3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 23-24. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Dünya’mızın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 23-24 Cevapları, öğrencilerin Dünya’nın yapısı hakkında öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, ders sürecinde konuların daha iyi kavranması için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 23-24. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu bölümde yer alan 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’mızın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuyu kavrayarak tekrar etmesine olanak tanır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23, 24 Cevapları, derslerde işlenen bilgilerin günlük hayatla ilişkilendirilmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Yapısı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 23-24


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


1. Balıklar havada uçabilir mi? Söyleyiniz. 


Cevap :  Balıklar havada uçamaz, suda yaşarlar.


2. Yediğiniz meyve ve sebzeler karada mı, suda mı yetişir? Söyleyiniz. 


Cevap :  Yediğimiz meyve ve sebzeler karada yetişir.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Selen, deniz kenarında kumdan kale yaptı. Kumdan kalesini süslemek için deniz kıyısından taşlar toplamaya başladı. Bir anda büyük bir dalga gelip Selen’in kalesini yerle bir etti. Selen üzüntüsünden neredeyse ağlayacaktı. O sırada babası yanına geldi:

– Üzülme kızım, dedi. Haydi gel, biraz yüzelim. Suyun içinde oyun oynayalım. Selen, bu öneriyi hemen kabul etti. Babası ile birlikte denize girdiler. Birbirlerine su atarak oyun oynamaya başladılar. O sırada gökyüzünde çığlıklar atan martılar belirdi.

Onlar da Selenlerin oyununa eşlik etmek ister gibiydiler. Selen gökyüzüne bakıp martılara el salladı. “Dünya’mız ne kadar güzel. Kum var, deniz var. Gökyüzünde uçan martılar var.” dedi.


* Selen, kumdan kalesini suyun içinde mi, suyun dışında mı yaptı? Söyleyiniz.


Cevap : Selen, kumdan kalesini suyun dışında yaptı.


* Selen, babası ile nerede oyun oynuyordu? Söyleyiniz.


Cevap :  Selen, babası ile denizin içinde oyun oynuyordu.


* Martılar, nerede çığlık atıyordu? Açıklayınız.


Cevap : Martılar gökyüzünde çığlık atıyordu.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 22. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin konu hakkındaki bilgilerini ölçmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 22. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfada öğrenciler, Dünya’nın yapısı ve katmanlarıyla ilgili öğrendiklerini değerlendirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 22 Cevapları, etkinlikler ve sorularla bilgilerin pekişmesini sağlar, öğrenilen kavramların doğru anlaşılmasına katkı sunar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 22 Cevapları


1. Dünya’nın şekliyle ilgili geçmişteki görüşler nelerdir? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Geçmişte bazı insanlar Dünya’nın düz olduğunu, bazıları ise yuvarlak olduğunu düşünüyordu.


2. Aşağıdaki cisimlerden hangisi küre şeklindedir? Altlarına (X) işareti koyarak belirtiniz.


Cevap :

Kalem ( )
Boncuk (X)
Kitap ( )
Bilye (X)
Elma (X)


3. Dünya’nın uzaydan çekilmiş fotoğrafları bize neyi kanıtlar? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Uzaydan çekilmiş fotoğraflar, Dünya’nın küreye benzeyen bir şekle sahip olduğunu kanıtlar.


4. Dünya hangi katmanlardan oluşmaktadır? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Dünya, çekirdek, manto (magma), kara katmanı (yer kabuğu), su katmanı ve hava katmanı (atmosfer) olmak üzere katmanlardan oluşmaktadır.


5. Aşağıdaki çerçevenin içerisine Dünya’nın şeklini gösteren bir resim çiziniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 22 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 20-21. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Dünya’nın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 20-21 Cevapları, öğrencilerin Dünya’nın iç yapısını öğrenmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’nın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilere konuyu anlamaları için rehberlik eder.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 20-21. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalarda öğrenciler Dünya’nın çekirdek, manto ve kabuk katmanlarını öğrenir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20, 21 Cevapları, etkinliklerle desteklenmiş açıklamalar sunarak, bilgilerin pekişmesini ve öğrencilerin konuyu daha iyi kavramasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünyanın Yapısı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 20-21


Soru : Bir şeftaliyi ortadan ikiye kestiğinizde dışarıdan içeriye doğru neler gördüğünüzü sırayla söyleyiniz.


Cevap : Şeftaliyi ortadan kestiğimizde önce kabuğunu, sonra yumuşak ve sulu et kısmını, en içte ise çekirdeğini görürüz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak Dünya’nın katmanlarını öğrenelim.

ETKİNLİK

Neler Kullanacağız?

* Yeşil, mavi, kırmızı ve sarı renkli oyun hamurları
* Plastik bıçak
* Dünya modeli

Dünya’mızın Katmanları Nasıl Yapacağız?

* Sarı oyun hamuru ile küçük bir top yapın.
* Kırmızı hamurla sarı hamurun üzerini kapatın.
* Dünya modelini inceleyerek yeşil ve mavi oyun hamurlarıyla kırmızı oyun hamurunun üzerini kaplayın.
* Top hâline getirdiğiniz oyun hamurunu tam ortadan kesin.

Sonuç:


Soru: Oyun hamuru kaç katmandan oluşuyor?


Cevap :  4 katmandan oluşuyor.


Soru: En içte hangi renk oyun hamuru var?


Cevap :  Sarı renk oyun hamuru.


Soru: En dışta yer alan oyun hamurları hangi renk?


Cevap :  Yeşil ve mavi renk oyun hamurları.


Soru: Top hâline getirdiğiniz oyun hamurunu bir Dünya modeli olarak düşünürseniz dış tabakada yer alan yeşil ve mavi renk oyun hamuru Dünyacınızın hangi tabakasını temsil ediyor olabilir?


Cevap :  Kara ve su katmanlarını temsil ediyor.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap :  Dünya, farklı katmanlardan oluşur ve en dışta kara ve su katmanları bulunur.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 16-17-18-19. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Dünya’mızın Şekli Nasıldır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 16-17-18-19 Cevapları, öğrencilerin Dünya’nın şeklini ve özelliklerini daha detaylı öğrenmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’mızın Şekli Nasıldır? Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilere etkin bir öğrenme süreci sunar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 16-17-18-19. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalarda öğrenciler Dünya’nın yuvarlak ve hafif basık olduğunu gözlemler ve farklı etkinliklerle bilgilerini pekiştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 16, 17, 18, 19 Cevapları, soruların ve etkinliklerin adım adım açıklamalarını içererek, öğrencilerin konuyu kavramasını kolaylaştırır ve öğrenmeyi destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Nasıldır? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 16-17-18-19


Soru : Çevrenizde farklı şekillerde cisimler var mı? Örnek veriniz. 


Cevap :  Evet, örneğin kitap dikdörtgen, top ve portakal küre şeklindedir; kalem ise silindir şekline sahiptir.


Soru : Küre şeklinin nasıl olduğunu öğrendik. Peki, Dünya’mızın bir şekli var mıdır?


Cevap :  Evet, Dünya’nın şekli küreye benzer, yuvarlaktır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak Dünya’nın şeklinin küreye benzediğini ispatlayacaksınız.


ETKİNLİK

Neler Kullanacağız?

* Plastik bir top
* 1 adet A4 kâğıdı

Dünya’mızın Şekli Nasıl Yapacağız?

* Öğretmeninizden icardım isteyerek bir kâğıt gemi yapınız (Görsel 1).
* Bir arkadaşımız Dünya’yı temsil eden topu tutsun. Biz de arkadaşımızın tam karşısına geçelim.
* Bir başka arkadaşımız, topun arkasına geçsin. Kâğıt gemiyi topa değdirerek yavaş yavaş yukarı doğru ilerletsin (Görsel 2).
* Kâğıt gemiyi ilk gördüğümüz anda arkadaşımız gemiyi ilerletmeyi durdursun. Geminin hangi bölümünü gördüğümüzü söyleyelim.
* Arkadaşımız gemiyi tekrar hareket ettirsin. Gemi yukarı doğru ilerledikçe geminin hangi bölümünü gördüğümüzü söyleyelim.
* Arkadaşımız kâğıt gemiyi, topun en tepe noktasına gelene kadar ilerletmeye devam etsin (Görsel 3). Daha sonra sıra ile hepimiz aynı uygulamayı yapalım.


Soru: Kâğıt geminin tamamını ne zaman görebildik?


Cevap :  Gemiyi topun etrafında tamamen dolaştırdığımızda yani topun farklı açılarından baktığımızda tamamını görebildik.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : Dünya’nın şekli küreye benzediği için, bir kısmını görebiliyoruz; tamamını görmek için etrafında dönmemiz gerekiyor.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 14-15. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Dünya’mızın Şekli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 14-15 Cevapları öğrencilerin Dünya’mızın şeklini ve gezegenimizi anlamalarını kolaylaştırır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’mızın Şekli Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla konuları adım adım öğrenme imkânı sunar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 14-15. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Öğrenciler bu sayfalarda Dünya’nın yuvarlak yapısını gözlemler ve farklı etkinliklerle pekiştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14, 15 Cevapları, etkinliklerin çözümünü göstererek, kavramların anlaşılmasını kolaylaştırır ve öğrencilerin bilgilerini sağlam temellerle pekiştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 14-15


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


1. Portakalın şeklinin nasıl olduğunu söyleyiniz. 


Cevap : Portakalın şekli küreye benzer, yuvarlaktır.


2. Çevrenizde şekilleri farklı olan cisimlerden örnekler söyleyiniz. Bunların şekillerinin nasıl olduğunu tarif ediniz.


Cevap :

  • Kitap → dikdörtgen şeklinde, düz yüzeyli

  • Top → küre şeklinde, yuvarlak

  • Kalem → silindir şeklinde, uzun ve ince

  • Masa → dikdörtgen veya kare şeklinde, düz yüzeyli


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Hava soğuk olduğu için Kutay dışarı çıkmamıştı. Salonun ortasında misketleriyle oynuyordu. Kutay’ın kardeşi Cansu, elindeki küçük lastik topla salona girdi. Abisine,

– Sen misketlerinle oyna, ben de topumla oynayayım, dedi. İki kardeş ayrı ayrı kendi oyuncakları ile oynamaya başladılar. Kutay misketlerine sert bir şekilde vurdu. Misketlerin hepsi yuvarlanarak sağa sola dağıldı. Yarısından fazlası da koltuğun altına girdi. Cansu gülmeye başladı ama o da elindeki topu düşürdü.

Top yuvarlandı ve gidip dolabın altına girdi. İkisi de oyuncaklarını yitirmişti. Bu kez oturup birbirlerine bilmece sormaya başladılar. Anneleri onlara meyve getirdi. Aksilikler bitmemişti. Kutay birdenbire yerinden fırlayınca annesine çarptı. Meyve tabağı yere düştü. Portakallar, elmalar yuvarlanarak her tarafa dağıldı. Cansu,

– Bugün de her şey yuvarlanıyor, diyerek gülmeye başladı.


* O gün Kutayların evinde hangi cisimler yuvarlandı? Söyleyiniz.


Cevap : Misketler, küçük top, portakallar ve elmalar yuvarlandı.


* Yuvarlanan cisimlerin şekillerinin nasıl olduğunu söyleyiniz.


Cevap :  Hepsi küreye benzer, yuvarlak şekildedir.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232, 233, 234 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları” yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin 6. ünitenin sonunda öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine ve öğrenmelerini değerlendirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, bu çalışmaların doğru cevapları ve detaylı çözüm önerileri sunulmaktadır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234 İlke Yayıncılık” başlığı altında, öğrencilere rehberlik eden açıklamalar ve çözüm yöntemleri bulunmaktadır. Bu kaynak, öğrencilerin dil bilgisi ve metin çözümleme becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmıştır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234


6. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

……………………………………………………..

Dinî bayramların en çok nesini seversiniz? Kimisi lezzetli baklavaları- na, incecik sarmalarına, lokum gibi kavurmasına bayılır. Bazısı yıl boyu hasret kaldığı sevdikleriyle bir arada olacağı için sever dinî bayramları. (…)

Millî bayramlarımız her sene aynı tarihlerde kutlansa da dinî bayramlarımızın tarihi değişiyor. (…)

Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edilip yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı dinî bayramlar sadece ülkemize özgü değil. Dünyanın dört bir yanında insanlar kendileri için özel günleri bayramlaştırarak geleneksel olarak her sene kutlarlar. (….)

Gökçe ÖZDER
TRT Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştr.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazara göre dinî bayramların en çok sevilen özellikleri nelerdir?


Cevap : Lezzetli yemekler, özellikle baklava, sarma, kavurma gibi ikramlar; sevdiklerle bir arada olmak; küslerin barışması; akrabaların ziyaret edilmesi ve yaşlıların ellerinin öpülmesi.


2. Yazar, millî bayramlarımız ile dinî bayramlarımızın hangi özelliğini karşılaştırıyor?


Cevap : Millî bayramların her yıl aynı tarihte kutlandığını, dinî bayramların ise tarihinin her yıl değiştiğini karşılaştırıyor.


3. Ülkemizde dinî bayramlar nasıl kutlanılır?


Cevap : Küslerin barıştığı, akrabaların ziyaret edildiği, yaşlıların ellerinin öpüldüğü, harçlıkların toplandığı, sofraların dolup taştığı şekilde kutlanır.


4. Dünyanın dört bir yanındaki insanlar geleneksel olarak her sene neyi kutlarlar?


Cevap : Kendileri için özel olan günleri bayramlaştırarak kutlarlar.


5. Metnin içeriğine en uygun başlık sizce nedir?


Cevap : “Bayramların Güzellikleri”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretlerinin kullanıldıkları yerleri inceleyiniz. Noktalama işaretlerinin doğru kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✔”, yanlış kullanıldıkları cümlelerin kutucuğunu “✘” ile işaretleyiniz.


Cevap :

✔ Okul bahçesinde kaç öğrenci var?
✘ Güzel mi güzel evleri var?
✔ 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı kutlayacağız.
Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.
✔ Okula kaçta gideceğini söyler misin?
✔ Eyvah, düşmanlar yurdumuza girmiş.
✔ İstanbul – Ankara otoyolu ulaşıma kapanmış.
✔ Kullanılacak malzemeler şunlar: un, su, tuz.

Açıklamalar:

  • “Güzel mi güzel evleri var?” cümlesindeki soru işareti gereksizdir, nokta kullanılmalıdır.
  • “Annem – babam – ben – kardeşim çekirdek aileyiz.” cümlesinde kısa çizgi (-) yerine virgül (,) kullanılmalıdır.

Ç. Yabancı dillerden alınmış aşağıdaki kelimeleri Türkçeleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Star → Yıldız
  2. Start → Başlama
  3. Ekstra → Fazladan
  4. İleti → Mesaj
  5. Selfie → Özçekim
  6. Oturum → Seans
  7. Fantastik → Hayalî
  8. Sponsor → Destekleyici

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


D. 1. Aşağıda iki grup halinde yazılmış eş anlamlı kelimeleri inceleyerek eşleştiriniz.


Cevap :

  • Dil → Hür
  • Akıl → Tasa
  • Biçim → Şekil
  • Kaygı → Suç
  • Rütbe → Aşama
  • Kabahat → Suç
  • Numune → Örnek
  • Pak → Temiz
  • Bütün → Tam
  • Vakit → Zaman

  • dinî bayram
  • Türk bayrağı
  • millî bayram
  • ana dil
  • gelenek görenek

2. Aşağıdaki verilen kartlarda yazan konulardan bir tanesini seçerek duygu ve düşüncelerinizi yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanarak anlatınız.


Cevap :

Dinî bayramlar, birlik ve beraberliğin güçlendiği, huzur dolu günlerdir. Bayramlarda, gelenek ve göreneklerimize uygun olarak akrabalarımızla bir araya gelir, sevinçlerimizi paylaşırız. Bu özel günlerde yardımlaşma ve dayanışma duygusu artar, bu da milletimizin güçlü bir şekilde bir arada olmasını sağlar.

Türk bayrağı, bizim için bağımsızlığımızın ve hürriyetimizin simgesidir. Bayrağımızı her gördüğümde atalarımızın bu vatan için yaptığı fedakârlıkları düşünür ve gururlanırım. Bayrağımıza saygı göstermek, milletimizin onuruna ve geçmişine olan bağlılığımızın bir göstergesidir.

Millî bayramlar, tarihimizdeki önemli dönüm noktalarını anmak ve yeni nesillere aktarmak için çok değerlidir. Bu bayramlarda, millet olarak bir araya gelir ve bağımsızlık mücadelemizi kutlarız. Özellikle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, demokrasi ve özgürlüğün önemini anlamamıza vesile olur.

Ana dilimiz, kimliğimizin en güçlü unsurlarından biridir. Türkçemizi doğru ve etkili kullanarak kültürümüzü yaşatır ve gelecek nesillere aktarırız. Ana dilimize sahip çıkmak, bizi diğer milletlerden ayıran en önemli özelliktir.

Gelenek ve göreneklerimiz, geçmişle bugün arasında köprü kuran kültürel değerlerimizdir. Bayramlarda büyüklerimizi ziyaret etmek, misafir ağırlamak, bayram şekerleri ve hediyeler gibi ritüeller, bizi biz yapan alışkanlıklarımızdır. Bu değerleri korumak ve yaşatmak hepimizin görevidir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Topla oynanan bir oyunun adını ve nasıl oynandığını defterinize yazınız.


Cevap :

Futbol: Futbol, iki takımın karşı karşıya geldiği bir oyundur. Her takım 11 oyuncudan oluşur. Amaç, topu rakip takımın kalesine göndermektir. El kullanmadan, sadece ayak, baş veya vücutla topa müdahale edilir. Maç sonunda daha fazla gol atan takım kazanır.

Basketbol: Basketbol, iki takımın oynadığı bir oyundur. Her takım 5 oyuncudan oluşur. Oyuncular, topu potaya atarak sayı kazanmaya çalışır. Top elle taşınır ve potaya atış yapılır. Maç sonunda en fazla sayıyı yapan takım kazanır.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağımın Türküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231


3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağımın Türküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları” ile “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Bayrağımın Türküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin metni anlamaları ve yorumlamaları için rehberlik eder. Bu etkinliklerde, öğrencilerin metni anlama becerilerinin yanı sıra duygu ve düşüncelerini ifade etme yetenekleri de desteklenmektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, etkinliklerin doğru çözümleri ve açıklamaları özenle sunulmuştur. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 İlke Yayıncılık” başlığı altında, serbest okuma etkinlikleriyle ilgili çeşitli öneriler ve detaylı çözüm yöntemleri yer almaktadır. Bu etkinlikler, çocukların okuma alışkanlıklarını güçlendirmeye yönelik etkili bir kaynaktır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 231 Cevapları


BAYRAĞIMIN TÜRKÜSÜ

Kundak olmuş al rengin
Ayına yıldızına.
Gökler selam duruyor
Nazlı rüya kızına.

Adını yazacağım
Tarihi duya duya.
Resmini çizeceğim
Dalgasız durgun suya.

Üstündeki ay yıldız
Zaferlerin gök süsü.
Durmadan söylenecek
Bayrağımın türküsü.

Mustafa Ruhi ŞİRİN
Gökyüzü Çiçekleri



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çınar Ağacındaki Kuş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çınar Ağacındaki Kuş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çınar Ağacındaki Kuş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” yer almaktadır. Bu etkinlikler, çocukların dinleme becerilerini geliştirmelerine ve metni anlamalarına yönelik olarak hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, etkinliklere dair doğru cevaplar ve açıklamalar detaylı bir şekilde sunulmaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metinle ilgili çözüm önerileri ve ipuçları öğrencilere yardımcı olmaktadır. Bu sayfalar, dinleme metninin ana fikrini ve detaylarını anlamaya yönelik zengin içerik sunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Vatanımızı korumak için neler yaparsınız? Anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Vatanımızı Korumak İçin Yapılabilecekler Şunlardır :

  1. Eğitim Almak: Bilinçli ve donanımlı bireyler olarak vatanımıza fayda sağlamak için eğitimimize önem veririz.
  2. Kurallara Uymak: Toplum düzenini korumak için yasalara ve kurallara uyarız.
  3. Çevremizi Koruma: Doğal kaynaklarımızı israf etmeden kullanır, çevreyi temiz tutarız.
  4. Birlik ve Beraberlik: İnsanlar arasında barışı ve kardeşliği destekleriz.
  5. Vergi Vermek: Devletimizin hizmetlerine katkı sağlamak için düzenli vergi öderiz.
  6. Askerlik Görevini Yapmak: Gerektiğinde vatan savunması için askerlik yaparız.
  7. Milli Değerlere Sahip Çıkmak: Bayrağımıza, dilimize ve kültürümüze sahip çıkarız.
  8. Yardımlaşmak: Toplumdaki yardıma muhtaç insanlara destek olarak birlik duygusunu güçlendiririz.
  9. Düşmanlara Karşı Uyanık Olmak: Vatanımıza zarar verebilecek her türlü tehdide karşı dikkatli oluruz.
  10. İyi Birey Olmak: Ahlaklı ve dürüst bireyler olarak toplumumuza örnek oluruz.

2. Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Vatanını seven çınar ağacını ve kuşun arasında geçen bir konu anlatılıyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler ve bir kelime grubu gizlenmiştir. Bu kelimeleri ve kelime grubunu bulup anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

  • Hemen hemen, sanki: Adeta
  • Acı, üzüntü, dert, sıkıntı: Elem
  • Sevgi, dostluk bağlılığı olan, sevgisi geçici olmayan: Sadık
  • Yalnızlıktan kurtulmak için birlikte yaşanan kimse: Yoldaş
  • Gönül üzgünlüğü, gam, keder, sıkıntı: Hüzün
  • Bir şeyi yapmayı önceden isteyip düşünme: Niyet
  • Savaşta ele geçen düşman, esir: Tutsak
  • Birine geçici olarak bırakılan ve teslim alınan kişice korunması gereken eşya, kimse: Emanet
  • Kolayca gönlü olmayan, kendini ağır satan, ısrar bekleyen: Nazlı

Soru : b. Aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını deyimler sözlüğünden bulup karşılarına yazınız.


Cevap :

  • Kök salmak: Bir yere yerleşip orada sürekli kalmak, oraya alışmak.
  • Kulak vermek: Dikkatle dinlemek, işitmeye çalışmak.
  • Hasret gidermek: Uzun süre ayrı kalınan birine veya bir şeye kavuşup özlemini dindirmek.
  • Gözü yollarda kalmak: Birinin gelmesini veya bir haberin ulaşmasını sabırsızlıkla beklemek.
  • Seferber olmak: Bir işin yapılması için tüm gücüyle çalışmak, harekete geçmek.
  • Siper etmek: Korumak için bir şeyi başka bir şeyin önüne koymak.
  • Göz kırpmamak: Cesaretle davranmak, korkmamak; uykusuz kalmak.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çınar ağacı nerede kök saldı?


Cevap : Anadolu topraklarında bir köyde kök salmış.


2. Küçük kuşun yuvası neredeydi?


Cevap : Ağacın tepelerine yakın bir yerde yuva yapmış kuş.


3. Çınar ağacı ve küçük kuşun ilişkisi nasıldı?


Cevap : Çınar ağacı iyi bir ev sahibi, kuşta vefalı bir arkadaşmış.


4. Küçük kuş, yuvasına dönmeyince meraklanan çınar ağacı, köy halkının konuşmalarından neler öğrendi?


Cevap : Anadolu’muz işgal edilmiş, ordularımız dağıtılmış, bir avuç toprak kalmış, düşman dört bir yandan gelmiş kader ve hüzün içerisinde halkımız gibi bilgiler öğrenmiş.


5. Küçük kuş, yuvasına dönünce çınar ağacına neler anlattı?


Cevap : Cennet vatandan da kahraman insanları anlatmaktadır. Vatanın bir karış toprağını vermeyeceği, herkesin vatanı müdafaa etmek için cepheye koştuğunu anlattı. Sonunda kazandı bu mücadeleyi…


6. Küçük kuş, vatanı için neler yaptığını söyledi?


Cevap :  Askerlere dua okuduğunu, bir lokma ekmek acıkmış askere verdiğini söylemektedir.


7. Duydukları karşısında duygulanan çınar ağacı, bayrağımız için neler yaptığını söyledi?


Cevap : Bayrağımıza esintiler gönderdiğini söyledi.


8. Küçük kuşun dilinden hangi millî şairimizin, hangi şiirinin, kaçıncı dörtlüğünün dizeleri döküldü?


Cevap :  Mehmet Akif Ersoy’un İstiklal Marşının 7. kıtasını dile getirmektedir.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki fedâ?
Şühedâ fışkıracak, toprağı sıksan şühedâ!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Hudâ,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyâda cüdâ.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru :a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusunu : İstiklal mücadelesinin nasıl kazanıldığı, insanların milli mücadele için neler yaptığı konu alınmaktadır.

Metnin ana fikri : Türk milletinin bağımsızlık için her türlü zorluğun üstesinden geleceği metnin ana fikridir.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Cennet Vatan
  • Vatansız Kalamam

Soru : c. Metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :

  1. Çınar ağacında yuvası olan kuşun bir gün buradan göç ederek başka yere gitmesi
  2. Milli mücadele döneminde Kahraman askerlerimize dua etmesi ve aç olan askerlere bir lokma ekmek vermesi
  3. Ardından evine Çınar ağacına dönerek çınar ağacıyla beraber sohbet etmesi
  4. Milli kahramanların yaptıkları kahramanlıkları ve zaferi anlatması
  5. En sonunda köydeki Türk bayrağına uçarak İstiklal Marşı’mızın 7 kıtasını okuması

4. ETKİNLİK


Soru : Geçmişte halkımız, vatanımızı savunmak için çok büyük fedakârlıklar yapmıştır. Yapılan bu fedakârlıklar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

  • Kurtuluş Savaşı: Halk, bağımsızlık için tüm varlığını ortaya koymuş, cepheye yiyecek ve giyecek taşımıştır.
  • Çanakkale Savaşı: Kadınlar, yaşlılar ve gençler cepheye silah ve mühimmat taşımış, cephe gerisinde sağlık ve lojistik destek sağlamıştır.
  • Sakarya Meydan Muharebesi: Halk evini, tarlasını bırakıp orduya destek vermiştir.
  • İstiklal Marşı’nın Kabulü: Halkın azmini ve vatan sevgisini Mehmet Akif Ersoy’un mısraları yansıtmıştır.
  • Kadın Kahramanlar: Şerife Bacı, Halide Edip Adıvar gibi kadınlar cephede ve cephe gerisinde büyük roller üstlenmiştir.

5. ETKİNLİK


Soru : Görseldeki çocuklar, gelecekleri ile ilgili hayaller kuruyorlar. Çocukların neler konuştuklarını tahmin edip konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

Kız Çocuğu : İlerde öğretmen ben öğretmen olacağım.

Erkek Çocuğu : İlerde asker ben öğretmen olacağım.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda pembe ve mavi kutucuklardaki kelimeleri inceleyiniz. Zıt anlamlı kelimeleri bulup bu kelimeleri eşleştirerek şifreyi çözünüz.


Cevap :

  • Üretim – Tüketim
  • Cimri – Cömert
  • Doğal – Yapay
  • Artı – Eksi
  • Tam – Eksik
  • Çukur – Tümsek
  • Dış – İç
  • Gündüz – Gece
  • Güney – Kuzey
  • Alçak – Yüksek
  • Öz – Üvey
  • Arka – Ön
  • Ağır – Hafif
  • Bayat – Taze
  • Ak – Kara
  • Gelecek – Geçmiş
  • Alt – Üst

Şifre“VATANIM SEVİYORUM”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


7. ETKİNLİK


Sevgili Günlük,

Bugün “Çınar Ağacındaki Kuş” başlıklı metinden hareketle vatanımız için neler yapabileceğimiz hakkında arkadaşlarımla konuştuk. Bu konudaki duygu ve düşüncelerimi seninle de paylaşmak istiyorum.

Soru : Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak aşağıdaki günlük sayfasını
tamamlayınız.


Cevap :

Sevgili Günlük,

Bugün “Çınar Ağacındaki Kuş” başlıklı metinden hareketle vatanımız için neler yapabileceğimiz hakkında arkadaşlarımla derin bir sohbet ettik. Herkes kendi fikirlerini ve duygularını paylaştı, bu da beni çok etkiledi.

Ben de düşündüm ki vatanımızı korumak ve güzelleştirmek için her bireyin yapabileceği birçok şey var. Öncelikle çevremizi temiz tutmak, doğaya sahip çıkmak ve ağaç dikmek, vatanımıza duyduğumuz sevgiyi göstermenin en güzel yollarından biri. Ayrıca vatan sevgisi, dilimize, kültürümüze ve tarihimize sahip çıkmayı da gerektiriyor.

Eğitimime daha çok önem vermeye karar verdim çünkü iyi bir insan olarak yetişmek, ülkemizin geleceğine katkı sağlamanın önemli bir adımı. Ayrıca yardımlaşma, dayanışma ve barış içinde yaşama konularında daha duyarlı olmamız gerektiğini de düşünüyorum.

Bugünkü sohbet beni hem duygulandırdı hem de sorumluluklarımı bir kez daha hatırlattı. Umarım vatanımız için faydalı bir birey olabilirim.

Sevgiler, [Adını buraya yaz]



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları” sunulmaktadır. Bu bölümdeki etkinlikler, öğrencilere 23 Nisan’ın tarihçesi ve çocuklar için önemi hakkında bilgi sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her etkinlik için doğru cevaplar ve çözüm önerileri ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 İlke Yayıncılık” başlığı altında, metnin içeriği ile ilgili açıklamalar ve ipuçları öğrencilere sunulmaktadır. Bu sayfalar, çocukların bu özel günün anlamını kavramalarına yardımcı olur.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Okulunuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nasıl kutlanıyor? Anlatınız.


Cevap :

Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkuyla kutlanır. Bu özel günde, okulda büyük bir tören düzenlenir. Sabah, tüm öğrenciler ve öğretmenler okul bahçesinde toplanır. İlk olarak, Türk bayrağı saygı duruşu ve İstiklal Marşı eşliğinde göndere çekilir. Ardından, okulun öğrenci başkanı bir konuşma yapar ve günün anlam ve önemine dair birkaç söz söyler.

Törenin devamında, öğrenciler çeşitli şiirler okur, dans gösterileri yapar ve halk oyunları sergiler. Bazı öğrenciler, 23 Nisan’a özel olarak hazırladıkları kıyafetlerle ve bayraklarla törenlere katılır. Öğrenciler, kendi yazdıkları şiirleri okurken, en güzel dansları sergileyerek eğlenceli bir kutlama havası yaratır. Öğrencilerin hazırladığı el yapımı bayraklar ve resimler okulda sergilenir.


2. Çevrenizde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na yönelik hangi kutlamalar gerçekleştiriliyor? Açıklayınız.


Cevap :

Çevremizde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, genellikle halkın yoğun katılımıyla kutlanır. Şehir merkezlerinde, özellikle belediyeler tarafından organize edilen törenlerde büyük bir kalabalık toplanır. Bu törenlerde, çocukların hazırladığı şarkılar, danslar ve gösteriler sunulur. Çeşitli okulların ve kurumların da katıldığı etkinliklerde, sokaklarda renkli bayraklar dalgalanır.

Özellikle çocuklar için eğlenceli etkinlikler düzenlenir. Parklarda ve meydanlarda çocuklar için özel yarışmalar, oyunlar ve eğlenceler yapılır. Çeşitli belediyeler, çocuklara hediyeler verir ve bayramı daha da anlamlı kılmak için ücretsiz etkinlikler düzenler. Bu kutlamalar genellikle şehrin en büyük meydanlarında, açık hava konserleri veya gösterileri ile devam eder. Ayrıca, bazı aileler çocuklarıyla birlikte parklara gidip piknik yaparak bu özel günü kutlarlar.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelime grubunun size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

  • Bağımsızlık
  • Demokrasi
  • Egemenlik
  • Cumhuriyet
  • Halk
  • Özgürlük
  • İrade
  • Milliyetçilik
  • Adalet
  • Barış

Soru : b. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri, anlamlarının başına yazınız. Anlamı verilmeyen kelimenin anlamını sözlükten bularak yazmayı unutmayınız.


Cevap :

  • Mücadele: Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası.
  • İşgal : Bir yeri ele geçirme.
  • Himaye : Korumacı olma durumu.
  • Azim: Bir işteki engelleri yenme kararlılığı.
  • Nesil : Yaklaşık yirmi beş otuz yıllık yaş kümelerini oluşturan bireyler öbeği.
  • Oratoryo: Solo sesler, koro ve orkestra için yazılmış, oyun ögesi bulunmayan, kutsal nitelikte müzik eseri.
  • İkbal: Başarı, şans, talih, kaderdeki olumlu durum.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Atamız ulusun geleceğinin nasıl kurtarılacağını söyledi?


Cevap : Atamız, ulusun geleceğini kurtarmanın yolu olarak çocukları iyi yetiştirmek gerektiğini, onları bilinçli bir şekilde yetiştirmek için sürekli çalışılması gerektiğini ifade etmiştir.


2. 23 Nisan tarihi neden önemlidir? Açıklayınız.


Cevap : 23 Nisan tarihi, Türkiye’nin düşmanlar tarafından işgalinden sonra zafer kazanılarak bağımsızlığını kazandığı ve Cumhuriyetin ilanının gerçekleştiği tarihtir. Ayrıca, Türk milletinin ulusal egemenliğini kazandığı gün olarak önemli bir yer tutmaktadır.


3. Bu bayram başka hangi ülkede resmî bayram olarak kutlanıyor?


Cevap : 23 Nisan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ve Kosova’da “23 Nisan Kosova Türkleri Millî Bayramı” olarak da kutlanmaktadır.


4. 23 Nisan bayram olarak uluslararası düzeye nasıl taşınmıştır?


Cevap : UNESCO, 1979 yılını “Çocuk Yılı” olarak ilan ettikten sonra, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu (TRT), “Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği”ni başlatarak bu bayramı uluslararası düzeye taşımıştır.


5. 23 Nisan nerelerde kutlanıyor?


Cevap : 23 Nisan, Türkiye’de, yurt dışındaki temsilciliklerde ve okullarda kutlanmaktadır. Ayrıca, etkinlikler dünya çapında pek çok ülkede de gerçekleştirilmektedir.


6. Atatürk’ün aklımızdan çıkarmamız gereken sözü nedir?


Cevap : Atatürk’ün sözü: “Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.”


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin türünü ve konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin türü ve konusu: Metin, bilgilendirici bir yazıdır ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramının tarihi, önemi ve kutlanma şekli hakkında bilgi vermektedir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin sonunda yer alan Atatürk’ün sözü ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi
açıklayınız.


Cevap : Duygu ve düşüncelerim: Atatürk’ün sözü, çocukların ne kadar önemli olduğunu ve onların geleceğin liderleri olduğunu vurgulamaktadır. Bu söz, genç nesillere sorumluluklarını hatırlatarak, daha bilinçli ve çalışkan olmaları gerektiği mesajını verir. Geleceği şekillendiren biz çocukların, bu sorumlulukları yerine getirebilmesi için çalışması gerektiği hatırlatılmaktadır.


5. ETKİNLİK


Soru : 23 Nisan’ın özelliği olan makama kabul edilme geleneğine göre bir makama otursaydınız yapmak istediğiniz ilk şey ne olurdu? Aşağıya yazınız.


Cevap :

İlk olarak, eğitim sistemini daha adil hale getirmek için derslerde öğrencilere daha fazla fırsat sunulması gerektiğini belirlerdim. Her öğrencinin ihtiyaçlarına göre destek sağlanmasını sağlardım.

İkinci olarak, çevre sorunlarıyla mücadele için doğa dostu projelere daha fazla kaynak ayırır, geri dönüşüm ve enerji tasarrufu konusunda eğitimler düzenlerdim.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Minik tavşan, sepetindeki kelimelerin eş anlamlılarının bulunduğu kutucuklara basarak havucuna ulaşmak istiyor. Basacağı kelimeleri yeşile boyayarak ona yardımcı olunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 219-221-222-223-224 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimeleri kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

  • Tane: Bu akşam akşam yemeğinde üç tane elma yedim.
  • İnsan: Her insan saygıyı hak eder.
  • Dost: Gerçek dost, zor zamanlarda yanınızda olandır.
  • Görev: Öğretmenim, bugün bize çok önemli bir görev verdi.
  • Akraba: Yarın akraba ziyaretine gideceğiz.
  • Macera: Tatilde büyük bir macera yaşadık.
  • Zengin: O, çok zengin bir işadamıdır.
  • Zahmet: Bu işi yapmam çok zahmetli oldu.
  • Fert: Her fert, toplumu daha iyi bir yer haline getirebilir.
  • Huzur: Sabah kahvemi içerken en çok huzur bulurum.
  • Fakir: Yardım organizasyonu, fakir ailelere destek sağlıyor.
  • Netice: Sonuç neticede herkesin mutlu olduğu bir toplantıydı.
  • İstek: En büyük istekim başarılı bir insan olmak.
  • Neden: Bugün okula gelmedin, neden?
  • Sevinç: Yeni yılın ilk günü büyük bir sevinçle kutlandı.
  • Karar: Yeni bir işe başlama kararını verdim.
  • Ikaz: Öğretmenim, projede ikazlar verdi.
  • Dürüst: O, tanıdığım en dürüst insandır.
  • His: İçimde, bu işe başlamakla ilgili güçlü bir his var.
  • Kibar: Herkes ona kibar davranmayı sever.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : İstiklâl Marşı’mızın ilk altı dörtlüğünü vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz ve ezberleyiniz.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl.
Hakkıdır Hakk’a tapan milletimin istiklâl.

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş, yurduma alçakları uğratma sakın;
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın;
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da bu cennet vatanı.

Mehmet Âkif ERSOY


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kurtuluş Savaşı’nın kadın kahramanlarını araştırıp bu kahramanların
ortak özelliklerini yazınız.


Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nın Kadın Kahramanları:

  1. Kara Fatma (Fatma Seher Hanım): Kurtuluş Savaşı’nda cepheye giderek, erkeklerle birlikte savaşan cesur bir kadın kahramandır. Kuvay-ı Milliye’ye katılmış ve düşmanla mücadele etmiştir.
  2. Halide Edib Adıvar: Yazar ve öğretmen olan Halide Edib Adıvar, Kurtuluş Savaşı’nda aktif bir şekilde mücadele etmiş ve cepheye moral veren konuşmalar yapmıştır. Aynı zamanda kadın hakları savunucusudur.
  3. Nezahat Onbaşı: Nezahat Onbaşı, Çanakkale Cephesi’nde ve Kurtuluş Savaşı’nın diğer cephelerinde görev almış bir asker olarak tanınır. Gösterdiği kahramanlıkla adını duyurmuştur.
  4. Şerife Bacı: Şerife Bacı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesine katkıda bulunan ve destanlaşan kadın kahramanlardan biridir. Cephede amca ve kardeşiyle birlikte savaşmış, düşmanla çarpışırken şehit olmuştur.

Ortak Özellikleri:

  1. Cesaret ve Kahramanlık: Kurtuluş Savaşı’nın kadın kahramanları, zor koşullar altında savaşmış ve birçok tehlikeye rağmen korkusuzca mücadele etmişlerdir.
  2. Bağımsızlık Mücadelesi: Bu kahramanlar, ülkenin bağımsızlık mücadelesine büyük katkılarda bulunmuş ve ülke topraklarının düşmandan temizlenmesi için savaşmışlardır.
  3. Fedakarlık ve Vatanseverlik: Tüm bu kadın kahramanlar, kendi hayatlarını tehlikeye atarak, vatanları için savaşmış ve fedakarlık yapmışlardır.
  4. Kadın Hakları Savunuculuğu: Birçok kadın kahraman, aynı zamanda kadın haklarının savunucusu olmuş ve Kurtuluş Savaşı’na katılan kadınların toplumda önemli bir yere sahip olmasına öncülük etmiştir.


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Anadolu Metni Etkinlik Cevapları” sunulmaktadır. Bu bölümdeki etkinlikler, öğrencilere Anadolu’nun kültürel ve tarihsel zenginliklerini keşfetme fırsatı sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık”

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her etkinliğe dair doğru cevaplar ve çözüm açıklamaları detaylı olarak verilmiştir. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 İlke Yayıncılık” başlığında, metinle ilgili açıklamalar ve çözüm önerileri yer almaktadır. Bu sayfalar, öğrencilerin Anadolu’yu daha iyi anlamalarını ve metni etkili bir şekilde analiz etmelerini sağlar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Anadolu” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.


Cevap : Anadolu, Türkiye’nin kalbi olarak kabul edilen bir bölgeyi ifade eder. Akla ilk olarak çok sayıda tarihi yer ve kültürel zenginlik gelir. Anadolu’nun eşsiz doğası, dağları, vadileri ve verimli toprakları insanı büyüler. Aynı zamanda bu topraklarda birçok medeniyetin izleri bulunur; Hititler, Frigler, Urartular, Selçuklular ve Osmanlılar gibi büyük uygarlıklar Anadolu’da izler bırakmıştır. İstanbul gibi büyük şehirler dışında, birçok köy ve kasaba geleneksel Türk kültürünü ve misafirperverliğini hala yaşatmaktadır. Anadolu’nun mutfağı da oldukça zengindir; etli yemekler, zeytinyağlılar ve tatlılar, her bölgesinde farklı lezzetler sunar. Ayrıca, Anadolu insanının sıcak ve misafirperver tavrı da çok yaygın bir özelliktir.


2. Ülkemizi hangi özelliklerini belirterek tanıtabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Türkiye, çok farklı coğrafi özelliklere ve kültürel mirasa sahip bir ülkedir. Ülkemizi tanıtırken aşağıdaki özelliklerine dikkat çekebiliriz:

  • Coğrafi Çeşitlilik: Türkiye, hem Asya hem de Avrupa kıtalarında yer alır. Bu sayede dağlar, denizler, göller, vadiler ve ova gibi çok farklı doğal güzelliklere sahiptir. Akdeniz, Ege ve Karadeniz’e kıyıları vardır.
  • Tarihi Zenginlik: Türkiye, geçmişte birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Efes, Kapadokya, Pamukkale, Göbeklitepe gibi tarihi yerler, dünyadaki en önemli arkeolojik alanlardan bazılarıdır. Ayasofya, Topkapı Sarayı, Mevlana Müzesi gibi yapılar kültürel mirasımızı yansıtır.
  • Misafirperverlik: Türk halkı misafirperverliğiyle tanınır. İnsanlar birbirine yardımseverdir ve misafir ağırlamaktan büyük keyif alır.
  • Lezzetli Mutfağımız: Türk mutfağı dünya çapında ünlüdür. Kebabı, börekleri, tatlıları (baklava, künefe), zeytinyağlıları ve çorbaları hem Türk halkı hem de yabancılar tarafından beğenilerek tüketilmektedir.
  • Kültürel Çeşitlilik: Türkiye’de birden fazla kültür bir arada yaşamaktadır. Türk, Kürt, Laz, Çerkes gibi birçok farklı etnik köken, kendi geleneklerini yaşatırken, bir yandan da Türk kültürüne katkı sağlamaktadır.

Bu özellikler sayesinde Türkiye, hem tarihsel hem de kültürel zenginlik açısından önemli bir ülke olup, hem yerel halk hem de turistler için cazip bir destinasyon olmuştur.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Kelimeleri Anlamlarıyla Eşleştirme:

  1. Halay: Evlenme veya sünnet dolayısıyla yapılan eğlence.
  2. Yörük: Hayvancılıkla geçinen, genellikle Toroslarda yaşayan göçebe Türk topluluğu.
  3. Ağıt: Artık hayatta olmayan birinin iyi niteliklerini, ölümünden duyulan acıyı dile getiren söz veya ezgi.
  4. Öz: Sevilen, güvenilen yakın arkadaş, iyi anlaşılan kimse, dost.
  5. Horon: Karadeniz Bölgesi’nde kemençe ile oynanan halk oyunu.
  6. Düğün: Evlenme veya sünnet dolayısıyla yapılan eğlence.
  7. Efe: Yiğit, özellikle Batı Anadolu köy yiğidi, zeybek.
  8. Yâr: Sevilen, güvenilen yakın arkadaş, iyi anlaşılan kimse, dost.
  9. Bozkır: Kurak yerde yetişen bitkilerden oluşan, sıcak ve ılıman iklimlerdeki ağaçsız doğal alan.

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi
defterinize yazınız.


Cevap :

Kelimeleri Anlamlarına Uygun Cümlelerde Kullanma:

  1. Halay: Düğün töreninde davul ve zurna eşliğinde halay çekildi.
  2. Yörük: Yörükler, yazın yaylalara, kışın ise ova ve köylere göç ederler.
  3. Ağıt: Onun ölümüne çok üzüldük, köyde herkes bir ağıt yakarak yas tuttu.
  4. Öz: Çocukluk arkadaşım olan Öz, her zaman yanımda oldu ve bana güven verdi.
  5. Horon: Karadeniz’de düğünlerde en çok horon oynanır.
  6. Düğün: Gelecek hafta köyümüzde büyük bir düğün olacak.
  7. Efe: Batı Anadolu’nun dağlarında efe kıyafetleriyle zeybek dansı yapılır.
  8. Yâr: Yârımın elini tutarak yaşamın tüm zorluklarını birlikte göğüsleyeceğiz.
  9. Bozkır: Bozkırda yürürken etrafınızda sadece kuru çimenler ve ağaçsız alanlar görebilirsiniz.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yurdumuzdur?


Cevap : Anadolu, davullar, zurnalar, halaylar, horonlar, ağıtlar ve oyunlarla yurdumuzdur. Yani, Anadolu’nun kültürel zenginlikleri ve gelenekleriyle yurdumuzdur.


2. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle özümüzdür?


Cevap : Anadolu, efe, yörük, uzun hava ve ninni gibi geleneksel unsurlarıyla özümüzdür. Bu unsurlar, Anadolu’nun halk kültürüne ve geçmişimize ait değerleri yansıtır.


3. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yârimizdir?


Cevap : Anadolu, kına ve düğünlerdeki gelenekler, âşık Veysel gibi halk ozanlarının sözleriyle yârimizdir. Yâr, sevgili ya da dost anlamına gelir ve burada Anadolu’nun her yönüyle bizimle olan bir dost gibi tanımlandığı ifade edilir.


4. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle canımızdır?


Cevap : Anadolu, bozkırı, çiçekleri, arıları, böcekleri, uçuşan kelebekleri ve doğasıyla canımızdır. Bu özellikler, Anadolu’nun doğal güzelliklerinin ve yaşam kaynağımızın bir parçası olduğunu ifade eder.


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Şiirin konusu, Anadolu’nun kültürel, doğal ve geleneksel değerlerini yücelten bir bakış açısıyla anlatılmasıdır.

Şiirin Ana duygu ise Anadolu’ya duyulan sevgi, bağlılık ve saygıdır. Şair, Anadolu’nun halk kültürüne, doğasına ve değerlerine olan derin sevgisini dile getirir


4. ETKİNLİK


Soru : a. Şiirde adı geçen halk ozanımız hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Şiirde adı geçen halk ozanımız, Türk halk müziğinin önemli isimlerinden olan Âşık Veysel’dir. Âşık Veysel, 1894 yılında Sivas ilinin Şarkışla ilçesine bağlı Sivrialan köyünde doğmuş, gözleri küçük yaşta bir hastalık sonucu görme yetisini kaybetmiştir. Buna rağmen, halk müziği ve şiirle iç içe bir yaşam sürmüş, şiirlerinde derin yaşam felsefesi ve halkın sıkıntılarını işlemiştir. Âşık Veysel’in “Uzun İnce Bir Yoldayım”, “Dostlar Beni Hatırlasın” gibi eserleri, Türk halk edebiyatının en önemli örneklerindendir.


Soru : b. Yaşadığınız yerin doğal, tarihî ve turistik yerleri, varsa tanınmış tarım ürünleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

İstanbul: İstanbul, hem tarihi hem de kültürel olarak Türkiye’nin en önemli şehirlerinden biridir. Ayasofya, Topkapı Sarayı, Sultanahmet Camii gibi tarihi yapılarıyla ünlüdür. Ayrıca, Boğaz Köprüsü ve Tarihi Yarımada gibi önemli turistik yerlere de sahiptir. İstanbul, aynı zamanda dünya çapında bilinen bir alışveriş merkezi ve gece hayatına sahip bir şehir olarak da dikkat çeker.

Ankara: Ankara, Türkiye’nin başkenti olup, tarihî açıdan da çok önemli bir şehirdir. Anıtkabir, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün mezarının bulunduğu yerdir. Ayrıca, Ankara Kalesi ve Atakule gibi önemli turistik yerleri vardır. Ankara’nın en bilinen tarım ürünleri ise tahıllar, özellikle buğday ve nohut gibi kuru gıda maddeleridir.

İzmir: İzmir, Ege Bölgesi’nde yer alan, tarihi zenginlikleri ve güzel kıyılarıyla tanınan bir şehirdir. Efes Antik Kenti, Şirince Köyü ve Konak Meydanı gibi turistik yerlere sahiptir. İzmir’in zeytinyağı ve zeytin gibi ürünleri çok ünlüdür, bu nedenle tarımda da büyük bir öneme sahiptir.

Gaziantep: Gaziantep, mutfağıyla ünlü bir şehir olup, aynı zamanda tarihi bir zenginliğe sahiptir. Zeugma Antik Kenti ve Gaziantep Kalesi gibi yerler turistler için cazip noktalardır. Gaziantep, baklava ve antepfıstığı ile de tanınır. Antepfıstığı, şehrin en ünlü tarım ürünlerinden biridir.

Adana: Adana, Akdeniz Bölgesi’nde yer alan ve sıcak iklimiyle tanınan bir şehirdir. Tarihi Taşköprü ve Sabancı Merkez Camii gibi yapılar turistlerin ilgisini çeker. Adana, özellikle Adana kebabı ile ünlüdür. Ayrıca, pamuk ve narenciye gibi tarım ürünleri de burada yaygın olarak üretilir.


Soru : c. Yaşadığınız yeri tanıtmak için nasıl afişler tasarlayabileceğinizi arkadaşlarınızla belirleyiniz. Birlikte hazırlayacağınız afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan afişi arkadaşlarınızla birlikte hazırlayınız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. Ülkemizin doğal, tarihî ve turistik yerleriyle ilgili aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki yerlerin bulundukları il merkezlerini, haritadaki renklendirilmiş illerin adlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

  • Ayasofya Camii = İstanbul
  • Selimiye Camii = Edirne
  • Pamukkale Travertenleri = Denizli
  • Çanakkale Şehitler Abidesi = Çanakkale
  • Aspendos Tiyatrosu = Antalya
  •  Nemrut Dağı = Adıyaman
  • İshak Paşa Sarayı = Ağrı
  • Anıtkabir = Ankara
  • Palandöken Kayak Merkezi = Erzurum

Soru : b. Ülkemizin yukarıdakilerden farklı doğal, tarihî ve turistik yerleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Ülkemizdeki farklı doğal, tarihî ve turistik yerlerden bazıları şunlardır:

  1. Kapadokya (Nevşehir): Peri Bacaları ve yer altı şehirleriyle ünlüdür. Sıra dışı kaya oluşumları ve sıcak hava balonları ile eşsiz bir deneyim sunar.
  2. Göbeklitepe (Şanlıurfa): Dünyanın en eski tapınak kompleksi olarak kabul edilen Göbeklitepe, tarih öncesi döneme ait kalıntılarıyla büyük bir öneme sahiptir.
  3. Ölüdeniz (Muğla): Dünyanın en güzel plajlarından biri olarak kabul edilir. Mavi bayraklı plajı ve nefes kesici manzarasıyla ünlüdür.
  4. Efes Antik Kenti (İzmir): Roma dönemine ait kalıntılarıyla dünyanın en önemli antik şehirlerinden biridir. Artemis Tapınağı ve Celsus Kütüphanesi gibi önemli yapıları barındırır.
  5. Rize Ayder Yaylası (Rize): Doğal güzellikleri, yeşil ormanları ve termal kaplıcalarıyla ünlüdür. Aynı zamanda Karadeniz’in eşsiz manzarasına sahip bir yerdir.
  6. Mardin: Taş yapıları ve tarihi dokusuyla etkileyici bir şehir olan Mardin, Mezopotamya’ya yakın konumuyla tarihi öneme sahiptir.
  7. Fethiye Kayaköy (Muğla): Terkedilmiş bir köy olan Kayaköy, mimarisi ve sakin atmosferiyle ilgi çeker.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine, okul gezisi kapsamında hangi müzeyi ziyaret etmek istedikleri soruluyor. Öğrencilerin bu soruya verdikleri cevaplara göre oluşturulan aşağıdaki grafiği inceleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.


1. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin en çok ziyaret etmek istedikleri müze hangisidir?


Cevap : Anıtkabir


2. Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı kaçtır?


Cevap : 35 öğrenci.


3. Kaç öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir?


Cevap : 25 öğrenci.


4. Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler, Mevlana Müzesi’ni ziyaret etmek isteyenlerden kaç kişi fazladır?


Cevap : 30 – 10 = 20 kişi fazladır.


5. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin sayısı kaçtır?


Cevap : 100 öğrenci vardır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Gezip gördüğünüz yerlerle ilgili bir anınızı aşağıya yazınız. Anınızı, olayların oluş sırasına göre yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Bir yıl önce, yaz tatilinde ailemle birlikte Kapadokya’ya gittik. Sabah erkenden yola çıktık ve yaklaşık 5 saatlik bir yolculuktan sonra Kapadokya’ya vardık. O gün, sabahın erken saatlerinde sıcak hava balonuna binmeye karar verdik. Balonlar henüz güneş doğmadan kalkıyordu ve muazzam bir manzara vardı. Balona bindiğimizde hava çok serindi ama yukarıya doğru yükseldikçe manzara büyüleyici olmaya başladı. Balonun içinden vadilerin ve peri bacalarının üzerini görebildik. Çeşitli renklerdeki balonlar havada süzüldükçe çok güzel bir tablo oluşturuyordu.

Balon yolculuğumuzdan sonra Göreme Açık Hava Müzesi’ni ziyaret ettik. Tarihi kaya kiliseleri ve fresklerle dolu bu bölge çok etkileyiciydi. Orada eski dönemlere ait yaşamı ve dini yapıları görmek çok ilginçti. Öğle yemeğimizi bir restoranda yedikten sonra, Avanos’a gittik ve orada çömlek yapımını izledik. Kültürel bir deneyim olarak oldukça keyifliydi.

Kapadokya’da geçirdiğimiz günün sonunda akşamüzeri, Uçhisar Kalesi’ne tırmandık. Kaleden tüm Kapadokya’yı yüksekten izlemek muazzam bir deneyimdi. O günün sonunda, gün batımının eşliğinde müthiş bir manzara eşliğinde dinlendik. Gerçekten unutulmaz bir geziydi ve Kapadokya’nın doğal ve kültürel güzelliklerini görmek bana çok şey kattı.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metinleri koyu yazılan ifadelere dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi organizasyonlarına bir yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu start verdik. Bu aktivite sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Metropolden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Ge- zeceğimiz şehrin panoraması göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, restorasyon yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında lokal yemekler yedik. Yemekler kadar ambiyans da güzeldi. Bu gezimizde bol bol selfie çekindik. Yeni jenerasyon olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.

Öğretmenlerimizin bizim için planladıkları gezi düzenlemelerine bir yenisini ekledik. Bu yılki okul gezilerimize geçen hafta sonu başladık. Bu etkinlik sayesinde yeni yerler göreceğimiz için hepimiz çok heyecanlıydık. Büyükşehirden ayrılıp uzun bir yolculuktan sonra hedefimize vardık. Gezeceğimiz şehrin genel görünümü göz alıcıydı. Tüm gün şehri gezdik, bilseniz ne çok yorulduk. Şehrin dar sokaklarını, yenileme yapılmış binalarını çok beğendik. Öğlen saatlerinde deniz kenarında yöresel yemekler yedik. Yemekler kadar ortam da güzeldi. Bu gezimizde bol bol özçekim yaptık. Yeni nesil olarak galiba biz bu işi çok seviyoruz.


Soru : b. Hangi metni anlamanız daha kolay oldu? Bu metinlerden hareketle yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : İkinci metni anlamam daha kolay oldu çünkü yabancı kelimelerin yerine Türkçe karşılıklar kullanılmış. Türkçe karşılıklar metni daha anlaşılır ve akıcı yapar. Yabancı kelimeler yerine Türkçe kelimeler kullanmak, dilimizi doğru ve zengin kullanmamızı sağlar, böylece iletişim daha etkili olur.


Soru : c. Aşağıda yabancı dillerden alınmış kelimeleri inceleyerek Türkçelerini
noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • animasyon – canlandırma
  • billboard – reklam panosu
  • plaza – iş merkezi
  • şov – gösteri
  • orijinal – özgün
  • dijital – sayısal

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fıkrada dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Kayserili bir adam, oğlunun üzgün bir şekilde okuldan geldiğini görünce sormuş :
Hayırdır oğlum, ne oldu?

Matematik dersinde sözlüden zayıf aldım. Öğretmen ‘İki kere iki kaç eder? diye sordu. Ben de ‘Altı eder.’ dedim.”

Ama oğlum bunları seninle konuştuk! İki kere iki dört eder. Hadi bilemedin en fazla beş eder. Altı nereden çıktı?”

Ben de biliyorum, iki kere ikinin dört ettiğini, pazarlık payı bıraktım. Ondan altı eder,” dedim.


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki mâniyi okuyup özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.


Cevap :

Gelin geldi evimize,
Şenlik kuruldu köyümüze.
Hoş geldin allı gelin,
Sefa geldin pullu gelin.

Ali KEMAL
Türk Manilerinden Seçmeler


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Millî bayramları kutlama törenlerini inceleyip bu törenlerin özelliklerini defterinize yazınız.


Cevap :

Millî bayramlar, bir ülkenin tarihî ve kültürel önem taşıyan olaylarını kutlamak amacıyla düzenlenen törenlerdir. Türkiye’deki millî bayramların kutlama törenlerinin bazı özellikleri şunlardır:

  1. Resmî Törenler: Millî bayramlar, devletin çeşitli kurumları tarafından düzenlenen resmî törenlerle kutlanır. Bu törenler, genellikle başkent Ankara’da, İstanbul’da ve diğer illerde de yapılır.
  2. Cumhuriyet Meydanlarında Yapılan Etkinlikler: Törenlerin en önemli bölümü, devlet erkanının katılımıyla yapılan etkinliklerdir. Cumhurbaşkanı, başbakan ve diğer yetkililer, devletin simgelerinin yer aldığı alanlarda konuşmalar yapar.
  3. Türk Bayrağı ve İstiklal Marşı: Törenlerde Türk bayrağı büyük bir saygıyla dalgalandırılır. Ayrıca, tüm katılımcılarla birlikte İstiklal Marşı okunur. Bu, bayramın anlamını pekiştiren önemli bir ritüeldir.
  4. Askerî Geçit Törenleri ve Gösteriler: Bazı millî bayramlarda, özellikle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda, askerî geçit törenleri düzenlenir. Askerî birlikler, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin gücünü simgeleyen geçitler yapar. Ayrıca, halk dansları ve folklorik gösteriler de yapılır.
  5. Çocukların Katılımı: Millî bayramlarda çocuklar, özel etkinliklerle bayram coşkusuna katılırlar. Çocuklar için okul törenleri, yarışmalar ve etkinlikler düzenlenir. Çocukların bayramları kutlaması, gelecek nesillerin millî bilincini artırmaya yönelik bir adımdır.
  6. Şehitlere Saygı: Millî bayramlarda, özellikle 18 Mart Çanakkale Zaferi ve 30 Ağustos Zafer Bayramı gibi bayramlarda, şehitler anılır. Şehitliklerde yapılan anma törenleri, tüm milletin şehitlere olan saygısını gösterir.
  7. Halk Katılımı: Millî bayramlar, halkın coşkulu bir şekilde katıldığı kutlamalarla daha anlamlı hale gelir. İnsanlar, bayramlarda birbirlerine kutlama mesajları iletir, çeşitli etkinliklere katılır ve sosyal dayanışma sağlar.
  8. Okul Törenleri: Okullarda da millî bayramlar için özel kutlamalar yapılır. Öğrenciler, öğretmenleriyle birlikte törenlere katılır ve çeşitli etkinlikler gerçekleştirir. Şiirler okunur, halk oyunları sergilenir.


 

Our Score
error: Content is protected !!