İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı5. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 78, 79, 80, 81
5.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Soru: 1. Deprem nasıl meydana gelir?
A) Yer kabuğunun aniden kırılmasıyla
B) Denizdeki dalgaların büyümesiyle
C) Şiddetli yağışların etkisiyle
Soru: 2. Deprem olunca öncelikle ne olur?
A) Hava kararmaya başlar.
B) Denizler kabarır. C) Yer sarsılmaya başlar.
Soru: 3. Depremin olduğu yere yakın olan bir kişi aşağıdaki hangi olaylardan birine tanık olmayabilir?
A) Eşyalar yere düşebilir. B) Kuşlar ötmeye başlar.
C) Avizeler sallanmaya başlar.
Soru: 4. Depremle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Depremin şiddeti ne kadar küçükse sarsıntı o kadar kısa sürer.
B) Deprem şiddeti ne kadar büyükse sarsıntı o kadar uzun sürer. C) Depremin büyüklüğü ne olursa olsun sarsıntı süresi aynı olur.
Soru: 5. Aşağıdaki tabloda boş bırakılan yere hangisi yazılmalıdır?
A) yanıt B) soru C) tümce
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları
Soru: 6. Aşağıdaki cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini
yazınız
Cevap:
Ahmet (,) Buket ve İhsan kartopu oynadılar (.)
Denizin kıyısına mı gittin (?)
Yaşasın (!) Ben birinci oldum (.)
Kartopu oynarken Canan da geldi mi (?)
Tarçın (‘)ı gezmeye götürür müsün (?)
Soru: 7. Aşağıdaki cümleler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yi işaretleyiniz.
Cevap:
D Y “yaşlı” kelimesinin zıt anlamlısı “ihtiyar”dır. D Y “yağmur” kelimesinin eş anlamlısı yoktur.
D Y “Antalya’dan gelirken iki kilo reçel aldık.” cümlesinde yedi kelime vardır. D Y “patlıcan” kelimesinin hecelere ayrılışı “pat-lı-can” şeklindedir. D Y “Mahmut” kelimesinin ilk harfi her zaman büyük yazılır.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 81 Cevapları
Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen kelimelerden
uygun olanları yazınız.
Cevap:
Annem ile gezmeye gittik.
“Hediye” kelimesinin eş anlamlısı “armağan” dır.
“Türkiye” kelimesi üç heceden oluşur.
Bunu yalnız senin için yaparım.
Pazardan elma, vişne, şeftali, domates ve karpuz aldık.
2. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıAğacım Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77
Ağacım Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları
1.Etkinlik
a. Aşağıdaki soruları “Ağacım” adlı şiire göre yanıtlayınız. Soru: Şiirde kaç dize vardır?
Cevap: 11 dize vardır.
Soru: Şiiri yazan kimdir?
Cevap: Orhan Veli KANIK
b. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz? Soru: 1. Şiir kişisi ağaçtan ne yapmasını istiyor?
A) Daha fazla büyümesini istiyor.
B) İnsanlara gölgelik yer vermesini istiyor. C) Onlarla birlikte kaydıraktan kaymasını istiyor
Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi “Mahallemizde senden başka ağaç olsaydı / Seni bu kadar sevmezdim.” dizeleri ile aynı anlamdadır?
A) Mahallemizde en güzel ağaç sen olduğun için seni seviyorum. B) Mahallemizde tek ağaç sen olduğun için seni seviyorum.
C) Mahallemizde farklı türde tek ağaç sen olduğun için seni seviyorum.
2.Etkinlik
Soru: Kaydıraktan kayan ağacın duyguları nasıl olabilir? Yazınız.
Cevap: Çok mutlu olurdu. Kaydıraktan kaymak güzel olduğu için mutlu olurdu.
3.Etkinlik
Soru: Şiirin hangi dizelerinde duygu belirten sözcükler vardır? Bu dizeleri yazınız.
Cevap: Seni bu kadar sevmezdim./Seni bu kadar sevmezdim. Dizelerinde duygu belirtilmiştir.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 74 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Arkadaş gibi gördüğünüz bir varlığa duygularınızı anlatan bir
şiir yazınız
Cevap: Gitarım
Gitarımın telleri hoş gelir bana
Ne zaman çalsam mutlu eder beni
Temizlerken bile seni
Mutluluk doldurur içimi
Soru: Şiirde bahsettiğiniz varlığın resmini aşağıdaki çizim alanına çiziniz.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 74 Cevapları”
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 75 Cevapları
5.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki bilmecelerin cevaplarını görsellerden yararlanarak altlarına yazınız.
Cevap:
Dallarda tepe,
Kırmızı küpe (Kiraz)
Salkımda tane tane,
Tadı da pek şahane. (Üzüm)
Küçücük fıçıcık,
İçi dolu turşucuk. (Limon)
Tarlada yeşil,
Markette siyah,
Evde kırmızı. (Çay)
Tarlada yeşil,
Markette siyah,
Evde kırmızı. (Havuç)
2. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıKüçük Taş Parçası Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 68, 69, 70, 71
Küçük Taş Parçası Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: 1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri okuduğunuz metne
göre doldurunuz.
Cevap:
• Metnin başlığı Küçük Taş Parçası’dır.
• Metnin yazarı Nur İÇÖZÜ’dür.
• Metnin ilk paragrafındaki noktalama işaretleri (.), (-), (.), (,), (-), (‘), (-), (.)
• Küçük taş parçası Kocadağ’dan kopmuştu.
2.Etkinlik
Soru: 1. Küçük taş parçasının karınca ile konuşmasından önceki en büyük korkusu neydi?
Cevap: Küçüldüğü için yok olmaktan korkmaktadır.
Soru: 2. Küçük taş parçasının duyguları, karınca ile konuşmasından
sonra nasıl değişti?
Cevap: Çok mutlu oldu.
Soru: 3. Metinde “Tüm canlıların yaşamasına yardımcı olmak” ifadesi ile
anlatılmak istenen nedir?
A) Canlılar için gerekli besin maddelerini sağlamak
B) Tüm canlılar için kendini tehlikeye atmak
C) Her canlıdan kendini sorumlu hissetmek
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları
3.Etkinlik
Soru: 4. Küçük taş parçası toprak hâline gelinceye kadar başından geçen
dört aşamayı aşağıya çiziniz.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları”
Cevap: () Küçük taş parçasının yok olma korkusu (X) Toprağın oluşumu
5.Etkinlik
Soru: 6. Küçük taş parçası kendini değersiz hisseden kişilere neler söyleyebilir? Yazınız
Cevap: Yaşarken hayatın olumlu yönlerine de bakıp mutlu olmayı bilmeleri gerektiğini söyleyebilir.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Metinde geçen “yakınmak’’ sözcüğünün tanımı aşağıda verilmiştir.
Siz de tanıma dikkat ederek çevrenizdeki insanlardan duyduğunuz
bir yakınma cümlesi yazınız.
Yakınmak: Kendisiyle ilgili zor bir durumu sıkıntıyla anlatmak, şikâyet etmek.
Cevap: İşlerini yetiştiremediği için yakınıyordu.
7.Etkinlik
Soru: Masmavi denizin kıyısında yaşıyordu.” cümlesinde altı çizili sözcüğün anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları”
8.Etkinlik
Soru: Defterinize başka insanlara veya canlılara yardım etmenin önemini anlatan bir yazı yazınız. Yazıyı bitirdikten sonra kontrol ediniz.
Noktalama ve yazım yanlışlarınız varsa düzeltiniz.
Cevap: Yardımlaşmak çok önemli bir davranıştır. Sadece insanların değil bazen hayvanların yardımına ya da onların bizim yardımımıza ihtiyacı olabilir. Bundan dolayı her zaman yardıma ihtiyacı olan birini gördüğümüz zaman yardım etmemiz gerekir. Bizim yapabileceğimiz bir yardım ise yardım etmeliyiz.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı4. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 63, 64, 65, 66
4.Tama Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları
Soru: 1. Kimin canı sıkılıyor?
Cevap: Nasrettin Hoca’nın
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları
Soru: 2. Canı sıkılan Nasrettin Hoca ne yapıyor?
Cevap: Dolaşmak için dışarı çıkıyor.
Soru: 3. Bekçi neden Nasrettin Hoca’yı uyarıyor?
Cevap: O zamanlar geceleri dolaşmak yasak olduğu için uyarmaktadır.
Soru: 4. Hoca’nın bekçiye verdiği cevabı beğendiniz mi? Neden?
Cevap: Evet beğendi. Şaka ile uykusu olmadığını dile getirmiştir.
Soru: 5. Kırmızı renkli kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.
Cevap: Zaman→ Vakit, Cevap→ Yanıt
Vakit çok geç olmuştu
Soruya verdiği yanıt doğruydu.
Soru: 6. Mavi renkli kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.
Cevap: Çok→ Az, Dışarı→ İçeri
Sınavın bitmesine az kaldı
Bütün çocuklar içeriye geçti.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları
Soru: 7. “Onunla bizim bahçede buluştuk.” cümlesinde hangi renkle verilen kelime veya kelime grubu “Nerede?” sorusunun cevabıdır
A) Mavi B) Kırmızı C) Yeşil
Soru: 8. 1. Herkes onu tebrik etmek için sıraya girdi.
2. Kürsüye çıktığında çıt çıkmıyordu.
3. Hasan bu konuşma için günlerce hazırlık yaptı.
4. Konuşması dakikalarca alkışlandı. Yukarıda numaralandırılmış cümlelerin, olayların oluş sırasına
göre dizilişi hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A) 1 – 2 – 4 – 3 B) 3 – 2 – 4 – 1 C) 4 – 2 – 3 – 1
Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı yoktur?
A) Uçurmayı çok güzel uçurduk.
B) O gün herkez çok heyecanlıydı. C) Hikmet koşarak bize doğru geldi
Cevap: D Y “Memleket” kelimesi üç heceden oluşmaktadır.
D Y “usta” kelimesinin eş anlamlısı “acemi”dir.
D Y “Evliya çelebinin hayatını okudum.” cümlesinde yazım yanlışı yoktur.
D Y “Ankara” kelimesi, “An-kar-a” şeklinde hecelenir. D Y “sabah” kelimesinin zıt anlamlısı “akşam”dır.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları
Soru: 11. Aşağıdaki görsellerden anladıklarınızı görsellerin altına yazınız.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları”
Soru: 12. Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanla tamamlayınız
Cevap:
• “kuru” kelimesinin eş anlamlısı yaş tır.
• Seni çok özlediğim erken erken geldim.
• “İhtiyar” ile yaşlı kelimeleri eş anlamlıdır.
• Kitap okuyacaktım fakat uykum geldi.
• “Ankara” kelimesinin ilk harfi her zaman büyük yazılır.
2. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıBenim Güzel Vatanım Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 59, 60, 61, 62
Benim Güzel Vatanım Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap: 1. mis 2. vatan 3. sarmaşmak 4. akışmak (4)Karşılıklı akmak. (1)Güzel. (2)Bir halkın üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu toprak parçası. (3)Birbirine sarılmak, kucaklaşmak
2.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki noktalı yerleri şiirden hareketle görseli verilen varlıkların adlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
• Benim güzel vatanımda güneş parıldar.
• Benim güzel vatanımda çiçekler büyür.
• Benim güzel vatanımda kuşlar uçuşur.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
3.Etkinlik
Soru: Aşağıda şiire ve düzyazıya ait özellikler karışık olarak verilmiştir.
Özellikleri ilgili bölümlere yazınız. • Bilgi içeriklidir.
• Kelime sayısı azdır.
• Paragraflar şeklinde yazılır.
• Her satırda bir dize vardır.
• Duygu ön plandadır.
• Dörtlükler şeklinde yazılanları da vardır.
• Olay ve olayların anlatıldığı türleri de vardır.
Cevap:
ŞİİR
Kelime sayısı azdır
Her satırda bir dize vardır
Duygu ön plandadır
Dörtlükler şeklinde yazılanları da vardır.
DÜZ YAZI
Bilgi içeriklidir
Paragraflar şeklinde yazılır
Olay ve olayların anlatıldığı türleri de vardır.
4.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki yazma alanına vatan sevgisini anlatan bir şiir yazınız.
Cevap:
Vatanımızdır bizi ayakta tutan
Her zaman dik duran
Özgürlüğümüzdür bizim
Bayrağımızı dalgalandıran
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları
5.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki fıkrayı okuyunuz. Cümlelerin sonundaki ( ) içine uygun
noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap: YA ÜSTÜNDE BEN DE OLSAYDIM?
Bir gün Nasrettin Hoca eşeğini kaybeder (.)Eşeğini aramaya koyulur (.)
Arada bir de ellerini açarak, “Allah’ım şükürler olsun.” diye dua eder (.)
Bunu gören komşusu, “Hocam bu ne iştir (?) Sen eşeğini kaybetmişsin, üzüleceğin yerde şükrediyorsun (,)” der (.)
Hoca şöyle cevap verir: “Öyle deme komşum (.) Tabii, şükrediyorum ya bir
de eşeğin üzerinde olsaydım (!) Ben de kaybolup gidecektim (.)
6.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki kelimeleri okuyunuz. Örnekteki gibi kelimenin harflerinden yeni kelimeler yazınız
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları”
Cevap: Yazı yazabilip okuyabilen anlamında kullanılmıştır.
Soru: 2. Karagöz’ün, Hacivat’ın söylediklerini anlamamasının sebebi ne
olabilir?
Cevap: Cahil olduğu için anlamıyordur.
Soru: 3. Hacivat ile Karagöz bize ne anlatmak istiyor olabilir? Yazınız.
Cevap: Okuyan bir insan hayatta daha başarılı olacağını anlatmakatdır.
2.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki özelliklerden hangileri Hacivat’a, hangileri Karagöz’e
aittir? Hacivat’a ait olanların yanına “H”, Karagöz’e ait olanların
yanına “K” yazınız.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları
3.Etkinlik
Soru: Metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap: (X)Karagöz’ün Hacivat’ı yanlış anlamasına dayalı yaşananlar ()Karagöz’ün okuryazar biri olarak Hacivat’a ders vermesi
4.Etkinlik
Soru: Karagöz ve Hacivat’ın yaşadığı iletişim sorununa hangi çözüm
yolları bulunabilir? Yazınız
Cevap: Karagöz kendini geliştirip okuyarak cahillikten kurtulup iletişim sorununu düzeltebilir.
5.Etkinlik
Soru: Hacivat ve Karagöz’ün dilinden metindeki konuşmalara benzer bir
konuşma da siz yazınız
Cevap:
HACİVAT: Günün aydın olsun Karagözüm
KARAGÖZ: Günahım bol mu olsun?
HACİVAT: Günün diyorum aydın olsun Karagözüm
KARAGÖZ: Be adam niye günahım bol olsun
HACİVAT: Tamam Karagözüm, nereye gidiyorsun?
KARAGÖZ: Oğlumu okuldan almaya gidiyorum.
HACİVAT: Dersleri nasıl oğlunun
KARAGÖZ: Bilmiyorum Hacivat ama okuldan alıp çobanlık yaptıracağım.
HACİVAT: Neden karagözüm bırak okusun çocuk
KARAGÖZ: Okumasın bak ben okumadım kötü müyüm?
HACİVAT: O yüzden okuma yazma bilmiyorsun
KARAGÖZ: Bilince ne oluyor Hacivat?
HACİVAT: daha bilgili ve iyi iletişim kurabilirsin.
KARAGÖZ: Hem ben Alfabe ile tanıştım Hacivat
HACİVAT: Ya gerçekten mi Karagözüm. Nasıl öğrendin
KARAGÖZ: ben onlara bakıp selam veriyorum onlarda bana bakıp.
HACİVAT: Karagözüm alfabe ile öyle tanışma mı olur?
KARAGÖZ: Olur Hacivat biz memnunuz bu durumdan
HACİVAT: her zamanki gibi tersliğin üzerinde
KARAGÖZ: Senden dolayı Hacivat tersim dönüyor.
HACİVAT: ben gidim o zaman.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki Karagöz ve Hacivat görsellerini boyayıp kesiniz. Karakterleri bir çubuk ya da pipete yapıştırınız. Karagöz ve Hacivat için
hazırlayacağınız konuşmayı aile bireylerinize sergileyiniz.
Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları
7.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri konuşma çizgisi kullanarak
tamamlayınız
Cevap: GÜZEL HABER
Öğretmenleri gülümseyerek sınıfa girdi. Öğrencilerine: →Çocuklar hafta sonu için piknik planımız var.
Bu güzel habere herkes çok sevindi. Uzun zamandır bu haberi bekliyorlardı. Çok çalışmışlar ve hak etmişlerdi. Öğrencilerden biri parmağını kaldırdı. Söz hakkı aldıktan sonra: → Peki öğretmenim nerede piknik yapacağız?
Başka bir öğrenci: → Piknik için neler getireceğiz?
Sınıfta büyük bir alkış koptu. O gün sınıftaki herkesin yüzü bir başka gülüyordu.
8.Etkinlik
Soru: Aşağıda verilen cümleleri örnekteki gibi soru cümlelerine çeviriniz. Örnek: Kübra, kardeşiyle bahçeye çıktı. Kübra kiminle bahçeye çıktı?
Cevap:
Golü Cemal attı. →Golü kim attı?
Zebralar Afrika’da yaşar. →Zebralar nerede yaşar?
Her şehrin farklı türküleri vardır →Her şehrin nasıl türküleri vardır?
Mehmet saklambaç oynamayı seviyor.→ Mehmet ne oynamayı seviyor?
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları
9.Etkinlik
KEREM Kerem fakir bir ailenin en küçük çocuğuydu. Kerem, mahallede misket oynarken her oyunu kazanırdı. Bütün misketleri kazanır sonra da sahiplerine geri dağıtırdı. Biz almak istemezdik. “Onlar senin, sen hak ettin.” derdik ama dinlemezdi. Hep kırmızı misketini kullanırdı. Misketine isim bile vermişti. Ona “Alevli” derdi. Bize, oyun oynarken kazanmaktan çok paylaşmanın ve eğlenmenin önemli olduğunu öğretmişti. Yıllar geçti Kerem’in yaptıkları hâlâ aklımdadır
Soru: Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını metinden bulup yanlarına
yazınız.
Cevap:
Bilye= Misket
Al= Kırmızı
Yoksul= Fakir
Ad= isim
Sene= Yıl
Soru: Metinden eş anlamlı olarak bulduğunuz kelimelerden istediğiniz
birini, bir cümlede kullanınız.
Cevap: Yıllar çok çabuk geçiyor.
10.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki yazıda ayraçla ( ) belirtilen yerlere uygun noktalama
işaretlerini yerleştiriniz.
Cevap: Benim rengârenk kalemlerim var (.) En çok sarı (,) mavi ve turuncu kalemlerimi severim (.) Senin en sevdiğin renk hangisi (?) Kalemlerimle her gün resimler yaparım (.) Odamın duvarlarına resimlerimi asarım (.) Resimlerimi görmek ister misin (?)
Defterlerimi resimlerimle kaplarım (.) Bayramlarda anneanneme (), dedeme ve kuzenlerime tebrik kartları hazırlarım (.) Sen de yeni yıl kartı yapmayı sever misin (?)
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları
11.Etkinlik
Soru: Ülkemizi güzel yapan çok sayıda tarihî ve doğal güzellikler bulunmaktadır. Aşağıda görselleri verilen ülkemizdeki yerleri araştırınız. Bunun için aile büyüklerinizden yardım almayı unutmayınız.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları”
Soru: Yukarıdaki yerler dışında bildiğiniz başka tarihî ve doğal yapıların
adlarını yazınız.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı3. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 45, 46, 47, 48
3.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları
İlk beş soruyu metne göre cevaplayınız.
Soru: 1. Yazar, hangi dönemine ait bir anısını hatırlıyor?
A) İlkokula başladığı yıla B) İlkokulu bitirdiği yıla
C) Ortaokulu bitirdiği yıla
Soru: 2. Çocuklar, babalarının attan düştüğünü nasıl öğreniyorlar?
A) Atın yanlarına gelip kişnemesinden
B) Arkadaşlarının haber vermesinden
C) Babalarının sesini duymalarından
Soru: 3. Babanın yaralanmasının nedeni nedir?
A) Attan düşmesi
B) Ayağının kayması
C) Yılan sokması
Soru: 4. Metnin konusu nedir?
A) Atların bilinmeyen özellikleri
B) Köyde yaşamanın zorlukları C) Atların insanlarla iletişimi
Soru: 5. Aşağıdaki cümlelerde verilen olayları oluş sırasına göre cümlenin başındaki kutulara sayıları yazarak sıralayınız
Cevap: (2)Babam attan düşmüş, bir bacağını tutuyordu. (3)Babam o sabah kasabaya gitmişti. (4)Öğlene doğru birden at kişnemesi duyduk. (1)Çınarlı derenin başına gelince at durdu.
Soru: Metindeki altı çizili kelimelerin zıt anlamlılarını aşağıya yazınız. Bu kelimeleri sözlü olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Sabah→ akşam
Akşam olunca evlere dağıldık.
Ön→ Arka
Arkamdan babam geliyordu.
Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini
koyunuz.
Cevap:
• Bu sabah Canan(,) Eda(,) Semra ve Duygu gelmedi(.)
• Hey, buraya gelin(!)
• Sen de mi gelmeyeceksin(?)
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları
Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerde bazı kelimeler yanlış yazılmıştır. Bunları
belirleyip kelimeler doğru olacak şekilde cümleleri yeniden yazınız.
Cevap:
• Ayşe ile selim sevgi dolu çocuklardır. → Ayşe ile Selim sevgi dolu çocuklardır.
• Okul’dan çıkınca onu göremedim. →Okuldan çıkınca onu göremedim.
• Adana’dan hasan ile Zeynep gelmiş. →Adana’dan Hasan ile Zeynep gelmiş.
Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde geçen eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz.
Bu kelimelerin eş anlamlılarını farklı birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Bu sınıftaki talebeler çok çalışkandır. → Bu sınıftaki öğrenciler çok çalışkandır. Beyaz renkli tişörtümü giyeceğim. → Alnı ak gibi temizdi.
Duru, yaşlılara karşı çok saygılıdır. → Dedem de artık ihtiyar olmuştu.
Bu akşam Elif bize konuk olacak. → Bugün akşam misafir gelecekmiş.
Soru: 10. Aşağıdaki kelimeleri cümle içinde kullanarak yazma alanına yazınız.
Cevap:
Sevgi →Sevgi güçlü bir duygudur.
Saygı → Büyüklerimize her zaman saygı göstermeliyiz.
Paylaşım →Paylaşımcı olmamız gerekir.
Yardımseverlik →Yardımsever bir vatandaş olmalıyız.
Mutlu →Çocuklar bayram geldiği için çok mutlu oldular.
Dostluk → Dostluk önemli bir bağdır.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 48 Cevapları
Soru: 11. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere uygun cümleler
yazınız.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 48 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıKitap Perisi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 40, 41, 42, 43, 44
Kitap Perisi Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Perinin yıldızlı değneği, kullanılmamaktan neredeyse pas tutacakmış.” cümlesi ile aynı anlama gelen cümleyi işaretleyiniz
Cevap: (X) Perinin yıldızlı değneği kullanılmadığı için çalışmaz duruma gelmek üzereymiş. () Perinin yıldızlı değneği çok kullanıldığı için yorgun düşmüş.
2.Etkinlik
Soru: Aşağıda metinde geçen olaylardan bazıları karışık olarak verilmiştir.
Olayları, ifadelerin başındaki kutulara 1’den 4’e kadar sayıları
yazarak metnin akışına göre sıralayınız.
Cevap: (2) Kitap perisi kitaplarda yaşamaya karar vermiş. (1) Çocukların dileklerini yerine getiren periyi hiçbir çocuk aramaz olmuş. (4) Kitap perisi kitapçıda yaşamaya karar vermiş. (3) Peri, kitaplara zarar veren çocuklar çoğalınca oradan da uzaklaşmış.
A) Kitap perisinin arkadaşlarıyla ilişkisi
B) Kitap perisinin yaşadığı yerler
C) Kitap perisinin yaptıkları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları
Soru: 2. Çocuklar son zamanlarda isteklerini peri yerine kimlere iletiyor?
A) Masal kahramanlarına B) Çizgi film kahramanlarına
C) Aile büyüklerine
Soru: 3. Canı çok sıkılan peri nereye sığınıyor?
A) Evlere B) Ağaçlara C) Kitaplara
4.Etkinlik
Soru: Siz kitap perisi ile karşılaşsaydınız ondan ne isterdiniz? Yazınız
Cevap: Kitap perisi ile karşılaşsaydım ondan kitaplar isterdim.
5.Etkinlik
Soru: Tüm çocukların ilgisini çekeceğini düşündüğünüz bir kitap kapağı
tasarlayınız. Tasarımınızı aşağıya çiziniz.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları”
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki olayları oluş sırasına göre numaralandırınız. Ardından görsellerde nasıl bir günün anlatıldığını tahmin ediniz. Bir bayram günü yaşadıklarınızı siz de sırasıyla anlatınız
Cevap: Bayram sabahı ilk işim yatağımdan kalkarak elimi yüzümü yıkayıp hemen bayramlıklarımı giymeye giderim. Ardından hep beraber bir bayram kahvaltısı yaptıktan sonra tek tek herkesle bayramlaşırım. Büyüklerimizi ziyaret edip onlardan harçlık alırım. Bayramı bitirip eve döneriz ve yatağıma geçer bugünü düşünerek uyurum.
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıAnneler Günü’nde Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 36, 37, 38, 39
Anneler Günü’nde Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap: (Işık)Mutluluk ve sevinçten doğan, özellikle yüzde ve gözlerde beliren parıltı. (Yürek)Sevgi, gönül. (Emek)Uzun ve yorucu, özenli çalışma, zahmet.
2.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki boşlukları şiire göre doldurunuz
Cevap:
Şiirin adı: Anneler Gününde Şairin adı: Derya Altıntren
Şiirin sözcük sayısı:32 sözcük vardır Şiirdeki dize sayısı:14 dize vardır
3.Etkinlik
Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi şiir kişisinin içinde bulunduğu duygudur?
A) Mutluluk B) Öfke C) Üzüntü
Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi şiir kişisi için söylenebilir?
A) Annesine özlem duymaktadır.
B) Annesine duygularını mutlulukla dile getirmektedir.
C) Annesiyle daha çok zaman geçirmek istemektedir.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki çizim alanına annenize olan duygularınızı yansıtan bir
resim yapınız.
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları”
5.Etkinlik
Soru: Annenize, en çok neleri yaptığından teşekkür etmek istersiniz? Yazınız
Cevap: Hasta olduğum zaman bana baktığı için bana olan sevgisini her zaman gösterdiği için teşekkür etmek isterdim.
6.Etkinlik
Soru: Annenize karşı hissettiğiniz duygularınızı yazınız
Cevap: Annem benim her zaman kahramanım olmuştur. Düştüğüm zaman koşup yaralarımı sarmış, ağladığım zaman gelip sarılıp beni güldürmüş, mutlu olduğum zaman benimle birlikte gülmüş her zaman benim için tektir. Ona sarılmayı, onu öpmeyi çok seviyorum. Bana baktığı için de çok teşekkür ediyorum.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları
7.Etkinlik
Soru: Anneniz dışında sevdiğiniz kişilerden bazılarını anlatan bir yazı yazınız.
Cevap: Annem dışında ben ailemi seviyorum. Yani babamı ve kardeşlerimi. Babam benim ikinci kahramanım. Beni her zaman koruyan ve benle ilgilenen biri. Kardeşlerim bu dünyadaki mutluluk sebeplerim. Onların olması beni çok mutlu ediyor. Onlar hem kardeşim hem arkadaşım. Kimseye değimeyeceğim kişiler benim için.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı2. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 32, 33, 34
2.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
(İlk üç soruyu şiire göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Şiir kişisi, Atatürk’ün adını önce kimden duyuyor?
A) Ninesinden B) Annesinden C) Babasından
Soru: 2. Şiir kişisi, Atatürk’le ilgili çeşitli bilgileri sonra kimden öğrendiğini söylüyor?
A) Babasından B) Arkadaşlarından C) Öğretmeninden
Soru: 3. “kalp” ve “yürek” arasındaki ilişki aşağıdaki hangi kelimeler arasında vardır?
A) yukarı – aşağı B) iyi – kötü C) kafa – baş
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Soru: 4. Aşağıdaki kutulardaki kelimelerin zıt anlamlıları yanlarındaki
görsellerde verilmiştir. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını cümle içerisinde kullanarak yazınız.
Cevap: Alçak→ Yüksek
Ev çok yüksekte kalıyor.
Yeni→ Eski
Eski binalar yıkıma geçmiş.
Soru: 5. Aşağıdaki kelimelerin, satır sonuna sığmadığında nasıl bölünmeleri gerektiğini gösteriniz
Cevap:
”2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları”
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 34 Cevapları
Soru: 6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?
A) Atatürk hem iyi bir asker hem de iyi bir devlet adamıydı.
B) Cumhuriyet hepimizin en önemli değeridir. C) Ali Rıza Bey, mustafa’nın iyi bir eğitim almasını istiyordu.
Soru: 7. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde virgülün ( , ) kullanımı hatalıdır?
A) Sivas, Erzurum ve Ankara Millî Mücadele’nin önemli şehirlerindendir. B) Atatürk Ankara’da Büyük Millet, Meclisi’ni açtı.
C) Atatürk Amasya, Erzurum ve Sivas’ta toplantılar yaptı.
Soru: 8. Aşağıdaki kelimelerden hangisinin zıt anlamlısı yoktur?
A) yeşil B) beyaz C) Siyah
Soru: 9. Aşağıda görselleri verilen varlıklardan hangisinin adı sözlükte
diğerlerinden sonra gelir?
Cevap: A
Soru: 10. “Bayramda öğrenciler çılgınlar gibi eğlendi.” cümlesinde eş
anlamlı olan kelime hangisidir?
A) Öğrenciler
B) Çılgınlar
C) Eğlendi
Soru: 11. “Sinema’ya ahmet, zeynep ve Elifle gittik.” cümlesinde hatalı
yazılan kelime sayısı kaçtır?