Sınıfa çeşitli illerin kültürel özellikleri hakkında, yazılı ve görsel malzeme getiriniz.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sınıfa çeşitli illerin kültürel özellikleri hakkında, yazılı ve görsel malzeme getiriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıfa çeşitli illerin kültürel özellikleri hakkında, yazılı ve görsel malzeme getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Seçtiğim il Konya’dır Konya’nın tarihi özelliklerinden bahsetmek istiyorum. Konya Anadolu Selçukluların ve Karamanoğullarına başkentlik yapmıştır. Konya’nın gezilecek birçok tarihi yeri vardır. Çatalhöyük, Alaaddin Camii, Mevlana Camii ve Müzesi, Selçuklu Köşkü, Klistra Antik Kenti, Ak Manastır, İplikçi Cami, Aya Elenina Manastırı, Klistra Antik Kenti bulunmaktadır.


“Sınıfa çeşitli illerin kültürel özellikleri hakkında, yazılı ve görsel malzeme getiriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sizlere seçtiğim kültürel özelliklerin aktaracağım şehir Mardin’dir. Mardin’de ilk yerleşim tarihi tam olarak bilinememektedir. Tahmini olarak milattan önce 4.500 yılları arasına dayanmaktadır.

Mardin ilimiz Subari, Sümer, Akad, Babil, Mitanlar, Asur, Pers, Roma, Bizans  Araplar, Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı belli dönemlerde bu güçlü medeniyetler Mardin’e egemen olmuştur. Mardin’de kültürel özellik arasında Deyrul Zafaran Manastırı, Mardin Kalesi, Mardin taş evleri, Telkari Gümüş işlemeciliği, Dara Harabeleri, Zinciriye Medresesi, Altunboğa Medresesi, Savur Kapı Medresesi, Sabancı Kent Müzesi, Mardin Ulu Camii, Mor gabriel Manastırı, Kasimiye Medresesi yer almaktadır.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48 E-Kare Yayınları”


 

Our Score

Yaşadığınız yerdeki doğal varlıklar, tarihî eserler, estetik veya kültürel değeri olan nesnelerle ilgili fon kartonu üzerine bir poster hazırlayınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığınız yerdeki doğal varlıklar, tarihî eserler, estetik veya kültürel değeri olan nesnelerle ilgili fon kartonu üzerine bir poster hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yaşadığınız yerdeki doğal varlıklar, tarihî eserler, estetik veya kültürel değeri olan nesnelerle ilgili fon kartonu üzerine bir poster hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48 Cevapları”

“Yaşadığınız yerdeki doğal varlıklar, tarihî eserler, estetik veya kültürel değeri olan nesnelerle ilgili fon kartonu üzerine bir poster hazırlayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48 E-Kare Yayınları”


 

Our Score

Çevrenizdeki doğal varlıklar ve tarihî yerlerden hangilerini gördünüz? Gördüğünüz yerlerde neler hissettiniz? Belirtiniz.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevrenizdeki doğal varlıklar ve tarihî yerlerden hangilerini gördünüz? Gördüğünüz yerlerde neler hissettiniz? Belirtiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çevrenizdeki doğal varlıklar ve tarihî yerlerden hangilerini gördünüz? Gördüğünüz yerlerde neler hissettiniz? Belirtiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ben Geçen yaz İzmir’i gezmeye gittim. Orada gezerken çok eğlendim ve mutlu hissettim. Orada Agora, Efes, Kızıl  Avlu, Klarus, Teos, Ulucak Köyü’nü gezdim.


“Çevrenizdeki doğal varlıklar ve tarihî yerlerden hangilerini gördünüz? Gördüğünüz yerlerde neler hissettiniz? Belirtiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ben Geçen yaz İstanbul’un gezmeye gitmiştim. Orada çok mutlu hissetmiş ve atalarımın hissettiği gibi büyük bir gururla izledim her şeyi. Ayasofya Camisi, Topkapı Sarayı, Kapalı Çarşı, Bozdoğan Su Kemeri, Yerebatan Sarnıcı, Galata Kulesi, Rumeli Hisarı’nı ziyaret ettim.



 

Our Score

Doğal varlıklarla ilgili kavram ağını örnekten yararlanarak doldurunuz.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğal varlıklarla ilgili kavram ağını örnekten yararlanarak doldurunuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Doğal varlıklarla ilgili kavram ağını örnekten yararlanarak doldurunuz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğal varlıklara örnek vermek gerekirse; orman, nehir, ova, şelale gibi.


“Doğal varlıklarla ilgili kavram ağını örnekten yararlanarak doldurunuz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Doğal varlıklara örnek vermek gerekirse; vadi, dağ, göl, şelale, kanyon, mağara, akarsu, orman, nehir, ova, yayla, deniz gibi.



 

Our Score

Size veya tanıdığınıza kimden kaldığı, ne işe yaradığı gibi bilgileri içeren kısa bir tanıtım yazısı yazınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bu bölümdeki nesnelerden tarihî değeri olan, evinizde veya tanıdıklarınızda bulunanların üzerine işaret koyunuz. Bunlardan birini seçerek defterinize, size veya tanıdığınıza kimden kaldığı, ne işe yaradığı gibi bilgileri içeren kısa bir tanıtım yazısı yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bu bölümdeki nesnelerden tarihî değeri olan, evinizde veya tanıdıklarınızda bulunanların üzerine işaret koyunuz. Bunlardan birini seçerek defterinize, size veya tanıdığınıza kimden kaldığı, ne işe yaradığı gibi bilgileri içeren kısa bir tanıtım yazısı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bana dedemden sandık kalmıştır. Sandığın içerisine elbise değerli eşya yazılım belge koyup saklayabiliyorum. Hem de üzerindeki desenler çok güzel baktıkça mutlu oluyorum.


“Bu bölümdeki nesnelerden tarihî değeri olan, evinizde veya tanıdıklarınızda bulunanların üzerine işaret koyunuz. Bunlardan birini seçerek defterinize, size veya tanıdığınıza kimden kaldığı, ne işe yaradığı gibi bilgileri içeren kısa bir tanıtım yazısı yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bana babaannemden gaz lambası kalmıştır. Gaz lambaları eski dönemlerde lambalar yerine aydınlatma işlevi görmekteydi. Henüz elektrik üretilmemişti.

Gaz lambasının temel çalışma prensibi içindeki gaz yağının fitille buluşmasıdır. Şu anda gaz lambasını dekor amaçlı kullanmaktayız. Bazen elektrik kesintisi olduğu günlerde gaz lambasını kullanıyoruz.



 

Our Score

Çevrenizde bulunan bir tarihî mekânı veya yapıtı tanıtan kısa bir yazı yazınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevrenizde bulunan bir tarihî mekânı veya yapıtı tanıtan kısa bir yazı yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çevrenizde bulunan bir tarihî mekânı veya yapıtı tanıtan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kız Kulesi milattan önce 410 yılında yapılmıştır. Atinalı Alkiniafes tarafından inşa edilmiştir. Boğazdan geçen gemileri kontrol etmek ve vergi almak amacıyla kurulmuştur.

İstanbul Roma hakimiyetine geçtikten sonra Bizans İmparatoru Manuel Kamenos yapıyı restore etmiştir. Günümüze kadar birçok kez tahribata uğramıştır ama restore edilerek günümüze kadar ulaşmıştır.


“Çevrenizde bulunan bir tarihî mekânı veya yapıtı tanıtan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yere batan Sarnıcı İstanbul’da yer almaktadır. İmparator Justinianus tarafından 532 yılında inşa edilmiştir. Sarnıç uzunluğu 140 metre genişliği 70 metre dikdörtgen biçiminde çok büyük bir yapıdır.

52 basamaklı taş bir merdiven ile Yerebatan Sarnıcı’na inilir. Her biri 9 metre yüksekliğinde 336 tane sütun bulunmaktadır. Yerebatan Sarnıcı’nın inşasında 7.000 köle çalışmıştır. Yerebatan Sarnıcı Bizans’ın su ihtiyacını karşılamıştır. Daha sonra Osmanlı Devleti de bir süre su ihtiyacını Yerebatan Sarnıcı’ndan karşılamıştır.



 

Our Score

El sanatı yoluyla üretilen bir nesne belirleyiniz. Bunun ne olduğunu ve nasıl üretildiğini açıklayınız. 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı El sanatı yoluyla üretilen bir nesne belirleyiniz. Bunun ne olduğunu ve nasıl üretildiğini açıklayınız.  konusunu kısaca ele alacağız. 


“El sanatı yoluyla üretilen bir nesne belirleyiniz. Bunun ne olduğunu ve nasıl üretildiğini açıklayınız. ” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ebru kağıt süsleme sanatıdır. Ebru sanatı Türk süsleme sanatında geleneksel ve uzun zamandır var olan bir sanattır. Türk Sanat tarihinde önemli bir yeri vardır. Bir tekne içinde kıvamı arıtılmış su üzerinde oluşturduğunuz harika desenlerin kağıda almanız ile oluşturur Ebru sanatını yapmak için ilk önce malzemelerden bahsedeceğim.

Kağıt, su, toprak, boya, öd, at kılı, gül dalı, tekne gerekmektedir. İlk başta tekne için kitreli ile su doldurulur. Uygun kıvam elde edilmesi gerekmektedir. Bu karışım 2 gün beklendikten sonra tülbent diye süzülmektedir.

Kitreli su tekneye boşaltılır. Su üzerine boyalar yapılır. Burada yaratıcılığınızı konuşturmanız gerekmektedir. Sonra kağıt teknenin üzerine örtülür. Tek seferde çekilir ve kurumaya bırakılır. Artık sizinle ebru sanatımız hazırdır.


“El sanatı yoluyla üretilen bir nesne belirleyiniz. Bunun ne olduğunu ve nasıl üretildiğini açıklayınız. ” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ben el sanatıyla yapılan çömleği anlatacağım. İlk önce çömlek malzemeleri ile ilgili bilgi vereceğim. Çömlek hamuru şekil vermek için çevirme standı, su, eldiven, bıçak ve mala gerekir. İlk önce güzel bir çömlek yapmak için çamuru yarım saat kadar az bir miktar ile yoğurması gerekmektedir. Hamurunuz kulak memesi kıvamına geldiğinde çömlek yapımı için uygun demektir.

Sonraki aşama yavaş yavaş çevirip gerekli işlem için elinizi ıslatmaktır. Çevirme standı ile ıslatılan çömlek hamur şeklinde gelmektedir. İstediğiniz çömlek şeklini verdikten sonra artık çömleğiniz kurumaya hazır. Yaklaşık 6 gün boyunca sıcak ve bolca güneşli ortamda bekletilmesi gerekir. Artık çömleğiniz hazır tek yapmanız gereken çömleğinizin güvenilirliğini test etmek olacaktır.



 

Our Score

Siz de yaşadığınız yerin özelliklerini anlatan bir şiir, tekerleme veya türkü bulunuz.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Siz de yaşadığınız yerin özelliklerini anlatan bir şiir, tekerleme veya türkü bulunuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz de yaşadığınız yerin özelliklerini anlatan bir şiir, tekerleme veya türkü bulunuz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

GAZİLER CADDESİ

Basmane’de gaziler caddesi’ne
Küçük bir yağmur götürdüm
Siz böyle akşamüstü görmediniz

Gizlice bir şarap tuttum
Yine o şehir korkusu
Ola ki simsiyah sarhoşum
İçimde elektrik uğultusu
Bir kötümserlik sebepsiz

Şurda yeşil gözlü bir çocuk
Naylon geçirmiş şapkasına
Ferid’e benzettim azıcık
Kimbilir belki de başkasına
Yetişkin eli yüzü tertemiz

Basmane’de gaziler caddesi’ne
Kırık çocukluğumu götürdüm
Siz böyle bir akşamüstü görmediniz
Camların rengini beğenmedim
Bütün mor bıyıklar yabancı
Şekersiz çaylar içindeyim
Gece makaslarında bekçi
Sabaha karşı hırsız

Bu afiş sinema tuzağı
Düşme o kızın arkasına
Yemyeşil kolu bacağı
Cigara yapışmış dudağına
Dördünce gecedir uykusuz

Basmane’de gaziler caddesi’ne
Ürkek bir çarşamba götürdüm
Siz böyle bir akşamüstü görmediniz

ATİLLA İLHAN


“Siz de yaşadığınız yerin özelliklerini anlatan bir şiir, tekerleme veya türkü bulunuz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Necip Fazıl Kısakürek – Canım İstanbul

Ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar;
Onu İstanbul diye toprağa kondurmuşlar.
İçimde tüten bir şey; hava, renk, eda, iklim;
O benim, zaman, mekan aşıp geçmiş sevgilim.
Çiçeği altın yaldız, suyu telli pulludur;
Ay ve güneş ezelden iki İstanbulludur.
Denizle toprak, yalnız onda ermiş visale,
Ve kavuşmuş rüyalar, onda, onda misale.

İstanbul benim canım;
Vatanım da vatanım…
İstanbul,
İstanbul…

Tarihin gözleri var, surlarda delik delik;
Servi, endamlı servi, ahirete perdelik…
Bulutta şaha kalkmış Fatih’ten kalma kır at;
Pırlantadan kubbeler, belki bir milyar kırat…
Şahadet parmağıdır göğe doğru minare;
Her nakışta o mana: Öleceğiz ne çare? ..
Hayattan canlı ölüm, günahtan baskın rahmet;
Beyoğlu tepinirken ağlar Karacaahmet…

O manayı bul da bul!
İlle İstanbul’da bul!
İstanbul,
İstanbul…

Boğaz gümüş bir mangal, kaynatır serinliği;
Çamlıca’da, yerdedir göklerin derinliği.
Oynak sular yalının alt katına misafir;
Yeni dünyadan mahzun, resimde eski sefir.
Her akşam camlarında yangın çıkan Üsküdar,
Perili ahşap konak, koca bir şehir kadar…
Bir ses, bilemem tanbur gibi mi, ud gibi mi?
Cumbalı odalarda inletir ‘ Katibim’i…

Kadını keskin bıçak,
Taze kan gibi sıcak.
İstanbul,
İstanbul…

Yedi tepe üstünde zaman bir gergef işler!
Yedi renk, yedi sesten sayısız belirişler…
Eyüp öksüz, Kadıköy süslü, Moda kurumlu,
Adada rüzgar, uçan eteklerden sorumlu.
Her şafak Hisarlarda oklar çıkar yayından
Hala çığlıklar gelir Topkapı Sarayından.
Ana gibi yar olmaz, İstanbul gibi diyar;
Güleni şöyle dursun, ağlayanı bahtiyar…

Gecesi sümbül kokan
Türkçesi bülbül kokan,
İstanbul,
İstanbul…



 

Our Score

Öğretmeninizle bir anınızı konuşma metni hâline getiriniz.

5. Sınıf Türkçe Kitabı Öğretmeninizle bir anınızı konuşma metni hâline getiriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Öğretmeninizle bir anınızı konuşma metni hâline getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Okula ilk başlayacağım gün okudum değiştiği için çok heyecanlı ve kaygılıydım. Sınıf öğretmenim saygımı hissederek yanıma yaklaşmış ve bana merhaba demişti. Aramızda geçen şu konuşmayı unutamıyorum.

_ Merhaba, ben sizin sınıf öğretmeninizin benimle konuşmak ister misin.

Evet manasında başımı salladım ancak endişem yüzümden okunuyordu.

_Biliyor musun ben de sık sık okul değiştirdim ve yeni gittiğim okullarda alışana kadar çok zorluk çekerdim. Ancak alıştıktan sonra orası benim bir evim yuvam gibi olurdu. İsmin ne?

_ Öğretmenim ismim Mehmet.

_Ne kadar güzel bir ismin var Mehmet. İleride ne olmak istiyorsun.

_ Ben avukat olmak istiyorum öğretmenim.

_Ooo! desene sınıfımızı savunan bir delikanlımız olacak.

Bu söz beni çok neşelendirmiş ve öğretmenime karşı büyük bir sevgi uyandırmıştı.


“Öğretmeninizle bir anınızı konuşma metni hâline getiriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Annemin rahatsızlığı sebebiyle birkaç gün şehir dışına gitmek zorunda kalmış ve derslerinden epey geride kalmıştım. Öğretmenim durumu fark etmiş olacak ki yanıma geldi ve aramızda geçen konuşma bana büyük bir ümit ve destek kaynağı oldu.

_Hoş geldin , gerçekten kendini çok özlettin.

_Gerçekten beni özlediniz mi öğretmenim?

_Evet. Sınıfta her biriniz benim için bir vücudun parçaları gibisiniz. Annen nasıl oldu?

_ Annemin tahlillerinin iyi çıktığını söylediler hocam.

_Bu da çok sevindim annen sağlıklı olsun da birkaç gün verilen açık elbette kapanır ancak bir annenin yeri başka hiçbir şeyle doldurulamaz. Benim annem vefat etti biliyor musun?

_ Allah rahmet eylesin öğretmenim

_Amin yavrum. Bir annenin sıcaklığı başka hiçbir şeyle doldurulamaz. Açık alan derslerini tamamlamak için sana yardımcı olabilirim bunu ister misin?

_Çok isterim öğretmenim.

_Ama sen de çok çalışacağına ve sınıfın en başarılı öğrencileri arasında olacağına söz vereceksin.

_Söz veriyorum öğretmenim.



 

Our Score

İnternet sitelerinin güvenirliğini nasıl anlarız?

5. Sınıf Türkçe Kitabı İnternet sitelerinin güvenirliğini nasıl anlarız? konusunu kısaca ele alacağız. 


“İnternet sitelerinin güvenirliğini nasıl anlarız?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İnternet sitelerinin güvenilirliği tarayıcıyı açıp web adresinin sol tarafında bulunan güvenlik durumuna bakarak anlaşılabilir.

Kilit şareti varsa o site güvenli, Yuvarlak içinde ünlem işareti varsa bilgi veya güvenli değil demektir.

Kırmızı üçgen içinde ünlem işareti varsa güvenli değil veya tehlikeli demektir.


“İnternet sitelerinin güvenirliğini nasıl anlarız?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnternet sitelerinin güvenilir olup olmasını öğretmenlerimiz ve ailemize sorarak öğrenebiliriz.

Öğretmenlerimizin ve ailelerimizin güvenilir olmadığını söylediği sitelerden uzak durmalıyız.

Bilgi almak veya ödev ve alışveriş yapmak için girmiş olduğumuz sitelere özel bilgilerimizi, kredi kartı şifre ve numaramızı paylaşmamalı bu konuda ailemizden destek almalıyız.

Ayrıca genel olarak internet sitelerinin güvenirliğini anlamak tarayıcıyı açıp açmış olduğumuz web adresini sol tarafında bulunan güvenlik durumuna bakmakla da anlaşılabilir.

Kilit işareti varsa o site güvendi Yuvarlak içinde ünlem işareti, kırmızı üçgen içerisinde ünlem işareti varsa bu site güvenli değil veya tehlikelidir.



 

Our Score
error: Content is protected !!