Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiDünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21
7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere dünya ve ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi anlamaları için rehberlik eder. Dünya hayatı, insanın Allah’a kulluk ederek sınandığı geçici bir dönemdir. Ahiret hayatı ise bu dünyadaki yaşamın sonunda başlayacak olan, ebedi bir yaşamdır. Bu kavramlar, İslam inancında büyük bir öneme sahiptir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 19-20-21 Cevapları, öğrencilerin dünya ve ahiret hayatı ile ilgili bilgilerini etkinliklerle pekiştirmelerini sağlar. Bu etkinliklerde, dünya hayatının geçici olduğu, ahiret hayatının ise ebedi olduğu ve insanların yaptıkları her şeyin ahirette karşılık bulacağı vurgulanır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, bu önemli konuları detaylı bir şekilde ele alarak, öğrencilere dini bilgiler kazandırmayı amaçlar.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 19, 20, 21 Erkad Yayınları, öğrencilerin dünya ve ahiret hayatı kavramlarını anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler ve cevaplar, öğrencilerin dini inançlarını güçlendirirken, aynı zamanda ahiret bilincini geliştirmelerine katkı sağlar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21
Soru : Baharda tabiatın tekrar canlanması ile ahiret arasında nasıl bir benzerlik olabilir?
Kısa Cevap:
Baharda tabiatın tekrar canlanması ile ahiret arasında benzerlik, her ikisinin de ölümden sonra yeniden hayat bulma veya yeniden doğma sürecini temsil etmesidir. Bahar, kışın ölümünden sonra yeni bir hayatın başladığını, ahiret ise ölümden sonra ebedi bir hayatın var olduğunu gösterir.
Uzun Cevap:
Baharda tabiatın tekrar canlanması ile ahiret arasında bir benzerlik, ölümden sonra hayatın devam ettiğine dair bir işaret olarak görülebilir. Bahar, kışın bitiminden sonra doğanın yeniden uyanmasını ve yaşamın tekrar başlamasını simgeler. Kışın soğuk ve ölü görünümü, baharın gelişiyle birlikte yerini yeşil, canlı ve verimli bir doğaya bırakır.
Bu süreç, yeniden doğuş ve hayatın devamlılığını ifade eder. Benzer şekilde, ahiret inancı da ölümden sonra yeni ve ebedi bir yaşamın başladığını belirtir. Ölüm, dünyadaki yaşamın sona erdiği anken, ahiret, bu sona bir son vermeden sonsuz bir yaşamın başladığını gösterir. Her iki süreç de hayatın devamlılığını ve yeniden doğuşu temsil eder.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Uzun ince bir yoldayım
Gidiyorum gündüz gece
Bilmiyorum ne haldayım
Gidiyorum gündüz gece
Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece (Doğan Kaya, Âşık Veysel, s. 54.)
Yukarıdaki dörtlüklerde verilen mesaj, hayatın geçici ve sürekliliği olmayan doğasıyla ilgilidir. Şiir, insanın yaşam yolculuğunu ve hayatın geçiciliğini anlatır. “İki kapılı bir handa” ifadesi, dünyadaki yaşamın bir geçiş dönemi olduğunu ve herkesin bu geçiş sürecinde sürekli olarak ilerlediğini belirtir.
Bu dörtlük, hayatın ne kadar geçici ve belirsiz olduğunu, her şeyin sürekli bir değişim ve hareket içinde olduğunu vurgular. Aynı zamanda, insanın hayat yolculuğunda bilinmezlik ve değişimle karşılaşacağını ifade eder.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiMelekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17, 18
7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16-17-18
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam inancındaki melek kavramını daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Melekler, Allah’ın emirlerini yerine getiren, nurdan yaratılmış varlıklardır. Onlar, insanlar gibi özgür iradeye sahip değillerdir ve sadece Allah’ın emirlerini eksiksiz olarak yerine getirirler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16-17-18 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 15-16-17-18 Cevapları, meleklerin görevleri ve özellikleriyle ilgili çeşitli etkinlikler içerir. Bu etkinliklerde meleklerin insanlarla olan ilişkileri, görevleri ve İslam inancındaki rolleri hakkında sorular bulunmaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, bu konuyu detaylı bir şekilde işleyerek öğrencilerin melek kavramını daha iyi kavramalarını sağlamaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 15, 16, 17, 18 Erkad Yayınları, meleklerle ilgili bilgilerin etkinliklerle pekiştirilmesini hedefler. Bu sayfalarda yer alan sorular ve cevaplar, öğrencilerin bu önemli inanç konusunu anlamalarına ve dini bilgilerini güçlendirmelerine yardımcı olur.
Soru : Toplumumuzda “Melek gibi insan” ifadesi kimler için kullanılır? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Toplumumuzda “Melek gibi insan” ifadesi, çok iyi, temiz ve dürüst karaktere sahip, yardımsever ve fedakar kişileri tanımlamak için kullanılır.
Uzun Cevap:
“Melek gibi insan” ifadesi, toplumumuzda genellikle çok yüksek ahlaki değerlere sahip, temiz kalpli ve yardımsever kişileri tanımlamak için kullanılır. Bu kişiler, başkalarına yardım etmekte, samimi ve dürüst davranmakta ön plandadırlar.
Karakterleriyle çevrelerine örnek olan bu kişiler, insanların manevi ve ahlaki anlamda idealize ettikleri özellikleri taşırlar. Bu ifade, bir kişinin insanlık değerlerini en yüksek seviyede yaşadığını ve her yönüyle pozitif bir etki yarattığını anlatmak için kullanılır.
“… Allah’ın kendilerine verdiği emirlere karşı gelmeyen ve kendilerine emredilen şeyi yapan melekler vardır.” (Tahrim suresi, 6. ayet)
Soru : Yukarıdaki ayet bize hangi mesajı vermektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Bu ayet, meleklerin Allah’ın emirlerine tam bir itaatle uydiklerini ve kendilerine verilen görevleri eksiksiz yerine getirdiklerini ifade eder. Melekler, Allah’ın emirlerini sorgulamadan yerine getiren ve bu emirlerin dışına çıkmayan varlıklar olarak tasvir edilir.
Ayet, insanların da bu tür bir itaatkarlık ve sorumluluk bilinci içinde olmalarını teşvik eder. Ayrıca, bu mesaj, Allah’ın emirlerine uymanın ve verilen görevleri yerine getirmenin önemini vurgular ve bu tutumun ideal bir davranış biçimi olduğunu gösterir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Aşağıda görevleri verilen meleklerin adlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Azrail: Eceli gelen insanın hayatını sonlandırır.
Kiramen Katibin: İnsanların işlediği iyilik ve kötülükleri kaydeder.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiGörülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14
7. Sınıf Din Kültürü Görülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Görülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam inancında yer alan varlıklar hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. İslam’a göre varlıklar iki ana gruba ayrılır: görülen ve görülemeyen varlıklar. Görülen varlıklar insanlar, hayvanlar ve bitkiler gibi dünyada fiziksel olarak var olan varlıklardır. Görülemeyen varlıklar ise melekler, cinler ve ruhani varlıklardır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 12-13-14 Cevapları, bu kavramların daha iyi anlaşılması için öğrencilerin yaptığı etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda, İslam inancında meleklerin ve cinlerin özellikleri, görevleri ve bu varlıkların insan yaşamıyla ilişkileri ele alınmaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, bu konulara detaylıca yer vererek öğrencilerin derse daha iyi odaklanmalarını sağlamaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14 Erkad Yayınları, bu etkinliklerle öğrencilerin bilgi ve anlayış seviyelerini ölçmekte önemli bir rol oynar. Kitap, öğrencilerin din kültürü dersindeki temel inanç konularını daha derinlemesine kavramalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14
Soru : Bir varlığı göremiyorsak onun var olmadığını söyleyebilir miyiz? Niçin?
Kısa Cevap:
Hayır, bir varlığı görememek onun var olmadığı anlamına gelmez. Görülmeyen birçok varlık ve fenomen vardır; bunlar genellikle teknoloji veya bilimsel araçlarla tespit edilebilir.
Uzun Cevap:
Bir varlığı görememek, onun var olmadığı anlamına gelmez çünkü gözle görülemeyen birçok varlık ve fenomen vardır. Örneğin, mikroskopla görebileceğimiz mikroorganizmalar veya radyo dalgaları gibi şeyler, çıplak gözle görülmezler ancak özel araçlar kullanılarak tespit edilebilirler.
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, gözle göremediğimiz varlıkları veya olayları incelememize olanak sağlar. Ayrıca, bazı varlıklar manevi ya da soyut nitelik taşıyabilir ve bunlar fiziksel gözle görülemezler. Dolayısıyla, varlıkların var olup olmadığını sadece gözle görmekle değerlendirmek yeterli değildir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Varlıklar âlemi hangi özelliklerine göre sınıflandırılmıştır? İnceleyiniz.
Cevap:
Görülen ve görülmeyen varlıklar olarak sınıflandırılmıştır.
Varlıklar âlemi, görülen ve görülmeyen varlıklar olarak iki ana kategoriye ayrılır. Görülen varlıklar, gözle görülüp algılanabilen fiziksel varlıklardır. Görülmeyen varlıklar ise, gözle görülemeyen ancak varlıkları kabul edilen, genellikle manevi veya soyut nitelikteki varlıklardır.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Batıl inançlardan uzaklaşmada Hz. Peygamber’in sünnetini* öğrenmenin önemini sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Kısa Cevap:
Hz. Peygamber’in sünnetini öğrenmek, batıl inançlardan uzaklaşmada önemli bir rol oynar çünkü sünnet, doğru ve geçerli dini bilgileri ve uygulamaları içerir. Bu bilgiler, kişinin dini inançlarını sağlam bir temele oturtmasına ve yanlış inanışlardan korunmasına yardımcı olur.
Uzun Cevap:
Hz. Peygamber’in sünnetini öğrenmek, batıl inançlardan uzaklaşmada kritik bir öneme sahiptir. Sünnet, Peygamber Efendimizin yaşam tarzını, öğütlerini ve uygulamalarını içerir. Bu bilgileri öğrenmek, kişilere doğru dini bilgi sağlar ve batıl inançlardan korunmalarına yardımcı olur.
Hz. Peygamber’in sünneti, İslam’ın gerçek öğretisini ve uygulama biçimlerini yansıttığı için, bu öğretiler doğrultusunda yaşamak, bireylerin dini inançlarını sağlam temellere dayandırmalarına ve yanlış inanışlardan kaçınmalarına olanak tanır. Sünneti öğrenmek, dini uygulamalarda doğru yolu bulmak ve toplumsal ahlakı güçlendirmek açısından önemlidir.
Soru : Aşağıdaki varlıkları, özeliklerine uygun olan sütunlara yazınız.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11
7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite öncesinde bilgi seviyelerini ölçmek ve konuya hazırlık yapmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu etkinliklerde, İslam dininin temel kavramları ve inanç esasları üzerine sorular yer alır. Öğrenciler, bu soruları çözerek üniteye daha iyi bir başlangıç yapabilirler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 11 Cevapları, özellikle üniteye hazırlık sorularının yer aldığı önemli bir bölümdür. Bu sayfadaki sorular, öğrencilerin konulara ne kadar hakim olduklarını test eder ve daha iyi öğrenmelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, öğrencilerin farklı seviyelerde düşünmelerini sağlayan etkinliklerle dolu bir kitap hazırlamıştır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 11 Erkad Yayınları ise öğrencilerin temel İslami bilgilerini ölçen ve ünitenin başlangıcını oluşturan önemli bir kaynaktır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin konuya hazırlıklı başlamalarını sağlar ve öğrenme süreçlerini destekler.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11
1. “Âlem, gayb ve ahiret” kavramlarını sözlükten araştırıp öğreniniz.
Kısa Cevap:
Âlem: Evren, dünya ve içindeki her şeyin toplamı. Genellikle tüm varlıkların toplamı anlamında kullanılır.
Gayb: Görülmeyen, bilinmeyen veya bilinmesi mümkün olmayan şeyler. Manevi ve metafizik gerçeklikleri ifade eder.
Ahiret: Dünya yaşamından sonra gelen yaşam. Ölümden sonraki hayatı ve bu hayatın ebedi olduğunu ifade eder.
Uzun Cevap:
Âlem: Âlem, evrenin tamamını ifade eden bir terimdir. Dünya, gökler ve içindeki her şey bu kapsama girer. Hem fiziksel hem de metafizik yönleriyle varlıkları ifade eder. Âlem kelimesi, genellikle tüm varlıkların ve yaratılmışların toplamını anlatmak için kullanılır.
Gayb: Gayb, doğrudan gözlemlenemeyen ve deneyimlenemeyen şeylerin tümünü ifade eder. Bu terim, Allah’ın bilmediğimiz sıfatları, gelecekteki olaylar, ölümden sonraki yaşam ve diğer manevi gerçeklikleri kapsar. Gayb, dinî inançlarda, özellikle de İslam’da önemli bir kavramdır.
Ahiret: Ahiret, dünyanın sona ermesinin ardından gelen ebedi yaşamı ifade eder. Bu kavram, dinlerde ölümden sonra yaşanacak hayatı ve bu hayatın sonsuzluğunu belirtir. Ahiret inancı, insanların dünyadaki davranışlarını ve ahlaki tutumlarını etkileyen bir inançtır.
2. Çevrenizde var olduğunu bildiğiniz ancak görülemeyen varlıkları defterinize listeleyiniz.
Rüzgar: Havanın hareketi olarak bilinen rüzgar, gözle doğrudan görülemez ancak etkileri hissedilir.
Elektrik: Elektrik akımı, gözle görülemeyen bir enerji formudur, ancak çeşitli elektrikli cihazlar aracılığıyla etkilerini gözlemleyebiliriz.
Manyetik Alan: Bir mıknatısın çevresinde oluşan manyetik alan, çıplak gözle görülemez, ama metal parçacıklarının hareketleriyle veya bir pusula ile tespit edilebilir.
Gözle Görülmeyen Mikroorganizmalar: Virüsler, bakteriler gibi mikroorganizmalar çıplak gözle görülmezler ancak mikroskoplar yardımıyla gözlemlenebilirler.
Bakara Suresi, 97: “De ki: ‘Cebrail’i düşman sayan kimse, bilsin ki, Allah, Cebrail’i ve diğer melekleri, sadece Allah’ın emirlerini uygulayan elçiler olarak gönderir.’”
Müminun Suresi, 8-10: “Melekler, Allah’ın emirleri doğrultusunda görev yapar ve onun bilgisi dışında hareket etmezler.”
Uzun Cevap:
Bakara Suresi, 97: Bu ayette, Cebrail’in Allah’ın bir elçisi olarak görev yaptığı belirtilmiştir. Cebrail, vahiy getiren melek olarak tanımlanır ve diğer meleklerin de Allah’ın emirlerini uygulayan elçiler olduğu ifade edilir. Bu, meleklerin Allah’ın iradesine tamamen bağlı olduklarını ve O’nun emirlerini harfiyen yerine getirdiklerini gösterir.
Müminun Suresi, 8-10: Bu ayetlerde meleklerin Allah’ın emirlerine tam bir bağlılık içinde oldukları ve Allah’ın bilgisi dışında hiçbir hareket etmedikleri belirtilir. Melekler, verilen görevleri eksiksiz yerine getirirler ve kendi iradeleriyle hareket etmezler. Bu ayetler, meleklerin Allah’ın emirlerine olan bağlılıklarını ve onların yüce bir görev bilinciyle hareket ettiklerini gösterir.
4. Ahirete iman etmek, kişinin dünyadaki davranışlarını etkiler mi? Sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Kısa Cevap:
Evet, ahirete iman etmek kişinin dünyadaki davranışlarını etkiler. Ahiret inancı, bireyleri iyi davranışlar sergilemeye, sorumluluk sahibi olmaya ve ahlaki değerlere bağlı kalmaya teşvik eder.
Uzun Cevap:
Ahirete iman etmek, kişinin dünyadaki davranışlarını önemli ölçüde etkiler. Ahiret inancı, bireylerin bu dünyadaki eylemlerinin sonucunun ahirette karşılığını bulacağı inancını getirir. Bu inanç, insanların daha iyi ve erdemli yaşamaya, doğru ve adil davranışlarda bulunmaya, ahlaki değerlere sahip çıkmaya ve başkalarına karşı sorumlu olmaya yönlendirir.
Ayrıca, kötü davranışlardan kaçınmak ve toplumsal normlara uygun hareket etmek, ahiret hayatındaki sorumluluklar ve hesap verme düşüncesi ile desteklenir. Bu nedenle, ahirete iman eden kişiler genellikle daha dikkatli, sorumlu ve ahlaki değerlere bağlı bireyler olur.
5. Hz. İsa (as) hakkında araştırma yapınız. Araştırma sonucunu özet olarak defterinize not ediniz.
Kısa Cevap:
Hz. İsa (as), İslam’da bir peygamber olarak kabul edilir. Meryem Ana’dan mucizevi bir şekilde doğmuş, Allah’ın vahyini tebliğ etmiştir. Hristiyanlıkta Tanrı’nın Oğlu olarak kabul edilse de, İslam’da O’nun sadece bir peygamber olduğu belirtilir. Hz. İsa’nın ölmediğine ve kıyamet öncesi tekrar dünyaya döneceğine inanılır.
Uzun Cevap:
Hz. İsa (as), İslam inancına göre büyük bir peygamberdir ve Meryem Ana’dan mucizevi bir şekilde doğmuştur. Kuran-ı Kerim’de birçok ayetle adı geçer ve mucizeleri ile tanınır. İslam’a göre, Hz. İsa, Allah’ın vahyini insanlara iletmiş, iyi ahlakı ve adaleti öğretmiştir.
Hristiyanlıkta Tanrı’nın Oğlu olarak kabul edilen Hz. İsa, İslam’da sadece bir peygamber olarak değerlendirilir. İslam’a göre, Hz. İsa çarmıha gerilmemiştir; aksine, Allah tarafından göğe kaldırılmıştır ve kıyamet öncesinde tekrar dünyaya dönecektir. Hz. İsa’nın hayatı ve öğretisi, hem Hristiyanlıkta hem de İslam’da önemli bir yer tutar, ancak iki din arasında bu konudaki görüşler farklılık göstermektedir.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39
7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları” öğrencilerin Din Kültürü dersinde edindikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olan önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları” ile birlikte, öğrenciler dinin temel ilkelerini, ahlaki değerleri ve peygamberlerin hayatlarını daha iyi anlayabilirler. Ayrıca, “Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” gibi kaynaklar da, ders içeriğiyle ilgili farklı bakış açıları sunarak öğrenmeyi destekler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”
Bu sayfalarda, “7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” da yer almaktadır. Bu sorular, öğrencilerin konuya hakimiyetini ölçmekte ve onların kendilerini değerlendirmelerine imkan tanımaktadır. Öğrenciler, bu kaynakları kullanarak din kültürü bilgilerini pekiştirebilir ve sınavlarda daha başarılı olabilirler.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
Melek, cin, şeytan gibi duyuların algısı dışında kalan varlık alanına gayb denir.
Dünyada yapılan güzel iş ve davranışlar karşılığında mükâfat elde edilecek yere cennet denir.
Hz. İsa’nın on iki arkadaşına havari denir.
Nâs suresine adını veren nâs kelimesi insanlar anlamına gelir.
Kabirde insanları sorguya çekecek olan Münker ve Nekir melekleridir.
Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.
Cevap:
Ölümden sonra yeniden dirilme: Ahiret
Doğa olaylarını yöneten melek: Mikail (veya Mikâil)
Ateşten yaratılmış varlık: Şeytan (veya İblis)
İncil verilen peygamber: Hz. İsa (veya İsa)
“Muavvizeteyn” adı verilen surelerden biri: Nâs (diğeri Fâlâk)
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.
Cevap:
(Y) Hz. Peygamber’e inen ilk ayetler Nâs suresinde yer alır. Doğru Cümle: Hz. Peygamber’e inen ilk ayetler Alak Suresi’nin ilk beş ayetidir.
(D) Hz. İsa’nın bebekken konuşması mucizelerinden biridir.
(D) İnsan, dünyada yaptığı iyi ya da kötü seçimler nedeniyle sorumlu tutulmuştur.
(Y) Cinler, gaybı bilir ve gelecekten haber verirler. Doğru Cümle: Cinler gaybı bilmezler ve gelecekteki olayları haber veremezler.
(D) Ahirete iman, insanın dünyaya amaçsız gelmediğinin farkına varıp hayatı anlamlandırmasını sağlar.
(D) Müslümanlar, Hz. İsa’nın Allah’ın (cc) gönderdiği bir peygamber olduğuna iman ederler.
Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda ahiretle ilgili bazı temel kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.
Cevap:
17. İnsanın ölümünden yeniden dirilene kadar geçirdiği sürece ait kavramlar:
3 (Ecel) – Ölüm anı.
9 (Berzah) – Ölüm ile kıyamet arasındaki dönem.
8 (Kıyamet) – Dünya hayatının son bulup, ahiret hayatının başladığı gün.
2 (Haşr) – İnsanların yeniden diriltilip toplandığı dönem.
18. Ahiretteki ceza ve mükâfat yerleri:
5 (Cennet) – Mükâfat yeri.
7 (Cehennem) – Ceza yeri.
19. Ahiret hayatının aşamalarını kutucuk numaralarını kullanarak sıralayınız:
3 (Ecel) – Ölüm anı.
9 (Berzah) – Ölüm ile kıyamet arasındaki dönem.
8 (Kıyamet) – Dünya hayatının son bulup, ahiret hayatının başladığı gün.
2 (Haşr) – İnsanların yeniden diriltilip toplandığı dönem.
6 (Mahşer) – Kıyamet gününde insanların yargılandığı yer.
1 (Mizan) – Amellerin tartıldığı ve değerlendirildiği terazi.
5 (Cennet) ve 7 (Cehennem) – Ahiretteki mükâfat ve ceza yerleri.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
20. Dört büyük meleğin isimlerini ve görevlerini yazınız.
Mikail (Mikhael): Doğa olaylarını yöneten, rızkı dağıtan melek.
İsrafil (Seraphiel): Kıyamet günü Sûr’a üfleyen melek.
Azrail (Azrael): Ruhları teslim alan, ölüm meleği.
Uzun Cevap:
Cebrail (Gabriel): Cebrail, Allah’ın vahyini peygamberlere ulaştıran en önemli melektir. Kuran’da birçok peygamberle, özellikle Hz. Muhammed (sav) ile konuşarak, Allah’ın emirlerini insanlara iletmiştir. Cebrail, peygamberlerin Allah’ın mesajlarını insanlara doğru bir şekilde iletmelerini sağlar.
Mikail (Mikhael): Mikail, doğa olaylarını düzenleyen ve rızkı, yani insanların ihtiyaç duyduğu şeyleri sağlayan melek olarak bilinir. O, yağmuru ve bitkilerin büyümesini yöneten, böylece yaşamın sürdürülebilmesini sağlayan bir rol üstlenir.
İsrafil (Seraphiel): İsrafil, kıyamet gününde Sûr’a üfleyecek olan melek olarak tanınır. Sûr’a üfleme, kıyametin başlaması ve tüm yaratılmışların yeniden diriltilmesi için bir işarettir. İsrafil’in görevi, bu büyük evrensel olayın başlamasını haber vermektir.
Azrail (Azrael): Azrail, ölüm meleğidir ve ruhları bedenlerden ayırarak Allah’a teslim eden melek olarak bilinir. Her canlının ölüm zamanını tayin eder ve ruhlarını bu dünyadan ahirete geçirecek şekilde alır.
21. Meleklere imanın davranışlara etkisini örnekler üzerinden açıklayınız.
Kısa Cevap:
Meleklere iman, kişinin davranışlarını olumlu yönde etkiler. Meleklerin varlığına inanmak, kişinin Allah’a karşı sorumluluk hissini artırır ve kötü davranışlardan kaçınmasına, iyi amellere yönelmesine yardımcı olur. Örneğin, meleklerin her şeyi gördüğüne ve kaydettiklerine inanmak, dürüstlük ve adalet duygusunu pekiştirebilir.
Uzun Cevap:
Meleklere inanmak, kişinin ahlaki ve manevi hayatında önemli değişiklikler yapmasına yardımcı olabilir. Öncelikle, meleklerin varlığına olan inanç, kişiyi kötü davranışlardan kaçınmaya teşvik eder çünkü meleklerin her şeyi gözlemlediğine ve yazdığına inanılır. Bu, bireyleri dürüst, adil ve sorumlu davranışlar sergilemeye yönlendirir.
Örneğin, bir kişi başkalarını kandırmayı düşündüğünde, meleklerin her hareketini ve düşünceyi kaydettiğine inanarak bu davranışından vazgeçebilir. Ayrıca, iyilik yapma ve yardım etme isteği de artar çünkü kişi, bu olumlu davranışların melekler tarafından kaydedildiğini ve ödüllendirileceğini düşünür. Böylece, meleklerin varlığına olan inanç, bireylerin hem ahlaki hem de manevi olarak kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
22. “Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse onun mükâfatını görecektir. Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse onun cezasını görecektir.” (Zilzâl suresi, 7-8. ayetler.)
Cevap:
Ayetler, insanların dünyada yaptıkları her şeyin, ne kadar küçük olursa olsun, ahirette karşılık bulacağını bildirir. Zerre kadar iyi veya kötü amelin mükâfatı ya da cezası kesinlikle verilecektir. Bu, adaletin ve ilahi düzenin işlediğini ve hiçbir eylemin görmezden gelinmeyeceğini ifade eder.
23. Kıyamet, sûr, ba’s ve mizan kavramlarını kendi cümlelerinizle kısaca açıklayınız.
Kısa Cevap:
Kıyamet: Dünya hayatının son bulup ahiret hayatının başladığı gün.
Sûr: Kıyamet gününde İsrafil’in üfleyeceği boru.
Ba’s: Ölümden sonra yeniden dirilme.
Mizan: Amellerin tartıldığı terazi.
Uzun Cevap:
Kıyamet: Kıyamet, dünya hayatının sona erdiği, tüm varlıkların yeniden diriltilip hesap vereceği, ahiret hayatının başladığı gündür. Bu gün, evrendeki tüm düzenin değiştiği ve insanlara nihai yargının verildiği gündür.
Sûr: Sûr, kıyamet gününde İsrafil tarafından üflenecek borudur. Sûr’a üfleme, kıyametin başlamasını ve tüm yaratılmışların yeniden diriltilmesini işaret eder.
Ba’s: Ba’s, ölümden sonra yeniden dirilme anlamına gelir. Bu kavram, insanların öldükten sonra Allah tarafından tekrar hayata döndürüleceği ve ahirette yargılanacağı anlamına gelir.
Mizan: Mizan, insanların dünyada yaptıkları amellerin tartıldığı terazi olarak bilinir. Bu terazi, her kişinin iyi ve kötü amellerinin dengelendiği, adaletin sağlandığı bir ölçü aracıdır.
24. “Ama yaptıklarının ardından tövbe edip kendilerini düzeltenler başka, çünkü Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir.” (Al-i İmran suresi, 89. ayet.)
Bu ayete göre ahiret inancı ile Allah’ın (cc) merhametli ve affedici oluşu arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap:
Ahiret inancı, insanların dünyada yaptıkları eylemler için hesap vereceklerini bilmesini sağlar ve bu da insanların daha iyi bir hayat sürmelerini teşvik eder. Bu inanç, Allah’ın (cc) merhametli ve affedici olduğunu hatırlamakla dengelenir. Ayet, insanlar hata yaptıklarında tövbe edip kendilerini düzelttiklerinde Allah’ın (cc) çok bağışlayıcı ve merhametli olduğunu belirtir. Bu ilişki, insanların Allah’ın (cc) merhametini ve affını umarak, hatalarını telafi etme ve doğru yolda ilerleme isteği taşımalarını sağlar.
Nâs Suresi, insanları her türlü kötülükten, vesveseden ve şüphelerden Allah’a sığınmaya teşvik eder. Allah’ın mutlak hâkimiyetini ve koruyuculuğunu vurgular.
Uzun Cevap:
Nâs Suresi, insanlara kötülüklerden ve şüphelerden korunmak için Allah’a sığınmalarını öğütler. Bu surede, Allah’ın (cc) her şeyin sahibi ve hâkimi olduğu, insanların her türlü kötülükten, vesveseden ve şüphelerden O’na sığınarak korunabilecekleri vurgulanır. Ayrıca, meleklerin ve şeytanların insan hayatındaki etkileri hakkında bilgi verir, bu nedenle kişi Allah’a olan güvenini artırarak manevi güvenliğini sağlamaya çalışmalıdır. Nâs Suresi, manevi olarak güçlü kalmak ve Allah’ın korumasını almak için O’na yönelmenin önemini anlatır.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
27. Aşağıdaki listelerde melekler ve cinlerin özellikleri verilmiştir.
I. Ateşten yaratılmışlardır.
II. Allah’ın emirlerine itaat ederler.
III. İnsanların iyiliği için dua ederler.
I. İradeleri vardır.
II. İman edenleri ve etmeyenleri vardır.
III. Yiyip içmezler.
Bu listelerin doğru olması için hangi numaralı cümleler değiştirilmelidir?
A) I II B) I III
C) II I
D) III II
Cevap : B) I III
Açıklama: Melekler ateşten yaratılmamıştır, nurdan yaratılmışlardır. Ayrıca, melekler yemek yemezler. Cinler ise ateşten yaratılmıştır ve yemeyi içmeyi bilmezler.
28. Dünya hayatının bir sonu olacaktır. Ölüm, bu hayatın sonuyken ahiret hayatının da başlangıcıdır. Dolayısıyla ölüm vakti anlamına gelen —- hem son hem başlangıç olarak kabul edilir. İnsanlar, İsrafil’in —- denen bir tür boruya üflemesiyle tekrar dirileceklerdir. Ardından —- meydanında toplanarak dünyada yaptıkları ile ilgili sorguya çekileceklerdir.
Bu paragraftaki boşluklara sırasıyla hangi kavramlar getirilmelidir?
A) Ecel – Sûr – Mahşer
B) Kıyamet – Sûr – Ba’s
C) Ecel – Sûr – Mizan
D) Kıyamet – Sûr – Haşr
Cevap: A) Ecel – Sûr – Mahşer
Açıklama:
Ecel: Ölüm anı.
Sûr: İsrafil’in üfleyeceği boru.
Mahşer: İnsanların toplandığı yer.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
29-31. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplayınız.
Ayşe öğretmen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde o gün meleklerin özellikleri ve görevlerini öğrencilere anlatmayı planlamaktadır. Bunun için öncelikle öğrencilerin “melek” kelimesi hakkında neler bildiklerini öğrenmek istemiştir. Derste öğrencilere “melek” dendiği zaman akıllarına nelerin geldiğini sorar. Bazı öğrenciler bu soruya şu şekilde cevap vermişlerdir:
Mehmet: Öğretmenim, benim yeni bir kardeşim doğdu. Annem onun için “melek gibi yavrum” diyor.
Hatice: Öğretmenim, benim aklıma melekler deyince bizi kötülüklerden koruyan varlıklar geliyor.
Sümeyye: Öğretmenim, benim önceki okulumda Melek adında arkadaşım vardı. O da adının hakkını verir ve arkadaşlarına sürekli yardımcı olurdu.
Ali: Öğretmenim, ben dört büyük melek olduğunu biliyorum. Vahiy getiren; kar, yağmur gibi doğa olaylarını yöneten ve can alan. Görevlerinde de hiç aksama olmuyor.
29. Bu metinde meleklerin özelliklerinden hangisine değinilmemiştir?
A) Günahsız olmaları
B) Yemez içmez olmaları
C) Sürekli iyilik yapmaları
D) Allah’ın (cc) emirlerini yerine getirmeleri
Cevap: A) Günahsız olmaları
Açıklama: Metinde meleklerin günahsız olmaları hakkında bilgi verilmemiştir. Diğer özellikler (yemez içmez olmaları, sürekli iyilik yapmaları, Allah’ın emirlerini yerine getirmeleri) belirtilmiştir.
30. Ali, dört büyük meleğin görevini sayarken bir tanesini eksik bırakmıştır. Görevinden bahsedilmeyen melek aşağıdakilerden hangisidir?
A) Azrail
B) Cebrail
C) İsrafil D) Mikâil
Cevap: D) Mikâil
Açıklama: Ali, dört büyük meleğin görevlerinden bahsederken Mikâil’in görevini eksik bırakmıştır. Mikâil, doğa olaylarını ve rızkı yöneten melek olarak bilinir.
31. Mehmet’in açıklaması meleklerin hangi özelliğiyle ilişkilidir?
A) Tüm görevlerini yapma B) Güzel olma
C) Günahsız olma
D) İnsanlara iyilik yapma
Cevap: B) Güzel olma
Açıklama: Mehmet’in “melek gibi yavrum” şeklindeki açıklaması, meleklerin güzel ve hoş olmalarıyla ilişkilidir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
32 ve 33. soruları aşağıdaki kutucuklarda verilen bilgilere göre cevaplayınız.
32. Aşağıdaki cümlelerden hangisi sarı kutucuğa yazılabilir?
A) Kendisine verilen kutsal kitabın adı Tevrat’tır. B) İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.
C) 571 senesinde dünyaya gelmiştir.
D) Mekke şehrinde yaşamıştır.
Cevap: B) İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.
Açıklama: Sarı kutucukta Hz. Musa ile ilgili bilgi olmalıdır. Hz. Musa, İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.
33. Buna göre hangi renkli kutucuktaki bilgi yanlıştır?
A) Turuncu B) Gri
C) Mavi
D) Yeşil
Cevap: B) Gri
Açıklama: Gri kutucuktaki bilgi yanlıştır. Diğer renkli kutucuklarda doğru bilgiler verilmiş olmalıdır.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33
7. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30, 31, 32, 33’da, Nâs Suresi’nin derin anlamı ve önemi üzerinde durulmaktadır. Bu sure, insanın içindeki kötü düşüncelere karşı nasıl korunması gerektiği konusunda önemli öğütler içermektedir. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları arasında, bu surede yer alan bilgilerin öğrencilerin manevi gelişimlerine katkıda bulunması amaçlanmaktadır. Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları da, Nâs Suresi’nin dua olarak okunmasının getirdiği huzur ve güven hissini vurgulamaktadır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları”
Bu bağlamda, öğrenciler, 7. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları üzerinden, surenin her bir ayetinin anlamını derinlemesine inceleyebilirler. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları’nda sunulan bilgiler, hem bireysel hem de toplumsal olarak ruhsal bir savunma mekanizması oluşturmanın önemini aktarmaktadır. Bu sure, insanları kötü niyetlerden ve olumsuz düşüncelerden korumaya yönelik bir rehber niteliği taşımaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen Nâs suresinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Her şeyin sahibi ve hâkimi Allah’tır (cc).
• Tüm kötülüklerden, vesvese ve şüphelerden Allah’a (cc) sığınılmalıdır.
Cevap:
Nâs Suresinden Çıkarılabilecek İlkeler ve Günlük Hayatla İlişkilendirme:
1. Her şeyin sahibi ve hâkimi Allah’tır (cc).
İlke: Nâs Suresi, Allah’ın (cc) her şeyin sahibi ve hâkimi olduğunu vurgular. Bu, Allah’ın evrendeki her şey üzerinde mutlak bir egemenliğe sahip olduğu anlamına gelir.
Günlük Hayattan Örnekler:
Karar Verme: Günlük hayatımızda, önemli kararlar alırken, Allah’a (cc) dua ederek ve O’nun yönlendirmelerini arayarak hareket edebiliriz. Örneğin, okul veya iş seçimlerinde Allah’ın (cc) yardımını istemek, bize huzur ve doğru yönlendirme sağlayabilir.
Zorluklarla Baş Etme: Hayatın zorlukları ve problemleri karşısında, Allah’ın (cc) her şeyin hâkimi olduğunu hatırlayarak, sabır ve güvenle bu durumlarla baş edebiliriz. Örneğin, hastalık veya kişisel sıkıntılar yaşadığımızda, Allah’a (cc) güvenerek ve dua ederek bu süreçleri daha kolay geçirebiliriz.
2. Tüm kötülüklerden, vesvese ve şüphelerden Allah’a (cc) sığınılmalıdır.
İlke: Nâs Suresi, her türlü kötülükten, şüphelerden ve vesveselerden Allah’a (cc) sığınmanın önemini belirtir. Bu, insanın ruhsal ve manevi güvenliğinin Allah’a (cc) bağlı olduğunu ifade eder.
Günlük Hayattan Örnekler:
Endişe ve Korkular: Hayatta karşılaştığımız endişe ve korkular karşısında, Allah’a (cc) sığınarak manevi bir destek bulabiliriz. Örneğin, sınavlar veya önemli yaşam olayları sırasında yaşadığımız stresleri, dua ve ibadetlerle hafifletebiliriz.
Kötü Düşünceler ve Vesveseler: Zihnimizde olumsuz düşünceler ve vesveseler oluştuğunda, Allah’a (cc) dua ederek ve O’na sığınarak bu olumsuz düşünceleri uzaklaştırabiliriz. Örneğin, sosyal ilişkilerde yaşadığımız güvensizlik duygularını, dua ederek ve güven arayarak aşabiliriz.
Bu ilkeleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşarak, hem manevi yönden güçlenmeye hem de günlük yaşamda Allah’ın (cc) koruyucu ve yönlendirici özelliklerinden nasıl yararlanabileceğimiz hakkında bilgi verebilirsiniz.
2. Nâs suresinin anlamında Allah’ın (cc) hangi isimlerine yer verilmiştir?
Cevap:
Nâs Suresinde Allah’ın (cc) birkaç ismi geçmektedir:
Rabb: Yani Allah’ın insanlar üzerindeki her şeyin sahibi ve yöneticisi olarak tanımlandığı isimdir.
Melik: Allah’ın tüm evrenin hükümdarı ve egemeni olduğu anlamına gelir.
İlâh: Allah’ın, tüm varlıkların ibadet ettiği tek ve gerçek Tanrı olduğu anlamına gelir.
Surenin amacı, Allah’ın (cc) tüm kötülüklerden ve vesveselerden koruyan yegâne varlık olduğunu vurgulamaktır. Bu bağlamda, Allah’ın bu isimleri, O’nun yüceliğini ve koruyuculuğunu ifade eder.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Bu bulmaca ipuçlarını kullanarak aşağıdaki gibi cevapları yerleştirebilirsiniz:
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsa (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29
7. Sınıf Din Kültürü Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsa (as) Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27, 28, 29‘da yer alan bilgiler, Hz. İsa (as)’nın yaşamı ve öğretilerini ele almaktadır. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları arasında, Hz. İsa’nın insanlara karşı gösterdiği merhamet ve adalet vurgusu, onun peygamberlik misyonunun temelini oluşturmaktadır. Onun hayatı, bireyler için ilham kaynağı olurken, sevgi, hoşgörü ve affedicilik gibi değerlerin önemini de gözler önüne sermektedir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları”
Öğrenciler, Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları içerisinde yer alan metinler aracılığıyla, Hz. İsa’nın gerçekleştirdiği mucizeleri ve insanlarla olan ilişkisini öğrenerek, bu öğretileri kendi yaşamlarında nasıl uygulayabileceklerini düşünmelidir. Bu nedenle, 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29‘daki bilgilerin, toplumsal barış ve kardeşlik duygularını pekiştirmekte önemli bir rol oynadığı unutulmamalıdır. Onun hayatı, hem bireysel hem de toplumsal olarak örnek alınması gereken bir model sunmaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
Hz. İsa’ya İncil adında kutsal kitap verilmiştir.
İsa (as) İsrailoğulları topluluğuna peygamber olarak gönderilmiştir.
Hz. İsa’nın annesinin adı Meryem, aynı zamanda Kur’an’da bir surenin ismidir.
İsa (as) bir mucize olarak babasız dünyaya gelmiştir.
Hz. İsa’ya inanıp yardımcı olan on iki kişiye havari adı verilmiştir.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiAhiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26
7. Sınıf Din Kültürü Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 Cevapları”, ahiret inancının insan davranışlarına olan etkilerini derinlemesine ele alır. Ahiret inancı, insanların dünya hayatındaki seçimlerini, davranışlarını ve ahlaki değerlerini şekillendiren önemli bir faktördür. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, bu konudaki etkinliklerle öğrencilerin ahiret inancının yaşamlarına nasıl yansıdığını anlamalarına yardımcı olur. İyi ve kötü davranışların sonuçlarıyla ilgili yapılan vurgular, öğrencilerin ahiret bilinciyle daha bilinçli bir yaşam sürmelerini teşvik eder.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 MEB Yayınları”
“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları”, ahiret inancının insan psikolojisi üzerindeki etkilerini inceleyerek, öğrencilerin kendilerini bu inanç üzerinden değerlendirmelerini sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları”, ahiret düşüncesinin bireylerin karakter gelişiminde oynadığı rolü vurgulayarak, öğrencilerin daha ahlaklı ve sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunur. MEB Yayınları tarafından hazırlanan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26”, ahiret inancının bireysel ve toplumsal davranışları nasıl etkilediğine dair kapsamlı bilgiler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
Soru : Üç grup oluşturunuz. Allah’ın (cc) adil, merhametli ve affedici oluşu ile ilgili konulardan birini seçiniz. Seçtiğiniz konu ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap:
Allah’ın merhametli oluşu, kullarına karşı sonsuz sevgi ve şefkat göstermesidir. Bu merhamet, insanları doğru yola yönlendirir ve hata yapanların tövbe etmelerine imkân tanır.
Uzun Cevap:
Allah’ın merhametli oluşu, O’nun yarattıklarına karşı gösterdiği sınırsız sevgi ve şefkati ifade eder. Allah, merhametiyle kullarını doğru yola yönlendirmeye çalışır ve onların hata yapmalarını affetmek için fırsatlar sunar. Merhametli olması, O’nun adaletinden ödün vermeden, kullarının iyiliğini gözettiğini gösterir. Bu nedenle, her insan, Allah’ın merhametine güvenerek hatalarından dönmeli ve O’na yönelmelidir.
1. Ahirete iman insana ne gibi faydalar sağlar? Üç madde hâlinde sıralayınız.
Kısa Cevap:
Hayatın anlamını ve amacını kavramayı sağlar.
Sorumluluk bilincini artırır.
Sabır ve dayanıklılık kazandırır.
Uzun Cevap:
Ahirete iman, insanın bu dünyada yaşadığı her şeyin bir anlamı olduğunu ve bu hayatın geçici olduğunu hatırlatır. Bu inanç, kişiyi daha sorumlu ve adil bir yaşam sürmeye teşvik eder. Ahirete iman, aynı zamanda sıkıntı ve zorluklar karşısında sabırlı olmayı, kötülüklerden sakınmayı ve iyi işler yapmayı teşvik eder, çünkü ahirette karşılığını alacağına inanır.
2. Ahiret inancı olan insan, davranışlarında nelere dikkat etmelidir?
Kısa Cevap:
Doğru ve dürüst olmaya özen göstermelidir.
İyilik yapmaya ve kötülükten uzak durmaya çalışmalıdır.
Allah’ın emir ve yasaklarına uymalıdır.
Uzun Cevap:
Ahiret inancına sahip olan bir insan, her davranışının bir karşılığı olacağını bilerek hareket eder. Bu nedenle, adaletli ve dürüst olmaya, insanlara yardım etmeye ve kötülüklerden sakınmaya özen gösterir. Aynı zamanda, Allah’ın emirlerine uyup yasaklarından kaçınarak ahirette hesap vereceği bilinciyle yaşar. Böylece, dünya hayatını da ahiret için bir hazırlık süreci olarak görür ve hayatını bu doğrultuda düzenler.
3. Ahiret hayatı ile ilgili ayetlerden bir örnek veriniz.
Kısa Cevap:
“Her nefis ölümü tadacaktır. Ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir…” (Âl-i İmrân Suresi, 185. Ayet)
Uzun Cevap:
Âl-i İmrân Suresi, 185. Ayet’te, herkesin ölümü tadacağı ve kıyamet günü yaptıklarının karşılığını alacağı vurgulanır. Bu ayet, ahiret hayatının kesinliğini ve bu dünya hayatının geçici olduğunu hatırlatır. İnsanın, bu dünyada yaptığı iyiliklerin ve kötülüklerin ahirette adaletli bir şekilde karşılık bulacağını ifade eder. Ahiret inancı, bu dünya hayatında adil ve sorumlu bir şekilde yaşamayı teşvik eder.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiAhiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24
7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21, 22, 23, 24 Cevapları” bölümünde ahiret hayatının aşamaları detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Ahiret hayatı, ölümle başlayan ve sonsuza kadar devam eden bir süreç olarak tanımlanır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, bu aşamaların her birini açıklayarak, öğrencilerin bu konuda daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. Ölümden sonra kabir hayatı, dirilme (ba’s), mahşer günü ve hesap verme gibi aşamalar, öğrencilere ahiret inancının önemini öğretir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21-22-23-24 MEB Yayınları”
“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları”, bu aşamalara dair yapılan etkinliklerle öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını amaçlar. “7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları” ise öğrencilerin dünya hayatındaki sorumluluklarına dikkat çekerek, ahiret hayatına hazırlıklı olmaları gerektiğini vurgular. MEB Yayınları tarafından hazırlanan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21-22-23-24”, öğrencilerin ahiret inancını daha derinlemesine anlamaları için zengin içerik ve etkinliklerle desteklenmiştir.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21-22-23-24
Soru : Aşağıdaki sağ sütunda ahiret inancı ile ilgili kavramlar, sol sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini yazarak eşleştiriniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiDünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21
7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20, 21 Cevapları”, dünya ve ahiret arasındaki dengeyi anlatan ders konularını işler. Dünya hayatı, insanların sorumluluklarını yerine getirdiği bir imtihan yeri olarak tanımlanırken, ahiret hayatı ise bu imtihanın sonuçlarının ortaya çıkacağı ebedi bir hayat olarak anlatılır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, öğrencilere ahiret inancının günlük hayatlarındaki davranışlarını nasıl şekillendirdiğini anlamalarına yardımcı olur.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21 MEB Yayınları”
“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” ile öğrenciler, dünya hayatının geçici olduğunu ve ahiretin ebedi bir hayat olduğunu daha iyi kavrar. “7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları”, dünya hayatının ahiret için bir hazırlık olduğunu vurgular. MEB Yayınları tarafından sunulan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21” ise dünya hayatında yapılan her iyilik ya da kötülüğün ahirette bir karşılığı olduğunu açıkça belirtir, böylece öğrencilere ahiret bilincini kazandırır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21
“Ey kavmim! Bu dünya hayatı bir sürelik yararlanmadan ibarettir. Ahirete gelince ebedîlik yurdu işte orasıdır.” (Mü’min suresi, 39. ayet.)
Soru : Bu ayetten yola çıkarak dünya ve ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.
Cevap:
Bu ayet, dünya hayatının geçici olduğunu ve sadece kısa bir yararlanma süresi sunduğunu vurgular. Ahiret hayatı ise ebedi ve sonsuzdur. Dünya hayatı, insanın ahiret için hazırlık yaptığı bir süreci temsil eder. Bu nedenle, dünya nimetlerine bağlanmadan, ahireti öncelik edinmek gerekir. Ahiret hayatı, insanın nihai ve kalıcı yurdu olduğundan, bu dünyadaki davranış ve ibadetlerimizle oradaki durumumuzu şekillendirmeliyiz.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
1. “Gerçekten senin için ahiret, dünyadan daha hayırlıdır.” (Duhâ suresi, 4. ayet.)
Verilen ayette anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.
Cevap:
Bu ayet, ahiret hayatının dünya hayatından daha üstün ve değerli olduğunu ifade eder. Dünyadaki zorluklar ve sıkıntılar, ahiretteki ebedi mutluluk karşısında önemsizdir. Ahiret, insanın gerçek huzuru ve mutluluğu bulacağı yerdir; bu nedenle, dünya hayatında ahireti kazanmak için çaba göstermek gerekir.
2. Dünya ve ahiret hayatı arasında bir denge kurmak için neler yapılmalıdır? Örnekler vererek açıklayınız.
Kısa Cevap:
Dünya hayatında ihtiyaçlarımızı karşılarken, ibadetlerimizi aksatmadan Allah’a bağlı kalmak; ahiret için çalışmayı unutmamak gerekir.
Uzun Cevap:
Dünya ve ahiret hayatı arasında denge kurmak için şu adımlar izlenebilir:
İbadetleri aksatmamak: Namaz, oruç gibi farz ibadetleri düzenli olarak yapmak, dünya meşguliyetleri arasında ahireti unutmamaya yardımcı olur.
Helal kazanç peşinde olmak: Dünya nimetlerini kullanırken helal ve harama dikkat etmek, ahiret hazırlığıdır.
İyilik ve yardımda bulunmak: İhtiyaç sahiplerine yardım etmek, hem dünyada hem de ahirette huzur ve mutluluğu artırır.
Maneviyatı güçlendirmek: Zikir, dua ve Kur’an okumak gibi manevi aktivitelerle dünya meşguliyetleri arasında ahireti önceliklendirmek mümkündür.
Dünya nimetlerini ölçülü kullanmak: Lüks ve israftan kaçınıp, sade bir hayat sürmek, hem dünya hem de ahiret için faydalıdır.