3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bitki ve Hayvanların Yaşamımızdaki Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bitki ve Hayvanların Yaşamımızdaki Önemi Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 TUNA Yayınları”

Soru: Bitkiler ve hayvanlar hayatımızda neden önemlidir?


Kısa Cevap : “Bitkiler ve hayvanlar hayatımızda neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler ve hayvanlar dünyamızın döngüsünü sağlanması ve daha güzel bir yer olması için vardırlar.

Bitkiler ve hayvanlar insanların besin ihtiyacını karşıladıkları gibi aynı zamanda doğanın döngüsünü sağlayarak insana yaşanabilir bir ortam sağlarlar.

Bitkilerden ağaçlara bakarsak ağaçlar hem insanlar hem de hayvanlar için yiyecek kaynağı aynı zamanda birçok hayvanın yuvasıdır.

Selvi toprak kayması gibi birçok şeyi engellemekle beraber havayı temizlemekte ve yaşam kalitemizi artırmaktadırlar.

Günlük hayatta kullandığımız ve ihtiyacımız olan birçok araç gereç, ilaç bitkilerden elde edilir.

Hayvanlar besin kaynağı olarak kullanılır.

Aynı zamanda bazı hayvanların gücünden yararlanılır.

Dolayısıyla hayvanlar ve bitkiler hayatımızın bir parçasıdır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


1) Aşağıdaki kutucuklara en sevdiğimiz bitkinin ve hayvanın resmini yapalım.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174”

2) Bitkilerden ve hayvanlardan elde edilen ürünlerin adlarını noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Bitkilerden ve hayvanlardan elde edilen ürünlerin adlarını noktalı alana yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkilerden elde edilen ürünler

  • Bitki çayları
  • İlaçlar
  • Çay
  • Baharat
  • Boya
  • Böcek ilacı
  • Reçine
  • Uçucu yağlar
  • Meşrubat
  • Kozmetik
  • Kremler
  • Masa, sandalye gibi ahşap ürünler

Hayvanlardan elde edilen ürünler

  • Et yumurta gibi yiyecekler
  • Süt gibi içecekler
  • Tüylerinden yastık veya ürünler
  • Yün ve Pamuk

Soru: Bitki ve hayvanların hayatımıza katkılarını söyleyelim.


Kısa Cevap : “Bitki ve hayvanların hayatımıza katkılarını söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler ve hayvanları hayatımızı büyük katkılar sağlarlar.

Bitkiler soğuduğumuz havayı temizleyerek oksijen üretir ve böylelikle sağlığımıza büyük faydalar getirirler.

Beslenme ve tedavi maksatlı bitkilerin köklerinden, gövdelerinden, meyvelerinden, çiçeklerinden ve tohumlarından yararlanırız.

Bitkiler yağmurun oluşumuna katkıda bulunur sel, erozyon gibi doğal afetleri engellerler.

Yakıt olarak kullanılmakla beraber masa sandalye gibi ahşap ürünlerin üretilmesini sağlarlar.

Hayvanlara gelince ise hayvanların etleri, sütleri besin olarak kullanılır.

Lise için derileri hammadde olarak kullanılır ve bazılarının derileri ve tüylerinden ürünler elde edilir.

Bazı yerlerde hayvanların güçlerinden faydalanılır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünitede Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166 TUNA Yayınları”

A. Aşağıdaki sorularda doğru cevabın olduğu seçeneği işaretleyiniz.


1) Aşağıdakilerden hangisinde yerleşim yerleri büyüklük sıralamasına göre doğru vermiştir?
▲ İl
■ İlçe
● Köy


A) ▲, ●, ■ B) ■, ●, ▲ C) ▲, ■, ●


2) Mahalle ve köylerin yönetiminden kimler sorumludur?


A) Kaymakam B) Muhtar C) Vali


3) Aşağıdakilerden hangisi tarihî eserdir?


A) B) C)


4) Anadolu Medeniyetleri Müzesi hangi ilimizdedir?


A) Konya B) Ankara C) İstanbul


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


5) Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Cumhuriyet 23 Nisan günü ilan edilmiştir.
B) Kadınlar cumhuriyet yönetimiyle seçme ve seçilme hakkına kavuşmuşlardır.
C) Cumhuriyet yönetimi sayesinde herkes soyadı almıştır.


6) Aşağıdaki çocuklardan hangisi vatandaşlık görevini doğru ifade etmemiştir?


A) Derslerime çalışmak benim vatandaşlık görevimdir.
B) Arkadaşlarımla oyun oynamak benim vatandaşlık görevimdir.
C) Yaşadığım çevreyi temiz tutmak benim vatandaşlık görevimdir.


7) Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde ülkemizin ilk kadın arkeoloğunun adı verilmiştir?


A) Engin Arık B) Nene Hatun C) Jale İnan


8) Aşağıdaki günlerden hangisi ülkemizde Demokrasi ve Millî Birlik Günü olarak kutlanmaktadır?


A) 15 Temmuz B) 23 Nisan C) 19 Mayıs


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların ise “Y” yazınız.


1) D Ülkemizde cumhuriyet 29 Ekim günü ilan edilmiştir.
2) Y İlçeler valiler tarafından yönetilir.
3) D Bazı tarihî eserler müzelerde sergilenir.
4) Y Kalem, kitap gibi araç gereçlerimiz milletimizin ortak malıdır.
5) D Görevini en iyi şekilde ve eksiksiz yapanlar, ülkesini en çok seven kişilerdir.
6) D Ülkemizde yaşayan farklı kültürlerden insanlara Türk misafirperverliğine uygun davranmalıyız.
7) Y Naim Süleymanoğlu dünyaca ünlü Türk şairdir.


C. Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlarıyla tamamlayınız


(kadınlar-çay-kâğıt-göç-bilime-doğal-ders)


1) Ülkemizde cumhuriyet yönetimi sayesinde ……………kadınlar…………………. ve erkekler eşit haklara sahip olmuştur.

2) Atatürk ……………….bilime……………… önem veren bir liderdir.

3) İnsanların yaşadıkları yerlerden ayrılıp daha iyi yaşam koşullarının olduğu yerlere yerleşmesine ……………………göç…………. deriz.

4) Ülkemizin gelişmesi için düzenli …………ders……………………. çalışmak görev ve sorumluluklarımızdan biridir.

5) Soğuksu Millî Parkı ülkemizin ……..doğal……………….. ve turistik yerlerinden biridir.

6) Zihni Derin ülkemizde ……………çay………………… tarımının başlamasına öncülük etmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 164-165-166 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Gelişmesine Katkıda Bulunan Kişilere Minnettarız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Gelişmesine Katkıda Bulunan Kişilere Minnettarız Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163 TUNA Yayınları”

Soru: Ülkemizin gelişimine katkıda bulunan kişilerden kimleri tanıyoruz?


Kısa Cevap : “Ülkemizin gelişimine katkıda bulunan kişilerden kimleri tanıyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizin gelişimine katkıda bulunan kişilerden nene hatun, Ömer Seyfettin, Kara Fatma , Sabiha Gökçen , Şahin Bey’i tanıyorum.

İsmi bilinen ve bilinmeyen birçok kahraman ve ülkemizin Kurtuluş gelişimine katkıda bulunan simli isimsiz birçok kişi vardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Büyüdüğümüzde ülkemizin gelişmesine katkıda bulunmak için neler yapmayı planladığımızı noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Büyüdüğümüzde ülkemizin gelişmesine katkıda bulunmak için neler yapmayı planladığımızı noktalı alana yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüdüğümde yeteneklerimi keşfederek yeteneğim doğrultusunda mesleklerimi seçmeyi ve ülkemi bu konuda en iyi şekilde temsil etmeyi düşünüyorum.

Vatanım ve milletim için gerekli olan bütün çalışmalara katılmayı ülkemin gelişmesi için elimden gelen bütün desteği vermeyi planlıyorum.


2) Ülkemizin gelişmesine katkıda bulunan kişilerden ikisini seçip hayatını araştıralım. Araştıracağımız kişileri bilim, sanat, spor gibi alanlarda çalışmalar yapmış olanlardan seçebiliriz.


Araştırmamızı yaparken şu aşamaları izleyelim:
• Seçtiğimiz kişiler hakkında çeşitli kitaplardan, ansiklopedilerden ve genel ağdan bilgiler toplayalım.
• Bulduğumuz bilgileri bir araya getirelim.
• Araştırmamıza konu olan kişilerin fotoğraflarını bulalım.
• Bulduğumuz fotoğrafları yan sayfadaki fotoğraf kutucuklarına yapıştıralım.
• Edindiğimiz bilgileri fotoğraf kutucuklarının altındaki noktalı alanlara yazalım.
• Çalışmamızı sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Ülkemizin gelişmesine katkıda bulunan kişilerden ikisini seçip hayatını araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Naim Süleymanoğlu

Bulgaristan’da 23 Ocak 1967 tarihinde doğdu.

9 yaşında yeteneği keşfedilince haltere başladı.

15 yaşındayken Brezilya’da düzenlenen gençler şampiyonası’nda ilk dünya şampiyonluğunu elde etti ve “en geç dünya rekortmeni “ünvanını aldı.

1983 büyükler Dünya halter şampiyonası’nda 1. oldu.

1983-1986 yılları arası gençlerde 13,büyüklerde 50 leko kırdı ve dünyada yılın haltercisi seçildi.

Naim süleymanoğlu’na dünya rekoru kırması sebebiyle “Cep Herkülü” lakabı takıldı.

Naim Süleymanoğlu 1984 yılında vücut ağırlığın 3 katını kaldırabilen ikinci halterci olarak dünya tarihine geçti.

Siroza bağlı karaciğer yetmezliğinden dolayı tedavi görmüş ve kendisine karaciğer nakli yapılmıştır.

Nakil sonrası beyin kanamasına bağlı ödem nedeniyle vefat etmiştir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


1) Ülkemizde kâğıt endüstrisinin kurucusu kimdir? Açıklayalım.


Kısa Cevap : “Ülkemizde kâğıt endüstrisinin kurucusu kimdir? Açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde kağıt endüstrisinin kurucu ismi Mehmet Ali Kağıtçı olarak tanınmaktadır.

1899 yılında İstanbul’da doğdu.

Fen fakültesinde kimya asistanlığına tayin edildi. 1925 yılı sonrasında çalıştığı kurumun izniyle karşılık öğrenmek için Almanya’ya gitti ve Almanya’da selüloz ve kağıt fabrikalarında çalıştı.

1926 yılında Fransa’ya giderek, kağıt ve karton fabrikalarında çalıştı.

Dönemin iş Bankası genel müdürü olan Celal Bayar ile yaptığı görüşmeden sonunda kağıt fabrikasının kurulmasına karar verildi.


2) Engin Arık ülkemizin gelişimine hangi alanda katkı sağlamıştır? Söyleyelim.


Kısa Cevap : “Engin Arık ülkemizin gelişimine hangi alanda katkı sağlamıştır? Söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Engin Arık 1948 yılında doğmuştur. 1969’da İstanbul üniversitesi fizik matematik bölümünden mezun olmuş Pittsburgh üniversitesinde doktora yapmıştır.

Engin Arık Avrupa nükleer araştırma merkezine Türkiye’nin üye olup buradaki temel bilimlerinden, evrenin yaratılış teorisi (Big Bang )yani büyük patlama Türk fizikçilerinin yararlanması için büyük mücadele vermiştir.

Arık deneye katılacak Türk fizikçilerine TAEK’ in maddi destek vermesini sağlamıştır.

Arık Türkiye’nin toryum açısından zengin olduğunu ve toryumla çalışan nükleer reaktörlerin kurulması konusunda çalışmalar yürütmüştür.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Atatürk’ün Kişilik Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Atatürk’ün Kişilik Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159 TUNA Yayınları”

Soru: Atatürk’ü düşündüğümüzde aklımıza gelen kişilik özellikleri nelerdir?


Kısa Cevap : “Atatürk’ü düşündüğümüzde aklımıza gelen kişilik özellikleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün düşündüğümüzde aklımıza birçok iyi yönde kişisel özellikleri gelmektedir.

Bu yönlerden bazıları disiplinli olması, devrimci olması, ileri görüşlü olması, çalışkan ve sabırlı olması, çok yönlü olması, vatanını ve milletini çok sevmesi, idealist olması, sanatsever olması, yöneticilik kabiliyetinin olması ve sorunlara karşı çözümlü olmasıdır.

Mustafa Kemal Atatürk iyi bir asker ve iyi bir liderdir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Aşağıdaki özelliklerden iyi bir liderde olması gerekenleri işaretleyelim.


Düşüncelerini açık ve anlaşılır ifade eder.
Ülkesinin çıkarlarına kendi çıkarlarından daha çok önem verir.
Konuşurken insanları etkiler.
Sorunlar karşısında yılmaz, çözüm üretir.
Çabuk öfkelenir.
Çalışkan ve bilgilidir.
Bilime değer verir.
Bilgilerini ve deneyimlerini başkalarıyla paylaşır.
Bilgisiz ve tembeldir.
Olaylar karşısında paniğe kapılır.


2) Atatürk’ün örnek aldığımız özelliklerini noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün örnek aldığımız özelliklerini noktalı alana yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün örnek aldığım birçok özellikleri vardır.

Bu özelliklerden bazıları kararlı olması, vatanını ve milletini çok sevmesi, yapmak istediği işler konusunda kararlı olması, iyi kalpli olması ümitsizliğe yer vermemesi ve ileri görüşlü olmasıdır.

Ben de bu özelliklere sahip bir insan olmak istiyorum.


Soru: Atatürk’ün dünya lideri olmasını sağlayan kişilik özelliklerini söyleyelim.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün dünya lideri olmasını sağlayan kişilik özelliklerini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün dünya lideri olmasını sağlayan kişisel özellikleri vizyona sahip olması, ümitsizliğe yer vermemesi, sabırlı olması ve ileri görüşlü olmasıdır.

Bu ve diğer güzel özellikleri sayesinde Dünya lideri olmuştur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 156-157-158-159 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sosyal Sorumluluk Projelerine Katılalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sosyal Sorumluluk Projelerine Katılalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155 TUNA Yayınları”

Soru: Başka bir ülkede yaşamak durumunda olsak insanların bize nasıl davranmasını isterdik?


Kısa Cevap : “Başka bir ülkede yaşamak durumunda olsak insanların bize nasıl davranmasını isterdik?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Başka bir ülkede yaşamak durumunda olsaydık insanların bize sevecen, hoşgörülü ve misafirperver davranmalarını isterdik.

Onların kurallarını bilmediğimiz için bizi mazur gören, yardımcı olan insanlar olmalarını ister bize sevgi ve saygıyla yaklaşmalarını beklerdik.

Kabul görmek, yardımcı olunmak ve sevildiğini bilmek her insanı mutlu ve huzurlu eder. Bizler de sanırım o insanlardan bunu beklerdik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Savaş, yoksulluk gibi nedenlerle yaşanan göçler en çok çocukları etkileyerek mutsuz eder. Kendi ülkelerinden ayrılan çocuklar, gittikleri ülkenin dilini konuşmada zorluk çekebilirler. Arkadaş edinmede sorun yaşayabilirler. Bu durum onların mutsuz olmasına yol açabilir. Oysa her çocuğun mutlu yaşama, eğlenme, oyun oynama, eğitim alma gibi hakları vardır. Bu haklardan yararlanmaları için ülkemize zorunlu olarak göç eden çocuklara hepimiz yardımcı olmalıyız.

Onlara arkadaşça davranmalıyız. Göçmen çocuklara yardım etmek için öğretmenimizin liderliğinde bir sosyal sorumluluk projesi hazırlayalım. Böylece hep birlikte oyun oynamanın, paylaşmanın güzelliğini yaşayalım. Projemiz için oyuncak atölyesi düzenleyelim. Kullanmadığımız oyuncakları toplayalım. Atölyemizde farklı kültürlerden gelen arkadaşlarımızla bunları paylaşalım. Oyuncak atölyemize renkli kâğıtlar, fon kartonları, boya kalemleri gibi malzemeler getirelim. Renkli kâğıtlardan kâğıt katlama tekniğiyle uçak, kayık gibi oyuncaklar yapalım. Projemizde arkadaşlarımızla birlikte aşağıdaki gibi bir kâğıt katlama çalışması yapabiliriz.


Cevap :

Bu isteğinizi öğretmeninizle paylaşabilir arkadaşlarınızla beraber yapabilirsiniz.


2) Çevremizdeki farklı kültürlerden gelen arkadaşlarımızla kulaktan kulağa oynayalım. Onların dilimizi öğrenmesine katkı sağlayalım.


 Cevap :

Bu oyunu arkadaşlarınızla beraber oynayabilirsiniz.

Kulaktan kulağa oyunu oynanırken bir sözcük veya cümle belirlenerek diğer kişinin kulağına söylenir.

Herkes bu şekilde yanındaki kişinin kulağına söyler ve son olarak kişi duymuş olduğu sözü söyler.

İlk sözcüğü veya cümleyi söyleyen kişinin söylediği ile aynı olup olmadığına bakılır.


Soru: Ülkemizde yaşayan farklı kültürdeki insanların sorunları neler olabilir? Bu sorunlar için nasıl projeler düzenlenebilir?


Kısa Cevap : “Ülkemizde yaşayan farklı kültürdeki insanların sorunları neler olabilir? Bu sorunlar için nasıl projeler düzenlenebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde yaşayan farklı kültürlere sahip birçok insan vardır.

Diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de misafirperverlik ve hoşgörü sebebiyle yüzyıllar boyunca farklı kültürdeki insanlar buraya göç etmiş ve huzur içerisinde yaşamışlardır.

Ancak kendimiz açısından düşündüğümüz zamanda olduğu gibi o insanlar da buraya gelince kendilerinden farklı kültüre alışmakta zorluk çekebilirler.

Onun için onları benimsemeli fikirlerine saygı duymalı ve beraber ortak noktalarımızı keşfederek birbirimize alışmayı sağlamalıyız.

Bunun için seminerler, festivaller ve projeler düzenlenebilir kaynaşma sağlanabilir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 154-155 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Milli Birlik ve Beraberlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Milli Birlik ve Beraberlik Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153 TUNA Yayınları”

Soru: Millî ve dinî bayramlarımızı kutlarken neler hissederiz?


Kısa Cevap : “Millî ve dinî bayramlarımızı kutlarken neler hissederiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milli ve dini bayramlarımız bizim millet olarak bir arada tutan, bağlayan ve ortak Sevinç yaşatarak huzur hissettiren bayramlardır.

Hepimizin doğum günü bir gün evlilik gibi hayatında özel anıları olsa da milli ve dini bayramlar herkese aynı anda ortak duygular yaşatmakla çok özeldir.

Bu yüzden milli ve dini bayramlarımıza sahip çıkmalı bizi ayakta tutan ve geçmişimizi unutmamamızı sağlayarak devletimizi kuvvetlendiren bugünleri saygı ile karşılamalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Noktalı alana 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili duygularımızı ve düşüncelerimizi yazalım.


Kısa Cevap : “15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili duygularımızı ve düşüncelerimizi yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her mücadelede olduğu gibi vatandaşlarımızın başka ülkelerde görülmeyecek şekilde kahramanlık mücadele ile vermeleri her zaman bana gurur vermiştir.

Milletimiz yokluklar içerisinde bile düşmana ve bölünmelere karşı durarak kahramanlığını ve cesaretini bir kez daha göstermiştir.

Kurtuluş Savaşı’nda olduğu gibi içimizdeki kanın aynı olduğunu milletimiz göstermiştir.

Bir yandan gurur duyarken ,vatanımızın kurtulması beni sevindiriyor.

Bir yandan da şehit ve gazilerimizi düşününce ve olan ihanet beni çok üzmektedir.


2) Atatürk’ün millî birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili sözlerini bulalım. Aşağıdaki noktalı alana yazalım.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün millî birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili sözlerini bulalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün millî birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili sözleri

  • Bu memleket tarihte Türk’tü, bugün de Türk’tür ve sonsuza dek Türk olarak yaşayacaktır.
  • Türk milleti, tarihinle övün; çünkü senin ataların uygarlıklar kuran, devletler, imparatorluklar yaratan bir varlıktır. Sen, Anadolu denilen bu yurda sonradan gelme değil, ilk yerleşip uygarlık kuranların çocuklarısın. Fakat geleceğine güvenebilmek için, bugün çalışman gerekir; çünkü yalnız tarih övüncü bir meziyet sayılmaz.
  • Bir yurdun en değerli varlığı, yurttaşlar arasında ulusal birlik, iyi geçinme ve çalışkanlık duygu ve yeteneklerinin olgunluğudur. Ulus varlığını ve yurt erginliğini korumak için bütün yurttaşların canını ve her şeyini derhal ortaya koymaya karar vermiş olmak, bir ulusun en yenilmez silâhı ve korunma aracıdır. Bu sebeple, Türk ulusunun yönetiminde ve korunmasında ulusal birlik, ulusal duygu, ulusal kültür en yüksekte göz diktiğimiz ülküdür. Yüksek ve devrimci bir kültür düzeyine varmak için, önümüzdeki yıllarda daha çok emek vereceğiz. Pozitif bilimlerin temellerine dayanan, güzel sanatları seven, fikir eğitiminde yeteneği artmış ve yükselmiş olan erdemli, güçlü bir kuşak yetiştirmek, ana siyasamızın açık dileğidir.
  • Ulusun, içerde birliğinin hem belli, hem denenmiş olması, gelecek için en büyük güvençtir.
  • Bugünkü Türk milleti siyasal ve sosyal topluluğu içinde kendilerine Kürtlük fikri, Çerkeslik fikri ve hatta Lazlık fikri veya Boşnaklık fikri propaganda edilmek istenmiş vatandaş ve millettaşlarımız vardır. Fakat geçmişin istibdat dönemleri ürünü olan bu yanlış adlandırmalar, -birkaç, düşman âleti gerici, beyinsizden başka hiçbir millet bireyi üzerinde üzüntüden başka bir etki yapmamıştır. Çünkü bu millet bireyleri de bütün Türk topluluğu gibi aynı ortak geçmişe, tarihe, ahlâka, hukuka sahip bulunuyorlar. Bugün içimizde bulunan Hıristiyan, Musevî vatandaşlar, yazgı ve talihlerini Türk milletine vicdanî arzularıyla bağladıktan sonra kendilerine yan gözle, yabancı gözüyle bakılmak, uygar Türk milletinin soylu ahlâkından beklenebilir mi?

Soru: 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nün önemini söyleyelim.


Kısa Cevap : “15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nün önemini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü bütün milletimiz için büyük bir değer ve önem taşımaktadır.

15 Temmuz darbe girişimi sırasında hayatını kaybeden 240’ı Aşkın sivil, polis ve askere anmak için milli günümüz olarak ilan edilmiştir.

Türk milleti kahramanlığını ve cesaretini, ülkesinin bölünmeyeceğini bir kez daha bütün dünyaya göstermiş ve bütün dünyada emsali görülmeyecek bir kahramanlık ve cesaret örneği sergilemiştir.

Bu darbe girişimini engellemenin yanı sıra ülkemizin bölünmeyeceğini bütün dünyaya göstermek açısından da büyük önem taşımaktadır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 150-151-152-153 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ortak Mallarımızı Koruyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ortak Mallarımızı Koruyalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149 TUNA Yayınları”

Soru: Okul, cami, toplu taşıma araçları, otobüs durakları, park, stadyum gibi yerlerin ortak özelliği nedir?


Kısa Cevap : “Okul, cami, toplu taşıma araçları, otobüs durakları, park, stadyum gibi yerlerin ortak özelliği nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okul, cami, toplu taşıma araçları, otobüs durakları, park, stadyum gibi yerlerin ortak özelliği bütün insanların kullanımını açık ve korunması gereken ortak malları ve ortak kullanım alanları olmasıdır.

Bu alanlar herkesin ortak malı olduğu için kirletmemeli, çizmemeli ve zarar vermemeliyiz.

Kendi kişisel şahsi eşyalarımızı koruduğumuzdan daha çok özen göstermeli ve zarar görmemesi için elimizden geleni yapmalıyız.

Kişisel eşyalarımız zarar gördüğünde zarar gören sadece biz oluruz. Ancak bu gibi alanlardaki alanlar ve eşyalar zarar görünce herkesin hakkına girmiş olur herkesin malına zarar vermiş oluruz.

Bu yüzden çok dikkatli ve hassas davranmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


Etkinlik Yapalım


1) Camiler ve okulumuzdaki sıralar milletimizin ortak mallarıdır. Aşağıda verilen noktalı alanlara bunları özenli kullanma ve koruma ile ilgili birer cümle yazalım.


Cevap :

Cami

  1. Camilerimize çöp atmamalıyız.
  2. Camilerimizin sularını ve elektriklerini gereksiz yere açmamalı tasarruflu kullanmalıyız

Sıra

  1. Sıralarımızı çizmemeliyiz
  2. Üzerlerinde zıplamamalı sıralarımızı kırmamalıyız

2) Ortak mallarımızın korunmasında arkadaşlarımızı bilinçlendirmek için bir slogan çalışması yapalım. Boş bırakılan alana belirlediğimiz sloganı yazalım.


Kısa Cevap : “Ortak mallarımızın korunmasında arkadaşlarımızı bilinçlendirmek için bir slogan çalışması yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Herkesin malıysa dikkatli davranmak düşer sana.

Dikkatli kullan senin değil, onun damalı değil, herkesin sen bunu bil


Soru: Milletimizin ortak mallarının neden özenli kullanılması gerektiğini söyleyelim.


Kısa Cevap : “Milletimizin ortak mallarının neden özenli kullanılması gerektiğini söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milletimizin ortak malları, ortak kullanım alanları ve araçları toplumdaki her bireyin kullanımına açık olan herkesin kullanım hakkı olan yerlerdir.

Bu sebeple ortak kullanım alanlarında olan eşyalara ve alanlara saygılı davranmak, başkalarının özgürlük alanlarını kısıtlamamak bir gün vermiş oldukları paraya ve hizmete saygı duymak, bu alanları güzel bulma hakkını onlardan almamak adına önemlidir.

Her insanın gitmiş olduğu mekanı temiz ve düzenli bulmaktan mutlu olduğu gibi diğer insanların da bu hakkına saygı duymalı bu alanları temiz ve düzenli bırakarak sonradan gelecek olan insanlara güzel bir alan bırakmalıyız.

Bu alanlar devlet ve belediye bütçesi ile yapıldığı için insanların vergisinin buraya harcandığını unutmamalı , zarar vermemeliyiz.

Bizim sebebimiz ne buraya tadilat yapılacağına başka yerlere hizmet yapılması bütün insanlar açısından daha faydalı olacaktır.

Bunu da dikkate alarak eşyaları ve alanlara özenli ve dikkatli davranmalıyız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 147-148-149 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizi Geliştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizi Geliştirelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146 TUNA Yayınları”

Soru: Ülkemizi geliştirmek için bize düşen görev ve sorumluluklar neler olabilir?


Kısa Cevap : “Ülkemizi geliştirmek için bize düşen görev ve sorumluluklar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizi geliştirmek için bize düşen görev ve sorumluluklar tarihimizi öğrenmek, derslerimize iyi çalışmak, vatanımızı sevmek ve kollamaktır.

İleride mesleğimizi en iyi şekilde yaparak başarılı olmalı ülkemizin en iyi seviyelere çıkarıp temsil etmeliyiz.

Vatanına, bayrağına ve milli değerlerine bağlı insanlar olarak büyümeliyiz.

Değerlerimize sahip çıkmalı koruyup yaşatmalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


Etkinlik Yapalım


Soru: Aşağıdaki cümlelerde verilenlerden hangilerini yaparsak ülkemizin gelişmesine katkı sağlarız? Doğru davranışların verildiği cümlelerin önlerindeki kutucuklara “✓” işareti koyalım.


Derslerde arkadaşlarımla konuşmam.
Okulumuzda düzenlenen millî bayram törenlerine katılırım.
Millî bayram törenlerinde görev almam.
Derslerime çok çalışarak vatanıma karşı sorumluluğumu yerine getiririm.
Evde üzerime düşen görev ve sorumlulukları eksiksiz ve en iyi şekilde yerine getiririm.
Derslerde öğrendiğim bilgileri evde tekrar ederim.
Evde oyuncaklarımı dağınık bırakırım.
Evde büyüklerime yardım etmem.
Ders sırasında öğretmenimi dikkatle dinlerim.
Her gün düzenli olarak kitap okurum.
Sınıf ve okul kurallarına uygun davranırım.
Vatanıma olan sevgimi yaşadığım çevreyi temiz tutarak gösteririm.
Çevreyi kirletenleri uyarmam.


Soru: Ülkemizin gelişmesi için okul yaşamımızdaki görev ve sorumluluklarımız nelerdir? Örneklerle açıklayalım.


Kısa Cevap : “Ülkemizin gelişmesi için okul yaşamımızdaki görev ve sorumluluklarımız nelerdir? Örneklerle açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Ülkemizin gelişmesi için okul yaşamımızdaki görev ve sorumluluklarımız

  • Tarihimizi ve milli kültürümüzü öğrenmek, yaşatmak
  • Derslerimizi en iyi şekilde anlayarak iyi bir meslek sahibi olmak
  • Okulumuzda düzenlenen milli bayram törenlerine katılmak
  • Verilen görevleri en iyi şekilde yerine getirmek
  • Öğretmenimizin sözünü dinlemek
  • Arkadaşlarımız ile iyi geçinmeye çalışmak
  • Ders sırasında öğretmenimize dikkatli dinlemek ve arkadaşlarımız ile konuşmamak
  • Verilen ödevlere eksiksiz bir şekilde yapmak
  • Düzenli olarak kitap okumak
  • Sınıf ve okul kurallarına uygun davranmak
  • Çevremizi temiz tutmaya özen göstermek
  • Hata yapanları güzel bir şekilde uyarmak

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 145-146 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevremizdeki Tarihi Doğal ve Turistik Yerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevremizdeki Tarihi Doğal ve Turistik Yerler Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları”

Soru: Tarihî, doğal ve turistik yerler dendiğinde ne anlarız?


Kısa Cevap : “Tarihî, doğal ve turistik yerler dendiğinde ne anlarız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tarihi, doğal ve turistik yerler dendiğinde gezilip görülmeye değer beraber gören yerleri anlarız.

Bu yerlerin bir kısmı doğal güzelliklerdir ki Kapadokya gibi veya deniz, şelale gibi doğa harikası yerlerdir.

Bir kısmı ise cami ,kilise, köprü gibi sanatsal değer taşıyan gezilip görülen ve insanlar tarafından yapılmış olan güzelliklerdir.

İnsanlar bu yerleri gezip görmekten keyif alır , ziyaret ederler.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


Etkinlik Yapalım


Soru: Çevremizde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerin fotoğraflarını bularak aşağıda verilen boşluklara yapıştıralım. Bu yerlerin adlarını altlarındaki noktalı alanlara yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları”

1) Tarihî eserin ne olduğunu söyleyelim.


Kısa Cevap : “Tarihî eserin ne olduğunu söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tarihi eserler yakın geçmişten veya tarih öncesi çağlardan günümüze kadar ulaşan ve değeri olan eserlerdir.

Bu eserlerin en önemli özelliği kadim uygarlıklar hakkında bize bilgiler vermeleri ve tarihe ışık tutmalarıdır.

Tarihi eserler geçmişte yaşayan toplumların inançları, ibadetleri ve din kuralları hakkında bizlere bilgiler denir.

Ayrıca tarihi eserler geçmişteki insanların kıyafetleri aksesuarları ve yapmış oldukları davranışlarla ilgili de bilgi verir.


2) Çevremizde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerin özelliklerini tanımanın bize ne kazandırdığını anlatalım.


Kısa Cevap : “Çevremizde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerin özelliklerini tanımanın bize ne kazandırdığını anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir milletin kendi kültürüne sahip çıkması ve tarihini öğrenerek önemsemesi yapılanları anlamak ve geleceğe yön vermek adına çok önemlidir.

Tarihimizi bilmek sanat eserlerimizi anlamak ve onları korumakla olur.

Tarihini kültürünü bilmeyen insanlar güçsüzleşir ve kendilerine yöneltilen suçlamalara bile karşılık veremez duruma gelir.

Bu yüzden çevremizde bulunan tarihi, doğal ve turistik yerlerin özelliklerini tanımak onları korumak, yaşatmak tarihimize sahip çıkmak, ve turist kazanarak madde kazanımlarda bulmak açısından çok önemlidir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 141-142-143-144 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140 TUNA Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Yönetim Şekli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemizin Yönetim Şekli Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140 TUNA Yayınları”

Soru: Aşağıdaki şiiri okuyalım. Şiirden anladıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


29 Ekim

En güzel günümüzdür,
Demokrasi ürünüdür,
Atatürk’ün eseridir,
Yirmi Dokuz Ekimler.
Cumhuriyet kuruldu,
Türk’ün sesi duyuldu,
Törenlerle kutlandı,
Yirmi Dokuz Ekimler.

Fethi BOLAYIR


Cevap :

Sinirden anladıklarım 29 ekim’in çok önemli bir gün olduğu ve bugün de cumhuriyetin kurularak bizlere büyük bir bayram olduğudur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


Etkinlik Yapalım


Soru: Cumhuriyetimizin bize sağladığı hak ve özgürlüklerin yaşamımıza olan katkılarını düşünelim. Noktalı alana Atatürk’e bu konudaki duygu ve düşüncelerimizi anlatan bir mektup yazalım.


Kısa Cevap : “Cumhuriyetimizin bize sağladığı hak ve özgürlüklerin yaşamımıza olan katkılarını düşünelim. Noktalı alana Atatürk’e bu konudaki duygu ve düşüncelerimizi anlatan bir mektup yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ulu Önderimiz,

Cumhuriyetin kurulması bize en güzel ve şerefli bayram olmuştur.

Cumhuriyet bize birçok hak ve özgürlük getirmiştir. Cumhuriyetin getirdiği başarılar ve güzellikler hala bizimledir.

Cumhuriyetimizi koruyup yaşatacağımıza en içten duygularımızla söz veriyoruz.


1) Cumhuriyet yönetiminin ne olduğunu söyleyelim.


Kısa Cevap : “Cumhuriyet yönetiminin ne olduğunu söyleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cumhuriyet bir yönetim şeklidir.

Cumhuriyet son yıllarda özellikle Fransız ihtilalinden sonra ülkelerde yaygınlaşan bir yönetim biçimidir.

Demokrasilerin gelişmiş olduğu ülkelerin devlet biçimidir ve tüm dünyada yaşanan ekonomik, toplumsal vegül siyasal ve kültürel dönüşümdür.

Cumhuriyet yönetimi monarşi ve oligarşi kavramlarının zıttı bir yönetim biçimidir.

Cumhuriyet yönetim biçiminde monarşi yönetim biçiminde tam bir zıt olarak egemenlik halkın elindedir ve egemenlik hakkı belli bir kişi veya aileye ait değildir.


2) Cumhuriyetin kadınlara kazandırdığı hak ve özgürlükleri anlatalım.


Kısa Cevap : “Cumhuriyetin kadınlara kazandırdığı hak ve özgürlükleri anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cumhuriyet kadınlara erkeklerle beraber eşit haklarda eğitim görme imkanı sağlamış boşanma hakkı tanınmış velayet hakkı vermiş seçme ve seçilme hakkı vermiştir.

Yasalar zamanının gerekliliğine göre düzenlenmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 137-138-139-140 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!