Çanakkale Savaşı hakkında bildiğiniz bir hikâye paylaşınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Savaşı hakkında bildiğiniz bir hikâye varsa arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çanakkale Savaşı hakkında bildiğiniz bir hikâye varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yüzbaşı Mehmet Hilmi bey, bataryanın durumları ile ilgileniyordu. Ufak bir gecikme veya ihmal çok büyük kayıplara yol açabileceğinden çok titiz davranıyordu.

7 Mart 1915 tarihinde 2 Fransız ve 2 İngiliz zırhlısı’nın filo’nun boğazdan girerek 2 saat kadar bombardımana uğramıştı.

Yüzbaşı Mehmet Hilmi kahramanlık hikayesini şöyle anlatıyor.” 2 topun solundaki cephanelik duvarı bir isabetle delindi. Parçalanan bu merminin içinde baruttan ve kopan parçanın bir kısmının yanıp sıçraması ile bir askerin yüzü yanmış , ve iki asker yaralanmıştı. Fakat 6 numaralı er nişan bozulmasın diye yerine alacak olan er gelinceye kadar bırakmamış ve bu er bir gece hastanede kalarak diğer gün bölüğüne dönmüştür.


“Çanakkale Savaşı hakkında bildiğiniz bir hikâye varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Çanakkale savaşlarında kumandanlık yapmış veya almış emekli bir subay şöyle anlatmaktadır.

Çanakkale savaşı sırasında yanında ayak sesi duymuş ve geriye dönünce yanındakinin Aziz çavuş olduğunu görmüştür.

Sol koluna aldığı bir yara sebebi ile elinkopacak hale gelmişti. Elini yalnızca ince bir deri tutuyordu. Benden kesmemi isteyince elimdeki çakı ile kestim.

Bu tüyler ürperten vazifeyi yerine getirirken ” Üzülme Ali Çavuş,  Allah vücuduna sağlık versin ” dedim.

Vatan sağ olsun! Allah imandan ayırmasın! Canım vatana feda olsun! diyerek son nefesini verdi.

İşte bu vatan bu şekilde yiğitlerin canlarıyla kazanıldı.



 

Our Score

Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır?

8. Sınıf Türkçe Kitabı Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bu güzel dünyayı , dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar hayatın kısa olduğunu göz önünde bulundurarak güzel ve erdemli davranışlarla davranmalıdır.


“Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bu güzel dünyayı , dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar kendi yaratıldıkları andaki o hiç güzelliklerini kaybetmeyerek veya yeniden kazanarak yaşamalıdırlar .

Her insan hayatının yolunda gitmesini, istediklerinin olmasını ve insanların kendini anlayışlı ve güzel davranmasını ister. Her insan bunu istemesine rağmen bilerek veya bilmeyerek birçok hata yapabilir ve kendisine bu şekilde davranmasını istediği halde diğer insanların canını yakacak davranışlarda bulunabilir.

İşte burada önemli olan şey kişinin empati yeteneği ile harekete geçerek kendisine davranılmasını istediği gibi davranması ve güzel erdemli davranışlarla insanlara muamelede bulunmasıdır.

Güzel ahlak ve güzelliklerin olduğu bir dünyada mutlu bir hayat sürülecek ve yaşamaya duyulmaz güzel bir hayat meydana gelecektir.

İnsanlar hayatın olumsuzluklarına karşı birbirine destek çıkarak, severek ve sevilerek, sevgisini göstererek, darda kalanlara yardım elini uzatarak dostlukları ve sevgileri en güzel şekilde yaşayabilir dünyayı çok güzel bir yaşam uğruna çevirebilirler.

Özür dilemeyi, hata yapmamaya çalışmayı, empati yapmayı, yardımlaşmayı sevgi ve saygıyı ilke edinen insanlar bu güzel dünyayı , dostlukları ve sevgileri en güzel şekilde yaşayabilir ve yaşatabilirler.



 

Our Score

“Sabahlar sizinle aydınlık” sözünden ne anlıyorsunuz?

8. Sınıf Türkçe Kitabı “Sabahlar sizinle aydınlık” sözünden ne anlıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


““Sabahlar sizinle aydınlık” sözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“Sabahlar sizinle aydınlık…” sözünden duayı güzelleştiren şeyin insan olduğunu anlıyorum.


““Sabahlar sizinle aydınlık” sözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“Sabahlar sizinle aydınlık…” sözünden doğanın birçok güzelliği olmasına rağmen bu güzelliklerin ancak insan ile anlam kazandığını anlıyorum.

Yüzlerce çeşitli hayvanlar, bitkiler ve doğal güzellikleri olmasına rağmen akıl nimeti sadece insana verilmiştir.

Bu sebeple bu güzellikleri hakkıyla anlayabilecek olan insandır. İnsan eğer kendisine verilen bu haklı kullanmayı bilirse duanın güzelliklerinin farkına varır ve bu nimetlerden en güzel şekilde faydalanır.

İnsanlar doğaya anlam kazandırabileceği gibi aynı zamanda Savaş, kim ve öfke sebebiyle birçok hatalar yapabilir ve doğaya da zarar verebilirler.

Doğanın dengesini bozabilir ve birçok yanlışta bulunabilirler. Bunun için yapılması gereken insanın içindeki güzelliği ortaya çıkarması ve doğanın güzelliği ve uyumu içerisinde kendi iç güzelliği ile bunu bütünleştirmesidir.

Yani sabahlar ve bu güzel dua ancak iç güzelliğini kaybetmemiş insanların güzelliği ile güzelleşebilir ve bütünleşebilir.



 

Our Score

“Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı “Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” sözüne katılıyorum.

Doğa çok güzel olmasına rağmen onun içerisinde yaşayacak ve onu değerli kılacak insan olmadıkça bir mana ifade etmez.


““Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” sözüne kesinlikle katılıyorum.

Gerek dünya gerek uzaydaki bütün gezegenlere baktığımız zaman çeşit çeşit renk ve şekillerle süslenmiştir.

İnsanlar anlamlandırmak için doğaya baktıkları zaman büyük bir hayret ve hayranlık duyarlar.

Çünkü doğa içerisinde her meyve sebzenin, hayvanın ve bütün varlıkların renkleri, şekilleri birbirinden farklıdır.

Bu kadar çeşitlilik hem insanın sıkılmamasını sağlar. Hem de hayret ederek doğayı incelemeye sevk eder.

Bu güzellikleri ise anlamlı kılan insandır.

Çok güzel bir ev gibi . Bu evde insan ile güzelleşir, değer ve neşe kazanır.

Doğanın güzelliği ve çeşitliliği insanların varlığı ile güzelleşir.

Sayısız ağaçlar, hayvanlar ve güzellikler insanlar için yaratılmıştır.

İnsanlar olunca ve bu güzelliklerden faydalandıkça değerlidir.

İnsan bu kıymetini bilmeli ve değerine göre hareket etmelidir. Kendisi için yaratılmış olan bu doğaya saygı duymalıdır.

Bir şey ne kadar güzel olursa olsun o şeyden kimse faydalanmadıkça o şey anlam kazanmaz.

Doğada insan için yaratıldığından dolayı insan ondan faydalanıp, onun içerisinde yaşadıkça , doğa anlam kazanır.



 

Our Score

Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız?

8. Sınıf Türkçe Kitabı Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için bize davranılmasını istediğimiz gibi onlara davranmalıyız.

Aramızdaki saygıyı ve mesafeyi muhafaza etmeli sağlıklı bir ilişki kurmalıyız.

Karşımızdaki insanların fikirlerine saygı duymalı onları düşüncelerinden ve yaşayışlarından dolayı asla aşağılamamalıyız.

İnsanların düşüncelerine ve isteklerine değer vermeli onları fikirlerine katılmasa bile kibarlığı elden bırakmamalıyız.

Her insanın hassas olduğu noktalar olacağı için hasta sofralarını fark ettiysek o yanlarına dokunmamalıyız.


“Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnsanlar hayatı boyunca birçok insanla uzak ve yakın bir ilişki kurarlar.

Ailemiz , komşularımız alışveriş yaptığımız mekanlarda bile insanlarla iletişim kurarız.

Hepimiz kurmuş olduğumuz bu iletişimlerde sorunlarla karşılaşmak istemeyiz.

Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için kibar ve saygılı olmalı, kimsenin hakkına girmeye çalışmamalıyız.

İnsanları rahatsız etmemeli, gereksiz yere meşgul etmemeliyiz.

Çok fazla konuşmaktan kaçınmalı insanların hasta olduğu noktalarda onları incitmemeye çalışmalıyız.

İnsanlar kendi özel hayatları hakkında konuşmak istemiyorlarsa onları zorlamamalı yapmış oldukları davranışlar yüzünden onları aşağılamamalıyız.

Tartışmaları büyütmemek için kendimizi savunurken kibar ve dikkatli cümleler kullanmalıyız.

Kendimizi savunmayı ihmal etmemeli ancak savunurken seviyemize dikkat etmeliyiz.pm

Ayrıca karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için özellikle devamlı görüştüğümüz arkadaşlarımızı iyi tercih etmeliyiz.

Ahlaki güzel insanlarla beraber olmaya çalışmalıyız.



 

Our Score

Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yazının Konusu : Melek isimli yalnız bir kıza arkadaş olan yaşlı teyze

Yazının Ana Fikri : dostluk , sevgi, merhamet

Büyük Arkadaş

Serim Bölümü :

Büyük şehrin küçük mahallesinde küçük bir kız çocuğu vardı. 2 kardeşten en küçüğü olan bu küçük kız tek arkadaş edinemez, sessiz sakin bir çocuktu.

Büyük Arkadaş

Mahalledeki çocuklar genellikle hareketli ve gözü açık oldukları için bu çocuk kendilerine çok sakin ve işe yaramaz gelirdi. Zaman zaman arkadaş edinse de bu uzun süreli devam da etmezdi.

Düğüm Bölümü :

Melek ismi gibi kalbi tertemiz umutlarım hayalleri ile koskoca dünyası olan biriydi.

Anne ve babası olmadığı için hor görülen ve sessiz olduğu için pek dikkat edilmeyen bu kız aynı zamanda büyük bir yalnızlık içindeydi.

Bu yalnızlığı fark eden elbette birileri vardı. Onun bu sakinliğini ve güzel huylarını beğenen bir komşu teyzesi vardı.

Bu komşu teyzesi Latife teyzeydi. Onu arkadaşım diye sever, bağrına basar evinde ona büyük bir insan muamelesi yapardı.

Latife teyze Melek ‘e arkadaşım diye hitap ederdi. Melek gerçekten kendisini onun arkadaşı sanırdı.

Melek bazen kendini Latife teyzenin yaşında bazen de onu kendi yaşında küçük bir çocuk gibi görür ,onunla vakit geçirirdi.

Çözüm Bölümü :

Melek’ in mahalleden başka bir yere taşınması gerekti ancak arkadaşı olan Latife teyzeyi asla unutmadı.

Ve yetişkin olduğu zamanlarda bile sadece onu ziyaret etmek için bile o eski mahallesine vardı.

Kendini bu kadar yalnızlık içerisinde değerli hissettiren ve kendini özel hissettiren bu güzel insanı kalbinde daima taşıdı.


“Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yazının Konusu : Yetenekli Mehmet’ in dramı ve keşfi

Yazının Ana Fikri : Yetenekler körerebilir ve ortaya çıkarılırsa ilerletilebilir.

Mehmet Ve Öğretmeni

Serim Bölümü :

Mehmet’ in babası sert annesi ise kendi halinde bir kadındı. Mehmet derslerinde başarılı olmasına rağmen çok dalgın e içine kapanık bir çocuktu. Babasının sertliğinden ve annesinin ilgisizliğinden kendi başarılarını fark edemiyordu.

Düğüm Bölümü :

Mehmet zaman içerisinde dersleri anlayabilmesine rağmen heyecanı sebebiyle derslerinde başarısız olmaya ve aklın derslere verememeye başlamıştı. Ona destek çıkılması gerekirken dersleri kötüleştikçe babasından ve annesinden daha çok tepki ve sertlik alıyor böylece daha da büyük bir korku içerisinde başarısızlığa artıyordu.

Kendisine verilen cezalar bir şey ifade etmemiş sadece anlaşılması ve sevgiyle elinden tutulması gerektiğini kimse anlayamamıştı.

Bir gün başka bir sınıf öğretmeni Mehmet’in teneffüste üst sınıfların daha önce çözmüş olduğu soruları çözdüğünü ve bunları anlayabildiğini fark etti.

Mehmet’i kendi sınıfını almayı teklif etti ve Mehmet ile özel olarak ilgilendi.

Mehmet’in zekası karşısında hayrete düşmüş ve bu yetenekli çocuğun zayi olmaması için ona sevgi ve merhametle yaklaşmıştı.

Ailesine Mehmet’in bu başarısını çok şaşırmış ve  öğretmeni kendileriyle konuşarak yapmış oldukları davranışların çocuğun üzerinde kötü etki meydana getirdiğini ifade etmişti.

Ailesi bunu kabul etmek istemese de zaman içerisinde Mehmet’in ne kadar değiştiğini görmüş ve bu başarı onların da hoşuna gittiği için kendi davranışlarını düzeltmeye başlamışlardı.

Çözüm Bölümü :

Mehmet fark edilmeyen ve zayi olan birçok yeteneğin sesi olmuş iyi bir doktor olarak çocukların elinden tutmaya ve onlara destek olmaya ölene kadar devam etmiştir.

İşte bir yetenek bu şekilde geliştirilebilir ve eğer kendisini elinden tutacak biri olmazsa hatırlamayacak şekilde zayi olabilir.



 

Our Score

Araştırdığınız fabl örneklerinden en beğendiğinizi aşağıdaki maddelere dikkat ederek anlatınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Araştırdığınız fabl örneklerinden en beğendiğinizi aşağıdaki maddelere dikkat ederek anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Araştırdığınız fabl örneklerinden en beğendiğinizi aşağıdaki maddelere dikkat ederek anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kurt ile Köpek

Köpeğin bir ormanda gezerken kurtla karşılaşmış ve onu çok hasta ve zayıf olduğunu görmüş.

Köpek kurdun bu haline çok üzülerek herkes onları düşman bilse bile uzaktan akraba olduklarını ve yardım etmek istediğini söylemiş.

Kurt ağır hastalığa yakalandığını ve bu yüzden uzun süre avlanamadığı için aç ve susuz güçsüz kaldığını söylemiş.

Köpek ona yardım edeceğini ve akşam sahibinin düğününün olduğunu ve köyün dışındaki çalılıklara gelirse ona artıkları vereceğini söylemiş.

Köpek tarafından beslenen kurt zamanla kendini toparlamış ve teşekkür edip vedalaşmış.

Aradan yıllar geçince köpek iyice yaşlanmış ve sahibi onu dışarı atmış. Köpeğin bu şekilde sahipsiz gezdiğini gören kurt ona yardım etmek için bir plan kurmaya karar vermiş.

Sahibin küçük çocuğunu kaçıracağını ve köpeğin onu getirince ev sahibinin onu ödüllendireceğini söylemiş.

Bu da köpeğin aklına yatınca planı gerçekleştirmişler ve köpek küçük çocuğu getirince sahibi onu el üstünde tutmuş ve ödüllendirerek yanına tekrar almış.

Köpek ile kurdun arasındaki bu danışıklı dövüşü hiç kimse anlamamış ve köpek yuvasına kavuşmuş.


“Araştırdığınız fabl örneklerinden en beğendiğinizi aşağıdaki maddelere dikkat ederek anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Fare ile Deve

Bir gün kendini beğenmiş bir fare ve alçak gönüllü bir deve arkadaş olmuş nokta fare de benim bu halinden faydalanarak devenin yollarını eline alır ve nereye gitse ona kılavuzluk edermiş.

Ormandakiler bu kadar büyük bir devenin küçücük bir farenin aklına uyduğunu görünce çok hayret etmişler nokta ancak deve arkadaşının kalbini kırmamak için ne derse yapıyormuş ve fare bu durumda oldukça memnunmuş.

Fare kocaman deveyi istediği yere götürdüğü için kibirleniyormuş ve bu devenin dikkatini çekecek kadar çok olmaya başlamış. Farenin bu hava atmasına deve güzel bir ders vermek istemiş ve onun ehlinin kenarına getirmiş. Suyu gören farenin ayakları kilitlenmiş ve deveye seslenmiş.

Deve ise onu överek kendisine kadar uzak etmesi gerektiğini söylemiş.

Fare korktuğunu söylese de deve suyun çok derin olmadığını ve dizlerine kadar geldiğini söylemiş. Fare ise devenin bir dev gibi olduğunu kendisinin ise küçücük olduğunu deveye söylemiş.

Deve de o zaman bir daha bu şekilde küstahlık etmemesi gerektiğini ve develerle, devlerle bu ölçülmesi gerektiğini kendisine söylemiş.

Fare yapmış olduğu hatayı anlayarak bu hatasından geri dönmüş ve bir daha böyle kibirlenmemiş.



 

Our Score

“Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.

8. Sınıf Türkçe Kitabı “Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Metinde kedi avcı’nın kurmuş olduğu tuzağa düşmüştür. Fare düşmandan kurtulacağını düşünerek her ne kadar buna sevinse de arkasında onu yakalamak için gelen bir gelincik ve tepesinde onu yemek için gözleyen bir baykuşun fark etmiştir. Fare bu durumdan kurtulmak için kediden yardım istemiş ve dikkatli bir şekilde kedinin içinde bulunmuş olduğu tuzağın iplerini kemirmiştir.

Kediyi kurtardıktan sonra kedi ona dost olmayı teklif etse de fare aklını kullanarak bu dostluğu reddetmiş ve çıkar amaçlı kurulan dostlukların uzun sürmeyeceğini söyleyerek bu teklifi reddetmiştir.


““Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Fare ve kedinin yaşamış olduğu bu ormanda sık sık Avcılar gelir ve vahşi hayvanları avlarlardı.

Kedi bir gün dikkat etmeyerek avucunu kurmuş olduğu tuzağa düşmüş ve çaresiz bir şekilde ne yapacağını şaşırmıştı.

Fare mi büyük düşmanının tuzak içinde olduğunu görünce sevinmiş ancak kendisini yakalamak için gelen bir gelincik ve tepesinde onu yakalamak için bekleyen baykuşu fark etmiştir.

Bulurum lan kurtulmak için kedi ile anlaşma yapmaya karar vermiş ve kediyi ikna ederek dikkatli bir şekilde kedinin düşmüş olduğu tuzağa kemirerek kediyi kurtarmıştır.

Farenin kedinin yanına geldiğini gören baykuş ve gelincik ise kedinin fareye yaklaştığını görmüş ve ümitlerini keserek fareden uzaklaşmıştır.

Onlar kedinin fareyi yiyeceğini düşündükleri için böyle davranmışlardır.

Kedi ve fare içine düşmüş olduğu sıkıntılardan kurtulmuş ve kedi fareye Sevgi besleyerek ona dost olmayı teklif etmiştir.

Çocuk akıllı olduğu için kediyi kurtarırken bile kendini güvende tutmuş ve çıkar amaçlı kurulan dostlukların uzun sürmeyeceğini ifade ederek kedinin yapmış olduğu bu teklifi reddetmiştir.



 

Our Score

Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?

8. Sınıf Türkçe Kitabı Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bence fare ve kedi, toplumdaki çıkar üzerine arkadaşlık ilişkileri kuran çıkarcı kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler.


“Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bence fare toplumda dara düştüğü zaman aklını kullanan ve  çıkış yolunu bulan Zeki insanları temsil etmektedir.

Zeki insanlar kendilerini tehlikeye atmadan ve dikkatli bir şekilde gerektiği zaman normalde kendisine yardım etmeyecek ve düşmanı olan bir kişiden bile faydalanmayı bilirler.

Fare daha sonra da tersini davranmış ve böylece zekasını ve aklında bir kez daha göstererek hem canını kurtarmış hem de ileride kendisine yine fayda sağlayabilecek bir dostluğun temellerini atmıştır.

Kedi ve fare ise toplumda çıkar üzerine arkadaşlık Kuran ve çıkarları bitene kadar dost olan insanları temsil etmektedir.

Fare de dara düştüğü zaman gurur yapmayarak ve aklını kullanarak düşmanından bile yardım isteyebilen insanları temsil etmektedir.



 

Our Score

“Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?

8. Sınıf Türkçe Kitabı “Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


““Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden, karşımızdaki kişiye hemen güvenilmemesi gerektiğini anlıyorum.

Yeni arkadaş olduğumuz veya yeni tanıştığımız insanlara hemen çok çabuk güvenmemeli ve uzun süre dostumuzmuş gibi her şeyimizi anlatmamalıyız.


““Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“Çarçabuk dostluklar Güven telkin etmez.” Sözünden çıkar ve hızlı kurulan arkadaşlıkların temeli sağlam olmadıkça devam etmeyeceğini anlıyorum. Ben de bir görüşe katılıyorum.

Çünkü herkes arkadaş olabilir ancak dostluk çok farklı bir kavramdır . Ben böyle düşünüyorum.

İnsan bir dostu kıracağı zaman bunu hızla yapmamalı ve zaman içerisinde birbirine şans vermelidir. Küçük hatalar olsa da güveni sarsılacak derecede büyük hatalar olmadıkça bence arkadaşlıklar zaman içerisinde dostluğa dönüşebilir.

Ancak yeni tanışmış olduğun birine emen dost olmak ileride büyük Hayal kırıklıkları meydana getirebilir.

Bunun için ostlar biraz zaman vermeli ve zaman içerisinde insanların birbirine tanıyarak birbirine yakınlaşması beklenilmelidir.

Zamanla oluşan dostluk, zaman zaman küçük kırgınlıklar arkadaşlığı daha çok güçlendirecek ve dostluk asıl o zaman oluşacaktır.

Tanımadığımız bir insanla kurulan dostluk ise güven vermez çünkü en küçük bir yerden kırılmaya ve büyük hayal kırıklıkları ile ihanetin yolunu açmaktadır.

Bu yüzden arkadaş olunabilir ancak dostluğun çabukluğa getirilmemesi gerektiğini düşünenlerdenim.



 

Our Score
error: Content is protected !!