İlkokul 3. Sınıf Fen BilimleriMEB Yayınları Kitabı Dünya’nın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri açısından büyük önem taşır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’nın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını daha iyi anlamalarına katkıda bulunur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 21, 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, ödevlerde ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları sayesinde eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile konuları daha hızlı ve etkili öğrenebilirler.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya’nın Katmanları Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25
Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Cetvel
ຉ Şeffaf poşet
ຉ Sarı, turuncu, mavi, yeşil ve kırmızı renklerde oyun hamuru
ຉ Dünya modeli
Uygulama Adımları
1. Sarı oyun hamurundan ceviz büyüklüğünde bir parçayı yuvarlayarak küre yapınız.
2. Sarı oyun hamuru ile yaptığınız küreyi kırmızı oyun hamuru ile tamamen kaplayınız.
3. Kırmızı oyun hamuru ile yaptığınız küreyi turuncu oyun hamuru ile tamamen kaplayınız.
4. Oluşturduğunuz turuncu kürenin etrafını mavi oyun hamuru ile tamamen kaplayınız.
5. Dünya modelini inceleyiniz. Oluşturduğunuz mavi kürenin etrafına yeşil oyun hamurundan kopardığınız parçaları, Dünya modeline benzeyecek şekilde yapıştırınız.
6. Oluşturduğunuz modeli cetvel yardımıyla ikiye bölünüz. Her iki parçanın dış yüzeyini şeffaf poşet ile kaplayınız.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Modelinizi yaparken kullandığınız oyun hamurlarının farklı renklerde olmasının nedeni ne olabilir?
Cevap : Farklı renkler, Dünya’nın iç yapısındaki farklı katmanları (çekirdek, manto, kabuk) göstermek için kullanılmıştır.
2. Modelinizi bir meyveye benzetiniz. Buna göre sarı oyun hamuru, meyvenin hangi bölümünü temsil eder?
Cevap : Sarı oyun hamuru, meyvenin çekirdeğini temsil eder.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Plastik su şişesi (küçük boy)
ຉ 1 tatlı kaşığı kırmızı gıda boyası
ຉ 1 tatlı kaşığı karbonat
ຉ 1 çay bardağı sirke
ຉ Toprak
ຉ Leğen
Uygulama Adımları
1. Plastik su şişesini leğenin ortasına yerleştiriniz.
2. Şişenin içine karbonat ve kırmızı gıda boyasını ekleyiniz, hepsini karıştırınız.
3. Şişenin etrafını dağ şekli oluşuncaya kadar toprak ile kaplayınız.
4. Sirkeyi şişenin içine döktüğünüzde bir püskürme oluşacaktır. Bu nedenle sirkeyi döker dökmez uzaklaşınız.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Şişeden çıkan (püsküren) kırmızı sıvı neyi temsil etmektedir?
Cevap : Kırmızı sıvı, volkanik magma ve lavı temsil etmektedir.
2. Kırmızı sıvı hangi katmanlardan geçerek yeryüzüne ulaşmaktadır?
Cevap : Kırmızı sıvı, yerin iç katmanlarından (manto ve kabuk) geçerek yeryüzüne ulaşır.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : Yukarıdaki öğrencilerin görev paylaşımlarına dikkat ediniz. Buna göre hangi katmanı hangi öğrencinin hazırlayacağını örnekteki gibi yazınız. Görseli öğrencilerin hazırladığı Dünya modeline uygun olarak boyayınız.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 Cevapları”
İlkokul 3. Sınıf Fen BilimleriMEB Yayınları Kitabı Dünya’nın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde karşılaşılan soruların doğru şekilde çözülmesini sağlar. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’nın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını pekiştirmelerine katkıda bulunur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 Cevapları MEB Yayınları”
Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 16, 17, 18, 19, 20 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber niteliği taşır. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı öğrenebilirler. Tüm bu kaynaklar, öğrenme sürecini destekleyen önemli araçlardır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya’nın Şekli Neye Benzer? Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20
Soru : Eski zamanlarda yaşadığınızı hayal ediniz. Araştırma yapmak için günümüzdeki araç gereçlere ve olanaklara sahip değilsiniz. Dünya’nın şekli ile ilgili neler düşünürdünüz?
Cevap : Eski zamanlarda insanlar Dünya’nın düz olduğunu düşünebilirdi çünkü etrafa baktıklarında her şeyin düz göründüğünü fark ederlerdi.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Başlangıç olarak hangi ülkeyi seçtiniz?
Cevap : Türkiye’yi seçtim.
2. Uçağınızla Dünya’nın etrafında tam bir tur attıktan sonra hangi ülkeye geldiniz? Nedenini açıklayınız.
Cevap : Tekrar Türkiye’ye geldim çünkü Dünya küre şeklinde olduğu için başladığım yere geri döndüm.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Okul bahçesine çıkıp etrafınıza baktığınızda Dünya’nın düz olduğunu düşünebilirsiniz. Bunun nedeni sizce nedir? Açıklayınız.
Cevap : Çünkü etrafa baktığımızda yer düz görünüyor ve ufuk çizgisi düz gibi algılanıyor.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Limana doğru yaklaşmakta olan bir geminin önce bayrağı sonra gövdesinin üst kısmı görülür. Son olarak geminin gövdesinin tamamını görürüz. Bunun nedeni Dünya’nın şeklinin küreye benzemesidir. Peki, sizce uzaklaşan bir geminin görüntüsü nasıl olur?
Cevap : Uzaklaşan bir gemi önce gövdesinin alt kısmı kaybolur, sonra üst kısmı ve en sonunda sadece bayrağı görünür.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu boyayınız.
Cevap :
“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 Cevapları”
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıGeri Dönüşümün Katkıları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 202, 203, 204
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 202-203-204. Sayfa Cevapları, öğrencilerin geri dönüşümün önemi ve katkılarını öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 202-203-204 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Geri Dönüşümün Katkıları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve geri dönüşüm alışkanlıklarını günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 202, 203, 204 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Geri Dönüşümün Katkıları Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 202-203-204
Düşünelim
Soru : Aşağıda bazı atıkların doğada yok olma süreleri verilmiştir. Buna göre soruları cevaplayınız.
Soru : Atıkların doğada uzun süre kalmasının sebepleri neler olabilir?
Cevap :
Atıkların doğada uzun süre kalmasının sebepleri ayrışmalarının zor olması olabilir.
Soru : Atıkların doğada uzun süre kalmasının çevreye ve doğal yaşama verdiği zararlar nelerdir?
Cevap :
Atıkların doğada uzun süre kalmasının çevreye ve doğal yaşama verdiği zararlar; hava kirliliği, çevre kirliliği, küresel ısınma, su kirliliği , yeraltı suyu kirliliği, bitki örtüsünün zarar görmesi, meydana girebilecek yangın ve patlamalardır.
Soru : Atıkların doğada uzun süre kalmaması için hangi tedbirler alınmalıdır?
Cevap :
Atıkların doğada uzun süre kalmaması için çöpler ayrıştırılarak atılmalıdır.
Geri dönüşüm desteklenmeli ve insanlar bu konuda duyarlı olmalıdır.
Keşfedelim : Geri Dönüşümden Kâğıt Yapalım
Malzemeler: eski gazete veya kullanılmış kâğıtlar, ince delikli tel veya tül, havlu, geniş bir kap, kaşık, su, kalın kitaplar
• Gazete kâğıdı veya kullanılmış kâğıtları suda bekletiniz. Beklettiğiniz kâğıtlar hamur kıvamına gelince onları kaşık yardımıyla iyice eziniz.
• Geniş kabınızın içine hamurunuzu koyunuz ve su ilave ediniz. Kâğıdınızın renkli olmasını istiyorsanız boya ekleyebilirsiniz.
• Kaptaki hamur ve suyu iyice karıştırınız. Teli karışımın içine bırakınız.
• Kâğıt hamurlarını telin üstüne gelecek şekilde ayarlayınız. Üzerinde kâğıt hamurlarının bulunduğu teli havlunun üzerine bırakınız. Daha sonra kalın kitap gibi malzemeler kullanarak havluya baskı yapınız.
• Fazla suyu emmesi için yaklaşık 1 gün kadar bekleyiniz. Kuruduktan sonra kâğıdınızı kullanabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları
Uygulayalım
Soru : Geri dönüştürülebilir bir malzemenin tekrar yeni bir ürün oluşuncaya kadarki geri dönüşüm sürecini bir resim çizerek gösteriniz.
Cevap :
“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları”
Değerlendirelim
Soru : Geri dönüşümün size olan katkılarını açıklayınız.
Cevap :
Geri dönüşümün bana olan katkıları çevremin temiz olması, enerji kaynaklarının azalmaması ve ülke ekonomisine katkıda bulunarak ülkemin güçlenmesidir.
Soru : Geri dönüşümün çevreye olan katkılarını açıklayınız.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıTemiz Hava, Temiz Su, Temiz Toprak Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 198, 199, 200, 201
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 198-199-200-201. Sayfa Cevapları, öğrencilerin temiz hava, temiz su ve temiz toprak kavramlarını öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 198-199-200-201 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Temiz Hava, Temiz Su, Temiz Toprak Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve çevreyi koruma bilincini günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 198, 199, 200, 201 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Temiz Hava, Temiz Su, Temiz Toprak Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 198-199-200-201
Canlılar için çok önemliyim,
İçimde bulunur oksijenim.
Renksizim, kokusuzum,
Bilin bakalım ben kimim?
Cevap : Hava
Dünyanın çoğunu kaplarım,
Maalesef tükeniyor kaynaklarım!
Tasarruflu kullanmazsanız beni
Çok özleriz birbirimizi.
Cevap : Su
Yeryüzünün örtüsüyüm.
Ağaçların ve bitkilerin
Köklerini tutar, güzelce beslerim.
Kirleniyorum, lütfen dikkat edin!
Cevap : Toprak
Soru : Bilmecelere verdiğiniz cevaplardan biri, diğerlerinden sizce daha önemli olabilir mi? Neden?
Cevap :
Bilmecelere verdiğimiz cevaplardan biri, diğerlerinden bence daha önemli olamaz.
Çünkü insan ve diğer canlılar toprak, su ve hava olmadan yaşayamaz.
Keşfedelim : Renkli Marul Deneyi
İki ayrı kapta su hazırlanmıştır. Bunlardan biri temiz içme suyu diğeri ise gıda boyası ile renklendirilmiş sudur. Suların içine marul yaprakları bırakılmış ve 2 saat bekletilmiştir. Renkli suyun içine bırakılan marulun kırmızıya döndüğü, diğer marulun renginde bir değişiklik olmadığı gözlemlenmiştir.
• Verilen deney örneğine göre aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
1. Yukarıdaki deney size su kirliliği hakkında ne anlatıyor olabilir?
Cevap :
Yukarıdaki deney bana su kirliliği hakkında kirli suların bitkileri tahrip ettiği ve bozduğunu anlatıyor olabilir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları
Uygulayalım : Temiz Doğa
Malzemeler: 3 adet renkli karton
• Öğretmeninizin rehberliğinde üç grup oluşturunuz.
• Örnekte olduğu gibi başlıklar yazarak kartonları ayrı ayrı üç masaya bırakınız.
• Bu şekilde üç istasyon oluşturunuz.
1. İstasyon : Daha temiz hava için neler yapabiliriz?
Cevap :
Daha temiz hava için toplu taşıma araçları kullanabilir, fabrika bacaları filtre takabilir ve hava kirliliğine sebep olan şeyleri azaltabiliriz.
2. İstasyon : Daha temiz su için neler yapabiliriz?
Cevap :
Daha temiz su için su kaynaklarımızı gereksiz yere kullanmamalı, suları israf etmemeli ve su konusunda tasarruf yapmalıyız.
3. İstasyon : Daha temiz toprak için neler yapabiliriz?
Cevap :
Daha temiz toprak için çevreye çöp atmamalı, geri dönüştürülebilen maddeleri geri dönüşüm kutusuna atmalı pilleri pil toplama kutularına atmalıyız.
Gittiğiniz her istasyonda başlıktaki soru için önerilerinizi yazarak 5 dakika çalışınız.
• Süre bittiğinde bir sonraki istasyona geçerek arkadaşlarınızın kaldığı yerden devam ediniz.
• Tüm gruplar her istasyonda çalıştıktan sonra kartonları panoya asarak sergileyiniz. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Sizce hangi önerileriniz gerçekleşebilir?
Cevap :
Bence bütün öneriler gerçekleşebilir.
2. Bunun için neler yapmalısınız? Neden?
Cevap :
Bunun için toplum bilinci oluşturulmalı ve gerekirse caydırıcı cezalar getirilmelidir. Belediyeler bu konuda teşvik için her mahalleye kağıt, cam ve plastiklerin toplandığı ayrı ayrı kutular yerleştirmelidir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
Değerlendirelim
Soru : Aşağıdaki konu ile ilgili bir slogan belirleyiniz. Slogana uygun afiş tasarlayınız. Hazırladığınız afiş sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan ölçütlere göre değerlendirilecektir.
Cevap :
Doğayı ve çevreyi korumak için slogan
Çevreni korumak , neslini korumak, güzel bir miras bırakmaktır
Afiş
“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 198-199-200-201 Cevapları”
Soru : Doğayı ve çevreyi korumak için neler yapabiliriz?
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabıİnsanların Etkisi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 194, 195, 196, 197
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 194-195-196-197. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insanların çevre üzerindeki etkilerini öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 194-195-196-197 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite İnsanların Etkisi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda çevreye duyarlı davranışlar geliştirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 194, 195, 196, 197 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İnsanların Etkisi Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 194-195-196-197
Düşünelim
-İyi günler, nesli tükenmekte olan bir hayvanla röportaj yapacaktık. Bize birkaç dakikanızı ayırabilir misiniz?
-Merak etme Hasan ağabey, artık koruma altına alındık.
-Aaaaaa! Neslimiz mi tükeniyor?
Soru : Akdeniz foklarının nesli sizce neden tükenmektedir?
Cevap :
Akdeniz foklarının nesli bence aşırı avlanma, yaşam alanları kaybı ve deniz ekosisteminin bozulması nedeniyle tükenmektedir.
Soru : Koruma altına alındıktan sonra fokların yaşamı nasıl değişmiş olabilir?
Cevap :
Koruma altına alındıktan sonra fokların yaşamı daha az avlanma ve temiz bir alanda olmaları sebebiyle daha kaliteli hale gelmiş olabilir.
Keşfedelim
• Öğretmeninizin rehberliğinde 2 grup oluşturunuz.
• Birinci grup iseniz yakınınızda bulunan, doğal çevreye örnek olan yerler yazınız. İkinci grup iseniz yakınınızda bulunan, yapay çevreye örnek olan yerler yazınız.
Görseldeki canlılardan kaplumbağa bir gül bazı balık türleri ve baykuşların nesli tükenmektedir.
3. Görseldeki bitki ve hayvanları korumak için sizce ne gibi önlemler alınabilir?
Cevap :
Görseldeki bitki ve hayvanları korumak için doğal yaşam alanları tahrip edilmemeli, havalar ve çevre kirletilmemeli ve bu hayvanlar koruma altına alınmalıdır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları
Değerlendirelim
Soru : Aşağıdaki davranışların çevreyi olumlu yönde mi, olumsuz yönde mi etkileyeceğine karar veriniz. Seçtiğiniz ifadeyi yuvarlak içine alınız. Bu davranışın etkisini yandaki kutucuğa yazınız.
1. Çevremizin çiçeklendirilmesi…
Cevap :
Olumlu … Çevreye güzellik katar, hayvanların polen alma ve beslenme gibi ihtiyaçları karşılanır.
2. Hayvanların bilinçsizce avlanması…
Cevap :
Olumsuz… Hayvanların neslini tüketerek ekolojik dengeyi alt üst eder.
3. Atıkların geri dönüştürülerek kullanılması…
Cevap :
Olumlu… Doğal kaynakları tükenmekten korur ve çevrenin korunmasına katkı sağlar.
4. Piknik ateşinin söndürülmesi…
Cevap :
Olumlu… Oluşabilecek yangınları engeller.
5. Piknik alanlarına çöp bırakılması…
Cevap :
Olumsuz… Çevreyi kirleterek hem görüntü kirliliği yapar hem de havaya, toprağa ve orada yaşayan canlılara zarar verir.
6. Atıkların denize atılması…
Cevap :
Olumsuz… Denizleri kirleterek orada yaşayan canlıların hayatında risk altına atar.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 194-195-196-197 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
d3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıTohumların Gücü Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 187, 188, 189
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 187-188-189. Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğadaki tohumların önemi ve yaşam döngüsünü öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Tohumların Gücü Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve doğada tohumların rolünü günlük yaşamda anlamalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 187, 188, 189 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tohumların Gücü Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189
Düşünelim
Soru : Bütün meyve ve sebzeler tek bir mevsimde olgunlaşsaydı yaşamımız sizce nasıl olurdu?
Sağlığımız için doktorlar meyve ve sebzeleri mevsimde tüketmemizi öneriyorlar.
Meyve ve sebzeler o mevsimde olan ihtiyaçlarımıza göre yaratılmıştır.
O mevsimde hangi vitamine ihtiyaç duyuyorsak mevsim meyve sebzelerinde bulabilir vücudumuzun gücünü ve vitamin ihtiyacını bu meyve ve sebzelerden karşılayabiliriz.
Mesela yazın vücudun suya ihtiyacından dolayı karpuz, kavun gibi içerisinde su bulunduran meyveler ayrıca kışın c vitamini ihtiyacımızdan dolayı mandalina, portakal gibi meyve ve sebzeler vardır.
Bu örnekler çoğaltılabilir. Bütün meyve ve sebzeler tek bir mevsimde olgunlaşsaydı diğer mevsimde ihtiyacımızı karşılayacak vitaminleri bulamazdık.
Meyve ve sebzeleri özlemez, sıkılır ayrıca hangisi alacağımıza karar veremediğimiz için büyük bir israf ve çürüme meydana gelebilirdi.
Soru : Bir meyve veya sebze olsaydınız hangisi olmak isterdiniz? Neden?
.. Ben bir meyve veya sebze olsaydım patates olmak isterdim. Patates özellikle çocukların ve neredeyse herkesin çok sevdiği kızartma gibi ürünlerde kullanılan harika bir sebzedir.
.. Ben bir meyve veya sebze olsaydım limon olmak isterdim.
Çünkü içerisinde bulunan c vitamini sayesinde hem çok sağlıklı hem de bizleri hastalıklardan koruyan özelliklere sahiptir.
Keşfedelim : Kabak Çekirdeği Nasıl Kabak Oldu?
Malzemeler: makas, yapıştırıcı, karton
• Sayfa 227’deki Ek 19’da bulunan, bir kabak çekirdeğinin kabağa dönüşüm aşamalarını gösteren görselleri inceleyiniz. Görselleri noktalı yerlerinden kesiniz.
• Görselleri kartona, ipucu olarak verilen 1 numaralı tohum görselinden başlayarak yapıştırınız.
• Örnekte olduğu gibi kartona yapıştırarak tohumun büyüme aşamalarını sıralayınız.
• Çalışmanızı diğer arkadaşlarınızın çalışmaları ile karşılaştırınız. Farklılık varsa öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla nedenlerini tartışınız.
• Çalışmalarınızı sınıf panonuza asarak sergileyebilirsiniz.
Cevap :
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınız ile gruplar kurarak yapabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları
Soru : Bir sonraki derse gelirken sayfa 217’deki Ek 13’te bulunan araştırmayı yapınız.
Kısa Cevap :
Yaşadığım Yer: İstanbul
Yakın Çevremde Yetiştirilen Meyve ve Sebzeler: Kavun, karpuz, incir, şeftali, elma, dut,ayva, Armut, Nar, Üzüm, Erik domates, marul, fasulye, karpuz ve ıspanak, hıyar, marul, taze soğan
Seçtiğim Meyve veya Sebze: Armut
Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Yetişme Koşulları: Armut ağaçları, bol güneşli ve yazları sıcak geçen yerlerde daha iyi yetişirler. Ortalama olarak bir genç armut ağacının, güçlü kökler, yapraklar ve meyveler oluşturması için oldukça fazla suya ihtiyacı vardır.
Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Gelişim Aşamalarının Görselleri
Uzun Cevap :
Yaşadığım Yer: Ankara
Yakın Çevremde Yetiştirilen Meyve ve Sebzeler: Domates, patates ve salatalık; meyveler ise karpuz, portakal ve kavun Seçtiğim Meyve veya Sebze: Domates Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Yetişme Koşulları: Gündüz sıcaklığının 19- 26 ºC, gece sıcaklığının 14-18 ºC olduğunda iyi gelişebilir. Domates tohumlarının çimlenmesi için minimum 10 ºC, optimum 20-29 ºC, maksimum 36 ºC toprak sıcaklığı olması lazımdır.
Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Gelişim Aşamalarının Görselleri
Yaşadığım Yer: Mardin
Yakın Çevremde Yetiştirilen Meyve ve Sebzeler: antepfıstığı, badem, incir, kiraz, dut, sebzelerden; karpuz, kavun, domates, biber, patlıcan, salatalık ve soğan Seçtiğim Meyve veya Sebze: Antepfıstığı Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Yetişme Koşulları: kış aylarının oldukça soğuk olduğu bölgelerde ve yaz aylarının uzun, kuru ve sıcaklık oranının 25 ila 35,5 ° C olan yerlerde en iyi şekilde yetişebilir.
Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Gelişim Aşamalarının Görselleri
Yaşadığım Yer: İzmir
Yakın Çevremde Yetiştirilen Meyve ve Sebzeler: satsuma mandalina, zeytin, üzüm, kiraz, incir ve kestane, sebzelerden domates, karpuz, biber kavun, hıyar, ıspanak, pırasa ve karnabahar Seçtiğim Meyve veya Sebze: Kestane Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Yetişme Koşulları: ılıman hava şartlarında yetişebilir. Soğuk iklim şartlarına da dayanıklı bir ağaç türüdür. Ortalama 2000 metreye kadar yüksekliklerde yetişebilir. Ağacın yetişmesinde ise en uygun rakım 400 metredir.
Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Gelişim Aşamalarının Görselleri
Yaşadığım Yer: Mersin
Yakın Çevremde Yetiştirilen Meyve ve Sebzeler: Domates, biber, patlıcan, fasulye, kabak, bakla, bamya, hıyar, ıspanak, lahana, marul, soğan ve karnabahar, portakal, limon Seçtiğim Meyve veya Sebze: Portakal Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Yetişme Koşulları: – 23 ila -3 derecelik yerlerde yetişmektedir. Eğimli alanlarda yetişmeye müsaittir. – Ekildiği toprağın tuz miktarı düşük olması gerekir. Aşırı soğuklar gelişimini engeller.
Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Gelişim Aşamalarının Görselleri
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları
Uygulayalım : Dedektif Merve
Merve ve arkadaşları dedektiflik oyunu oynuyorlar. Merve’nin oyun gereği bir olayı çözmesi gerekiyor. Oysa arkadaşlarından sadece biri doğruyu söylüyor.
• Merve’nin arkadaşlarının açıklamalarını okuyunuz. Sizce kim doğruyu söylüyor?
Olay: İşlerimiz bitince bahçedeki çiçekleri sulayacaktık. Fakat hiçbiriniz gelmediniz. Neredeydiniz?
Eslem : Turp fidelerinin üzerinde olgunlaşmış olanları topluyordum.
Cevap :
1. Eslem’in söylediği ….doğru değildir…… çünkü …………..turplar toprağın altında olurlar………………….
Müge : Ağaçtan sepet sepet çilek topluyordum.
Cevap :
3. Müge’nin söylediği …………………..doğru değildir……………………. çünkü ……………. çilekler ağaçta yetişmezler…………………………..
Cemal : Buğday ağacına tırmanıp köyü izliyordum.
Cevap :
4. Cemal’in söylediği ………..doğru değildir………… çünkü ……………………..buğday ağaçta yetişmez ve üzerine çıkılamaz……………………
Can : Toprak altından patates çıkartıyordum.
Cevap :
2. Can’ın söylediği …….doğrudur……… çünkü ………….patates toprak altında yetişir………………….
Değerlendirelim
Soru : Araştırma görevinizi sınıfta sununuz. Araştırmanız sayfa 208’deki Ek 4’te bulunan ölçütlere göre değerlendirilecektir.
Cevap :
Yaşadığım Yer: Ankara
Yakın Çevremde Yetiştirilen Meyve ve Sebzeler: Domates, patates ve salatalık; meyveler ise karpuz, portakal ve kavun Seçtiğim Meyve veya Sebze: Patates Seçtiğim Meyve veya Sebzenin Yetişme Koşulları: ılıman ve serin iklim bitkisidir. •Gelişme devresinde 300-450 mm yağış. için optimum sıcaklığın 18 °C olması 29-30 °Cdir. Bölgemizde dikim zamanı Şubat-Mart aylarıdır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 187-188-189 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıÖnemliyiz Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 183, 184, 185, 186
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 183-184-185-186. Sayfa Cevapları, öğrencilerin bireysel değerlerini ve kendilerini ifade etme becerilerini öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 183-184-185-186 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Önemliyiz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve kendi değerlerini fark ederek günlük yaşamda özgüven kazanmalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 183, 184, 185, 186 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Önemliyiz Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 183-184-185-186
Düşünelim : Bil Bakalım
Soru : Yukarıdaki bilmecelerin cevaplarını tahmin ediniz ve boşluklara yazınız.
Sarı ile maviyi karıştır önce,
Benim rengim o, sakın kaybetme!
Nefes almak istiyorsan yine
Olmalıyım dünyanın her yerinde!
Soru : Acaba nedir?
Cevap :
Bitkiler
Vardır çeşit çeşit türleri,
Meleyeni, miyavlayanı, öteni…
Konuşamazlar siz çocuklar gibi.
Onları hep sevin, koruyun e mi?
Soru : Acaba nedir?
Cevap :
Hayvanlar
Keşfedelim : İnsan Yaşamı için Hangisi Daha Önemlidir? Bitkiler mi? Hayvanlar mı?
• Öğretmeninizin rehberliğinde yedişer kişilik 2 grup oluşturunuz.
• 1. grup olarak “İnsan yaşamı için bitkiler daha önemlidir.” görüşünü savununuz. 2. grup olarak “İnsan yaşamı için hayvanlar daha önemlidir.” görüşünü savununuz.
• Herhangi bir grupta yer almıyorsanız jüri olarak görev yapınız.
• Savunacağınız görüş için grup arkadaşlarınız ile birlikte 5 dakika boyunca hazırlık yapınız. Ardından sıranız gelince kendi görüşünüzü 5 dakikalık sürede savununuz.
• Jüri olarak gruplardan hangisinin daha etkili olduğuna karar veriniz. Kararınızın nedenini açıklayınız.
Cevap :
İnsan yaşamı için bitkiler daha önemlidir.
İnsan yaşamı için hayvanların her ne kadar büyük bir yeri olsa da bitkilerin önemi daha büyüktür.
İnsanlar bitkilerden temel besin kaynaklarını elde ederler.
Bitkiler olmasa ne hayvanlar ne de insanlar var olabilirdi.
Çünkü yeşil bitkilerin su, suda çözünmüş tuzlar ve hava gibi maddeleri öbür canlılar için gerekli olan organik bileşiklere dönüştürme yeteneği vardır.
Bitkiler havayı temizleyerek insan sağlığının kaliteli halde olmasına ve ayrıca temiz bir hava içerisinde diğer hayvanların da sağlıkla yaşamasına yardımcı olurlar.
Bitkiler toprağa tutarak erozyonu önler ve sel gibi taşkınları suyu kökleri ile tuttukları için önleyebilirler.
Bitkiler toprağı organik madde kazandırır ve toprağın yorgunluğunu gidererek toprağı canlılık verir. Böylelikle insanlar toprakları eker ve daha çok verim alarak besinlerini elde ederler.
Bitkiler diğer canlılara barınma ve beslenme ortamı sağlayarak ekosisteme devamlılık kazandırırlar.
Bu yüzden bitkiler insanlık için hayvanlardan daha önemlidir.
İnsan yaşamı için hayvanlar daha önemlidir.
Bitkiler canlılar için çok önemli olsa da hayvanların önemi de unutulmamalıdır ve aslında hayvanların insan yaşamı için bitkilerden daha önemli olduğunu unutmamalıdır.
Hayvanlar ekosistem döngüsüne büyük katkı sağlayarak doğanın bir döngü içerisinde kalmasına yardımcı olurlar.
Hayvanlar insanların beslenme, ulaşım, korunma, sağlık ve ticaret gibi ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olurlar.
Beslenme ihtiyacımızı kolaylaştırır gıdamızın Yapı taşları olan besinleri bizlere verirler.
Baktığımız zaman sağlık açısından herkesin tüketmesi gereken et, süt, yumurta, bal gibi besinler hep hayvan kaynaklıdır.
Ayrıca hayvanlar bitkilerden daha üst seviyede olarak insanlara yoldaş olur bir gün destek olur ve onları korurlar.
Özellikle evcil hayvanların insanın psikolojisi ve hayatı açısından önemi çok büyüktür.
Bu yüzden bitkilerin Hayat içerisinde önemi olsa da hayvanların döngü açısından ve insanlığa sağladığı yararlar açısından değeri ve önemi daha büyüktür.
Bu yüzden diyebiliriz ki insan yaşamı için hayvanlar daha önemlidir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
Uygulayalım : İsim Şehir
• Sıra arkadaşınızla “isim şehir” adlı oyunu oynayınız.
• Hangi harfi kullanacağınıza karar vermek için alfabemizi arkadaşınız size “dur” diyene kadar içinizden sayınız.
• Arkadaşınız “dur” dedikten sonra içinizden sayarken hangi harfte kaldıysanız onu yüksek sesle söyleyiniz. Söylediğiniz harf ile oyuna başlayınız.
• Sonraki harfler için sayışmayı sırayla yapınız. Size verilen örneği inceleyerek oyuna başlayınız. Oyunda alttaki oyun çizelgesini kullanınız.
Cevap :
Harf: S
İsim: Sevgi
Şehir: Sinop
Bitki: Sarımsak
Hayvan: Sincap
—
Harf: T
İsim: Tarık
Şehir: Trabzon
Bitki: Tere
Hayvan: Tavşan
—
Harf: A
İsim: Ahmet
Şehir: Ankara
Bitki: Ayva
Hayvan: Ayı
—
Harf: D
İsim: Deniz
Şehir: Diyarbakır
Bitki: Domates
Hayvan: Deve
• Aşağıdaki soruları oyun çizelgesinde yazdıklarınıza göre cevaplayınız.
1. Oyun çizelgesine hangi bitkileri yazdınız? Bu bitkilerin insanlar için önemini yazınız.
Cevap :
Oyun çizelgesine yazdığım bitkiler sarımsak, tere , ayva ve domatestir. Bu meyve ve sebzeler vitaminleri açısından çok önemli ve lezzetlidirler.
2. Oyun çizelgesine yazdığınız hayvanlar nelerdir? Bu hayvanların insanlar için önemini yazınız.
Cevap :
Oyun çizelgesine yazdığım hayvanlar; sincap, tavşan, ayı ve devedir. Bu hayvanlar doğanın döngüsü için çok önemlidir. Ayrıca deve özellikle çöl ortamlarında çok tercih edilen bir hayvandır. Yük taşımak ve binmek için de kullanılır.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları
Değerlendirelim
1. Aşağıdaki yönergeleri takip ederek etkinliği tamamlayınız.
• Müge, Cemal, Can ve Eslem’in ilgilendiği birer bitki ve birer hayvan bulunmaktadır.
• Çocukların ilgilendiği bitki ve hayvanların isimleri tablonun üzerinde verilmiştir.
• Hangi çocuğun hangi bitki ve hayvan ile ilgilendiğini bulabilmek için aşağıdaki ipuçlarını okuyunuz.
• Tabloyu ipuçlarına uygun olarak doldurunuz. (Not: İpucu verilmeyen bir bitki ya da hayvan varsa onunla ilgilenen kişinin kim olduğunu diğer tüm hayvan ve bitkileri yerleştirdikten sonra bulabileceğinizi unutmayınız.)
Merhaba, ben Müge! Ben şehir merkezinde bir apartmanda yaşıyorum. Büyüyünce veteriner olmak istiyorum. Çünkü geçen ay yolda hasta bir sokak hayvanı gördüm. Onu veterinere götürdüm. Şimdi çok iyi ve benimle yaşıyor.
Cevap :
Kedi, menekşe
Merhaba, ben Cemal! Ailemin sahip olduğu bir sürü koyun var. Yaz tatilinde sürünün güvenliği için bize yardım eden hayvan dostumuzu yanımıza alırız ve ablamla birlikte sürüyü otlatmaya götürürüz. Dinlenirken bahçemizdeki ağaçtan topladığımız meyveleri yeriz.
Cevap :
Köpek, Elma
Merhaba, ben Can! Ben çiftlikte yaşıyorum. Her sabah kahvaltıda taze süt içerek güne başlıyorum. Ailemle yetiştirdiğimiz, içinde taneler olan sebzenin kasalarda toplanmasına yardım ediyorum.
Cevap :
İnek, bezelye
Merhaba, ben Eslem! Ben her sabah kahvaltıda bahçemizden kendi ellerimle topladığım sebzeyi ve annemin kümesten alıp pişirdiği taze yumurtayı yemeyi çok seviyorum.
Cevap :
Tavuk, maydanoz
2. Bitki ve hayvanların insanlar için neden önemli olduğunu tartışınız.
Bitki mi hayvanlar birçok yönden insanlar için çok önemlidir.
Yeryüzünde teknolojinin gelişmiş olmasına rağmen yeni keşfedilen hayvan ve bitki türleri bulunmakta bu hayvanların ve bitkilerin özelliklerine hayret edilmektedir.
Bu bitki ve hayvanlar doğanın döngüsünü sağlamakta ve bir tanesini bile yok olması durumunda onunla beslenen hayvanın da çoğalması, ölmesi veya doğanın dengesini bozulması söz konusu olmaktadır.
Hayatın normal işleyişine devam edebilmesi için bu bitki ve hayvanların türlerini tükenmemesi ve doğanın normal işleyişine devam etmesi lazımdır.
Yani bitkiler ve hayvanlar doğanın doğal döngüsü için çok önemlidir.
Bitkilerin erozyonu önlemek, havayı temizlemek ve kendileri ile yapılan malzemelerle insanların hayatını kolaylaştırmak gibi birçok faydaları vardır.
Hayvanların da türlerine göre giyim, beslenme ve binek olarak kullanma gibi birçok konuda insanlığa faydaları vardır.
Bu yüzden bitkiler ve hayvanlar doğanın döngüsü ve insanın da bu hayat içerisinde yaşayabilmesi için olmazsa olmazdır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 183-184-185-186 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıÜlkemize Katkı Sağlayanlar Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 177, 178, 179
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 177-178-179. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ülkemize katkı sağlayan önemli kişiler ve değerleri öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 177-178-179 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünite Ülkemize Katkı Sağlayanlar Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve topluma katkı sağlayan bireyleri tanıyarak örnek almalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 177, 178, 179 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ülkemize Katkı Sağlayanlar Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 177-178-179
Düşünelim
Tavşan ve kaplumbağa masalını bilir misiniz? Eşit şartlarda düzenlenen yarışı tavşan kaybetmiş, kaplumbağa kazanmıştır.
Soru : Kaplumbağanın yarışı kazanmasında sizce hangi özelliği ve davranışı etkili olmuştur?
Cevap :
Kaplumbağanın yarışı kazanmasında bence azmi ve kararlılık özelliği ve vazgeçmeme davranışı etkili olmuştur.
Soru : Başladığınız bir işi başarı ile tamamlamak için hangi özelliklere sahip olmanız gerekir?
Cevap :
Başladığımız bir işi başarıyla tamamlamak için istikrar, sabır, akıl, azim ve kendimize güvenme özelliklerine sahip olmamız gerekir.
Keşfedelim : Atatürk’ün Ülkemize Olan Katkıları
• Yazı tahtasını ortadan bir çizgi çizerek ikiye ayırınız.
• Yazı tahtasının soluna “Atatürk’ün Ülkemize Olan Katkıları” başlığını yazınız.
• Söz hakkı isteyerek başlığın altına örnekler yazınız.
• Yazı tahtasının sağına “Kişilik Özellikleri” başlığını yazınız.
• Bu bölüme Atatürk’ün ülkemize olan katkılarında hangi kişilik özelliklerinin etkili olduğunu sınıfça tartışarak yazınız.
Cevap :
Atatürk’ün Ülkemize Olan Katkıları
Yenilikler
Mücadele ruhunu başlatması
Cumhuriyet
Kişilik Özellikleri
İleri görüşlülüğü
Vatan ve millet sevgisi
Yenilikçi ve özgür ruhlu olması
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
Uygulayalım : Ülkemize Katkıda Bulunanlar Bilgi Kartı
• Yaptığı çalışmalarla ülkemize katkıda bulunmuş kişilerin sayfa 225’teki Ek 18’de bulunan resimlerini noktalı yerlerden dikkatlice kesiniz.
• Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri kestiğiniz fotoğrafların arkasına yazınız.
• Resimlerin arkasındaki bilgi notlarını okuyarak arkadaşlarınızın ilgili kişiyi bulmasını sağlayınız.
• Arkadaşınız, ülkemize katkısı bulunan kişinin kim olduğunu bildiğinde bilgi notlarının arkasındaki resmi gösteriniz.
• Ülkemize katkılarda bulunmuş kişilerin kim olduğunu bilgi notlarına göre sırayla bulmaya devam ediniz.
Cevap :
Bu etkinliği sınıfınızda yapmanız gerekmektedir.
Mehmet Akif Ersoy
İstiklal marşımızın yazarı
Şair
Engin Arık
toryum mineralinin enerji sorununa temiz ve ekonomik bir çözüm olabileceği konusunda çalışmalar yaptı
Mehmet Ali Kağıtçı
İlk kağıt fabrikasını kurdu
Türk kâğıt sanayisinin kurucusu oldu.
Nuri Demirağ
Türkiye’de Havacılık Sanayii’nin Önderi.
Seri üretim olarak 1936’da ilk Türk uçağını yaptı.
Çok partili rejimdeki ilk muhalafet partisini kurdu.
Ankara’nin doğusuna ilk demiryolunu yaptı.
İlk yerli paraşütü yaptı.
1922’de ilk Türk sigara kagidini üretti.
Naim Süleymanoğlu
İlk kez 1988 Seul Olimpiyatları’nda Türkiye’yi temsil etti.
Cep Herkülü lakabını aldı
Halterci
Nene Hatun
Kurtuluş Savaşı’ nda Erzurum’ un simge ismidir
Milli Mücadele kahramanıdır
Halk direnişinde öncü isimlerdendir
Vecihi Hürkuş
Kurtuluş Savaşı’nın ilk ve son uçuşunu yapmıştır
1924’te ilk Türk uçağı “Vecihi K-VI”yı yaptı.
Zihni Derin
Türkiye’de çay tarımının başlatılması ve yaygınlaştırılması konusunda çalışmalar yaptı
Çayın Babası” lakabı ile bilinir.
Jale İnan
Perge ve Side antik kentlerinin gün ışığına çıkarılmasına emek vermiştir
Antalya ve Side müzelerinin kurulmasına öncülük etti
Türkiye’nin ilk kadın arkeoloğudur.
Aziz Sancar
Türk doktor, profosör
2015 yılında Nobel Kimya Ödülü’nü kazandı.
Hücrelerin hasar gören DNA’ları nasıl onardığını ve genetik bilgisini koruduğunu haritalandıran araştırmalar yaptı
Cahit Arf
Türk Matematikçi olarak bilinir
Helmut Hesse ile Hesse-Arf kuramını geliştirmiştir.
Piri Reis
Denizcilik tarihinin ilk kılavuz eseri olan “Kitab-ı Bahriye”yi de yazmıştır.
İlk Dünya haritasıonı çizmiştir
Mimar Sinan
81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 hamam olmak üzere 375 esere mimarlık etmiştir.
Türk mimarisinin öncülerindendir
Edirne’de yaptığı Selimiye Camisi Dünya Kültür Mirası listesindedir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları
Değerlendirelim : Millî Şairimiz
Bir gün, Mehmet Akif Ersoy’a İstiklal Marşı’nı şiir kitabı Safahat’a niçin koymadığını sorarlar. Mehmet Akif Ersoy şu cevabı verir:
– Onu millete hediye ettim. O, artık milletindir. Benimle alakası kesilmiştir. Zaten o, milletin eseri, milletin malıdır. Ben yalnız gördüğümü yazdım.
(Anılarla İstiklal Marşı)
• Mehmet Akif Ersoy’un yukarıdaki ifadelerine göre soruları cevaplayınız.
1. Mehmet Akif Ersoy’un soruya verdiği cevaptan yola çıkarak onun kişilik özellikleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap :
Mehmet Akif Ersoy’un soruya verdiği cevaptan yola çıkarak onun kişilik özellikleri hakkında vatansever , millet sever ve çok erdemli bir ahlaka sahip olduğunu düşünüyorum.
2. Mehmet Akif Ersoy’un kişilik özelliklerinin İstiklal Marşı’nı yazmasında ve millî şair olmasında sizce etkisi nedir?
Cevap :
Mehmet Akif Ersoy’un kişilik özelliklerinin İstiklal marşı’nı yazmasında ve milli şair olmasında bence büyük katkısı vardır.
Şiirler insanların duygularını ifade eder Ve ancak millet ve vatan sevgisi çok büyük olan bir insan bu kadar milletine ve vatanına bağlı bir marşı yazabilir.
3. Ülkemize katkıda bulunan insanlar içinde en çok etkilendiğiniz kim oldu? Siz de büyüyünce hangi alanlarda ülkemize ve insanlığa katkıda bulunmak istersiniz? Neden?
Cevap :
Ülkemize katkıda bulunan insanlar içinde en çok etkilendiğim Aziz Sancar oldu. Ben büyüyünce onun gibi tıp alanında ülkeme ve insanlığa katkıda bulunmak istiyorum. Aziz Sancar yokluk ve imkansızlıklar içinde pes etmemiş, dilini bile bilmediği bir yere başarıya ulaşmıştır. Kendi imkanları ile yetinmemiş , çaba ile mücadele etmiştir. Bende onun gibi olmak isterim.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 177-178-179 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıBüyük Önder Atatürk Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 172, 173, 174, 175, 176
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları, öğrencilerin Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı ve eserlerini öğrenmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünite Büyük Önder Atatürk Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve Atatürk’ün ilke ve inkılaplarını günlük yaşamda anlamalarına yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 172, 173, 174, 175, 176 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Büyük Önder Atatürk Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176
Düşünelim : Tam İsabet
Soru : 3/… sınıfı Tam İsabet Listesi’ni sınıf arkadaşlarınızın kişisel özelliklerini düşünerek doldurunuz. Sınıftaki tüm arkadaşlarınızın isimlerini listedeki uygun kutucuklara yazınız.
Cevap :
Bu alanı kendi arkadaşlarınıza göre doldurmalısınız.
Kim arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır? Mehmet, Seda
Kim başkalarının görüşlerine değer verir? Kim kararlı ve azimlidir? Mahmud, Eren
Kim akıl yürütmeyi sever? Ahmet, Berk
Kimin ikna kabiliyeti yüksektir? Beren , Sevgi
Kim arkadaşlarına değer verir? Ceren, Filiz
Kim planlı ve programlı çalışır? Güneş, Işıl
Kim araştırma yapmayı sever? Alparslan, Sema
Soru : Arkadaşlarınız sahip oldukları bu özellikleri sizce nasıl kazanmışlardır?
Cevap :
Arkadaşlarım sahip oldukları bu özellikleri kendi doğuştan gelen yetenekleri, özellikleri ve aile , çevre desteği ve etkileri ile kazanmışlardır.
Soru : Sahip oldukları özellikler arkadaşlarınızın kişisel başarılarında sizce nasıl bir etkiye sahiptir?
Cevap :
Sahip oldukları özellikler arkadaşlarımızın kişisel başarılarında bence başarılı olmalarını ve özelliklerine göre meslek seçerlerse büyük başarı etkisine sahip olduğunu düşünüyorum.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
Keşfedelim : Aklımdaki Atatürk
Malzemeler: yapışkanlı kâğıt
• Tahtanın ortasına yaKim akıl
yürütmeyi sever?nda olduğu gibi Mustafa Kemal Atatürk yazınız.
• Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili aklınıza gelenleri yapışkanlı kâğıtlara yazınız.
• Yazdığınız kâğıtları tahtaya yapıştırınız.
• Tüm sınıf kâğıtlarını yapıştırınca kâğıtları okumaya başlayınız.
• Tahtada yazanlardan hangilerinin Mustafa Kemal Atatürk’ün kişisel özellikleri olduğunu tartışınız.
Cevap :
Vatansever olması
Millet sever olması
İdealistliği
Yaratıcı olması
Sabırlı olması
İleri görüşlü olması
Eğitime ve sanata değer vermesi
Yönetici olması
Disiplinli olması
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları
Uygulayalım
Soru : Atatürk’ün kişisel özelliklerini dikkate alarak kendi yaşantınızdan uygun örnekler veriniz.
Soru : Atatürk arkadaşları ile iş birliği içinde çalışırdı. Arkadaşlarım ile iş birliği içinde çalıştığım durumlara örnek olarak:
Cevap :
Arkadaşlarım bile içmediği için de çalıştığım durumları örnek örnek olarak sınıfça yaptığımız etkinlikler özel kutlamalar öğretmenimiz için yapmış olduğumuz sürprizleri örnek olarak gösterebilirim.
Soru : Atatürk başkalarının görüşlerine değer verirdi. Başkalarının görüşlerine değer verdiğim durumlara örnek olarak:
Cevap :
Başkalarının görüşlerine değer verdiğin durumlara örnek olarak arkadaşlarımın benim istediğimden başka oynamak istediği oyunlara ve benim düşündüğümden farklı düşündükleri görüşlere saygı duyduğum anları gösterebilirim.
Soru : Atatürk kararlı ve çalışkandı. Kararlı ve çalışkan olduğum durumlara örnek olarak:
Cevap :
Kararlı ve çalışkan olduğum durumlara örnek olarak zayıf alsam bile sınavlara ve derslere çalışmaktan vazgeçmediğimi örnek olarak gösterebilirim.
Soru : Atatürk vatanını ve milletini çok severdi. Benim ve ailemin vatan ve millet sevgimize örnek olarak:
Cevap :
Benim ve ailemin vatan ve millet sevgimizi örnek olarak askerlik görevimizi yerine getirmek, terörü lanetlemek asker ve polisimizin daima yanında olarak ülkemizin bütünlüğü için gerekirse canımızı vermeye hazır olduğumuzu gösterebilirim.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları
Değerlendirelim
Soru : Aşağıda boş bırakılan bölümleri, Atatürk’ün kişisel özelliğine uygun bir görselini ya da bir sözünü kullanarak tamamlayınız.
Cevap :
Akıl yürütme
Benim manevi mirasım ilim ve akıldır. Benden sonra, beni benimsemek isteyenler, bu temel mihver üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar.
İnandırıcılık
Çanakkele ‘ de düşmanların olduğu yerden geçemeyen askere örnek olmuş ve ”Düşman ölüm saçıyor, geçilmez !” diyenlere Oradan böyle geçilir!” demiş ve ileri fırlamıştır.
İnsan, vatan ve millet sevgisi
» Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
Bu memleket tarihte Türktü, halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
Ne mutlu Türk’üm diyene !
Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir.
Ben,Türk ufuklarından bir gün mutlaka bir güneş doğacağına, bunun hararet ve kuvvetinin bizi ısıtacağına, bundan bize bir güç çıkacağına o kadar emindim ki, bunu âdeta gözlerimle görüyordum.
Kendiniz için değil, bağlı bulunduğunuz ulus için elbirliği ile çalışınız. Çalışmaların en yükseği budur.
Bu memleketin sahibi ve toplumumuzun asil unsuru köylüdür.
Başkalarının görüşlerine değer verme
Mecliste herkesin fikirlerini dinlemiş ve farklı görüşleri de değerlendirmiştir.
Soru : Bir sonraki ders için sayfa 225’teki Ek 18’de bulunan kişilerin kişisel özelliklerini araştırınız. Bu kişiler dışında ülkemize katkısı bulunan bir kişiyi daha araştırıp resmini getiriniz.
Kısa Cevap :
Mehmet Akif Ersoy Kişisel Özellikleri
Yazı ve şiir yazma kabiliyeti
Merhametli olması
Sanatçı olması
Milletsever
Engin Arık Kişisel Özellikleri
Bilim insanı
Fizik uzmanı
Profösor
Mücadeleci
Mehmet Ali Kağıtçı Kişisel Özellikleri
Bilim adamı
Kararlılığı
Nuri Demirağ Kişisel Özellikleri
İlklere imza atması
Yenilikçi olması
Naim Süleymanoğlu Kişisel Özellikleri
Güçlü
Sporcu
Nene Hatun Kişisel Özellikleri
Dindar
Vatansever
Milletsever
Cesur
Vecihi Hürkuş Kişisel Özellikleri
Pilot
Başarılı
Kararlı
Dikkatli
Mucit
Zihni Derin Kişisel Özellikleri
Ziraatçı
Eğitimci
Jale İnan Kişisel Özellikleri
Arkeolog
Akademisyen
Aziz Sancar Kişisel Özellikleri
Doktor
Mücadeleci
Zeki
Cahit Arf Kişisel Özellikleri
Matematikçi
Akıllı
Zeki
Ülkemize katkıda bulunan bir başka isim ve özellikleri
Piri Reis
Kartograf
Denizci
Azimli
Cesur
Uzun Cevap :
Mehmet Akif Ersoy Kişisel Özellikleri
Şairliği ve yazarlığı
Veteriner
Öğretmen
Dindar
Siyasetçi
İslamı temsili
Engin Arık Kişisel Özellikleri
İleri görüşlü
Sabırlı
Çalışkan
Milletsever
Mehmet Ali Kağıtçı Kişisel Özellikleri
İcadı
Çabalama ve azim gücü
Karalılığı
Nuri Demirağ Kişisel Özellikleri
Hevesli
Azimli
Yeniliği seven
İleri görüşlü
Naim Süleymanoğlu Kişisel Özellikleri
Güçlü
Sporcu
Azimli
Kararlı
Nene Hatun Kişisel Özellikleri
Kahraman
Cesur
Yiğit
Güçlü
Akıllı
Vatansever ve milletsever
Dindar
Vecihi Hürkuş Kişisel Özellikleri
Mucit
Akıllı
Sabırlı
Başarılı
Zihni Derin Kişisel Özellikleri
Çalışkan
Milletsever
Yenilikçi
Zeki
Jale İnan Kişisel Özellikleri
Tarihsever
Milletsever
Çalışkan
Zeki
Aziz Sancar Kişisel Özellikleri
Zeki
Akıllı
Sabırlı
Çalışkan
Azimli
Cahit Arf Kişisel Özellikleri
Matematikçi
Çalışkan
Dikkatli
Başarılı
Ülkemize katkıda bulunan bir başka isim ve özellikleri
Mimar Sinan
Mimar
Sanatçı
Becerikli
Usta
Akıllı
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıFarklı Kültürler Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 168, 169, 170, 171
3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 168-169-170-171. Sayfa Cevapları, öğrencilerin farklı kültürleri tanımaları ve hoşgörü bilinci kazanmaları açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 168-169-170-171 MEB Yayınları”
Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 5. Ünite Farklı Kültürler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine ve günlük yaşamda farklı kültürlere saygı göstermelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 168, 169, 170, 171 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Farklı Kültürler Metni”
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 168-169-170-171
Düşünelim : Bir Başka Ormanda Kış Uykusu
Kış yavaş yavaş yaklaşmış, havalar iyice soğumuş. Tilki, kış uykusuna yatacak güzel bir köşe arıyormuş. Sonunda ağaçların, yaprakların, mantarların arasında rahat bir köşe bulmuş kendisine. Bir güzel yerleşmiş. Gözlerini tam kapatacağı anda bir hışırtı sesi duymuş. Etrafına bakınmış. Az ileride, kurumuş otların arasında dikenler kestirmiş gözüne. Kurnazca yaklaşmış ki bir de ne görsün! Bir kirpi ailesi sokulmuş yaprakların arasına, yüzlerinden düşen bin parça… “Neden bu kadar üzgünsünüz kirpi ailesi?” diye sormuş tilki. Onların bu hâline çok üzülmüş belli ki… Baba kirpi anlatmış: “Biz buraya başka bir ormandan göç ettik. Ağaçlar, toprak, yapraklar… Hepsi bize öyle yabancı ki… Üstelik hiç dostumuz da yok.” Bunun üzerine tilkinin aklına bir fikir gelmiş: … Tilki sözlerini bitirdiğinde nihayet kirpilerin yüzü gülmüş. Artık hepsi tatlı tatlı, mışıl mışıl bir uykuya dalmış.
Soru : Tilki, kirpi ailesine ne söylemiş olabilir?
Cevap :
Tilki, gelip ailesine onları ormanda bulunan diğer küplerle tanıştıracağını söylemiş olabilir.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
Keşfedelim
• Öğretmeninizin rehberliğinde iki kişilik gruplar oluşturunuz.
• Oyun için arkadaşınızla birlikte birer sesli harf seçiniz.
• Birbirinize sevdiğiniz oyunu, sevdiğiniz yemeği, yapmaktan hoşlandığınız etkinlikleri birkaç cümle ile sırayla anlatınız.
• Anlatırken kullandığınız bütün kelimeleri seçtiğiniz sesli harf ile söyleyiniz.
Örneğin “e” harfini seçtiyseniz: Kerebe eynemeye çek severem. (Körebe oynamayı çok severim.) En sevdeğem yemek sele kefteder. (En sevdiğim yemek sulu köftedir.) Veleybel eynemekten heşlenerem. (Voleybol oynamaktan hoşlanırım.)
Arkadaşımıza kendimi rahatça anlatamadım. Çünkü cümleleri ve kelimeleri farklı kullandığım için kafamız karıştı ve anlamakta zorlandık.
2. Arkadaşınız konuşurken onu rahatça anlayabildiniz mi? Neden?
Cevap :
Arkadaşım konuşurken onu rahatça anlayamadım. Çünkü kullanmış olduğu kelimelerin bir çoğunu anlamadım ve bazılarını yanlış anladığımı düşünerek çok zorlandım.
3. Arkadaşınızla iletişim kurarken neler hissettiniz?
Cevap :
Arkadaşımla iletişim kurarken birbirimizi tam olarak anlayamadığımızı düşündüm , kendimi gergin ve kötü hissettim.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
Uygulayalım
1. Aşağıdaki soruları verilen örneklerdeki gibi cevaplayınız.
İnsanlar her zaman kendi doğmuş oldukları ülkede yaşamazlar.
Daha iyi bir maaş alabilmek veya bulundukları yerde yeterli iş imkanları olmaması sebebiyle farklı ülkelere göç edebilirler.
Ülkeler kendilerinde yeterince işçi ve genç nüfus bulunmaması durumunda daha iyi maaş ve imkan vererek diğer ülkelerden göç almaya çalışırlar.
İmkanların daha iyi olması durumunda insanlar bu imkanları değerlendirir ve göç edebilirler.
Ayrıca ülkede bulunan iç karışıklık ve savaşlar nedeniyle de insanlar kendilerini ve ailelerinin güven içerisinde yaşayabilmeleri için göç edebilirler.
Savaş mağduru olan bu insanlar haklarını tekrar kavuşabilmek ve güvenli bir ortamda olabilmek için ülkelerini bırakmak zorunda kalırlar.
Daha iyi bir eğitim alacağını düşünmek sebebiyle de eğitim almak için farklı bir ülkeye göç edilebilir.
Ülkeden ülkeye göç etmenin bir başka sebebi de evliliktir.
İnsanlar daha önceden oraya yerleşmiş Kendi ülkelerinden olan biriyle veya başka ülkeden olan biriyle evlenerek ülkelerini değiştirip orada yaşamaya başlayabilirler.
Göç edenler kendilerini farklı ve dışlanmış hissedebilir , insanlar bu dışlanmışlığı açık olarak hissettirerek onlara sözel veya fiziksel olarak dışlama hareketlerinde bulunabilirler.
Bilmedikleri bir dil ve yasalar sebebiyle istemeden kuralları çiğneyebilir veya insanların diline öğrenmekte zorluk çekerek alışana kadar sıkıntı yaşayabilirler.
Bunların hepsi insanlara yalnız ve dışlanmış hissettirebilir.
Ayrıca ne yazık ki medeniyetin bu kadar gelişmiş olmasına rağmen bütün dünyada dışlamalar ve etnik eden sebebiyle insanlar birbirine kötü davranmakta ve ne yazık ki kötü hareketler sergileyebilmektedirler.
İnsanlığın ve teknolojinin gelişmiş olduğu bu çağda bu yakışıksız davranışlardan artık vazgeçilmelidir.
2. Ülkemize göç etmiş kişilere yaşadıkları sorunlar karşısında nasıl yardımcı olabileceğinizi yazınız.
Ülkemize göç etmiş kişilere yaşadıkları sorunlar karşısında elimizden geldiği kadar yardımcı olabilir ve onlara duygusal olarak yakın bulunabiliriz.
Kendilerini hissetmiş oldukları yalnızlık hissine karşı onlara yardım edebilir onlara yakın olduğumuzu hissettirerek duygusal destek olabiliriz.
Büyükler onlara iş imkanı verebilir ve böylelikle hayata alışmaları ve hayata katkıda bulunmaları sağlanabilir.
Değerlendirelim
• Öğretmeninizin rehberliğinde dört grup oluşturunuz.
• Ülkemize göç etmiş farklı kültürlerdeki insanların sorunlarına yönelik bir sosyal sorumluluk projesini grup olarak planlayınız.
• Sayfa 215’teki Ek 11’i kullanarak grubunuz ile projenizi hazırlayınız. Projenizi sınıf arkadaşlarınıza grupça tanıtınız.
• Anlatılan projelerin faydaları ve uygulanabilirliği hakkında sınıf tartışması yapınız.
• En faydalı ve uygulanabilir olan projeyi seçmek için sınıfça oylama yapınız. Seçilen projeyi planı doğrultusunda hep birlikte uygulayınız.
Cevap :
Projenin Adı: Dilimizi Öğren
Hedefi: Göç edenlerin Türkçe öğrenmesi ve dilimizi en iyi şekilde konuşabilmeleri
Projenin Hedef Kitlesi: Göç eden çocuk, erkek ve kadınlar
Amacı: Göç eden insanlara dilimiz öğreterek daha çabuk alışmalarını sağlamak.
Başlangıç ve Bitiş Tarihi: Eğitim veren kişiler tarafından belirlenecektir.
Kullanılacak Araç Gereçler: Sınıf ortamı , kalem, kağıt, yazı tahtası
Ortam: Sınıf gibi öğretim için ayrılmış bir alan
Proje Aşamaları: Kayıt, eğitim ve mezuniyet
Projenin Beklenen Sonuçları: Daha çabuk Türkçe öğrenimi ile eğitimin okullarda aksamaması ve insanların daha kolay anlaşabilmeleri
Değerlendirme: Bu gibi çalışmalar olsa da gönüllü çalışmalarımızla daha da hızlanabilir ve bizlerin de desteği ile kaynaşma ortamı kurulabilir.
Soru : Bir sonraki ders için birkaç tane yapışkanlı kâğıt ve Atatürk’ün kişisel özelliklerini anlatan sözlerini ya da görsellerini getiriniz.
Cevap :
Atatürk’ün kişisel özelliklerini anlatan sözleri
Milletseverlik Özelliği
Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
Kendiniz için değil, bağlı bulunduğunuz ulus için elbirliği ile çalışınız. Çalışmaların en yükseği budur.
Ne mutlu Türk’üm diyene !
Bu memleketin sahibi ve toplumumuzun asil unsuru köylüdür.
Çocuk sevgisi Özelliği
Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.
Türk milletinin geleceği, bugünkü çocuklarının doğru görüşü ve yorulmak bilmeyen çalışma azmi ile büyük ve parlak olacaktır.”
Mantıklı Olması
Bizim akıl, mantık, zekâ ile hareket etmek şiârımızdır. Bütün hayatımızı dolduran vak’alar bu hakîkatin delilidirler. Memleket ve millet işlerinde şahıslarla, fiilleriyle, fikirleriyle muzır olmak vaziyetine düşenlere karşı zaman zaman mütecellit olduğumuz vâkîdir.
Eğitimciliği
Eğitim, kültür ve bilgi aydınlığa açılan en geniş penceredir.
Eğitimdir ki bir milleti; ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
En büyük savaş cahilliğe karşı yapılan savaştır.
Ümitsizliğe Ver Vermemesi
Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim.
Sanatseverliği
Ne münasebet! Olur mu öyle şey?! Sanatçı el öpmez! Bilakis, sanatçının eli öpülür!
Sanatkâr, toplumda uzun çaba ve çalışmalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır.
Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
Uygarlık doruğunun merdiveni sanattır.
Yüksek bir insan topluluğu olan Türk Milleti’nin tarihî bir özelliği de, güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 168-169-170-171 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.