3. Sınıf Türkçe Kitabı 81-82-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 81-82-83-84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 81-82-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 81-82-83-84-85-86-87-88


1) “Erdem” dendiğinde aklınıza neler geliyor? 


Cevap :

“Erdem” dendiğinde aklıma dürüstlük, saygı, sabır, adalet, yardımseverlik, sorumluluk, sevgi, hoşgörü, fedakârlık ve çalışkanlık geliyor.


2) 3. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Bu temada erdemler hakkında bilgiler öğreneceğiz. Başlıklara bakarak yardımlaşma, merhamet, iyilik ve dostluk gibi değerlerin ele alınacağını düşünüyorum. Örneğin, “Atatürk ve Merhamet” metni merhametli olmanın önemini, “Tarla Faresi ile Şehir Faresi” metni ise farklı yaşam tarzlarına saygı göstermeyi anlatabilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Gerçekleşmesini istediğiniz bir dileğinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :  Gerçekleşmesini istediğim dileğim, dünyanın her yerindeki çocukların eğitim alabilmesi ve mutlu bir hayat sürdürebilmesidir. Arkadaşlarıma bunu anlatırken, herkesin eşit fırsatlara sahip olmasının ne kadar önemli olduğunu ve birlikte neler yapabileceğimizi de paylaştım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri metinden bulunuz. Altı çizili sözcüklerin metindeki anlamını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız. Anlamını yazdığınız sözcüklerle siz de birer cümle oluşturunuz.


Cevap :

Denk kelimesi

Bulamayınca kendine denk birini ormanda…

Metindeki anlamı = Güç veya nitelik bakımından eş, aynı seviyede olan.
Cümlem : Benimle denk bir rakiple satranç oynamak daha heyecanlı olur.

Köpürmüş kelimesi

Kurbağayı gören ayı köpürmüş.

Metindeki anlamı = Çok öfkelenmiş, sinirlenmiş.
Cümlem : Arkadaşının yalan söylediğini duyunca köpürmüş.

Çalımlı kelimesi

Ayı çalımlı, ayı kasıntı; ona göre herkes çok sıkıcı.

Metindeki anlamı = Gösterişli, kendini beğenmiş tavırla davranan.
Cümlem : Yarışmayı kazanınca çalımlı bir şekilde yürümeye başladı.


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Ayı, ormandan ayrılıp uzaklara niçin gitmiştir?


Cevap : Kendine denk, güçlü ve beğendiği gibi bir arkadaş bulmak için gitmiştir.


2. Ayının kaplanla tanışmaktan onur duymasının nedeni nedir?


Cevap : Kaplanın kendisi kadar güçlü olması ve ona denk bir yoldaş bulduğunu sanmasıdır.


3. Kaplanın, ayıya yardım etmemek için yaptığı açıklamayı doğru buluyor musunuz? Niçin?


Cevap : Doğru bulmuyorum; çünkü gerçek dostluk, zor zamanda yanında olmakla belli olur.


4. Siz olsaydınız ayıya yardım edenlerin mi yoksa yardım etmeyenlerin mi tarafında olurdunuz? Niçin?


Cevap : Yardım edenlerin tarafında olurdum; çünkü paylaşmak ve dayanışma dostluğu güçlendirir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. Yukarıdaki konuşmaları inceleyiniz. “Boş” sözcüğünün karşıt anlamını Bilge’ye hatırlatarak Bilge’nin cümlesini yeniden yazınız.


Cevap :

Boş = Dolu = Ozan, bu tabak niye böyle dolu?


2. Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamını noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • pahalı ↔ ucuz
  • iç ↔ dış
  • küçük ↔ büyük
  • yukarı ↔ aşağı
  • yok ↔ var
  • karanlık ↔ aydınlık
  • sevinç ↔ üzüntü
  • az ↔ çok

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : “Dostluk” kavramı sizin için ne ifade ediyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Dostluk, benim için güven, sevgi ve paylaşmak demektir. Dost, zor zamanımda yanımda olan, sevincimi ve üzüntümü paylaşan kişidir. Dostluk sayesinde kendimi güçlü ve mutlu hissederim.


Soru : “Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” metnindeki soru işaretlerinin neden kullanıldığını belirtiniz. Soru işaretinin metindeki kullanımı dışında yaygın kullanılan alanlarını araştırarak öğreniniz. Bu alanlarla ilgili örnek cümlelerinizi yazınız.


Cevap :

Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” metninde soru işareti, başlıktaki gibi merak uyandırmak ve okuyucunun dikkatini çekmek amacıyla kullanılmıştır.
Soru işareti yaygın olarak şu alanlarda kullanılır:

  1. Soru cümlelerinin sonunda
    Örnek: Bugün derse hazırlanabildin mi?

  2. Cevabı kesin olarak bilinmeyen durumlarda
    Örnek: Bu eser 15. yüzyılda mı yazıldı (?).

  3. Alay, küçümseme veya belirsizlik bildiren cümlelerde
    Örnek: Sen de mi geleceksin (?)



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76, 77, 78, 79 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Kurtuluş Savaşı günlerinde bir gün Mustafa Kemal, Ankara karargâhında yemek yerken masayı biraz renklendirmek ister. Masaya birkaç çiçek konulmasını önerir. Fakat o zamanlar Ankara’da Mustafa Kemal Paşa’nın masasını süsleyecek bir demet çiçek bulunamaz. Daha sonra Mustafa Kemal Çankaya’ya yerleştiğinde çiçek yetiştirmeye başlayacak, tarlalarda filizlenen çiçek fidanlarını arkadaşlarına göstererek “Bunlar, Ankara toprağı üzerinde kazandığımız zaferlerdir.” diyecektir.

Mavisel YENER / Öğretmenim Atatürk


1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Mustafa Kemal, yemek yediği yere niçin çiçek konulmasını önermektedir?


Cevap :  Masayı biraz renklendirmek ve ortamı daha güzel hâle getirmek için.


2. Mustafa Kemal, Çankaya’ya yerleştiğinde ne yapmıştır? 


Cevap : Çiçek yetiştirmeye başlamış ve tarlalarda filizlenen çiçek fidanlarını arkadaşlarına göstermiştir.


3. Mustafa Kemal’in tarlada filizlenen çiçek fidanları hakkında arkadaşlarına söylediği söz nedir?


Cevap : “Bunlar, Ankara toprağı üzerinde kazandığımız zaferlerdir.”


4. Metne uygun farklı bir başlık yazınız. 


Cevap :  Mustafa Kemal ve Çiçekleri


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız. 


Cevap :

Metnin konusu: Mustafa Kemal’in yemek masasını çiçeklerle süsleme isteği ve çiçek yetiştirmesi.

Metnin ana düşüncesi: Küçük şeyler bile sevgi, özen ve başarı ile anlam kazanır; Mustafa Kemal’in doğaya ve başarılarına verdiği önem bunu gösterir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


6. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılmış sözcüklerin altını çiziniz. Noktalı yerlere cümlenin doğrusunu yazınız.


Cevap :

Dinazorlu kitapı okumayı çok sevdim.
Doğru Hali: Dinazorlu kitabı okumayı çok sevdim.

Aylemle tiren yolculuğu yapmak çok zevkliydi.
Doğru Hali: Aylemle tren yolculuğu yapmak çok zevkliydi.


7. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Bu sabah erkenden kalktım(;) Elimi(,) yüzümü yıkadım(,) kahvaltımı yapmak için mutfağa hızlıca yöneldim(.) Annem(,) gülümseyerek “Günaydın güzelim(!) Bugün çok erkencisin.” dedi(.)


8. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Bildirdikleri durumları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Denizi izlemek huzur veriyor. = Duygu
  • Dürüstlük bütün iyiliklerin ve güzelliklerin temelidir. = Düşünce
  • Şekerli besinler zararlıdır. = Düşünce
  • Seni görmek beni mutlu etti. = Duygu

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


9. Aşağıda eş anlamları ile verilen sözcükleri bulup aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • sonbahar – güz
  • fayda – yarar
  • seyahat – yolculuk
  • güven – itimat
  • yurt (eş anlamı verilmemiş, tek bırakılır)

10.Aşağıdaki soruların cevapları tabloda gizlidir. Soruların cevaplarını bularak boşluklara yazınız.


Nokta işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadeleri bulup numaralarını yazınız.

Cevap : (1, 3, 6)

Virgül işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadeleri bulup numaralarını yazınız.

Cevap : (2, 4, 5)

Nokta ve virgül işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadelerin hangilerinin içinde eş anlamı olan sözcükler vardır? Bulup numaralarını yazınız.

Cevap :  (1, 2, 4, 5, 6)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


11. Aşağıda verilen soruların cevaplarını bulmacada bularak yazınız.


Cevap :

  1. yargı → cümlenin bildirdiği yargı: duygu
  2. yazım kılavuzu → doğru yazımına bakılan kılavuz: yazım
  3. karşıt sözcük → eş anlamı: zıt
  4. posta yoluyla gönderilen yazımektup
  5. metinde ele alınan düşüncekonu
  6. şehir anlamında sözcükkent

12. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarının altını çiziniz.


Cevap :

• Çanakkale zaferi, tarihimizdeki en önemli zaferlerden biridir.
• Beden eğitimi dersinde herkez boy sırasına geçti.
• Yazdıklarımızı konturol edip hatalarımızı düzeltmeliyiz.

Doğrusu:

• Çanakkale Zaferi, tarihimizdeki en önemli zaferlerden biridir.
• Beden eğitimi dersinde herkes boy sırasına geçti.
• Yazdıklarımızı kontrol edip hatalarımızı düzeltmeliyiz.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 75. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


18 MART ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ VE ÇANAKKALE DENİZ ZAFERİ

18 Mart 1915’te (bin dokuz yüz on beş) kazandığımız Çanakkale Zaferi, yakın tarihimizdeki en önemli zaferlerimizden biridir. (…)

Bugün bağımsız bir ülkede, özgür bir şekilde yaşayabiliyorsak bunu şanlı tarihimizdeki kahramanlarımıza ve onların kazandığı zaferlere borçluyuz.

Çanakkale Geçilmez!

Çanakkkale’de vatan savunmasının en ihtişamlı örneğini sergiledik. (…) Birinci Dünya Savaşı esnasında Çanakkale Boğazı’nı geçip İstanbul’a ulaşmaya çalışan düşman kuvvetlerine geçit vermedik ve “ÇANAKKALE GEÇİLMEZ!” dedik.

Yaşa, Mustafa Kemal Paşa Yaşa!

(…) Mustafa Kemal Paşa daha sonraki yıllarda Kurtuluş Savaşı’mıza liderlik etti. Milletimizle omuz omuza vererek yurdumuzu düşmanlardan kurtardı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu oldu.

Zelal ARABACI vd.
PTT Çocuk Dergisi (Kısaltılmıştır.)


Soru : Metni okuduktan sonra 2. temamızda öğrendiğimiz noktalama işaretlerini kullanarak defterimize cümleler yazalım.


Cevap :

18 Mart 1915’te kazanılan Çanakkale Zaferi, Türk tarihinin en değerli başarılarından biridir.

Bugün özgürce yaşayabiliyorsak, bunu kahraman askerlerimize borçluyuz.
Çanakkale asla geçilemez!

Birinci Dünya Savaşı sırasında düşman kuvvetleri Boğazı ele geçirmeye çalıştı; fakat biz buna izin vermedik.
Yaşa, Mustafa Kemal Paşa, yaşa!
Mustafa Kemal Paşa, Kurtuluş Savaşı’na önderlik etti ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurdu.
Vatan savunmasında gösterilen cesaret ve fedakârlık asla unutulmamalıdır.
Türk askerlerinin azmi ve kararlılığı bizler için örnek teşkil eder.
Çanakkale Zaferi, milletimizin birlik ve beraberliğini simgeler.
Bu tarihi başarı, hepimizin gurur kaynağıdır.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 68-69-70-71-72-73-74. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İstiklâl Marşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69-70-71-72-73-74. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 68-69-70-71-72-73-74. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite İstiklâl Marşı Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı İstiklâl Marşı Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72-73-74


Soru : İstiklâl Marşımızın altı kıtasını ezberleyerek sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

İSTİKLAL MARŞI İLK ALTI KITASI

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehrene ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül… Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal;
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklal.

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim: Bendimi çiğner, aşarım;
Yırtarım dağları, enginlere sığmam taşarım.

Garb’ın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar;
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
‘Medeniyet!” dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma sakın;
Siper et gövdeni, dursun bu hayasızca akın.
Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın…
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri ”toprak!” diyerek geçme, tanı!
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehid oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.


Soru : Arkadaşlar, başlıktan hareketle metnin konusu hakkındaki düşüncelerimizi yazalım.


Cevap : Başlıktan yola çıkarak, metnin konusu İstiklâl Marşı’nın yazılışı, Mehmet Akif Ersoy’un duyguları ve marşın Türk milleti için taşıdığı anlam olabilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : İstiklâl Marşı hakkında yeni öğrendiğiniz bilgileri aşağıya maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

  • İstiklâl Marşı, Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmıştır.

  • Marş, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini ve vatan sevgisini anlatır.

  • İstiklâl Marşı, 12 Mart 1921’de resmî marş olarak kabul edilmiştir.

  • Mehmet Akif Ersoy, marşı yazarken milletin duygularını ve fedakârlıklarını ön planda tutmuştur.

  • Marş, Türk milletine cesaret ve moral vermek amacıyla yazılmıştır.

  • İstiklâl Marşı, her bayram ve resmi törenlerde okunur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Metinde altını çizdiğiniz sözcüklerin anlamını tahmin edip anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bularak cümle içinde kullanınız. 


Cevap :

Şafak kelimesi
Tahminim: Güneş doğmadan önceki aydınlık zaman.
TDK Anlamı: Güneş doğmadan önce gökyüzünün aydınlanması.
Cümle: Sabah şafağıyla birlikte kuşlar ötmeye başladı.

Sancak kelimesi
Tahminim: Bayrak veya simge.
TDK Anlamı: Askerî birliklerin veya toplulukların simgesi olarak taşınan bayrak.
Cümle: Askerler, tören alanına sancakla girdi.

Helâl kelimesi
Tahminim: Doğru ve uygun olan, izin verilen.
TDK Anlamı: Dine uygun olan, yasak olmayan.
Cümle: Çalışarak kazandığı parayı helâl ederek harcadı.

Nazlı kelimesi
Tahminim: Alıngan veya hassas.
TDK Anlamı: Alıngan, cilveli, ince ruhlu.
Cümle: Nazlı kedi, ancak sevgi gösterilince yaklaşır.

Ocağı tütmek kelimesi
Tahminim: Aile yuvasının varlığının sürmesi.
TDK Anlamı: Ailenin varlığını sürdürmesi, evin mutlu ve düzenli olması.
Cümle: Büyüklerimizin çabasıyla ocağımız tütmeye devam ediyor.


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Mehmet Âkif, kimin isteği ile İstiklâl Marşı’nı yazmıştır?


Cevap : Mehmet Âkif, Millî Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi’nin teklifi ile İstiklâl Marşı’nı yazmıştır.


2. İstiklâl Marşı hangi tarihte millî marşımız olarak kabul edilmiştir?


Cevap : İstiklâl Marşı, 12 Mart 1921 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından millî marş olarak kabul edilmiştir.


3. Mustafa Kemal Atatürk’ün marşımızın en beğendiği dizeleri hangileridir?


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün en beğendiği dizeler:
“Hakkıdır hür yaşamış bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin İstiklâl!”


4. Mehmet Âkif, şiirine neden “Korkma!” diyerek başlamıştır?


Cevap : Mehmet Âkif, dinleyicilerin dikkatini çekmek ve marşta aktaracağı duygu ve düşüncelere vurgu yapmak için şiirine “Korkma!” diyerek başlamıştır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


5. “Ocağı tütmek” ve “ocağı sönmek” sözcük gruplarının anlamları nelerdir?


Cevap :

Ocağı tütmek: Yaşamaya devam etmek, soyun ve ailenin varlığını sürdürmesi.
Ocağı sönmek: Soyun tükenmesi, yaşamın sona ermesi.


6. Mehmet Âkif, bayrağımızdaki yıldızı başka hangi anlamlarda kullanmıştır?


Cevap : Mehmet Âkif, bayrağımızdaki yıldızı aynı zamanda baht, talih ve şans anlamında kullanmıştır.


Soru : Siz de örneklerde verildiği gibi virgülün kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız


Cevap :

  • Sıralı öğeleri ayırmak için: Elma, armut, muz ve çilek aldım.

  • Cümle içinde ara sözleri ayırmak için: Ahmet, biliyorsun, çok çalışkan bir öğrencidir.

  • Bağlaçlardan önce (ama, fakat, çünkü) kullanmak: Hava çok soğuktu, ama biz dışarı çıktık.

  • Cümlede açıklama yapmak için: Mustafa Kemal, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, büyük bir liderdi.

  • Tarih ve adres yazarken: 23 Nisan 1920, Ankara’da kutlandı.

  • Hitap ifadelerinden sonra: Canan, lütfen bana yardım eder misin?

  • Cümle içinde kısa ara cümleleri ayırmak için: Kitap, dedi ki, çok güzeldi.

  • Cümlede karşıt düşünceleri ayırmak için: Ders çalıştı, dinlenmedi.

  • Rakamları binlik basamaklarla ayırmak için: 1,000 kişi konseri izledi.

  • Uzun cümleleri bölmek ve anlamı netleştirmek için: Dışarı çıktım, yağmur yağıyordu, rüzgar esiyordu ve her yer ıslaktı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


2. Aşağıdaki cümlelerde yazım hataları yapılmıştır. Ayrıca cümlelerde noktalama işaretleri unutulmuştur. Yazım hatalarını düzelterek ve unutulan noktalama işaretlerini koyarak cümleyi tekrar yazınız. 


Cevap :

Mehmet Akif, bayrağımızın sadece milletimize ait olarak göklerde parlayan yıldız olduğunu söyler.

Âkif, adalete ve Allah’a inanan Türk milletinin bağımsız yaşamasının hakkı olduğunu vurgular.

“Yıldız” sözcüğü ise hem bayrağımızdaki yıldızı işaret eder hem de “baht, talih, şans” anlamında kullanılır.

Mehmet Akif, bu kıtada “Ey nazlı hilâl!” diyerek bayrağa seslenir.


Soru : İstiklâl Marşı’nı okuduğunuzda ya da dinlediğinizde neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Duygularınızı anlatırken işitilebilir ses tonuyla konuşmaya ve konuşurken beden dilini kullanmaya özen gösteriniz. 


Cevap : İstiklâl Marşı’nı okuduğumda veya dinlediğimde büyük bir gurur ve heyecan hissediyorum. Vatanımızın bağımsızlığı için savaşan kahramanlarımızı düşünüyorum ve onlara minnet duyuyorum. Kalbim hızla çarpıyor, gözlerim doluyor ve bir yandan da cesaret ve kararlılık duygusu hissediyorum. Bu duygularımı arkadaşlarıma anlatırken gülümseyerek, ellerimi kullanarak ve sesimi duyulacak şekilde ifade ediyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri oluş sırasına göre numaralandırarak kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72-73-74 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Radyodaki Türkü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 63-64-65-66-67. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Radyodaki Türkü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63, 64, 65, 66, 67 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında önemli bir kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Radyodaki Türkü Dinleme Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67


Soru : “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” türküsünün hikâyesini araştırıp öğreniniz. Sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” türküsü, Çanakkale Savaşı sırasında yaşanan kahramanlıkları ve askerlerin özlemlerini anlatır. Türküde, askerlerin cephedeki zorlukları, sevdiklerinden uzakta yaşadıkları duygular ve vatan sevgileri dile getirilir.

Aynalı Çarşı ise İstanbul’da bir çarşıdır ve askerlerin sevdiklerini hatırladıkları bir yer olarak türkünün sözlerine yansımıştır. Sınıfta bu türkünün hikâyesini arkadaşlarıma anlatarak, savaşın zorluklarını ve askerlerin fedakârlıklarını paylaşabilirim.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Görsellerden ve başlıktan yola çıkarak metinde anlatılanları tahmin edelim.


Cevap :  Metnin konusu yalnızlık olabilir.


Soru : Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi de unutmayınız.


Cevap : Metinde, radyo dinleyen yaşlı bir kadının yalnızlığı ve bir arkadaşının ona eşlik etmesi konu ediliyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinde geçen anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz. Belirlediğiniz sözcüklerin anlamlarını tahmin edip TDK Türkçe Sözlük’ten karşılaştırınız.


Cevap :

Metanet Kelimesi 

Tahminim: Zorluklar karşısında dayanma gücü.
TDK Anlamı: Güçlük ve sıkıntılara karşı dayanma, sabır ve direnç.
Cümlem: Zor sınav karşısında metanetini kaybetmedi ve başarılı oldu.

Emanet Kelimesi 

Tahminim: Geçici olarak birine bırakılan şey.
TDK Anlamı: Korunmak veya teslim edilmek üzere birine bırakılan şey; güvence altında tutulan şey.
Cümlem: Babam bana saatini emanet etti ve ona iyi bakmamı istedi.


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Radyoda çalan türkünün ilk iki dizesini yazınız.


Cevap :

“Çanakkale içinde vurdular beni,
Ölmeden mezara koydular beni.”


2. Selda, babaannesini üzgün görünce ne yapmıştır? Yazınız.


Cevap : Selda, babaannesinin neden üzgün olduğunu öğrenmek için onunla sohbet etmiştir.


3. Babaannesinin radyoda çalan türküden niçin etkilendiğini yazınız.


Cevap : Babaannesi, türkü sayesinde savaşta babasının şehit oluşunu hatırlamış ve etkilenmiştir.


4. Babaannesinin anısını dinleyen Selda’nın hangi duyguları hissettiğini yazınız.


Cevap : Selda, atalarının fedakârlığını düşünerek hem minnettarlık hem de hüzün duymuştur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


5. Aşağıdaki hikâye haritasını metne göre doldurunuz. 


Cevap :

Hikâye Haritası:

  • Olayın geçtiği yer: Selda’nın evi

  • Konu: Babaannenin savaş anılarını paylaşması

  • Zaman: Yağmurlu bir akşamüstü

  • Olayın kahramanları: Selda ve babaannesi

  • Ana düşünce: Geçmişteki fedakârlıklar sayesinde bugün huzur içinde yaşamaktayız


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru : Siz de örneklerde verildiği gibi noktanın kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.


Cevap :

noktanın farklı kullanım alanlarıyla ilgili 10 örnek cümle:

  1. Cümlenin sonunda: Bugün çok mutluyum.

  2. Kısaltmalarda: Dr. Ahmet, muayene için geldi.

  3. Saat belirtirken: Toplantı saat 14.30’da başlayacak.

  4. Tarih yazarken: 23.04.1920 Türkiye Büyük Millet Meclisi açıldı.

  5. Sıra sayılarında: Bu kitap 3. sırada duruyor.

  6. Sayılarda ondalık için: Süt 2.5 litre olarak ölçüldü.

  7. Adreslerde: Evimiz Atatürk Cd. No:5’te.

  8. Web adreslerinde: İnternette www.forumsinifkitabi.com adresini ziyaret ettim.

  9. Telefon numaralarında: Telefon numaram 0555.123.45.67.

  10. Kısaltmalı ünvanlarda: Prof. Dr. Ayşe Hanım ders anlattı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz “Radyodaki Türkü” metnini anlatınız. Anlatırken yeni öğrendiğiniz sözcükleri kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : Selda, yağmurlu bir akşamüstü pencere kenarında kiraz çayını yudumlarken radyoda Çanakkale türküsü çalmaya başlar. Babaannesi türküyü duyunca duygulanır ve savaşta şehit olan babasını anımsar. Selda, babaannesinin anlattıklarını dinlerken atalarının gösterdiği fedakârlıklar karşısında derinden etkilenir.


Soru : Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla yazınız.


Cevap : Selda, yağmurlu bir akşamüstü evde otururken radyodan Çanakkale türküsü çalmaya başlar. Babaannesi türküyü duyunca savaşta şehit olan babasını hatırlar ve yaşadıklarını Selda’ya aktarır. Selda, anlattıklarını dinlerken derinden etkilenir ve atalarının gösterdiği fedakârlıklara hayran kalır.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 56-57-58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk’ün Çocukları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 56-57-58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 56-57-58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Atatürk’ün Çocukları Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Atatürk’ün Çocukları Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60-61-62


Soru : Cumhuriyetin getirdiği yenilikleri araştırınız. Yeniliklerin yaşamımıza katkılarını arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Cumhuriyetle birlikte eğitim, hukuk, kadın hakları, sağlık ve ulaşım gibi alanlarda birçok yenilik yapılmıştır. Bu yenilikler sayesinde halk daha bilinçli, özgür ve eşit haklara sahip olmuştur.


Soru : Atatürk’ün doğa sevgisi hakkında neler biliyorsunuz? Bu konu hakkında neler öğrenmek istersiniz?


Cevap :  Atatürk doğayı çok sever, ağaç dikmeye önem verir ve doğa yürüyüşleri yapardı. Bu konuda özellikle hangi ağaçları diktiğini ve doğa ile ilgili aldığı önlemleri öğrenmek isterim.


Soru : Atatürk’ün çocuk sevgisi hakkında neler biliyorsunuz? Konuyla ilgili neleri merak ediyorsunuz?


Cevap :  Atatürk çocuklara büyük değer verir, onların iyi eğitim almasını ve mutlu olmasını isterdi. Çocuklarla ilgili yaptığı etkinlikleri ve onlara yazdığı mektupları merak ediyorum.


Soru : Cumhuriyetin ilanından sonra yapılan değişikliklerden hangilerini biliyorsunuz? Bu konuyla ilgili neleri öğrenmek istersiniz?


Cevap :  Harf devrimi, kadınlara seçme ve seçilme hakkı, kıyafet ve takvim düzenlemeleri gibi değişiklikleri biliyorum. Bu değişikliklerin toplum hayatına etkilerini ve uygulanma süreçlerini öğrenmek isterim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : “Atatürk’ün Çocukları” metnini okuduktan sonra önceden bildikleriniz dışında başka neler öğrendiğinizi yazınız. 


Cevap :

Bu metni okuduktan sonra fark ettim ki Atatürk, sadece doğayı ve çocukları sevmekle kalmamış; yoksul ve kimsesiz çocuklara sahip çıkmış, onları evlat edinip yetiştirmiştir.

Ayrıca, Türkiye’nin ilk kadın pilotlarından Sabiha Gökçen’i eğitmiş ve Ülkü Adatepe gibi yakın çevresindeki çocuklara özel önem vermiştir. Atatürk’ün çocuklara verdiği değer, onları koruma ve gelecek nesillere aktarma amacıyla bütünleşmiştir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59  Cevapları


1. Metinde geçen bazı sözcükler ve anlamları verilmiştir. Sözcükleri anlamları ile eşleştirdikten sonra cümle içinde kullanınız. 


Cevap :

Şehirden küçük, köyden büyük yerleşim merkezi, belde. kasaba

Ucu bucağı görünmeyecek kadar geniş. =  engin

Hava seferlerini ve bu konu ile ilgili teknikleri inceleyen bilim dalı. = havacılık

Kasaba ile ilgili cümleler:

  1. Kasabada küçük bir kütüphane bulunuyor.

  2. Pazar günleri kasabada herkes birbirini tanır.

  3. Kasabanın meydanında bir çeşme vardır.

  4. Yaz aylarında kasaba çok sakin olur.

  5. Kasabadaki okula yeni öğretmen gelmiş.

  6. Kasaba halkı birlikte çeşitli etkinlikler düzenler.

Engin ile ilgili cümleler:

  1. Engin bugün çok mutluydu.

  2. Engin ödevini zamanında bitirdi.

  3. Engin, arkadaşlarına yardım etmeyi sever.

  4. Engin bahçede top oynuyor.

  5. Engin yeni bir kitap okumaya başladı.

  6. Engin derslerde çok dikkatli oluyor.

Havacılık ile ilgili cümleler:

  1. Havacılık sayesinde insanlar kısa sürede uzak yerlere ulaşabiliyor.

  2. Havacılık eğitimi almak için özel okullar vardır.

  3. Pilotlar havacılık kurallarına uymak zorundadır.

  4. Havacılık sektörü birçok insana iş imkanı sağlar.

  5. Uçaklar modern havacılık teknolojisi ile donatılmıştır.

  6. Havacılık, bilim ve mühendisliğin birleştiği bir alandır.


2. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılmış sözcüklerin altını çiziniz. Noktalı yerlere cümlenin doğru şeklini yazınız.


Cevap :

Televisyonda çok eylenceli bir filim izledim.

Doğru hâli: Televizyonda çok eğlenceli bir film izledim.

Gastedeki haberi okuyan herkez onu görmeye gelmişti.

Doğru hâli: Gazetedeki haberi okuyan herkes onu görmeye gelmişti.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Kentlerin cumhuriyetin ilanından önceki ve sonraki durumlarını karşılaştırınız.


Cevap :

Kentler Cumhuriyetin İlanından Önceki Durumu Cumhuriyetin İlanından Sonraki Durumu
Ankara Küçük bir Orta Anadolu kasabası Geniş parklarla ve modern binalarla gelişmiş büyük bir kent
İstanbul Eski tarihî yapılarla dolu, sınırlı bir şehir Yeni binalar, geniş bulvarlar ve parklarla güzelleşmiş, deniziyle dikkat çeken bir kent

2. Cumhuriyetin ilanından önce ülkenin durumu nasılmış? Yazınız.


Cevap :

Cumhuriyetin ilanından önce ülkenin durumu:

  • Ülkede sanayi ve üretim yeterli değildi.

  • Yiyecek, içecek, giyim ve araç-gereçler açısından kendi kendine yeter olamıyordu.


3. Metinde Atatürk’ün hangi özelliklerine değinilmiştir?


Cevap :

  • Doğayı çok sevmesi ve Ankara’yı yeşillendirmesi

  • Çocukları sevmesi ve onları eğitmesi, koruması

  • Halkına karşı duyarlı ve yenilikçi bir lider olması


4. Metne niçin “Atatürk’ün Çocukları” başlığı verilmiştir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Çünkü Atatürk çocukları çok sevmiş, onları yetiştirmiş ve onları geleceğin teminatı olarak görmüştür. Metin, Atatürk’ün çocuklarla kurduğu özel bağı anlatmaktadır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Atatürk’ün çocuklara sevgisi, ilgisi ve yetiştirdiği başarılı gençler.

Metnin ana düşüncesi: Atatürk, çocukları sevmiş, onları korumuş ve onların eğitimiyle geleceğe katkı sağlamıştır.


Soru : Aşağıda verilen sözcüklerle kurallı cümleler oluşturunuz. Kurallı cümleler oluştururken yazım ve noktalama kurallarına dikkat ediniz. Sözcükler arasında uygun boşluk bırakmayı unutmayınız.


Cevap :

  • Yurdun malı, yerli malı olmuştu.

  • İstanbul’da tütmeye burnunda başladı.

  • Ankara, yüksek binalarla bezendi.


Soru : Cumhuriyetin değerlerini korumak ve ülkenizi geliştirmek için neler yapabileceğinizi düşünüp arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Cumhuriyetin değerlerini korumak ve ülkemizi geliştirmek için eğitimime önem verebilirim, kitap okuyarak bilgimi artırabilirim. Kurallara ve kanunlara uyarak toplum düzenine katkıda bulunabilir, çevremdeki insanlara saygılı ve yardımsever olabilirim. Ayrıca, fikirlerimi paylaşarak ve sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak ülkemin kalkınmasına destek olabilirim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru : Yazar, metnin sonuç bölümünde “Şimdi Atatürk’ün çocukları sizsiniz. Onu yaşatan, yaşatacak olan çocukları sizler. Hepiniz.” demektedir. Siz de Atatürk’ün çocukları olarak yazara, Atatürk’ün düşüncelerini nasıl koruyup yaşatacağınızla ilgili bir mektup yazınız.


Cevap :

Sevgili Yazar,

Bizler Atatürk’ün çocukları olarak, onun düşüncelerini korumak ve yaşatmak için elimizden geleni yapacağımıza söz veriyoruz. Öncelikle eğitimimize önem verip, kitap okuyarak ve araştırmalar yaparak bilgimizi artıracağız. Kurallara ve kanunlara uyarak topluma faydalı bireyler olacağız. Ayrıca arkadaşlarımıza ve çevremize örnek olarak, Atatürk’ün barış, sevgi ve saygı anlayışını yayacağız. Gelecekte ülkemizi daha güçlü ve aydınlık yapmak için onun gösterdiği yolda yürümeye devam edeceğiz.

Sevgi ve saygılarımla,
[İsminiz]



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56


1) “Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklınıza nelerin geldiğini yazınız.


Cevap :

“Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklıma gelenler:

  • Kurtuluş Savaşı
  • Samsun’a çıkış
  • Sakarya Meydan Muharebesi
  • TBMM’nin açılması
  • Cumhuriyetin ilanı
  • Atatürk’ün liderliği
  • İzmir’in kurtuluşu
  • Nutuk
  • Ulusal birlik ve beraberlik
  • Halkı örgütleyerek bağımsızlığı kazanma

 


2) Sizce; kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümlerine neden yer verilir? Yazınız.


Cevap :

Kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümleri şu amaçlarla yer alır:

Tema kapağı, kitabın konusunu ve içeriğini okuyucuya tanıtır.

İçindekiler, kitabın hangi konuları kapsadığını ve bu konuların sayfa numaralarını gösterir; böylece aradığımız bilgiyi kolayca bulmamıza yardımcı olur.

Sözlük, kitabın içinde geçen bilinmeyen kelimelerin anlamlarını öğrenmemizi sağlar.

Kaynakça, kitabın hazırlanırken hangi kaynaklardan yararlanıldığını gösterir ve bilgilerin doğruluğunu artırır.


3) Tema kapağı ve içindekiler bölümlerini inceleyip 2. temada neler öğreneceğinizi tahmin ederek yazınız.


Cevap : 2. Temada, Atatürk’ün hayatını, Millî Mücadele dönemindeki önemli olayları, İstiklal Marşı’nın anlamını ve kahraman askerlerimizin yaptığı fedakârlıkları öğrenmeyi umuyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımız:

  1. Halide Edib Adıvar – Yazar ve öğretmen; halkı bilinçlendirmiş, kadınları Milli Mücadele’ye katılmaları için teşvik etmiştir.

  2. Nezihe Muhiddin – Kadın hakları savunucusu; Milli Mücadele’de hem sosyal hem de örgütsel çalışmalar yapmıştır.

  3. Kara Fatma (Fatma Seher Erden) – Cephede savaşan kadın komutan; askerleri organize etmiş ve savaşta aktif rol almıştır.

  4. Şerife Bacı – Cepheye erzak ve cephane taşıyarak büyük fedakârlık göstermiştir.

  5. Halime Çavuş – Kurtuluş Savaşı sırasında askerlerle birlikte savaşmış ve cephede cesurca görev yapmıştır.


Soru : Metnimizi okumadan önce görsellerini inceleyerek metinde ne anlatıldığını tahmin edelim.


Cevap : Askerler siperlerde zorlu mücadeleler verirken birbirlerine destek oluyorlar. Nezahat Onbaşı ise Millî Mücadele’deki cesareti ve kahramanlıkları nedeniyle şeref madalyası ile onurlandırılıyor


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Halide Edib Adıvar – Yazar ve öğretmen; Millî Mücadele sırasında halkı bilinçlendirmiş, cephede ve cephe gerisinde destek sağlamıştır.

  • Refet Bele’nin Annesi (Refet Bele ile bağlantılı olarak kahraman kadınlar) – Cephe gerisinde lojistik ve moral desteği vermiştir.

  • Nene Hatun – Erzurum’da düşmana karşı savaşmış, kahramanlık göstermiştir.

  • Şerife Bacı – Cepheye cephane taşıyarak vatan savunmasına katkıda bulunmuştur.

  • Kadınefendi kadınlar (örnek: Zübeyde Hanım) – Halkı desteklemiş, gönüllü çalışmalarda bulunarak Millî Mücadele’ye katkı sağlamıştır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıda, okuduğunuz metinde geçen sözcük ve sözcük gruplarının anlamları verilmiştir. Verilenleri okuyarak bulmacada gizlenmiş sözcükleri bulup boyayınız.


Cevap :

a. Birinin yaptıklarını belli etmeden izlemek = Gözetlemek (3. paragraf)
b. Uğur getireceğine inanılan bir şey = Maskot (3. paragraf)
c. Değer, kıymet bilmek = Takdir (8. paragraf)
d. Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma, gönül borcu = Şükran (9. paragraf)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Küçük Nezahat niçin cepheye gitmek zorunda kalmıştır?


Cevap : Babası cephede görevli olduğu için ve kızını bırakacağı bir yakını olmadığı için Nezahat, babasının yanında cepheye gitmek zorunda kalmıştır.


2. Küçük Nezahat cephede neler yapmıştır?


Cevap : Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmiş, asker kıyafetiyle moralleri yükseltmiş, su taşımış, yaralılara sargı çantasıyla yardım etmiş ve askerlerle birlikte mücadele etmiştir.


3. Küçük Nezahat, Mustafa Kemal Paşa’yla ne zaman karşılaşmıştır?


Cevap : Savaş sonrası cepheyi denetlemek için Mustafa Kemal Paşa geldiğinde, Halit Albay ile görüşürken Nezahat’i görünce karşılaşmıştır.


4. Küçük Nezahat ile Mustafa Kemal Paşa arasında geçen konuşmayı kısaca yazınız.


Cevap : Mustafa Kemal Paşa, Nezahat’in adını ve burada ne aradığını sordu; Nezahat, “Ben askerin kalesiyim, dönmek isterlerse karşılarında beni bulurlar” diyerek cevap verdi. Paşa onu selamlayıp başını okşadı ve cesaretini takdir etti.


5. Metnin giriş bölümünde “Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir.” denmesinin nedeni sizce nedir?


Cevap : Çünkü Nezahat Onbaşı, Millî Mücadele’de gösterdiği cesaret ve kahramanlıklarla tarihimizde önemli bir yer tutmaktadır ve bu nedenle unutulmaması gerekir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


6. Okuduğumuz metnin hikâye unsurlarını bularak boş bırakılan yerlere yazınız. 


Cevap :

Olaylar :

  • Nezahat’in babasıyla birlikte cepheye gitmesi
  • Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmesi
  • Askerlerle birlikte savaşta görev alması
  • Mustafa Kemal Paşa ile karşılaşması
  • Şükran plaketi ile onurlandırılması

Problem: Küçük Nezahat’in babasının yanında cepheye gitmesi ve savaşta görev alması

Ana karakter: Küçük Nezahat Onbaşı

Mekân (Yer): Gediz civarı ve cephe alanı

Sonuç: Nezahat gösterdiği kahramanlık nedeniyle onbaşı rütbesiyle onurlandırılmış ve şükran plaketi almıştır

Olayın yaşandığı zaman: Millî Mücadele dönemi

Metnin konusu: Küçük Nezahat’in Millî Mücadele’deki kahramanlıkları

Metnin ana düşüncesi: Cesur ve fedakâr davranışlar, insanlara örnek olur ve takdir edilmeyi hak eder


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Aşağıda, metinde geçen cümleler verilmiştir. Cümlelerin bildirdiği anlamları örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

Millî Mücadele içinde Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir. = düşünce
Halit Albay’la görüşürken yanındaki Küçük Nezahat’i görünce şaşırdı. = duygu
Bu çocuk mutlaka ödüllendirilmeye layıktır. = düşünce
Bu sözler Mustafa Kemal Paşa’yı çok sevindirmiş. = duygu
Herkes onu çok seviyordu. = duygu
Aferin sana! İşte Türk kızı böyle olur. = duygu


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Küçük Nezahat ile Atatürk’ün karşılaştığı bölümü arkadaşlarınıza anlatınız. Daha sonra da anlattıklarınızı canlandırınız. Canlandırma yaparken yeni öğrendiğiniz sözcükleri kullanınız. Rol arkadaşınızın sözünü kesmemeye, konuşmasının bitmesini beklemeye, uygun hitap ifadeleri kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Küçük Nezahat, cephede asker üniformasıyla görev başında duruyordu. Mustafa Kemal Paşa yanına yaklaşınca, Nezahat’i görünce şaşkınlıkla selam verdi. Nezahat saygılı bir şekilde Paşa’ya hitap etti ve kendini tanıtarak, “Ben askerin kalesiyim, geri çekilmek isteyenler karşılarında beni bulurlar” dedi. Paşa, Nezahat’in cesaretini ve kararlılığını takdir ederek başını okşadı ve ona övgüyle söz söyledi.

Canlandırma yaparken, sözcükleri doğru seçmeye, karşı tarafın söz hakkına saygı göstermeye, konuşmayı kesmemeye ve uygun hitap ifadeleri (Komutan’ım, Paşam, Nezahat gibi) kullanmaya özen gösteriniz.


Soru : Yaşadığımız kısacık bir zaman dilimi bazen anılarımız arasında yer alır: okula başladığımız ilk gün, karne heyecanı, doğum günü … Sizin de unutamadığınız bir anınız olmuştur. Bu anınızı düşünüp aşağıdaki uyarılara dikkat ederek defterinize yazınız.

Yazacağınız anının konusunu belirleyiniz.
Yazınıza konuyla ilgili uygun ve ilginç bir başlık bulunuz.
Olayları oluş sırasına göre yazınız.
Anınızı paragraflar hâlinde yazınız.


Cevap :

Başlık: İlk Servis Yolculuğum

Konusu: Okula başladığım ilk gün yaşadığım heyecan ve duygular

Anı:
İlk okul günümün sabahı çok heyecanlıydım. Kahvaltımı hızlıca yaptıktan sonra annemle birlikte evden çıktık. Yol boyunca kalbim hızlı hızlı atıyordu. Servis durağına geldiğimizde arkadaşlarımı gördüm ve hepsi benim kadar heyecanlıydı.

Servise bindiğimizde herkese günaydın dedim ve geçen yıldan tanıdığım arkadaşlarımla sohbet etmeye başladım. Arabadaki çocuklar çok neşeliydi. Servisten indiğimizde okulun kapısına doğru hızlı adımlarla yürüdüm. Hem okulun başlaması hem de arkadaşlarımı tekrar görecek olmanın heyecanı içimi dolduruyordu. O gün, unutamayacağım bir başlangıç günü olmuştu.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41, 42, 43, 44, 45 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında önemli bir kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45


…………………………………

O gün Gülcan’ın içi içine sığmıyordu. (…) Sabah kahvaltısının ardından Gülcan, annesi ve Aykut evden çıktılar. Gülcan yolun ilerisindeki durağa doğru yürümeye başladı. Okul servisine oradan binecekti. (…)

Gülcan servis arabasına binerken içeridekilere seslendi:
– Herkese günaydın! (…)

Geçen yıldan tanıştığı arkadaşlarıyla sohbet etmeye başladı. Arabadaki bütün çocuklar çok heyecanlıydı. (…)

Servisten inen Gülcan, okuluna doğru hızlı adımlarla yürümeye başladı. Çok heyecanlıydı. Bu heyecanın okulun başlamasından mı yoksa aylardır görmediği arkadaşlarını görecek olmasından mı kaynaklandığını bilmiyordu.

Özgür SİNAN / Arkadaş (Kısaltılmıştır.)


1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 7. soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Hikâyenin ana kahramanı kimdir? 


Cevap :  Gülcan


2. Hikâyede anlatılan olay nedir? 


Cevap :  Gülcan’ın okul servisine binip okuluna gitmesi ve arkadaşlarıyla buluşma heyecanı.


3. Hikâyenin kahramanı kimlerle sohbet etmiştir? 


Cevap :  Serviste tanıdığı arkadaşlarıyla sohbet etmiştir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


4. Metinle ilgili bir soru yazıp cevaplayınız. 


Cevap :

  • Soru: Gülcan servis arabasına nereden binecek?
    Cevap: Yolun ilerisindeki duraktan.

  • Soru: Gülcan neden heyecanlıydı?
    Cevap: Okulun başlaması ve arkadaşlarını görecek olması nedeniyle.

  • Soru: Gülcan sabah kahvaltısından sonra ne yaptı?
    Cevap: Annesi ve Aykut ile evden çıktı.

  • Soru: Servisteki çocuklar nasıldı?
    Cevap: Çok heyecanlıydılar.

  • Soru: Gülcan okula doğru yürürken ne hissetti?
    Cevap: Çok heyecanlıydı.


5. Metne uygun başlık belirleyiniz. 


Cevap :  Okula Dönüş Heyecanı


6. Metnin konusunu bulup yazınız. 


Cevap :  Gülcan’ın okul servisine binip arkadaşlarıyla buluşması.


7. Metnin ana düşüncesini belirleyiniz. 


Cevap :  Arkadaşlarla buluşmak ve birlikte zaman geçirmek mutluluk ve heyecan verir.


8. Aşağıda satır sonlarına sığmayan sözcükler yanlış ayrılmıştır.
Doğrusunu yanlarındaki kutuların içine yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


9. Aşağıdaki sözcük çiftlerinden sözlükte önce gelenlere “+” işareti koyunuz.


Cevap :

  1. Eldiven
  2. Gemi
  3. Saç

10. Aşağıdaki sözcüklerin eş anlamlarını bulunuz. Sözcüklerin yanında yazan rakamları eş anlamlarının olduğu kutuya yazınız.


Cevap :

1- Sene = Yıl

2- Anı =Hatıra

3-  Ufak =  Küçük


11. Aşağıda verilen cümleler doğru ise “D”, yanlışsa “Y” kutucuğunu işaretleyiniz. İşaretlediğiniz kutuların üstündeki harfleri yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


12. Aşağıdaki soruların cevaplarını tablodan bulunuz. Cevapların numaralarını boşluklara yazınız.


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangilerinin eş anlamları vardır?

Cevap : 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangileri hikâye unsurları arasında yer alır?

Cevap :  1, 6, 7


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangileri şiir ile ilgilidir?

Cevap : 2, 5, 9


Soru: Tabloda verilen sözcüklerden hangileri okurken dikkat edilmesi gereken kurallar arasında yer alır?

Cevap : 3, 4


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


13. Aşağıdaki şemada verilen bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45 Cevapları”

14. Yaz tatilinde Ailemle izmir’e gittik.

Yukarıdaki cümlede yapılan yazım yanlışlarını bulup cümlenin doğrusunu aşağıdaki alana yazınız.


Cevap : Doğru cümle: Yaz tatilinde ailemle İzmir’e gittik.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Günlüğüne Olsa Bile Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 40. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Bir Günlüğüne Olsa Bile Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında önemli bir kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Bir Günlüğüne Olsa Bile Serbest Okuma Metni”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


1. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki şiiri sesli okuyalım.


BİR GÜNLÜĞÜNE OLSA BİLE 

Çocuklar,
Bir günlüğüne olsa bile
Yaşdaş olalım.
Körebe oynayalım.
Uçurtma uçuralım
Birlikte,
Söz mü?

Çocuklar,
Bir günlüğüne olsa bile
Yaşdaş olalım.
Gezelim bir uçtan bir uca,
Gün kararıncaya dek
El ele,
Söz mü?

Çocuklar,
Bir günlüğüne olsa bile
Yaşdaş olalım,
Türkü söyleyelim,
Kiraz küpe takalım,
Eğlenelim,
Söz mü?

Zeynel BEKSAÇ / Dil ve Edebiyat Dergisi


Soru : Şiiri okuduktan sonra şiirle ilgili bir de soru hazır- layıp arkadaşlarımıza soralım.


Cevap :

Hazırlanan Sorular ve Cevapları:

  1. Soru: Şiirde çocuklardan ne yapmaları isteniyor?
    Cevap: Bir günlüğüne olsa bile yaşdaş olup birlikte oynamaları ve eğlenmeleri isteniyor.

  2. Soru: Şiirde hangi oyunlardan bahsediliyor?
    Cevap: Körebe ve uçurtma uçurma oyunlarından bahsediliyor.

  3. Soru: Şiirde gün boyunca ne yapılması öneriliyor?
    Cevap: Bir uçtan bir uca gezmek ve el ele dolaşmak öneriliyor.

  4. Soru: Şiirde hangi etkinliklerle eğlenileceği anlatılıyor?
    Cevap: Türkü söylemek, kiraz küpe takmak ve oyun oynamak anlatılıyor.

  5. Soru: Şiirin ana düşüncesi nedir?
    Cevap: Çocuklarla birlikte zaman geçirmenin, oyun oynamanın ve eğlenmenin önemi vurgulanıyor.

  6. Soru: Şiirde tekrar edilen “Söz mü?” ifadesi neyi ifade ediyor?
    Cevap: Birlikte yapacakları etkinlik için verilen sözü ve arkadaşlık bağını ifade ediyor.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 32-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dünyanın En Yüksek Kitap Dağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar ve konuların anlaşılmasını kolaylaştırır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 32-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Dünyanın En Yüksek Kitap Dağı Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında önemli bir kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Dünyanın En Yüksek Kitap Dağı Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39


Soru : Dünya’nın en yüksek dağını araştırıp öğrenelim. Kendimizi araştırdığımız dağda hayal edelim. Hayallerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  Dünya’nın en yüksek dağı Everest’tir ve yüksekliği 8.848 metreyi bulur. Kendimi hayal ederek Everest’in zirvesinde durduğumu düşündüm; etrafımı bulutlar kaplamış, soğuk rüzgar yüzüme vuruyor ve etrafımdaki muhteşem dağ manzarasını izliyordum. Arkadaşlarıma bu deneyimi anlatarak, zirvede hissettiğim heyecan ve özgürlük duygusunu paylaştım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1. Aşağıdaki sözcüklerden hangilerinin sözlükte diğerlerinden önce geldiğini bularak karşılarındaki kutulara yazınız. Yazma çalışmanız bittiğinde mavi kutularda yukarıdan aşağıya doğru yazılmış şifreyi bulup sözlükten anlamını öğreniniz.


Cevap :

keşfetmek – ani → Ani
yığmak – şaşakalmak → şaşakalmak  

Bulduğunuz şifre: AŞ


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. Aşağıda verilen sözcüklerin alfabetik sıralamasını yapınız. Alfabetik sıralamasını yaptığınız sözcüklerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. 


Cevap : Sırasıyla = Ani, Keşfetmek ve Yığmak olarak sıralanabilir.

Keşfetmek Kelimesi

Tahminim: Daha önce bilinmeyen bir şeyi bulmak veya öğrenmek.
Sözlük Anlamı: Bilinmeyen bir şeyi ortaya çıkarmak, bulmak.
Cümlem: Yeni şehirleri gezerek farklı kültürleri keşfetmeyi seviyorum.

Yığmak Kelimesi

Tahminim: Nesneleri üst üste koymak, toplamak.
Sözlük Anlamı: Nesneleri bir araya getirip üst üste koymak veya toplamak.
Cümlem: Kitapları rafta düzgünce yığdım.

Ani Kelimesi

Tahminim: Beklenmedik, aniden olan.
Sözlük Anlamı: Birdenbire olan, çabuk gerçekleşen.
Cümlem: Ani bir yağmur yağdığı için dışarı çıkamadık.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız. 


1. Hikâyenin kahramanı kimdir?

Cevap : Hikâyenin kahramanı Lukas’tır.


2. Hikâye nerede geçiyor?

Cevap : Hikâye Lukas’ın evi, bahçesi ve kitaplıklarında geçiyor.


3. Hikâyedeki olay ne zaman gerçekleşiyor?

Cevap : Olay Lukas’ın doğum gününden sonra ve kitaplarla ilgilenmeye başladığı zaman gerçekleşiyor.


4. Hikâyenin kahramanı uçabileceğini nasıl keşfediyor?

Cevap : Lukas, okuduğu kitaplar sayesinde hayal gücüyle uçabildiğini keşfediyor.


5. Hikâyede anlatılan olay nedir?

Cevap : Lukas, kitaplar okuyarak hayal gücünü geliştiriyor ve kitap dağı oluşturuyor.


6. Hikâyenin kahramanı niçin uçmak istiyor?

Cevap : Lukas, gökyüzünde özgürce dolaşmak ve dünyayı keşfetmek istediği için uçmak istiyor.


7. Okuduğunuz metnin konusu nedir?

Cevap : Metnin konusu, Lukas’ın kitaplar aracılığıyla hayal gücünü keşfetmesi ve hayallerinde özgürce “uçması”dır.


8. Okuduğunuz metinde verilmek istenen ana düşünce nedir?

Cevap : Ana düşünce, okumanın hayal gücünü geliştirdiği ve insanı farklı dünyalara götürdüğüdür.


9. Okuduğunuz metnin konusuna uygun yeni bir başlık yazınız.

Cevap : “Hayal Gücüyle Uçan Lukas”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


Bilge, okuduğun hikâye kitabının adını bana söyler misin?

Okuduğum öykü kitabının ismini söylerim, Ozan. Önce sorduğun soruda, aynı anlama gelen hangi sözcükleri farklı söylediğimi bulmalısın

1. Yazılışları ve okunuşları farklı olmasına rağmen aynı anlama gelen sözcükleri yukarıdaki konuşma balonundan bulup aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • ad = isim
  • hikaye = öykü

2. Metinde geçen “gökyüzü, yürek, ev ve dilek” sözcüklerinin eş anlamları bulmaca içine yerleştirilmiştir. Verilen sözcüklerin eş anlamlarını bulmacada bularak boyayınız


Cevap :

Gökyüzü = sema
Yürek = kalp
Ev = konut
Dilek = arzı


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Siz olsaydınız dünyanın en yüksek kitap dağını oluşturmak için neler yapardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Dünyanın en yüksek kitap dağını oluşturmak için önce çok sayıda kitap toplardım. Kitapları boyutlarına göre sıralar, sağlam bir şekilde üst üste yığardım.

Arkadaşlarımla birlikte güvenli bir alan seçer ve dağın çökmesini önlemek için destekler kullanırdım. Her katmanı tamamladıkça yükseklik arttıkça, hem eğlenceli hem de öğretici bir etkinlik yapmış olurduk. Arkadaşlarıma bu fikrimi anlattım ve birlikte nasıl daha yüksek bir kitap dağı yapabileceğimizi konuştuk.


Soru : Hikâyemizin kahramanı, hayaline kitap okuyarak ulaştı. Peki, siz hayalini kurduğunuz dünyaya kitap okumak dışında hangi yollarla ulaşabilirsiniz?


Cevap :

Hayalini kurduğum dünyaya ulaşmak için kitap okumanın yanı sıra araştırma yapmak, yeni yerler gezmek, deneyimler kazanmak ve farklı insanlarla konuşmak gibi yolları da kullanabilirim. Ayrıca hayallerimi çizerek veya yazarak da geliştirebilir, kendimi pratik yaparak hazırlayabilirim.



 

Our Score
error: Content is protected !!