3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33


Ayşe Hanım veli toplantısı için okula geldi. Toplantının yapılacağı 3/E sınıfının yerini bilmiyordu. O nedenle kapıdaki görevliden 3/E sınıfının yerini tarif etmesini istedi. Görevli, sınıfın yerini sözlü olarak tarif etti. Ancak Ayşe Hanım sınıfın yerini bu tarife göre bulamadı.

Soru : • Görevli, sınıfın yerini sözlü anlatım dışında başka nasıl tarif edebilir?


Cevap : görevli sınıfın bulunduğu koridoru krokisini çizerek tarih edebilirdi. Bu krokiyi Ayşe hanıma verirdi. Ayşe hanım da sınıfın yerine kolaylıkla bulabilirdi.


Keşfedelim : Nasıl Görünüyor?


• Aşağıda verilen örneği inceleyiniz.
• Silgi, kalemtıraş, kalem kutusu vb. eşyaları masanızın üzerine koyunuz.
• Masaya koyduğunuz eşyaların yandan ve üstten görünüşünü örnekteki gibi çiziniz.


Cevap : Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Ece teneffüste sınıfından çıkarak önce öğretmenler odasına sonra tuvalete gitti. Ardından 3/A sınıfındaki arkadaşından kitabını alıp kütüphanede okumaya başladı.

Soru : • Yukarıdaki açıklamaya göre Ece’nin izlediği yolu çizip yönergede boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

3 kare batı yönüne ilerledi. Öğretmenler odasına geldi.
6 kare güney, batı  yönüne ile

⁹rledi. Tuvalete geldi.
3 kare güney yönüne ilerledi. 3/A sınıfına geldi.
1 kare doğu yönüne ilerledi. Kütüphaneye ulaştı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. Aşağıdaki alana sınıfınızın krokisini çiziniz. Sıranızın bulunduğu alanı mavi ile boyayınız. 


Cevap :

Bu etkinliği siz sınıfınıza göre yapmanız gerekmektedir.


2. Aşağıdaki alana okulunuzun krokisini çiziniz. Sınıfınızın bulunduğu alanı yeşil ile boyayınız.


Cevap :

Bu etkinliği siz okulunuza göre yapmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri konuları pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26, 27, 28, 29 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29


Soru : Okul bahçesinde veya parkta arkadaşlarınızla oynadığınız oyunları düşününüz.


• Oyunlar sırasında arkadaşlarınızın hangi davranışlarını beğenmiştiniz? Neden?


Cevap : Oyunlar sırasında iyi takım olan, oyununun kurallarına uyan, eğlenceli davranışları beğenmiştim.


• Arkadaşlarınızın hangi davranışları hoşunuza gitmemişti? Neden?


Cevap : Arkadaşlarımın oyuna kurallarına uymayan, kendi kafasına göre davranan, takım ruhuna sahip olmayanların davranışlarını beğenmedim.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Sayfa 219’daki Ek 15’te bulunan parçaları noktalı yerlerden kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıt parçasında yazan tutum ve davranışları sergileyen biri ile dost olup olmayacağınızı grup arkadaşlarınızla tartışınız.
• “Bu tutum ve davranışı sergileyen biri ile dost olabiliriz.” dediğiniz kâğıt parçalarını ayırınız. Her birinin altına renkli kartonlardan dikdörtgen keserek yapıştırınız.
• Hazırladığınız renkli dikdörtgen kartonları birbirine yapıştırınız ve dostluk kolyenizi oluşturunuz. Grubunuzdan bir sözcü seçerek dostluk kolyenizi sınıfta sunmasını isteyiniz.
• Tüm grupların kolyelerini inceleyiniz. Kolyeler arasındaki farkları sınıfça tartıştıktan sonra kolyelerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta gruplar halinde yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.


Teneffüs vakti sınıfta kalan bir grup arkadaş oyun oynarken “küttt” diye bir ses duyulur.

Arda: Eyvah! Küre yere düştü, kırıldı.
Füsun: Ben “Sınıfta oynamayalım.” demiştim. Ne yapacağız şimdi?
Orkun: Hemen kaçalım, zaten teneffüsteyiz! Kimse görmedi.
Füsun: Olmaz Orkun. İstemeden oldu. Gidip öğretmenimize anlatalım ve özür dileyelim.
Emel: Beni ilgilendirmez. Topa Arda vurdu!
Arda: Haksızlık ediyorsun ama… Biz beraber oynamıyor muyduk?
Füsun: Daha duyarlı olmanı beklerdim Emel.


1. Arda’nın yerinde olsanız ne hissederdiniz?


Cevap : Arda’nın yerinde olsam üzgün hissederdim çünkü topa vururken küre kırıldı. Emel’in beni desteklememesi de beni üzerdi çünkü hep beraber oyun oynuyorduk sadece ben eğlenmiyordum ki.


2. Hangi çocuğun davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir? Neden?


Cevap : Füsun’un davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir çünkü hem beraber oynadıkları için sorumluluğu üstleniyor.


3. Bu metindeki olay sizce nasıl çözülmüştür?


Cevap : Bence metindeki olay hep beraber öğretmenin yanına gidip küreği kırdıkları için özür dilemişlerdir. Bir daha sınıfta oyun oynamayacaklarına dair söz vermişlerdir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıdaki davranışların arkadaşlık ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ilgili kutuyu boyayarak belirtiniz. Olumsuz davranışların yanına bu davranışların olumlu olması için öneriler yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlaması ve eksiklerini fark etmesi için oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25


Soru : Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.


Kısa Cevap : “Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlerden bir gün çok güzel bir ormanda bir sürü ağaçlar ve tertemiz sular varmış. Bu harika ormanın tam tersi olan zalim bir aslan yaşarmış. Bu Zalim aslan ormanın kralıymış. Ormanda yaşayan herkese kötü davranırmış. Ormanda yaşayan hayvanlar bu zalim aslandan çok korkarlarmış.

Bir gün bütün hayvanlar toplanmış ve aslandan kurtulmak istediklerine kararlaştırmışlar. Aslanın yanına giderek “Efendimiz sen bizim kralımızsın. Bu koskocaman ormanın hükümdarısın. Sen her gün bir hayvanın peşinden koşturma. Biz her gün bu verdiğin orman için içimizden birini sana kurban etmek istiyoruz.” demişler. Aslan bu fikri hemen kabul etmiş. Her gün bir hayvan getirilip kurban ediliyormuş. Sıra tavşana gelmiş. Tavşanın bir planı varmış. Yemek vaktinden çok geç olunca aslanın karşısına çıkmış. Aslan sinirli bir şekilde “Nereden geliyorsun? Bu zamana kadar neredeydin?” tavşan hemen cevap vermiş “Efendimiz, ben küçük ve zayıfım.

Tek başıma size layık değilim. Bu yüzden bir tavşan daha benimle gelmişti ama yoldan gelirken karşımıza bir aslan çıktı ve diğer tavşanı yakaladı. Ben aslana bu ormanın bir kralı var dedim ama yolumuzu kesen Aslan, bu ormanın kralı benim istediğimi yaparım istediğim hayvanın yerim istediğim gibi de davranırım dedi. Bu yüzden geç kaldım.” dedi tavsan. Aslan bu duruma çok sinirlendi. “Bu kendini bilmez de kimmiş? hemen göster onu!” dedi.

Tavşan “Baş üstüne efendim.” dedi ve yola koyuldular. Tavşan aslanı derin bir koyunun başına getirdi. “İşte o kendini bilmez burada efendim.” dedi. Aslan suyun gölgesinde kendisini ve tavşanın gölgesini görünce hemen suya daldı ve oracıkta boğuldu. Böylelikle ormandakiler Zalim aslandan kurtuldular.


• Anlatırken ne hissettiniz?


Cevap : Anlatırken biraz heyecanlandım hikayenin sonlarına göre heyecanım azaldı.


• Dinlerken ne hissettiniz?


Cevap : Arkadaşlarımın hikayelerini ve fıkralarını dinlerken çok eğlendim. Hepsi birbirinden güzel hikayeler ve fıkralardı.


Keşfedelim : Galeri Yürüyüşü


1. Adım
• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki sorulardan birini grup olarak seçiniz. Her grubun ayrı bir soru seçmesine dikkat ediniz.
• Seçtiğiniz soruyu grup arkadaşlarınızla tartıştıktan sonra ortak cevabınızı kartonun en üstüne yazınız. Dilerseniz cevabınızın yanına resim de yapabilirsiniz.
• Hazır olan kartonları sınıfın farklı duvarlarına asarak galerinizi hazırlayınız.
Çalışmalarınızı görmek için galeri yürüyüşüne başlayınız.
2. Adım
• Grubunuzla birlikte diğer grupların hazırladığı çalışmaları inceleyiniz.
• Ziyaret ettiğiniz grubun sorusuna sizin grubun vereceği cevabı tartışınız.
• Kendi cevabınızı diğer grubun cevabının altına yazınız.
• Tüm grupların çalışmalarını ziyaret edip kendi cevaplarınızı yazdıktan sonra galeri yürüyüşünü bitiriniz.


1. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?


Kısa Cevap “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana nazik davranması, yardıma ihtiyacım olduğu zaman yardım etmesi, benimle empati kurması, bana anlayış göstermesi, bir şeyi başardığım zaman tebrik etmesi, başarısız olduğum zaman moralimi düzeltmesi, bana yalan söylememesi gibi davranışlara beni mutlu eder.


2. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana kaba davranmaları, kötü söz söylemeleri, bana yalan söylemeleri, sırrımı bir başkalarına söylemeleri, yardıma ihtiyacım olduğu zaman, bana yardım etmemeleri, bana anlayış göstermemeleri, beni kıskanmaları gibi davranışlar beni üzer.


3. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana kötü söz söylemeleri, kaba davranışta bulunmaları, yalan söylemeleri, kitap okumak istediğin zaman ya da ders çalışırken bilerek ses çıkartmaları, beni dışlamaları rahatsız eder.


4. Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın sınıf içinde koşturmaları, bağırarak konuşmaları, dersteyken söz almadan konuşmaları, dersle alakası olmayan sorular sormaları, derste birbirleri aralarında konuşmaları, dikkatimi dağıtan davranışlardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : • Görselleri inceleyiniz.
• Olumlu davranışların olduğu görsellerin kutucuğunu istediğiniz renge boyayınız.
• 5. kutuya olumlu bir davranış, 6. kutuya olumsuz bir davranış yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

1. Yukarıdaki olumlu davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumlu davranışlar bana yapılsaydı olumlu yönde etkilenirdim ve çok mutlu olurdum karşıdaki kişiye teşekkür ederdim.


2. Yukarıdaki olumsuz davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumsuz davranışlar bana yapılsaydı çok mutsuz olurdum ve sinirlenirdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Mert, sıra arkadaşı Ayşe’nin silgisini ödünç almıştır. Kullandıktan sonra silgiyi yanlışlıkla kendi çantasına koymuştur. Ayşe bunu görmüş ancak tam söyleyeceği sırada Mert teneffüse çıkmıştır. Silgi Ayşe’ye hemen lazım olmuştur.


1. Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa Mert’in özel alanına girmiş olur. Mert’in çantasında ona özel eşyaları olabilir. Çantasını karıştırmak doğru bir davranış değil.


2. Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa Mert çok üzülür. Mert silgiyi bilmeyerek almış olabilir.


3. Ayşe, Can’ın söylediği gibi silgisini vermeseydi sizce ne olurdu? Neden?


Cevap : Ayşe Can’ın söylediği gibi yapmış olsaydı iyi bir arkadaş olmazdı. İyi arkadaşlar birbirlerine zor zamanlarında yardım ederler.


4. Ayşe, Canan’ın önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe Canan’ın önlerine yaparsa hem Mert’i üzmemiş olur ve hem silgisini geri almış olur.


5. Böyle bir durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız? Neden?


Cevap : Böyle bir durumla karşılaşsaydım Canan’ın önerisini yapardım çünkü arkadaşımın kalbini kırmak istemem.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha iyi anlamaları ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve öğrenme sürecini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18, 19, 20, 21 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve derslerin daha verimli hâle gelmesini sağlar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21


Soru : Arkadaşlarınızla selamlaşırken yukarıdaki yüz ifadelerinden hangisini tercih edersiniz? Neden?


Cevap :  2. resimdeki ifadeyi tercih ederim çünkü arkadaşım benle selamlaşıyorum. Arkadaşlarımla selamlaşırken mutlu olmayı tercih ederim.


Soru : Tercih ettiğiniz yüz ifadesine karşı arkadaşlarınızın tepkisi sizce nasıl olur?


Cevap : Tercih ettiğimiz ifadesine karşı arkadaşlarımın tepkisi aynı benimki gibi olur onlar da çok mutlu olurlar.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 5 grup oluşturunuz.
• Her gruptan bir arkadaşınızı sayışma yaparak seçiniz.
• Aşağıdaki senaryolardan birini grup olarak seçiniz.

1. Gruptakiler kitap okurken seçtiğiniz kişi onları rahatsız edecek şekilde davranır.
2. Gruptakiler sohbet ederken seçtiğiniz kişi konuşanlar ile göz teması kurmaz.
3. Gruptakiler teneffüste oynarken seçtiğiniz kişi koşturarak onları rahatsız eder.
4. Gruptakiler sırada birbirlerinin önüne geçerken seçtiğiniz kişi onları nazikçe uyarır.
5. Gruptakiler bir konuda anlaşmazlık yaşayınca seçtiğiniz kişi onların aralarında anlaşmalarını sağlar.

• Senaryonuzu grubunuzla beraber canlandırınız.
• Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra etkinlik sırasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra 1. gruptaki arkadaşlarım kitap okurken çok rahatsız oldular ve mutsuz hissettiler.

2. gruptaki arkadaşlarım ise göz teması kurmadıkları için kendilerini dinlemediklerini zannettiler ve karşıdaki kişiyle konuşmayı kestiler.

3. gruptaki arkadaşlarım ise istediklerin gibi oyun oynayamadı ve oyunları bozuldu. Bu nedenle çok mutsuz oldular.

4. gruptaki arkadaşlarım ise önüne geçen kişileri uyarmıştır ve mutlu hissetmiştir.

5. grupta ise anlaşmazlık yaşayan arkadaşlarım birbiriyle anlaştıkları için mutlu olmuşlardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri tabloda istenen durumlara göre örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

Bu kısmı kendi duygularınıza göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Bulmacada olumlu ve olumsuz bazı tutum ve davranış ifadeleri gizlenmiştir. Bu ifadeleri yukarıdan aşağıya ya da soldan sağa olacak şekilde bulunuz. Baş harfine ve harf sayısına göre uygun alana yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruları yazdığınız tutum ve davranışların numaralarını kullanarak cevaplayınız.


1. Bu ifadelerden hangileri olumludur?


Cevap : 5, 6, 7, 8, 9, 10


Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Kısa Cevap : “Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Olumlu tutum ve davranışlar arkadaşlık ilişkilerimizi iyi yönde etkiler. Karşındaki kişiye iyi davrandığım için o da bana iyi davranır. Böylelikle olumlu düzenli bir arkadaşlık yaşarız birbirimizin kalbini kırmaz ve çok eğleniriz.


2. Bu ifadelerden hangileri olumsuzdur?


Cevap : 1, 2, 3, 4


Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Kısa Cevap : “Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Olumsuz tutum ve davranışlar arkadaşlarımızı ve bizi o kötü yönde etkiler. Arkadaşlarımızın kalbini kırarız ve onları kendimizden uzaklaştırırız. Artık bizle oyun oynamak istemezler. Konuşmak istemezler ama olumlu davranışlar sergileseydik arkadaşlarımız bizimle hala arkadaş olmak isterdi.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlaması ve eksiklerini görmesi açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve derslerdeki başarılarını artırır. Öğrenciler, bu kaynaklarla hem soruları adım adım çözmeyi öğrenir hem de bilgilerini pekiştirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde ünite boyunca öğrendikleri bilgileri değerlendirebilirler. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13, 14, 15, 16, 17 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17


• Tüm çocuklar aynı resme bakmaktadır ancak çocukların yaptığı resimler birbirinden farklıdır. Bu farklılığın nedeni sizce nedir?


Cevap : 1. ve 2. çocuk aynı resme bakıyor ama baktıkları yönler farklı yönler farklı olduğu için resmi farklı görüyorlar. Bu nedenl3 tuvale farklı uyguluyorlardır. 3. çocuk ise ne çizeceğini hala düşünüyordur. 4. çocuk ise resimde yetenekli olmayan bir çocuktur. Tuvalde resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiştir.


• Resim yapan çocuklar sizce aynı duyguları mı hissediyor? Neden?


Cevap :

Bence her çocuk aynı duyguları hissetmiyor. 1. ve 2. çocuk resmi odaklanmış ve mutlu gözüküyor. 3. çocuk ise biraz düşünüyor sanırım neyi çizeceğinden tam emin değil. 4. çocuk ise resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiş.


Haydi Dene! 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 6 grup oluşturunuz.
• Bir A4 kâğıdı hazırlayınız. Hazırladığınız kâğıda her biriniz 3 nesne ismi yazınız. (Örneğin ağaç, masa, kalem vb.) Kâğıtlarınızı en yakınınızdaki grupla değiştiriniz.
• Size gelen kâğıtta yazan nesneleri resimle (konuşmadan), başka sözcüklerle (nesnenin adını söylemeden) ve beden diliniz ile (konuşmadan) grup arkadaşlarınıza anlatmaya çalışınız.
• Her nesneyi anlatmak için sürenizin bir dakika olduğunu unutmayınız. Gruptaki herkes nesnelerini anlatana kadar oyuna devam ediniz.
• Oyunu bitirdikten sonra aşağıdaki formu işaretleyerek doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruların cevaplarını sınıfta tartışınız. 


1. Formda işaretlediğiniz cevaplar birbirinden farklı mıdır? Neden? 


Cevap : Evet, formda işaretlediğim cevaplar birbirinden farklıdır. Farklı olmasının sebebi herkesin farklı özellikte olması her insanın bir özelliği daha iyi olabiliyor.


2. Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? 


Kısa Cevap : “Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Zorlandığım yöntemlerde kendimi geliştirmek için evde kendi kendime prova yapabilirim. Bu provalarda sanki karşımda birisi varmış gibi zorlandığım yöntemle bir şeyler anlatabilirim.

Böylelikle zorlandığım yöntemler artık çok kolay bir hale gelecektir ve bunu günlük hayatımda yavaş yavaş uygulayabilir. Artık zorlandığım bir yöntem olmayacak kolaylıkla ve severek yapacağım bir yöntem olacaktır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Sercan’ın Dünyası

Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı çok severim. Arkadaşlarımla vakit geçirmeye de bayılırım. Ah, ismimi söylemeyi unuttum! Benim adım Sercan. Bir yerde ben varsam hareket ve neşe de vardır. Bir dakika, zil sesi mi o? Eyvah, ders zamanı! İşte şimdi benim için macera başlıyor.

“Yeni şeyler öğrenmek senin için de heyecan verici olmalı.” diyorsunuz değil mi? Aslında çok hızlı öğrenirim ancak biraz sabırsızım. Sırada oturup beklemek, söz alarak konuşmak beni zorlar. Öğretmenim de sık sık beni uyarmak zorunda kalır. Bazen de görevlerimi unuturum. Geçenlerde bilim şenliği için hazırladığım deney planını evde unuttum. Bir bilseniz, nasıl üzüldüm!

Sonunda öğretmenimden yardım istemeye karar verdim. Sınıf ve rehber öğretmenimle birlikte haftalık plan hazırladık. Her hafta bu planı gözden geçirmeye karar verdik.


1. Sercan’ın güçlü yönleri nelerdir? 


Cevap : Sercan’ın güçlü yönleri; bisiklet sürmek, basketbol oynamak, futbol oynamak ve gittiği yerlere hareket ve neşe götürmektir.


2. Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri nelerdir?


Cevap : Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri; sabırlı olmaktır ve bir şeyleri unutmayı bırakmalıdır.


3. Güçlendirmesi gereken yönleri için Sercan kimlerden yardım almıştır?


Cevap : Sercan güçlendirmesi gereken yönleri için sınıf ve rehber öğretmeninden yardım almıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Boş bırakılan yerlere güçlü yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Sabırlı bir insanım.
  • Arkadaşlarım ile çok iyi anlaşırım.
  • Sorumluluklarımı yerine getiririm.
  • Dürüst bir insanım.
  • Çalışkan bir insanım.
  • Bir toplumda lider olmayı kolaylıkla başarabilirim.

2. Boş bırakılan yerlere güçlendirilmesi gereken yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Açık sözlüyüm.
  • Bazen çok duygusal olabiliyorum
  • Yaratıcı değilim.
  • Pratik değilim.

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. Aşağıdaki form güçlü ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 Cevapları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları, öğrencilerin 3. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerine yönelik değerlendirme ve tekrar etkinliklerini kapsar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, soruların ve etkinliklerin çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Ünitemizde Neler Öğrendik?” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tasarruf, bilinçli tüketim, sağlıklı beslenme, temizlik ve hijyen konularında kazandıkları bilgileri tekrar etmelerini sağlar. Sayfa 111-114 Cevapları, bu kazanımlarla ilgili örnek etkinlik çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114


A.  Aşağıdaki cümlelerde doğru bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “Y” yazınız.


Cevap :

( Yanlış ) 1. Kokusu, şekli, rengi değişmiş olan yiyecek ve içecekleri satın alabiliriz.
( Doğru ) 2. Meyve ve sebzeleri yetiştiği mevsimlerde tüketmeliyiz.
( Yanlış ) 3. Yatmadan önce hamburger ve cips yemeliyiz.
( Doğru ) 4. Kahvaltıda peynir, bal, yumurta gibi besinleri tüketmeliyiz.
( Doğru ) 5. Çöplerimizi çöp kutusuna atmalıyız.


B.  Aşağıdaki noktalı yerlere, kutucuklarda verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. Günde üç öğün yemek yemeliyiz.
  2. Çölyak hastaları buğday, arpa, yulaf gibi tahıl ürünlerini tüketmemelidir.
  3. Kayısı ve şeftali yaz mevsiminde yetişen meyvelerdendir.
  4. Ortak kullanım alanlarını temiz kullanma tutmalıyız.
  5. Son tarihi geçen yiyecekleri satın almamalıyız.
  6. Dengesiz beslenme sonucu obezite ve diyabet gibi sağlık sorunları ile karşılaşabiliriz.

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarının yanındaki kutucukları “✓” ile işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki ürünlerden hangisini tüketmek sakıncalı olabilir? 


Cevap : 1. resimde yer alan açık simit yemek sakıncalı olabilir.


2. Aşağıdaki besinlerden hangileri vücudumuzun ihtiyaç duyduğu sağlıklı besinlerdendir?


Cevap :  Yumurta ve Süt


3. Aşağıdaki görsellerde verilen yiyecek gruplarından hangisi, obezite ve diyabete neden olabilir?


Cevap : 2. resimde yer alan kola, patates ve hamburger obezite ve diyabete neden olabilir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


4. Aşağıdaki davranışlardan hangileri, kaynakları verimli kullanmaya örnektir?


Cevap : Dişleri fırçalarken musluğu kapatmak ve İşimiz bittiğinde bilgisayarı düğmesinden kapatmak


5. Aşağıdakilerden hangileri, ortak kullanım alanlarında uyulması gereken temizlik ve hijyen kurallarındandır?


Cevap : Tuvaletten önce ve sonra sifonu çekmek ve Çöpleri çöp kutusuna atmak


6. Aşağıdaki meyve ve sebzelerden hangileri kış mevsimine özgüdür?


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. 


Cevap :

  1. Besinlerin hangi tarihe kadar tüketileceğini gösteren bilgi = son kullanma tarihi

  2. Okulda topluca yemek yenilen yer = yemekhane

  3. Sabah öğünü = kahvaltı

  4. Kışın yetişen meyvelerden biri = portakal

  5. Sağlıklı besinleri gün içinde yeterince ve zamanında tüketmek = dengeli beslenme

  6. Yanlış ve dengesiz beslenme sonucu oluşan bir hastalık = obezite

  7. Şeker hastalığı olarak da bilinen hastalık = diyabet

  8. Yaz mevsimine özgü meyvelerden biri = şeftali



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 108-109-110. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Temizlik Sağlıktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 108-109-110. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kişisel ve çevresel temizlik konularını öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, soruların ve etkinliklerin çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 108-109-110. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Temizlik Sağlıktır” Metni Etkinlik Cevapları, hijyenin sağlığımız üzerindeki önemini, doğru el yıkama, diş bakımı ve çevre temizliği gibi alışkanlıkları kazandırmayı amaçlar. Sayfa 108-110 Cevapları, bu konularla ilgili örnek etkinlik çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Temizlik Sağlıktır Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 108-109-110


Soru : Oyun oynamak için gittiğiniz çocuk parkında çöplerin yere atıldığını görürseniz neler hissedersiniz?


Cevap :  Çöplerin yere atıldığını gördüğümde üzüntü ve rahatsızlık hissederim; parkın kirlenmesi ve çevrenin zarar görmesi beni mutsuz eder.


Soru : Aşağıdaki parklardan hangisinde oyun oynamak istersiniz? Nedenini anlatınız.


Cevap : 2. resimde yer alan parkta oynamak isterim. Çünkü temiz bir yerde oynamaktan daha çok mutlu olurum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


1. Ortak kullanım alanları nerelerdir? Söyleyiniz. 


Cevap : Ortak kullanım alanları; sınıf, bahçe, park, spor sahası, kütüphane ve tuvalet gibi herkesin birlikte kullandığı yerlerdir.


2. Ortak kullanım alanlarında uymanız gereken temizlik kuralları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Ortak kullanım alanlarında çöpleri çöpe atmalı, eşyaları düzenli kullanmalı, hijyene dikkat etmeli ve alanı kirletmemeliyiz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


1. Ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen kurallarına uymak niçin gereklidir? Yazınız.


Cevap :  Ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen kurallarına uymak, hastalıkların yayılmasını önler, alanın düzenli ve sağlıklı olmasını sağlar, herkesin rahat ve güvenli şekilde kullanmasını mümkün kılar.


2. Aşağıda doğru davranışların gösterildiği resimleri boyayınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108-109-110 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Sağlıklı Besleniyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarını öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, soruların ve etkinliklerin çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Sağlıklı Besleniyorum” Metni Etkinlik Cevapları, mevsim meyve ve sebzelerini tanımayı, dengeli beslenmeyi ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarını kazandırmayı amaçlar. Sayfa 103-107 Cevapları, bu konularla ilgili örnek etkinlik çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Sağlıklı Besleniyorum Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107


Soru : Günde kaç öğün yemek yiyorsunuz?


Cevap : Günde 3 öğün yemek yiyorum: sabah, öğle ve akşam.


Soru : Aşağıdaki resimlerde hangi besinleri görüyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap : Resimlerde et ürünleri (tavuk, balık, kıyma), süt ürünleri (peynir, süt, yoğurt, tereyağı), tahıllar (ekmek, makarna, pirinç) ve meyve-sebzeler (karpuz, muz, domates, havuç) görüyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


1. Yanlış beslenme sonucu oluşan hastalıklar nelerdir? 


Cevap : Yanlış beslenme sonucu obezite, diyabet, kalp hastalıkları ve vitamin eksikliği gibi hastalıklar oluşabilir.


2. Sağlıklı besinler hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap :  Sağlıklı besinler; sebze, meyve, süt ve süt ürünleri, et, yumurta, tahıllar ve baklagillerdir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


1. Yeterli ve dengeli beslenmeye uygun olarak sabah, öğle ve akşam öğünleriniz için örnek yiyecek listesi hazırlayınız.


Cevap :

Sabah : Süt, tam buğday ekmeği, peynir, domates, salatalık ve bir adet meyve.

Öğle : Tavuk veya mercimek çorbası, bulgur pilavı, sebze yemeği ve yoğurt.

Akşam : Zeytinyağlı sebze yemeği, tam buğday ekmeği, salata ve ayran.


2. Görsellerde verilen yiyecek ve içeceklerden hangilerini gereğinden fazla tüketmek obeziteye neden olabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Mevsimine Göre Tüketiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları, öğrencilerin mevsimlere göre tüketim alışkanlıklarını anlamalarına yöneliktir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerin çözümlerini ve soruların yanıtlarını içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Mevsimine Göre Tüketiyorum” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin mevsim meyve ve sebzelerini tanımalarını, ihtiyaçlarını planlamalarını ve sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmalarını amaçlar. Sayfa 100-102 Cevapları, ilgili etkinliklerin örnek çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Mevsimine Göre Tüketiyorum Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 100-101-102


Soru : En sevdiğiniz meyveler hangileridir? Bu meyveleri hangi mevsimde tüketiyorsunuz?


Cevap : En sevdiğim meyveler elma, çilek ve karpuzdur; elmayı kış ve sonbaharda, çileği baharda, karpuzu ise yazın tüketiyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. Kış mevsiminde tükettiğiniz sebzelere örnekler veriniz. 


Cevap : Kış mevsiminde tükettiğim sebzeler: Lahana, karnabahar, ıspanak, pırasa.


2. Yaz mevsiminde yetişen meyveler hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap : Yaz mevsiminde yetişen meyveler: Karpuz, kavun, şeftali, erik, üzüm.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


1. Meyve ve sebzeleri mevsimine göre tüketmenin önemi nedir? Yazınız.


Cevap :  Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmek taze ve besleyici olmalarını sağlar, sağlığımızı korur ve ekonomik olarak da tasarruf sağlar.


2. Bulmacadaki meyve ve sebze isimlerini bulunuz. Bunlardan yaz mevsiminde yetişenleri güneş resminin altına, kış mevsiminde yetişenleri kar tanesinin altına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100-101-102 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 97-98-99. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Bilinçli Tüketiciyim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 97-98-99. Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilinçli tüketici olma konusundaki farkındalıklarını geliştirmeye yöneliktir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, ilgili etkinliklerin çözümlerini ve soruların cevaplarını içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 97-98-99. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Bilinçli Tüketiciyim” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerini ayırt edebilmelerini, harcamalarını planlamalarını ve kaynakları doğru kullanmalarını öğretmeyi amaçlar. Sayfa 97-99 Cevapları, etkinliklerin örnek çözümlerini kapsar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Bilinçli Tüketiciyim Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 97-98-99


Soru : Açıkta satılan yiyecekleri satın almanın sakıncaları nelerdir?


Cevap : Açıkta satılan yiyecekler hijyenik olmayabilir, hastalık yapabilecek mikroplar içerebilir ve sağlığımızı olumsuz etkileyebilir.


Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Gördüklerinizi anlatınız.


Cevap : Bir çocuk, paketi şişmiş ve şekli bozulmuş bir ürünü inceliyor. Bu tür ürünler bozulmuş olabileceğinden alınmamalıdır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


1. Yiyecek ve içecek satın alırken nelere dikkat etmelisiniz? 


Cevap : Yiyecek ve içecekleri taze, temiz ve güvenilir yerlerden almalıyız; son kullanma tarihine ve ambalajın sağlam olmasına dikkat etmeliyiz.


2. Bilinçli tüketici olmak ne demektir? Açıklayınız.


Cevap : Bilinçli tüketici, ihtiyaç ve istekleri ayırt eden, ürünleri doğru seçen, israf etmeyen ve tasarruf yapan kişidir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimlerde çocukların tükettikleri yiyecek ve içecekleri inceleyiniz. Bu yiyecek ve içecekleri tüketmeleri sonucunda neler olabileceğini yazınız.


Ali, açıkta satılan elma şekerini satın aldı ve yedi.

Cevap : Açıkta satıldığı için mikrop veya kir içerebilir; bu yüzden midesi ağrıyabilir veya hastalanabilir.


Merve, annesinin buzdolabına koymayı unuttuğu eti yedi.

Cevap :  Bozulmuş olduğu için gıda zehirlenmesine yol açabilir ve sağlık sorunları yaşayabilir.


Asya, son kullanma tarihi geçmiş olan sütü içti.

Cevap :  Mikrop ve bakteri içerebileceği için mide rahatsızlığı veya zehirlenme riski vardır.



 

Our Score
error: Content is protected !!