Arkadaşımıza sınıfımızın özelliklerini ve okulumuzun yerini kâğıt üzerinde tarif etmek için kroki çizmemiz gerekir. Kroki sayesinde bir yeri tanımak ve istenilen yeri bulmak çok kolay olur.
3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
1) Aşağıdaki krokiyi inceleyelim. Kroki ile ilgili soruların cevaplarını noktalı alanlara yazalım.
a) Sınıfta kaç tane sıra vardır?
Cevap : 12 tane
b) şekliyle yeri belirtilen sıra sınıfın neresindedir?
Cevap : Soldan 3. sıra
c) Sınıfın kapısına en yakın olan sıra hangi şekille gösterilmiştir?
Cevap : Kare ile gösterilmiştir.
ç) şekliyle yeri belirtilen sıra sınıfın neresindedir?
Cevap : Ortasında 1. sıra
3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
2) Aşağıya okulumuzun krokisini çizelim. Okulumuzun çevresindeki yapıları belirtmek için kare, dikdörtgen, üçgen ve daire gibi geometrik şekiller kullanalım. Kullandığımız şekillerin hangi yapıları temsil ettiğini noktalı alanlara yazalım.
Cevap :
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-22-24-25 TUNA Yayınları”
Krokiyi kabataslak çizildiği için genellikle cetvel kullanılmaz. Kroki çizerken kağıt, kalem, silgi, ölçme ve kontrol aletleri kullanılabilir. Ancak bizler düzgün bir şekil elde etmek için ve profesyonel olmadığımız için kritik kullanabiliriz.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-22-24-25 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
“Selim ve Aysel birlikte oyun oynarken çok eğlenir.” dendiğinde onların arkadaşlık ilişkilerinin çok iyi olduğunu düşünürüz. İyi arkadaşlar oyun oynamaktan ve beraber bir şeyler yapmaktan büyük keyif alırlar.
3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
1) Arkadaşlarımızda olmasını istediğimiz özelliklerin bulunduğu kutucukları işaretleyelim.
Cevap :
(X) Doğru sözlü olma
(X) Adil davranma
Öfkeli olma
Yalan söyleme
(X) Hoşgörülü olma
(X) Yardımsever olma
2) Arkadaş olabilmek, arkadaşlığımızı korumak ve güçlendirmek için neler yapmalıyız? Aşağıdaki noktalı alana yazalım.
Arkadaş olabilmek, arkadaşlığımızı korumak ve güçlendirmek için arkadaşlarımıza sevgi ve saygı ile davranmalıyız. Arkadaşlarımızın iyi ve kötü günlerinde yanında olmalıyız. Dertlerini paylaşmalıyız. Sır verdiği zaman kimseye söylememeliyiz. Emanet verdiği zaman ona çok dikkatli bakmalıyız. Başarılarını takdir etmeliyiz. Ona yalan söylememeli ve paylaşımcı olmalıyız.
Soru : İyi bir arkadaşta bulunması gereken özellikler nelerdir? Söyleyelim.
Arkadaşlarımızın bize güzel davranmaları bizi mutlu eder. Arkadaşlarımız bizlere yardım ettiği ve bizleri dışlamadıkları zaman mutlu hissederiz.
Beraber güzel vakit geçirerek eğlenmek bizlere iyi hissettirir. Arkadaşlarımız emanet verdiğimiz şeylere dikkat ettiği ve sır verdiğimiz şeyleri saklamaları bizleri mutlu eder.
3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Aşağıdaki davranışların bize hangi duyguları hissettireceğini belirleyip bu duyguları belirten numaraları ilgili kutucuklara yazalım.
Cevap :
(2) Oyun oynayan arkadaşlarım beni oyuna almak istemedi
(4) Bir arkadaşım beklemediğim bir zamanda bana kalem hediye etti.
(4) Koridorda yürürken bir arkadaşım arkamdan gelerek aniden bağırdı.
(5) Sınıf arkadaşım bana ait olan bir eşyayı izinsiz alarak çöpe attı
(3) Sıra arkadaşım beslenme saati için getirdiği meyveyi benimle paylaştı
(1) Arkadaşlarım oyunu kazandığım için beni tebrik etti
(5) Grup arkadaşım aldığı sorumluluğu yerine getirmedi
(1) Bir arkadaşım bugün çok güzel göründüğümü söyledi.
Soru : Bir arkadaşımızın defterimizi yırttığını düşünelim. Bu davranışın bizi nasıl etkileyeceğini anlatalım.
Bir arkadaşım bilmeden defterimi yırtarsa çok üzülürüm ama ona sinirlenmem. Ama bilerek defterimi yırttıysa ona çok sinirlenirim. Öğretmenime şikayet ederim. Defterim yırtıldığı için çok üzülürüm.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 17-18 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Benim sevdiğim çok arkadaşım var. Bu arkadaşlarımdan bir kısmı kendi mahallemde bir kısmı ise sınıftan arkadaşlarım. Arkadaşlarımla beraber en çok oyun oynamaktan hoşlanıyorum.
Erkek arkadaşlarımız genelde futbol oynuyor. Voleybol, basketbol, tenis , paten sürme gibi çok eğlenceli etkinlikler yapıyoruz. Saklambaç, ip oyunları, top oyunları gibi oyunlarda çok eğlenceli oluyor. Arkadaşlarımızla oyun dışında sohbet etmek ve dolaşmakta eğlenceli oluyor.
3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
1) Arkadaşlar arasındaki olumlu davranışlara örnek olabilecek ifadelerin başındaki kutucukları işaretleyelim.
Cevap :
(X) yardım etmek
(X) dürüst olmak
yalan söylemek
alay etmek
lakap takmak
(X) saygı göstermek
(X) selam vermek
kavga etmek
(X) paylaşmak
2) Aşağıdaki cümleleri davranışlarımızın arkadaşlarımız üzerindeki etkilerini düşünerek tamamlayalım.
Cevap :
Yaşadığım çevreyi temiz tutarım. Çünkü ; sağlıklı ve temiz dünyada yaşamak gerekir.
İhtiyaç duyan arkadaşlarıma yardım ettiğim için ; mutlu olurum. Yardımlaşma çok güzeldir.
Grup çalışmalarında aldığım sorumlulukları yerine getiririm. Çünkü ; grup halinde çalışmak görev ve sorumlulukları yeri getirme sorumluluğu getirir.
Oyun oynarken kurallara uyulmadığında oyunun düzeni bozulur. Bu nedenle ; oyunu kurallarına göre oynamalı ve birbirimize saygılı olmalıyız.
Soru : Olumlu ve olumsuz davranışlarımız arkadaşlarımızı nasıl etkiler?
Olumlu davranışlarımız arkadaşlıklarımızı olumlu yönde etkiler. Olumlu davranışlar, değerlerimize sahip çıkmak, doğruluk, sır tutmak, emanetlere dikkat etmek gibi davranışlardır. Bu davranışları herkes takdir eder. Böyle davranan insanları herkes sever. Olumlu davranışlarda bulunan insanlarla herkes arkadaş olmak ister.
Olumsuz davranan insanları kimse sevmez. Olumsuz davranışlar; yalan söylemek, sır tutmamak , kötü sözler söylemek gibi davranışlardır. Bu davranışlarda bulunan insanlardan herkes zamanla uzaklaşır. Kimse onlarla arkadaş olmak istemez. Bu olumsuz davranışları yapan insanları herkes kötü biri olarak bilir ve öyle tanır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 15-16 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Ben futbol ve bilgisayar oyunları oynamaktan çok hoşlanıyorum. Bazı arkadaşlarım çizgi film izlemekten hoşlanıyor. Bazı arkadaşlarımız bulmaca ve kart oyunlarını seviyor.
Bazı arkadaşlarımız zeka oyunlarında çok başarılılar. Bazı arkadaşlarımız resim konusunda yeteneklidir. Bazıları ise güzel elbise tasarımı çizer ve bulurlar. Hepimiz farklı alanlarda başarılıyız ve farklı şeyler yapmaktan hoşlanıyoruz. Böylece ileride hepimiz farklı mesleklerde başarılı olacağız.
3. Sınıf Hayat Bilgisi TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
1) Aşağıdaki cümlelerden ilgi alanlarımıza ve becerilerimize uygun olanların sonundaki kutucukları işaretleyelim. İşaretlemediğimiz cümlelerdeki özellikleri geliştirmek için neler yapmamız gerektiğini söyleyelim.
Cevap :
Şiir yazmayı severim.
Çok güzel resim yaparım.
(X) Spor yapmaktan hoşlanırım.
Şarkı söylemeyi severim.
(X) Düşüncelerimi ve duygularımı anlatırken güzel konuşurum.
(X) İzlediğim bir filmin konusunu arkadaşlarıma kolayca anlatabilirim.
2) Aşağıdaki tabloda karışık olarak verilen sözcükleri kullanarak anlamlı cümleler kuralım.
a) başarımızı, için, güçlü, kullanmalıyız, yönlerimizi, artırmak,
Cevap :Başarımızı arttırmak için güçlü yönlerimizi kullanmalıyız
b)arkadaşlarımızın, takdir, yönlerini, olan, güçlü, etmeliyiz,
Cevap :Arkadaşlarımızın güçlü olan yönlerini takdir etmeliyiz
c) çalışmak ,ve , artırır, verimimizi, başarımızı, planlı
Cevap :Planlı çalışmak başarımızı ve verimimizi arttırır.
ç) güler, kibar, ve, davranmalıyız, arkadaşlarımıza ,yüzlü
Cevap :Arkadaşlarımıza kibar ve güler yüzlü davranmalıyız.
Soru : Güçlendirilmesi gerektiğini düşündüğümüz yönlerimizi geliştirmek için neler yapmalıyız? Örneklerle açıklayalım.
Ben ezberlemek konusunda yetenekliyim. Matematik dersini de çok seviyorum. İleride doktor olmak istiyorum. Ancak ezberleme ve matematik alanında kendimi geliştirmeliyim. Ezberleme metotlarını ve matematik alanında çalışmalıyım.
Ben resim çizmek konusunda çok yetenekliyim. Öğretmenlerim ve çevremdekiler yaşıma göre çok iyi resim çizdiğimi ve bu konuda becerim olduğunu söylüyorlar. Resim kursuna gitmeli ve resim hakkında bilgiler öğrenerek kendimi geliştirmeliyim.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 12-13-14 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Hayat BilgisiTUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; İlkokulda yeni eğitim öğretim yılında Hayat Bilgisi ödevlerinizi kontrolü için siz değerli öğrencilerimizin ve velilerimizin çocuklarının ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla “3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu Hayat Bilgisi dersi öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları”
İlkokul “3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerin Hayat Bilgisi dersinde başarılı olması ve Hayat Bilgisi Ders kitabı ödevlerinizi kontrol etmesi için aşağıda sayfa cevapları ve metin cevapları eklenmiştir. “3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Cevapları TUNA Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorabilir ve en kısa zaman içerisinde Hayat Bilgisi dersi öğretmeninden en iyi cevapları alabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıYönümüzü Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 190, 191, 192, 193
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 190-191-192-193. Sayfa Cevapları, öğrencilerin yön bulma ve harita okuma becerilerini öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Yönümüzü Nasıl Buluruz? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda yönlerini bulma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 190, 191, 192, 193 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yönümüzü Nasıl Buluruz? Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193
Düşünelim
Ali, okul panosunda yanda bulunan afişi gördü ve çok heyecanlandı. “Ben de bu yarışmaya katılmalıyım.” diye düşündü.
Soru : Ali gibi siz de bu yarışmaya katılmak isteseydiniz hangi bilgilere sahip olmanız gerekirdi? Neden?
Cevap :
Ali gibi ben de bu yarışmaya katılmak isteseydim yön bulma ve pusula ile ilgili bilgilere sahip olmam gerekirdi.
Çünkü bu yarışma katılımcıların pusula ve harita yardımıyla hedefleri bulduğu bir spordur.
Keşfedelim : Doğada Bir Gün
Ayşe ve babası hafta sonu köydeki tarlalarına gittiler. Babası tarlanın etrafına çitleri yerleştirirken Ayşe de ona yardımcı oldu. Tarla, köyden uzakta ve etrafında birçok arazinin olduğu yüksek bir alanda bulunuyordu. Ayşe buradan bakınca köyü göremedi. Köyün hangi tarafta olduğunu merak etti. Babası Ayşe’ye köyün kuzey yönünde olduğunu söyledi. “Etrafını dikkatle incelersen sen de köyümüzün bulunduğu yönü kolayca bulabilirsin.” dedi.
Soru : Görsele göre Ayşe kuzey yönünü nasıl bulabilir?
Cevap :
Görsele göre Ayşe Kuzey yönünü bulmak için güneşten yardım alabilir. Sağ kolumuzu doğuya yani güneşin doğduğu yere uzatırsak ,önümüz Kuzey i gösterir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları
Soru : Bir sonraki derse gelirken sayfa 218’deki Ek 14’te bulunan gözlem formunu doldurunuz.
Cevap :
Gözlemcinin Adı Soyadı: Mehmet Dürüst. Gözlem Tarihleri: Dün Gözlem Yapılan yer (park, orman vb.): Park Yön Bulma Yöntemleri
1. Yöntem:Güneşten yararlanma
(Çizim)
2. Yöntem: Pusula
(Çizim)
Çizimi siz yapabilirsiniz.
3. Yöntem: Karınca Yuvaları
(Çizim)
Çizimi siz yapabilirsiniz.
4. Yöntem: Çubuk İle
(Çizim)
Çizimi siz yapabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları
Uygulayalım
Soru : Aşağıdaki kişilere yönlerini bulabilmeleri için ne yapmalarını önerirsiniz? Önerilerinizi boş bırakılan yerlere yazınız.
Yüksek bir yerdeyim. Hava açık ve güneşli. Yakınımda olan tek şey bastonum. Yönümü hangi yöntemle ve nasıl bulabilirim?
Cevap :
Gününü çubuk yöntemi ile bulabilirsin. Zemine dikilen bir çubukla gölge uzunlukları ve yönü tahmin ederek kullanabilir güneşin en tepede olduğu zamanda gölgenin en kısa olduğu uzunluk kuzeyi gösterir.
Fark etmeden uzaklaşmışım. Hava kapalı, etrafımda sadece çayırlar var. Yönümü hangi yöntemle ve nasıl bulabilirim?
Cevap :
Hava kapalı ise yanınızda bir pusula var ise pusula ile eğer pusula yok ise karınca yuvalarına bakarak yönünüzü bulabilirsiniz. Karıncalar yuvaları her zaman Güney yönüne göre yapar.
Oryantiring yarışmasındayız. Haritaya göre bitiş çizgisi güneyde. Acaba doğru yöne mi gidiyoruz?
Cevap :
Bunu eğer hava açık ise güneşe bakarak veya pusula yardımı ile öğrenebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
Değerlendirelim
Soru : Sayfa 218’deki Ek 14’te yaptığınız gözlem sonuçlarınıza göre aşağıdaki bölümleri doldurunuz.
Cevap :
Gözlem Yapılan Yer (Park, orman vb.):
Park
Orman
Bahçe
Kullandığım Yöntem:
Pusula
Karınca Yuvası
Güneş
Görsel Çizimim (Çizim üzerinde yön pusulasına göre yönleri gösteriniz.)
1. Hangi yöntemi veya yöntemleri daha kolay uyguladınız?
Cevap :
Güneş ve pusula yöntemlerini daha kolay uyguladım. Çünkü fazla düşünmeme gerek kalmadan yönümü daha rahat bulabildim.
2. Hangi yöntem veya yöntemler doğada yön bulmada sizce daha doğru sonuç veriyor? Neden?
Cevap :
Bence pusula yön bulmada doğada daha doğru sonuç veriyor. Çünkü diğer yöntemlerde belli bir süre sonra kafa karşılıklılığı yaşanabiliyor. Ancak pusula her zaman yanınızda ve yön sapmaları olsa bile size doğru yolu gösteriyor.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Arkadaşlarımın bana dürüst, güvenilir ve hoşgörülü bir şekilde yaklaşmasını ve davranmasını isterim. Arkadaşlık ilişkilerimin iyi ve güzel olmasını isterim. Arkadaşımla birlikte iyi geçirmek istiyorsam hem benim iyi davranmam gerekiyor hem de karşımdaki insan iyi davranması gerekmektedir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Etkinlik Yapıyorum
1- Damla’nın davranışı sizce Ümit’i nasıl etkilemiştir? Anlatınız.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19 Dizin Yayıncılık”
Cevap:
Bence Damla’nın davranışı Ümit’i çok mutlu etmiştir. Damla’nın davranışı Ümit’i etkilemiştir ve Ümit’in de paylaşımcı bir insan olmasına yardım edebilir.
2- Arkadaşlarınızın olumlu ve olumsuz davranışlarından nasıl etkilenirsiniz? Örnekler vererek yazınız.
Arkadaşlarımızın davranışları bizi değişken şekillerde etkileyebilir. Örneğin arkadaşlarımıza hoşgörülü ve dürüst bir şekilde yaklaşıyorsak onlar da bizi o şekilde davranır ve daha mutlu ve güzel bir arkadaşlık geçirmiş oluruz.
Arkadaşlarımızın adaletli, güzel sözlü olması gibi olumlu davranışlarının olması gerekir. Olumsuz davranışları arasında ise yalan, kötü söz dikkat edilmesi gereken davranışlar arasındadır.
Bu nedenle arkadaşlarımızın olumlu ve olumsuz davranışlarımızda arkadaş seçimine dikkat etmemiz gerekir.
Soru : Arkadaşlarınızın davranışları sizi nasıl etkiler? Anlatınız.
Arkadaşlarımız bizim de davranışlarımızdan etkilenir ve biz de onların davranışlarından etkileniriz. Eğer arkadaşlarımıza mutluluk, hoşgörülü bir şekilde yaklaşırsak arkadaşlarımız da bundan etkilenir. Mutlu olurlar ve arkadaşlık ilişkilerimiz daha güzel ve düzenli bir şekilde işleyişe girer.
Arkadaşlarınızın kötü davranışları ise bizlerin mutsuz olmasına da neden olabilir. Bu kötü davranışlar bizleri hayat içerisinde kötü anılar elde etmesine neden olabilir. İşte bu nedenle arkadaş seçiminde dikkat etmemiz hayatımız içerisinde mutlu olmamız açısında çok büyük bir önem taşımaktadır.
Aile büyüklerimin çocukluk fotoğraflarını birçok kez gördüm. Aile büyüklerimin çocukluk fotoğraflarında dikkatimi en çok çeken şeylerden bir tanesi fotoğrafın arkasındaki eski binalar ve eski marketlerdi.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Etkinlik Yapıyorum
Soru : Aile büyüklerinizden birinin çocukluk döneminin özellikleri ile kendi çocukluk döneminizin özelliklerini karşılaştırarak yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 47-48-49-50 Dizin Yayıncılık”
Soru : Aile büyüklerinizin çocukluk dönemlerinin özellikleri ile sizin çocukluk döneminizin özelliklerini karşılaştırdığınızda neler dikkatinizi çekiyor? Anlatınız.
Aile büyüklerimizin çocukluk dönemlerinin özellikleri ile kendi çocukluk dönemimizin özelliklerini karşılaştırdığımızda birçok fark görmekteyiz. Eskiden okul forması mavi kıyafet ve kurdeleyken şimdi ise okul kıyafetleri çeşitli çeşitli olmaktadır.
Komşularımız bizimle birlikte aynı apartmanda, aynı evin yakınlarında veya aynı mahallede oturan kişilerdir. Komşularımız bu şekilde bize yakın olan kişilerden oluşmaktadır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Dizin Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Etkinlik Yapıyorum
1- Komşuluk ilişkilerinin iyi olması için nelere dikkat edilmelidir? Yazınız.
Komşuluk ilişkilerimizin iyi olmasını istiyorsak komşularımızla birlikte hoşgörülü ve saygılı bir şekilde geçinmemiz gerekmektedir. Komşularımızla birlikte iyi günde kötü günde yanlarında olup yardım etmemiz en iyisi olacaktır.
Komşuluk ilişkilerinin iyi olması için adalet ve hakların gözetilmesi ilk sırada olması gerekir. Ayrıca sorunlar çıktığında güzel bir dille, konuşarak sorunlarımızı çözmemiz gerekir.
2- Komşuluk ilişkilerinin önemini anlatan bir şiir yazınız.
Komşuluk ilişkilerinin size ve ailenize katkılarından en önemlisi hayatımızda birlik olarak güçlü olmamızı sağlar. Bu sayede sorunlarımızı çözerek hayat içerisinde sıkıntıları kolay bir şekilde aşabiliriz.
Komşularımız iyi günde kötü günde yanımızdadır. Komşularımız bize güzel öğütler verir. Komşularımız ile konuştuğumuz zaman içimize huzur gelir ve mutlu oluruz. Komşularımız bir şeyde yardıma ihtiyacımız olduğu zaman yanımızda olur.