2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Yardımlaşma Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


2. Sınıf Türkçe Kitabı Yardımlaşma Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Deprem ile ilgili alınabilecek önlemler nelerdir? Araştırınız. 


Kısa Cevap : “Deprem ile ilgili alınabilecek önlemler nelerdir? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Deprem ile ilgili alınabilecek önlemler

  • Yerleşim bölgeleri depreme dayanıklı olan yerler tercih edilmeli kaygan ve ovalık bölgelerden kaçınılmalıdır
  • Yapılacak olan konutlar gevşek toprağa sahip meyilli arazilere yapılmamalıdır
  • Yapılacak olan binalar inşaat yönetmeliğine uygun olarak depreme dayanıklı yapılmalıdır
  • Konut ayrılmış yerler dışındaki yerlere ev yapılmamalıdır
  • Dikboğaz ve vadilerin içerisinde bina yapılmamalıdır
  • Kar yağışının çok olduğu ve çığ olabilecek yerlerde bina yapılmamalıdır
  • Mevcut binaların dayanıklılığı denetlenmeli ve dayanıklılıkları artırılmalıdır
  • Deprem sigortası yapılmalıdır
  • Dolap üzerine koyulan eşyalar yapıştırıcılar ile sabitlenmelidir
  • Sabah ve diğer ısıtıcılar duvara veya yere sabitlenmelidir
  • Dolaplar gibi devrilebilecek eşyalar duvara sabitlenmelidir
  • İçinde ağır eşyalar bulunan dolap kapakları kilitlenmelidir
  • Gaz kaçağı ve yangına karşı gaz vanası ve elektrik sigortaları otomatik yapılmalıdır
  • Tüm bireyler deprem anı konusunda bilinçlendirilmeli sık sık tatbikatlar yapılmalıdır
  • Önemli evrakların fotokopisi veya kopyaları başka bir yerde saklanmalıdır.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin görselini inceleyelim. Dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin ederek yazalım.


Cevap :

Metnin görselini inceledim. Dinleyeceğim metnin konusu bence deprem sonrası yardımlaşma ve oradaki insanlara destek hakkındadır.


2. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metni olayların oluş sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Gece bir deprem olur.

Depremin şiddetiyle evler yıkılır.

Yıkılan enkazların altında çok fazla insan kalır.

Enkaz altında kalanlar soğuk hava yüzünden zor durumda kalır.

Kızılay kuruluşu yardıma gider.

Bölgelerden deprem bölgesine yardımlar gönderilir.


3. Etkinlik 


Soru : “Yardımlaşma“ adlı metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? Bulup boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğimiz metne göre cevaplayalım.


1. Sabah haberlerini dinleyen herkes niçin üzülmüştür?


Cevap : Deprem olduğu için üzülmüşlerdir.


2. Yardım bekleyen insanlara hangi kuruluş yardım etmiştir?


Cevap : Kızılay ve Akut kuruluşları yardım etmiştir.


3. Değer Mahallesi sakinleri bölge halkına neler göndermiştir?


Cevap : Değer Mahallesi sakinleri bölge halkına battaniye, giyecek, çarşaf göndermişlerdir.


4. Deprem bölgesi için okullarda nasıl bir yardım kampanyası düzenlenmiştir?


Cevap : Deprem bölgesi için okullarda her çocuk için kalem, kitap, defter kampanyası düzenlenmiştir.


5. Okullarda yapılan yardım çalışması öğrencilerde hangi duygunun gelişmesini sağlamıştır?


Cevap : Okullarda yapılan yardım çalışması öğrencilerde yardımlaşma ve birlik olma duygusunu geliştirmiştir.


5. Etkinlik 


Soru : Ülkemiz deprem kuşağında yer alır. Deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrasında yapmamız gerekenleri arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrasında yapmamız gerekenleri arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Deprem öncesinde yapılması gereken binaların depreme dayanıklı yapılması ve mevcudam binaların sağlamlığının kontrol ettirilmesidir.

Depremden önce deprem için sigorta yaptırılmalı ve depreme karşı acil durum planı yapılmalıdır.

Sık sık tatbikatlar yapıp buluşma yerleri ve olası bir durumda saklanılacak alanlar belirlenmelidir.

Depremden önce tesisat kontrolü yapılmalı ve otomatik hale getirilmelidir.

Düşme anında çamaşır suyu gibi kimyasallar tehlike oluşturabileceği için evde çok fazla bulundurulmamalı ve yanıcı maddelerle yakın tutulmamalıdır.

Dolap gibi düşebilecek ağır maddeler sabitlenmelidir.

Deprem için acil durum çantası hazırlanmalıdır.

Deprem anında merdiven, balkon gibi alanlara koşulmamalı asansör kullanılmamalıdır.

Kibrit, çakmak yapılmamalı elektrik düğmelerine dokunulmamalıdır.

Önceden belirlenmiş olan güvenli alanlara çöp kafan tutun tekniği ile başrolü korunmalıdır.

Cam eşyalardan uzak durmaya dikkat edilmelidir.

Deprem anında araç kullanıyorsa diğer güvenliği ise yolu kapatmadan sağa yaklaşıp durulmalıdır araç mahallelerde veya köprü gibi güvenli bir yerde değilse açık alanlara gidilmelidir.

Sarsıntı anında tünel içerisinde isek ve çıkışa yakın değilsek aracı durdurup aşağıya inmeli ve çöp kapan tuzun tekniği ile korumaya çalışmalıyız.

Deprem sonrasında hasarlı binalardan uzak durulmalıdır.

Açık ocak, ütü gibi eşyalar varsa kapatılmalı, güvenli bir alana geçilerek evden uzaklaştırılmalıdır.

Artçı sarsıntılar olabileceği için 48 saat eve girilmemelidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin yerlerini değiştirerek anlamlı ve kurallı cümleler yazalım. 


kantinde / uyardım / sıraya / girmeyenleri


Cevap :

Kantinde sıraya girmeyenleri uyardım.


etmeliyiz / ziyaret / yaşlıları


Cevap :

Yaşlıları ziyaret etmeliyiz.


kediye / yağmurda / götürdüm / ıslanan / süt


Cevap :

Yağmurda ıslanan kediye süt götürdüm.


sevgiyle / çiçeklerimize / annem / bakıyor


Cevap :

Annem çiçeklerimize sevgiyle bakıyor.


aldık / babamla / bir / yeni / kitap


Cevap :

Babamla yeni bir kitap aldık.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Barışın Ülkesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Türkçe Kitabı Barışın Ülkesi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Arkadaşlarınızla sorun yaşadığınızda neler yaparsınız?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla sorun yaşadığınızda neler yaparsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hepimiz zaman zaman en sevdiğimiz arkadaşlarımızla bile aramızda bazı sorunlar yaşayabiliriz.

Bu sorunları yaşarken önemli olan sorunu çözmek için konuşabilmek gerektiği zaman öğretmenimiz veya annelerimiz gibi büyüklerimizden yardım isteyebilmektir.

Eğer sorun anında sinirli ise konuşmayı sonraya bırakmalı kavga edip kırıcı sözler söylemeden birbirimizin yanından uzaklaşmalıyız.

Sakinleşip olayı düşündükten sonra birbirimizle konuşabilir birbirimizi anlamaya çalışabiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.(uçurtma-kırlangıç)


Cevap :

Uçurtma

Tahminim: kağıt, bez , naylon gibi şeylerden yapılıp uçurmak için kullanılan oyuncak

Sözlük Anlamı:

  1. uçurtmak eylemi.
  2. üzeri renkli kâğıtlarla, bezle vb. kaplanmış hafif çıtalardan yapılmış çokgen biçimli bir gövde ve süslü bir kuyruktan oluşan, sicimle bağlanarak, rüzgâr yardımıyla uçurulan bir tür oyuncak.

Kırlangıç

Tahminim: Bir kuş türü

Sözlük Anlamı:Kırlangıçgillerden, geniş gagalı, çatal kuyruklu, ince uzun kanatlı, küçük göçebe kuş (Hirundo)


2. Etkinlik 


Soru : Şiir ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Şair çocuklardan neler yapmalarını istiyor?


Cevap :

Şair çocuklardan suya yazı yazmalarını, buluttan uçurtmalar ve kırlangıçlar yapmalarını, kağıttan tavşan ve sevgiden çocuklar yapmalarını istiyor.


2. Şair neden çocuklardan bunları istiyor?


Cevap :

Şair çocukların hayal ve umut ile dolu, güzel dünyaları ile, Dünyayı güzelleştirebilecekleri için bunları istiyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


3. Etkinlik 


ŞİİR BİLGİSİ
* Şiirler, insanlarda derin duygular uyandırır, insanları etkiler. Şiirlerde değişik konular işlenebilir.
* Şiirin her satırı büyük harfle başlar.
* Şiir yazan kişilere şair denir.
* Şiirin her bir satırına dize(mısra), dört dizeden oluşmuş bölüme ise kıta denir.


Soru : Okuduğumuz şiiri aşağıdaki alana yazalım.


Cevap :

BARIŞIN ÜLKESİ

Haydi çocuklar
Yazı yazalım suya
Buluttan uçurtmalar
Kırlangıçlar yapalım yine
Kâğıttan tavşanlar
Sevgiden çocuklar
Göreceksiniz dünya
Ne güzel dönecek
(…)
Halim YAZICI


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


3. Etkinlik 


Penguenler Flüt Çalamaz

Bir kış günüydü. Bez bebek Melo sabahleyin uyanır uyanmaz hep yaptığı gibi pencereden dışarı baktı. İçini tatlı bir sevinç kaplamıştı. Bahçede her günkünden farklı bir şeyler vardı. Ama ne olduğunu ilk bakışta o da anlayamadı.

Sevim AK (Kısaltılmıştır.)


Soru : Okuduğumuz “Barışın Ülkesi“ şiiri ile “Penguenler Flüt Çalamaz“ metninin farkları nelerdir?


Kısa Cevap : “Okuduğumuz “Barışın Ülkesi“ şiiri ile “Penguenler Flüt Çalamaz“ metninin farkları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

1. Metin dizeler şeklinde yazılmış bir şehirdir. Şiir kafiye ile yazılmıştır.

Metin ise fabl türü düz yazı şeklinde yazılmış bir metindir. Cümlelerden meydana gelmektedir.


5. Etkinlik 


Soru : Küs arkadaşlarınızı barıştırmak için neler yapıyorsunuz? Anlatalım.


Kısa Cevap : “Küs arkadaşlarınızı barıştırmak için neler yapıyorsunuz? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Küs arkadaşlarımı barıştırmak için öncelikle neden küstüklerini anlamaya çalışıyor ve onlarla ayrı ayrı konuşarak duygularını anlamaya çalışıyorum.

Olayı çözümledikten sonra ikisini ikna etmeye çalışıyorum.

Zaman zaman bir piknik, hediye gibi bir şeyler almak veya büyüklerimizden yardım istemek de barışmaları için yardımcı oluyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


6. Etkinlik 


a) Haydi, arkadaşlık konulu bir şiir yazalım. Şiirimize uygun bir başlık belirleyelim. Yazımızdaki hataları gözden geçirelim ve şiirimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Arkadaşlık konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

ARKADAŞ

Farklar nelerden bir kardeş

Nasıl olur dersen sana derim arkadaş

Zaman geçtikçe dostun olur

Bazen kardeşten yakın olur

Kimsenin anlamadığı zamanda

Elini tutan odur yanında

Hastalıkta ve sağlıkta

Arkadaşınla sıcak bağın aranda

Arkadaşlık ne güzel

Herkese arkadaşıyla özel

Hayat paylaştıkça güzel

Arkadaş dostlarla güzel


b) Şiirimizi yazdıktan sonra tabloda yazımızı değerlendirelim.


Cevap :

Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bıraktım. EVET

Harf hatalarımı kontrol ettim. EVET

Hece eksiklerimi gözden geçirdim. EVET

Şiirimi arkadaşlarımla paylaşırken  vurgu ve tonlamalara dikkat ettim. EVET


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-30-31-32 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Örnek Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Türkçe Kitabı Örnek Çocuk Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31-32


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-30-31-32 MEB Yayınları”

Soru : Dürüst insanların özellikleri nelerdir?


Kısa Cevap : “Dürüst insanların özellikleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Dürüst insanların özellikleri şunlardır :

  • Doğru sözler söylemeleri
  • Yalan söylememeleri
  • Açık sözlü olmaları
  • Kalp kırmamaları
  • Adaletten yana olmalı
  • Dengeyi sağlamaları
  • İnsanlar tarafından sevilmeleri

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

Babanın erkek kardeşi, baba yarısı, amca. Emmi

Bir şeyi veya bir yeri bekleyip korumakla görevli kimse. Bekçi


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Örnek çocuk yarışması düzenlenmesi ve Cemil’ in güzel davranışı sebebiyle birinci seçilmesi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : “Örnek Çocuk“ metninde geçen kahramanların adlarını yazalım.


Cevap :

“Örnek Çocuk“ metninde geçen kahramanların adları: İsmail hoca, Bekir emmi , Hasan çavuş , muhtar amca , okul müdürü, Ekrem Bey, İsmail Efendi, köy ihtiyar heyeti, Adem Onbaşı, Cemil


4. Etkinlik 


Soru :  Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Osman, bu sene kimin örnek çocuk seçileceğini düşünmüştür?


Cevap :

Osman , bu sene elmacıların çocuklarının örnek çocuk seçileceği için düşünmüştür.


2. Cemil ne toplamaya gitmiştir?


Cevap :

Cemil kayısı toplamaya gitmiştir.


3. Köy bekçisi Adem Onbaşı, Cemil’e niçin hayran olmuştur?


Cevap :

Köy bekçisi Adem Onbaşı, Cemil’ e diğer ağaçtaki kayısılar daha büyük olduğu halde sadece kendi ağacından kayısı topladığı için hayran olmuştur.


4 Örnek çocuk olarak seçilen öğrenci kimdir?


Cevap :

Örnek çocuk olarak seçilen öğrenci Cemil’ dir.


5. Etkinlik 


Soru : Size ait olmayan bir eşyayı bulduğunuzda ne yaparsınız? Anlatalım.


Kısa Cevap : “Size ait olmayan bir eşyayı bulduğunuzda ne yaparsınız? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bana ait olmayan bir eşyayı bulduğumda eğer sahibini bulabileceğim bir şeyse sahibine veririm.

Çevremdeki kişilere bir şey kaybedip kaybetmediklerini sorarım.

Eğer okulda bir şey öğretmenin veya müdürüm gibi büyüklerime teslim ederim.

Eğer dışarıda değerli bir eşya bulursam polise haber verir veya aileme söyleyerek polise bildirmesini söylerim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin ilk iki cümlesini metne bakarak yazalım.


Birbirini takip eden cümlelerin oluşturduğu metinlere düzyazı denir. Okuduğumuz metin bir düzyazı örneğidir.


Cevap :

Örnek çocuk yarışmasının sonuçları bu yıl okulların açılacağı sabah açıklanacaktı. (…)

Kalabalığın önündeki sandalyelerde İsmail hoca, Bekir Emmi, Hasan Çavuş ve öğretmenlerimiz oturuyorlardı.


7. Etkinlik 


Anlam yönünden birbirinin tersi olan kelimeler “zıt (karşıt) anlamlı“ kelimeler denir.


İçerisinde bir tane bile büyük kayısı yoktu.
Cemil küçük kayısıları toplamıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Tabloda birbiriyle zıt anlama gelen kelimeleri örnekteki gibi aynı renge boyayalım.


(ödül-korkak-geniş-ceza-hafif-taze-kötü-ağır-iyi-dar-cesur-bayat)


Cevap :

  • Korkak-cesur
  • Geniş- dar
  • Hafif-ağır
  • Taze-bayat
  • Kötü- iyi

8. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin arasına uygun boşluklar bırakarak cümleleri yazalım.


Dürüstlükinsanınsahipolduğuönemliözelliklerden
bir tanesidir.Dürüstinsanyalansöylemez.


Cevap :

Dürüstlük insanın sahip olduğu önemli özelliklerinden bir tanesidir. Dürüst insan yalan söylemez.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-30-31-32 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 15-19-20-21-22-23 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Gururlu Gül Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


2. Sınıf Türkçe Kitabı Gururlu Gül Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 15-19-20-21-22-23


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 15-19-20-21-22-23 MEB Yayınları”

Soru : Arkadaş seçerken, arkadaşınızın hangi kişilik özelliklerine dikkat edersiniz?


Kısa Cevap : “Arkadaş seçerken, arkadaşınızın hangi kişilik özelliklerine dikkat edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaş seçerken, arkadaşımın insanları seven , bana ve çevresindekilere karşı saygılı, çalışkan, adil, doğru sözlü, her zaman yanımda olmaya çalışan biri olmasını tercih ederim.

Sıkıntılı zamanlarda bana destek çıkmasını isterim.

Benimle konuşan ve oyun oynayan , bana değer veren biri olmasını tercih ederim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


1. ETKİLİK


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştirelim.


 Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 15-19-20-21-22-23 MEB Yayınları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


2. ETKİLİK


Soru : Metni olayların oluş sırasına dikkat ederek arkadaşlarımıza anlatalım.


 Cevap :

Bir ilkbahar mevsiminde Gül en güzel bitkinin kendisi olduğunu düşünüyormuş.

İlkbahar mevsimi geçince bitkiler su bulamamaya ve gülde solmaya başlamış.

Beğenmediği kaktüse serçelerin konduğunu görünce çok şaşırmış. Meşe ağacından serçelerin kaktüs bitkisinden su içtiklerini öğrenmiş.

Kendisine de su taşımalarını istemiş ve böylece sormaktan kurtulmuş.

Kaktüsü çirkin gördüğü için yapmış olduğu bu hareketten utanmış ve her bitkinin kendine ait bir güzelliği olduğunu anlamış.


3. ETKİLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Gül niçin en güzel bitki olduğunu düşünüyormuş?


 Cevap :

Gül, bütün bitkiler kendisine hayran olduğu için en güzel bitki olduğunu düşünüyormuş.


2. Gül niçin solmaya başlamış?


 Cevap :

Gül Yaz mevsiminde yağmur yağmadığı ve su bulamadığı için solmaya başlamış.


3. Gül, kaktüs için söylediği sözlerden niçin pişmanlık duymuş?


 Cevap :

Gül, Yaz mevsiminde serçelerin kaktüs bitkisinden su içtiğini öğrenip kendisi için de su isteyince kaktüs için söylediği sözlerden pişmanlık duymuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


4. ETKİLİK


Soru : Soruları görsellere göre cevaplayalım.


1. Serçeler su ihtiyacını nasıl karşılıyor?


 Cevap :

Serçeler su ihtiyacını kaktüsten karşılıyor.


2. Gül, solmaktan nasıl kurtulmuş?


 Cevap :

Gül, solumaktan serçelerin kaktüsten getirdiği suyu alarak kurtulmuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


5. ETKİLİK


Soru : a) “İçindekiler“ bölümüne bakarak temamızın adını ve bu temada işleyeceğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


 Cevap :

Temanın Adı : Erdemler

Metinler :

Gururlu Gül

Örnek Çocuk

Barışın Ülkesi

Yardımlaşma (Dinleme Metni)

Büyüklerimi Seviyorum (Serbest Okuma Metni)

Tema Sonu Degerlendirme


Soru : b) Kitabımızın “Sözlük“ bölümünü inceleyelim.


 Cevap :

Kitabımızın “sözlük” bölümünde metinler içinde geçen anlamını bilmediğimiz kelimeler ve anlamları var.


6. ETKİLİK


Soru : Gülün kaktüsü küçümsemesini doğru buluyor musunuz? Siz gülün yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Anlatalım.


 Cevap :

Gül’ün kaktüsü küçümsemesini doğru bulmuyorum. Çünkü kaktüs bitkisinin de birçok özelliği vardır.

Ben Gül’ün yerinde olsaydım kaktüs bitkisi ile arkadaş olur sohbet ederdim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


7. ETKİLİK


Soru : Aşağıdaki metinde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


 Cevap :

İkinci sınıfa başlayacağım için çok heyecanlıydım (.)

Sabah erkenden kalktım (.) Hemen hazırlanıp okulun yolunu tuttum (.)

Okulda arkadaşlarımı görünce çok sevindim (.) Uzun bir tatilden sonra tekrar buluşmuştuk (.)

Bu yıl yine yeni bilgiler öğrenecek çok güzel günler geçirecektik (.) Sınıfımıza bir an önce girmek için sabırsızlanıyorduk (.) 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 15-19-20-21-22-23 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Değerli ziyaretçilerimiz; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin İlkokul döneminde başarılı olması amacıyla “2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu Türkçe Öğretmenimiz tarafında Türkçe dersinde başarılı olmanız amacıyla ve Türkçe Ders Kitabı cevaplarınızı kontrol etmeniz amacıyla hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

İlkokul “2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alan Türkçe ders kitabı metin etkinlik isimlerine tıklayarak veya yeşil renkli olan Türkçe ders kitabı sayfa cevapları tıklayarak kolay bir şekilde ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan tüm soruları Türkçe Ders Kitabı konusunun en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak Türkçe Öğretmenimizden en hızlı ve güvenilir cevapları alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA: ERDEMLER


2. Sınıf Türkçe Kitabı Gururlu Gül Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


2. Sınıf Türkçe Kitabı Örnek Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Türkçe Kitabı Barışın Ülkesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Türkçe Kitabı Yardımlaşma Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


2. Sınıf Türkçe Kitabı Büyüklerimi Seviyorum Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


2. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ata’nın Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Nasıl Yenerim? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Vatanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Savaşı Kahramanları Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72


2. Sınıf Türkçe Kitabı Vatan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73


2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75, 76


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA: ÇOCUK DÜNYASI


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tombik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97


2. Sınıf Türkçe Kitabı Artık Canımız Sıkılmıyor Kardeşim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102


2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 103, 104, 105


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA: DOĞA VE EVREN


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 130, 131, 132


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA: SAĞLIK VE SPOR


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146


2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156


2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158


2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 159, 160, 161


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170


2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176


2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 188, 189, 190


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Kitabı Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205


2. Sınıf Türkçe Kitabı Yirmi Üç Nisan Günü  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209


2. Sınıf Türkçe Kitabı Fatih Sultan Mehmet Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213


2. Sınıf Türkçe Kitabı Esnemenin Nedeni Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 214, 215


2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 216, 217, 218


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA: OKUMA KÜLTÜRÜ


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kütüphane Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221, 222, 223, 224, 225


2. Sınıf Türkçe Kitabı Pastaların Dilinden Kim Anlar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230, 231


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplarıma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bizim Gazete Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgili Günlük Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240


2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 241, 242, 243


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Uçurtma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Uçurtma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144


Soru : Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Rengarenk : Çeşitli renkleri olan, renk renk

Kuğu : Yabani ve evcil türleri bulunan, çok uzun ve kıvrık boyunlu geniş kanatlı bir su kuşu.

Uçurtma : Üzeri kaplanmış, iple bağlanarak rüzgar yardımıyla uçurulan oyuncak.


Soru : Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Rengarenk : Rengarenk, karışık renkli, renk renk, birçok renkten oluşan gibi anlamlara gelmektedir.

Kuğu : Kuğu, perdeayaklılardan, yabanıl ve evcil türleri bulunan, çok uzun ve kıvrık boyunlu, geniş kanatlı, geniş gagalı, bütünüyle beyaz ya da siyah beyaz tüyleri olan, iri bir su kuşu gibi anlamlara gelmektedir.

Uçurtma : Uçurtma, üzeri renkli kâğıtlarla, bezle vb. kaplanmış hafif çıtalardan yapılmış çokgen biçimli bir gövde ve süslü bir kuyruktan oluşan, sicimle bağlanarak, rüzgâr yardımıyla uçurulan bir tür oyuncak gibi anlamlara gelmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 137 Cevapları


 Soru : Soruları ‘Uçurtma’ şiirine görsel cevaplayınız.


1. Çocuğun nasıl bir uçurtması var?


Cevap : Rengarenk bir uçurtma var.


2. Uçurtma kimlerle arkadaş?


Cevap : Serin rüzgarlarla arkadaş.


3. Şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Uçurtma uçuran bir çocuğun sevinci konu almaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 138 Cevapları


 Soru : Hikayelerden birini seçiniz. Seçtiğiniz hikayeye ait bölümlerin kutularını işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144 MEB Yayınları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 139 Cevapları


 Soru : Seçtiğiniz hikayeyi tamamlayarak yazınız. Hikayenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Arkadaşları ona hayvanlarla ilgili kitaplarının olduğunu söylemiş. Bu kitapta ise hayvanlar hakkında ilginç bilgiler varmış.

Bu ilginç bilgileri okursa yeni şeyler öğreneceğini söylemişler. Veli’de en kısa zamanda bu kitabı kendilerine ödünç vermelerini istemiş. O da bu kitabı çok merak ediyormuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları


 Soru : Mevsimler hakkında bildiklerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Mevsimler hakkında bildiklerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Toplamda dört adet mevsim bulunmaktadır. Mevsimlerin hepsinin apayrı güzelliği bulunmaktadır. İlk olarak ilkbahar mevsimi  bulunmaktadır.

İlkbahar mevsiminde kuşlar, kelebekler, hayvanlar, çiçekler, bitkiler belirir ve ortaya çıkmaya başlarlar. Ağaçlarda meyve ve çiçekler çıkmaya başlar. Etrafta çeşit çeşit kelebekler dolaşmaya başlar.

Daha sonra ise yaz mevsimi gerçekleşmektedir. Yaz mevsiminde hava sıcaklamaya başlar. Serin ve açık renkli kıyafetler tercih edilmeye başlar. Daha sonra sonbahar mevsimi gerçekleşmektedir.

Sonbahar mevsiminde ise yapraklar etrafa renk renk dökülmeye başlar. Daha sonra ise kış mevsimi gerçekleşmektedir. Kış mevsiminde hava çok soğuk olmaya başlar. Kış mevsiminde koyu renkli ve kalın kıyafetler tercih edilmeye başlar. Mevsimler bu şekilde sırasıyla gerçekleşmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları


 Soru : Resmi inceleyiniz. Resimde bulunan varlıkların adlarını işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141-142-143-144 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları


 Soru : Kelimeleri zıt anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  1. 10
  2. 13
  3. 11
  4. 8
  5. 7
  6. 6
  7. 4
  8. 1
  9. 3
  10. 2
  11. 5
  12. 9
  13. 12

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları


 Soru : Satır sonuna sığmayan kelimelerden hangileri doğru ayrılmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki cümleleri “mi” soru ekini kullanarak soru cümlesi haline getiriniz.


Cevap :

  1. Ayça, gezegenleri araştırır mı?
  2. Emir, çiçekleri her gün sular mı?
  3. İpek, yaz mevsimini çok sever mi?
  4. Metin, gece gökyüzünü seyreder mi?
  5. Esma, gökyüzünde kutup yıldızı gördü mü?
  6. Sabri, uzayı merak ediyor mu?
  7. Atakan, rüzgarda üşüdü mü?


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yeme İşi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yeme İşi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149


Soru : Fıkrada ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Bayram yaklaşınca Nasrettin Hoca ile arkadaşları bir araya toplanmışlar(.)
O gün hangi yemeklerin kimler tarafından yapılacağı kararlaştırılmış(.) İçlerinden biri:
(—)Dolma benim üstüme, demiş(.)
Bir başkası:
(—)Hindi benim üstüme, Herkes bir yemek üstlenmiş:
(—)Börek benim üstüme(.)
(—)Baklava benim üstüme (.)
Hoca hiç ses çıkarmayınca biri sormuş:
(—)Hocam sen ne yapacaksın (?)
(—)O yemekleri yeme görevi de benim üstüme (.)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


 Soru : Yukarıda, bir sınıftaki öğrencilerin en sevdiği oyunlar verilmiştir. Bu bilgilere göre soruları cevaplayınız.


Yukarıda kaç tane oyun vardır?


Cevap : 5 tane oyun vardır.


En çok sevilen oyun hangisidir?


Cevap : En çok dokuztaş oyunu sevilmektedir.


En az sevilen oyun hangisidir?


Cevap : Mendil kapmaca oyunu en az sevilen oyundur.


 Eşit sayıda sevilen oyunlar hangisidir?


Cevap : Körebe ve istop oyunu eşit sayıda sevilen oyunlardır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları


 Soru : Sevdiğiniz bir oyunun adını ve yönergelerini yazınız.


Kısa Cevap : “Sevdiğiniz bir oyunun adını ve yönergelerini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ebe bir duvara, ağaca ya da başka bir nesneye kafasını yaslar ve gözünü -genellikle kolu yardımıyla- kapatarak oyuncular tarafından kararlaştırılmış bir sayıya kadar birer birer sayar.

Ebenin yaslandığı bu yere sobeleme yeri denir. Bu sırada diğer oyuncular ebenin onları göremeyeceği yerlere saklanırlar. Bu oyuna saklambaç denmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 148 Cevapları


 Soru : Resimde neler görüyorsunuz?


Cevap :

Kış ayında, yağan karda dışarı çıkan çocukların kuşları beslediklerini görüyoruz.


 Soru : Sizce soğuk ve karlı havalar kuşların hayatını nasıl etkilemektedir?


Kısa Cevap : “Sizce soğuk ve karlı havalar kuşların hayatını nasıl etkilemektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Soğuk ve karlı havalarda kuşlar üşürler ve kendilerine ev bulurlar. Kuşlar normalde de kendilerini tüyleri ile soğuktan korumaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 149 Cevapları


 Soru : Siz kuş olsaydınız insanlardan bir beklentiniz olur muydu?


Kısa Cevap : “Siz kuş olsaydınız insanlardan bir beklentiniz olur muydu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuş olsaydım insanların bana yardım etmesini ve yemek vermesini beklerdim ve isterdim. Bir diğer yandan da insanların bana karşı şefkatli olmasını da isterdim.


 Soru : Siz de bir hayvana iyilik yaptınız mı?


Kısa Cevap : “Siz de bir hayvana iyilik yaptınız mı?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayvanlara iyilik yapmak çok önemli ve değerli bir şeydir. Hayvanlara iyilik yakmak insanların bir görevi de sayılmaktadır.

Hayvanlara her zaman iyi ve şeftali davranmamız gerekmektedir. Hayvanlara her zaman mama ve su vermemiz en iyisi ve en güzeli olacaktır. Hayvanlara asla kötü davranmamalıyız.


 Soru : Buradaki güzel kuş yuvasını yaptıran kişi kendisini kuşlardan sorumlu hissetmeseydi neler olurdu?


Kısa Cevap : “Buradaki güzel kuş yuvasını yaptıran kişi kendisini kuşlardan sorumlu hissetmeseydi neler olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuş yuvasını yaptıran kişi kendini kuşlardan sorumlu hissetmeseydi kuşlar yuvasız olurdu. O kişi bu güzel davranışı düşünmüş ve bu kararı vermiştir. Bu çok güzel ve doğru bir davranıştır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cumhuriyet Öğretmeni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cumhuriyet Öğretmeni Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111


Soru : Sizde Atatürk ile ilgili bir düz yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Sizde Atatürk ile ilgili bir düz yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk, 1881 yılında Selanik’te doğmuştur. Babası Ali Rıza Efendidir.

Annesi ise Zübeyde Hanımdır. Atatürk Siroz hastalığına sahip olmuştur ve bu hastalık yüzünden hayata gözlerini yummuştur. Atatürk’e tüm sevgimizi borçluyuz bu ise asla ödenemeyecek bir borçtur.

Bu yüzden de Atatürk’ü her zaman anmalıyız ve her zaman kalbimizde Atatürk’ü yer açmalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 106 Cevapları


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlamak için farklı ülkelerden çocuklar ülkemize gelir.

 Soru : Bu çocuklardan birinin size misafir geldiğini düşününüz. Onunla neler yapardınız? Yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Başka ülkelerden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutlamaya gelen çocukları güzel ve hazırlıklı bir şekilde karşılardım.

O çocuklara 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı en güzel şekilde yaşatırım ve güzel şenlikler ve hazırlıklar düzenlerdim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 107 Cevapları


 Soru : Cümleyle ilgili olmayan ifadeyi işaretleyin.


Cevap :

  1. Dedesi ona oyuncak getirmiştir.
  2. Annesi kurabiye yapmıştır.
  3. Kardan adam yapmak eğlencelidir.
  4. Melis’e pembe eldiveni babasına almıştır.
  5. Babası arabayla gelmiştir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları


 Soru : Kelime çiftlerinden eş anlamlı olanların güneşine” E”, zıt anlamlı olanların güneşine “Z” harfini yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111 MEB Yayınları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları


 Soru : Noktalama işaretlerinin adlarını uygun boşluklara yazınız.


Cevap :

  • (Kısa Çizgi) Satır sonuna sığmayan kelimeleri hecelerine ayırırım.
  • (Kesme İşareti) Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılırım.
  • (Soru İşareti) Merak ettiklerini öğrenmek için sorular benimle sorulur.
  • (Nokta) Cümleleri bitirmek için kullanilirim.
  • (Kısa İşareti) Birbirine benzeyen kelimelerin arasında bulunurum.
  • (Konuşma Çizgisi) Konuşmaya başlamak için kullanılırım.
  • (Ünlem İşareti) Sevinç, hayret, korkma, şaşırma seslenme gibi durumlarda kullanılırım.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları


 Soru : Satır sonuna sığmayan kelimeleri doğru yerden ayırınız.


Cevap :

  • telefon : te-le-fon
  • oyuncak : o-yun-cak
  • arkadaşlık : ar-ka-daş-lık
  • hayal : ha-yal
  • şemsiye : şem-si-ye
  • topaç : to-paç
  • merak : me-rak
  • lunapark : lu-na-park
  • misket : mis-ket
  • kütüphane : kü-tüp-ha-ne

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 111 Cevapları


 Soru : Resimlerdeki çocuklar ne yapıyorlar? Aşağıdan uygun kelimeyi bularak cümlede kullanınız.


Cevap :

  1. Kadir bisiklet biniyor.
  2. Melisa kitap okuyor.
  3. Elif piyano çalıyor.
  4. Ahmet resim yapıyor.
  5. Burcu dişlerini fırçalıyor.
  6. Selma yemek yiyor.
  7. Buket basketbol oynuyor.
  8. Murat ders çalışıyor.
  9. Yahya uyuyor.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-113-114-115 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Gökyüzü Macerası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Gökyüzü Macerası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-113-114-115


Soru : “Gökyüzü Macerası” metninden anladıklarınızı yazınız. Yazdıklarınızı resimleyiniz.


Cevap :

Masal adında bir çocuk varmış. Rüyasında bir pencereden dışarı baktığında bir uçurtma görüyor.  Uçurtmaya binip gökyüzüne yükseliyor. Yükseldikçe evleri, arabaları, insanları çok yukarıdan görüyor.

Daha sonra uçurtma rüzgardan dolayı ters dönüyor ve hızla düşmeye başlıyor. O sırada yatağında bağırıyor ve annesi omzuna dokunup korkmasını söylüyor. Daha sonra tekrar yağına geçip mutlu bir şekilde uyuyor.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 114 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki oyunu yönergelerine uygun olarak arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

Verilen yönergelerle uyarak arkadaşlarınızla oyunu oynayınız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 115 Cevapları


 Soru : Siz de bildiğiniz bir oyunu yazınız. Arkadaşlarınızla oynayınız.


Kısa Cevap : “Siz de bildiğiniz bir oyunu yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ebe olarak seçilen oyuncunun gözleri mendil veya eşarp gibi bir malzemeyle bağlanır ve ebe etrafını göremez hale getirilir.

Diğer oyuncular ebenin etrafında dolaşır ve ona dokunurlar. Ebe onları yakalamaya çalışır. Ebe gözleri kapalı şekilde birini yakalarsa o ebe olur. Buna körebe oyunu denmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 101-102-103-104 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 101, 102, 103, 104


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 101-102-103-104


Soru : Kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız.


Cevap :

Salıncak : Salıncak, iki ucundan iki iple yüksek bir yere asılan ve üzerine oturulup sallanılan eğlence aracı gibi anlamlara gelmektedir.

Türkü : Türkü, sözleri genellikle halk şiiri biçiminde olan, yazanı ve besteleyeni bilinmeyen, halk ezgileriyle oluşmuş bir şarkı türü gibi anlamlara gelmektedir.

Göl : Göl, karalar üzerinde, oluşması genellikle tektonik, volkanik vb. olaylara bağlı olan, dört yanından kapalı, kimi zaman akarsularla da beslenen, az çok derin ve geniş, tuzlu ya da tatlı su örtüsü gibi anlamlara gelmektedir.


Soru : Kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :

Salıncak : Parka gittiğimiz zaman abim beni salıncakta salladı.

Türkü : Arkadaşım Mehmet, çok güzel Türkü söyler.

Göl : Ailecek piknik yapmaya göle gideceğiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları


 Soru : Soruları “Atatürk Çocuk Olmuş” metnine göre cevaplayınız.


1. Atatürk, çocukların arasına ne zaman katılmış?


Cevap : Atatürk, çocuk bayramında çocukların arasına katılmış.


2. Çocuklara bayramların en güzelini kim vermiş?


Cevap : Çocuklara bayramların en güzelini Atatürk vermiş.


3, Atatürk, yeryüzünde neyin çınlamasını istemiş?


Cevap : Atatürk, yeryüzünde barış türkülerinin çınlamasını istemiş.


4. Atatürk ile beraber salıncakta sallansaydın ne hissederdin?


Cevap : Atatürk ile beraber salıncakta sallansaydım çok heyecanlanır ve çok mutlu olurdum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Okuduğunuz “Atatürk Çocuk Olmuş” metni bir şiirdir. Şiir dizelerden oluşur.

 Soru : Siz de 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız. Şiirinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı milletimiz için çok büyük önem ve değer taşımaktadır. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı gelince insanların içini mutluluk ve neşe sarmaya başlar. Caddeler ve sokaklar şenlenir. Okullar süslenir ve okullarda şiirler ve etkinlikler okunur.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı,

Bu bayram şimdiden bizi heyecanlandırdı,

İçimizi mutluluk ve neşe sardı,

Okullar ve sokaklar birdenbire canlandı.



 

Our Score
error: Content is protected !!