İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü KitabıDin Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66, 67, 68 Cevapları”, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilere dinin ahlaki değerler üzerindeki etkisini kavratmayı amaçlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru ve güzel ahlaka dair bilgi edinmelerine olanak tanır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlikleri, güzel ahlakın önemini vurgulayarak, öğrencilere günlük yaşamlarında bu değerlere yer vermeleri için rehberlik eder.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68
Soru : “Müslüman güzel ahlaklı olur.” ifadesine katılır mısınız? Niçin?
Cevap: Evet, katılıyorum. Müslümanların, Peygamberimizin (sav) öğretilerine uyarak dürüst, merhametli, hoşgörülü ve adil davranması gerekmektedir. Güzel ahlak, İslam’ın temel değerlerinden biridir ve insanların Allah’ın rızasına ulaşmasına vesile olur.
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
Soru : Aşağıya, güzel ahlaka uygun olan ve aykırı olan davranışlara örnekler yazınız.
Cevap:
Güzel ahlaka uygun davranışlar:
Yalan söylememek
Yardımsever olmak
Merhametli ve hoşgörülü davranmak
Sır tutmak
Başkalarına saygılı davranmak
Güzel ahlaka aykırı davranışlar:
Yalan söylemek
Başkalarına zarar vermek
İftira atmak
Dedikodu yapmak
Küfürlü konuşmak
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
“Arkadaşın sırrını, vermemek lazım ele,
Elinden geliyorsa kusurunu perdele.
Kurtar tutup elinden, köşeye sıkışanı,
Budur bu, hareketin mümine yakışanı.
Kötüyü duyan kulak, ayıbı izleyen göz,
Sorumludur sorumlu, bunu bilin düpedüz.”
Ahmet Mahir Pekşen, Müjde ve Öğüt, s. 51-52.
Soru : Yukarıdaki dizelerde bize hangi ahlaki öğütler verilmektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Bu dizelerde, arkadaşların sırlarını korumak, kusurlarını gizlemek, ihtiyaç duyduklarında onlara yardım etmek gibi güzel ahlak örnekleri verilmektedir. Müminin, başkalarının ayıplarını araştırmaması, kötü şeyleri duymaktan ve görmekten sakınması gerektiği anlatılmaktadır.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı3. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları” ile “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yeni üniteye dair temel bilgileri tanıma ve anlamlarını keşfetme imkanı sağlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” aracılığıyla öğrenciler, ünitenin içerdiği kavramları daha iyi kavrayarak dinî bilgilerini genişletirler. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlikleri, konulara dair ön hazırlık yapmalarına ve ünitenin amacını anlamalarına katkı sunar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65 Cevapları
Soru : Neden güzel ahlaklı bir insan olmalıyız? Aile büyüklerinizle bu konuda konuşunuz.
Cevap: Güzel ahlaklı bir insan olmak, hem Allah’ın rızasını kazanmak hem de toplum içinde sevilen ve saygı gören bir birey olmak için önemlidir. Güzel ahlak, insanları birbirine yakınlaştırır, güven sağlar ve toplumda huzuru artırır.
Soru : Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis öğrenip bunları defterinize yazınız.
Cevap:
Ayet: “Şüphesiz Allah, adaleti, iyiliği ve akrabaya yardımı emreder, hayâsızlığı, fenalığı ve azgınlığı yasaklar.” (Nahl Suresi, 90. ayet)
Hadis: “Ben ancak güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Hadis-i Şerif)
Soru : Peygamberimiz (sav) ne gibi ahlaki özelliklere sahipti? Bu konuda bir araştırma yapınız.
Cevap: Peygamberimiz (sav), dürüstlük, cömertlik, sabır, hoşgörü ve merhamet gibi güzel ahlaki özelliklere sahipti. O, insanlara karşı her zaman adil davranır, yalan söylemez ve güvenilirliği ile tanınırdı. Yardımsever ve nazikti; her zaman insanlara iyiliği tavsiye ederdi.
Soru : Peygamberimizin (sav), anne baba hakkıyla ilgili bir hadisini öğrenip defterinize yazınız.
Soru : Komşuluk hakları nelerdir? Bu konuda aile büyüklerinizle konuşunuz.
Cevap: Komşuluk hakları, komşularımıza saygı göstermek, ihtiyaç halinde yardım etmek, onların haklarını gözetmek ve iyi ilişkiler kurmaktır. Komşularımızla dayanışma içinde olmalı ve aramızda hoşgörüyle davranmalıyız.
Soru : Sevginin ve insanları sevmenin önemini anlatan bir şiir bularak defterinize yazınız.
Cevap:
Sevelim Sevilelim
Sevelim, sevilelim,
Dünya kimseye kalmaz.
Bir kez gönül yıktın ise,
Bu kıldığın namaz değil.
Yol o dur ki doğru vara,
Göz o dur ki Hakk’ı göre,
Er o dur ki alçakta dura,
Yüceden bakmaz değil.
Gönüller yapmaya geldik,
Bu dünyadan gitmeye geldik.
İki kapılı bir handa,
Bir konup bir göçmeye geldik.
– Yunus Emre
Soru : Bir Kur’an-ı Kerim mealinden, Fatiha suresinin anlamını okuyunuz. Bu surede nelerden söz edildiğini defterinize yazınız.
Cevap: Fatiha suresinde Allah’ın yüceliği, rahmeti ve kudreti övülür. Ayrıca, doğru yola yönelme ve Allah’tan yardım dileme konularında dua edilir.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları” ve “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, önceki ünitede öğrendikleri bilgileri pekiştirir ve değerlendirirler. Bu etkinlikler, İslam’ın temel inançları ve ibadetler gibi konularda öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerini sağlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilere daha iyi bir dinî anlayış kazandırarak, öğrenme sürecini geliştirir ve pekiştirir.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64
A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : İslam’ın şartları nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: İslam’ın şartları beştir:
Kelime-i Şehadet
Namaz
Oruç
Zekât
Hac
Soru : İmanın şartlarını söyleyiniz.
Cevap: İmanın şartları altıdır:
Allah’a iman
Meleklere iman
Kitaplara iman
Peygamberlere iman
Ahiret gününe iman
Kader ve kazaya iman
Soru : İlahi kitaplarda ne gibi bilgiler yer alır? Örnekler veriniz.
Cevap:
İlahi kitaplarda Allah’ın emirleri, peygamberlerin öğretileri ve ahiret hayatı hakkında bilgiler yer alır. Örnekler:
Tevrat
Zebur
İncil
Kur’an-ı Kerim
Soru : Kur’an-ı Kerim’in özellikleri hakkında bilgi veriniz.
Cevap: Kur’an-ı Kerim, Allah’ın kelamıdır, değiştirilemez, mükemmeldir ve tüm insanlığa hitap eder. Arapça olarak indirilmiştir ve ahlaki, dini hükümler içerir.
Cevap: Kur’an-ı Kerim, insanlara doğru yolu göstermek, onları kötülüklerden sakındırmak ve Allah’a kul olmayı öğretmek için indirilmiştir.
Soru : Amentü duasını okuyunuz. Bu duanın konusu nedir? Belirtiniz.
Cevap: Amentü duası, İslam’ın temel iman esaslarını ifade eder. Konusu, Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe ve kadere iman etmektir.
B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.
1. I. İyi insanları sever ve onlar için dua ederler. II. Allah’ın (cc) emrinden çıkmazlar. III. Onlara inanmak İslam’ın şartlarından biridir. IV. Gözümüzle göremeyiz.
Meleklerle ilgili yukarıda verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) I ve II
C) I, II ve III D) I, II ve IV
Cevap: D) I, II ve IV
2. Allah (cc) tarafından insanları iyiye ve doğruya yöneltmek için gönderilen son peygamber aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Muhammed (sav)
B) Hz. Musa (as)
C) Hz. Âdem (as)
D) Hz. Yusuf (as)
Cevap: A) Hz. Muhammed (sav)
3. “Lâ ilâhe illallah, Muhammedürrasulüllâh” sözüne ne denir?
A) Kelimeitevhit
B) Euzübesmele
C) Salavat
D) Tekbir
Cevap: A) Kelime-i Tevhid
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
4. Aşağıdakilerden hangisi, kelimeişehadette yer almaz?
A) Eşhedü ellâ ilâhe illallah B) Abdühû ve resûlüh
C) Muhammedürrasulüllâh
D) Ve eşhedü enne Muhammeden
Cevap: B) Abdühû ve resûlüh
5. I. Namaz kılmak
II. Meleklere inanmak
III. Hacca gitmek
IV. Kitaplara inanmak
Yukarıdakilerden kaç tanesi imanın şartları arasında yer alır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4
Cevap: B) 2
Soru : Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına da “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru) Kur’an-ı Kerim’in ilk suresi Fatiha suresidir.
( Yanlış) Kur’an-ı Kerim’in son suresi Yasin suresidir. (Son suresi Nas suresidir.)
( Yanlış) Bütün ayetlerin uzunluğu aynıdır. (Ayetlerin uzunluğu farklıdır.)
( Doğru) Kur’an-ı Kerim, Hz. Ebu Bekir (ra) zamanında kitap hâline getirilmiştir.
( Yanlış) Kur’an-ı Kerim sadece Araplara indirilmiştir. (Kur’an tüm insanlığa indirilmiştir.)
( Doğru) Kur’an-ı Kerim Arapça indirilmiştir.
( Doğru) Kur’an-ı Kerim son ilahi kitaptır.
( Yanlış) Kur’an-ı Kerim’de 6236 ayet, 114 sure vardır. (Kur’an-ı Kerim’de 6236 ayet ve 114 sure vardır.)
( Doğru) Bir cüz otuz sayfadan oluşur.
( Doğru) En uzun sure Bakara, en kısa sure Kevser suresidir.
( Doğru) Dünya hayatından sonra başlayacak ebedî hayata ahiret denir.
( Yanlış) Dinimize göre zengin ya da fakir herkesin zekât vermesi zorunludur. (Zekât, zengin olanların farzıdır.)
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
Soru : Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.
Cevap:
Soldan Sağa
1. Dinî açıdan zengin sayılan Müslümanların, sahip oldukları paranın ve malın belli bir miktarını yılda bir kez Kur’an-ı Kerim’de belirtilen kişilere vermesi. (ZEKÂT)
2. Peygamberimizin (sav), “cennetin anahtarı” ve “dinin direği” olarak nitelendirdiği ibadet. (NAMAZ)
3. Allah’ın (cc) hoşnutluğunu kazanmak amacıyla ve O’nun emrini yerine getirmek için niyet edilerek belirli zamanlarda ve şekillerde yapılan iş ve davranışlar. (İBADET)
4. Her Müslümanın söylemesi ve içeriğine inanması gereken, İslam’ın şartlarından biri olan söz. (KELİMEİŞEHADET)
5. İmsak vaktinden iftar vaktine kadar, Allah (cc) için ve ibadet niyetiyle bir şey yemeyip içmeyerek yerine getirilen ibadet. (ORUÇ)
6. Orucun tutulduğu ay. (RAMAZAN)
Yukarıdan Aşağıya
1. Allah’ın (cc) olmuş ve olacak şeyleri; zamanı, yeri, özellik ve nitelikleriyle birlikte önceden bilip takdir etmesi, belirlemesi. (KADER)
2. Sonu ve başı belli olan, uzun veya kısa, birkaç harften, bir ya da daha fazla kelimeden veya cümleden oluşan Allah’ın (cc) sözleri. (AYET)
3. Hz. Muhammed’in (sav) Allah’tan (cc) getirdiği hükümleri, bildirdiği ilkeleri tereddütsüz kabul etmek, bunların hak ve doğru olduğuna inanmak. (İMAN)
4. Başı ve sonu belli, farklı sayıda ayetlerden oluşan Kur’an Kerim bölümleri. (SURE)
5. İslam’ın beş şartından biri olan, belirli bir vakitte, Mekke’de bulunan Kâbe’yi ve diğer bazı kutsal yerleri usulüne uygun olarak ziyaret etmek suretiyle yapılan ibadet. (HAC)
6. Kutsal kitabımız. (KUR’AN)
7. Kur’an-ı Kerim’in indirildiği gece. (KADİR)
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü KitabıBir Dua Tanıyorum: Amentü Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Amentü Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ve “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Dua Tanıyorum: Amentü Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, Amentü duasının içeriğini ve anlamını öğrenirler. Bu dua, İslam’daki inanç esaslarını öğrencilere öğretirken, duanın önemi ve anlamı üzerine derinlemesine bir anlayış kazandırır.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilerin Amentü duasını ve anlamını daha iyi kavrayarak dini bilgilerinin güçlenmesine yardımcı olur.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61
Soru : Amentü duasında boş bırakılan bölümleri tamamlayınız.
Cevap:
Amentü Duası :
Amentü
Billâhi ve melâiketihî ve kutubihî ve rusulihî
Vel yevmil âhiri
Ve bilḳaderi hayrihî ve şerrihî minallahi Teâlâ vel ba’sü ba’del
mevti haḳḳun
Eşhedü el lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû
ve rasûlüh.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü KitabıKur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları” İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere Kur’an-ı Kerim’in mesajlarını ve içerdiği temel konuları tanıtır.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 SDR İpekyolu Yayıncılık”
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her bir etkinlik ile öğrencilerin İslam’ın kutsal kitabını daha iyi anlamaları için rehberlik sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlik sayfaları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmeleri için hazırlanan cevaplarla doludur.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59
Soru : Kur’an-ı Kerim nasıl bir kitaptır ve hangi özelliklere sahiptir?
Cevap: Kur’an-ı Kerim, Allah tarafından Cebrail aracılığıyla peygamberimiz Hz. Muhammed’e indirilen kutsal kitaptır. İnsanlara yol gösterir, doğruyu ve yanlışı ayırt etmeyi öğretir. Arapça olarak inmiştir ve tüm insanlığa hitap eder. İçinde dini hükümler, ahlaki ilkeler ve ibadetlerle ilgili bilgiler yer alır. Değiştirilmeden günümüze kadar gelmiştir.
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
Soru : Kur’an-ı Kerim’in, istediğiniz iki sayfasını açınız. Bu sayfalarda kaçar ayet olduğunu
belirleyiniz.
Cevap: İlk açtığım sayfada 7 ayet, ikinci açtığım sayfada ise 10 ayet bulunmaktadır.
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Soru : Kur’an-ı Kerim’in ilk on suresinin adını öğrenerek aşağıya yazınız.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabıİslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 Cevapları, İslam’ın beş şartını öğretici etkinliklerle açıklamaktadır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam’ın temel esaslarını anlamalarına yardımcı olmak için hazırlanan soruları içerir.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 SDR İpekyolu Yayıncılık”
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, konuları pekiştirmek için özenle hazırlanmış açıklamalar sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlikleri ile öğrenciler, İslam’ın şartlarını daha iyi öğrenirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53
Soru : İbadet denilince aklınıza neler geliyor?
Cevap: İbadet denilince aklıma Allah’a olan bağlılığımızı ve sevgimizi göstermek için yaptığımız görevler geliyor. Namaz kılmak, oruç tutmak, zekât vermek, hacca gitmek gibi ibadetler Müslümanlar için önemli ibadetlerdir. Ayrıca, Allah’ı anmak, ona dua etmek, iyilik yapmak ve insanlara yardım etmek de ibadet sayılır. İbadet, Allah’a yakınlaşma ve onun rızasını kazanma amacı taşır.
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
abdühû
ve rasûlüh
ve eşhedü enne
Muḥammedün
Resulullah
Eşhedü ellâ
ilâhe illallah
Muḥammeden
Soru : Yukarıdaki ifadelerden hangileri, kelimeişehadette yer almaz? Yazınız.
Cevap: “Kelime-i şehadet” ifadesinde “abdühû ve rasûlüh” ve “Muhammedün Resulullah” ifadeleri yer almaz.
Kelime-i şehadette yer alan ifadeler şunlardır:
Eşhedü ellâ ilâhe illallah
ve eşhedü enne Muhammeden resûlullah
Soru : Yukarıda karışık verilen ifadelerden yararlanarak kelimeişehadeti aşağıya yazınız.
Cevap: Kelime-i Şehadet: “Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh.”
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
Aşağıdaki soruların cevaplarını, aile büyüklerinizden de yardım alarak öğreniniz ve boş bırakılan yerlere yazınız.
Soru : Namaz günde kaç kez kılınmalıdır?
Cevap: Namaz, günde beş kez kılınmalıdır.
Soru : Günlük namazlar dışında hangi namazlar vardır?
Cevap: Günlük namazlar dışında Cuma, bayram, teravih ve nafile namazları da vardır.
Soru : Namazdan önce ne gibi hazırlıkların yapılması gerekir?
Cevap: Namazdan önce abdest alınmalı, temiz kıyafetler giyilmeli ve namaz kılınacak yerin temiz olduğuna dikkat edilmelidir.
Soru : Camiler hangi amaçla yapılmıştır ve burada neler yapılır?
Cevap: Camiler ibadet etmek için yapılmıştır. Burada namaz kılınır, dua edilir ve vaaz dinlenir.
Soru : Namaz sadece camide mi kılınır, başka yerde de kılınabilir mi?
Cevap: Namaz camide kılınabileceği gibi temiz olan her yerde de kılınabilir.
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Soru : İmsak, iftar ve sahur kavramlarının anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu ifadelerin içinde yer aldığı birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap:
İmsak: Oruç tutanların yemeyi ve içmeyi bırakmaları gereken vakittir. Cümle: İmsak vaktine kadar sahur yemeğimizi yedik.
İftar: Oruç tutanların akşam ezanıyla birlikte oruçlarını açmalarıdır. Cümle: Akşam ezanı okununca ailece iftarımızı yaptık.
Sahur: Oruç tutmak için imsak vaktinden önce yenilen yemektir. Cümle: Erken kalkıp sahur yemeğimizi yedik.
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Soru : Aile büyüklerinizden ya da yakın çevrenizden hacca giden biri var mı? Varsa onunla konuşunuz. Hacca niçin gittiğini, orada nereleri ziyaret ettiğini ve neler hissettiğini öğrenip defterinize not ediniz.
Cevap: Evet, ailemden hacca giden bir büyüğüm var. Hacca gitme amacının, Allah’ın emrini yerine getirmek ve manevi arınma yaşamak olduğunu söyledi. Orada Kâbe’yi tavaf ettiğini, Arafat’ta vakfe yaptığını ve Mescid-i Nebevi’yi ziyaret ettiğini anlattı. Hac ibadetini yerine getirirken tarifsiz bir huzur ve manevi coşku hissettiğini belirtti. Bu deneyimi, hayatında yaşadığı en özel anlardan biri olarak tanımladı.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabıİslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 Cevapları, öğrencilerin İslam’ın inanç esaslarını daha iyi kavramalarına yardımcı olacak etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları, konunun temel öğelerini anlaşılır bir dille açıklar ve öğrencilerin bu kavramları içselleştirmelerine destek olur.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık”
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenciler için etkinlik çözümleri sunarak bilgilerin pekiştirilmesini amaçlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık ise ünite boyunca rehberlik eden yapısıyla ders sürecini destekler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45
Soru : “Allah imandan ayırmasın.” ifadesini daha önce duydunuz mu? İman ne demektir?
Cevap: Evet, bu ifade Müslümanlar arasında sıkça kullanılan bir duadır. “Allah imandan ayırmasın,” bir kişinin inancını kaybetmemesi için yapılan bir temennidir.
İman, İslam dininde Allah’a ve onun bildirdiği esaslara inanmak anlamına gelir. İman, Allah’ın varlığına ve birliğine, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere ve kazaya inanmayı kapsar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru : “Kaderine razı olmak”, “kaderine boyun eğmek” ifadelerinin anlamını aile büyüklerinizden öğreniniz.
Cevap:
Aile büyüklerinden öğrenildiği üzere, “kaderine razı olmak”, kişinin başına gelen olayları Allah’ın takdiri olarak kabul etmesi, onları sabırla karşılaması demektir. “Kaderine boyun eğmek” ise kişinin kendi çabasıyla değiştiremeyeceği durumlara karşı isyan etmeden kabullenmesi ve Allah’ın hükmüne teslim olması anlamına gelir. Bu ifadeler, yaşanan olaylarda Allah’ın takdirine inanmayı ve teslimiyet göstermeyi ifade eder.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı2. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları, öğrencilerin ikinci üniteye hazırlık yapmaları için başlangıç niteliğindedir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları, üniteye dair temel bilgileri pekiştirmeyi amaçlayarak öğrencilerin kavramları daha iyi anlamalarını sağlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 SDR İpekyolu Yayıncılık”
4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, özellikle konuların anlaşılmasını kolaylaştıran yönlendirici cevaplarla desteklenmiştir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 SDR İpekyolu Yayıncılık, öğrencilerin yeni üniteye sağlam bir hazırlıkla başlamaları için önem taşır.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : İman, ibadet, tevhit ve şehadet ne demektir? Araştırınız.
Cevap:
İman: İslam dininde inanılması gereken esasları kabul etmektir. İmanın şartları altıdır ve Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe, kadere ve kazaya inanmaktan oluşur.
İbadet: Allah’a olan sevgi ve saygı ifadesiyle yapılan manevi görevlerdir. Namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetler, Allah’a yakınlaşmak amacıyla yapılır.
Tevhit: Allah’ın bir ve tek olduğuna inanmak, onu birlemek anlamına gelir. İslam’ın en temel inanç esaslarından biridir.
Şehadet: İslam’ın en önemli kabul ifadesidir ve “Allah’tan başka ilah yoktur; Muhammed Allah’ın elçisidir.” sözleriyle ifade edilir.
Soru : İmanın şartlarının neler olduğunu araştırıp öğreniniz.
Cevap:
Maddeler Halinde İmanın şartları altıdır:
Allah’a iman
Meleklere iman
Kitaplara iman
Peygamberlere iman
Ahiret gününe iman
Kadere ve kazaya iman
Bu esaslar, Müslümanların inançlarının temelini oluşturur.
Soru : İslam’ın şartları hakkında ansiklopedilerden, ilmihâl kitaplarından, Diyanet İşleri Başkanlığının resmî sitesinden bir araştırma yapınız. Araştırmanızı görsellerle de destekleyerek sunu hâline getiriniz. Sununuzu projeksiyon cihazı, etkileşimli tahta vb. araçları kullanarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Madde Madde İslam’ın şartları beştir:
Kelime-i Şahadet getirmek
Namaz kılmak
Oruç tutmak
Zekât vermek
Hacca gitmek
Bu bilgilerle birlikte, her şartın açıklamalarını ve görsellerini içeren bir sunum hazırlanarak, etkileşimli araçlarla paylaşılması faydalı olacaktır.
Soru : Kelime tevhit ve kelime-i şahadet nasıl söylenir? Aile büyüklerinizden öğrenip defterinize yazınız.
Kelime-i Şahadet: “Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh.”
Soru : Ayet, sure, cüz ne demektir? Araştırınız ve bunların anlamını defterinize yazınız.
Cevap:
Ayet: Kur’an-ı Kerim’deki cümlelere verilen isimdir.
Sure: Kur’an-ı Kerim’in bölümlerine verilen isimdir. Her sure farklı sayıda ayetten oluşur.
Cüz: Kur’an-ı Kerim’in her biri yaklaşık yirmi sayfadan oluşan otuz eşit bölümüne verilen isimdir.
Soru : Kur’an-ı Kerim’i konu edinen bir şiir araştırıp bulunuz. Bulduğunuz şiiri sınıfınızda okuyunuz.
Cevap:
Kur’an’a Hitap (Mehmet Akif Ersoy)
İnmemiştir hele Kur’an, bunu hakkıyla bilin,
Ne mezarlıkta okunmak, ne de fal bakmak için.
O, büyük Allah’ın sonsuz kitabıdır;
Her bir harfinde binbir hikmet vardır.
Ona sarılmazsan eğer, yerle bir olman yakındır;
Ne insanlık kalır, ne vicdan kalır, ne ahlâk.
Kur’an’ı kendine rehber edin ey ümmet,
O en sağlam yoldur, en doğru istikamet.
Soru : Amentü duasını defterinize yazınız. Bu duada nelerden söz edildiğini aile bireylerinizle konuşunuz.
Amentü Duası (Türkçe Okunuşu): “Amentü billâhi ve melâiketihî ve kütübihî ve rusulihî vel yevmil âhiri ve bil kaderi hayrihî ve şerrihî minallâhi teâlâ vel ba’sü ba’del mevti hakkun eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh.”
Amentü Duasının Türkçe Meali (Anlamı): “Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna iman ettim. Ölümden sonra dirilmek haktır. Şahitlik ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur. Yine şahitlik ederim ki Muhammed O’nun kulu ve elçisidir.”
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, çocukların dinî bilgilerini ve ahlaki değerlerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu bağlamda, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı önemli bir kaynak olarak karşımıza çıkar. Kitap, öğrencilerin dini kavramları anlamalarına ve uygulamalarına rehberlik eder.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36 SDR İpekyolu Yayıncılık”
1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler öğrendiklerini gözden geçirme fırsatı bulurlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 35, 36 Cevapları, bu süreci destekleyen etkinlikler sunar. Bu sayfalar, öğrencilere bilgilerini pekiştirme ve değerlendirme imkanı sağlar.
Sonuç olarak, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36 SDR İpekyolu Yayıncılık ile sunulan bilgiler, öğrencilerin manevi dünyalarını zenginleştirir. 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık ile elde edilen bilgiler, çocukların toplumda daha bilinçli bireyler olarak yer almalarına katkı sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36
A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Allah (cc) hangi özelliklere sahiptir? Söyleyiniz.
Kısa Cevap:
Allah (cc) her şeyin yaratıcısıdır, mutlak güç ve bilgi sahibidir, merhametlidir, adildir ve her şeyi görüp işitir.
Uzun Cevap:
Allah (cc), var olan her şeyin yaratıcısı ve sahibi olarak kabul edilir. O, mutlak güç ve bilgi sahibidir; her şeyi en iyi şekilde bilmektedir. Merhameti sınırsızdır ve kullarına karşı sonsuz bir şefkatle yaklaşır. Adalet, Allah’ın (cc) en önemli özelliklerinden biridir; O, herkesin amellerini eşit bir şekilde değerlendirir. Ayrıca, Allah (cc) her şeyi görüp işiten bir varlık olarak, kullarının kalplerindeki düşünceleri ve niyetleri bilmektedir.
Peygamberlerin görevleri, insanlara Allah’ın (cc) mesajlarını iletmek, onları doğru yola yönlendirmek ve ahlaki değerleri öğretmektir.
Uzun Cevap:
Peygamberlerin en temel görevi, Allah’ın (cc) vahiy ettiği mesajları insanlara iletmektir. Bu mesajlar, insanların doğru yolda ilerlemeleri için rehberlik eder. Peygamberler, toplumlarındaki adalet, merhamet ve doğruluk gibi ahlaki değerleri öğretirler. Ayrıca, insanları Allah’a (cc) ibadet etmeye, O’na karşı sorumluluklarını yerine getirmeye ve birbirlerine karşı saygılı ve sevgi dolu olmaya teşvik ederler. Peygamberler, kendi toplumlarında örnek davranış sergileyerek, insanlara doğru yaşam biçimini göstermeye çalışırlar.
Soru : İşlerimize başlarken neden Euzübesmele çekeriz? Söyleyiniz.
Kısa Cevap:
Euzübesmele çekmek, Allah’a (cc) sığınmak ve işlerin bereketli olmasını dilemek için yapılır.
Uzun Cevap:
İşlerimize başlarken Euzübesmele çekmek, “Bismillah” ifadesi ile başlamak, Allah’a (cc) sığınmak ve O’nun ismini anarak işe koyulmak anlamına gelir. Bu uygulama, Allah’ın (cc) yardımı ve bereketini istemek için önemlidir. İnsanlar, her işte zorluklar ve engellerle karşılaşabilirler; bu nedenle Allah’a (cc) sığınarak başlamak, hem manevi bir destek hem de ruhsal bir rahatlık sağlar. Euzübesmele, işlerin hayırlı ve başarılı olmasına vesile olacağına inanılan bir davranıştır.
Soru : Selamlaşmak neden önemli ve gereklidir? Açıklayınız
Kısa Cevap:
Selamlaşmak, dostluğu pekiştirir, toplumda sevgi ve saygıyı artırır; ayrıca, bir kişinin selamı kabul etmesi, ona değer verdiğimizi gösterir.
Uzun Cevap:
Selamlaşmak, insanlar arasında dostluk ve sevgi bağlarını güçlendiren önemli bir sosyal davranıştır. Selamlaşma, karşıdaki kişiye saygı göstermek ve ona değer vermek anlamına gelir. Bu davranış, toplumsal ilişkilerin güçlenmesine yardımcı olur, insanlar arasındaki muhabbeti artırır. Ayrıca, selam vermek ve almak, İslam dininde de önemli bir yer tutar. Peygamberimiz (sav) selamlaşmayı teşvik etmiş ve bu davranışın, toplumda barış ve huzur oluşturacağını belirtmiştir. Selam, bir insanın diğerine olan iyi dileklerini ve sevgisini ifade etmesinin bir yoludur.
Soru : İnsan Allah’a (cc) neden şükretmelidir? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
İnsan, Allah’a (cc) verdiği nimetler için şükretmelidir; bu, O’nun merhametini ve lütfunu takdir etmek anlamına gelir.
Uzun Cevap:
İnsanlar, hayatları boyunca birçok nimetle karşılaşırlar; sağlık, aile, arkadaşlar, maddi imkanlar gibi. Bu nimetlerin kaynağı Allah’tır (cc). Şükretmek, bu nimetleri yaratan Allah’a (cc) karşı bir minnet ifadesidir. Şükretmek, yalnızca sözle değil, aynı zamanda davranışlarla da olmalıdır; yani Allah’ın (cc) verdiği nimetleri doğru ve hayırlı bir şekilde kullanmak gerekmektedir. Ayrıca, şükür, insanın ruh halini olumlu yönde etkileyerek, daha mutlu ve huzurlu bir yaşam sürmesine yardımcı olur. Allah’a (cc) şükretmek, O’nun lütfunu takdir etmek ve daha fazlasını istemek için bir vesile oluşturur.
Soru : Günlük hayatta kullanılan dilek ve dua ifadelerine örnekler veriniz.
Kısa Cevap:
Günlük hayatta “İnşallah,” “Maşallah,” “Allah korusun,” “Allah razı olsun” gibi ifadeler kullanılır.
Uzun Cevap:
Günlük hayatta kullanılan dilek ve dua ifadeleri, insan ilişkilerini güçlendiren ve manevi bir bağ oluşturan önemli unsurlardır. Örneğin, “İnşallah” ifadesi, gelecekte gerçekleşmesini istediğimiz bir durumu Allah’a (cc) havale etmek anlamına gelir. “Maşallah” ise bir şeyin güzelliğini veya başarısını ifade ederken, “Allah korusun” ifadesi, olumsuz bir durumdan korunma dileğidir. “Allah razı olsun” ifadesi, birine iyilik yapıldığında teşekkür etmek için kullanılır. Bu tür ifadeler, insanları bir araya getirir ve toplumsal ilişkileri güçlendirir. Aynı zamanda, bu dilekler Allah’a (cc) yöneltilen birer niyettir ve ruhsal bir huzur kaynağıdır.
B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.
1. I. Hayırlı akşamlar II. Selamün aleyküm III. Allah korusun IV. Merhaba
Yukarıdakilerden kaç tanesi selamlaşma ifadesidir?
A) 1B) 2C) 3 D) 4
Cevap: B) 2 (I. Hayırlı akşamlar ve II. Selamün aleyküm)
2. “İman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de (tam anlamıyla) iman etmiş olmazsınız. Size, yaptığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir şeyi haber vereyim mi? Aranızda selamı yayın.” (Müslim, İman, 93.)
Yukarıdaki hadiste hangisinden bahsedilmez?
A) İmanın önemi B) Selamlaşmanın önemi C) Sevginin önemi D) Şükretmenin önemi
Cevap: D) Şükretmenin önemi
3. Bir işin olmasını istediğimizde, “Allah izin verirse, Allah’ın izniyle, Allah dilerse” anlamına gelen ………………………… ifadesini söyleriz.
Yukarıdaki boşluğa hangi ifade yazılmalıdır?
A) İnşallahB) Maşallah C) Allah korusun D) Aleyküm selam
Cevap: A) İnşallah
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 36 Cevapları
4. Sübhaneke duasının ilk ve son cümlesi aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru verilmiştir?
A) I ve II B) II ve III C) III ve IV D) IV ve V
Cevap: B Şıkkı
C. Aşağıdaki noktalı yerleri, verilen ifadelerle doğru bir şekilde tamamlayınız.
Cevap:
din: Allah (cc) tarafından peygamberler aracılığıyla gönderilen, insanları kendi istek ve arzularıyla iyi ve güzel şeylere yönlendiren ilahi ilkelerin bütününe din denir.
peygamber: Allah’ın (cc) insanlara doğru yolu göstermek, emir ve yasaklarını bildirmek üzere görevlendirdiği seçkin insanlara peygamber denir.
hamd: Bütün nimetlerin, tüm güzelliklerin kaynağı olan Allah’ı (cc), övgü ve yüceltme sözleriyle anmaya hamd denir.
haram: Allah (cc) tarafından kesin olarak yasaklanmış iş ve davranışlara haram denir.
dua: İnsanın bütün benliğiyle Allah’a (cc) yönelerek isteklerini Rabbine (cc) iletmesine, O’ndan yardım dilemesine dua denir.
Ç. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına da “Y” yazınız.
Cevap:
( D )Elhamdülillah bir şükür ifadesidir. ( Y )Hamdolsun bir selamlaşma ifadesidir. ( D )Ezan “Allahüekber” ifadesiyle başlar. ( D ) Estağfirullah, “Allah’ım, senden bağışlanma dilerim.” anlamına gelir. ( Y ) Bir hata ya da günah işlediğimizde “Allâhümme salli alâ Muhammed” diyerek tövbe ederiz. ( D )Peygamberimizin (sav) adını anınca “Sallallahu aleyhi vesellem” diye salavat getiririz. ( Y )Sübhaneke duasındaki “Ve celle senâük” ifadesi sadece cuma namazında söylenir.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü KitabıBir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde, dua ve ibadetlerin önemi üzerine kapsamlı bir çalışma yapıyoruz. Bu bağlamda, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı‘ndan öğrendiğimiz Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı metni, bize duaların nasıl yapıldığı ve anlamlarının ne olduğu konusunda derin bir anlayış kazandırıyor. Dua, Allah’a olan sevgimizi ve bağlılığımızı ifade etmenin bir yoludur.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 SDR İpekyolu Yayıncılık”
Dua ederken, içten bir kalple Allah’a yönelmek çok önemlidir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 33 Cevapları arasında, Sübhaneke Duası’nın anlamını keşfetmek, bu duanın önemini ve nasıl okunması gerektiğini öğrenmek için harika bir fırsat sunuyor. Bu dua, Yüce Allah’ın yüceliğini ve kusursuzluğunu vurgulayan bir ifadedir.
Ayrıca, bu bilgileri 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33’teki aktivitelerle pekiştiriyoruz. SDR İpekyolu Yayıncılık tarafından hazırlanan bu kitap, dini bilgileri eğlenceli ve öğretici bir şekilde sunuyor. Dualarımızın anlamını kavrayarak, hem kendimizi hem de çevremizdeki insanları daha iyi anlayabiliriz.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33
Soru : Sübhaneke duasında aşağıda belirtilen hususlardan hangilerinden bahsedildiğini
belirleyiniz. Duada bahsedilen hususların başına “Evet”, bahsedilmeyenlerin başına
ise “Hayır” yazınız.
Cevap:
Evet: Allah’ın (cc) her şeyi yarattığı dile getirilmektedir.
Evet: Allah’ın (cc) mükemmelliği ve yüceliği ifade edilmektedir.
Evet: Allah (cc) övgüyle anılmaktadır.
Hayır: Allah’ın (cc) her şeyi gördüğü belirtilmektedir.
Evet: Allah’tan (cc) başka ilah olmadığı belirtilmektedir.