5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 118, 119


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119


Soru : Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz?


Kısa Cevap : “Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayatımızda değil izlediği ifadesinden edebiyatçılarımızın yazmış oldukları edebi eserlerdeki dini ifadeleri ve dini ele almalarını anlıyorum.

İnsan yaşamış olduğu coğrafyada görmüş olduğu kültürel özelliklerde ve inanmış olduğu yaşam biçiminden etkilenerek edebi eserleri meydana getirir.

Edebiyatçılarımız İslam coğrafyasında yaşayan ve genellikle Müslüman olan kimseler olduğu için yazmış olduğu eserlerde de kullanmış olduğu dini ibareler ve dine ait bilgiler de bulunmaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevabı


Soru : Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim.


Kısa Cevap : “Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü;

İyilik yap denize at, balık bilmezse Halik bilir iyilikleri açıkça yapmak gerekmez bilakis gizli yapılsa bile Allah her şeyi gördüğü için karşılığını verecektir

Para ile imanın kimde olduğu bilinmez. Kişinin dini inancı kalbinde olup Kimin ne kadar samimi Müslüman oldu her zaman

Çalışmak ibadettir. Çalışmak ve çabalamak Allah’ın emri ve Müslümanların vazifesidir

Kul sıkışmayınca hızır yetişmez. İnsan el sıkıştığı zamanlarda mutlaka bir çıkış kapısı açılır

Allah kulunu kısmetiyle yaratır. Allah bunu yarattığı zaman rızkını da yaratır

Namazda gözü olmayanın ezanda kulağı olmaz. bir işi yapmak istemeyen kişi o konu ile ilgili hiçbir şeye dikkate almasın.

Düşmez kalkmaz bir Allah. Herkes hata yapabilir ve herkes yanında bilir

Hak gelir, batıl gider. Kötü olan şey ne kadar rövanşta olursa olsun mutlaka bir gün bitecek yerine iyilik ve hak olan gelecektir.



 

Our Score

Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Temizlik imandandır. Temizlik Müslümanlığın gereği olup Müslümanlar açısından çok değerlidir .

Şeytanın ipiyle kuyuya inilmez. Güvenilmeyen kimseye sırtını yaslayarak iş yapılmaz

Şeytanın dostluğu darağacına kadardır. Güvenilmeyen hain kimseler mutlaka kişiyi yarı yolda bırakırlar

Yalancının mumu yatsıya kadardır. yalan sözün veya yalan işin yalan olduğunu mutlaka ortaya çıkacaktır

Her firavunun bir Musa’sı vardır. her zalim kişiyi dize getirecek mutlaka bir kişi vardır


“Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü;

İyilik yap denize at, balık bilmezse Halik bilir iyilikleri açıkça yapmak gerekmez bilakis gizli yapılsa bile Allah her şeyi gördüğü için karşılığını verecektir

Para ile imanın kimde olduğu bilinmez. Kişinin dini inancı kalbinde olup Kimin ne kadar samimi Müslüman oldu her zaman

Çalışmak ibadettir. Çalışmak ve çabalamak Allah’ın emri ve Müslümanların vazifesidir

Kul sıkışmayınca hızır yetişmez. İnsan el sıkıştığı zamanlarda mutlaka bir çıkış kapısı açılır

Allah kulunu kısmetiyle yaratır. Allah bunu yarattığı zaman rızkını da yaratır

Namazda gözü olmayanın ezanda kulağı olmaz. bir işi yapmak istemeyen kişi o konu ile ilgili hiçbir şeye dikkate almasın.

Düşmez kalkmaz bir Allah. Herkes hata yapabilir ve herkes yanında bilir

Hak gelir, batıl gider. Kötü olan şey ne kadar rövanşta olursa olsun mutlaka bir gün bitecek yerine iyilik ve hak olan gelecektir.



 

Our Score

Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz?

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Edebiyatçılarımız da genellikle İslam coğrafyasında yetişmiş Müslümanlar oldukları için e İslamiyet kültürlerine ve inanışlarına yansıdığı için yazmış oldukları edebi eserlerde de dinin izleri vardır. Edebiyatımızda din izleri ifadesinden bunu anlıyorum.


“Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Hayatımızda değil izlediği ifadesinden edebiyatçılarımızın yazmış oldukları edebi eserlerdeki dini ifadeleri ve dini ele almalarını anlıyorum.

İnsan yaşamış olduğu coğrafyada görmüş olduğu kültürel özelliklerde ve inanmış olduğu yaşam biçiminden etkilenerek edebi eserleri meydana getirir.

Edebiyatçılarımız İslam coğrafyasında yaşayan ve genellikle Müslüman olan kimseler olduğu için yazmış olduğu eserlerde de kullanmış olduğu dini ibareler ve dine ait bilgiler de bulunmaktadır.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120-121 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Anadolu’ya Gelmeden Önceki Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 119, 120, 121


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anadolu’ya Gelmeden Önceki Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120-121


Bilginin Yararı Bilgisizliğin Zararı

Benim sözlerimin temelinde bilgi vardır. Ey dost! Sen de gönlünü bilgi sahibi kişilere bağla. Mutluluğa giden yol bilgi ile bulunur. Mutluluğa ulaşabilmek için sen de bilgi edin. Bilgili insan değerli para gibidir. Cahil ve bilgisiz insan ise değersiz bir puldur. Bilgili ile bilgisiz denk olur mu? Bilgili kişi varlığını belli eder. Bilgisiz hayatta olsa bile yitik sayılır. Bilgi sahibi kendi ölse de adı ölmez. Bilgisizin ise daha sağlığında bile adı unutulur. Ey dost! Bilginin tadına ve zevkine ancak bilgi sahipleri varır. Şunu çok iyi bil ki âlimin değeri ancak bilgi sayesinde anlaşılır. Bilgisize gerçek söz yavan gelir. Ona tavsiye yaramaz. Nice kirli şeyler yıkamakla temizlenir de cahillik temizlenmeyecek kadar berbat bir kirdir.

(Edip Ahmed Yüknekî Günümüz Diliyle Atabetü’l-Hakâyık (Gerçeklerin Eşiği), s. 18-19.)


Soru : Metne göre bilgili insan ile bilgisiz insanın özelliklerini maddeler hâlinde yazalım.


Kısa Cevap : “Metne göre bilgili insan ile bilgisiz insanın özelliklerini maddeler hâlinde yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Metne göre bilgili insanın özellikleri;

Metinde anlatıldığı gibi bilgili insan çok değerlidir. Bilgili insan kendi bu hayattan ayrılsa bile yaymış olduğu bilgiler ve bırakmış olduğu eserler sayesinde adı her zaman yaşar ve anılır. Bir alimin yani bilgi sahibinin değerini ancak bilgisi olan insanlar anlar. Bilgili olan kişinin varlığı belli olur ve kendini her yerde hissettirir.

Metne göre bilgisiz insanın özellikleri;

Metinde geçtiği gibi cahil ve bilgisi olmayan bir insan değersiz bir kul gibidir ki hiçbir önemi yoktur. Bilgisiz olan insan yaşasa bile değeri olmadığı için hayata varlığı ile yokluğu bir sayılır. Bilgili insan arkasından eserler ve bilgi verdiği insanlar bıraksa da bilgisiz insan hayatta yaşasa bile adı insanlar tarafından bilinmediği için unutulur. Bilgisi olan kişi erçek ve bilgi sözleri anlamaz ve cahilliğin karanlığında kötü bir kire bulaşmış gibidir.



 

Our Score

Metne göre bilgili insan ile bilgisiz insanın özelliklerini maddeler hâlinde yazalım.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Metne göre bilgili insan ile bilgisiz insanın özelliklerini maddeler hâlinde yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Metne göre bilgili insan ile bilgisiz insanın özelliklerini maddeler hâlinde yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Metne göre bilgili insanın özellikleri;

Bilgili insan değerli paraya benzer.
Bilgi sahibi kendi ölse de adı yaşar.
Alimin değeri ancak bilgi sayesinde ortaya çıkar.
Bilgili kişinin varlığını belli olur.

Metne göre bilgisiz insanın özellikleri;

Cahil ve bilgisiz insan değersiz bir pula benzer.
Bilgisiz hayatta olsa bile yok sayılır.
Bilgisiz insanın daha sağlığında bile adı unutulur.
Bilgisize gerçek söz yavan gelir.
Cahillik temizlenmeyecek kadar kötü bir kire benzer.


“Metne göre bilgili insan ile bilgisiz insanın özelliklerini maddeler hâlinde yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Metne göre bilgili insanın özellikleri;

Metinde anlatıldığı gibi bilgili insan çok değerlidir. Bilgili insan kendi bu hayattan ayrılsa bile yaymış olduğu bilgiler ve bırakmış olduğu eserler sayesinde adı her zaman yaşar ve anılır. Bir alimin yani bilgi sahibinin değerini ancak bilgisi olan insanlar anlar. Bilgili olan kişinin varlığı belli olur ve kendini her yerde hissettirir.

Metne göre bilgisiz insanın özellikleri;

Metinde geçtiği gibi cahil ve bilgisi olmayan bir insan değersiz bir kul gibidir ki hiçbir önemi yoktur. Bilgisiz olan insan yaşasa bile değeri olmadığı için hayata varlığı ile yokluğu bir sayılır. Bilgili insan arkasından eserler ve bilgi verdiği insanlar bıraksa da bilgisiz insan hayatta yaşasa bile adı insanlar tarafından bilinmediği için unutulur. Bilgisi olan kişi erçek ve bilgi sözleri anlamaz ve cahilliğin karanlığında kötü bir kire bulaşmış gibidir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 117


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : Musikimizdeki dinin izlerini aşağıdaki bulutların üzerine yazalım.


Cevap :

Musikimizdeki dinin izleri şunlardır ;

  • Kaside
  • İlahi
  • Mevlit
  • İlahi
  • Gazel
  • Ezan
  • Kamet

Nasihat
Dinle sana bir nasihat edeyim:
Hatırdan, gönülden geçici olma.
Yiğidin başına bir iş gelince,
Onu yad ellere açıcı olma.
Mecliste arif ol kelâmı dinle,
El iki söylerse, sen birin söyle,
Elinden geldikçe iyilik eyle,
Hatıra dokunup yıkıcı olma.
Karacaoğlan
(Komisyon, Karacaoğlan, s. 45-46.)


Soru : Türküde geçen dinî tavsiyeleri bulalım.


Cevap :

Türküde geçen dini tavsiyeler şunlardır; hatırın ve insan gönlünün önemsenmesi ve kırılmaması, bir insanın başına bir şey geldiği zaman biz bundan haberdarsak onu yememek gerektiği, mecliste Arif olmak ve söylenen şeyleri dinleyerek anlamak gerektiğini, insanlar çok konuşsa da veya bir konuda tartışma esnasında esnasında bile çok söyleseler de bizim az konuşmamız gerektiğini insanın elinden geldikçe iyilik etmesi gerektiğini ve kalp kırarak yakıcı olmak gerektiğidir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Camiler Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Camiler Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112


Eğri Minare ve Çocuk

Osmanlılar döneminde yetişmiş dünyaca ünlü Sinan adında bir mimarımız vardır. Onunla ilgili şöyle bir hikâye anlatılır: Mimar Sinan, kendisinin yapmakta olduğu Selimiye Camisi karşısında oynayan çocukların yanından geçerken küçük bir çocuğun arkadaşına; “Şu minare eğri yapılmış.” dediğini duymuş. Mimar Sinan hemen küçük çocuğun yanına giderek: “Göster bakalım hangi minare eğri olmuş.” diye sormuş. Küçük çocuk eliyle işaret ederek “Şu sağ taraftaki minare eğri.” diye göstermiş. Mimar Sinan ustalara: “Bize bir halat getirin.” demiş. İşçiler halatı getirerek bir ucunu minareye bağlamışlar. Mimar Sinan küçük çocuğu yanına çağırmış ve “İşçiler şimdi halatı çekerek minareyi düzeltecekler. Minare düzelince sen tamam diyerek bizleri uyar.” demiş. İşçiler halatı çekmeye başlamışlar ve biraz sonra küçük çocuk haykırmış: “Tamaaam düzeldiii.” Mimar Sinan çocuğa: “Şimdi tamamen düzeldi mi?” diye sorunca, çocuk: “Evet düzeldi, şimdi daha güzel oldu, bak.” diye cevap vermiş. Ustalar bu olanlara anlam veremeyip Mimar Sinan’a sormuşlar: “Sen herkesten iyi biliyorsun ki, minarede eğrilik falan yok. O hâlde niçin düzeltmeye kalkıştın?” Mimar Sinan ustalara dönerek şöyle demiş: “Bu küçük çocuğun kafasındaki minarenin eğriliğini düzeltmeseydik, çocuk caminin yanından her geçtiğinde onun güzelliğini görmezdi. Eğer önlem alınmazsa dedikodular hızla yayılır. Böylece caminin adı da eğri minareli cami olarak anılmaya başlardı.”

(Özlem Durmaz, İstanbul’un Tarihi Mekânları Bir Büyük Eser: Süleymaniye, s. 25.)


Soru : Mimar Sinan’ın bu davranışını arkadaşlarımızla değerlendirip konuşalım.


Cevap :

Mimar senin bu davranışı arkadaşlarıma değerlendiğim zaman şu kanıya vardık. Mimar Sinan bir çocuğun sözü bile olsa onu önemsemek değerlidir ve insanlar arasında bir çocuk sözü dahi olsa bir olayın yayılarak büyüyebildiğini bildiği için bunu engellemek istemesidir.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevabı


Soru : Öğretmenimizle birlikte belirleyeceğimiz bir camiyi ziyaret edelim. Caminin iç ve dış kısmında bulunan bölümleri görerek tanıyalım.


Cevap :

  1. Minare
  2. Minber
  3. Mihrap


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Mimarimizde Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 108


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Mimarimizde Dinin İzleri Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü  Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Soru : Mimari eser denince ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Mimari eser denince ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Mimari eser dendiği zaman bir mimar tarafından belli bir amaç için yapılmış mimarın kişisel özelliklerini fikirlerini tavırlarını hayallerini ve yapılış amacını gösteren mimari eserler ve yapıtlar aklıma geliyor.

Mimari eserler mimari kurallara uygun olan ve tarihi açıdan da önem taşıyan yapıtlardır.

Bu yapıtlar bulunmuş olduğu coğrafyaya ve inanılmış olan dini inanışa göre farklı göstermektedir.

Aynı zamanda yol, köprü ,hastane gibi eserlerde tıpkı cami ve medreseler gibi mimari eserlere dahildir.


Bir toplumu ilgilendiren her alanda dinin izlerini görmek mümkündür. Örneğin; bilim, sanat, edebiyat, musiki ve mimari gibi alanlar bunlardan birkaçıdır. Çevremize baktığımızda dinin izlerini gördüğümüz ilk alan mimari yapılardır. Mimari, bir yapıyı sağlam, güzel ve kullanışlı bir biçimde inşa etme sanatıdır. Mimari eserlerimizde geçmiş kültürümüze ait özelliklerle birlikte İslam dinine ait motifler de açıkça görülür. Örneğin; cami, mescit, medrese, kümbet, külliye, hamam ve türbe gibi mimari yapılar sahip olduğumuz dinî inançların etkisiyle ortaya çıkmış olan eserlerdir.



 

Our Score

Mimari eser denince ne anlıyorsunuz?

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Mimari eser denince ne anlıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mimari eser denince ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mimari eser denince bir usta tarafından yapılan ve kendisini tasarlayarak meydana getiren mimarın özelliklerini, fikirlerini gösteren ve mimari kurallara uyarak hazırlanmış bir sanat eseridir.


“Mimari eser denince ne anlıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Mimari eser dendiği zaman bir mimar tarafından belli bir amaç için yapılmış mimarın kişisel özelliklerini fikirlerini tavırlarını hayallerini ve yapılış amacını gösteren mimari eserler ve yapıtlar aklıma geliyor.

Mimari eserler mimari kurallara uygun olan ve tarihi açıdan da önem taşıyan yapıtlardır.

Bu yapıtlar bulunmuş olduğu coğrafyaya ve inanılmış olan dini inanışa göre farklı göstermektedir.

Aynı zamanda yol, köprü ,hastane gibi eserlerde tıpkı cami ve medreseler gibi mimari eserlere dahildir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 98-99-100-101 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Sosyal Barış ve Yardımlaşma Bakımından Örnek Davranışları Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Sosyal Barış ve Yardımlaşma Bakımından Örnek Davranışları Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 98-99-100-101


Peygamberimiz, her zaman etrafındaki yoksul insanlarla ve yetim çocuklarla yakından ilgilenmiş, onlara yardım etmiş ve onları koruyup gözetmeyi tavsiye etmiştir.


Soru : Bizler de yoksul ve yetimlere yardım etmek için neler yapabiliriz? Bulduğumuz çözüm önerilerini arkadaşlarımızla konuşalım.


Kısa Cevap : “Bizler de yoksul ve yetimlere yardım etmek için neler yapabiliriz? Bulduğumuz çözüm önerilerini arkadaşlarımızla konuşalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Bizler de tıpkı peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem gibi yetim ve yoksulları gözetmeli ve onlara yardımcı olmalıyız ki bir gün bizlerin de bu ihtimali düşebileceğimizi düşünerek bu şekilde yardımlaşmalıyız.

Bizler de bulunmuş olduğumuz mahallede veya şehirde yetim ve yoksullardan eğer haberimiz varsa onlara yardım edip ziyaret edebilir, yetimhaneleri ve sevgi ellerinizi ziyaret ederek çocukların gönlünü alabilir, eğer ailemiz uygun görürse koruyucu aile olup bir yetime sahiplenebilir, veya güvenmiş olduğumuz bir yardımlaşma kuruluna küçük büyük demeden elimizden geldiği kadar bir miktar para ayırarak gönderebiliriz.

Herkes bu hassasiyete sahip olursa sahiplenilmemiş bir yetim kalmaz.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100 Cevabı


Soru : Sınıfımızda Peygamberimiz ve ailesinin örnek davranışlarını anlatan bir pano yapalım.


Cevap : Aşağıda yer alan link içerisinde bütün pano hazırlamak için ihtiyacınız olan bilgiler yer almaktadır.


“5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100 Cevabı”

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevabı


Soru : Aşağıda verilen isimlerin karşısına, Hz. Muhammed’e (s.a.v.) olan yakınlıklarını dikkate alarak (X) işareti koyalım.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 98-99-100-101 Lisans Yayıncılık”


 

Our Score
error: Content is protected !!