2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Evim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29


1. Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimiz, dört odalı geniş bir yapıya sahip. Oturma odamız, ailemizle vakit geçirdiğimiz en sevdiğimiz alan. İçerisi ferah ve ışık alıyor.

Mutfak, modern cihazlarla donatılmış ve geniş bir alana sahip. Bahçemizde bir veranda ve birkaç meyve ağacı var; özellikle yaz aylarında bahçede piknik yapmak ve ağaçların gölgesinde dinlenmek harika bir deneyim.

Ayrıca, evin iç tasarımı oldukça konforlu ve her şey ihtiyaca uygun olarak düzenlenmiş.


2. Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız. 


Kısa Cevap : “Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evde ailemizle vakit geçirmek bizim için çok önemli. Genellikle akşam yemeklerinde bir araya geliriz ve yemeklerin ardından sohbet ederiz. Haftada bir film gecesi düzenleriz; bu gece, herkesin seçtiği filmleri sırayla izleriz ve film sonrası herkesin düşüncelerini paylaştığı bir tartışma yaparız.

Ayrıca, hafta sonları bahçede zaman geçirmekten büyük keyif alırız; burada birlikte oyunlar oynar, mangal yapar ya da sadece açık havada vakit geçiririz. Ayrıca, bazı günlerde birlikte yemek yaparız; bu, hem eğlenceli bir aktivite hem de birlikte vakit geçirmenin harika bir yoludur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Görsellerden hareketle bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

  1. Soba
  2. Ev
  3. Mutfak

Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını yazınız.


Cevap :

masal = Hayale dayanan, olağanüstü olayları anlatan yazı türü.

paylaşmak = Aralarında bölüşmek.

soba = Isınmak ve yemek pişirmek için kullanılan, yakıtla çalışan ısıtma cihazı.

şirin =  Sevimli, hoşa gitme özelliği olan.

acı = Yaşanan bazı olayların neden olduğu üzüntü.


Soru : c. Yukarıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümle söyleyiniz.


Cevap :

Masal: Çocuklar yatmadan önce anneanneleri onlara her gece bir masal anlatır.

Paylaşmak: Tatil anılarını arkadaşlarıyla paylaşmak ona büyük mutluluk verdi.

Soba: Kışın sobanın yanındaki sıcaklık tüm evi sarar.

Şirin: Köpeği öyle şirin ki herkes ona bayılıyor.

Acı: Sevdiği kitabın sonundaki acı olaylar onu çok üzdü.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


1. Metinde anlatılan evin özellikleri nelerdir?


Cevap : Metinde anlatılan ev yeşil boyalı, yalnızca iki odalı ve küçük bir mutfağa sahip. Ev, şirin ve sevimli olarak tanımlanıyor.


2. Bu evde kimler yaşıyor?


Cevap : Bu evde anne, baba ve kardeş yaşamakta.


3. Bu evde yaşayanlar neleri paylaşıyorlar?


Cevap : Bu evde yaşayanlar acıyı ve mutluluğu birbirleriyle paylaşıyorlar.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin kaç dize ve kıtadan oluştuğunu belirleyiniz.


Cevap : Metin 8 dizeden ve 2 kıtadan oluşmaktadır. (Her iki kıta 4 dizeden oluşur.)


Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, yeşil boyalı, küçük ve şirin bir evde, aile üyeleriyle birlikte yaşamanın ve ortak anıların paylaşılmasının güzelliğidir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Bu açıklamaya göre aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Şirin Evimiz ve Aile Anıları”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda açıklanan özelliklere uygun olarak resmi boyayınız.

Evimiz tek katlıdır ve dışı sarı renktedir. Evimizin çatısı ve kapısı kırmızı renktedir. Evimizin geniş bahçesi, rengârenk çiçeklerle süslüdür. Bahçemiz, mavi renkli çitlerle çevrilidir. 


Cevap : Kurallara uyarak boyamayı yapınız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Görseldeki B noktasından harekete geçen Önder’in, evine ulaşmak için hangi yönde, kaç birim ilerlediği kodlama anahtarında belirtilmiştir. Örnekteki gibi kodlama anahtarında belirtilen sayı ve yönde ok çizerek Önder’in izlediği yolu çiziniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

Soru : b. Önder’in izlediği yol üzerindeki noktaları belirten harflerin oluşturduğu şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

Şifre: BAHÇE


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Noktalı yerlere, balonlardaki kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki metni tamamlayınız. Noktalama işaretlerine dikkat ederek metni okuyunuz.


Cevap :

Kuşların bir yuvası,
Bir anası, bir ….babası…….
Bir, iki …….kardeşi………. var.
Biz de …….kuşlar………. gibiyiz.
Yuva bizim ………evimiz……..,
Aşı var, ateşi var.
(…)
Rakım ÇALAPALA
Yavrutürk Şiirleri
(Kısaltılmıştır.)


Soru : b. “Evimiz” başlıklı metinle ilgili aşağıdaki açıklamaların doğru mu yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • Yanlış Metin şiir değil, düzyazıdır. (Metin bir şiirdir.)
  • Doğru 8 dizesi verilmiştir. (Metin 8 dizeden oluşmaktadır.)
  • Yanlış 3 kıtadan oluşmaktadır. (Metin 2 kıtadan oluşmaktadır.)
  • Yanlış Her dizesi büyük harfle başlamaktadır. (Her dize büyük harfle başlamamaktadır.)

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız. Yazdığınız kelimelerin kaç heceden oluştuğunu örneklerdeki gibi belirtiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.


  • Pazar etkinlikler her yaparız ailemle.
    • Cümle: Ailemle her pazar etkinlikler yaparız.
  • Kitap kardeşim annemle okur birlikte.
    • Cümle: Kardeşim annemle birlikte kitap okur.
  • Hafta gideceğiz dedemlerle sonu pikniğe.
    • Cümle: Hafta sonu dedemlerle pikniğe gideceğiz.
  • Küçük eğlenceli oyunlar kardeşimle oynarız.
    • Cümle: Kardeşimle küçük eğlenceli oyunlar oynarız.
  • Ailemle sevinç paylaşırım üzüntülerimi ve.
    • Cümle: Sevinç ve üzüntülerimi ailemle paylaşırım.

Soru : b. Yazdığınız cümlelerin sonunda hangi noktalama işaretini kullandığınızı belirtiniz.


Cevap :

Yazdığım cümlelerin sonunda nokta (.) işaretini kullandım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.


Kısa Cevap : “Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfa getirilebilecek hayvanlar konulu hikâyeler şunlardır:

  1. “Aesop Masalları” – Aesop’un klasik masalları hayvan karakterlerle doludur. Örneğin, “Kurt ile Kuzu”, “Keloğlan ve Sinek” ve “Çiftlikteki Hayvanlar” gibi hikâyeler, hayvanların insan özellikleri taşıdığı eğlenceli ve öğretici öyküler sunar.
  2. “Alice Harikalar Diyarında” – Lewis Carroll – Bu hikâyede çeşitli hayvan karakterler bulunur, örneğin konuşan tavşan, kedi ve kertenkele. Bu kitap, hayvan karakterlerin fantastik bir dünyada yaşadığı maceraları anlatır.
  3. “Orman Kitabı” – Rudyard Kipling – Mowgli’nin ormanda hayvanlarla olan maceralarını anlatan bu kitap, özellikle Baloo adlı ayı, Bagheera adlı panter ve Shere Khan adlı kaplan gibi karakterleriyle dikkat çeker.
  4. “Charlotte’un Ağı” – E.B. White – Bu hikâye, Wilbur adlı bir domuz ve Charlotte adlı bir örümceğin dostluğunu ve birlikte yaşadıkları maceraları konu alır. Hayvan karakterler arasında sevgi ve dostluğu güzel bir şekilde işler.

Bu hikâyeler, hayvanların farklı özelliklerini ve maceralarını anlatan eğlenceli ve öğretici içerikler sunar.



 

Our Score

Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sınıfa hayvanlar hakkında birkaç hikâye getirebilirsiniz. Örneğin, “Küçük Prens” kitabında “küçük bir tavşan” gibi hayvan karakterler yer alır. Ayrıca, “Aesop Masalları” kitabındaki “Keloğlan ve Sinek” ya da “Kurt ile Kuzu” gibi masallar da hayvanları konu alır.


“Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sınıfa getirilebilecek hayvanlar konulu hikâyeler şunlardır:

  1. “Aesop Masalları” – Aesop’un klasik masalları hayvan karakterlerle doludur. Örneğin, “Kurt ile Kuzu”, “Keloğlan ve Sinek” ve “Çiftlikteki Hayvanlar” gibi hikâyeler, hayvanların insan özellikleri taşıdığı eğlenceli ve öğretici öyküler sunar.
  2. “Alice Harikalar Diyarında” – Lewis Carroll – Bu hikâyede çeşitli hayvan karakterler bulunur, örneğin konuşan tavşan, kedi ve kertenkele. Bu kitap, hayvan karakterlerin fantastik bir dünyada yaşadığı maceraları anlatır.
  3. “Orman Kitabı” – Rudyard Kipling – Mowgli’nin ormanda hayvanlarla olan maceralarını anlatan bu kitap, özellikle Baloo adlı ayı, Bagheera adlı panter ve Shere Khan adlı kaplan gibi karakterleriyle dikkat çeker.
  4. “Charlotte’un Ağı” – E.B. White – Bu hikâye, Wilbur adlı bir domuz ve Charlotte adlı bir örümceğin dostluğunu ve birlikte yaşadıkları maceraları konu alır. Hayvan karakterler arasında sevgi ve dostluğu güzel bir şekilde işler.

Bu hikâyeler, hayvanların farklı özelliklerini ve maceralarını anlatan eğlenceli ve öğretici içerikler sunar.



 

Our Score

Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ailemle evde genellikle akşam yemekleri sırasında birlikte vakit geçiririz. Haftada bir aile film gecesi yaparız ve birlikte film izleriz. Ayrıca, hafta sonları bahçede oyun oynar ya da yemek pişiririz.


“Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Evde ailemizle vakit geçirmek bizim için çok önemli. Genellikle akşam yemeklerinde bir araya geliriz ve yemeklerin ardından sohbet ederiz. Haftada bir film gecesi düzenleriz; bu gece, herkesin seçtiği filmleri sırayla izleriz ve film sonrası herkesin düşüncelerini paylaştığı bir tartışma yaparız.

Ayrıca, hafta sonları bahçede zaman geçirmekten büyük keyif alırız; burada birlikte oyunlar oynar, mangal yapar ya da sadece açık havada vakit geçiririz. Ayrıca, bazı günlerde birlikte yemek yaparız; bu, hem eğlenceli bir aktivite hem de birlikte vakit geçirmenin harika bir yoludur.



 

Our Score

Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Evimiz oldukça geniş ve rahat. Üç odası var ve büyük bir oturma odası bulunuyor. Mutfak modern ve kullanışlı. Bahçemizde birkaç ağaç var ve yazın burada vakit geçirmek çok keyifli.


“Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Evimiz, dört odalı geniş bir yapıya sahip. Oturma odamız, ailemizle vakit geçirdiğimiz en sevdiğimiz alan. İçerisi ferah ve ışık alıyor.

Mutfak, modern cihazlarla donatılmış ve geniş bir alana sahip. Bahçemizde bir veranda ve birkaç meyve ağacı var; özellikle yaz aylarında bahçede piknik yapmak ve ağaçların gölgesinde dinlenmek harika bir deneyim.

Ayrıca, evin iç tasarımı oldukça konforlu ve her şey ihtiyaca uygun olarak düzenlenmiş.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 Cevapları İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37


Soru : “İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Kısa Cevap : ““İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“İyilik eden, iyilik bulur.” sözü, insanların başkalarına karşı olumlu ve yardımsever davranışlar sergilediklerinde, bu davranışların bir şekilde onlara geri döneceğini anlatır. İnsanlar, çevresindekilere iyi davranarak, yardımlaşarak ve empati göstererek hem kendilerine hem de topluma katkıda bulunurlar.

Bu iyilikler, bazen aynı kişilerden, bazen de hiç beklenmedik anlarda ve yerlerden geri döner. Hayatta iyilik yapmanın, insanın iç huzurunu artırdığı ve yaşamına anlam kattığı da söylenebilir. Özetle, iyilik yapan kişinin karşısına da iyilik çıkar, bu da bir tür evrensel dengeyi ifade eder.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Verilen ipuçlarına göre bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

  1. Pençe
  2. Orman

Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanları anlamlarının başına yazınız.


Cevap :

  • Fırsat : Herhangi bir şey için en uygun zaman, uygun durum.
  • Tuzak : Kuş veya yaban hayvanlarını yakalamaya yarayan araç veya düzenek.
  • İşi düşmek : Birinin yardımına gereksinim duymak.
  • Ummak : Bir şeyin olmasını istemek, beklemek.
  • Dalgınlık : Çevresinde olup bitenleri fark edemeyecek kadar düşünceli olmak.
  • Büyüklük göstermek : Fırsatı varken kötülük yapmamak, bağışlamak, iyi davranmak.

Soru : c. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre yapınız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümüyle ilgili olduğunu birer cümleyle ifade ediniz. Konuşurken anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanınız.


Cevap :

Aslanın fare ile karşılaşması

Aslanın tuza düşmesi

Aslanın yakalanması

Farenin aslanı kurtarması


Soru : b. Metindeki olayların oluş sırasına göre kutucuklara 1, 2, 3 ve 4 rakamlarını yazarak görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz hikâyelerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

1. Aslan ve Fare:

Bir gün ormanda uyuyan bir aslan, küçük bir fare tarafından rahatsız edilir. Aslan, farenin gürültüsüyle uyanır ve onu yakalar. Fare, aslana yalvararak hayatını bağışlamasını ister. Aslan, farenin haline acır ve onu serbest bırakır. Birkaç gün sonra, aslan bir avcı tarafından kurulan tuzağa düşer. Kükreyerek yardım ister. O sırada fare gelir, aslanı tanır ve dişleriyle ağları kemirerek onu kurtarır. Fare, aslanı serbest bırakır ve aslan, farenin küçüklüğüne rağmen büyük bir iyilik yapabileceğini anlar.

2. Kaplumbağa ve Tavşan:

Bir gün tavşan, kaplumbağaya ne kadar yavaş olduğunu söyleyerek alay eder. Kaplumbağa, tavşana bir yarış teklif eder. Tavşan, bu yarışmayı kolayca kazanacağını düşünerek kabul eder. Yarış başlar ve tavşan hemen ileriye fırlar, kaplumbağa ise yavaş yavaş ilerler. Tavşan, kaplumbağanın çok geride olduğunu görünce bir ağacın altında dinlenmeye karar verir ve uyuyakalır. Kaplumbağa ise durmadan ilerler ve tavşanın yanından geçer. Tavşan uyandığında kaplumbağanın yarışı kazandığını görür. Tavşan, yavaş ve istikrarlı olmanın önemini öğrenir.


Soru : b. Kahramanı hayvan olan hikâyelerden en beğendiğinizi sınıfça belirleyiniz. Öğretmeninizin okuyacağı bu hikâyeyi aşağıya yazınız.


Cevap :

Sınıfça en beğendiğimiz hikâye “Kaplumbağa ve Tavşan” oldu. Öğretmenimizin okuyacağı bu hikâye, tavşanın kaplumbağayla alay etmesiyle başlıyor. Tavşan, kaplumbağanın yavaşlığını küçümseyerek onunla bir yarış yapmayı kabul eder. Yarış başladığında, tavşan hızlıca ilerler ve kaplumbağanın onu asla geçemeyeceğini düşünerek dinlenmek için uyuyakalır. Ancak, kaplumbağa sabırla ve azimle yoluna devam eder ve sonunda yarışı kazanır. Bu hikâye, sabrın ve kararlılığın önemini vurgulayan güzel bir ders verir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, güçsüz görünen birinin bile, beklenmedik bir anda güçlü birine yardım edebileceğini ve iyilik yapmanın karşılıksız kalmayacağını anlatan bir hikâyedir. Bu hikâyede, ormanın güçlü hayvanı aslan, küçücük bir fareye iyilik yapar ve ileride bu fare, aslanın hayatını kurtarır. Hikâye, iyilik yapmanın ve sabırlı olmanın önemini vurgular.


5. ETKİNLİK 


Soru : Tuzaktan kurtulmasından sonra arslan ile fare arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? Sırasıyla numaralanmış konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

İşte arslan ile fare arasında geçebilecek konuşmanın sıralaması:

  1. Aslan: “Fare, beni bu tuzaktan kurtardığın için çok teşekkür ederim. Senin gibi küçük bir canlıdan böyle bir yardım alacağımı hiç düşünmemiştim.”
  2. Fare: “Rica ederim, aslan. Senin bana yaptığın iyiliği unutmadım ve zamanı geldiğinde karşılığını vermek istedim.”
  3. Aslan: “Senin gibi küçük ve zayıf görünen birinden bu kadar büyük bir iyilik göreceğimi hiç beklemezdim. Bundan sonra kimseyi küçümsemeyeceğim.”
  4. Fare: “Unutma ki herkesin birbirine ihtiyacı olabilir. Kimseyi küçümsememek ve her canlıya saygı göstermek önemlidir.”
  5. Aslan: “Çok haklısın, fare. Bugün senin sayende bu dersi öğrendim. Sana minnettarım.”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki dizeleri, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Dizelerde hangi noktalama işaretlerinin tanıtıldığını belirleyip noktalı yerlere adlarını yazınız.


Cevap :

  • Adımı sorsan bana, “Virgül” derim sana. Eş görevli kelimeler gelirse art arda Bil ki bu kelimeler arasında beklerim. Sıralanan kelimelerin arasıdır yerim.
  • Diyelim bir cümle yazacaktın, Satırın en sonuna vardın. Sığmadıysa satıra son kelimen, Telaş yapma hemen. Sığan hecesini yazıp kelimenin Satırın sonuna “kısa çizgi” çek, Kelimenin diğer hecelerini Alt satıra yazmaya devam et. **”Kısa çizgi”**dir benim adım.
  • Ali’ye, Ayşe’ye, İzmir’e, Hakkâri’ye… İşte buna benzer kelimelere Hemen yazılmaz ekler. Ekler, önce beni bekler. **”Kesme işareti“**dir benim adım.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki varlıkların adlarını sıralayarak örnekteki gibi birer cümle yazınız. Cümleleri yazarken sıraladığınız kelimelerin aralarına virgül koymayı unutmayınız.


Cevap :

  • Birinci grup (Meyveler): Nar, portakal, elma ve muzu manavdan aldım.
  • İkinci grup (Kıyafetler): Tişört, bot, şort ve şapka eksik olan ihtiyaçlarımdır.
  • Üçüncü grup (Hayvanlar): İnek, koyun, horoz ve tavşan çiftlikte geziyorlardı.
  • Dördüncü grup (Sebzeler): Lahana, salatalık, domates ve havuç almak için pazara gitti.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Okulunuzda gördüğünüz duvar yazılarını inceleyiniz.


Cevap :

Bu kısmı kendi okunuza göre yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

“İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“İyilik eden, iyilik bulur.” sözü, insanların başkalarına karşı iyi davranışlarda bulunmasının sonunda kendilerine de iyi şeyler olarak döneceğini ifade eder. Yani, iyi bir insan olmak, karşılığında iyilikle ödüllendirilmek anlamına gelir.


““İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“İyilik eden, iyilik bulur.” sözü, insanların başkalarına karşı olumlu ve yardımsever davranışlar sergilediklerinde, bu davranışların bir şekilde onlara geri döneceğini anlatır. İnsanlar, çevresindekilere iyi davranarak, yardımlaşarak ve empati göstererek hem kendilerine hem de topluma katkıda bulunurlar.

Bu iyilikler, bazen aynı kişilerden, bazen de hiç beklenmedik anlarda ve yerlerden geri döner. Hayatta iyilik yapmanın, insanın iç huzurunu artırdığı ve yaşamına anlam kattığı da söylenebilir. Özetle, iyilik yapan kişinin karşısına da iyilik çıkar, bu da bir tür evrensel dengeyi ifade eder.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44


2. Sınıf Türkçe Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 Cevapları İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44


Soru : Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaş edinirken öncelikle karşımdaki kişinin dürüst ve güvenilir olmasına dikkat ederim. Birlikte vakit geçirirken rahat hissetmek ve kendimi olduğum gibi ifade edebilmek benim için çok önemlidir.

Ayrıca, ortak ilgi alanlarına sahip olmak, arkadaşlıkları daha eğlenceli ve anlamlı kılar. Birlikte farklı aktiviteler yapabileceğimiz ve fikir alışverişinde bulunabileceğimiz kişilerle arkadaş olmayı tercih ederim. Samimiyet, saygı ve karşılıklı anlayış da sağlam bir arkadaşlık kurmanın temel taşlarıdır. Bu değerlere sahip kişilerle kurduğum arkadaşlıklar, genellikle uzun ömürlü ve sağlam olur.


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde sözü edilen hayvanlara ait görselleri boyayınız.


Cevap :

Boyamayı isteğinize göre güzel bir şekilde yapınız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre noktalı yerlere uygun adları yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

 


Soru : b. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


• Aşağıdakilerden hangisi Yavaş’ın Benekli’ye sorduğu sorulardan biri değildir?


Benimle arkadaş olur musun?
Sen de hızlı yürüyebilir misin?
Sen yavaş yürüsen olmaz mı?

Cevap :


• Aşağıdakilerden hangisi Sarman’ın Yavaş’a söylediği bir cümledir?


zin verirsen biraz daha uyuyabilirim.
Böyle miskin miskin yatmasana.
Gel birlikte yürüyelim biraz.

Cevap :


• Aşağıdakilerden hangisi Hızlı’nın Yavaş’a söylediği bir cümledir?


Anlaşılan sen hızlı yürüyen birisin.
Sanırım benimle yürümek istemezsin.
Bir arkadaşla yürümeyi ben de çok isterim.

Cevap :


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Yavaş’ın yerinde siz olsaydınız birlikte yürümek için Benekli ve Sarman’a neler söylerdiniz? Onları nasıl ikna ederdiniz? Anlatınız.


Cevap :

 


Soru : b. Yavaş ile Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte neler yapmış olabilirler? Tahminlerinizi kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

 


Soru : c. Aşağıdaki kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.


Kısa Cevap : ““Arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlık kelimesi bana güven, samimiyet, sadakat, paylaşım, destek, anlayış, eğlence, dayanışma, sevgi ve beraberlik gibi kavramları hatırlatıyor.

Arkadaşlık, zor zamanlarda birbirine destek olmayı, sevinçleri ve üzüntüleri paylaşmayı, karşılıklı saygı ve anlayış içinde bir arada olmayı ifade eder. Ayrıca, arkadaşlık eğlenceli anlar, keyifli sohbetler ve birlikte yapılan güzel anılarla doludur.


Soru : ç. Arkadaşlarınızda olmasını isteyeceğiniz özelliklerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Miskin
  • Kıskanç
  • [✓] Nazik
  • [✓] Olumlu
  • Sabırsız
  • Bencil
  • [✓] Yardımsever
  • [✓] Şakacı
  • [✓] Çalışkan
  • [✓] Dürüst
  • [✓] Adil
  • Cimri

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını düşününüz. Bunların yerlerine yazılabilecek aynı anlamdaki kelimeyi seçenekler arasından bulup başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.


  • Kişi adları büyük harfle başlar.
    • Cümle: Ali, bugün sinemaya gidecek.
  • Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar.
    • Cümle: Köpeğimiz Karabaş, bahçede oynuyor.
  • Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
    • Cümle: Ramazan Bayramı’nda ailece toplandık.
  • Yer adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
    • Cümle: Ankara, Türkiye’nin başkentidir.
  • Belirli bir tarih bildiren gün ve ay adları büyük harfle başlar.
    • Cümle: Doğum günüm 15 Temmuz Cuma günüydü.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Bir sınıftaki öğrenciler, okullarında gördükleri duvar yazılarını incelemişler. Bu duvar yazılarından hareketle sınıf panosunu görseldeki gibi düzenlemişler. Panodaki yazıları inceleyip bu çalışma hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Arkadaşlarımızla bir arada programlı ve düzenli olarak çalışırız. Birbirimizi saygı duyarız. birbirimizi severiz.


Soru : b. Siz de benzer bir çalışma yapınız. Yazacağınız yazılarda eğlenceli ifadelere, “gülmekten kırılmak” gibi deyimlere yer veriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Alfabemizdeki harfleri, sırasıyla numaralandırıp defterinize yazınız. Bu sıralamada  da yararlanarak aşağıdaki çocukların adlarını listeden bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Benim adım Aykut. Adım, alfabemizin ilk harfiyle başlar, beş harflidir.
  • Benim adım Derya. Adımın üç harften oluşan ilk hecesinde alfabemizin 6. harfi de var.
  • Benim adım Azra. Adımda alfabemizin hem ilk hem de son harfi var.
  • Benim adım Duygu. Adımın ilk hecesinde alfabemizin 5. harfi, son hecesinde alfabemizin ilk harfi var.
  • Benim adım Mete. Adım dört harften oluşuyor. Adımdaki 2. ve 4. harfler aynıdır.
  • Benim adım Ömer. Adımın ilk hecesi tek harften oluşuyor. Adımın son harfi ise alfabemizin 21. harfidir.


 

Our Score

“Arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Güven, paylaşım, sadakat, samimiyet, destek “arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimelerdir.


““Arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Arkadaşlık kelimesi bana güven, samimiyet, sadakat, paylaşım, destek, anlayış, eğlence, dayanışma, sevgi ve beraberlik gibi kavramları hatırlatıyor.

Arkadaşlık, zor zamanlarda birbirine destek olmayı, sevinçleri ve üzüntüleri paylaşmayı, karşılıklı saygı ve anlayış içinde bir arada olmayı ifade eder. Ayrıca, arkadaşlık eğlenceli anlar, keyifli sohbetler ve birlikte yapılan güzel anılarla doludur.



 

Our Score

Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Arkadaş edinirken, dürüst, güvenilir ve samimi olmasına dikkat ederim. Ortak ilgi alanlarımızın olması da önemlidir.


“Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Arkadaş edinirken öncelikle karşımdaki kişinin dürüst ve güvenilir olmasına dikkat ederim. Birlikte vakit geçirirken rahat hissetmek ve kendimi olduğum gibi ifade edebilmek benim için çok önemlidir.

Ayrıca, ortak ilgi alanlarına sahip olmak, arkadaşlıkları daha eğlenceli ve anlamlı kılar. Birlikte farklı aktiviteler yapabileceğimiz ve fikir alışverişinde bulunabileceğimiz kişilerle arkadaş olmayı tercih ederim. Samimiyet, saygı ve karşılıklı anlayış da sağlam bir arkadaşlık kurmanın temel taşlarıdır. Bu değerlere sahip kişilerle kurduğum arkadaşlıklar, genellikle uzun ömürlü ve sağlam olur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Haydi Çiçek Olalım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Haydi Çiçek Olalım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45


2. Sınıf Türkçe Haydi Çiçek Olalım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 45


HAYDİ ÇİÇEK OLALIM 

Gönüller arı olsun,
Gelin çiçek olalım.
Petekler sevgi dolsun,
Gelin çiçek olalım.
Sevgiler kucak kucak,
Küskünlük olsun uzak.
El ele tutuşarak
Gelin çiçek olalım.
(…)
Yurdumuz kucaklasın,
Kucağında saklasın,
Bütün dünya koklasın,
Gelin çiçek olalım.
Sevginin hecesinde,
Dostluğun yücesinde,
Bir çocuk bahçesinde,
Gelin çiçek olalım…
Bestami YAZGAN
Uçtu Uçtu Şiir Uçtu
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score
error: Content is protected !!