3. Sınıf Matematik KitabıYüzlük Tabloda Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Doğru Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 37-38-39-40-41-42. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin yüzlük tabloda altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye doğru ritmik sayma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların düzenini kavramayı kolaylaştırır ve öğrencilerin matematiksel düşünme yeteneklerini güçlendirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39-40-41-42 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Yüzlük Tabloda Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Doğru Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine yardımcı olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42 Cevapları”, ders tekrarı ve pratik için güvenilir bir kaynak sağlar.
3. Sınıf Matematik Kitabı Yüzlük Tabloda Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Doğru Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39-40-41-42
Soru : Aşağıdaki yüzlük tabloda sayılar altışar ritmik sayılarak boyanmıştır. Bu boyalı sayılardan oluşan örüntüyü çiçeklerin içine yazınız.
3. Sınıf Matematik KitabıSayıları Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayıları karşılaştırma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıları büyüklüklerine göre sıralamayı ve karşılaştırmayı kolaylaştırır, öğrencilerin mantıklı düşünme yeteneklerini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayıları Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları”, soruları adım adım çözerek konunun pekişmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36 Cevapları”, öğrencilerin ders tekrarında ve alıştırmalarda kolaylıkla kullanabileceği bir rehber niteliğindedir.
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36
Soru : İlimizdeki bir müzeyi cumartesi günü 165, pazar günü 173 kişi ziyaret etti. Bu müzeyi hangi gün daha çok kişi ziyaret etmiştir? Bulalım.
Cevap:
173 kişi ile pazar günü daha çok ziyaret etmişlerdir.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıdaki sayıların arasına “<,>, =” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-35-36 EKOYAY Yayınları”
2. Aşağıda verilen eşyaların fiyatlarını küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap:
318 < 358 < 420 < 920 < 950
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
3. Aşağıda dört arkadaşın okul numaraları verilmiştir. Bu numaraları büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap:
901 > 816 > 808 > 727
4. 873 > 765 > 823 > 608 > 516 verilen sıralamada hangi iki sayının yerleri değiştirilirse sıralama doğru olur? Kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
873 ile 765
823 ile 765
823 ile 608
5. Aşağıdaki sıralamalardan hangisi doğrudur? Kutucuğu işaretleyiniz.
3. Sınıf Matematik KitabıSayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlayalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26 ,27, 28, 29, 30, 31
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayıları en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların yaklaşık değerlerini bulmayı kolaylaştırır ve öğrencilerin sayıların büyüklüğünü kavramasına yardımcı olur.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlayalım Metni Etkinlik Cevapları”, soruları adım adım çözerek öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26 ,27, 28, 29, 30, 31 Cevapları”, ders tekrarında ve pratik yaparken büyük kolaylık sunar.
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlayalım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31
Berkay ve Selim yanda verilen papatyaların sayısını merak ettiler. Papatyaların sayısını Berkay 10, Selim 20 olarak tahmin etti. Papatyaları sayınca 18 papatya olduğunu gördüler.
Soru : Sizce kimin söylediği sayı sonuca daha yakındır?
Cevap:
Selim’in 20 cevabı daha yakındır.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda, bir ilkokulun kantininde beş gün boyunca satılan simit sayısı verilmiştir. Verilen sayıları en yakın onluklarına yuvarlayınız.
Cevap:
Pazartesi : 121 = 120
Salı : 107 = 110
Çarşamba : 115 = 120
Perşembe : 113 = 110
Cuma : 118 = 120
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : Aşağıda bazı şehirlerin Ankara’ya uzaklıkları verilmiştir. Bu uzaklıkları en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap:
Ankara – Edirne = 685 = 700
Ankara – Muğla = 619 = 600
Ankara – Adana = 492 = 500
Ankara – Trabzon = 733 = 700
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda verilen eşyaların fiyatlarını en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31 EKOYAY Yayınları”
2. Aşağıdaki tabloda, bir gazete bayisinde bir haftada satılan gazete sayısı verilmiştir. Tablodaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayarak yazınız.
Cevap:
Pazartesi = 646 = 600
Salı = 524 = 500
Çarşamba = 633 = 600
Perşembe = 522 =500
Cuma = 627 = 600
Cumartesi = 895 = 900
Pazar = 942 = 900
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
3. Aşağıdaki sayıları en yakın onluklarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
724 = 720
732 = 730
773 = 770
756 = 760
748 = 750
4. Aşağıdaki sayılardan hangilerinin en yakın olduğu yüzlük 400’dür? İşaretleyiniz.
Cevap:
425 – 387 – 372 – 436
5. Efe, aşağıdaki tabloya aile bireylerinin boy uzunluklarını yazdı. Verilen uzunlukları en yakın onluğa yuvarlayarak yazınız.
3. Sınıf Matematik KitabıBasamak Değeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 24-25. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin basamak değerlerini anlamalarını kolaylaştırır. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıları yüzler, onlar ve birler basamağına ayırarak sayıların değerlerini kavramaya yardımcı olur.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değeri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24, 25 Cevapları”, basamak değerlerini pekiştirmeye ve matematikte güvenle ilerlemeye destek olur.
3. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değeri Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda verilen tablolarda boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24-25 Cevapları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
2. Aşağıdaki sayılarda 5 rakamının bulunduğu basamağın adını yazınız. Basamak değerini bulunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25 EKOYAY Yayınları”
3. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların önüne “D”, yanlış olanların önüne “Y” yazınız.
Cevap:
(Yanlış)389 sayısında basamak değeri en küçük olan rakam 3’tür.
(Doğru)462 sayısında 4 sayısının basamak değeri 400’dür.
(Doğru)173 sayısında 3 sayısının basamak değeri 3’tür.
(Yanlış) 562 sayısında 6 sayısının basamak değeri 6’dır.
(Yanlış)307 sayısında onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 10’dur.
(Doğru)600 sayısının yüzler basamağındaki rakamın basamak değeri 600’dür.
4. 736 sayısının onlar ve birler basamağındaki rakamların basamak değerleri toplamı kaçtır?
3. Sınıf Matematik KitabıBirer, Onar ve Yüzer İleriye Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sayı sayma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, birer, onar ve yüzer ileriye ritmik sayma alıştırmalarıyla sayıların düzenini kavramayı kolaylaştırır ve öğrencilerin matematiksel düşünmesini destekler.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı Birer, Onar ve Yüzer İleriye Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesini sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18, 19, 20, 21 Cevapları”, konuları tekrar etmeye ve sayı sayma pratiğini pekiştirmeye yardımcı olur.
3. Sınıf Matematik Kitabı Birer, Onar ve Yüzer İleriye Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21
Soru : 100’den başlayarak 120’ye kadar birer birer sayalım.
Cevap:
Görselde yer alan sayıları birer birer okumanız yeterlidir.
Soru : Elif, annesi ile hayvanat bahçesine gitti. Hayvanat bahçesini gezerken 400’den başlayarak ileriye doğru birer ritmik saydı. Elif’e yardım ediniz. Verilmeyen sayıları bulunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21 EKOYAY Yayınları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
1. Merdivenin basamakları 322’den başlanıp onar onar artırılarak 382’ye kadar numaralandırılmış. Basamaklardaki verilmeyen sayıları bulunuz.
Cevap:
322 – 332 – 342 – 352 – 362 – 372 – 382
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
2. Küçük astronot 208’den başlayıp ileriye doğru onar ritmik sayarak Dünya’ya gitmek istiyor. Astronota yardım ediniz. Verilmeyen sayıları bulunuz.
3. Sınıf Matematik KitabıÜç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları”, üç basamaklı sayıları öğrenmeyi kolaylaştırır. Bu sayfalardaki etkinlikler, sayıların basamak değerlerini anlamaya ve karşılaştırma yapmaya yardımcı olur. Birler, onlar ve yüzler basamağıyla yapılan alıştırmalar, konuyu pekiştirmede etkilidir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 EKOYAY Yayınları”
“İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ve “3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin soruları adım adım çözmesine destek olur. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17 Cevapları”, dersleri tekrar etmeyi ve matematikte güvenle ilerlemeyi sağlar.
3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17
Soru : Acil durumlarda aradığımız telefon numarası kaçtır?
Cevap:
112
Soru : Bu numara kaç basamaklı sayıdır?
Cevap:
Bu numara 3 basamaklı sayıdır.
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Etkinlik Yapalım
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 EKOYAY Yayınları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
Konu Değerlendirme
1. Aşağıda modellenen sayıları ve bu sayıların okunuşlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-16-17 EKOYAY Yayınları”
3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
2. Aşağıdaki doğal sayıları okunuşlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
520 = Beş yüz yirmi
678 = Altı yüz yetmiş sekiz
971 = Dokuz yüz yetmiş bir
687 =
403 = Dört yüz üç
541 = Beş yüz kırk bir
3. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını sayılarla eşleştiriniz.
Cevap:
Beş yüz altmış bir = 561
İki yüz on sekiz = 218
Sekiz yüz beş = 805
Dört yüz otuz = 430
Yedi yüz on yedi = 717
4. Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız.
Cevap:
a) İki yüz on sekiz : 218
b) Yüz doksan üç : 193
c) Altı yüz altmış altı : 666
ç) Üç yüz otuz üç : 333
5. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117
Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı 113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117
Bu sabah biraz geç uyandım. (…) Okula geç kalmamak için kıyafetlerimi alelacele giydim. (…) Öğretmenimizden önce derse yetişmek istiyordum. Koşar adımlarla ilerlerken yan komşumuz Neriman Teyzeyi gördüm. (…) Elindeki poşetleri çok zor taşıyordu. Onun bu hâlini görünce içim elvermedi. “Öğretmenimiz kızacak ama yardım etmeden olmaz.” deyip Neriman Teyzenin elindeki poşetlerin birkaçını evine kadar taşıdım. Neriman Teyze “Sağ olasın, Selim evladım. (…) dedi ve çantadan bir elma uzattı. Elmayı aldığım gibi koştum okula.
O kadar hızlı koşuyordum ki önüme çıkan kaldırım taşını fark etmeyip düştüm. Dizim çok acımıştı ama dizime bile bakmadan derse yetişmeye çalıştım. Sınıfa vardığımda ders başlamıştı. Öğretmenimiz beni gördüğünde geç kaldığım için tam kızacaktı ki (…) olan biteni anlatınca yüzündeki ifade değişti. “Aferin sana.” dedi. (…)
1, 2, 3, 4, 5 ve 6. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çocuk, okula yetişmeye çalışırken kimi görüyor?
Cevap: Yan komşuları Neriman Teyze’yi görüyor.
2. Çocuk okula niçin geç kalıyor?
Cevap: Bu sabah biraz geç uyanmış ve aceleyle hazırlanmak zorunda kalmış.
3. Neriman Teyze teşekkür etmek için ne yapıyor?
Cevap: Selim’e bir elma veriyor ve “Sağ olasın, Selim evladım.” diyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları
4. Çocuk, sınıfa girdiğinde öğretmenin tepkisi ne oluyor?
Cevap: Önce geç kaldığı için kızacak gibi oluyor, ama olan biteni anlatınca “Aferin sana.” diyor.
5. Metne uygun başlık belirleyiniz.
Cevap: Yardımsever Selim
6. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.
Cevap:
Metnin Konusu : Okula geç kalan bir çocuğun yardıma ihtiyacı olan birine yardım etmesi.
MetninAna düşüncesi : Yardımseverlik, doğru zamanda yapılan fedakârlık ve iyi davranışların değerini gösterir.
7. Koyu renkle verilen eş sesli sözcüklerin diğer anlamını kullanarak yeni bir cümle yazınız.
Cevap:
(eş sesli sözcüklerin diğer anlamlarıyla yeni cümleler):
Saz: Müzik aleti olarak → Bilge, güzel bir şarkı çalmak için saz aldı.
Dolu: Yoğun, tamamen dolu → Sepet dolu olduğu için taşımakta zorlandım.
Yaz: Mevsim olarak → Yaz geldiğinde herkes denize gitmek ister.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları
8. Aşağıdaki tabloda yer alan sözcüklerin zıt anlamlarını yazınız.
Cevap:
Sözcüklerin zıt anlamları:
Dost → Düşman
Büyük → Küçük
Cömert → Cimri
Sevinç → Üzüntü
9. Aşağıdaki cümlelerde geçen varlıkları niteleyen ya da belirten sözcüklerin altını çiziniz. Cümlelerden birini kullanarak kısa bir yazı yazınız.
Cevap:
Varlıkları niteleyen veya belirten sözcükler:
Kara bulutlar dağıldı.
Mavi elbisemi çok seviyorum.
Kitap güzel öykülerle dolu.
Her gün taze yumurta yerim.
Kısa yazı örneği: Bugün mavi elbisemi giydim ve bahçeye çıktım. Gökyüzünde kara bulutlar dolaşıyordu ama güneş yine de hafifçe parlıyordu. Masada taze yumurtalar vardı ve kitap rafta güzel öykülerle doluydu.
10. Aşağıdaki cümlede yanlış anlamda kullanılmış sözcüğü bulup altını çizerek doğru sözcüğü yazınız.
Cevap:
Yanlış anlamda kullanılan sözcük: şort Doğru sözcük: mont
Düzeltilmiş cümle: Hava soğuk olduğu için mont giymek istiyorum.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
11. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki ürünleri kullanarak kendinize sandviç hazırlayınız. Sandviçinizi nasıl hazırladığınızı aşağıda boş bırakılan yere oluş sırasına göre yazınız. Yazarken yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.
Cevap: Önce ekmeğin bir dilimini alıp üzerine marul yaprağı yerleştirdim. Ardından dilimlenmiş domates ve salatalıkları ekledim. Üzerine bir dilim peynir koydum. Haşlanmış yumurta ve zeytin dilimlerini de ekledikten sonra diğer ekmek dilimini üstüne kapattım. Sandviçim servise hazır hâle geldi!
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
12. Aşağıdaki örnek olayı okuyup soruları cevaplayınız.
Bugün Ali ile parka gitmeye karar verdik. Ailemizden de iznimizi alıp okul çıkışında evimizin karşısında bulunan parka gittik. Parkta çok eğlendik. Eve giderken Ali, “Haydi, yarışalım! Kim daha çabuk eve ulaşacak?” dedi. Ali’nin önerisini hemen kabul ettim.
Ali’ye “Saymaya başlıyorum, 3 dediğimde yarışa başlayacağız” dedim. Ali ile yan yana geldik. O heyecanla saymaya başlamamı bekliyordu. Ben “Haydi, o zaman saymaya başlıyorum! Biirrr, ikiii, üç” dedim ve yarış başladı. Ali, o kadar hızlı koşuyordu ki önüne çıkan büyük taşı fark etmedi. Ayağı taşa takılır takılmaz kendini yerde buldu. Dizi kanıyordu.
Cebimden yeşil mendilimi çıkarıp Ali’nin yanına gittim. Ali, dizinin kanamasına aldırış etmeden birden ayağa kalkıp tekrar koşmaya başladı. “Dur Ali, ne yapıyorsun? Yarışın sırası mı şimdi ?” demeye kalmadan Ali, eve ulaştı. Ben arkasından elimde yeşil mendilimle bakakaldım.
a. Örnek olayda eş anlamı kullanılan sözcükleri bulup yazınız.
Cevap:
Örnek olayda eş anlamlı kullanılan sözcükler:
Hemen – derhal
Çok – oldukça
b. Zıt anlamı kullanılan sözcükleri bulup yazınız.
Cevap:
b. Zıt anlamlı sözcükler:
Hızlı – yavaş
Büyük – küçük
c. Örnek olayda kullanılan eş sesli sözcükleri bulup yazınız.
Cevap:
Örnek olayda kullanılan eş sesli (sesteş) sözcükler:
Park (yer) – park (araba park etmek)
Baş (sayma başlamak / insan başı)
ç. Örnek olayda geçen isimleri bulup yazınız.
Cevap:
Örnek olayda geçen isimler:
Ali
Park
Aile
Ev
Taş
Dizi
Mendil
d. Örnek olayda isimlerin özelliklerini belirten sözcükleri bulup yazınız.
Cevap:
Örnek olayda isimlerin özelliklerini belirten sözcükler:
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıTek Kanatlı Baykuş Tayga Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112
Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111-112. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı 111-112. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tek Kanatlı Baykuş Tayga Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111, 112 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Tek Kanatlı Baykuş Tayga Serbest Okuma Metni”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112
Soru : 3. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki öyküyü sessiz bir şekilde okuyalım.
Cevap:
TEK KANATLI BAYKUŞ TAYGA
Güzel bir bahar günü elma ağacının dalından etrafı seyreden Baykuş Tayga, bulutlara süzülerek uçan kuşlara bakıyordu ve çok üzülüyordu. Diğer kuşlar gibi özgürce uçamıyordu. (…) Çünkü doğuştan tek kanatlıydı. (…)
Kelebek Lila tüm gün çiçekten çiçeğe konardı. Günün sonunda da gezdiği, gördüğü her yeri elma ağacına gelip arkadaşı Baykuş Tay- ga’ya anlatırdı.(.)
Evin bahçesindeki rengârenk çiçeklerin üzerinden kanatlarını çırparak gelecekti Lila. Ama o da ne? Lila bir topun üzerine konmuş, oradaki küçük kız çocuğu ile sohbet ediyordu. (…)
Kelebek Lila ve küçük kız Alya, Baykuş Tayga’nın yanına giderler. Lila onları tanıştırır. (…)
(…) Bir gün Lila Alya’ya Tayga’nın doğum gününün yaklaştığını söyler. (…)
Alya her günkü saatte arkadaşlarıyla görüşebilmek için elma ağacının yanına gider. Elinde de bir sürü balon vardır. (…)
– Tayga, ben bir süredir senin de Lila’nın gördüğü yerleri görebilmen için bir çözüm bulmaya çalışıyorum.
– Balonlar nasıl bir çözüm olacak peki?
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları
– Sen balonların üstünde duracaksın, ben de Lila’nın arkasından, gittiği yerlere doğru yürüyeceğim. Böylece sen de yükseklerden onun gezdiği yerleri görebileceksin.
Alya’nın bu fikrini hemen denemeye başlarlar. Tayga balonlardan birinin üstüne oturur. Daha tam olarak havalanmaya ve gezmeye başlamadan Tayga’nın oturduğu balon patlar, o da bir yandaki balona geçer. (…) Tayga’nın pençeleri balona tutunduğu için tüm balonlar patlar ve o da yere düşer. (…)
Aklına gelen bu fikrin boşa çıkması Alya’nın biraz moralini bozsa da bu konuya çözüm bulmak için onu daha çok düşünmeye zorlar. (…)
– Tayga, bu seferki fikrim senin uçabilme- ni sağlayacak.
Hem ben ve Lila da yanında olacağız. (…)
– Öyle mi? Yeni fikrin nedir?
– Sıcak hava balonu! (…)
Üç arkadaş balonla havalanırlar. Baykuş Tayga neredeyse bulutlara kadar çıktıklarını düşünür. (…)
Pınar KİLİMCİ
Tek Kanatlı Baykuş Tayga
Soru : Öyküyü okuduktan sonra “Tek Kanatlı Baykuş Tayga” öyküsünde geçen anlamını bilmediğimiz sözcükleri bulup sözlük defterimize yazalım.
Cevap:
Sözlük defterine yazılabilecek örnek sözcükler ve anlamları:
Tayga – Sibirya ve kuzey Asya ormanlarını ifade eden bir sözcük; burada baykuşun ismi.
Rengârenk – Çok çeşitli ve canlı renklerde.
Gezdirmek – Birini bir yerden başka bir yere dolaştırmak, götürmek.
Süzülmek – Hafif ve yumuşak bir şekilde havada hareket etmek.
Havalanmak – Yerden yükselerek uçmak.
Çözüm – Bir sorunu ortadan kaldıran yol veya yöntem.
Moral – Ruhsal güç ve motivasyon, cesaret.
Pençe – Kuş ve hayvanların avlanmak veya tutunmak için kullandığı ayak kısmı.
Balon – Hava ile doldurulan ve uçabilen esnek nesne.
Bulut – Gökyüzünde su buharının oluşturduğu beyaz veya gri kütle.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıSarı Leblebi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110
Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Sarı Leblebi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sarı Leblebi Dinleme Metni”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110
Soru : İnsanlar arasında paylaşım olmasaydı yaşam nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Eğer insanlar arasında paylaşım olmasaydı, yaşam çok zor ve yalnız olurdu. İnsanlar kendi ihtiyaçlarını tek başına karşılamak zorunda kalır, birbirlerine yardım edemezlerdi. Yardımlaşma ve dayanışma olmayınca insanlar arasında güven ve dostluk azalırdı. Paylaşım sayesinde hem ihtiyaçlar karşılanır hem de insanlar mutlu ve huzurlu olur. Bu yüzden paylaşmak, hem bireyler hem de toplum için çok önemlidir.
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Görsellere bakarak metnin, paylaşmanın önemini ve başkalarına karşı duyarlı olmanın değerini işlediğini düşündüm.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
1. Boş bırakılan yerleri şiiri dinlerken doğru şekilde tamamlayınız.
Cevap:
Babam bugün eve Bir koca torba dolusu Sarı leblebi ile geldi. Sıraya dizdi bizi; Ablamı, kardeşimi, Abimi bir de beni. Başladı pay etmeye Bir torba leblebiyi. Birer avuç herkese, Sonra bir avuç daha. “Hepinize eşit olsun, Hak geçmesin kimseye.” O an farkına vardık, Bu düşüncesizlikti Belki de açgözlülüktü, Oburluk, bencillikti
2. Aşağıdaki sözcüklerin ve söz gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Sözcüklerle birer cümle kurunuz.
Cevap:
Farkına varmak: Bir durumu, olayı veya gerçeği anlamak, idrak etmek. Cümlem: Sabah koşuya çıktığımda temiz havanın değerinin farkına vardım.
Paylaşmak: Sahip olunan bir şeyi başkalarıyla bölüşmek. Cümlem: Arkadaşlarımla oyuncağımı paylaşmak beni mutlu etti.
Obur: Çok yiyen, doymayan. Cümlem: Kardeşim obur olduğu için tatlıları hemen bitirdi.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde sarı leblebi ile eve gelen kimmiş?
Cevap: Şiirde sarı leblebi ile eve gelen babammış.
2. Leblebiyi kimler paylaşmışlar?
Cevap: Leblebiyi ablam, abim, kardeşim ve ben paylaşmışız.
3. Leblebiyi paylaşırken neye dikkat etmişler?
Cevap: Leblebiyi paylaşırken herkese eşit olmasına ve kimseye hak geçmemesine dikkat etmişler.
4. Çocuklar niçin üzülmüşler?
Cevap: Çocuklar ceplerindeki leblebiler bitince ve babaları ile annelerinin payına düşmediğini fark edince üzülmüşler.
5. Şiire yeni bir başlık yazınız.
Cevap: Şiire yeni bir başlık: “Paylaşmanın Önemi”
6. Şiirin konusu ve ana duygusunu belirtiniz.
Cevap:
Şiirin Konu: Paylaşma ve düşüncelilik
Şiirin Ana duygu: Merak, farkına varma ve paylaşmanın mutluluğu
1. Aşağıdaki oyunu inceleyerek siz de arkadaşlarınızla oynayınız.
Cevap:
Ozan, aklıma bir oyun gel- di. Ben sana bir isim söy- leyeyim. Sen de bu ismin önüne söylediğim ismin özelliğini belirten bir sözcük ekle, tamam mı?
Evet, haydi başlayalım!
Söylediğim isim: masa. Sıra sende.
Buldum. Yuvarlak masa. Masa addır. Önüne getir- diğim sözcük de masanın biçimini niteliyor. Kırmızı masa dediğimde de masa- nın rengini nitelerim.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları
2. Siz de şiiri bir kez daha dinleyerek şiirde geçen isimleri ve isimlerin özelliklerini niteleyen veya belirten sözcükleri örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Varlığın
Özelliğini Niteleyen veya Belirten Sözcük
Ad (İsim)
Babam
bugün, koca, dolusu
leblebi
Ablam
–
–
Kardeşim
–
–
Abim
–
–
Ben
–
–
Torba
bomboş
leblebi
Cebim
altın gibi, sarı sarı
leblebi
Leblebi
kıtır kıtır, sert, yumuşak pamuk gibi
–
Soru : Dinlediğiniz metindeki bir bölümü arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma sırasında beden dilinizi aktif kullanarak duygularınızı izleyicilere ifade ediniz.
Cevap: Bu etkinliği sınıf arkadaşınızla beraber yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları
Soru : Bilge’nin yazdığı yazıyı, yazım ve noktalama kuralları açısından inceleyiniz. Bulduğunuz yanlışları işaretleyiniz. Yazıyı aşağıya düzelterek yazarken harfleri yapısal özelliklerine uygun, okunaklı ve düzgün yazınız.
Cevap:
Düzeltilmiş Yazı:
Ben sekiz yaşında, kahverengi saçlı, kısa boylu bir çocuğum. Üçüncü sınıfa gidiyorum. Annem hep “Güler yüzlü kızım” diye seslenir bana. Annemi ve babamı çok seviyorum. Annem sarı saçlı, mavi gözlüdür. Gözlerimin rengini annemden almışım. Babamın da benim gibi simsiyah saçları var. Babam sakin bir insandır. Annem ise babama göre daha hareketli ve neşelidir. Hafta sonları annem ve babamla birlikte dedemin yanına gideriz. Dedemin evi bahçelidir. Bahçesinde yemyeşil ağaçlar ve rengarenk çiçekler var. Dedemin beyaz tüylü köpeği havlayarak bahçe kapısında bizi karşılar. Bize “Hoş geldiniz” der gibi çevremizde heyecanla dönüp durur. Ah, bir görseniz hâlini, öyle komik ki…
İstersen, ben sana yazım ve noktalama hatalarını madde madde de gösterebilirim. Bu sayede hata nedenlerini de öğrenmiş olursun.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders KitabıAtatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.
“3. Sınıf Türkçe Kitabı 98-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Atatürk ve Merhamet Metni”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103-104-105
Soru : Sizce, iyi insanın özellikleri nelerdir? Sınıfta arkadaşlarınızla düşüncelerinizi tartışınız.
Cevap: Bence iyi insanın özellikleri şunlardır: Dürüst olmak, yardımsever ve paylaşımcı olmak, saygılı davranmak, hoşgörülü olmak, sabırlı ve anlayışlı olmak, başkalarının duygularını önemsemek, adil davranmak ve çevresine olumlu örnek olmak. Arkadaşlarımla tartışırken, bu özelliklerin hem bireysel hem de toplumsal yaşamı güzelleştirdiğini paylaştım.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Soru : Metnimizi okumadan önce Ozan, sizlerden görsellere bakarak konuyu tahmin etmenizi istemişti. Konuyu doğru tahmin edebildiniz mi?
Cevap: Evet, görsellere bakarak metnin merhamet ve yardımseverlik konusunu ele aldığını düşündüm; Atatürk’ün hem hayvanlara hem de insanlara karşı gösterdiği merhametli davranışların anlatılacağını tahmin ettim.
Soru : Metinde geçen bazı sözcüklerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu sözcüklerin anlamları ile görsellerini eşleştiriniz.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Aşağıda metinden alınan görseller yer almaktadır. Metinde kullanılan bu görsellerle ilişkili konuları yazınız.
Cevap:
1. Görselde : Çocuklar, sokakta bir kediye su veriyor e merhamet gösteriyor.
2. Görselde ; Çocuk karıncalar için suyun üzerine köprü yapıyor ve onlara yardım ediyor.
2. Okuduğunuz metne göre sevgi ve merhamet arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız.
Cevap: Sevgi olmayan bir insanın merhamet duyması mümkün değildir; yani merhamet, sevgi ile beslenir ve sevgi ile ortaya çıkar.
3. Metinde Atatürk’ün hangi özelliklerinden bahsedilmiştir?
Cevap: Atatürk merhametli, saygılı, yardımsever, hayvanları ve insanları seven, gençlere yol gösteren ve üstün karakterli bir liderdir.
4. Metinde Atatürk ile Malik ‘in anlatıldığı bölümü oluş sırasına göre yazınız.
Cevap:
Maddeler Halinde Atatürk ile Malik’in anlatıldığı bölümün oluş sırası:
Malik’in öneriyi uygulaması ve karıncaları izleyerek mutlu olması
Atatürk’ün Malik’i başını okşayarak gülümsemesi
5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Atatürk’ün merhameti ve yardımseverliği
Metnin ana düşüncesi: Sevgi ve merhamet, insanın karakterini yüceltir ve başkalarına yardım etmeyi teşvik eder.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
1. Siz de ünlemin ( ! ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.
Cevap:
Ünlemin (!) 10 farklı kullanım alanına örnek cümleler:
1. Duygu ve heyecan belirtmek için: Ne güzel bir gün! 2. Hayret veya şaşkınlık ifade etmek için: Vay canına! 3. Tehdit veya uyarı vermek için: Dikkat et! 4. Sevinç veya mutluluk ifade etmek için: Başardık! 5. Emir vermek için: Hemen gel! 6. Korku veya panik ifade etmek için: Kaçın! 7. Üzüntü veya hayal kırıklığı belirtmek için: Ah, ne yazık! 8. Kutlama veya coşku ifade etmek için: Doğum günün kutlu olsun! 9. İroni veya şaşırtıcı durum vurgulamak için: Ne ilginç! 10. Teşvik veya cesaretlendirme için: Cesur ol!
2. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Yay ayraçlardaki numaralı yerlere gelmesi gereken noktalama işaretlerini örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
Soru : Bilge ve Ozan’ın konuşmaları aşağıda verilmiştir. Öğrendiğiniz bilgileri kullanarak soruları cevaplayınız.
Türkçemizde varlıkları göstermeye yarayan sözcük- ler vardır. Örneğin kendimi tanıtırken “Bilge” ismini kullanıyorum. “Bilge” ismi beni tanımladığı için ismin ilk harfini büyük harfle yazıyorum.
Bilge, ben de en sevdiğim ağacı söylerken “meşe ağacı” diyorum. Örneğin birden fazla “meşe ağacı“ vardır. Tüm meşe ağaçlarının özellikleri de benzerdir. Bu nedenle “meşe ağacı” ifadesinin ilk harfini cümle- nin başında değilse küçük harfle yazıyorum.
3. Bilge ile Ozan’ın konuşmalarını inceleyiniz. Yukarıdaki bilgilere göre verilen tablodaki yazım hatalarını düzeltiniz.
Cevap:
Cümle
Cümlenin Doğru Yazımı
Masanın üzerindeki Kitab’ı getirir misin?
Masanın üzerindeki kitabı getirir misin?
Ali, vazodaki Çiçekler solmuş mu?
Ali, vazodaki çiçekler solmuş mu?
Kedim duman bu aralar çok keyifsiz.
Kedim Duman bu aralar çok keyifsiz.
Okullar Eylül ayında açılacağı için iz- mir’den erken döndük.
Okullar Eylül ayında açılacağı için İzmir’den erken döndük.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
İnsan, birine yardım ettiği zaman hem yardım edenin hem de yardım alanın yüzü güler.
Çünkü başkalarına yardım etmek ihtiyaç sahiplerini sevindirdiği gibi yardım edene de mutluluk verir.
Soru : Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından hareketle yardımsever olmanın önemi konusunda sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.
Konuşmalarınızda işitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, sözcükleri doğru telaffuz ederek konuşmaya özen gösteriniz.
Cevap: Arkadaşlar, Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından yola çıkarak yardımsever olmanın ne kadar önemli olduğunu görebiliyoruz. Başkalarına yardım etmek, sadece ihtiyaç sahiplerini mutlu etmekle kalmaz, aynı zamanda bizlere de huzur ve mutluluk verir. Yardımsever insanlar, çevresindekilere örnek olur ve toplumda dayanışmayı güçlendirir. Bu yüzden her fırsatta, küçük veya büyük, yardım etmekten çekinmemeliyiz. Yardım ederken saygılı ve nazik olmalı, karşımızdakinin duygularını da göz önünde bulundurmalıyız.
Soru : İçinde merhamet, sevgi, kedi, köpek veya başka hayvanların, insanların geçtiği bir öykü yazınız ve sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap:
Merhametli Dostlar
Bir gün küçük Ayşe, parkta yürürken yaralı bir kedi buldu. Kedinin patisi kanıyordu ve titriyordu. Ayşe hemen kediye yaklaştı, onu nazikçe kucakladı ve evine götürdü. Annesiyle birlikte kediyi temizlediler ve ona merhametle baktılar. Ayşe, sevgiyle ilgilenince kedi de kısa sürede iyileşti.
Ertesi gün Ayşe, parkta bu kez bir köpeğin aç ve yalnız olduğunu gördü. Hemen yanına gidip ona yemek verdi. Köpek, Ayşe’nin sevgisini hissedince kuyruğunu sallayarak yanından ayrılmadı. Ayşe, insanların ve hayvanların merhamet ve sevgi ile mutlu olabileceğini bir kez daha öğrendi.