4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli metinler ve etkinliklerle dolu bir kaynaktır. 4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitap, öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi temel dil becerilerini güçlendirmeyi amaçlar. Her bir bölümde yer alan metinler, öğrencilerin kelime dağarcığını genişletirken, anlam çıkarma ve yorum yapma gibi yeteneklerini de geliştirir.


“4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, metin sonrası etkinlikler oldukça önemlidir. Bu etkinlikler, öğrencilerin okudukları metni anlama düzeylerini ölçer ve onları eleştirel düşünmeye teşvik eder. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinlerde yer alan soruları doğru bir şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. Bu cevaplar, öğrencilerin metinle ilgili derinlemesine düşünmelerini sağlarken, metindeki ana fikir, yan fikirler ve karakter analizleri gibi konularda daha etkili olmalarına destek verir.

4. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları ise, belirli sayfalarda yer alan etkinliklerin çözümlerini içerir. Öğrenciler, bu cevapları inceleyerek kendi verdikleri cevapları değerlendirebilir ve eksik yönlerini görebilirler. Bu, öğrencilerin öğrenme süreçlerini hızlandırır ve derslere daha aktif katılmalarını sağlar.

Sonuç olarak, 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmaları için kapsamlı ve çok yönlü bir içerik sunar. Hem dil becerilerini geliştirmek hem de derslere daha etkin katılmak isteyen öğrenciler için bu kaynak büyük bir avantaj sağlar.


“4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA : OKUMA KÜLTÜRÜ


Türkçe Konuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17


Evimizdeki Kütüphane Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23


Dijital Tayfa: Yanlış Haber Yağmuru (İzleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


Kitaplar Ne İşe Yarar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


Hikâyesi Olmayan Kitap Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA : MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


Mehmet Âkif Ersoy Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57


Hacı İbrahim Efendi: Mehmetçiğe Dikilen Botlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


Çanakkale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69


Çanakkale Geçilmez Mustafa Kemal Yenilmez Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA : ERDEMLER


yileştirici Güç: Sevgi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


Maysa ile Bulut İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


Hasta Ziyareti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95


Çiftçi ve Oğulları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


İyi Dilekler Günü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102


3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


4. TEMA : BİLİM VE TEKNOLOJİ 


Bilim Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113


Olimpiyatların Arkasındaki Bilim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119


Hayata Varım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125


Otomobil Uçar Gider Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131


Matematiğin Ordinaryüs Profesörü ve Müthiş Halkaları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132


4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


5. TEMA : DOĞA VE EVREN 


 Alo! Kayın Ağacı mı? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143


Güneş Nasıl Çalışır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149


 Orman Dostları: Ağaçlandırma İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157


Gökyüzünde Bir Yarış Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161


 Nedir Bu İklim Değişikliği? Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163


5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


6. TEMA : MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Anadolu Bacıları (Anadolu Kadınlar Birliği) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175


Dünyanın İlk Alışveriş Merkezi: Kapalıçarşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181


Zamane Kedisi Fıldır: Yatıya Misafir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187


Geleneksel Türk Okçuluğu İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191


Keloğlan’ın Fasulyesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193


6. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


7. TEMA : ÇOCUK DÜNYASI 


Diyor ki: Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205


Güzel Anıları Biriktirmek Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209


Arkadaşım 23 Nisan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215


Beştaş ve İki Ceviz Bileti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 216, 217, 218, 219, 220, 221


Uçurtmalar Nasıl Uçar? Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222


7. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 223, 224, 225


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. TEMA : SAĞLIK VE SPOR


Sağlığımı Korurum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233


Telaşa Kapılma, İlk Yardımı Hatırla! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239


Çiğ Köfte Spor/Lahmacun Spor Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240, 241, 242, 243


Tahinci Dede Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 244, 245, 246, 247, 248, 249


Haydi Doğa Yürüyüşüne!  Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 250, 251


8. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Etkinlik Cevapları Sayfa 252, 253, 254, 255



 

Our Score

Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır?

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kuvvetin cisimler üzerinde şekil değiştirici ve dönme hareketi oluşturucu etkileri de vardır.


“Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kuvvetin cisimler üzerindeki diğer etkileri şunlardır:

  1. Şekil Değiştirici Etki: Kuvvet, cisimlerin şeklini değiştirebilir. Örneğin, bir hamuru yoğurduğumuzda veya bir esnek yayı sıkıştırdığımızda, kuvvetin etkisiyle cisimlerin şekilleri değişir. Bu durum, elastik deformasyon ve plastik deformasyon olarak ikiye ayrılabilir. Elastik deformasyonda cisim, kuvvet kaldırıldığında eski haline dönerken, plastik deformasyonda kalıcı şekil değişikliği olur.
  2. Dönme Hareketi Oluşturucu Etki: Kuvvet, cisimlerde dönme hareketi de oluşturabilir. Bir kapı koluna kuvvet uyguladığımızda kapının menteşe etrafında dönmesi gibi, kuvvet uygulandığında cisimler bir eksen etrafında dönebilir. Bu etki, tork veya moment kavramıyla açıklanır. Tork, bir kuvvetin dönme etkisini ifade eder ve kuvvetin uygulama noktasının dönme eksenine uzaklığıyla doğru orantılıdır.
  3. Gerilme ve Sıkışma: Kuvvet, cisimlerde gerilme (çekme) veya sıkışma (basma) etkileri yaratabilir. Örneğin, bir ipi çektiğimizde ipte gerilme oluşur, bir kutuyu sıkıştırdığımızda ise kutuda basınç etkisi ortaya çıkar.

Bu etkiler, kuvvetin cisimler üzerindeki çeşitli değişimlere yol açabileceğini ve sadece hızlanma, yavaşlama veya yön değiştirme ile sınırlı olmadığını göstermektedir.



 

Our Score

Mıknatısların yeni kullanım alanlarıyla ilgili fikirlerinizi aşağıya yazınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısların yeni kullanım alanlarıyla ilgili fikirlerinizi aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mıknatısların yeni kullanım alanlarıyla ilgili fikirlerinizi aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mıknatıslar gelecekte tıbbi cihazlarda, enerji depolama sistemlerinde, elektronik cihazların performansını artırmada, çevre temizliğinde ve manyetik levitasyonlu ulaşım sistemlerinde kullanılabilir.

Örneğin, manyetik alan terapisi, süper verimli bataryalar, manyetik sensörler ve temiz enerji projelerinde mıknatısların rolü büyük olabilir.


“Mıknatısların yeni kullanım alanlarıyla ilgili fikirlerinizi aşağıya yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Mıknatısların gelecekteki kullanım alanları oldukça geniş ve yenilikçidir. Tıbbi alanda, manyetik alan terapisi ve manyetik nanopartiküllerle hedeflenmiş ilaç dağıtımı gibi ileri tedavi yöntemleri geliştirilebilir. Enerji depolama sistemlerinde, mıknatıslar süper verimli manyetik bataryalar ve manyetik soğutma teknolojilerinde kullanılabilir, bu da enerji tasarrufu ve verimliliği artırabilir.

Elektronik cihazlarda, manyetik RAM (MRAM) gibi yüksek hızlı ve enerji tasarruflu bellekler geliştirilerek cihaz performansları artırılabilir. Çevre teknolojilerinde, mıknatıslar manyetik filtreler ve ayrıştırma sistemleri aracılığıyla su ve hava kirliliğini azaltmada önemli rol oynayabilir.

Ayrıca, manyetik levitasyon teknolojileri ulaşımda kullanılabilir, bu da daha hızlı ve enerji verimli trenlerin geliştirilmesini sağlayabilir. Robot teknolojilerinde ise mıknatıslar, manyetik kontrol sistemleri ve aktüatörlerin tasarımında kullanılabilir. Bu yenilikçi kullanım alanları, mıknatısların gelecekteki potansiyelini ortaya koymaktadır.



 

Our Score

Mıknatısların yeni kullanım alanları ile ilgili fikirlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısların yeni kullanım alanları ile ilgili fikirlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mıknatısların yeni kullanım alanları ile ilgili fikirlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mıknatısların yeni kullanım alanları konusunda şunları düşündük: Tıbbi cihazlar ve terapilerde, enerji depolama ve verimliliği artırmada, çevre temizliği ve atık yönetiminde, elektronik cihazların performansını artırmada, manyetik levitasyonlu ulaşım sistemlerinde ve robot teknolojilerinde kullanabiliriz.


“Mıknatısların yeni kullanım alanları ile ilgili fikirlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Mıknatısların gelecekteki kullanım alanları konusunda birçok yenilikçi fikir ortaya çıkabilir. Tıbbi alanda, mıknatıslar manyetik rezonans görüntüleme (MRG) cihazlarının geliştirilmesinde ve manyetik nanopartiküllerle hastalıkların tedavisinde kullanılabilir.

Enerji sektöründe, mıknatıslar enerji depolama sistemleri, manyetik soğutma teknolojileri ve manyetik enerjiyi doğrudan elektriğe dönüştüren cihazlarda kullanılabilir. Çevre teknolojilerinde, mıknatıslar atık yönetiminde, özellikle metal atıkların ayrıştırılmasında ve çevre kirliliğini azaltmada etkili olabilir. Elektronik alanda, manyetik RAM (MRAM) gibi yüksek hızlı ve düşük enerji tüketimli bellekler, mıknatısların kullanıldığı yeni nesil bilgisayar ve cihazların geliştirilmesini sağlayabilir.

Ulaşımda, manyetik levitasyon teknolojileri daha hızlı ve enerji verimli trenlerin tasarlanmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, robot teknolojilerinde mıknatıslar, manyetik kontrol sistemleri ve aktüatörlerin geliştirilmesinde kullanılabilir. Bu fikirleri arkadaşlarımızla paylaşıp tartışarak, mıknatısların gelecekteki potansiyel kullanım alanlarını genişletebiliriz.



 

Our Score

Peki, gelecekte başka hangi alanlarda mıknatıslar kullanılabilir? Tahmin edelim.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Peki, gelecekte başka hangi alanlarda mıknatıslar kullanılabilir? Tahmin edelim. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Peki, gelecekte başka hangi alanlarda mıknatıslar kullanılabilir? Tahmin edelim.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Gelecekte mıknatıslar, tıbbi tedavilerde, enerji depolamada, elektronik cihazların performansını artırmada ve çevre temizliğinde kullanılabilir. Örneğin, manyetik alan terapisi, süper verimli pil teknolojileri, manyetik sensörler ve atık yönetim sistemleri gibi alanlarda mıknatısların rolü büyüyebilir.


“Peki, gelecekte başka hangi alanlarda mıknatıslar kullanılabilir? Tahmin edelim.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Gelecekte mıknatıslar, çeşitli yenilikçi alanlarda kullanılabilir. Tıbbi alanda, manyetik alan terapisi ve manyetik nanopartiküllerle hedeflenmiş ilaç dağıtımı yaygınlaşabilir. Enerji sektöründe, süper verimli manyetik bataryalar ve manyetik soğutma sistemleri geliştirilerek enerji tasarrufu sağlanabilir.

Elektronik cihazlarda, manyetik RAM (MRAM) gibi yüksek hızlı ve enerji tasarruflu bellekler kullanılabilir. Çevre teknolojilerinde ise manyetik filtreler, su ve hava kirliliğini azaltmada etkili olabilir. Ayrıca, manyetik levitasyon teknolojileriyle ulaşım sistemlerinde daha hızlı ve enerji verimli trenler tasarlanabilir.



 

Our Score

Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse neler olabilir?

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse neler olabilir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

1. Problemin Belirlenmesi:


Cevap :

Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse, araçlar arasında yeterli boşluk olmaması kazalara neden olabilir. Bu durum, ani frenlemelerde zincirleme kazalara yol açabilir ve trafik akışını olumsuz yönde etkileyebilir.


2. Araştırmanın Yapılması:


Cevap :

Takip mesafesine dikkat etmemenin sonuçlarını ve bu problemin ne kadar yaygın olduğunu araştırmak için trafik kazaları istatistikleri, güvenlik raporları ve uzman görüşleri incelenebilir. Ayrıca, takip mesafesi ihlallerinin sebepleri ve sürücü davranışları hakkında bilgi toplanabilir.


3. Çözüm Alternatiflerinin Oluşturulması:


Cevap :

  • Sürücüler için eğitim programları düzenlemek
  • Trafik cezalarının artırılması ve daha sıkı denetim yapılması
  • Araçlarda takip mesafesi uyarı sistemleri kullanmak
  • Takip mesafesini korumaya yönelik kamu spotları ve bilgilendirme kampanyaları düzenlemek

4. En İyi Çözümün Belirlenmesi:


Cevap :

Çözüm alternatifleri değerlendirilirken, uygulanabilirlik, maliyet, etkisi ve sürücülerin bu çözümlere uyum sağlaması gibi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Örneğin, eğitim programlarının ve kamu spotlarının hem maliyeti düşüktür hem de uzun vadede sürücü davranışlarını olumlu yönde değiştirebilir.


5. Ürünün Test Edilmesi ve Geliştirilmesi:


Cevap :

Seçilen çözümün etkili olup olmadığını değerlendirmek için pilot programlar düzenlenebilir. Örneğin, belirli bir bölgede sürücü eğitim programları başlatılabilir ve bu bölgedeki takip mesafesi ihlalleri ve kaza oranları izlenebilir. Elde edilen sonuçlara göre program geliştirilebilir ve yaygınlaştırılabilir.


6. Sonuçların Raporlaştırılması:


Cevap :

Çözümün uygulanması ve elde edilen sonuçlar hakkında ayrıntılı bir rapor hazırlanmalıdır. Bu raporda, başlangıçtaki problem, yapılan araştırmalar, uygulanan çözümler, elde edilen sonuçlar ve gelecekte yapılması gereken geliştirmeler yer almalıdır.


3. Çözüm Alternatiflerinin Üretilmesi ve En İyisinin Seçilmesi


Cevap :

Takip mesafesi ihlallerini önlemek için çeşitli çözüm alternatifleri üretilmeli ve bu çözümler arasından en etkili olanı seçilmelidir. Bu seçim sürecinde, her çözümün avantajları, dezavantajları ve uygulanabilirliği dikkate alınmalıdır.


Muhtemel Çözümler


Cevap :

  • Eğitim Programları:
    • Avantaj: Sürücülerin bilinçlenmesini sağlar, uzun vadeli çözüm sunar.
    • Dezavantaj: Uygulaması zaman alabilir, tüm sürücülere ulaşmak zor olabilir.
  • Trafik Cezalarının Artırılması:
    • Avantaj: Hızlı ve caydırıcı bir çözüm sunar.
    • Dezavantaj: Sadece cezalar yeterli olmayabilir, denetim gerektirir.
  • Araç İçi Takip Mesafesi Uyarı Sistemleri:
    • Avantaj: Teknoloji kullanımı ile anlık uyarılar sağlar, kazaları önler.
    • Dezavantaj: Maliyetli olabilir, tüm araçlarda bulunmayabilir.
  • Kamu Spotları ve Bilgilendirme Kampanyaları:
    • Avantaj: Geniş kitlelere ulaşabilir, farkındalık yaratır.
    • Dezavantaj: Etkinliği zaman alabilir, sürekli yenilenmesi gerekebilir.


 

Our Score

Üretimini yaptığımız Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ni üretip, otomobiline taktırmak isteyenlere satmak istesek reklamını nasıl yapardık? Tahmin edelim.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Üretimini yaptığımız Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ni üretip, otomobiline taktırmak isteyenlere satmak istesek reklamını nasıl yapardık? Tahmin edelim. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Üretimini yaptığımız Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ni üretip, otomobiline taktırmak isteyenlere satmak istesek reklamını nasıl yapardık? Tahmin edelim.” ile ilgili cevabı ;


Cevap :

1. Problemin Belirlenmesi


Cevap :

Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse, ani frenlemeler sonucunda zincirleme kazalar meydana gelebilir. Bu durum, hem maddi zarar hem de yaralanma veya can kaybı riski taşır. Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi, bu sorunu çözmeyi hedefler.


2. Araştırmanın Yapılması


Cevap :

Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ne ihtiyaç duyabilecek potansiyel müşterilerin belirlenmesi için pazar araştırması yapılmalıdır. Ayrıca, benzer güvenlik sistemleri ve bunların pazardaki durumu incelenmelidir. Bu araştırma, hedef kitlenin kimler olduğunu, bu kitlenin ihtiyaç ve beklentilerini anlamaya yardımcı olur.


3. Çözüm Alternatiflerinin Oluşturulması


Cevap :

Reklam kampanyası için farklı çözüm alternatifleri oluşturulabilir:

  • Sosyal medya reklamları
  • Televizyon ve radyo reklamları
  • Online ve offline basın ilanları
  • Fuar ve otomobil etkinliklerine katılım
  • Influencer ve blog iş birlikleri
  • Test sürüşü ve demo günleri düzenlemek

4. En İyi Çözümün Belirlenmesi


Cevap :

Hedef kitlenin alışkanlıkları ve medya tüketim davranışları göz önüne alınarak, en etkili reklam stratejisi belirlenmelidir. Örneğin, sosyal medya reklamları ve influencer iş birlikleri, geniş kitlelere ulaşmak ve hızlı geri dönüş almak için etkili olabilir. Ayrıca, demo günleri düzenlemek, potansiyel müşterilere ürünün işlevselliğini doğrudan deneyimleme fırsatı sunar.


5. Ürünün Test Edilmesi ve Geliştirilmesi


Cevap :

Reklam kampanyasının küçük bir bölgede veya belirli bir hedef kitlede pilot uygulaması yapılabilir. Bu uygulama sırasında elde edilen geri bildirimler doğrultusunda kampanya geliştirilir ve genişletilir. Ayrıca, ürünü satın alan müşterilerden geri bildirim toplanarak, ürün ve pazarlama stratejisi sürekli iyileştirilir.


6. Sonuçların Raporlaştırılması 


Cevap :

Reklam kampanyasının başarısını ölçmek için çeşitli metrikler kullanılır: satış rakamları, müşteri geri bildirimleri, kampanya etkileşim oranları vb. Bu veriler ışığında, kampanyanın genel başarısı ve gelecekteki pazarlama stratejileri hakkında kapsamlı bir rapor hazırlanır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse neler olabilir?


1. Problemin Belirlenmesi:


Cevap :

Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse, araçlar arasında yeterli boşluk olmaması kazalara neden olabilir. Bu durum, ani frenlemelerde zincirleme kazalara yol açabilir ve trafik akışını olumsuz yönde etkileyebilir.


2. Araştırmanın Yapılması:


Cevap :

Takip mesafesine dikkat etmemenin sonuçlarını ve bu problemin ne kadar yaygın olduğunu araştırmak için trafik kazaları istatistikleri, güvenlik raporları ve uzman görüşleri incelenebilir. Ayrıca, takip mesafesi ihlallerinin sebepleri ve sürücü davranışları hakkında bilgi toplanabilir.


3. Çözüm Alternatiflerinin Oluşturulması:


Cevap :

  • Sürücüler için eğitim programları düzenlemek
  • Trafik cezalarının artırılması ve daha sıkı denetim yapılması
  • Araçlarda takip mesafesi uyarı sistemleri kullanmak
  • Takip mesafesini korumaya yönelik kamu spotları ve bilgilendirme kampanyaları düzenlemek

4. En İyi Çözümün Belirlenmesi:


Cevap :

Çözüm alternatifleri değerlendirilirken, uygulanabilirlik, maliyet, etkisi ve sürücülerin bu çözümlere uyum sağlaması gibi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Örneğin, eğitim programlarının ve kamu spotlarının hem maliyeti düşüktür hem de uzun vadede sürücü davranışlarını olumlu yönde değiştirebilir.


5. Ürünün Test Edilmesi ve Geliştirilmesi:


Cevap :

Seçilen çözümün etkili olup olmadığını değerlendirmek için pilot programlar düzenlenebilir. Örneğin, belirli bir bölgede sürücü eğitim programları başlatılabilir ve bu bölgedeki takip mesafesi ihlalleri ve kaza oranları izlenebilir. Elde edilen sonuçlara göre program geliştirilebilir ve yaygınlaştırılabilir.


6. Sonuçların Raporlaştırılması:


Cevap :

Çözümün uygulanması ve elde edilen sonuçlar hakkında ayrıntılı bir rapor hazırlanmalıdır. Bu raporda, başlangıçtaki problem, yapılan araştırmalar, uygulanan çözümler, elde edilen sonuçlar ve gelecekte yapılması gereken geliştirmeler yer almalıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


3. Çözüm Alternatiflerinin Üretilmesi ve En İyisinin Seçilmesi


Cevap :

Takip mesafesi ihlallerini önlemek için çeşitli çözüm alternatifleri üretilmeli ve bu çözümler arasından en etkili olanı seçilmelidir. Bu seçim sürecinde, her çözümün avantajları, dezavantajları ve uygulanabilirliği dikkate alınmalıdır.


Muhtemel Çözümler


Cevap :

  • Eğitim Programları:
    • Avantaj: Sürücülerin bilinçlenmesini sağlar, uzun vadeli çözüm sunar.
    • Dezavantaj: Uygulaması zaman alabilir, tüm sürücülere ulaşmak zor olabilir.
  • Trafik Cezalarının Artırılması:
    • Avantaj: Hızlı ve caydırıcı bir çözüm sunar.
    • Dezavantaj: Sadece cezalar yeterli olmayabilir, denetim gerektirir.
  • Araç İçi Takip Mesafesi Uyarı Sistemleri:
    • Avantaj: Teknoloji kullanımı ile anlık uyarılar sağlar, kazaları önler.
    • Dezavantaj: Maliyetli olabilir, tüm araçlarda bulunmayabilir.
  • Kamu Spotları ve Bilgilendirme Kampanyaları:
    • Avantaj: Geniş kitlelere ulaşabilir, farkındalık yaratır.
    • Dezavantaj: Etkinliği zaman alabilir, sürekli yenilenmesi gerekebilir.

4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Üretimini yaptığımız Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ni üretip, otomobiline taktırmak isteyenlere satmak istesek reklamını nasıl yapardık? Tahmin edelim. Ardından aşağıdaki bölüme bu ürün için reklam panosuna asacağımız bir afiş yapalım. Ayrıca radyoda okunması için aşağıdaki bölüme bir reklam metni yazalım.


1. Problemin Belirlenmesi


Cevap :

Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse, ani frenlemeler sonucunda zincirleme kazalar meydana gelebilir. Bu durum, hem maddi zarar hem de yaralanma veya can kaybı riski taşır. Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi, bu sorunu çözmeyi hedefler.


2. Araştırmanın Yapılması


Cevap :

Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ne ihtiyaç duyabilecek potansiyel müşterilerin belirlenmesi için pazar araştırması yapılmalıdır. Ayrıca, benzer güvenlik sistemleri ve bunların pazardaki durumu incelenmelidir. Bu araştırma, hedef kitlenin kimler olduğunu, bu kitlenin ihtiyaç ve beklentilerini anlamaya yardımcı olur.


3. Çözüm Alternatiflerinin Oluşturulması


Cevap :

Reklam kampanyası için farklı çözüm alternatifleri oluşturulabilir:

  • Sosyal medya reklamları
  • Televizyon ve radyo reklamları
  • Online ve offline basın ilanları
  • Fuar ve otomobil etkinliklerine katılım
  • Influencer ve blog iş birlikleri
  • Test sürüşü ve demo günleri düzenlemek

4. En İyi Çözümün Belirlenmesi


Cevap :

Hedef kitlenin alışkanlıkları ve medya tüketim davranışları göz önüne alınarak, en etkili reklam stratejisi belirlenmelidir. Örneğin, sosyal medya reklamları ve influencer iş birlikleri, geniş kitlelere ulaşmak ve hızlı geri dönüş almak için etkili olabilir. Ayrıca, demo günleri düzenlemek, potansiyel müşterilere ürünün işlevselliğini doğrudan deneyimleme fırsatı sunar.


5. Ürünün Test Edilmesi ve Geliştirilmesi


Cevap :

Reklam kampanyasının küçük bir bölgede veya belirli bir hedef kitlede pilot uygulaması yapılabilir. Bu uygulama sırasında elde edilen geri bildirimler doğrultusunda kampanya geliştirilir ve genişletilir. Ayrıca, ürünü satın alan müşterilerden geri bildirim toplanarak, ürün ve pazarlama stratejisi sürekli iyileştirilir.


6. Sonuçların Raporlaştırılması 


Cevap :

Reklam kampanyasının başarısını ölçmek için çeşitli metrikler kullanılır: satış rakamları, müşteri geri bildirimleri, kampanya etkileşim oranları vb. Bu veriler ışığında, kampanyanın genel başarısı ve gelecekteki pazarlama stratejileri hakkında kapsamlı bir rapor hazırlanır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısın Yeni Kullanım Alanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısın Yeni Kullanım Alanlar Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88 MEB Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88


Soru : Aşağıda günlük hayatta kullanılan bazı araçlar verilmiştir. Bu araçların verilen alanlardan hangisinde kullanıldığını altlarına yazınız.


Cevap :

Sağlık : Ateş ölçer, MR cihazı ve Elektronik tansiyon aleti,

Eğitim : Yazıcı, Tablet, Akullı tahta ve Bilgisayar

Ulaşım : Maglev treni, Pusula ve Uçak

İletişim : Mikrofon, Cep telefonu, Radyo ve Televizyon

Ev Aletleri : Saç kurutma makinesi, Bulaşık makinesi, Çamaşır makinesi, Elektrikli süpürge, Buzdolabı ve Vantilatör


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


UYGULAYALIM Benim Hızlı Trenim


Amaç: Mıknatıslarla kendi hızlı trenimizi yapmak.

MALZEMELER

1 adet en az 30 cm x40 cm boyutlarında atık karton
1 adet tuvalet kâğıdı rulosu
2 adet çubuk mıknatıs
Boya kalemleri

UYGULAMA BASAMAKLARI 

• Boya kalemleri ile kartonun üzerine tuvalet kâğıdı rulosunun genişliğinde tren rayları çiziniz.
• Tren yapacağınız tuvalet kâğıdı rulosunu boya kalemleriyle istediğiniz şekilde süsleyiniz.
• Çubuk mıknatıslardan birini tuvalet kâğıdı rulosunun iç kısmına gelecek şekilde yapıştırınız.
• Treni mıknatıslı kısmı alta gelecek şekilde rayların üzerine yerleştiriniz.
• Diğer çubuk mıknatısı da treni raylarda hareket ettirecek şekilde kartonun altında ilerletiniz.


1. Trenin hareket etmesini sağlayan nedir? 


Cevap :

Trenin hareket etmesini, mıknatısların birbirini itme ve çekme kuvvetleri sağlar.


2. Treninizi hareket ettirmek için kullandığınız yöntem günlük hayatta nerelerde karşınıza çıkar?


Cevap :

Treninizi hareket ettirmek için kullanılan yöntem, genellikle elektrik motorları veya içten yanmalı motorlar ile sağlanır. Bu yöntemler, günlük hayatta birçok farklı alanda karşımıza çıkar.

1. Elektrik Motorları:

  • Ev Aletleri: Elektrik motorları, çamaşır makineleri, bulaşık makineleri, mikserler, elektrik süpürgeleri gibi birçok ev aletinde kullanılır.
  • Taşıtlar: Elektrikli arabalar, elektrikli bisikletler ve scooterlar elektrik motorları ile çalışır.
  • Sanayi ve Üretim: Fabrikalarda kullanılan makinelerde, üretim hatlarında ve robotik sistemlerde elektrik motorları bulunur.
  • Havalandırma Sistemleri: Fanlar, klima üniteleri ve havalandırma sistemleri elektrik motorları ile çalışır.
  • Ofis Ekipmanları: Fotokopi makineleri, yazıcılar ve bilgisayar soğutucuları gibi ofis ekipmanlarında da elektrik motorları kullanılır.

2. İçten Yanmalı Motorlar:

  • Otomobiller ve Kamyonlar: İçten yanmalı motorlar, benzinli ve dizel araçlarda yaygın olarak kullanılır.
  • Motosikletler: Çoğu motosiklet içten yanmalı motorlarla çalışır.
  • Deniz Araçları: Motorlu tekneler ve gemilerde de içten yanmalı motorlar bulunur.
  • Tarım Makineleri: Traktörler, biçerdöverler ve diğer tarım makineleri içten yanmalı motorlar ile çalışır.
  • Jeneratörler: Elektrik kesintilerinde kullanılan taşınabilir jeneratörler genellikle içten yanmalı motorlara sahiptir.

3. Hibrit ve Diğer Sistemler:

  • Hibrit Araçlar: Hem elektrik motoru hem de içten yanmalı motor kullanan hibrit araçlar, enerji verimliliğini artırır ve günlük hayatta sıkça karşımıza çıkar.
  • Yenilenebilir Enerji Sistemleri: Rüzgar türbinleri gibi yenilenebilir enerji kaynakları, elektrik motorları ve jeneratörlerin bir kombinasyonunu kullanır.

Bu yöntemler, trenin hareketini sağlamak için kullanılan teknolojilerin ne kadar yaygın ve çeşitli olduğunu gösterir. Elektrik motorları ve içten yanmalı motorlar, modern yaşamın birçok alanında temel bileşenler olarak karşımıza çıkmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


UYGULAYALIM Benim Hızlı Trenim


Bu ünitede kuvvetin etkilerini, mıknatısı ve mıknatısın kutuplarını, mıknatısın kullanım alanlarını öğrendiniz. Öğrendiğiniz kavramlardan yola çıkarak grupça bir poster çalışması yapmanız istenmektedir. Poster çalışması için öncelikle araştırma yapmalı, posterinizde yer vereceğiniz özelliklere karar vermeli, posteriniz için uygun görsel ve malzemeyi seçmelisiniz. Posterinizin bilgilendirici olmasının yanında uygun görsellerle desteklenerek dikkat çekici olması da gerekmektedir. En az üçer kişilik gruplar oluşturarak aşağıda verilen konulardan birini seçebilirsiniz. Seçtiğiniz konuyla ilgili oluşturacağınız çalışma planını aşağıda verilen noktalı alana yazınız.


Soru : Kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini gösteren bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

  • Arabanın hareket etmesi

Soru : Mıknatısın etki ettiği maddeleri anlatan bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

  • Çekiciler

Soru : Mıknatısın günlük yaşamdaki kullanım alanlarını anlatan bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

Mıknatıslar günlük yaşamda birçok alanda kullanılır:

  • Ev aletleri: Buzdolabı kapakları, hoparlörler.
  • Elektronik cihazlar: Bilgisayarlar, telefonlar.
  • Sağlık sektörü: MRI cihazları.
  • Eğitim: Okul deney setleri.
  • Endüstri: Motorlar, jeneratörler, manyetik ayırıcılar.
  • Giyim: Çantalar, takılar.
  • Güvenlik: Manyetik kapı kilitleri.

Mıknatıslar bu alanlarda çeşitli işlevler ve faydalar sağlar.


Soru : Mıknatısın yeni kullanım alanlarını anlatan bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

Mıknatısların yeni kullanım alanları:

  • Yenilenebilir Enerji: Rüzgar türbinleri, manyetik levitasyonlu enerji depolama sistemleri.
  • Tıp: İlaç teslim sistemleri, manyetik nanoteknoloji.
  • Ulaşım: Manyetik levitasyonlu (maglev) trenler.
  • Robotik: Hassas konumlandırma, manyetik tutucular.
  • Giyilebilir Teknoloji: Akıllı tekstiller, sağlık izleme cihazları.
  • Bilgisayar Depolama: Gelişmiş manyetik bellek sistemleri (MRAM).

Bu yeni alanlar, mıknatısların teknolojik ve endüstriyel gelişmelerdeki önemini artırmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvet ve Kuvvetin Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvet ve Kuvvetin Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


Soru : Görsellerden ve okuduklarımızdan Ayşe’nin gün içinde yaptıklarını öğrendik. Ayşe’nin gün içinde kuvvet uyguladığı durumlar nelerdir?


Cevap :

Ayşe’nin gün içinde kuvvet uyguladığı durumlar şunlar olabilir:

  1. Sabah kalkarken yataktan doğrulmak için kuvvet uygulaması.
  2. Kahvaltı yaparken bardağı kaldırmak veya ekmeği kesmek.
  3. Okula giderken kapıyı açmak ve kapatmak.
  4. Okulda kalemi tutarak yazı yazmak.
  5. Spor yaparken topa vurmak veya ip atlamak.
  6. Eve dönerken çantasını taşımak.

Soru : Başka hangi durumlarda kuvvet uygularız? Kuvvet uygulayarak cisimlerin yerini ve şekillerini değiştirebilir miyiz?


Cevap :

Başka hangi durumlarda kuvvet uygularız:

  1. Alışveriş yaparken poşetleri taşırken.
  2. Yemek yaparken malzemeleri karıştırırken veya keserken.
  3. Bir müzik aleti çalarken (piyano tuşlarına basmak, gitarın tellerine vurmak).
  4. Temizlik yaparken (süpürgeyi iterken, toz alırken).
  5. Taşıma sırasında ağır bir eşyayı kaldırırken veya iterken.

Kuvvet uygulayarak cisimlerin yerini ve şekillerini değiştirebilir miyiz?

  • Evet, kuvvet uygulayarak cisimlerin yerini ve şekillerini değiştirebiliriz. Örneğin, bir kitabı raftan alıp masaya koymak cismi hareket ettirir (yerini değiştirir). Hamuru yoğurarak şekil vermek ise cismin şeklini değiştirir. Kuvvet, cisimlerin hareketini başlatabilir, durdurabilir veya yönünü değiştirebilir ve aynı zamanda cisimlerin üzerindeki deformasyonlara neden olabilir.

4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Deney Yapalım Kuvvetin Etkileri 


Nelere İhtiyacımız Var?
• Uzaktan kumandalı oyuncak araba
• 30 cm uzunluğunda cetvel
• Tebeşir

Nelere İhtiyacımız Var?

Düz bir zemine tebeşirle yaklaşık 3 metrelik bir doğru parçası çizelim. Doğru parçasının başlangıç noktasını tebeşirle işaretleyelim.

1. Aşama: Arabamızı başlangıç noktasına yerleştirelim. Uzaktan kumanda ile arabayı çalıştıralım ve
arabanın hareketini gözlemleyelim.

2. Aşama: Arabayı başlangıç noktasından tekrar
hareket ettirelim. Bir arkadaşımızdan hareket eden arabayı, arkasından hareket yönünde cetvelle itmesini isteyelim. Arabanın hareketini gözlemleyelim.

3. Aşama: Arabayı başlangıç noktasından hareket ettirelim. Bir arkadaşımızdan arabayı
ön tarafından, harekete ters yönde cetvelle itmesini isteyelim. Arabanın hareketini gözlemleyelim.

4. Aşama: Arabayı başlangıç noktasından tekrar hareket ettirelim. Bir arkadaşımızdan
arabayı, yan tarafından harekete dik şekilde cetvelle itmesini isteyelim. Arabanın hareketini gözlemleyelim.


Soru : • Deneyin 1. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Araba sabit hızla ilerler.


Soru : • Deneyin 2. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Arabanın hızı cetvelin kuvvetiyle artar.


Soru : • Deneyin 3. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Arabanın hızı cetvelin uyguladığı kuvvet ile azalır.


Soru : • Deneyin 4. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Cetvelin uyguladığı kuvvet ile yön değiştirir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Yandaki görselde teneke kutunun şeklinin değişmesinin sebebi nedir?


Cevap :

Teneke kutuya kuvvet uygulandığı için şekli değişmiştir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Çocuk kaykay sürerken abisi, kaykaya hareketi yönünde kuvvet uyguluyor. Peki, bu kuvvetin etkisi nasıldır?


Cevap :

Bu kuvvetin etkisi, kaykayın hızlanmasını sağlar. Abisi, kaykaya hareket yönünde bir kuvvet uyguladığında, kaykayın ivmesi artar ve dolayısıyla kaykay daha hızlı hareket eder.


Soru : Kuvvetin cisimler üzerinde hızlandırıcı, yavaşlatıcı ve yön değiştirici etkisi olduğunu öğrendik. Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır? Tahmin edelim.


Kısa Cevap : “Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuvvetin cisimler üzerindeki diğer etkileri şunlardır:

  1. Şekil Değiştirici Etki: Kuvvet, cisimlerin şeklini değiştirebilir. Örneğin, bir hamuru yoğurduğumuzda veya bir esnek yayı sıkıştırdığımızda, kuvvetin etkisiyle cisimlerin şekilleri değişir. Bu durum, elastik deformasyon ve plastik deformasyon olarak ikiye ayrılabilir. Elastik deformasyonda cisim, kuvvet kaldırıldığında eski haline dönerken, plastik deformasyonda kalıcı şekil değişikliği olur.
  2. Dönme Hareketi Oluşturucu Etki: Kuvvet, cisimlerde dönme hareketi de oluşturabilir. Bir kapı koluna kuvvet uyguladığımızda kapının menteşe etrafında dönmesi gibi, kuvvet uygulandığında cisimler bir eksen etrafında dönebilir. Bu etki, tork veya moment kavramıyla açıklanır. Tork, bir kuvvetin dönme etkisini ifade eder ve kuvvetin uygulama noktasının dönme eksenine uzaklığıyla doğru orantılıdır.
  3. Gerilme ve Sıkışma: Kuvvet, cisimlerde gerilme (çekme) veya sıkışma (basma) etkileri yaratabilir. Örneğin, bir ipi çektiğimizde ipte gerilme oluşur, bir kutuyu sıkıştırdığımızda ise kutuda basınç etkisi ortaya çıkar.

Bu etkiler, kuvvetin cisimler üzerindeki çeşitli değişimlere yol açabileceğini ve sadece hızlanma, yavaşlama veya yön değiştirme ile sınırlı olmadığını göstermektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Deney Yapalım Kuvvetin Şekil Değiştirici Etkisi


Nelere İhtiyacımız Var?
• Küçük bir yay
• Paket lastiği
• Bakır tel
• Oyun hamuru
• Kâğıt
• Bulaşık süngeri
• Madenî para
• Metal kaşık

• Deney malzemelerini sırasıyla elimize alalım. Elimizdeki malzemeye sıkma, bükme, katlama, germe gibi kuvvetleri ayrı ayrı uygulayalım.
• Cisimlere aynı büyüklükte kuvvet uyguladığımızda ve kuvvet uygulamayı bıraktığımızda cisimlerdeki değişiklikleri gözlemleyelim.


Soru : • Gözlemlediğimiz değişikliklere göre sonuç bölümünde verilen tabloyu dolduralım.


Cevap :

Bu bölümü gözlemleriniz sonucunda doldurunuz.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Numaralandırılmış görsellerdeki durumlarda kuvvetin hangi etkisinin olduğunu belirleyelim. Ardından görsellerin numaralarını aşağıdaki uygun yerlere yazalım.


Cevap :

a) Kuvvetin hızlandırıcı etkisine örnektir  : 2, 4

b) Kuvvetin yavaşlatıcı etkisine örnektir? : 3, 5

c) Kuvvetin şekil değiştirici etkisine örnektir? : 1, 7

ç) Kuvvetin yön değiştirici etkisine örnektir? : 8, 9



 

Our Score
error: Content is protected !!