kalemlerinden kaç fazladır?
  • 19 – 15 = 4 fazla boya kalemi vardır.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


SIRA SİZDE


Soru : Aşağıdaki onluk taban bloklarıyla verilen çıkarma işlemine uygun bir problem kurunuz. Kutucukları doldurarak problemi çözünüz.


Cevap :

  • Baloncunun elindeki 28 tane balondan, balonlardan 7 tanesi patlıyor. Geriye toplamda kaç tane balon kalmaktadır ?
  • 28 – 7 = 21

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Teraziyi Dengeleyelim Metni Cevapları Sayfa 100, 101, 102


2. Sınıf Matematik Kitabı Teraziyi Dengeleyelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102 MHG Yayınları”

Soru : Ali’nin 2 oyuncağı vardı. Ablası Öykü de birkaç oyuncak verdi. Ali’nin 5 oyuncağı oldu. Acaba Öykü, Ali’ye kaç oyuncak verdi?


Cevap :

  • 5 – 2 = 3 oyuncak vermiş.

Ali’nin başlangıçta sahip olduğu oyuncakları ifade etmesi için terazinin sol kefesine 2 tane birim küp koyalım. Ali’nin elindeki tüm oyuncakları ifade etmesi için sağ kefeye de 5 tane birim küp koyalım.

Terazinin dengede olması için ne yapmalıyız?


Cevap :

  • Terazinin sol kefesine 3 birim küp ekleyerek dengeyi sağlayabiliriz.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Başlangıçtaki oyuncak sayısı. Öykü’nün verdiği oyuncak sayısı ve toplam oyuncak sayısı arasındaki üç ilişkinin de doğru olduğunu fark ettiniz mi?


Cevap :

  • Evet fark ettik. Verilen 3 işlemde doğrudur.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonucunu önce tahmin ediniz. Uygun seçeneği işaretleyiniz. Sonra işlemi  yaparak sonucu bulunuz. Tahmininiz doğruysa gülen yüzü boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100-101-102 Cevapları”

2. Aşağıda verilen problemde çokluklar arasındaki ilişki işlemsel olarak yazılmamış, sözel olarak ifade edilmiştir. Bu ifadeleri tartışınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları”

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 98-99-100 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Özge ve Umut Eşit İşaretini Tartışıyorlar Metni Cevapları Sayfa 98, 99, 100


2. Sınıf Matematik Kitabı Özge ve Umut Eşit İşaretini Tartışıyorlar Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 98-99-100


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 98-99-100 MHG Yayınları”

 


ETKİNLİK Hassas Terazi


Araç ve gereçler: hassas terazi, 4’lük sarı ve 8’lik kırmızı lego parçaları, birim küpler.
• Terazinin sol kefesine iki sarı lego, sağ kefesine bir kırmızı lego koyalım.
Terazi dengededir. O hâlde 2 sarı lego parçasının kütlesi.
1 kırmızı lego parçasının kütlesine eşittir.
Terazinin sol kefesine bir sarı lego parçası daha koyarsak terazinin dengesi bozulacaktır. Yani eşitlik bozulacaktır.
Terazinin sağ kefesine bir sarı lego parçası koyarsak terazinin durumu için ne söyleyebiliriz?


Cevap : Evet söyleyebiliriz. Denge sağlanabilir.


Şimdi de terazinin sol kefesine 4 tane birim küp koyalım.
Terazinin dengede olması için sağ kefeye kaç tane birim küp koymamız gerekir?


Cevap : 4 adet küp koymalıyız.


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Terazinin birim kup kefelerinden birer alsak ne olur?


Cevap : Her iki kefede 2’şer küp kalacağı için denge sağlanır.


Terazinin birim küp kefelerine ikişer eklesek ne olur? 


Cevap : Her iki kefede 5’şer küp kalır. Bunun için denge gene denge sağlanır.


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 98-99-100 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-95-96-97 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Karadeniz Horonu Metni Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97


2. Sınıf Matematik Kitabı Karadeniz Horonu Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-95-96-97


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-95-96-97 MHG Yayınları”

Soru : Kız dansçı sayısını kaç farklı yolla bulabiliriz?


Cevap :

1. Yol : 10’dan başlayarak 19 kadar sayarak bulabiliriz.

2. Yol : Sahnedeki dansçı sayısından erkek sanatçı sayısını çıkarak bulabiliriz.


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Soru : Toplama ve çıkarma işlemi arasındaki ilişkiyi fark ettiniz mi?


Cevap :

Eksileni bulmak için çıkan ve farkı toplarız.


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. İki raftan oluşan bir kitaplıkta 25 kitap vardır. Alt rafta 15 kitap olduğuna göre üst rafta kaç kitap vardır? Bulunuz.


Cevap :

  • 25 – 15 = 10 kitap vardır.

2. Misketlerinin 12 tanesini Elif e veren Ali’nin 15 misketi kaldı. Ali’nin başlangıçta kaç misketi vardı? Bulunuz.


Cevap :

  • x – 12 = 15
  • x = 15 + 12
  • x = 27

3. Kutunun içindeki iki torbada toplam 30 erik vardır. Resimden yararlanarak. Çözümü toplama işlemini gerektiren. Çözümü çıkarma işlemini gerektiren birer problem kurunuz. Aşağıdaki kutucukları doldurarak problemlerinizin çözümlerini yapınız.


Cevap :

1. Kutunun içine iki torbada 30 erik vardır. Buna göre 1. torbada kaç erik vardır?

30 – 10 = 20

2. Kutunun içinde bulunan 2 torbadaki eriklerin toplamı 30 olduğuna göre 1. torbada kaç erik vardır?
…… + 10 = 30

30 – 10 = 20


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-95-96-97 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Abant Gölü’nde Metni Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93


2. Sınıf Matematik Kitabı Abant Gölü’nde Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93 MHG Yayınları”

Soru : Baloncunun 3 balonu uçmuştur. Elinde 12 balon kaldığına göre, başlangıçta baloncunun kaç balonu vardı? Bulunuz.


Cevap :

  • x – 3 = 12
  • x = 12 + 3
  • x = 15

ETKİNLİK Saklanan Fasulyeler


Araç ve gereçler: fasulyeler, kâğıt bardak.

Arkadaşımızla es olalım.
Sıranın üzerine 20 tane fasulye koyalım.
Arkadaşımız görmeden bir kısmını bardağın altına saklayalım.
Bardağın altına sakladığımız fasulye sayısını arkadaşımız bulsun. Çözüm yollarını tartışalım.
Sonra saymadan bir miktar fasulyeyi sıranın üstüne koyalım.
8 tanesini bardağın içine alalım.
Başlangıçtaki fasulye sayısını bulalım. Çözüm yollarını tartışalım.
Fasulye sayılarını değiştirerek arkadaşımızla etkinliği tekrarlayalım.


Cevap :

  • x + 8=  20
  • x = 20 – 8
  • x = 12 olarak bulabiliriz.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. Bir kalemlikten 13 kalem alınmış. Kalemlikte 8 kalem kalmış. Başlangıçtaki kalem sayısını bulunuz.


Cevap :

  • x – 13 = 8
  • x = 8 + 13
  • x = 21

2. Çıkarma işlemlerinde verilmeyen eksilen ve çıkanları bulunuz.


Cevap :

  • x – 15 = 20 = 35
  • x – 24 = 41 = 65
  • 38 – x = 12 = 26
  • 45 – x = 25 = 20
  • 50 – x = 10 = 40
  • x – 47 = 13 = 60

3. Masanın üzerine konulan fasulyelerin bir kısmı bardağın içine alınmıştır. Aşağıda belirtilen durumlarda bardağın içindeki fasulye sayılarını bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları”

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 86-87-88 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Tahminlerimizi Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 86, 87, 88


2. Sınıf Matematik Kitabı Tahminlerimizi Karşılaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 86-87-88


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 86-87-88 MHG Yayınları”

Soru : Aşağıdaki durumlar için önce tahmininizi, sonra işlem sonucunuzu yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonucunu önce tahmin ediniz. Uygun seçeneği işaretleyiniz. Sonra işlemi  yaparak sonucu bulunuz. Tahmininiz doğruysa gülen yüzü boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları”

2. Aşağıdaki çıkarma işlemlerinin sonucunu önce tahmin ediniz. Uygun seçeneği işaretleyiniz. Sonra işlemi yaparak sonucu bulunuz. Tahmininiz doğruysa gülen yüzü boyayınız.


Cevap :

Gerçek Sonuç : 14 – 9 = 6

Tahmin : 10 – 10 = 0


Gerçek Sonuç : 21 – 8 = 13

Tahmin : 20 – 10 = 10


Gerçek Sonuç : 32 – 19 =13

Tahmin : 30 – 20 = 10


Gerçek Sonuç : 23 – 19 = 4

Tahmin : 20 – 20 = 0


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 86-87-88 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Otobüsteki Yolcular Metni Cevapları Sayfa 84, 85


2. Sınıf Matematik Kitabı Otobüsteki Yolcular Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85 MHG Yayınları”

Soru : Otobüsün 2. duraktan kaç yolcuyla hareket ettiğini başka hangi yolla bulabiliriz? Tartışalım.


Cevap :

  • 8 + 16 = 24 otobüse binen yolcu sayısı
  • 32 + 24 = toplam otobüsteki yolcu sayısı

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. Aşağıda onluk taban bloklarıyla gösterilen toplama işlemine uygun bir problem kurunuz ve probleminizi defterinize çözünüz.


Cevap :

  • Kardeşimde 12 ceviz var.
  • Bende de 13 tane ceviz var.
  • 12 + 13 = 25 tane toplam cevizimiz vardır.

2. Aslı elindeki 16 fındığı tabağa koyuyor. Can da elindeki 23 fındığı aynı tabağa koyunca tabakta kaç fındık olur?


Cevap :

  • 23 + 16 = 39 fındık olur.

3. Bora 19 çiçek dikiyor. Eda ve Bora birlikte 59 çiçek diktiğine göre Eda kaç çiçek dikmiştir?


Cevap :

  • 59 – 19 = 40 çiçek dikmiştir.

4. 1/A sınıfı 23 kişidir. 1/A ve 2/A sınıfı spor etkinlikleri için bahçeye çıkmıştır. Bahçede 48 öğrenci olduğuna göre 2/A sınıfında kaç öğrenci vardır?


Cevap :

  • 48 – 23 = 25 öğrenci vardır.

5. Eren ilk gün 15 sayfa kitap okumuştur. İkinci gün ilk günden 10 sayfa fazla okumuştur. Eren iki günde toplam kaç sayfa kitap okumuştur?


Cevap :

  • 2. günde 15 + 10 = 25
  • 15 + 25 = 40 sayfa kitap okumuş olur.

6. Aşağıdaki sayıların üçüyle çözümü toplama işlemini gerektiren bir problem kurunuz ve probleminizi defterinize çözünüz.


Cevap :

Okulumuza gelen sinema çadırındaki filmi ilk gün 64 öğrenci, 2. gün 24 öğrenci, 3. gün 2. günden 15 öğrenci fazla izlemiştir. Filmi toplam kaç öğrenci izlemiştir?

24+15 = 39 3. gün izleyen öğrenci sayısı

64 + 24 + 39 = 127 toplam izleyen öğrenci sayısı


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 81-82-83 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Lezzetli Köfteler Metni Cevapları Sayfa 81, 82, 83


2. Sınıf Matematik Kitabı Lezzetli Köfteler Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 81-82-83


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 81-82-83 MHG Yayınları”

Soru : Umut’un tabağında 6 köfte var. Özge, Umut’a 5 köfte daha veriyor. Umut’un tabağında kaç köfte olur? Çözümü adım adım birlikte yapalım.


Cevap :

  • 6 + 5 = 11

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


SIRA SİZDE


Soru : Umut’un kurduğu problemi de siz çözünüz.


Cevap :

1. 5 misketi 15 yapmamız isteniyor.

2. 15 misket yapabilmemiz için 5 miskete kaç misket eklememiz gerektiğini bulmak için çıkarma işlemi yapmalıyız.

3. 15 misketten 5 misketi çıkarırsak eklememiz gereken misket sayısını buluruz

15 – 5 = 10


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 81-82-83 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!