3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 28, 29
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29 TUNA Yayınları”
A. Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
Dünya’nın yüzeyi karalar ve sular ile kaplıdır.
Hava katmanına atmosfer adı verilir.
Kara ve su katmanları hava katmanı ile temas hâlindedir.
Ovalar, dağlar çöller kara katmanında bulunur.
Dünya yüzeyinde sular, karalardan daha fazla yer kaplar.
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y”, yazınız.
Cevap:
(Doğru)Hava katmanı, Dünya’nın etrafını sarar.
(Doğru) Okyanuslar, denizler, göller, buzullar, yer altı suları ve akarsular su katmanını oluşturur.
(Yanlış)Hava, sadece hava katmanında bulunur.
(Yanlış)Uzaydan bakıldığında Dünya kahverengi bir küreye benzer.
(Doğru) Hava görülmez ama havanın etkisi hissedilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
C. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların numaralarını mavi kaleye, yanlış olanlarınkini kırmızı kaleye yazınız.
Cevap:
Mavi : 2 ve 4
Kırmızı : 1, 3 ve 5
1 Yer altı suları, kara katmanının bir parçasıdır.
2 Dünya’nın etrafını saran katman hava katmanıdır.
3 Su katmanında insan ve kedi gibi canlılar yaşar.
4 Taş ve toprak, kara katmanında yer alır.
5 Bulutlar, hava tabakasında yer alır.
Ç. Aşağıdaki görselde katmanlar adlandırılırken bazı hatalar yapılmıştır. Bu hataların düzeltilmesi için hangi katmanların adlarının yer değiştirmesi gerektiğini aşağıdaki noktalı yere yazınız.
Cevap:
Hava katmanı ile su katmanı yer değiştirmelidir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 21, 22
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22 TUNA Yayınları”
A. Aşağıda görselleri verilen cisimlerden Dünya’nın şekline benzeyenlerin altındaki kutucuğa “✓” işareti koyunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22 TUNA Yayınları”
B. Dünya’nın iç katmanlarının isimlerini aşağıya yazınız ve her bir katmanın özelliklerini açıklayınız.
Cevap:
1. İç çekirdek: Dünya’nın merkezinde yer alan bu katman en sıcak katmandır.
2. Dış çekirdek: İç çekirdeği saran katmandır. Sıcaklığı iç çekirdekten daha azdır.
3. Manto: Dış çekirdek ile yer kabuğu arasında yer alır. Yapısında erimiş kayaların oluşturduğu magma bulunur.
4. Yer kabuğu: Dünya’nın yüzeyini oluşturan ve canlıların yaşadığı katmandır. Bu katmana kara katmanı da denir. Bu katman deniz ve okyanus diplerinde ince, karaların olduğu bölgelerde daha kalındır.
3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
C. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru)Dünya’nın şekli alttan ve üstten basık küreye benzer.
(Doğru) Galileo, Dünya’nın şeklinin küreye benzediğini söyleyen bilim insanlarındandır.
(Doğru)İç çekirdek, Dünya’nın en sıcak katmanıdır.
(Yanlış)Mayalar, Dünya’yı denizde yüzen düz bir tepsiye benzetmişlerdir.
(Yanlış)Magma, Dünya’nın en içteki katmanıdır.
Ç. Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
Dünya katmanlardan oluşur.
Çekirdek İç ve dış çekirdek olmak üzere iki kısımdan oluşur.
Çekirdek ve manto katmanları, yer kabuğunun altında bulunur.
Kara katmanına yer kabuğu denir.
D. Dünya’nın şeklinin küreye benzediğini ispatlayan örnekleri aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap:
Dünya’nın uzaydan çekilmiş fotoğrafları, hep aynı yöne uçan uçağın uçuşa başladığı noktaya varması vb.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Fen BilimleriTUNA Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; İlkokul eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz okulda başarılı olması amacıyla “3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu Fen Bilimleri öğretmenimiz tarafından ödevlerinizi kontrol etmeniz amacıyla hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları TUNA Yayınları”
İlkokul “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alan mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklayarak veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Fen Bilimleri Ders Kitabı cevaplarınıza kolay bir şekilde ulaşarak ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları TUNAYayınları” ders kitabı konusunda aklınıza takılan kısımları konu altında yer alan en alt kısımda yer alan yorumlar kısmına sorarak Fen Bilimleri Öğretmenimizden en güvenilir ve hızlı cevapları alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Anka Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 38 Cevapları
Soru : Birisi gelip yapraklarımı kopardı. Aşağıdaki bulmacayı çözerek yapraklarımı bulmama yardım eder misiniz? Soruların karşısındaki yapraklarda bulunan harfi, aşağıda verilen yerlere yazarak adımı da öğrenebilirsiniz.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 39 Cevapları
Hatice ile Baha, duyu organlarının sağlığını korumak için neler yapılması gerektiğini doktora danıştı.
Soru : Doktor, duyu organlarımızın sağlığını korumak için neler anlatmış olabilir? Aşağıda verilen boşluklara yazalım.
Cevap :
Kulak : Gürültüden uzak durması ve kulağına bir cisim sokmaması gerektiğini
Deri : Güneş ışınlarından uzak durması ve banyo yapması gerektiğini
Burun : Burnunu temiz tutması ve bir cisim sokmaması gerektiğini
Göz : Elektronik cihazlara yakında bakmaması gerektiğini
Dil : Sıcak ve soğuk içecekler ve yiyecekler tüketmemesi gerektiği ve dişlerini fırçalarken temiz tutması gerektiğini
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 40 Cevapları
Soru : Aşağıda duyu organlarımızın resimleri verilmiştir. Duyu organlarımızın görevlerini karşılarındaki noktalı yerlere örnekteki gibi yazalım.
Cevap :
Burun : Burnumuz koku alma duyu organıdır. Kokunun dışında solunumla da görevli bir organdır.
Deri : Bir şeye dokunduğumuzda onu hissetmemize yarar.
Dil : Yiyeceklerin tadını almamıza ve ağzımızda parçalamamıza yardımcı olur.
Göz : Etrafımızda var olan nesneleri görmemize yarar.
Dünyamız alt ve üst kısımları basık olarak adlandırılmaktadır. Dünyamız orta kısımları ise kutup bölgelerine göre daha şişkin bir yapıya sahiptir. Dünyamızın geometrik bir şekil olan Geoit’in olarak adlandırılmaktadır. Dünyamızın bilimsel olarak adı ”Jeoit’tir.”
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Acaba Dünya’nın şekli ile ilgili öne sürülen bu fikirler, günümüze gelinceye kadar nasıl değişime uğramıştır?
Maddeler Halinde Dünyanın şekli ile ilgili düşüncelerden bazıları şunlardır:
Babiller dünyanın şeklini bir tepsi gibi dümdüz olduğunu söylemişlerdir.
Mayalar ise ; dünyanın şeklini yüzen bir timsah şeklinde olduğunu söylemişlerdir.
Eski Hititliler ise, Okyanusta yüzen dev bir kaplumbağanın üstündeki dört filin taşıdığı söylemişlerdir.
İlk Yunan Düşünürler ise ; etrafının nehirlerle çevrili bir tepsi olarak düşünmüşlerdir.
Pisagor, Aristo, Biruni, Gelileo Galile ve Kepler’de dünyanın şeklinin küreye benzediğini iddia etmişlerdir.
Macellan ise ; dünyanın şeklinin yuvarlak olduğunu ispatlamıştır.
İdrîsî ve BİRÛNİ, Dünyanın şeklinin küre şeklinde olduğunu söylemiştir.
Pisagor, Dünyanın Güneş etrafında döndüğünü ve yuvarlak olduğunu ileri süren ilk kişidir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 17 Cevapları
Uygulama: Dünya Maketi Yapalım
Gerekli Malzemeler
• Kırmızı renkte oyun hamuru
• Turuncu renkte oyun hamuru
• Mavi renkte oyun hamuru
• Mor renkte oyun hamuru
• Plastik cetvel
Uygulayalım
Turuncu oyun hamurundan bilye büyüklüğünde bir parça koparıp yuvarlayarak küre yapalım.
Kırmızı oyun hamurundan turuncu oyun hamuruna göre daha büyük bir parça alalım. Turuncu oyun hamurunun etrafını bununla kaplayalım.
Mavi oyun hamurunu düzleştirelim. Daha önce yaptığımız turuncu kürenin etrafını, düzleştirdiğimiz mavi oyun hamuruyla tamamen kaplayalım.
Dünya haritasına bakarak mor oyun hamurundan Dünya modelinin görünümünü elde edip mavi oyun hamurunun üzerine yapıştıralım.
Plastik cetvel yardımıyla maketimizi ikiye bölelim.
Dünya’mızın modelini yaparken neden bir bilye seçtik?
Cevap :
Çeşitli kaynaklarda dünyanın şeklinin ”yuvarlak” olduğu yazılsa da en doğru tanım geoittir. Geoit kelimesinin Türkçe karşılığı küredir.
Dünyanın şekli küreye benzediği için coğrafya kitaplarında ve bilimsel eserlerde Latincede küre anlamına gelen geoit kelimesi kullanılır.
Dünyamızın modelini seçerken bilye seçmemizin sebebi bilyenin küre şeklinde olmasıdır.
Yaptığımız modelin büyük bir kısmı hangi renkte oluştu? Neden?
Cevap :
Mavi renkte oluştu çünkü Dünyanın dörtte üçü sudur. Suları da mavi renkle gösteririz.
İkiye böldüğümüz modelimizde hangi renkler, hangi katmanı temsil etmektedir?
Cevap :
Mor katman kara katmanını, mavi katman denizleri, kırmızı renk mantoyu, turuncu renk ise çekirdeği temsil etmektedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Aşağıda resimleri verilen bilim insanlarıyla, onların görüşlerini örnekteki gibi ok çizerek birleştirelim.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20 Anka Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Dünya’mız, dıştan içe doğru birbirini kuşatan katmanlardan oluşmaktadır. Katmanların her biri küre şeklindedir. Her bir katmanın özelliği ve kalınlığı farklıdır.
Soru : Siz de aşağıda verilen Dünya modelinin üzerindeki katmanları boyayıp adlarını yazınız.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20 Cevapları”
Maddeler Halinde Çevremizdeki hareketli varlıklara örnekler ;
İnsanlar,
Kedi,
Köpek,
Dünya,
Güneş,
Ay,
Bitkiler,
Karınca,
Tilki,
Kuş
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 49 Cevapları
Biz de hızlanarak ve yavaşlayarak hareket eden cisimlere örnekler verelim. Varlıkların bir kısmı yavaş, bir kısmı hızlı hareket eder.
Soru : Peki, bir varlığın hızlı ya da yavaş olduğunu nasıl anlarız?
Cevap :
Bir varlığın km/s formülünden allayabiliriz. Ancak gözlem sonucunda da aşırı hızlı veya yavaş olan cisimleri de kolay bir şekilde ayırt edebiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimlerin altlarına varlıkların hangi tür hareketler yaptığını yazalım.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48-49-50-51-52 Anka Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Merhaba! Benim kim olduğumu öğrenmek ister misiniz? Bunun için aşağıdaki bulmacayı çözün. Yıldızlarda bulunan harfleri aşağıda verilen boş yıldızlara yazarak benim kim olduğumu öğrenebilirsiniz.
Cevap :
Şifre : KAPLUMBAĞA
Parktaki salıncakların yaptığı harekettir. = Sallama
Bisiklet tekerleğinin yaptığı harekettir. = Dönme
Durağa yaklaşan otobüsün yaptığı harekettir. = Yavaşlama
Hareket sırasında hızları artan cisimlerin yaptığı harekettir. = Hızlanma
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıDuyu Organlarının Temel Görevleri Metni CevaplarıSayfa 33, 34, 35
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35
Uygulama: Yiyecekleri Tahmin Edelim
Gerekli Malzemeler
• Soğan • Tabak
• Elma • Muz
• Portakal • Bıçak
• Gözleri bağlamak için kumaş parçası
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Uygulayalım
Sınıfımızda istekli olan iki arkadaşımızı kaldırıp ikisinin de gözlerini bağlayalım. Gözleri bağlanan arkadaşlarımızdan birisi burnunu kapatsın, diğeri ise kapatmasın. Hazırladığımız yiyeceklerden eşit büyüklükte birer örnek kesip tabağa koyalım. Arkadaşlarımıza kestiğimiz bu yiyecekleri sırasıyla tattıralım. Arkadaşlarımıza, tattıklarının hangi yiyecek olduğunu soralım.
Arkadaşlarımızın tahminlerini, aşağıdaki tabloda işaretleyerek belirtelim.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35 Anka Yayınları”
Soru : Tat ve koku alma arasında nasıl bir ilişki olabilir? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Tat ve koku alma arasında bağlantı vardır. Tat ve koku alma birbirine bağlı bir durumdur.
Eğer bir yemeğin, bir yiyeceğin kokusunu alamazsak, onun tam olarak tadını alamaz, hatta hiç bir şekilde bir tat gelmeyeceğini söyleyebiliriz. İnsan dilinin tespit edebildiği 4 ana çeşit tat türü vardır. Bunlar tatlar ; tatlı, tuzlu, ekşi ve acıdır.
Eğer acı, tatlı, tuzlu ve ekşi gibi tatları alamazsak temel tat ve koku alma arasında bir ilişkiden de söz etmek doğru olamayacaktır.
Çevremizdeki cisimleri belli bir kuvvet uygulanarak hareket ettiririz. Bu tür kuvvetler ileri veya geri şeklinde olabilir.
Çevremizdeki cisimleri itme ve çekme kuvveti uygulanarak belli bir yerden belli bir yere kolay bir şekilde yer değiştirebiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları
Soru : Sınıftaki bir sırayı yerinden nasıl oynatabiliriz? Tekerlekli bavulumuzu nasıl hareket ettiririz? Sınıf kapısını açıp kapatırken kapıya hangi kuvvetleri uygularız? Bunu, sınıfımızdaki arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap :
Sınıftaki sırayı bir yerinden itme veya çekme kuvveti uygulayarak oynatabiliriz.
Tekerlekli bavulumuzu çekme kuvveti ile hareket ettirebiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri KitabıHareketli Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni CevaplarıSayfa 56, 57, 58, 59
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareketli Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59
Soru : Kuvvet, bazı durumlarda tehlikeli olabilir mi?
Cevap :
Evet. Kuvvet bazı durumlarda tehlikeli olabilir. Aşırı hızlı kuvvette giden bir cismi durdurmak tehlikeli olabilir. Kuvvetin tehlikeli olmaması için dengeli bir kuvvetin uygulaması gerekir.
Soru : Özellikle hareket eden cisimlere dokunmak ve onları durdurmaya çalışmak, çeşitli kazalara yol açabilir mi? Bu durumu, sınıfımızdaki arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap :
Evet. Özellikle hareket eden cisimlere dokunmak ve onları durdurmaya çalışmak, çeşitli kazalara yol açabilir. Çünkü yeterli ve dengeli bir kuvvetin uygulanması çok önemlidir.
Aşırı veya daha az kuvvet uygulanırsa zarar görebilir, yaralanabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Soru : Aşağıdaki fotoğraflarda gördüğümüz hareketlerin hangileri, itme, hangileri çekme hareketidir? Karşılarındaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Anka Yayınları”
Çevrenizdeki varlıkları görmediğinizi düşünürsek ;bu hayatımızı olumsuz yönde etkiler ve hayatımızı devam ettirmemiz söz konusu olamaz.
Çevrenizdeki varlıkları görmemiz bizlere hayat içerisinde hal ve hareketlerimizi nasıl kontrol edeceğimizi gösterir. Eğer varlıkları görmezsek nasıl hal ve hareketlerimizi kontrol edeceğimizi bilemediğimiz için hayat yaşanmaz hale gelir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 31 Cevapları
Murat, sınıf arkadaşları ve öğretmeniyle pikniğe gitti. Gittikleri yer çok güzeldi. Renk renk çiçekler vardı. Her yerden kuş sesleri geliyordu. Sanki kuşlar şarkı söylüyordu.
Murat, gördüğü rengârenk çiçeklerden annesine bir demet hazırlamak istedi. Ancak çiçekleri toplarken eline diken battı. Murat’ın eli acımıştı. Ama bu acı kısa sürede geçti. Topladığı çiçekleri güzel bir demet yaptı ve kokladı. “Bu çiçekler çok güzel kokuyor.” dedi.
Murat ve arkadaşları acıkmışlardı. Annelerinin onlar için hazırladığı yiyecekleri yemeye başladılar. Murat, annesinin yaptığı kurabiyeyi çok beğenerek yedi.
Soru : Yukarıdaki hikâyede Murat, hangi duyu organlarını kullanmıştır?