4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Zarar Vermeden Kullanalım Cevapları Sayfa 114, 115,116, 117, 118


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Zarar Vermeden Kullanalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118


Soru : “Teknolojik ürünleri kullanırken kendimize, başkalarına ve doğaya zarar verebiliriz.” diyen bir kişi bu sözüne kanıt olarak hangi durumları örnek gösterebilir?


Kısa Cevap : ““Teknolojik ürünleri kullanırken kendimize, başkalarına ve doğaya zarar verebiliriz.” diyen bir kişi bu sözüne kanıt olarak hangi durumları örnek gösterebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojik ürünler hayatımıza girmekle beraber büyük kolaylıklar getirdiği gibi aynı zamanda büyük zorlukları da beraberinde getirmiş faydaları ile beraber zararları da günümüzün sorunları haline gelmiştir.

Yapılan araştırmalara göre teknolojinin en büyük zararı arasında kanser hastalığının olduğu ve kanser hastalığının sıklıkla görülmesinin yüksek olan nedenlerinden bir tanesinin telefon bilmektedir.

Teknolojinin aşırı kullanılması sebebiyle görme problemleri hipermetrop ve miyop gelişimi zararları arasındadır.

Teknolojinin zararlarından bir tanesi de sıklıkla görülmekte olan baş, bel ve boyun  ağrısıdır.

Teknolojinin zararlarından bir tanesi de sosyal becerilerde zorlanma ve kişinin sosyal hayattan koparılarak özellikle çocuklarda fazla kullanılması halinde otizm veya zeka geriliği gibi birçok hastalığa sebep olduğu bilinmektedir.

Teknolojik ürünlerin yüksek oranda yaymış oldukları radyasyon sebebiyle kanser gibi hastalıklara davetiye çıkarılır.

Öfke kontrolü ve insanların görmüş oldukları şiddet oyunları ve videoları sebebiyle ayrıca sosyal hayattan kopma üzerine eklenince daha çok şiddete meylettikleri ve şirin olayların arttığı da ayrı bir araştırma konusudur.


Soru : Yukarıdaki kullanım kılavuzuna başka hangi uyarıları ekleyebilirsiniz?


Cevap :

Yukarıdaki kullanım kılavuzuna ekleyebileceklerimiz

  • ekran parlaklığının gözlerin sağlığı için azaltılması
  • Su ve sıvı içeren şeylerden uzak tutulması
  • Şarjı bitmeden şarja koydum da masa ve tam olarak şarjı dolmadı aşağıdan çekilmemesi
  • Aşırı program yüklenilmemesi

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 115 Cevabı


Soru : Sizce bilgisayarımızı hangi amaçlarla ve ne kadar süreyle kullanmamız daha doğru olur? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce bilgisayarımızı hangi amaçlarla ve ne kadar süreyle kullanmamız daha doğru olur? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bilgisayarın icat edilmesiyle beraber bilgiye ulaşım hızlanmış bilgi paylaşımı kolay ve hızlı hale gelmiştir.

Bu yüzden bilgisayarları kullanacağımız en verimli yol bilgisayarın bilgi edinmek bilgi paylaşmak veya haber okumak gibi alanlarda kullanılmasıdır.

Bilgisayardan istemiş olduğumuz film dizi gibi şeyleri izlemek belgesellere bakmak ve öğretici yayınları takip etmek kolay hale gelmiştir.

Aradıklarımızı kolaylıkla bulabildiğimiz için bilgi erişim hızlanmış ve kolaylaşmış arama butonuyla istediğimiz bilginin ulaşımı kolay hale gelmiştir.

İnternetim de günümüzde hemen hemen her evde var olması sebebiyle insanlar  arası iletişim hızlanmış, insanlar sevdikleriyle bazen sosyalleşmek için veya iş görüşmesi veya alışveriş için bile yapılacak olan iletişimler kolay hale gelmiştir.

Bu yüzden bilgisayarı sermiş olduğumuz bu yararları doğrultusunda kullanmalı bilgi edinme, eğlence ve oyun gibi amaçlar için belirli saatlerde ve kendimizi kontrol ederek kullanmalıyız.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevabı


Soru : Anne babalar televizyon kullanımında çocuklarının yanlışlarını düzeltmek için neler yapmalıdır?


Kısa Cevap : “Anne babalar televizyon kullanımında çocuklarının yanlışlarını düzeltmek için neler yapmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ebeveynler çocukları üzerinde hayatları boyunca yanlarında olmasalar bile bir ömür boyu etkili olacak kişilerdir.

Çocuklar hayata yeni geldikleri için ebeveynlerinden insan olma ve rol model olarak hayata anlam yükleme gibi unsurları hayat tarzı haline getirirler.

Bu yüzden anne ve babaların televizyon kullanımında çocukları için yapacakları en büyük iyilik kendi davranışlarına dikkat etmeleri ve sağlıklı yetişkin tutumu göstermeleridir.

Çocuklara ceza kızmak veya kötü davranmak yerine onlarla konuşmak ve zararlı içeriklerin zararını anlatmak daha etkili ve kesin çözüm olacaktır.

Çünkü zorla yapılan kısıtlamalar daha çok rağbet olunmasına veya o içeriklerin gizli gizli izlenmesine sebep olabilir.

Anne babalar televizyon kullanımında çocuklarının yanlışlarını düzeltmek için kendileri de izledikleri şeylerle çocuklara örnek olmalıdır.

Çocukları televizyon dışında eğlenecekleri ve beraber yapabilecekleri aktiviteler oyunlar sohbet ortamları kurmalı gezilere çıkmalı ve beraber vakit geçirmenin keyifli olması sağlanmalıdır.

Çocukların okul dershane eğlenecekleri kurslara gitmeleri hem bilgi edinmelerine hem de televizyonda fazla vakit geçirip yanlış programlara girmelerine engel olacaktır.


Soru : Evimizde ve okulumuzdaki aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığını söyleyebilir misiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Evimizde ve okulumuzdaki aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığını söyleyebilir misiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimizde ve okulumuzdaki aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığını söyleyemem.

Doğru bir aydınlatma yapılması için yapılacak olan işe ve ortama göre uygun aydınlatma yapılması gerekmektedir.

Yapılan ışıklandırma gözü yormamalı ve gözü yormayacak ölçüdeki çok aşırı parlak olmayan ve sönük olmayan ışıklar tercih edilmelidir.

Göz sağlığı ve kalite için ışık doğrudan olarak göze gelmemeli aydınlatılacak yüzeye doğru yönlendirilmelidir.

Doğan gün ışığına yakın ışık renkleri tercih edilmeli sadece aydınlatması gereken yer aydınlatılmalıdır.

Evde mi okula dikkat etmediğimiz ama çok önemli olan işimiz bittiğinde ışıkların kapatılması ve gereksiz olan ışıkların söndürülmesi de çok önemli bir ayrıntıdır.

Dikkat edilmeyen şeylerin bir tanesi de az enerji harcayan aydınlatma araçlarının kullanılmasıdır.

Bunlara dikkat edilmediği için evimizde ve okulumuzda aydınlatma araçlarının tam olarak doğru kullanıldığını düşünmüyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevabı


Soru : İnsanların acil servis numarasını gereksiz arayıp meşgul etmemeleri için neler yapılabilir?


Kısa Cevap : “İnsanların acil servis numarasını gereksiz arayıp meşgul etmemeleri için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Acil servis numaraları ve acil durum merkezleri insanların yaralanma, hastalık can ve mal güvenliğini tehlikede olduğu zamanlarda aradıkları servislerdir.

Acil servis merkezlerinin insanların can ve mal güvenliğini koruduğu ve sağladığı için gereksiz yere meşgul edilmemesi ve ihtiyaç duyan insanlara hızlı bir şekilde ulaşmaları çok önemlidir.

Acil servis merkezlerinin gereksiz yere meşgul edilmesi birçok insanın ihtiyaç duymasına rağmen kendilerine ulaşılamamasına ve belki de büyük sakatlık can ve mal kayıplarına sebep olacaktır.

O insanların yardımsız bir şekilde kalmalarını sorumluluğu ise acil servis numaralarını gereksiz yere meşgul eden insanların suçu yüzünden olacaktır.

Bu yüzden acil servis numaraları ne olursa olsun gereksiz yere meşgul edilmemeli ihtiyaç duyan insanların ihtiyaçlarını karşılanmasının önüne geçilmemelidir.

Bunu caydırıcı olması için bunu yapan kişilere cezalar verilmesi bu konuda insanların bilinçlendirilmesi afiş asmak veya reklam gibi insanların sıklıkla bakmış olduğu yerlere bu durum hakkında bilgilendirici reklam veya sloganların yazılması etkili olacaktır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevabı


Soru : Teknolojik ürünleri yanlış kullanmanın zararlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Teknolojik ürünleri yanlış kullanmanın zararlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojinin hayatımızın bir parçası haline gelmesi ile teknolojinin birçok yararı ve zararı da beraberinde gelmiş yararları ve zararları ancak doğru ve kaliteli kullanımda dengeli halde olmuştur.

Her şeyin kullanımı gibi teknolojik ürünlerin de yanlış ve kalitesi kullanımı sebebiyle zararlarını boyutu artmıştır.

Teknoloji insanları fiziksel olarak ağırlaştırdığı ve hareketi engellediği için obezite, yürüme, koşma ve fiziksel aktiviteler gibi alanlarda insanların gerilediğini görmekteyiz.

Gözlerde görme bozukluklarının olması iskelet yapısında bozulma, duruş bozuklukları, boyun ağrıları, bel ağrıları, el ve parmaklarda uyuşma ve aşırı yorgunluk ile zihinsel bulanıklık gibi birçok hastalığa sebep olabilmektedir.

Teknolojinin sakınılması gereken zararlarından bir tanesi de yanlış kullanılması halinde istismar şiddete maruz kalma ve güvenlik sorunları sebebiyle birçok sıkıntı yaşamaktır.

Teknolojinin yanlış kullanımı sebebiyle öfke, korku ve psikolojik bozukluklar da artmış insanların sosyal hayattan kopma sosyal becerileri ile iş ve sosyal hayatlarında başarısızlıkları da artmıştır.


Soru : İnternet araştırması yaparak teknolojinin yanlış kullanımının insanlara ve doğaya verdiği zararları anlatan bir haber bulunuz. Haberi sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşıp tartışınız.


Kısa Cevap : “İnternet araştırması yaparak teknolojinin yanlış kullanımının insanlara ve doğaya verdiği zararları anlatan bir haber bulunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyuncular küçük ama oyun çok büyük!

Teknoloji gelişip, hayatımızın her alanındaki verilerin cebimize girmesini sağlarken, aynı zamanda kişisel bilgilerimizin de başkalarının eline geçmesine sebep olabiliyor. Masum gözüken oyunlar bile veri depolama, bilgi kaçırma, hatta çocuk istismarına kadar büyük çapta oyunlarla zarar verebiliyor.

Teknoloji geliştikçe evlerimizdeki bilgisayarlar taşınabilir oldu, telefonlarımız bir mini bilgisayarlara dönüştü, tabletler oyun aletleri olarak kullanılabilir oldu. Tüm hayat kolaylaştıran özelliklerinin yanında bunlar bizim aynı zamanda eğlence merkezimiz haline de geldi. Peki tüm bu eğlencenin altında biz aslında ne oynuyoruz?

Geçtiğimiz günlerde Epic Games’in dünya çapında 350 milyondan fazla kullanıcıya ev sahipliği yapan oyunu Fortnite, kullanıcıları manipüle ettiği gerekçesiyle ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC) tarafından rekor para cezasına çaptırıldı. Firma toplamda 520 milyon dolarlık bir ceza ödeyecek. Bu ceza sonrası özellikle online platformlar üzerinden oynanan oyunların güvenilirliği, çocuk sağlığı ve psikolojisi açısından tehdit olup olmadığı yeniden tartışma gündemine oturdu

İNTİHARA DAHİ YÖNELTEN OYUNLAR

2017 yılında Türkiye’de de ciddi gündem olan, Mavi Balina oyunu birçok çocuğu intihara sürüklediği için yasaklandı. Dünya çapında da büyük ses getiren oyun, çoğu şiddet içerikli 50 görevi yerine getirterek dünya çapında birçok kişiyi intihara sürüklemişti. HABERTURK



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Farklı Kültürler Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farklı Kültürler Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192


Soru : Bir ülke ile ilgili turizm amaçlı tanıtım broşürü hazırlayacak olsaydınız, broşürünüzde o ülkenin hangi alanlardaki özelliklerine yer verirdiniz?


Kısa Cevap : “Bir ülke ile ilgili turizm amaçlı tanıtım broşürü hazırlayacak olsaydınız, broşürünüzde o ülkenin hangi alanlardaki özelliklerine yer verirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Broşürler çok az sayfalı küçük kitap, kitapçık demektir.

Broşürler genelde bir veya iki sayfadan oluşur ve kuşe kağıda basılır.

Broşürler yeni açılan mağaza, iş yeri tanıtımı veya herhangi bir mekanın tanıtımı için hazırlanır ve kullanılır..

Yeni ürünler geldiği zaman iş yerlerinde Bu ürünlerin fiyatını belirtmek için de broşür basılabilir.

Bir ülke ile ilgili turizm amaçlı tanıtım broşürü hazırlayacak olsaydım o broşüre tarihi eser ve yapıtların resmini koyardım.

Efsaneler ve ilgi çekici hikayelerle dikkat çekici notlar eklerdim.

Çizilmiş olan dikkat çeken tablo gibi çok bilinen sanatsal eserler varsa onları da resimler arasında eklerdim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 189 Cevabı


Soru : Ülkemizde ugroiskola oyununa benzer çocuk oyunları oynanıyor mu? Oynanıyorsa bu oyunların adları ve kuralları nelerdir?


Kısa Cevap : “Ülkemizde ugroiskola oyununa benzer çocuk oyunları oynanıyor mu? Oynanıyorsa bu oyunların adları ve kuralları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ugroiskola oyununa benzer bir oyun ülkemizde yıllardan beri tebeşir, çizgi ve seksek oyunu olarak bilinen oyundur. oynanmaktadır.

Seksek oyununda yere tebeşirle birbirini izleyen kareler ve daireler çizilir ve bunlar numaralandırılarak oynanır. Bir sokak oyunudur

Oyunu çok çeşidi bulunması ile beraber genel olarak bir taş veya kiremit parçası gibi küçük bir cisim çizgiye değdirilmeyecek şekilde atılmaya çalışılır.

Eğer taş çizgili alanların dışına veya çizgiye denk gelirse taş atma sırası diğer oyuncuya geçer.

Ateş başarılıysa oyuncu tek ayağı üzerinde sekerken taşı öbür ayağıyla iterek bütün boşluklardan geçirmeli ve oyun tamamlamalıdır.

Bunu yaparken ayağı yere değer veya boşlukların arasındaki çizgilere basarsa yanar ve sırasını kaybeder.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 190 Cevabı


Soru : Türk ve Macar mutfakları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Kısa Cevap : “Türk ve Macar mutfakları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Macar mutfağı dünyanın en önemli ve zengin mutfaklarından bir tanesidir.

Meşhur olduğu yemeği bulaş isimli yemektir. Bizdeki et yahniye veya tas kebabına benzemektedir.

Türklerde olduğu gibi bol baharat ve bazı yörelerde olduğu gibi acı biber sıklıkla kullanılmaktadır.

Macar mutfağında oldukça bol miktarda et ,mevsim sebze ve meyvesi süt ürünleri ve taze ekmek önemlidir.

Krema oldukça sık kullanılsa da bizim yemeklerimizde genellikle krema kullanılmaz.

Aramızdaki farklılık olarak pankekleri bizim kahvaltıda onların ise tatlı veya öyle olarak tüketmeleri ve lahana turşusundan çorba yapmaları sayılabilir.


Soru : Türkiye’yi ziyaret eden bir turist olsaydınız ülkenize götüreceğiniz hediyelik eşyalar neler olurdu?


Kısa Cevap : “Türkiye’yi ziyaret eden bir turist olsaydınız ülkenize götüreceğiniz hediyelik eşyalar neler olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Türkiye’yi ziyaret eden bir turist olsaydım ülkemize götüreceğim hediyelik eşyalar

  • Mevlana bibloları
  • Mozaik desenli
  • Türk tasarımlı avize ve biblolar
  • Bakır cezve
  • Nazar boncuklu takı ve süs eşyaları
  • Bol bol kılıçlar
  • Baklava, lokum ve pişmaniye
  • Türkiye’nin resimleri olan magnetler
  • Çeşit çeşit baharatlar
  • Türk el sanatı örnekleri
  • Oyalar
  • Bez bebekler
  • El boyası seramikler
  • Bakır ve pirinçten yapılmış olan objeler
  • İşlemeli deri ve tekstil ürünleri

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 192 Cevabı


Soru : Japon kültürü ile ülkemizin sahip olduğu kültürel özellikleri karşılaştırdığımızda iki ülke arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Japon kültürü ile ülkemizin sahip olduğu kültürel özellikleri karşılaştırdığımızda iki ülke arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında neler söyleyebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Japon kültürü ile ülkemizin sahip olduğu kültürel özellikleri karşılaştırdığımızda iki ülke arasındaki benzerlik ve farklılıklar

  • Boş bardaklar doldurulduğunda tekrar içmek istemiyorsanız bardağı boş bırakmamak
  • Bonzai bitkisinin yaygın ve önemli görülmesi
  • Sadece otellerde ve büyük mağazalarda kredi kartı geçmesi. Halbuki Türkiye’de neredeyse artık bütün marketlerde kredi kartı geçerlidir
  • Metroların gece çalışmaması
  • Garsonlara seslenememesi nokta tüm restoranları masalarında siyah bir tuş bulunması
  • Bizlerde olduğu gibi çocuk bayramını kutlaması
  • Aile yapısına çok önem verilir
  • Geleneksel el sanatlarının Türk sanatlarına benzemesi


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 145-146

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 145, 146


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 7.Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 145-146


A) Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


Soru :  1. Aşağıdakilerden hangisi kıta değildir?


Cevap : B

A) Avustralya B) Avusturya C) Avrupa D) Asya


Soru :  2. Aşağıdaki kıta – ülke eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?


Cevap : A

A) Asya – Mozambik
B) Asya – Hindistan
C) Avrupa – Finlandiya
D) Afrika – Fas


Soru :  3. I – En önemli doğal kaynağı petroldür.
II – “Burc el Arab” adlı oteli konaklama dışında da turistler için gözde bir merkezdir.
III – Başkenti Abu Dabi’dir.

Yukarıdaki özellikler, aşağıdaki ülkelerden hangisine aittir?


Cevap : C

A) Suudi Arabistan
B) Katar
C) Birleşik Arap Emirlikleri
D) Kuveyt


Soru :  4. “Yerleşik hayat yoktur. Bilimsel çalışmalar amacıyla faaliyet yürütülen merkezler vardır.”

Yukarıda açıklaması verilen kıta, aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : D

A) Kuzey Amerika B) Asya
C) Okyanusya D) Antartika


Soru :  5. Benzer coğrafyada yer alan ülkelerin yaşam biçimlerinde benzerlikler gözlemlenir. Bu durum dikkate alınarak bir gruplama yapıldığında aşağıdaki ülkelerden hangisi dışarıda kalır?


Cevap : C

A) İsveç B) Danimarka C) Meksika D) Finlandiya


Soru :  6. I – Bulgaristan II – Yunanistan III – İran

Yukarıdaki ülkelerin, ülkemiz açısından ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B

A) Türkiye’nin kuzeyinde yer alan ülkelerdir.
B) Türkiye’nin komşu ülkeleridir.
C) Ortak para birimi kullanılır.
D) Ortak kültürel özelliklere sahiptirler.


Soru :  7. Aşağıdakilerden hangisi, ülkelerin çoğunluğunda kutlanan ortak günlerden biri değildir?


Cevap : C

A) Anneler Günü
B) Çocuk Hakları Günü
C) Bağımsızlık Günü
D) Kadınlar Günü


Soru :  8. Aşağıdakilerden hangisi, dünya barışına katkı sağlar?


Cevap : A

A) Farklı kültürlerin varlığını kabul edip saygı göstermek
B) Kendi kültürünü diğer ülkelere yaymaya çalışmak
C) Sadece ortak kültürel özellikler olan ülkelerle iş birliği yapmak
D) Gelişmiş ülkelerin kültürel özelliklerini benimsemek


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


 B) Aşağıdaki ülkelerle başkentleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145-146 Cevapları”

 C) Aşağıdaki numaralandırılmış ifadeleri, ilgili oldukları görselle eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 145-146 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 142-143

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Farklı Kültürler Cevapları Sayfa 142, 143


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Farklı Kültürler Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 142-143


Soru : Aşağıda bazı ülkelere özgü yemeklerin görselleri verilmiştir. Bu yemeklerin hangi ülkelere ait olduğunu belirleyiniz. Yemek görselleri ile ülke adlarını oklar yardımıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • Paella→ İspanya
  • Suşi→ Japonya
  • Meyveli Krep→ Fransa
  • Gulaş çorbası→ Macaristan
  • Tacos→ Meksika
  • Moules (midye marina)→ Belçika
  • Pizza→ İtalya
  • Kimchi lahanası→ Güney Kore
  • Falafel→ Ürdün
  • İskender→ Türkiye

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Soru : Aşağıda görselleri verilen geleneksel kıyafetlerin hangi ülkeye ait olduğunu görselin altına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 142-143 Cevapları”

Soru : Aşağıda bazı ülkeler için önemli günler verilmiştir. Bu günlerin tarihlerini ve o ülke için önemini öğrenerek yazınız.


Cevap :

  • Cumhuriyet Bayramı → Türkiye: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.
  • Panjat Pinang → Endonezya: 17 Ağustos Bağımsızlık Günü.
  • Avustralya Günü → Avustralya: 6 Ocak 1788, İlk yerleşim yerinin oluşumu.
  • Bağımsızlık Günü → Gana: 6 Mart 1957 Bağımsızlık Günü.
  • Anayasa Günü → Norveç: 17 Mayıs Anayasanın Kabulü
  • Bastille Günü → Fransa: 14 Temmuz Fransa Ulusal Bayramı.
  • Amerikan Bağımsızlık Günü → Amerika Birleşik Devletleri: 4 Temmuz Bağımsızlık İlanı.

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi, dünyada birçok ülkenin ortak kutladığı özel günlerdendir?


Cevap : A

A) Anneler Günü B) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
C) 4 Temmuz Bağımsızlık Günü D) Hıdırellez


Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi ülkeler arası farklılık gösteren kültürel unsurlardan değildir?


Cevap : D

A) Yemekler B) Gelenekler C) Kıyafetler D) Saatler



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Ülkeler Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Ülkeler Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137


Soru : Aşağıdaki Dünya Haritası’nı inceleyiniz. Haritada numaralandırılmış ülkelerin adlarını yazınız.


Cevap :

  1. ABD
  2. AVUSTURALYA
  3. BRAZİLYA
  4. GÜNEY AFRİKA
  5. BRİTANYA İMPARATORLUĞU
  6. İTALYA
  7. JAPONYA
  8. KANADA
  9. MOĞOLİSTAN
  10. NİJERYA
  11. İSPANYA
  12. RUSYA
  13. SUUDİ ARABİSTAN
  14. TUNUS

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsellerin ait oldukları ülkeleri, bulmacada bularak renkli kalemlerle boyayınız. Ülke isimlerini görsellerin altlarına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 136 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ülkelerle ilgili kısa bilgiler içeren tanıtım kartları hazırlayınız. Tanıtım kartlarında ülkeler ile ilgili görsellere de yer veriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Aşağıda ülkelerle ilgili bazı bilgiler verilmiştir. Bu bilgilerden yararlanarak ülkeleri bulup adlarını yazınız. Ülkelerin bayraklarını çiziniz.


Cevap :

  • Birimci resim: Norveç
  • İkinci resim: Hindistan

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : 1. Türkiye aşağıdaki kıtaların hangilerinde yer almaktadır?


Cevap : B

A) Asya – Afrika B) Asya – Avrupa C) Avrupa – Afrika D) Avrupa – Avusturalya


Soru : 2. Başkenti Kahire olan Kuzey Afrika ülkesi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : D

A) Cezayir B) Suriye C) Irak D) Mısır


Soru : 3. Afganistan, Hollanda ve Şili’nin bulunduğu kıtalar sırasıyla aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?


Cevap : C

A) Asya – Avrupa – Kuzey Amerika B) Asya – Afrika – Güney Amerika
C) Asya – Avrupa – Güney Amerika D) Afrika – Avrupa – Kuzey Amerika


Soru : 4. Kolombiya, İspanya ve Gürcistan’ın başkentleri, aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?


Cevap : A

A) Bogota – Madrid – Tiflis B) Bogota – Barselona – Tiran
C) Medellin – Madrid – Tiflis D) Medellin – Barselona – Tiflis



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 130-131-132

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 130, 131, 132


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 6.Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 130-131-132


A) Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


Soru : 1. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, aşağıdaki uluslararası kuruluşlardan hangisi tarafından kabul edilmiştir?


Cevap : B

A) Avrupa Konseyi
B) Birleşmiş Milletler
C) UNICEF
D) UNESCO


Soru : 2. Çocukların düşüncelerini özgürce açıklayabilmeleri hakkı, aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?


Cevap : A

A) Düşünce özgürlüğü
B) Yaşama hakkı
C) Din ve vicdan özgürlüğü
D) Eğitim hakkı


Soru : 3. Aşağıdakilerden hangisi çocuk haklarından biri değildir?


Cevap : B

A) Dinlenme, oyun oynama hakkı
B) İstediği işte çalışma hakkı
C) Din ve vicdan özgürlüğü
D) Eğitim hakkı


Soru : 4. Aşağıdakilerden hangisi bireyin kendisine karşı sorumluluklarından biridir?


Cevap : C

A) Huzura dayalı bir toplumun oluşturulması için üzerimize düşenleri yapmak
B) Toplumsal dayanışmaya destek verecek faaliyetlere destek vermek
C) Kendimize zararlı olabilecek davranışlardan kaçınmak
D) Kamu araç ve alanlarına zarar vermeden kullanmak


Soru : 5. “Demokrasinin tam anlamıyla işleyebilmesi için özgürlükçü bir ortamın oluşturulması son derece önemlidir. Bireyler özgürce davranabilmeli, özgürlükçü tutum ve davranışlar sergilemelidir.”

Bu bilgiden hareketle, demokrasinin ön koşulu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : D

A) Çoğunluğun görüşlerinin geçerli olması
B) Bireylerin her istediklerini yapabilmesi
C) Bireylerin farklı görüşlere sahip olması
D) Bireylerin kendilerini özgür hissetmeleri


Soru : 6. “Satı, sınıf arkadaşlarıyla ülkemizin doğal güzellikleri ile ilgili kendi yaptığı araştırmalar sonucu elde ettiği bilgileri paylaşmaktan mutlu olmaktadır.”

Satı elde ettiği bilgilerle, aşağıdaki eğitsel kulüplerin hangisinde de yer alırsa verimli çalışmalar yapmış olacaktır?


Cevap : C

A) Çevre kulübü
B) Arkeoloji kulübü
C) Gezi kulübü
D) Edebiyat kulübü


Soru : 7. 23 Nisan 1920’de BMM’nin açılmasıyla benimsenen ilke, aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B

A) Tam bağımsızlık
B) Ulusal Egemenlik
C) Millî güvenlik
D) Barışçılık


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 131 Cevapları


B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız


Cevap :

  1. ( Yanlış ) 15 yaşına kadar her birey çocuk olarak kabul edilir.
  2. ( Doğru ) Mutlu, sevgi dolu bir ortamda bulunmak her çocuğun hakkıdır.
  3. ( Yanlış ) Ekonomik durumu yeterince iyi olmayan ailelerde, çocuklar bir işte çalışarak aile bütçesine katkı sağlamalıdır.
  4. ( Doğru ) UNICEF, dünya çocuklarının temel ihtiyaç ve haklarıyla ilgili çalışmalar yapan bir kuruluştur.
  5. ( Yanlış ) Çocukların evde ve okulda üstlendikleri sorumluluklar aynıdır.
  6. ( Doğru ) Sorumluluk bilincine sahip bireylerden oluşan toplumlarda gelişmişlik düzeyi yüksektir.
  7. ( Yanlış ) Bireylerin topluma karşı olan sorumlulukları, kendilerine karşı olan sorumluluklarından daha önemlidir.
  8. ( Doğru ) Eğitsel ve sosyal etkinlikler, dayanışmayı ve iş birliğini geliştirir.
  9. ( Yanlış ) Okulda gerçekleştirilen eğitsel ve sosyal faaliyetler, öğretmenler tarafından belirlenmelidir.
  10. ( Doğru ) Çevremizle ilgili sorunların çözümünde eğitsel ve sosyal faaliyetler yürütmek etkili olmaktadır.
  11. ( Doğru ) Eğitsel ve sosyal etkinlikler, yetenek ve becerilerin geliştirilmesine olanak sağlamaktadır.
  12. ( Yanlış ) Türkiye Büyük Millet Meclisi, 29 Ekim 1923’te açılmıştır.
  13. ( Doğru ) Millî marşımız, bayrağımız, dilimiz bağımsızlık sembollerimizdendir.
  14. ( Yanlış ) Meclisin açılmasıyla egemenlik yetkisi milletvekillerine verilmiştir.
  15. ( Yanlış ) Bireysel özgürlüklerimizin olabilmesi, ülkemizin bağımsızlığı ile ilgili değildir.
  16. ( Doğru ) Egemenlik yetkisinin millete ait olduğu devletlerde, demokratik bir yaşam şekli oluşur.
  17. ( Yanlış ) Devletlerin bağımsızlığında tek etkili güç, silahlı kuvvetlerdir.
  18. ( Doğru ) 15 Temmuz 2016 tarihinde milletimiz, egemenlik yetkisini ve ülkemizin bağımsızlığını korumuştur.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları


 C) “Sorumluluklarımızı yerine getirmediğimiz zaman haklarımızdan yeterince yararlanamayız.“ Aşağıdaki ifadeleri, bu bilgiden hareketle eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 130-131-132 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinlikler Cevapları Sayfa 123, 124, 125


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinlikler Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki faaliyetlerin hangi eğitsel sosyal etkinliğe ait olduğunu görsellerin altına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : Okulunuzda yapılan eğitsel sosyal etkinlikleri dikkate alarak aşağıdaki alanları doldurunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alana okulunuzda yapılmasını istediğiniz eğitsel sosyal faaliyetlerin amaçlarını ve sizin yapabileceğiniz faaliyetleri de içerecek şekilde yazınız. Etkinlikleri yansıtan resimler yapınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 123-124-125 MEB Yayınları”

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : 1. Okulda oluşturulan sosyal eğitsel faaliyetlerden hangisi yardımlaşmayı öne çıkaran çalışmalar yapar?


Cevap : B

A) Sivil Savunma Kulübü B) Sosyal Yardımlaşma Kulübü
C) Çevre Koruma Kulübü D) İzcilik Kulübü


Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi, eğitsel sosyal etkinliklere katılmanın bireye sağladığı faydalardan biri değildir?


Cevap : C

A) Bireyin sosyalleşmesini sağlar. B) Kişiler arası iletişimi güçlendirir.
C) Derslere ilgiyi azaltır. D) Yeteneklerin gelişmesini sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 90-91-92

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 90, 91, 92


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 4.Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 90-91-92


A) Aşağıdaki soruları okuyup doğru olan seçeneği işaretleyiniz.


Soru : 1. Aşağıdaki teknolojik ürünlerden hangisinin kullanım alanı diğerlerinden farklıdır?


Cevap : C

A) MR cihazı B) Gözlük C) Tepegöz D) Steteskop


Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi geçmişten günümüze zamanı ölçmek için kullanılan araçlardan biri değildir?


Cevap : B

A) Kum saati B) Pusula C) Hicri takvim D) Güneş saati


Soru : 3. I – Mektup II – Telefon
III – Telgraf IV – Cep telefonu

Yukarıdaki iletişim araçlarının zaman içindeki gelişimi aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?


Cevap : D

A) I – II – III – IV B) I – III – IV – II C) I – IV – III – II D) I – III – II – IV


Soru : 4. “Eskiden bulaşıcı hastalıklar nedeniyle birçok kişi hayatını kaybediyordu, sayemde artık bu hastalıklar daha az zarar verir hâle geldi.”

Yukarıda bahsedilen gelişme aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : D

A) Röntgen cihazı B) Enjektör C) Steteskop D) Aşı


Soru : 5. Aşağıdakilerden hangisi teknolojik ürünlerin hayatımızda yaptığı değişikliklere örnek olarak gösterilemez?


Cevap : C

A) Ulaşım araçlarındaki gelişim hızlı, kolay ve güvenli ulaşım sağlamıştır.
B) Sağlık alanındaki gelişmeler birçok hastalığın tedavisinde etkili olmuştur.
C) Eğitime yönelik geliştirilen araçlar öğrencilerin gelişimini olumsuz etkilemiştir.
D) İletişim alanındaki gelişmeler insanları dünyadaki gelişmelerden anında haberdar etmiştir.


Soru : 6. Teknolojik bir ürün tasarlamak istiyorsunuz. Bunun için aşağıdakilerden hangisine öncelik vermelisiniz?


Cevap : B

A) Ürünün maliyetinin fazla olmasına
B) Ürünün bir ihtiyacı gidermesine
C) Ürünün doğal gazla çalışmasına
D) Ürünün dikkat çekici olmasına


Soru : 7. Aşağıdakilerden hangisi teknolojik ürünlerin hatalı kullanımına örnek olarak verilemez?


Cevap : A

A) Cep telefonunu gerektiği anlarda kullanmak
B) Uzun süre bilgisayar başında kalmak
C) Televizyonu yakından izlemek
D) Hava kararmadan tüm ışıkları açmak


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 91 Cevapları


B) Aşağıdaki öz değerlendirme formunu doldurunuz. Bunun için ifadelere göre size uygun olan yüz sembollerinden birine “X” işareti koyunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 90-91-92 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları


C) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Teknolojik ürünlerin farklı kullanım alanları vardır.
  2. ( Yanlış ) Bilgisayar sadece eğitim alanında kullanılan bir teknolojik üründür.
  3. ( Doğru ) Buzdolabı, çamaşır makinesi, ütü, fırın gibi ürünler ev işlerinde kullanılan teknolojik ürünlerdir.
  4. ( Yanlış ) Bir teknolojik ürünün kullanım alanı, geçmişte ve günümüzde aynıdır.
  5. ( Doğru ) Teknolojik ürünlerin kullanımından kaynaklı çevre sorunları yaşanabilir.
  6. ( Doğru ) Bir teknolojik ürünün ilk hâli ile günümüzdeki hâli arasındaki fark, teknolojinin sürekli geliştiğinin göstergesidir.
  7. ( Yanlış ) Canan Dağdeviren, DNA çalışmalarıyla tanınmış, ünlü bilim insanlarımızdandır.
  8. ( Doğru ) Bazı teknolojik ürünler, birçok mucidin katkılarıyla geliştirilmiştir.
  9. ( Yanlış ) İnsanların ihtiyaçlarına yönelik ürünler geliştirmek sadece bilim insanlarının görevidir.
  10. ( Doğru ) Çevrenizdeki bir ihtiyaca yönelik olarak yeni fikirler üretebilir, tasarımlar geliştirebilirsiniz.
  11. ( Yanlış ) Teknolojik ürünlerin hatalı kullanımı, sadece teknolojik ürüne zarar verir.
  12. ( Doğru ) Teknolojik ürünlerin doğru kullanımında, kullanma kılavuzları son derece önemlidir.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 45-46-47-48

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Konum Bulma Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Konum Bulma Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 45-46-47-48


Soru : Aşağıdaki şemaya ana yönleri ve ara yönleri yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 45-46-47-48”

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.


Soru : Mor arabaya göre okulun, marketin, postanenin, bankanın ve restoranın konumlarını yönleri dikkate alarak belirtiniz.


Cevap :

  • Okul → Güneyinde
  • Market → Güney batısında
  • Postane → Kuzeyinde
  • Banka → Doğusunda
  • Restoran → Kuzey batısında

Soru : Bera, evinden çıkan birine yönleri kullanarak postaneyi nasıl tarif etmelidir? Açıklayınız.


Cevap :

Bera, evinden çıkan birine yönleri kullanarak postaneyi yönlerle tarif etmelidir. Bera’nın evi kuzeyde kalmaktadır. Bu yüzden karşısı güney olmaktadır. Bera evinden çıkan kişiye önce doğuya sonra güneye sonrada batıya gitmesini söylemesi gerekir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : 46 ve 47. sayfalarda bazı doğal ve teknolojik yön bulma yöntemlerinin görselleri verilmiştir. Görsellerin yanlarındaki yazma alanlarına bu yöntemleri kısaca açıklayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 45-46-47-48 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Aşağıdaki açıklamaların hangi yönlere ait olduğunu belirleyiniz. Açıklamaların numaralarını, yön kutucuklarına yazınız.


Cevap :

  1. Sadece 1
  2. 8 – 7 – 5
  3. Sadece 6
  4. 3 – 4 – 2

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : 1. * Kutup Yıldızı
* Pusula
* Navigasyon
* Karınca yuvası
* Çubuk yöntemi

Derste yukarıdaki başlıklarla ilgili bilgi veren Kadriye Öğretmen’in dersinin konusu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : C

A) Gezegenimiz B) Yönler C) Yön bulma yöntemleri D) Çevremiz


Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi ülkemizin kuzeyinde yer alan illerden biridir?


Cevap : A

A) Samsun B) Konya C) İzmir D) Elazığ



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 41, 42, 43


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 2.Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43


A) Aşağıdaki soruları okuyup doğru olan seçeneği işaretleyiniz.


Soru : . Aşağıdakilerden hangisi sözlü tarih çalışması yapılırken uyulması gereken kurallardan biri değildir?


Cevap : C

A) Görüşme yapılacak kişinin belirlenmesi
B) Görüşme yapılacak kişiye sorulacak soruların belirlenmesi
C) Görüşmenin okul ortamında yapılması gerektiğinden okulun düzenlenmesi
D) Görüşme sırasında kullanılacak fotoğraf makinesi, ses kayıt cihazı gibi materyallerin hazırlanması


Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi millî kültürümüzü yansıtan nesnelerden biridir?


Cevap : A

A) Çeyiz sandığı
B) Kitaplık
C) Ütü masası
D) Yemek masası


Soru : 3. Aşağıdakilerden hangisi millî kültür ögelerimizden olan el sanatlarımızdan biridir?


Cevap : D

A) Halk oyunları
B) Edebiyat ürünleri
C) Mimari eserler
D) Hat sanatı


Soru : 4. “Koyun veya keçilerin arka bacaklarında bulunan dört yüzlü kemikle oynanan tarihî bir Türk oyunudur.” ifadesi ile tanıtılan oyun aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B

A) Misket B) Aşık C) Topaç D) Kemik


Soru : 5. Eski Türk evlerinden bazılarının günümüzde turistik amaçlarla kullanılması millî kültür ögelerinin hangi özelliğini göstermektedir?


Cevap : A

A) Millî kültür ögelerinin değişerek taşındığına
B) Millî kültür ögelerinin önemini yitirdiğine
C) Millî kültür ögelerinin değişime direndiğine
D) Millî kültür ögelerinin amaç dışı kullanıldığına


Soru : 6. Mustafa Kemal Atatürk ilk askerî başarısını aşağıdakilerden hangisinde göstermiştir?


Cevap : C

A) Çanakkale
B) Kafkasya
C) Trablusgarp
D) Millî Mücadele


Soru : 7. 1- Sivas Kongresi
2- Mondros Ateşkes Anlaşması
3- Mustafa Kemal Atatürk’ün
Samsun’a çıkışı
4- Amasya Genelgesi
5- Erzurum Kongresi

Yukarıdaki olayların oluş sırası aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?


Cevap : B

A) 2-1-3-4-5
B) 2-3-4-5-1
C) 3-2-4-5-1
D) 4-5-1-2-3


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Soru :  B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Aile tarihi çalışması yapmak için sözlü, yazılı, görsel kaynak ve nesnelerden yararlanılır.
  2. ( Yanlış ) Mektuplar aile tarihi çalışmasında kullanılan görsel kaynaklardandır.
  3. ( Doğru ) Aile tarihini bilmek aile ve akrabalık bağlarını güçlendirir.
  4. ( Doğru ) Geleneksel el sanatları, kıyafetler, yemekler, halk dansları millî kültürümüzü oluşturan unsurlardan bazılarıdır.
  5. ( Yanlış ) Kültürel ögelerin en önemli özelliği geçmişten günümüze değişim göstermeden
    ulaşmasıdır.
  6. ( Yanlış ) Zeybek, Karadeniz Bölgesi’nde oynanan bir halk oyunudur.
  7. ( Doğru ) Aşık, mendil kapmaca, körebe gibi oyunlar geleneksel çocuk oyunlarımızdandır.
  8. ( Yanlış ) Cirit, günümüzde yaygın olarak oynanan geleneksel bir Türk oyunudur.
  9. ( Doğru ) Gelişen teknoloji ve değişen yaşam koşulları çocuk oyunlarına yansımıştır.
  10. ( Doğru ) Mustafa Kemal Atatürk, 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun’a giderek Millî Mücadele’yi başlatmıştır.
  11. ( Yanlış ) Millî Mücadele, Kuvayımillîye birliklerinin çabalarıyla kazanılmıştır.
  12. ( Doğru ) Şahin Bey, Antep’in kurtuluşu için mücadele etmiş bir Millî Mücadele kahramanıdır.
  13. ( Yanlış ) Sakarya Savaşı, Millî Mücadele’yi zaferle sonuçlandıran savaştır.
  14. ( Doğru ) Lozan Barış Anlaşması ile Türk Devleti, özgür ve bağımsız bir devlet olarak dünyadaki saygın yerine kavuşmuştur.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : C) Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere, anahtar sözcüklerden doğru olanları yazınız.


Cevap :

  1. Aile büyüklerine ait sözlü, yazılı, görsel kaynak ve nesnelerden yararlanarak aile tarihi çalışması yapılabilir.
  2. Milletlerin kendine has, diğer milletlerden farklı kültür ögeleri vardır.
  3. Kültür ögelerimizi görmek için çevremizdeki müze ziyaret edebiliriz.
  4. Hacivat-Karagöz geçmişte yaygın olarak görülen, günümüzde ise Ramazan ayında yaşatılmaya devam eden kültürel özelliklerimizdendir.
  5. Düğünden önceki günlerde gerçekleştirilen kına gecesi geçmişten günümüze devam eden kültürel ögelerimizdendir.
  6. Kemençe Karadeniz Bölgesi’ne ait geleneksel müzik aletlerinden biridir.
  7. Zeybek oyunu Ege Bölgesi’ne has bir halk oyunudur.
  8. Seksek, yağ satarım – bal satarım, beştaş gibi oyunların geçmişten günümüze varlığını sürdürmesi, çocuk oyunlarının sürekliliği kanıtlamaktadır.
  9. Sütçü İmam, Gördesli Makbule, Nezahat Onbaşı gibi isimler Milli Mücadele kahramanlarıdır.
  10. I ve II. İnönü savaşları Batı Cephesinde yapılan savaşlardır.


 

Our Score
error: Content is protected !!