3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34, 35, 36, 37 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37


Ali sabah neşeyle uyandı. Güneş henüz doğmuştu. “Acaba saat kaç?” diye düşündü. Fakat o da ne? Saatin içinde rakamlar yoktu. Ali şaşkınlıkla yatağından kalktı. Başucundaki öykü kitabına gözü takıldı. Ne kapağında ne de sayfalarında bir şey yazıyordu. Sanki yazılar kuş olup uçmuştu! Odasından telaşla çıktı. Salondaki takvime baktı, tarih yoktu. Dergileri karıştırdı. Okuyacak hiçbir şey bulamadı. Sokak kapısını açıp dışarıyı inceledi. Sokakta ne bir tabela, ne bir trafik işareti… Sanki tüm yazılar, rakamlar ortadan kaybolmuştu!


Soru : Peki, şimdi ne yapacaktı?


Cevap : Ali, eve gidip ailesiyle beraber bu durumun neden olduğunu anlamaya çalışacaklardır. Trafik işaretleri olmadığı için sokaklar çok tehlikelidir. Bu yüzden okula gitmekte bile zorlanacaktır.


• Ali sizce ne yapmıştır? Neden?


Cevap : Ali, eve gidip ailesiyle beraber bu durumun neden olduğunu anlamaya çalışacaklardır. Trafik işaretleri olmadığı için sokaklar çok tehlikelidir. Bu yüzden okula gitmekte bile zorlanacaktır.


• Okuma yazma bilmediğiniz, sayıları tanımadığınız bir hayat sizce nasıl olurdu? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Okuma yazma bilmediğiniz, sayıları tanımadığınız bir hayat sizce nasıl olurdu? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okuma yazma ve sayıları bilmediğim zaman hayat benim için çok zor olacaktı. Markete gidip bir şey almak istediğim zaman ürünlerin etiketini okuyamadığım için insanlardan yardım almak zorunda kalacaktım.

Sayıları bilmediğim için markette alacağım ürünlerin ne kadar tutacağını ne kadar para vereceğimi bilmiyor olacaktım. Sokakta trafik levhaların işaretini bilmeyecektim ve bir trafik kazası bile başıma gelebilirdi.

Acil bir durum olduğu zaman mesela birisi hastalandığında, yangın çıktığında acil durum numaralarını arayamayacaktım çünkü okuma yazma ve sayıları bilmiyorum olacaktım.


Keşfedelim : Sıra Sende


• Sınıfça oynayacağınız oyun için bir arkadaşınızdan atık bir kâğıdı buruşturarak top hâline getirmesini isteyiniz.
• Topu bir arkadaşınızın ismini söyleyerek havaya atınız.
• Top size geldiğinde okullarda yapılan veya yapılabilecek bir etkinlik söyleyiniz.
• Söylenen etkinlikleri tahtaya yazınız. Daha önce söylenmiş etkinlikleri söylememeye dikkat ediniz.
• Her öğrenci bir etkinlik söylediğinde oyunu bitiriniz. Oyun bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bu etkinliklerin size kazandırdıkları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : bu etkinliğin bana kazandırdıkları okulumuzda yapılacak ve yapılmasını istediğimiz etkinliklere öğrenmem oldu.


2. Bu etkinliklerin topluma olan katkıları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Bu etkinlikler kutladığı günün anlam ve önemini çocuklar tarafından öğrenilmesini sağlar ve çocuklara milli duygu aşılar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Sayfa 205’teki Ek 1‘de bulunan planı kullanarak eğitsel, sosyal veya kültürel bir etkinliği grubunuzla birlikte yazınız.
• Grup olarak etkinliğinizi sınıf arkadaşlarınıza anlatınız.
• En iyi olan etkinliği seçmek için sınıf arkadaşlarınızla oylama yapınız.
• Oylama sonucu seçilen etkinliği sınıfça uygulayınız. Ardından aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Seçtiğiniz etkinlik eğitsel, sosyal veya kültürel alanlardan hangisine aittir?


Cevap : Seçtiğim etkinlik voleybol turnuvasıdır. Seçtiğim etkinlik sosyal alana aittir.


2. Sizce neden bu etkinlik seçildi?


Cevap : Bence bu etkinliğin seçilmesinin sebebi hepimizin spor yapmayı sevmesidir.


3. Bu etkinliğin size ve topluma katkıları nelerdir?


Cevap : Bu etkinlik bize enerji kazandıracak, eğlenmemizi sağlayacak, grup çalışmasının güçlendirecektir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


• Okul müdürünüzü sınıfınıza davet ediniz. Okulunuzda yapılan veya yapılacak eğitsel, sosyal ve kültürel etkinlikleri öğrenerek takvim üzerine yazınız. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

Eylül = Eylül ayında satranç turnuvaları düzenlenecektir.

Mayıs = Mayıs ayında kendi yaptığınız robotları getireceksiniz ve bu robotlar qrasından en iyisi seçilecek.

Ekim = Ekim ayında bir konu belirlenecek. Bu konu hakkında en güzel resmi yapan kişi seçilecek.

Haziran = Haziran ayında voleybol turnuvası yapılacak.

Kasım = Kasım ayında her sınıf bir dans belirleyecek ve bu dansı yapacak.

Şubat = Şubat ayında bir konu belirlen ecek bu konu hakkında en etkili şiiri yazan kişi kazanacak.

Aralık = Aralık ayında çaldığınız enstrümanları getirerek okulumuzda sergileyeceksiniz.

Mart = Mart ayında Masa Tenisi turnuvası yapılacak.

Ocak = Ocak ayında herkes bir hikaye yazacak en güzel hikayeyi yazan birinci seçilecek.

Nisan = Nisan ayında futbol turnuvası yapılacak.


1. Bu etkinliklerin bireylere katkıları nelerdir?


Cevap : Bu etkinliklerin bireye katkıları sosyal, kültürel, sanatsal, bilimsel, sportif alanda gelişmesidir.


2. Bu etkinliklerin topluma katkıları nelerdir?


Cevap : Bu etkinlikler geleceğin büyüğü olan çocukların daha bilgili daha sosyal olmasını sağlayacaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33


Ayşe Hanım veli toplantısı için okula geldi. Toplantının yapılacağı 3/E sınıfının yerini bilmiyordu. O nedenle kapıdaki görevliden 3/E sınıfının yerini tarif etmesini istedi. Görevli, sınıfın yerini sözlü olarak tarif etti. Ancak Ayşe Hanım sınıfın yerini bu tarife göre bulamadı.

Soru : • Görevli, sınıfın yerini sözlü anlatım dışında başka nasıl tarif edebilir?


Cevap : görevli sınıfın bulunduğu koridoru krokisini çizerek tarih edebilirdi. Bu krokiyi Ayşe hanıma verirdi. Ayşe hanım da sınıfın yerine kolaylıkla bulabilirdi.


Keşfedelim : Nasıl Görünüyor?


• Aşağıda verilen örneği inceleyiniz.
• Silgi, kalemtıraş, kalem kutusu vb. eşyaları masanızın üzerine koyunuz.
• Masaya koyduğunuz eşyaların yandan ve üstten görünüşünü örnekteki gibi çiziniz.


Cevap : Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Ece teneffüste sınıfından çıkarak önce öğretmenler odasına sonra tuvalete gitti. Ardından 3/A sınıfındaki arkadaşından kitabını alıp kütüphanede okumaya başladı.

Soru : • Yukarıdaki açıklamaya göre Ece’nin izlediği yolu çizip yönergede boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

3 kare batı yönüne ilerledi. Öğretmenler odasına geldi.
6 kare güney, batı  yönüne ile

⁹rledi. Tuvalete geldi.
3 kare güney yönüne ilerledi. 3/A sınıfına geldi.
1 kare doğu yönüne ilerledi. Kütüphaneye ulaştı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. Aşağıdaki alana sınıfınızın krokisini çiziniz. Sıranızın bulunduğu alanı mavi ile boyayınız. 


Cevap :

Bu etkinliği siz sınıfınıza göre yapmanız gerekmektedir.


2. Aşağıdaki alana okulunuzun krokisini çiziniz. Sınıfınızın bulunduğu alanı yeşil ile boyayınız.


Cevap :

Bu etkinliği siz okulunuza göre yapmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri konuları pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26, 27, 28, 29 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29


Soru : Okul bahçesinde veya parkta arkadaşlarınızla oynadığınız oyunları düşününüz.


• Oyunlar sırasında arkadaşlarınızın hangi davranışlarını beğenmiştiniz? Neden?


Cevap : Oyunlar sırasında iyi takım olan, oyununun kurallarına uyan, eğlenceli davranışları beğenmiştim.


• Arkadaşlarınızın hangi davranışları hoşunuza gitmemişti? Neden?


Cevap : Arkadaşlarımın oyuna kurallarına uymayan, kendi kafasına göre davranan, takım ruhuna sahip olmayanların davranışlarını beğenmedim.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Sayfa 219’daki Ek 15’te bulunan parçaları noktalı yerlerden kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıt parçasında yazan tutum ve davranışları sergileyen biri ile dost olup olmayacağınızı grup arkadaşlarınızla tartışınız.
• “Bu tutum ve davranışı sergileyen biri ile dost olabiliriz.” dediğiniz kâğıt parçalarını ayırınız. Her birinin altına renkli kartonlardan dikdörtgen keserek yapıştırınız.
• Hazırladığınız renkli dikdörtgen kartonları birbirine yapıştırınız ve dostluk kolyenizi oluşturunuz. Grubunuzdan bir sözcü seçerek dostluk kolyenizi sınıfta sunmasını isteyiniz.
• Tüm grupların kolyelerini inceleyiniz. Kolyeler arasındaki farkları sınıfça tartıştıktan sonra kolyelerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta gruplar halinde yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.


Teneffüs vakti sınıfta kalan bir grup arkadaş oyun oynarken “küttt” diye bir ses duyulur.

Arda: Eyvah! Küre yere düştü, kırıldı.
Füsun: Ben “Sınıfta oynamayalım.” demiştim. Ne yapacağız şimdi?
Orkun: Hemen kaçalım, zaten teneffüsteyiz! Kimse görmedi.
Füsun: Olmaz Orkun. İstemeden oldu. Gidip öğretmenimize anlatalım ve özür dileyelim.
Emel: Beni ilgilendirmez. Topa Arda vurdu!
Arda: Haksızlık ediyorsun ama… Biz beraber oynamıyor muyduk?
Füsun: Daha duyarlı olmanı beklerdim Emel.


1. Arda’nın yerinde olsanız ne hissederdiniz?


Cevap : Arda’nın yerinde olsam üzgün hissederdim çünkü topa vururken küre kırıldı. Emel’in beni desteklememesi de beni üzerdi çünkü hep beraber oyun oynuyorduk sadece ben eğlenmiyordum ki.


2. Hangi çocuğun davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir? Neden?


Cevap : Füsun’un davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir çünkü hem beraber oynadıkları için sorumluluğu üstleniyor.


3. Bu metindeki olay sizce nasıl çözülmüştür?


Cevap : Bence metindeki olay hep beraber öğretmenin yanına gidip küreği kırdıkları için özür dilemişlerdir. Bir daha sınıfta oyun oynamayacaklarına dair söz vermişlerdir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıdaki davranışların arkadaşlık ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ilgili kutuyu boyayarak belirtiniz. Olumsuz davranışların yanına bu davranışların olumlu olması için öneriler yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlaması ve eksiklerini fark etmesi için oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25


Soru : Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.


Kısa Cevap : “Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlerden bir gün çok güzel bir ormanda bir sürü ağaçlar ve tertemiz sular varmış. Bu harika ormanın tam tersi olan zalim bir aslan yaşarmış. Bu Zalim aslan ormanın kralıymış. Ormanda yaşayan herkese kötü davranırmış. Ormanda yaşayan hayvanlar bu zalim aslandan çok korkarlarmış.

Bir gün bütün hayvanlar toplanmış ve aslandan kurtulmak istediklerine kararlaştırmışlar. Aslanın yanına giderek “Efendimiz sen bizim kralımızsın. Bu koskocaman ormanın hükümdarısın. Sen her gün bir hayvanın peşinden koşturma. Biz her gün bu verdiğin orman için içimizden birini sana kurban etmek istiyoruz.” demişler. Aslan bu fikri hemen kabul etmiş. Her gün bir hayvan getirilip kurban ediliyormuş. Sıra tavşana gelmiş. Tavşanın bir planı varmış. Yemek vaktinden çok geç olunca aslanın karşısına çıkmış. Aslan sinirli bir şekilde “Nereden geliyorsun? Bu zamana kadar neredeydin?” tavşan hemen cevap vermiş “Efendimiz, ben küçük ve zayıfım.

Tek başıma size layık değilim. Bu yüzden bir tavşan daha benimle gelmişti ama yoldan gelirken karşımıza bir aslan çıktı ve diğer tavşanı yakaladı. Ben aslana bu ormanın bir kralı var dedim ama yolumuzu kesen Aslan, bu ormanın kralı benim istediğimi yaparım istediğim hayvanın yerim istediğim gibi de davranırım dedi. Bu yüzden geç kaldım.” dedi tavsan. Aslan bu duruma çok sinirlendi. “Bu kendini bilmez de kimmiş? hemen göster onu!” dedi.

Tavşan “Baş üstüne efendim.” dedi ve yola koyuldular. Tavşan aslanı derin bir koyunun başına getirdi. “İşte o kendini bilmez burada efendim.” dedi. Aslan suyun gölgesinde kendisini ve tavşanın gölgesini görünce hemen suya daldı ve oracıkta boğuldu. Böylelikle ormandakiler Zalim aslandan kurtuldular.


• Anlatırken ne hissettiniz?


Cevap : Anlatırken biraz heyecanlandım hikayenin sonlarına göre heyecanım azaldı.


• Dinlerken ne hissettiniz?


Cevap : Arkadaşlarımın hikayelerini ve fıkralarını dinlerken çok eğlendim. Hepsi birbirinden güzel hikayeler ve fıkralardı.


Keşfedelim : Galeri Yürüyüşü


1. Adım
• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki sorulardan birini grup olarak seçiniz. Her grubun ayrı bir soru seçmesine dikkat ediniz.
• Seçtiğiniz soruyu grup arkadaşlarınızla tartıştıktan sonra ortak cevabınızı kartonun en üstüne yazınız. Dilerseniz cevabınızın yanına resim de yapabilirsiniz.
• Hazır olan kartonları sınıfın farklı duvarlarına asarak galerinizi hazırlayınız.
Çalışmalarınızı görmek için galeri yürüyüşüne başlayınız.
2. Adım
• Grubunuzla birlikte diğer grupların hazırladığı çalışmaları inceleyiniz.
• Ziyaret ettiğiniz grubun sorusuna sizin grubun vereceği cevabı tartışınız.
• Kendi cevabınızı diğer grubun cevabının altına yazınız.
• Tüm grupların çalışmalarını ziyaret edip kendi cevaplarınızı yazdıktan sonra galeri yürüyüşünü bitiriniz.


1. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?


Kısa Cevap “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana nazik davranması, yardıma ihtiyacım olduğu zaman yardım etmesi, benimle empati kurması, bana anlayış göstermesi, bir şeyi başardığım zaman tebrik etmesi, başarısız olduğum zaman moralimi düzeltmesi, bana yalan söylememesi gibi davranışlara beni mutlu eder.


2. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana kaba davranmaları, kötü söz söylemeleri, bana yalan söylemeleri, sırrımı bir başkalarına söylemeleri, yardıma ihtiyacım olduğu zaman, bana yardım etmemeleri, bana anlayış göstermemeleri, beni kıskanmaları gibi davranışlar beni üzer.


3. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın bana kötü söz söylemeleri, kaba davranışta bulunmaları, yalan söylemeleri, kitap okumak istediğin zaman ya da ders çalışırken bilerek ses çıkartmaları, beni dışlamaları rahatsız eder.


4. Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımın sınıf içinde koşturmaları, bağırarak konuşmaları, dersteyken söz almadan konuşmaları, dersle alakası olmayan sorular sormaları, derste birbirleri aralarında konuşmaları, dikkatimi dağıtan davranışlardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : • Görselleri inceleyiniz.
• Olumlu davranışların olduğu görsellerin kutucuğunu istediğiniz renge boyayınız.
• 5. kutuya olumlu bir davranış, 6. kutuya olumsuz bir davranış yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

1. Yukarıdaki olumlu davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumlu davranışlar bana yapılsaydı olumlu yönde etkilenirdim ve çok mutlu olurdum karşıdaki kişiye teşekkür ederdim.


2. Yukarıdaki olumsuz davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumsuz davranışlar bana yapılsaydı çok mutsuz olurdum ve sinirlenirdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Mert, sıra arkadaşı Ayşe’nin silgisini ödünç almıştır. Kullandıktan sonra silgiyi yanlışlıkla kendi çantasına koymuştur. Ayşe bunu görmüş ancak tam söyleyeceği sırada Mert teneffüse çıkmıştır. Silgi Ayşe’ye hemen lazım olmuştur.


1. Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa Mert’in özel alanına girmiş olur. Mert’in çantasında ona özel eşyaları olabilir. Çantasını karıştırmak doğru bir davranış değil.


2. Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa Mert çok üzülür. Mert silgiyi bilmeyerek almış olabilir.


3. Ayşe, Can’ın söylediği gibi silgisini vermeseydi sizce ne olurdu? Neden?


Cevap : Ayşe Can’ın söylediği gibi yapmış olsaydı iyi bir arkadaş olmazdı. İyi arkadaşlar birbirlerine zor zamanlarında yardım ederler.


4. Ayşe, Canan’ın önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Ayşe Canan’ın önlerine yaparsa hem Mert’i üzmemiş olur ve hem silgisini geri almış olur.


5. Böyle bir durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız? Neden?


Cevap : Böyle bir durumla karşılaşsaydım Canan’ın önerisini yapardım çünkü arkadaşımın kalbini kırmak istemem.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha iyi anlamaları ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara kolayca ulaşmasını sağlar ve öğrenme sürecini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18, 19, 20, 21 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve derslerin daha verimli hâle gelmesini sağlar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21


Soru : Arkadaşlarınızla selamlaşırken yukarıdaki yüz ifadelerinden hangisini tercih edersiniz? Neden?


Cevap :  2. resimdeki ifadeyi tercih ederim çünkü arkadaşım benle selamlaşıyorum. Arkadaşlarımla selamlaşırken mutlu olmayı tercih ederim.


Soru : Tercih ettiğiniz yüz ifadesine karşı arkadaşlarınızın tepkisi sizce nasıl olur?


Cevap : Tercih ettiğimiz ifadesine karşı arkadaşlarımın tepkisi aynı benimki gibi olur onlar da çok mutlu olurlar.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 5 grup oluşturunuz.
• Her gruptan bir arkadaşınızı sayışma yaparak seçiniz.
• Aşağıdaki senaryolardan birini grup olarak seçiniz.

1. Gruptakiler kitap okurken seçtiğiniz kişi onları rahatsız edecek şekilde davranır.
2. Gruptakiler sohbet ederken seçtiğiniz kişi konuşanlar ile göz teması kurmaz.
3. Gruptakiler teneffüste oynarken seçtiğiniz kişi koşturarak onları rahatsız eder.
4. Gruptakiler sırada birbirlerinin önüne geçerken seçtiğiniz kişi onları nazikçe uyarır.
5. Gruptakiler bir konuda anlaşmazlık yaşayınca seçtiğiniz kişi onların aralarında anlaşmalarını sağlar.

• Senaryonuzu grubunuzla beraber canlandırınız.
• Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra etkinlik sırasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra 1. gruptaki arkadaşlarım kitap okurken çok rahatsız oldular ve mutsuz hissettiler.

2. gruptaki arkadaşlarım ise göz teması kurmadıkları için kendilerini dinlemediklerini zannettiler ve karşıdaki kişiyle konuşmayı kestiler.

3. gruptaki arkadaşlarım ise istediklerin gibi oyun oynayamadı ve oyunları bozuldu. Bu nedenle çok mutsuz oldular.

4. gruptaki arkadaşlarım ise önüne geçen kişileri uyarmıştır ve mutlu hissetmiştir.

5. grupta ise anlaşmazlık yaşayan arkadaşlarım birbiriyle anlaştıkları için mutlu olmuşlardır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri tabloda istenen durumlara göre örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

Bu kısmı kendi duygularınıza göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Bulmacada olumlu ve olumsuz bazı tutum ve davranış ifadeleri gizlenmiştir. Bu ifadeleri yukarıdan aşağıya ya da soldan sağa olacak şekilde bulunuz. Baş harfine ve harf sayısına göre uygun alana yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruları yazdığınız tutum ve davranışların numaralarını kullanarak cevaplayınız.


1. Bu ifadelerden hangileri olumludur?


Cevap : 5, 6, 7, 8, 9, 10


Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Kısa Cevap : “Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Olumlu tutum ve davranışlar arkadaşlık ilişkilerimizi iyi yönde etkiler. Karşındaki kişiye iyi davrandığım için o da bana iyi davranır. Böylelikle olumlu düzenli bir arkadaşlık yaşarız birbirimizin kalbini kırmaz ve çok eğleniriz.


2. Bu ifadelerden hangileri olumsuzdur?


Cevap : 1, 2, 3, 4


Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Kısa Cevap : “Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Olumsuz tutum ve davranışlar arkadaşlarımızı ve bizi o kötü yönde etkiler. Arkadaşlarımızın kalbini kırarız ve onları kendimizden uzaklaştırırız. Artık bizle oyun oynamak istemezler. Konuşmak istemezler ama olumlu davranışlar sergileseydik arkadaşlarımız bizimle hala arkadaş olmak isterdi.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlaması ve eksiklerini görmesi açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve derslerdeki başarılarını artırır. Öğrenciler, bu kaynaklarla hem soruları adım adım çözmeyi öğrenir hem de bilgilerini pekiştirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde ünite boyunca öğrendikleri bilgileri değerlendirebilirler. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13, 14, 15, 16, 17 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17


• Tüm çocuklar aynı resme bakmaktadır ancak çocukların yaptığı resimler birbirinden farklıdır. Bu farklılığın nedeni sizce nedir?


Cevap : 1. ve 2. çocuk aynı resme bakıyor ama baktıkları yönler farklı yönler farklı olduğu için resmi farklı görüyorlar. Bu nedenl3 tuvale farklı uyguluyorlardır. 3. çocuk ise ne çizeceğini hala düşünüyordur. 4. çocuk ise resimde yetenekli olmayan bir çocuktur. Tuvalde resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiştir.


• Resim yapan çocuklar sizce aynı duyguları mı hissediyor? Neden?


Cevap :

Bence her çocuk aynı duyguları hissetmiyor. 1. ve 2. çocuk resmi odaklanmış ve mutlu gözüküyor. 3. çocuk ise biraz düşünüyor sanırım neyi çizeceğinden tam emin değil. 4. çocuk ise resmi istediği gibi yapamadığı için sinirlenmiş.


Haydi Dene! 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 6 grup oluşturunuz.
• Bir A4 kâğıdı hazırlayınız. Hazırladığınız kâğıda her biriniz 3 nesne ismi yazınız. (Örneğin ağaç, masa, kalem vb.) Kâğıtlarınızı en yakınınızdaki grupla değiştiriniz.
• Size gelen kâğıtta yazan nesneleri resimle (konuşmadan), başka sözcüklerle (nesnenin adını söylemeden) ve beden diliniz ile (konuşmadan) grup arkadaşlarınıza anlatmaya çalışınız.
• Her nesneyi anlatmak için sürenizin bir dakika olduğunu unutmayınız. Gruptaki herkes nesnelerini anlatana kadar oyuna devam ediniz.
• Oyunu bitirdikten sonra aşağıdaki formu işaretleyerek doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruların cevaplarını sınıfta tartışınız. 


1. Formda işaretlediğiniz cevaplar birbirinden farklı mıdır? Neden? 


Cevap : Evet, formda işaretlediğim cevaplar birbirinden farklıdır. Farklı olmasının sebebi herkesin farklı özellikte olması her insanın bir özelliği daha iyi olabiliyor.


2. Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? 


Kısa Cevap : “Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Zorlandığım yöntemlerde kendimi geliştirmek için evde kendi kendime prova yapabilirim. Bu provalarda sanki karşımda birisi varmış gibi zorlandığım yöntemle bir şeyler anlatabilirim.

Böylelikle zorlandığım yöntemler artık çok kolay bir hale gelecektir ve bunu günlük hayatımda yavaş yavaş uygulayabilir. Artık zorlandığım bir yöntem olmayacak kolaylıkla ve severek yapacağım bir yöntem olacaktır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Sercan’ın Dünyası

Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı çok severim. Arkadaşlarımla vakit geçirmeye de bayılırım. Ah, ismimi söylemeyi unuttum! Benim adım Sercan. Bir yerde ben varsam hareket ve neşe de vardır. Bir dakika, zil sesi mi o? Eyvah, ders zamanı! İşte şimdi benim için macera başlıyor.

“Yeni şeyler öğrenmek senin için de heyecan verici olmalı.” diyorsunuz değil mi? Aslında çok hızlı öğrenirim ancak biraz sabırsızım. Sırada oturup beklemek, söz alarak konuşmak beni zorlar. Öğretmenim de sık sık beni uyarmak zorunda kalır. Bazen de görevlerimi unuturum. Geçenlerde bilim şenliği için hazırladığım deney planını evde unuttum. Bir bilseniz, nasıl üzüldüm!

Sonunda öğretmenimden yardım istemeye karar verdim. Sınıf ve rehber öğretmenimle birlikte haftalık plan hazırladık. Her hafta bu planı gözden geçirmeye karar verdik.


1. Sercan’ın güçlü yönleri nelerdir? 


Cevap : Sercan’ın güçlü yönleri; bisiklet sürmek, basketbol oynamak, futbol oynamak ve gittiği yerlere hareket ve neşe götürmektir.


2. Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri nelerdir?


Cevap : Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri; sabırlı olmaktır ve bir şeyleri unutmayı bırakmalıdır.


3. Güçlendirmesi gereken yönleri için Sercan kimlerden yardım almıştır?


Cevap : Sercan güçlendirmesi gereken yönleri için sınıf ve rehber öğretmeninden yardım almıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Boş bırakılan yerlere güçlü yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Sabırlı bir insanım.
  • Arkadaşlarım ile çok iyi anlaşırım.
  • Sorumluluklarımı yerine getiririm.
  • Dürüst bir insanım.
  • Çalışkan bir insanım.
  • Bir toplumda lider olmayı kolaylıkla başarabilirim.

2. Boş bırakılan yerlere güçlendirilmesi gereken yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Açık sözlüyüm.
  • Bazen çok duygusal olabiliyorum
  • Yaratıcı değilim.
  • Pratik değilim.

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. Aşağıdaki form güçlü ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 Cevapları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 266, 267, 268, 269


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 266-267-268-269. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin 6. ünite konularını pekiştirmelerine yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, alan, çevre ve sıvı ölçüleri gibi konularda öğrencilerin bilgilerini ölçmelerini sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek öğrenmelerini güçlendirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin 6. ünite konularını günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266, 267, 268, 269 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 266-267-268-269


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları


1. 600 santimetre kaç metredir?


A) 300 B) 60 C) 6


2. 2 m 16 cm kaç cm’dir?


A) 266 B) 216 C) 206


3. Aşağıda verilen mesafelerden hangisini kilometre birimiyle ölçeriz?


A) Okul bahçesindeki iki ağaç arasındaki mesafeyi
B) Sınıfın kapısı ile pencere arasındaki mesafeyi
C) İki il arasındaki mesafeyi


4. Aşağıda verilen eşitliklerden hangisi yanlıştır?


A) 3 m 16 cm = 316 cm
B) 4 m 48 cm = 48 cm
C) 6 m 05 cm = 605 cm


5.Yavru zürafa annesinden kaç cm kısadır?


A) 114 B) 120 C) 127


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları


6. Bir fidan dikildikten sonra her ay 5 cm uzadı. İlk dikildiğinde 45 cm olan fidanın boyu 6 ay sonra kaç cm olur?


A) 65
B) 75
C) 90


7. Aşağıdaki gösterimlerden hangisi şeklin çevresini belirtir?


C) Şıkkı


8. Yukarıdaki havuzun çevresi kaç metredir?


A) 7 B) 8 C) 9


9. Yandaki çerçevenin çevresi kaç cm’dir?


A) 568
B) 580
C) 585


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları


10. Yandaki şeklin çevresi kaç santimetredir?


A) 29
B) 33
C) 34


11. Yandaki şeklin çevresi kaç birimdir? (İki nokta arasını 1 birim alınız.)


A) 26
B) 28
C) 30


12. Yandaki şeklin çevresi kaç birimdir?


A) 20
B) 18
C) 16


13. Yandaki alan kaç tane birimkareyle kaplanmıştır?


A) 16
B) 14
C) 12


14. Bir banyonun zemini yandaki fayanslarla kaplanmıştır. Banyonun zemini kaç fayansla kaplanmıştır?


A) 80
B) 84
C) 96


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları


15. Yandaki pano renkli kartonla kaplanmıştır. Pano kaplanırken kaç tane karton kullanılmıştır?


A) 20 B) 22 C) 24


16. Her birinde 25 litre zeytinyağı olan 4 tenekede toplam kaç litre zeytinyağı vardır?


A) 78 B) 95 C) 100


17. Her gün 3 litre süt veren bir inek nisan ayında kaç litre süt verir?


A) 98 B) 95 C) 90


18. 50 litre su 5 litrelik kaplara bölünecektir. Bunun için kaç tane kap gerekir?


A) 10 B) 12 C) 15


19. 4 litre limonata, yarım litrelik kavanozlara doldurulacaktır. Bu iş için kaç tane kavanoz gerekir?


A) 6 B) 8 C) 10


20. Aşağıda verilen eşitliklerden hangisi yanlıştır?


A) 5 litre = 10 yarım litre
B) 12 yarım litre = 6 litre
C) 8 yarım litre = 5 litre



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 264, 265


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 264-265. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sıvı ölçülerini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, litre ve mililitre gibi ölçü birimlerini doğru kullanmayı ve verilen problemleri çözmeyi öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Sıvı Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri sıvı ölçülerini günlük hayat problemlerine uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264, 265 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Bozuk bir musluktan bir saatte 3 litre su akıyor. Musluk tamir edilmezse bir gün boyunca kaç litre su boşa akar?


Cevap :

  • 24 x 3 = 72 litre su boşa akar.

2. Şermin Hanım, bir kavanoz turşu için 2 litre sirke kullanıyor. Şermin Hanım, 3 kavanoz turşu için kaç litre sirke kullanır?


Cevap :

  • 3 x 2 = 6 litre sirke kullanır.

3. Betül Hanım limonata hazırladı. Limonataları 2 tane 1 litrelik şişeye ve 4 tane yarım litrelik şişeye doldurdu. Betül Hanım kaç litre limonata hazırladı?


Cevap :

  • 2 tane 1 litre : 2 litre
  • 4 tane yarım litre : 2 litre
  • 2 + 2 = 4 litre limonata hazırladı

4. Bir bakkal toptancıdan 3 litre kolonya aldı. Bakkal, aldığı kolonyayı yarım litrelik şişelere doldurmak istiyor. Bunun için bakkalın kaç tane şişeye ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 3 x 2 = 6 tane yarımlık şişeye ihtiyacı vardır


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 259-260-261-262-263. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sıvı ölçüleri konusunu öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, litre ve mililitre gibi ölçü birimlerini doğru kullanmayı ve sıvı miktarlarını hesaplamayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri sıvı ölçümlerini günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259, 260, 261, 262, 263 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları


Etkinlik Yapalım 

Araç ve Gereçler: aynı büyüklükte iki cam kap, çay ve su bardağı, su.

z Cam kaplardan birine 8 çay bardağı, diğerine 8 su bardağı su koyalım.


Kapların her ikisinde de kaçar bardak su vardır?


Cevap : Cam kaplardan birine 8 çay bardağı, diğerine 8 su bardağı vardır.


Kaplarda aynı miktarda su var mıdır?


Cevap : Hayır aynı miktarda su yoktur.


8 bardak su denince herkes aynı miktarda su mu algılar?


Cevap : Hayır algılamaz. Çünkü bardağın büyüklüğüne göre suyun miktarı da değişmektedir.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları


Etkinlik Yapalım 

Araç ve Gereçler: 1 litre su, 2 tane dereceli kap.

Bir litre suyu dereceli kaba boşaltalım. Kaptaki suyun seviyesini işaretleyelim.

Bu ölçü, bir litre sıvının ölçüsüdür.

Kaptaki suyun yarısını diğer dereceli kaba boşaltalım. Kaplardaki suların seviyesini belirleyelim.

Bu ölçü, yarım litre sıvının ölçüsüdür.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte bir arada etkinliği yapabilirsiniz.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıda verilen kaplardaki sıvıların miktarını litre veya yarım litre birimiyle ifade ediniz.


Cevap :

Portakal Suyu = Litre

Kolonya = Yarım litre

Çamaşır Suyu =  Litre

Sabun =  Yarım litre

Şalgam Suyu = Yarım  Litre


2. Aşağıdaki kapları inceleyiniz. Kapların içindeki sıvıların miktarını tahmin ediniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Alan Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 254-255-256-257-258. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin alan ölçme konusunu öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, çeşitli şekillerin alanını hesaplamayı ve ölçü birimlerini doğru kullanmayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Alan Ölçme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin alan hesaplarını günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254, 255, 256, 257, 258 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Alan Ölçme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Sıramızın yüzeyini dosya kâğıdı ile kaplayalım.

 Sıramızın yüzeyinin kaç tane kâğıtla kaplandığını sayalım.

Sayım sonucunu söyleyelim.


Cevap :

  • 11 tane kağıt ile sırayı kaplayabiliriz.

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Satranç tahtasının yüzeyi kaç tane birimkare ile kaplanmıştır?


Cevap :

  • 64 birimkare ile kaplanmıştır.

2. Aşağıdaki banyonun zemini karolarla kaplanmıştır. Banyonun zemini kaç karo büyüklüğündedir?


Cevap :

  • 96 karo büyüklüğündedir.

3. Burhan, dikdörtgen şeklindeki bahçesinin yarısına domates fidesi, kalan kısmına biber ve patlıcan fidesi dikti.


a) Domates fidesi dikili alan kaç kareden oluşmuştur?


Cevap :  40 domates fidesi dikili.


b) Biber ve patlıcan fidesi dikili alan kaç kareden oluşmuştur?


Cevap : Patlıcan : 20 Biber : 20


c) Bahçede sebze dikili alan kaç kareden oluşmuştur?


Cevap : 40  + 20  + 20 = 80 sebze dikili.


4. Evdeki çalışma masasının yüzeyinin kaç dosya kâğıdı büyüklüğünde olduğunu tahmin ediniz. Daha sonra ölçme yaparak tahminlerinizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 9 tane dosya kağıdı büyüklüğündedir.


 

Our Score
error: Content is protected !!