3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65 Cevapları, öğrencilerin 2. Ünite Değerlendirme çalışmalarını eksiksiz ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere rehberlik ederek konuların pekişmesini destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalar, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin öğrendiklerini ölçmelerine ve anlamalarını güçlendirmelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları, öğrenilen bilgilerin tekrarlanmasını ve eksiksiz anlaşılmasını kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65


1. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız. 


Cevap :

  • Yanlış – İçtiğimiz suyun soğuk ya da sıcak olduğunu burnumuzla anlarız.

  • Doğru – Duyu organlarımız birbirleriyle ilişkilidir.

  • Yanlış – İnsanlarda altı duyu organı bulunur.

  • Doğru – Yemeklerin tadını alabilmek için kokusunu da duymaya ihtiyacımız vardır.

  • Yanlış – Derimizin sağlığı bozulursa işitme duyumuzu kaybederiz.

  • Yanlış – Dil sağlığımız için çok sıcak ve çok soğuk içecekler içmeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


2. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanı kullanarak tamamlayınız.


Cevap :

  1. Görme duyu organı gözdür.
  2. Kulaklar işitme duyu organıdır.
  3. Eşyaların sert mi, yumuşak mı olduğunu onlara dokunarak deri sayesinde anlarız.
  4. Duyu organlarının her birinin ayrı görevi vardır.
  5. Göz sağlığını korumak için televizyon ve bilgisayar ekranlarına çok yakından bakmamalıyız.
  6. Duyu organlarının sağlığı için onları temiz tutmalıyız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


3. Aşağıda duyu organlarımızın sağlığını korumak için yapılması gerekenler verilmiştir. Verilenlerin hangi duyu organı ile olduğunu belirleyerek ok yönünde ilerleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


4. Aşağıda verilen ifadelerin ilgili olduğu duyu organlarını noktalı yerlere yazınız


Cevap :

  1. Televizyonu fazla izleyen kişinin zarar gören duyu organıdır. = Göz
  2. Duyu organı sayımızdır. = Beş
  3. Yiyeceklerin tadını almamızı sağlar.= Dil
  4. Teneffüs zilinin sesini duymamızı sağlayan duyu organıdır. = Kulak
  5. Kolonya, parfüm gibi kokuları hissettiğimiz duyu organıdır. = Burun
  6. Karın soğuk olduğunu algılayan duyu organıdır. = Deri

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


5. Aşağıda verilen ifadelerde hangi duyu organlarımızın kullanıldığını örnekteki gibi işaretleyiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


6. Aşağıda verilen soruların cevaplarını sırasıyla bularak doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap :

  1. Ambulansın sesini duymamızı sağlayan duyu organı: Kulak
  2. Portakalın yüzeyinde bulunan pürüzleri algılamamızı sağlayan duyu organı: Deri
  3. Gülün rengini algılamamızı sağlayan duyu organı: Göz
  4. Limonun ekşi olduğunu algılamamızı sağlayan duyu organı: Dil

Doğru Çıkış = C Şıkkı


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


7. Aşağıda verilen kelimeleri bulmacada bulunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


 8. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. “Burnumuz tıkalı olduğunda yediklerimizin tadını tam olarak alamayız. Bu durumun sebebi nedir?” sorusuna hangi öğrenci doğru cevap vermiştir?


Cevap :

Tuncay Dilimizle her besinin tadını alamayız.
(✅) Rabia Tat ve koku duyuları birlikte çalışır.
Mete Yediğimiz besin tatsızdır.


2. Aşağıda göz sağlığımız ile ilgili verilen ifadelerden doğru olanların kutularını maviye boyayınız.


Cevap :

✅ Gözlerimizi parlak ışıklardan korumalıyız.
✅ Gözlerimizi temiz tutmalıyız.

❌ Televizyonu yakından izlemeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


9. Aşağıdaki soruların ve yönergenin cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


1. Beş duyu organının adları nelerdir?


Cevap :  Göz, kulak, burun, dil, deri


2. Ders çalışırken göz sağlığımızı korumak için nelere dikkat etmemiz gerekir?


Cevap :

Maddeler halinde Ders çalışırken göz sağlığımızı korumak için nelere dikkat etmemiz gerekir ;

  • Kitap veya deftere gözlerimizle çok yakın bakmamalıyız.

  • Televizyon ve bilgisayar ekranına uzun süre bakmamalıyız.

  • Okurken yeterli ışık olmasına dikkat etmeliyiz.

  • Gözlerimizi yormamak için ara vererek dinlendirmeliyiz.


3. Kulak sağlığımızı korumayla ilgili bir slogan yazınız.


Cevap :  “Kulaklarımızı koruyalım, sesi sağlığımızla ölçelim!”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


10.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

Duyu organlarının önemini fark ediyorum. = Evet
Duyu organlarının temel görevlerini açıklayabiliyorum.. = Evet
Duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gerekenleri açıklayabiliyorum. . = Evet


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


11. Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

Beş duyu organımız vardır: göz, kulak, burun, dil ve deri. Göz, çevremizi görmemizi sağlar. Kulak, sesleri duymamıza yardımcı olur. Burun, farklı kokuları almamıza yarar. Dil, yiyeceklerin tadını hissetmemizi sağlar. Deri ise dokunma, sıcaklık ve soğukluk gibi hisleri algılar. Bu organlar sayesinde çevremizde olup bitenleri anlayabilir ve hayatımızı güvenli bir şekilde sürdürebiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 54. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları, öğrencilerin 2. Ünite Bölüm Değerlendirme çalışmalarını tamamlamalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, doğru ve eksiksiz cevaplar sunarak öğrenmeyi destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 54. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfa, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin bilgilerini ölçmelerini ve kavramları pekiştirmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 Cevapları, öğrenilen konuların anlaşılmasını ve tekrar edilmesini kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


1. Aşağıdaki görselde boş bırakılan yerlere, duyu organlarının adlarını ve görevlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 Cevapları Cem Yayınları”

2. Duyu organlarının sağlığı neden çok önemlidir? Aşağıya yazınız. 


Cevap :

Maddeler halinde Duyu organlarının sağlığı çok önemlidir çünkü:

  • Görme duyusu sayesinde çevremizi güvenli bir şekilde gözlemleyebiliriz.

  • İşitme duyusu ile iletişim kurar, tehlikeleri ve uyarıları fark ederiz.

  • Koku duyusu yiyeceklerin taze olup olmadığını anlamamıza ve tehlikeli durumları fark etmemize yardımcı olur.

  • Tat duyusu yiyeceklerin lezzetini hissetmemizi sağlar ve beslenme keyfini artırır.

  • Dokunma duyusu sıcak-soğuk, sert-yumuşak gibi farklı hisleri algılamamızı sağlar, güvenli hareket etmemize yardımcı olur.

Bu nedenle duyu organlarımızın sağlığı, günlük yaşamımızı güvenli ve konforlu sürdürmemiz için hayati bir öneme sahiptir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 52-53. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organlarımızın Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 52-53 Cevapları, öğrencilerin duyu organlarımızın sağlığı konusunu öğrenmelerine rehberlik eder. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapabilmek için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 52-53. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Duyu Organlarımızın Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları, duyu organlarımızı korumanın önemini kavramayı kolaylaştırır. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52, 53 Cevapları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine ve sağlıklı alışkanlıklar kazanmasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızın Sağlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 52-53


Soru : Duyu organlarınızdan birinin sağlığı bozulursa ne tür zorluklar yaşarsınız? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Maddeler halinde  Duyu organlarımızdan birinin sağlığı bozulursa günlük yaşamda çeşitli zorluklar yaşarız. Örneğin:

  • Görme duyusunun bozulması: Nesneleri net görememek, yolları ve engelleri fark edememek, okumakta ve yazmakta güçlük yaşamak.

  • İşitme duyusunun bozulması: İnsanların konuşmalarını duymakta zorlanmak, iletişim kuramamak, uyarı seslerini (alarm, zil) duyamamak.

  • Koku duyusunun bozulması: Yiyeceklerin tadını tam olarak alamamak, tehlikeli kokuları (duman, gaz) fark edememek.

  • Tat duyusunun bozulması: Yiyecek ve içeceklerin lezzetini fark edememek, beslenme zevkini kaybetmek.

  • Dokunma duyusunun bozulması: Sıcak veya soğuk cisimleri hissedememek, ağrı ve tehlikeleri fark edememek, eşyaları kavramada güçlük çekmek.

Sonuç olarak, duyu organlarının sağlığı yaşam kalitemizi doğrudan etkiler ve günlük işleri güvenli ve rahat yapmamızı sağlar.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 49-50-51. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organlarımızın Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 49-50-51 Cevapları, öğrencilerin duyu organlarımızın görevleri konusunu öğrenmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapabilmesi için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 49-50-51. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Duyu Organlarımızın Görevleri Metni Etkinlik Cevapları, her duyu organının görevini anlamayı kolaylaştırır. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 49, 50, 51 Cevapları, öğrencilerin konuyu pekiştirmesini ve günlük yaşamda kullanmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızın Görevleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 49-50-51


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak duyu organlarının görevlerini tekrar edelim.


ETKİNLİK Duyu Organlarımızın Görevleri

Nasıl Yapacağız?

Soru: Aşağıda çeşitli nesnelerin ve duyu organlarımızın görselleri verilmiştir. Görselleri inceleyiniz.

Soru: Görevlerine göre duyu organlarımızı nesnelerle örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 49-50-51 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 46-47-48. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organlarımızı Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 46-47-48 Cevapları, öğrencilerin duyu organlarımızı tanıma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, konunun daha iyi anlaşılması için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 46-47-48. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Duyu Organlarımızı Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin duyuların işleyişini ve önemini kavramalarını sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46, 47, 48 Cevapları, üniteyi anlaşılır ve takip edilebilir hâle getirir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızı Tanıyalım Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 46-47-48


1. Gözleriniz kapalıyken yüzünüzün önüne getirilen bir varlığı görebilir misiniz?


Cevap : Hayır, gözlerimiz kapalıyken önümüze getirilen bir varlığı göremeyiz.


2. Sınıfın dışında durduğunuzda, sınıfta gürültü olup olmadığını nasıl anlarsınız? Açıklayınız.


Cevap : Sınıfta gürültü olup olmadığını işitme duyumuzu kullanarak, sesleri dinleyerek anlayabiliriz.


3. Hoşlandığınız ya da hoşlanmadığınız kokuları fark ettiğinizde ne yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Hoşlandığım kokuları alır, hoşlanmadığımda ise uzaklaşırım veya burnumu kapatırım.


4. Yiyeceklerin tadını nasıl anlarsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Yiyeceklerin tadını dilimizle alarak ve kokusunu hissederek anlayabiliriz.


5. Tencerenin sıcak olup olmadığını tencereye bakarak mı yoksa dokunarak mı anlarsınız? Açıklayınız.


Cevap : Tencerenin sıcak olup olmadığını dokunarak fark ederiz; gözle bakmak yeterli değildir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru: Duyu organlarımızın neler olduğunu öğrendik Öğrendiklerimizi bir kez daha tekrar edelim. Bunun için sınıfınızda aşağıdaki etkinliği yapınız.

ETKİNLİK

Duyu Organlarımız Nasıl Yapacağız?

Etkinliğimizi, öğretmenimizin yardımı ile yapacağız.
* Öğretmenimiz bize, tahtanın önünde durarak duyu organlarımızdan birini söylesin.
* Duyu organını söylerken kendi duyu organlarından bir tanesini yanlış göstersin.
* Örneğin “görme duyu organımız’”‘ derken kulağını göstersin.
* Öğretmenimizin işaret ettiği duyu organını değil, görevini söylediği duyu organımızın ismini söyleyelim. Örneğin öğretmenimiz, “görme duyu organımız” derken kulağını gösterirse biz “göz” diye bağıralım.
* Yanlış duyu organımızın ismini söyleyen arkadaşımız, oyundan çıksın.
* En son üç arkadaşımız kalana kadar oyunumuzu sürdürelim.
* Oyunun sonunda kalan üç arkadaşımızı, hep birlikte alkışlayalım.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : Duyu organlarımızın görevlerini doğru bilmemiz önemlidir ve her duyu organı farklı bir göreve sahiptir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44-45. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organları ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 44-45 Cevapları, öğrencilerin duyu organlarını ve görevlerini öğrenmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, konunun anlaşılmasını pekiştirmek için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44-45. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalarda yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Duyu Organları ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin duyuların önemini kavramalarını sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44, 45 Cevapları, üniteyi anlamlı ve kolay takip edilebilir hâle getirir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organları ve Görevleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 44-45


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


1. Vitrinde gördüğünüz bir kazağı, arkadaşlarınıza anlatmaya çalışırken kazağın hangi özelliklerinden söz edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Vitrindeki kazağın renginden, deseninden, kalınlığından, modelinden ve hangi kumaştan yapıldığından söz edebilirim.


2. Vücudunuzdaki organların her birinin farklı görevleri var mıdır? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, vücudumuzdaki her organ farklı bir görev yapar; örneğin kalp kan pompalar, akciğerler nefes almamıza yardımcı olur, mide yiyecekleri sindirir.


3. Sağlığınızı korumak için alabileceğiniz önlemler nelerdir? Anlatınız.


Cevap : Sağlığımı korumak için dengeli beslenir, düzenli spor yapar, temizliğime dikkat eder ve yeterince uyurum.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Mine eve geldi. İçeri girer girmez mutfaktan mis gibi bir koku yayıldı.

– Burası ne güzel kokuyor. Anneciğim sanırım kek yaptın, dedi.

Annesi, tezgâhın üstündeki keki gösterdi. Mine’ye bir dilim kek verdi. Mine, keki iştahla yemeye başladı.

– Teşekkür ederim anneciğim. Çok lezzetli olmuş. Görünüşü de çok güzel, dedi.

Annesi on dakika önce çay demlemişti. Mine, kekini yerken yanında çay içmek istedi. Annesi Mine’ye bir bardak çay vermek için kalktı. Çaydanlığa elini uzattı ama çaydanlığın sapı çok sıcaktı. Elini hemen geri çekti. O sırada kapının zili çaldı. Mine, koşarak kapıyı açmaya gitti.


*Mine, annesinin kek yaptığını nasıl anladı?


Cevap : Mine, mutfaktan yayılan mis gibi kokudan annesinin kek yaptığını anladı.


*Varlıkların sıcak ya da soğuk olduğunu nasıl fark edersiniz?


Cevap : Varlıkların sıcak veya soğuk olduğunu dokunma duyumuzla hissederek fark ederiz.


*Mine, kapının zilini duymasaydı kapıyı açmaya gider miydi?


Cevap : Muhtemelen kapının zilini duymasa kapıyı açmaya gitmezdi.


*Yiyeceklerin lezzetli olduğunu nasıl anlarsınız?


Cevap : Yiyeceklerin lezzetli olduğunu tadına bakarak ve kokusundan anlayabiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları 1. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları, öğrencilerin 1. ünitedeki kazanımlarını tekrar etmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi ve anlaşılmayan noktaların giderilmesi için önemlidir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları Cem Yayınları”

Bu kısımda yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin bilgilerini ölçmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, üniteyi tam anlamıyla kavramak için yol gösterici bir kaynak niteliği taşır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41


1. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.


Cevap :

  • Doğru – Eski çağlarda yaşamış insanların çoğu Dünya’nın düz olduğuna inanırdı.

  • Doğru – Hava katmanını göremeyiz ama varlığını hissederiz.

  • Yanlış – Yeryüzünde en fazla alanı kara katmanı kaplar.

  • Yanlış – Toprak ve kayalar, Dünya’mızın su katmanında yer alır.

  • Doğru – Balıklar, Dünya’mızın su katmanında yaşayan canlılardır.

  • Yanlış – Kuşlar, Dünya’nın hem su katmanında hem hava katmanında yaşayan canlılar değildir; kuşlar sadece hava katmanında yaşar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


2. Aşağıdaki cümleleri, verilen ifadelerden uygun olanını kullanarak tamamlayınız.


Cevap :

  1. Üzerinde canlıların yaşadığı yere Dünya denir.
  2. Dünya’mızın şekli küreye benzer.
  3. Dünya’mızın gözlemlenebilen üç katmanı vardır.
  4. Toprak, taş, kaya gibi maddeler kara katmanını oluşturur.
  5. Yeryüzünün 3’te 2’si su katmanı ile kaplıdır.
  6. Dünya’mızın şeklini en iyi uzaydan çekilmiş fotoğraflar kanıtlar.

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


3. Aşağıda verilen görüşleri kimin söylediğini belirleyip eşleştiriniz. İlgili yere harfini yazınız.


Cevap :

1. Aristo = D
2. Macellan = Ç
3. Kristof Kolomb = A
4. Pisagor = B


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


4. Aşağıda ufuk çizgisinden kıyıya doğru hareket eden geminin görüntüsü karışık olarak verilmiştir. Kıyıdan denizi gözlemleyen biri, bu gemiyi hangi sıralama ile görür? Numaralandırıp açıklamasını aşağıdaki noktalı yere yazınız.


Cevap :

Sıralama = 4-1-2-3

Açıklama: Geminin alt kısmı ufuk çizgisinin arkasında kaldığı için önce görünmez; üst kısmı daha yüksekte olduğu için ilk önce gözlemlenir. Geminin yaklaşmasıyla birlikte orta ve alt kısımları da görünür hale gelir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


5. Çağrı, oyun hamurlarını kullanarak Dünya’mızın katmanlarını gösteren bir model hazırlamak istiyor. Oyun hamurlarının yanında yazan bilgilere göre Çağrı’nın hazırlayacağı modeli işaretleyiniz


Cevap : 1. şekli işaretleyiniz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


6. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıda Dünya’mızın şekline benzeyen görselin altındaki kutucuğu boyayınız. 


Cevap 2. resim portakalı işaretleyiniz.


2. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin ifadesi doğru değildir? 


Cevap Neriman =  Canlılar, Dünya’mızın sadece kara tabakasında yaşar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


3. Ömer, Dünya’nın hangi katmanından bahsedilmektedir? 


Cevap :  Su katmanı


4.Dünya’mız üzerinde yer alan karalar ve denizleri hangi öğrenci doğru modellemiştir?


Cevap : 1 resim = Kara-Su-Su


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


7. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


1. Dünya’mızın katmanları nelerdir? 


Cevap : Dünya’mız; iç içe geçmiş çekirdek, manto ve kabuk katmanlarından oluşur.


2. Eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız Dünya’mızın şeklini tespit edebilmek için nasıl bir çalışma yapardınız?


Cevap : Eski zamanlarda bir bilim insanı olsaydım, gemiler ufukta yavaş yavaş kaybolduğunda önce alt kısmının, sonra üst kısmının görünmez olduğunu gözlemler ve Dünya’nın küreye benzediği sonucuna varırdım.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


3. Dünya yüzeyindeki kara ve suların kapladığı alanları model çizerek gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


8. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

  • Dünya’mızın şeklinin küreye benzediğini bilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın şekli ile ilgili geçmişte öne sürülen fikirleri belirtebilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın etrafını saran bir hava katmanının olduğunu açıklayabilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın yüzeyini karaların ve suların kapladığını bilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın yüzeyindeki kara ve su alanlarını model üzerinde karşılaştırabilirim. ✅ Evet /


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


9. Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

Dünya, farklı katmanlardan oluşan bir gezegendir. En içte çekirdek bulunur ve etrafı sıcaklığı yüksek manto (magma) ile çevrilidir. Bunun üzerinde yer alan dış katmanlar, Dünya’nın yüzeyini oluşturur. Bu dış katmanlar, kara ve su olarak ikiye ayrılır; kara katmanı (yer kabuğu) karaları, su katmanı ise okyanus ve denizleri kaplar. Dünya’yı çevreleyen hava katmanı (atmosfer) canlıların yaşamını sürdürebilmesi için gerekli oksijeni ve hava koşullarını sağlar.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 30. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları, öğrencilerin ilk ünitede öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, derslerde edinilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 30. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu bölümde yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuları ne kadar öğrendiklerini kontrol etmesini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 30 Cevapları, eksik kalan noktaların tamamlanması için yol gösterici niteliktedir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. Dünya’nın gözlemlenebilir katmanları nelerdir? Bu katmanların canlılar için önemini aşağıya yazınız.


Cevap : Dünya’nın gözlemlenebilir katmanları kara, su ve hava katmanıdır. Bu katmanlar canlıların yaşaması için çok önemlidir çünkü insanlar, hayvanlar ve bitkiler karada ve suda yaşar, havadan ise solunum için yararlanır.


2. Aşağıdaki görselde hangi varlıklar, Dünya’nın hangi katmanında bulunuyor? Görselin altına yazınız.


Cevap : Balıklar suda, kuşlar havada, insanlar ve hayvanlar karada bulunur.


3. Dünya’nın hangi katmanını gözümüzle göremeyiz? Aşağıya yazınız. 


Cevap :  Dünya’nın iç katmanlarını (çekirdek ve manto) gözümüzle göremeyiz.


4. Dünya modeli üzerinde suların kapladığı alan ile karaların kapladığı alanı büyüklük bakımından karşılaştırınız.


Cevap : Dünya modeli üzerinde sular, karalara göre daha geniş bir alan kaplamaktadır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 25-26-27-28-29. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Dünya’mızın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 25-26-27-28-29 Cevapları, öğrencilerin Dünya’nın katmanlarını öğrenmelerini kolaylaştırır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, derslerde işlenen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 25-26-27-28-29. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu konudaki 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’mızın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuyu kavramasına destek verir. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 25, 26, 27, 28, 29 Cevapları, öğrenilen bilgilerin günlük yaşamla bağlantı kurularak anlaşılmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Katmanları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 25-26-27-28-29


Soru : Kuşlar nerede uçar? Balıklar nerede yüzer? İnsanlar nerede yürür? Söyleyiniz.


Cevap : Kuşlar havada uçar, balıklar suda yüzer, insanlar karada yürür.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak kara ve suların kapladığı alanların büyüklüğünü karşılaştırınız.


ETKİNLİK Neler Kullanacağız?

Bir tabaka karton
Bant
Mavi boya
Makas
Kahverengi boya

Karalar ve Sular Nasıl Yapacağız?

  • Bir tabaka kartonu ortadan ikiye kesiniz.
  • Elde ettiğiniz iki karton parçasına da eşit büyüklükte birer daire çiziniz.
  • Dairelerinizden birinin içini maviye boyayınız ve daireyi kenara ayırınız (Görsel 1).
  • Diğer kartondaki daireyi kahverengiye boyayınız (Görsel 2).
  • Kahverengi boyalı daireyi makasla keserek dört eşit parçaya ayırınız.
  • Ayırdığınız kahverengi parçalardan bir tanesini makasla keserek altı parçaya bölünüz.
  • Altı parça kahverengi kartonun parçalarını, mavi boyalı diğer dairenin üzerine bant ile rastgele yapıştırınız.
  • Böylece kendinize bir Dünya modeli oluşturdunuz.
  • Daire Dünya’yı mavi parçalar suları, kahverengi parçalar da karaları temsil ediyor.
  • Modelinize bakınız, Kara ve suların kapladığı alanları göreceksiniz.

Sonuç


Modelin üzerinde mavi alanlar mı daha fazla yer kaplıyor, kahverengi alanlar mı?


Cevap : Modelin üzerinde mavi alanlar (sular) daha fazla yer kaplıyor.


Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Dünya’nın büyük bir kısmını sular kaplar, karalar ise daha az yer kaplar.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 23-24. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Dünya’mızın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 23-24 Cevapları, öğrencilerin Dünya’nın yapısı hakkında öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ders sürecinde konuların daha iyi kavranması için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 23-24. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu bölümde yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’mızın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuyu kavrayarak tekrar etmesine olanak tanır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23, 24 Cevapları, derslerde işlenen bilgilerin günlük hayatla ilişkilendirilmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Yapısı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 23-24


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


1. Balıklar havada uçabilir mi? Söyleyiniz. 


Cevap :  Balıklar havada uçamaz, suda yaşarlar.


2. Yediğiniz meyve ve sebzeler karada mı, suda mı yetişir? Söyleyiniz. 


Cevap :  Yediğimiz meyve ve sebzeler karada yetişir.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Selen, deniz kenarında kumdan kale yaptı. Kumdan kalesini süslemek için deniz kıyısından taşlar toplamaya başladı. Bir anda büyük bir dalga gelip Selen’in kalesini yerle bir etti. Selen üzüntüsünden neredeyse ağlayacaktı. O sırada babası yanına geldi:

– Üzülme kızım, dedi. Haydi gel, biraz yüzelim. Suyun içinde oyun oynayalım. Selen, bu öneriyi hemen kabul etti. Babası ile birlikte denize girdiler. Birbirlerine su atarak oyun oynamaya başladılar. O sırada gökyüzünde çığlıklar atan martılar belirdi.

Onlar da Selenlerin oyununa eşlik etmek ister gibiydiler. Selen gökyüzüne bakıp martılara el salladı. “Dünya’mız ne kadar güzel. Kum var, deniz var. Gökyüzünde uçan martılar var.” dedi.


* Selen, kumdan kalesini suyun içinde mi, suyun dışında mı yaptı? Söyleyiniz.


Cevap : Selen, kumdan kalesini suyun dışında yaptı.


* Selen, babası ile nerede oyun oynuyordu? Söyleyiniz.


Cevap :  Selen, babası ile denizin içinde oyun oynuyordu.


* Martılar, nerede çığlık atıyordu? Açıklayınız.


Cevap : Martılar gökyüzünde çığlık atıyordu.



 

Our Score
error: Content is protected !!