3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 234-235-236 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrikli Araçları Hatalı Kullanmayalım Metni Cevapları Sayfa 234, 235, 236


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrikli Araçları Hatalı Kullanmayalım Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 234-235-236 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 234-235-236


Yusuf ve annesi sokakta yürürken elektrik direğinden bir kablonun kopup yere düştüğünü fark ederler. Esen rüzgârın etkisi ile kablonun sallandığını ve sallanırken de kıvılcım çıkardığını görürler.


Soru : Bu durum ne gibi tehlikeler oluşturabilir?


Cevap :

Elektrik çarparak yaralanabilir ve hayati tehlike geçirebiliriz.


Soru : Böyle bir durumla siz karşılaşsaydınız ne yapardınız?


Cevap :

Böyle bir durumda 112 acil durumlar numarasını aramamız veya belediye yetkilerine ulaşarak kimsenin zarar görmemesi için bilgi vermemiz gerekir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 237-238 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrik Çarpmasına Dikkat Edelim Metni Cevapları Sayfa 237, 238


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Elektrik Çarpmasına Dikkat Edelim Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 237-238 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 237-238


Araştıralım


Soru : Elektrik tesisatının veya ev araç gereçlerinin tamirini kimler yapar?


Cevap :

Elektrik tesisatının veya ev araç gereçlerinin tamirini elektrik ustaları yapar.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 228-229-230-231-232 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dünyamız Atık Pilleri Ne Yapacağız? Metni Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dünyamız Atık Pilleri Ne Yapacağız? Metni Cevapları 


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 228-229-230-231-232 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 228-229-230-231-232


Soru : Evimizde kullandığımız pillerin bitmesi durumunda ne yaparız?


Cevap :

Evimizde kullandığımız pillerin bitmesi durumunda bir kutu içerisinde biriktiririz. Artından biten pilleri okulumuzda veya çevremizde var olan atık kutularına atarak geri dönüşüme göndermemiz gerekir.


Soru : Okulumuzda ya da çevremizde atık pillerle ilgili herhangi bir çalışma var mı?


Cevap :

Evet. Var. Geri dönüşüm kutuları konularak pillerin geri dönüşüme gitmesi sağlanmaktadır.


Soru : Atık piller çevreye ne gibi zararlar verebilir?


Kısa Cevap :

Atık piller çevreye doğal ekosistem ve yer altı sularına karışarak zarar vermektedir. Atık pillerin içerisinde var olan kimyasal maddeler çevreye zarar vermekte ekosistem ve canlı yaşamında tahriplere yol açmaktadır.

Uzun Cevap :

Pillerin içerisinde var olan maddeler toprağa ve ardından yer altı sularına karışarak zehirlenmelere ve tahriplere neden olabilir.

Bu metaller yer altı sularında su kirliliğine neden olur. Toprağa ve yer altı sularına karışarak tüm ekosisteme zarar vermektedir.

Sonuç olarak büyük zararı olan pilleri çöp kovasına değil geri dönüşüme kazandırılması gerekmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


Birlikte Yapalım 7.4. “Atık Pil Kutusu Yapıyorum”


Güvenli Çalışalım : Makas kullanırken öğretmenimizden yardım alalım. Yapıştırıcının kapağını kapatmayı unutmayalım.

Gerekli Malzemeler : ✓ Karton kutu ✓ Atık pil görselleri ✓ Makas ✓ Pil görselleri ✓ Yapıştırıcı

Nasıl Yapalım?

● Kutuyu açılmayacak şekilde kenarlarından yapıştıralım.
● Üzerine atık pil ile ilgili görseller yapıştırarak ya da çizerek şekillendirelim.
● Kutunun üst kısmına pil girecek kadar bir delik açalım.
● Yaptığımız bu atık pil kutularını evimizin veya apartmanımızın uygun bir yerine koyalım.
● Biriken atık pilleri sınıfça ayda bir toparlayarak öğretmenimizle birlikte TAP’a kargo ile gönderelim.


Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım


Soru : Atık pillerin çevreye vereceği zararları ve bu konuda yapılması gerekenleri arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Atık piller, toprağa ve sulara zarar vererek insanların, bitkilerin ve hayvanların büyük zararlar görmesine neden olmaktadır.

Bu zararların engellenmesi için pil atıkları hakkında insanlara eğitici bilgiler ve kamu spotlarıyla eğitilmesi gerekir. Ayrıca çevremizde atık piller için geri dönüşüm kutularının yerleştirilmesi gerekmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları


Göster kendini


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını belirtilen karelere yazarak bulmacayı çözelim.


Çamaşır makinesini çalıştıran enerji kaynağı.

Cevap : ŞEHİR ELEKTRİĞİ

Diz üstü bilgisayarların kullandığı elektrik enerjisi.

Cevap : BATARYA

Saatlerin çalışmasını sağlayan enerji kaynağı.

Cevap : PİL

Elektrikli aleti çalıştırmak için fişin takıldığı yer.

Cevap : PRİZ

Isınma amaçlı kullanılan elektrikli aracımız.

Cevap : KLİMA

Kullanım süresi bitmiş piller.

Cevap : ATIK PİL


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları


Sıra Sizde


A. Aşağıda verilen görsellerin altına hangi elektrik kaynağı ile çalıştığını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları”

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.


(atık pil kutusuna-prize-pil-şehir elektriği-akü-batarya)


Cevap :

1. Ütüler şehir elektriği ile çalıştığı için fişini prize takmalıyız.

2. Hesap makinesi ve saat gibi cihazlar pil ile çalışmaktadır.

3. Birden fazla pilin bir araya gelmesi ile oluşturulan elektrik kaynağına batarya denir.

4. Arabaların çalışması için ilk enerjiyi akü sağlar.

5. Biten pillerimizi atık pil kutusuna atmalıyız



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 239-240-241 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Neler Öğrendik? Metni Cevapları Sayfa 239, 240, 241


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Neler Öğrendik? Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 239-240-241 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 239-240-241


Sıra Sizde


A. Aşağıdaki cümlelerde boşlukları uygun sözcüklerle doldurdunuz.


(112-fişini-cisim-uzman kişilere-uzakta)


Cevap :

1. Elektrik prizlerine herhangi bir cisim sokmamalıyız.

2. Arızalanan elektrik aletinin tamirini uzman kişilere yaptırmalıyız.

3. Kullanmadığımız elektrik aletlerinin fişini prizden çekmeliyiz.

4. Uçurtmalarımızı elektrik direklerinden ve tellerinden uzakta uçurmalıyız.

5. Elektrik çarpan birine yardım etmek için 112 acil yardımı aramalıyız.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

(D) 1. Islak elle elektrikli aletlere dokunmamalıyız.

(D) 2. Gereksiz yanan lambaları söndürmeliyiz.

(Y) 3. Elektrikli aletlerin fişi her zaman takılı olmalıdır.

(D) 4. Ucu açık kablolara dokunmamalıyız.

(Y) 5. Elektrikli aletler yangınlara sebep olmaz.


C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Elektrik çarpmasına sebep olabilecek durumlar nelerdir?


Kısa Cevap :

Elektrik çarpmasına sebep olabilecek durumlara genel olarak ; prizlere cisimler sokmak, sigortayı kapatmadan tadilat yapmak, ıslakken elektrikli cihazları çalıştırma örnek olarak verilebilir.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde Elektrik çarpmasına sebep olabilecek durumlar şunlardır ;

  • Prizlere metal cisimler sokmak
  • Prizlere ıslak dokunmak
  • Açık veya yıpranmış kablolara dokunmak
  • Sarkan elektrik tellerine dokunmak
  • Açık prizlere ellemek
  • Islakken elektrik araç ve gereçlere dokunmak

2. Elektrik çarpmasından korunmak için neler yapılabileceğini yazınız.


Kısa Cevap :

Elektrik çarpmasından korunmak için neler yapılabilecekler başlıca ; ıslak bir şekilde elektronik cihazlara dokunmamak, prizlere ıslak dokunmamak ve prizlere bir cisim sokmamak örnek olarak verilebilir.

Uzun Cevap :

Madde Madde Elektrik çarpmasından korunmak için neler yapılabileceklerimiz şunlardır ;

  • Prizlere cisimler sokmamak
  • Islakken elektrikli araçlara temas etmemek
  • Prizlere koruma başlıkları koymak,
  • Sigortaları yüksek yerlere yapmak
  • Prizleri çocukların yetişmeyeceği bir yere koymak
  • Su ile temas eden elektronik cihazlardan uzak durmak
  • Prizlerde topraklama hatlarının olması

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadeler doğruysa ‘’D’’, yanlışsa ‘’Y’’ yönündeki okları takip ederek çıkış kapısını bulunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 242-243-244-245-246-247 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 242-243-244-245-246-247 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 242-243-244-245-246-247


7. Ünite Değerlendirme Testiti


1. fırın-el feneri-araba Yukarıdaki elektrikli araçların elektrik kaynakları sırasıyla hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) Pil, batarya, akü
B) Şehir elektriği, pil, akü
C) Şehir elektriği, akü, batarya


2. Kullanım süresi bitmiş doğaya atılmamalıdır. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki sözcüklerden hangisi gelmelidir?


A) Yaprak B) Tahta C) Pil


3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Biten pilleri atık pil kutusuna atmalıyız.
B) Gündüz vakti lambaları yakmalıyız.
C) Arızalı elektrikli araçları kendimiz tamir etmeliyiz.


4. Aşağıdakilerden hangisi ısınma amacıyla kullanılan elektrikli araçlardandır?


Cevap : B Şıkkı


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 243 Cevapları


5. Aşağıdakilerden hangisini yaparken her zaman elektrik enerjisine ihtiyaç duyarız?


A) Bilgisayar kullanırken
B) Kitap okurken
C) Yürüyüş yaparken


6. Yukarıda verilen eşleştirmelerden kaç tanesi doğrudur?


A) 1 B) 2 C) 3


7. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi doğrudur? (Sırlama : Elektrikli Araç-Elektrik Kaynağı)


A) Çamaşır makinesi Pil
B) Bulaşık makinesi Şehir elektriği
C) Klima Batarya


8. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Fişleri prizden çıkarırken kablodan çekip çıkarmalıyız.
B) Kabloların üstüne eşya yerleştirmeliyiz.
C) Kırılmış prizleri ve yıpranmış kabloları uzman kişilere tamir ettirmeliyiz.


9. Elektrik çarpmış birine yardım için hangisi yapılmamalıdır?


A) Elektriği kesmek için şalterler kapatılmalıdır.
B) Plastik eldiven takarak kuru bir tahta parçası ile elektrikli araç uzaklaştırmalıdır.
C) Elektrikli aletin üzerine su dökülmelidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 244 Cevapları


10. Aşağıdaki görsellerden hangisi elektrikli ev araç gereçlerindendir?


Cevap : A Şıkkı


11. Aşağıdakilerden hangisi elektrik kaynağı değildir?


A) akü       B) pil       C) gözlük


12. Aşağıdakilerden hangisi birkaç pilin bir araya gelmesiyle oluşan elektrik kaynağıdır?


A) Pil
B) Batarya
C) Akü


13. ★. Çamaşır makinesi ve buzdolabı pille çalışır.
▲. El feneri şehir elektriği ile çalışır.
˜. Telsizler ve şarjlı lambalar batarya ile çalışır.
Yukarıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) ˜
B) ★
C) ▲


14. Atık piller ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Biten piller atık pil kutusuna atılmalıdır.
B) Atık pil sayısını azaltmak için şarjlı pil kullanılmalıdır.
C) Atık piller çöpe atılmalıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 245 Cevapları


15. Elektrik çarpmış birine nasıl yardım edebiliriz?


A) Şalterleri kapatıp 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aramalıyız.
B) Elektrik çarpan kişiyi hemen elinden tutup çekmeliyiz.
C) Elektrik çarpan kişinin üzerine su dökmeliyiz.


16. Aşağıdaki elektrikli araçlardan hangisi pil ile çalışmaktadır?


A) Televizyon kumandası
B) Dizüstü bilgisayar
C) Ütü


17. Elektrik enerjisinin iletilmesinde kullanılır. Boşluk bırakılan yere aşağıdaki sözcüklerden hangisi gelmelidir?


A) Lamba
B) Kablo
C) Isıtıcı


18. ●. Islak zeminlerde elektrikli araçlar kullanılmalıdır.
▲. Elektrikli araçlar çalışırken hareket ettirilir.
¢. Kırık prizler tamir ettirilmelidir.
Yukarıda verilen ifadelerden hangileri yanlıştır?


A) ● – ▲ – ■
B) ▲ – ¢
C) ● – ▲


19. – Bozulan elektrikli araçların tamirini uzman kişiler yapmalıdır.
– Elektrikli aletleri kullanmadığımız zaman fişini çekmeliyiz.
– Elektrikli aletleri suyla temas ettirmemeliyiz.
Yukarıdaki ifadelerin kaç tanesi doğrudur?


A) 1 B) 2 C) 3



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Renk Koku Metni Cevapları Sayfa 112, 113


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Renk Koku Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 112-113


Birlikte Yapalım 4.3. Maddeleri Özelliklerine Göre Ayıralım


Gerekli Malzemeler
✓ Paket lastiği
✓ Gazete
✓ Sünger
✓ Kaşık
✓ Ceviz
✓ Taş
✓ Cam bardak
✓ Plastik cetvel

Nasıl Yapalım?
● Malzemeleri masamızın üzerine koyalım ve sırayla özelliklerini inceleyelim.
● Aşağıdaki tabloya malzemelerin özelliklerini işaretleyelim. (Bir madde birden fazla özelliğe sahip olabilir.)


“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112-113 Cevapları”

Soru : Sınıfınızdan üç madde seçerek tabloya yazınız ve özelliklerini işaretleyiniz.


Cevap :

Akıllı tahta: Sert, kırılgan, pürüzsüz

Sıra: Sert, kırılgan, pürüzlü

Pencere: Kırılgan, pürüzsüz



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 109-110-111 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pürüzlü-Pürüzsüz Olma Metni Cevapları Sayfa 109, 110, 111


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pürüzlü-Pürüzsüz Olma Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 109-110-111 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 109-110-111


Soru : Ağaç gövdesi mi yoksa pencere camı mı daha pürüzlüdür?


Cevap :

Ağaç gövdesi pencere camından daha pürüzlü olarak gözlemleyebiliriz. Bunu deri ve görme duyumuzla anlayabiliriz.


Soru : Bunu hangi duyu ya da duyularımızla anlayabiliriz?


Cevap :

Bu durumu derimiz yardımıyla ve gözümüz yardımıyla anlarız.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Birlikte Yapalım 4.2. Pürüzsüz, pürüzlü


Gerekli Malzemeler:
✓ Kırmızı ve beyaz renklerde krepon kâğıdı
✓ Makas
✓ Yapıştırıcı
✓ A4 kağıdı

Nasıl Yapalım?
● A4 kâğıdına yandaki gibi ay yıldız çizelim.
● Kâğıdın yüzeyi pürüzlü mü, pürüzsüz mü?


Cevap : Pürüzsüzdür.


● Krepon kâğıtlarını küçük parçalar hâlinde keselim.
● Küçük parçaları elimizle yuvarlayalım. Yuvarladığımız kâğıtlardan beyaz olanıyla ay yıldızı kaplayalım. Diğer yerler kırmızı olacak şekilde yapıştıralım.
● Tamamladığımız çalışmanın üzerinde elimizi gezdirelim.
Pürüzlü mü, pürüzsüz mü?


Cevap : Pürüzlüdür.


1. Pürüzlü bir yüzey nasıl pürüzsüz hâle getirilebilir? 


Cevap :

Pürüzlü bir yüzey nasıl pürüzsüz hâle getirebilmek için zımpara, sıva gibi düzleştirici malzemelerle bu işlemleri yapabiliriz.


2. Pürüzsüz bir yüzey nasıl pürüzlü hâle getirilebilir? 


Cevap :

Pürüzsüz bir yüzey nasıl pürüzlü hâle getirmek için eklemeler yapılabilir, boya, eklemelerle pürüzlü bir hal alabilir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 105-106-107-108 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sertlik-Yumuşaklık Metni Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sertlik-Yumuşaklık Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 105-106-107-108 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 105-106-107-108


Soru : Varlıkların sert veya yumuşak olduğunu dokunma duyumuzla algılayabiliriz. Aşağıdaki maddelerden hangisi yumuşak, hangisi serttir? Eşleştirelim.


Cevap :

  • Yastık yumuşak
  • Çaydanlık serttir.

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


1. Aşağıdaki malzemeleri yumuşaktan sert olana doğru sıralayınız. 


Cevap :

  • Sırasıyla: Ekmek tahtası – Yemek Kaşığı – Pipet- Paket Lastiği – Pamuk

2. Eşyaların yapımında kullanılan maddelerin sert ya da yumuşak olmasının getireceği avantajlar nelerdir?


Cevap :

Eşyaların yapımında kullanılan maddelerin sert ya da yumuşak olması, kullanım kolaylığı açısından çok önemlidir. Maddeleri kesmek için sert maddelere ihtiyaç varken, etleri saklamak için kapların yumuşak olması gerekmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Esneklik

Lastik, sünger gibi birçok maddeyi eğebilir, bükebilir, uzatabilir veya sıkıştırabiliriz. Bu şekilde maddenin şeklini değiştirebiliriz. Şekli kolaylıkla değişebilen maddeler esnek maddelerdir. Esnek maddelere uygulanan kuvvet kaldırıldığında tekrar eski şekline döner.

Kırılganlık

Cam, porselen gibi sert maddelerin esneklik özelliği yoktur. Herhangi bir etki sonucu kırılabilir. Böyle maddeler kırılgan maddelerdir. Kırılgan maddelerin kırılganlık özellikleri aynı olmayabilir. Bazılarına az bir kuvvet uygulandığında çabucak kırılabilirken bazılarının kırılması için fazla kuvvet gerekir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 101-102-103-104 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 101-102-103-104 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104


Soru : Görselde neler görüyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap :

Bir manav tezgahı ver alışveriş yapan insanları, sokakta dolaşan insanları görüyorum.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Soru : Arkadaşlarınızın seçtiği maddeyi tahmin ederken bu maddelerin hangi özellikleri tahmininizi destekledi?


Cevap :

Maddenin sertliği, kokusu, esnekliği, pürüzlü olup olmaması gibi özellikler etkili oldu.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Aşağıda maddeyi niteleyen özellikler verilmiştir. Bu özellikleri belirlerken hangi duyu organlarımızı kullanırız? Yazınız. Maddelerin özelliklerini belirlerken birden fazla duyu organımızı da kullanabildiğinizi unutmayalım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 200, 201


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201


A. Aşağıda görselleri verilen araçlardan aydınlatma amaçlı kullanılan araçların kutucuğunu işaretleyiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200-201 Cevapları”

B. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Islak zeminde saç kurutmak neden tehlikelidir?


Cevap : Elektrik çarpmasına neden olur.


2. Atık pillerin çevreye verdiği zararlar neler olabilir?


Cevap : Toprak ve su kirliliğine neden olur.


3. Hangi durumlar elektrik çarpmasına neden olur?


Cevap : Elektrikli araçlara ıslak elle dokunmak, prize elektrikli araçların fişi dışında başka cisimler sokmak vb.


C. Aşağıda verilen soruların doğru cevabını işaretleyiniz. 


1. Aşağıdaki araçlardan hangisinin elektrik kaynağı görselleri verilen araçlar ile aynıdır?


A) Kumanda B) Cep telefonu C) Süpürge makinası


2. • Düşük elektrik enerjisi üreten enerji kaynağıdır.
• Saatlerde enerji kaynağı olarak kullanılır.

Yukarıda hangi elektrik enerjisi kaynağı hakkında bilgi verilmiştir?


A) Pil B) Akü C) Batarya


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


3. Beren: Televizyon kumandasında pil elektrik kaynağı olarak kullanılır.

Mert: Piller aküden daha fazla elektrik enerjisi üretir.

Selin: Atık piller çevreye atılmamalıdır.

Pil ile ilgili olarak hangi öğrencinin ifadesi yanlıştır?


A) Beren B) Mert C) Selin


4. Sevim, “Elektrikli Araçlar” ünitesi ile ilgili hazırlığı sunumda aşağıdaki görselleri kullanıyor. Elektrikli soba Elektrikli radyatör

Buna göre Sevim’in sunusunun konusu aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) Isınma amaçlı kullanılan elektrikli araçlar
B) Elektriğin güvenli kullanımı
C) Pil ile çalışan elektrikli araçlar


5. Aşağıdakilerden hangisi elektrik çarpmasına karşı alınacak önlemlerdendir?


A) Yıpranmış fişlerin kullanılması
B) Islak elle prize dokunmak
C) Bozulan elektrikli araç-gereçlerin alanında uzman kişilerce tamir edilmesi


6. Aşağıda bazı elektrik kaynaklarının görselleri verilmiştir.Buna göre görseli verilmeyen elektrik kaynağı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


A) Elektrik santrallerinde üretilir.
B) Birden fazla pilin bir araya gelmesiyle oluşur.
C) Duvar saatinin çalışmasını sağlayan elektrik kaynağıdır.



 

Our Score
error: Content is protected !!