Aile üyelerimize istek ve ihtiyaçlarımızı ifade ederken hangi nezaket ifadelerini kullanmalıyız? Söyleyiniz.

1. Sınıf Türkçe Aile üyelerimize istek ve ihtiyaçlarımızı ifade ederken hangi nezaket ifadelerini kullanmalıyız? Söyleyiniz. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


 Cevap :

Ailemiz bizim en değerli varlığımızdır. Bu yüzden onları her zaman çok sevmeli ve onlara saygı duymalıyız. Ailemize istek ve ihtiyaçlarımızı ifade ederken lütfen, olabilir mi? , bana gerekli, rica etsem gibi nezaket sözcüklerini kullanmamız gerekir.

Bu şekilde ailemize karşı daha saygılı olmuş oluruz. Ailemizle iletişime geçerken her zaman saygılı bir şekilde konuşmamız gerekir. Çünkü onlar bizim büyüğümüz ve saygı her zaman önce gelir. Eğer ailemizle düzgün ve saygılı bir şekilde konuşursak ailemiz bizim hakkımızda daha güzel düşüncelere sahip olur. Bu yüzden ailemizle konuşurken sözcüklerimize dikkat etmeli, nezaket sözcükleri kullanmalı ve tatlı yumuşak bir şekilde sohbete geçmemiz gerekir. Bu şekilde ailemiz daha mutlu olur ve bizi daha çok severler. Sadece  nezaket sözcükleri ailemize değil etrafımızdaki tanımadığımız kişilere, sınıftaki arkadaşlarımıza, akrabalarımıza kısacası her insanın nezaket sözcüklerini kullanması gerekir.

Çünkü herkesin  hakkı  özellikle nezaket sözcükleri ile konuşmaktır. Etrafımızdaki insanlarla nezaket sözcüklerini kullanarak konuşursak insanlar bize daha yakın olurlar ve bizi daha çok severler. Eğer insanlara nezaket sözcükleri kullanmadan konuşursak bu onlara kötü bir şey gibi yansır ve bizden uzaklaşmaya çalışırlar. İnsanlarla düzgün konuştuğumuz sürece dünya çok iyi bir hale gelmeye başlar.



 

Our Score

Okula geliş ve gidişlerde uymanız gereken kuralları şimdi de siz söyleyiniz.

1. Sınıf Türkçe Okula geliş ve gidişlerde uymanız gereken kuralları şimdi de siz söyleyiniz. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Okula geliş ve gidişlerde her zaman dikkatli olmamız gerekir. Okula gidip gelirken yapmamız gereken şeyler şunlardır. Okula giderken trafik kurallarına dikkat etmeli, sağımıza solumuza bakmalı, etrafımıza bakmalı, ve gideceğimiz yerleri kontrol etmemiz gerekir. Okula giderken yolu kullanırken kesinlikle trafik kurallarını aksatmamamız gerekir.

Okula giderken karşıdan karşıya geçerken dikkatli olmamız gerekir. Eğer arabalar geçiyorsa bizim beklememiz gerekir. Okuldan çıkarken ise tekrardan trafik kurallarını kontrol etmeli, dikkatlice yürümeli, eğer araba geçiyorsa arabaları beklemeli, sağımıza solumuza bakmalı, trafik ışıklarını kontrol etmemiz gerekir. Bu şekilde etrafımızı kontrol edersek yolumuz daha iyi bir şekilde gitmiş olur ve başımıza kötü bir şey gelmez. Eğer bu kurallara uymazsak kötü sonuçlara ulaşabiliriz.

Bu yüzden trafik kurallarına her zaman dikkat etmemiz gerekir. Trafik kuralları her insan için çok önemlidir ve her insanın bu kurallara uyması gerekir. Eğer insanlar bu kurallara uymazsa dünya çok karışır ve bu da kötü sonuçlara yol açabilir. Bu yüzden her zaman etrafımızdaki insanları bilinçlendirilmeli, onları uyarmalı, ışıkları kontrol etmeli, yaya geçidini kullanmalıyız.



 

Our Score

Büyükleriniz alışveriş listesi yaparken nelere dikkat ediyor? Gözlemlerinizi söyleyiniz.

1. Sınıf Türkçe Büyükleriniz alışveriş listesi yaparken nelere dikkat ediyor? Gözlemlerinizi söyleyiniz. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Her büyük alışveriş listesi yaparken dikkatli olmaya çalışır. Önlemli yapacakları şey ise ilk başta gerekli şeyler listelemek, en sona ise istekleri koymaktır. Bu şekilde önemli şeyler alınmış olur ve istekler sona kalır.

Bu şekilde yaparlarsa her zaman daha iyi bir durumda olmuş olur. Her markette her bireyin yaptığı liste ve değişiklikler olabilir. Öncülü olarak her zaman ana şeyleri liste etmemiz gerekir. İsteklerde alınmalıdır ama en önemli olan şey gerekli olan malzemelerdir . İnsanlar hem kendine gerekli olan şeyleri belirlerler hem de para limiti koyarlar. Çünkü insanların limitli bir paraları vardır. Bizde ailemiz alışveriş listesi hazırlarken ailemizin dediğine uyumalı ve onlara dinlemeliyiz.

Çünkü onların bir para limitli olur ve onları üzmememiz  gerekir. Onlarda zaten gerekli şeyleri alacaktır ve bizim kendimize odaklanmamız onları da liste yapmaya bırakmamız gerekmektedir. Alışveriş listesi yapılırken yemeklerde kullanılan ana şeyler alınır. Örneğin su, un, yağ gibi ya da bakliyat gibi şeyler liste edilir.



 

Our Score

Bayrak töreni sırasında nasıl davranmamız gerektiğini söyleyiniz.

1. Sınıf Türkçe Bayrak töreni sırasında nasıl davranmamız gerektiğini söyleyiniz. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Bu vatan bizim için çok önemlidir.  Atatürk bu vatanı kurmak için elinden gelen her şeyi yapmıştır ve sonunda da başarmıştır. Bayrak töreninde vatanımızı anmak içindir. Bu yüzden de bayrak töreninde çok saygılı bir şekilde olmamız gerekir.

Ben bayrak töreninde elimden geldiğince marşı gür sesle, dikkatlice güzel bir ses tonuyla söylemeye çalışırım ve bayrak töreni sırasında vatanıma odaklanırım bu şekilde de bayrak törenini çok güzel bir şekilde geçirmıiş olurum.

Herkesin bayrak töreni sırasında ciddi olması gerekir. Çünkü bu komiğe alınacak bir durum değildir. Bu yüzden sizde bayrak töreni sırasında ciddi olmaya ve marşı güzel bir şekilde okumaya dikkat etmelisiniz. Bu marşı vatanımız için söylemek isteriz. Bu yüzden de elimizden gelen her şeyi yapmamız gerekir.

Bayrak töreni sırasında bu işi komiğe alan insanları uyarmalı ve ciddi bir konu olduğunu ve bayrağımızın ve bayrak töreninin değerli ve önemli olduğunu ona belirtmemiz gerekir. Vatanımız, bayrağımız, marşımız bizim için her zaman çok önemlidir.



 

Our Score

Arkadaşlar, siz de Ramazan Bayramı’nda neler yaptığınızı söyleyiniz.

1. Sınıf Türkçe Arkadaşlar, siz de Ramazan Bayramı’nda neler yaptığınızı söyleyiniz. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Ben Ramazan bayramını gerçekten çok severim ve o gün içimde büyük bir huzur olur. İnsanlar Ramazan Bayramı’nda çok coşkulu ve huzurlu olurlar. Bunun yanında ise insanlar birbirlerini o günde ziyaret ederler. Birbirlerini ziyaret edip orada güzel zaman geçirmeye çalışırlar. Ben Ramazan Bayramı’nda arkadaşlarımla birlikte güzel vakit geçirmeye çalışırım.

Ramazan Bayramı’nda çocuklar kendilerine yeni kıyafet alırlar ve birlikte çok eğlenirler. Ramazan Bayramı’nda insanlar yemek yapıp birbirlerini davet ederler. Bunun yanı sıra birbirlerine tatlı, yemek, lokum kolonya, şeker gibi şeyler ikram ederler ve bu da insanları çok mutlu eder.

Bunun yanı sıra benim bayram gününde yaptığım şeyler sabah erkenden kalkarım, güzel giysiler giyinirim, ondan sonra ise sevdiklerimin yanına giderim, onlarla güzel vakit geçirmeye çalışırım, onlarla birlikte dışarıda gezerim, birlikte yemek yemeye gideriz, birbirimize bir şeyler alırız ve günümüz böyle güzel zamanlar geçirerek çok güzel bir şekilde geçmiş olur.

Ramazan bayramında çocuklar şeker toplarlar ve sokak sokak gezerler. Topladıkları zaman da çok mutlu olurlar ve bol bol şeker tüketirler. Bunun yanı sıra da Ramazan Bayramı’nda namaz kılmak gerçekten de çok değerli bir şeydir. Özellikle de Teravih namazı bu güzel günde kılınır ve bu namazı kılmak da çok sevaptır. Ramazan Bayramı’nda küsler barışır, büyükler ziyaret edilir, çocuklara yeni kıyafetler alınır ve bunun yanı sıra şeyler yapılır.



 

Our Score

Bulutsuz bir günde, gökyüzünde neler gözlemlenir? Söyleyiniz.

1. Sınıf Türkçe Bulutsuz bir günde, gökyüzünde neler gözlemlenir? Söyleyiniz. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Bulutsuz bir günde hava güneşli olur ve hava açık olur. Bu gibi havalarda dışarı çıkıp arkadaşlarımızla, ailenizle ve sevdiklerinizle güzel vakit geçirebilirsiniz. Dışarıda yapabileceğiniz bir sürü aktivite vardır bunlardan bazıları ise topla oynamak, piknik yapmak, parka gitmek, yürüyüş yapmak ve daha fazlası.

Bu gibi aktiviteler yaptıkça dışarıda geçirdiğimiz zaman daha güzel ve eğlenceli olacaktır. Bulutsuz bir günde akşam olunca yıldızlar daha da belli olur. Yıldızları gözlemlediğimiz zamanlar çok güzel vakitler geçiririz. Akşam olunca balkondan ve pencereden ya da daha farklı yerlerden yıldızları gözlemleyebilirsiniz. Herkes güzel havası olan günleri çok sever, böyle günler ferah olduğu için dışarıda bu vaktimizi daha da güzel bir şekilde geçirmiş oluruz. Akşam olunca gökyüzünde yıldızlar ve ay belli olur. Gündüz ise aydınlık olur, güneş ve gökyüzü belli olur.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 95


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 95 Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları”

5. Ünite Hazırlık Çalışmaları


1. İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.


Cevap : “İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

İslam dini temizliğe büyük oranda önem vermiş ve temizliği ayet ve hadislerle destekleyerek ne kadar önemli olduğunu ifade etmiştir. Ve hadis şeriflerde geçen gusül, abdest gibi bütün temizlik emirleri ibadet olmakla beraber insanın temiz olması içindir.

İnsanın beş vakit namaz kılmak için abdest alması, sünnet ve farz olan vakitlerde gusül abdesti alması ki Buda banyo yapması anlamına gelir, her hafta tırnak kesmenin temizliğinin sünnet olması, saç taramak ve vücut temizliğine önem vermek gibi hadi seferin olması İslamiyetin temizleyene kadar önem verdiğini göstermektedir.


2. Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.


Cevap : “Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Teharet: İslam’da necaset denen maddi pisliklerle, hades denen hükmi pisliklerden temizlenmek demektir.

Abdest: Arapça’da “güzellik ve temizlik” mânasına gelen vudû’ (وضوء) kelimesinden gelmektedir. Fıkıhta, abdeste tahâret-i suğrâ (küçük temizlik), gusüle de tahâret-i kübrâ (büyük temizlik) denir.

Manevi temizlik: Manevi temizlik dendiğinde anlatılmak istenen kalp ve dil temizliğidir. Buda günahlara ve kötü düşüncelere girmeden iyi bir insan olmak demektir. Dille ve bedenen hemde kalben bile kötülükten uzak olmak demektir.


3. Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.


Cevap : “Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Ümmetimi (veya insanları) zora sokmaktan endişe etmeseydim, onlara her namaz vaktinde misvakla dişlerini temizlemelerini emrederdim.” (Buhârî, Cum’a 8, Temennî 9, Savm 27; Müslim, Tahâret 42)

Bu hadistende anladığımız üzere diş fırçalamak ve diş temizliği bu şekilde namaz kılan insanın günde en az beş kere temizlik yapması demek olur ki buda tertemiz ve sağlıklı dişler demek olacaktır.


4. Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.


Cevap : “Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Temizlik insanlar için hatta diğer canlılar için de olmazsa olmazıdır. Hayvanlar bile kendi köylerini ve yaşadıkları ortama sık sık temizlerler. Bitkilerin bile yetişebilmesi için bile yabani otların koparılması gibi ilgilenmeler lazımdır.
İnsanlar kelime dağınık ortamlarda kendilerini edemezler. Kirli ortamlarda insanların uzun süreli mutlu olamayacağı gibi sağlıksal sorunlar da arda ardına gelecektir. Bunun için gereken temizlikler yapılmalıdır.
Aile büyüklerim temizliğin her insan için bir ihtiyaç olduğunu ve buna çok dikkat edilmesi gerektiğini ısrarla söylediler.


5. Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.


Cevap : “Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Çevremiz içinde yaşamış olduğumuz ikinci bir ev gibidir. Çevrenin temiz olması orada yaşayan canlıların da sağlıklı olması ve mutlu olması demektir. Kirli bir ortamda insanlar biraz sabretseler de genel olarak huzurlu ve mutlu olmazlar. Ayrıca bu pis durum hastalıkları da beraberinde getirebilir.

Çevremizi temiz tutmak için çöplerimizi mutlaka çöp kutusuna atmalı, plastik cam gibi attıkları eğer varsa ayrı bir şekilde toplama yerlerine götürmeli, herkese çevre konusunda bilinçlendirmeli ve doğada çözülmesi zor olan naylon gibi atıkların kullanımı elinden geldiği kadar azaltılmalıdır.

Fabrika gibi kuruluşlara da gerekli önlemler alınması konusunda takipler olmalı ve denetimler yapılmalıdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 91, 92


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 91-92


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları”

Soru : Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız. Ulaştığınız bilgileri, sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Zeyd bin Erkam -radıyallâhu anh- şöyle demiştir:

“Birgün Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, Mekke ile Medîne arasındaki Hum suyu başında ayağa kalkarak bize bir konuşma yaptı. Allâh’a hamd ü senâdan sonra bize nasîhatte bulundu. Sonra da şöyle buyurdu:

«–Ey insanlar! Ben de bir insanım. Yakında Rabbimin elçisi bana da gelecek ve ben onun dâvetine icâbet edip gideceğim. Size iki mühim şey bırakıyorum. Biri, insanı doğruya götüren bir rehber ve nûr olan Allâh’ın Kitâbı Kur’ân’dır. Ona yapışın ve sımsıkı sarılın!..»
Hazret-i Peygamber -aleyhissalâtü vesselâm- Kur’ân-ı Kerîm’e sarılma ve ona bağlanma konusunda tavsiyelerde bulundu. Sonra sözüne şöyle devâm etti:

«–Size bir de Ehl-i Beyt’imi bırakıyorum. Allâh’tan korkun da Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın! Allâh’tan korkun ve Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın!»”
“–Peygamber’in Ehl-i Beyt’i kimdir yâ Zeyd!? Hanımları da Ehl-i Beyt’inden değil midir?” diye sorulunca Zeyd:
“–Hanımları da Ehl-i Beyt’indendir. Fakat O’nun asıl Ehl-i Beyt’i, kendisinden sonra da sadaka almaları harâm olanlardır.” dedi.
“–Sadaka almaları harâm olanlar kimlerdir?” diye soruldu.
“–Ali, Akîl, Câfer ve Abbâs’ın âileleridir.” dedi. (Müslim, Fedâilü’s-Sahâbe, 36

Ayet-i Kerime’de şöyle buyrulmaktadır:
* النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ.. (الاخزاب33/6)
“Peygamber, müminlere kendi canlarından daha yakındır. Eşleri ise, onların analarıdır.” (Ahzab 33/6)
– عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ» خ/الايمن,7


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Günlük Konuşmalarda Dini İfadeler Metni Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Günlük Konuşmalarda Dini İfadeler Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 ANKA Yayınları”

Soru : Din kavramı size neler çağrıştırıyor?


Kısa Cevap : “Din kavramı size neler çağrıştırıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Din kavramı bana namaz, oruç, haç gibi ibadetleri ve toplumsal hayatı düzenleyen bazı ilkelerini barındıran güzel bir hayatı çağrıştırıyor.

Yasalar insanları caydırma açısından ve koruma açısından her ne kadar güçlü olsa da görevlilerin olmadığı yerde insanları suç işlemekten koruyacak olan ve insanların içerisindeki insani duyguları koruyacak olan şey her yerde kendilerinden çekineceği kurallardır. Buda Allah korkusu ve sevgisidir.


Soru : Günlük hayatta kullanılan dinle ilgili ifadelere örnekler düşününüz. Bunları, aşağıdaki şemada boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Günlük hayatta kullanılan dinle ilgili bazı ifadeler şunlardır ;

  1. Allah’ a emanet
  2. Allah’ a ısmarladık
  3. Selamünaleyküm
  4. Aleykümselam
  5. Allah korusun
  6. Allah şifa versin
  7. Maşalallah
  8. İnşallah
  9. Allah bereket versin
  10. Hayırlı günler
  11. Hayırlı işler
  12. Allah esirgesin
  13. Allah analı babalı büyütsün
  14. Allah rahmet eylesin
  15. Allah emeklerini boşa çıkarmasın
  16. Allah zihin açıklığı versin
  17. Allah razı olsun
  18. Allah’ a şükür
  19. Allah’ ın dediği olur
  20. Allah biliyor
  21. Dua eder misin?
  22. Dualarım seninle
  23. Namaz vakitleri

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 12 Cevapları


Soru : Günlük hayatta hangi durumlarda eûzü besmele çekersiniz? Aşağıdaki şemada boş bırakılan bölümlere yazınız.


Cevap :

Günlük hayatta eûzü besmele çektiğimiz durumlara örnekler şunlardır ;

  1. Namaz kılarken
  2. Kuran okurken
  3. Allah’ a sığınmak için
  4. Korktuğumuz veya yolculuk gibi durumlarda
  5. Yemek yemeden önce
  6. Abdest almadan önce
  7. Bir işe başlamadan önce

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru : Peygamberimiz (s.a.v.) buyuruyor ki: “Yüce Allah’ı anarak başlanmayan söz veya iş bereketsizdir sonuçsuzdur.”


Cevap :

Her işe başlarken besmele çekmek önceden gelen bir adet olsa da aslında dini bir emirdir.

Büyüklerimiz her işe başlarken besmele çeker ve gerçekten de yaptığı işlerin bereketlilerini gördüklerini söylerlerdi. İster evden çıkarken ister girerken olsun ister yemeye başlarken ister başka bir işle meşgul olursa olsun eski büyükler besmele çekerler ve gerçekten de yaptıkları işlerde kolaylıklar görürlerdi.

Peygamber efendimiz bu hadisi şerifi nde besmelenin önemine dikkat çekmiş ve değerini bildirmiştir.

Eski büyüklerimiz bir işe başlarken o iş ne olursa olsun besmele çekmeyi ihmal etmezlerdi. günümüzde bu sünnet ne kadar çok unutulursa unutulsun bizler bunu yaşatmalıyız.

Çünkü eski insanların yaşam tarzlarının bir kısmını beğenme sekte onların elde etmiş oldukları bu iç huzuru bu tür yapmış oldukları dinsel yaşayışlerden ve hareketlerinden geldiğini inkar edemeyiz.
Bizlerde o halde işlerimizde besmele çekmeye çok önem göstermeliyiz.


Soru : Aşağıdaki eûzü besmele ifadesinde sesli harfler eksik bırakılmıştır. Bunları tamamlayınız.


Cevap : Euzübillâhimineşşeytânirracîm bismillâhirrahmânirrahîm.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : “İyilik eden, iyilik bulur.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Sınıfınızda tartışınız.


Kısa Cevap : ““İyilik eden, iyilik bulur.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Sınıfınızda tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir insan iyilik ettiği zaman mutlaka onun karşılığını görür. Bu karşılık görmesi ya yapmış olduğu iyiliğin aynısını bulmakla veya dara düştüğü bir zamanda iyilik yaptığı kişinin kendisine yardım etmesi veya başka bir kimsenin ona yardım etmesi şeklinde görülür veya dünyada kendisine başka güzel bir çıkış kapısı verilir ve ahirette bunu sevabını kat kat alır. Bu karşılıklardan her birisi çok değerli ve kıymetlidir.

İyilik yapan insanlar bunu ifade etmişler ve gerçekten de yapmış oldukları iyiliklerin karşılığını er veya geç bulduklarini ifade etmişlerdir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : Sahip olduğunuz nimetleri düşünün. Bir an için bunların olmadığını varsayın. Ne gibi zorluklar yaşardınız? Duygu ve düşüncelerinizi aşağıdaki satırlara yazınız.


Cevap :

Sahip olduğum nimetlere baktığım zaman bir ailemin bir evimin olması, sağlıklı olmam, organlarımı yerinde ve işliyor olması, nefes alabilmem, okulumu ve arkadaşlarımın olması, kalem, silgi gibi kendi şahsi eşyalarımın olması ve daha saymakla bitiremeyeceğim bir çok nimete sahibim.

Bu şeylerin olmaması düşüncesi gerçekten çok korkunç. Bu nimetlerin varlığına o kadar çok alışmışım ki olmadıklarını düşünemiyorum.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 16 Cevapları


“Gökten suyu indiren odur. Ondan hem size içecek vardır hem de hayvanlarınızı otlatacağınız bitkiler. (Allah) su sayesinde sizin için ekinler, zeytinler,  hurmalar, üzümler ve diğer meyvelerin hepsinden bitirir. İşte bunlarda düşünen bir toplum için büyük bir ibret vardır. O, geceyi, gündüzü, Güneş’i ve Ay’ı sizin faydanıza verdi. Yıldızlar da Allah’ın emri ile hareket eder. Şüphesiz ki bunlarda aklını kullananlar için pek çok delil vardır. İçinden taze et (balık) yemeniz ve takacağınız bir süs (eşyası) çıkarmanız için denizi emrinize veren odur. Gemilerin denizde (suları) yara yara gittiklerini de görüyorsun. (Bütün bunlar,) onun lütfunu aramanız ve nimetine şükretmeniz içindir.”
Nahl suresi; 10, 11, 12 ve 14. ayetler.


Soru : Yukarıdaki ayetlerde, Yüce Allah’a (c.c.) şükretmemizi gerektirecek hangi nimetlerden söz edildiğini belirleyiniz ve bunlar üzerinde arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Yukarıdaki ayetlerde, yüce Allah’a celle celalühu şükür etmemizi gerektirecek nimetler; yağmur suyu ve bu sudan hayvan, bitki gibi canlıların yararlanabilmesi, Zeytin, hurma, üzüm gibi bir çok ekin ve meyvenin olması, gece ,  gündüz , ay , yıldız ve Güneş’ i, balık ve diğer etlerden, demir ve süs eşyalarından ve gemilerden bahsetmektedir.

Gerçekten de bu sayılan nimetler çok değerli ve ilginçtir. Ancak insanlar günlük hayatta bunlarla çok fazla karşılaştıkları için mucizeleri düşünemez hale gelmişlerdir. Halbuki ince bir anlayış ile insan her an bu nimetlerin büyüklüğünü farkını ne hissedebilir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Sınıfınızdan dört grup oluşturunuz. Sabahleyin apartmanda karşılaşılan bir komşuya, markete girildiği zaman market sahibine, okul bahçesinde karşılaşılan bir öğretmene, sınıfa girildiğinde arkadaşlara nasıl selam verilebileceğine ilişkin bir doğaçlama drama çalışması yapınız. Bu drama çalışmasında kullandığınız selamlaşma ifadelerini aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Ben : Selam Aleyküm Komşu
Komşum : Ve aleyküm selam canım
Ben : Selam Aleyküm kolay gelsin abi
Marketçi : Ve aleyküm selam hoş geldin
Ben : Selam Aleyküm. Günaydım canım öğretmenim
Öğretmen : Ve aleyküm selam günaydın canım benim
Ben : Selam aleyküm . Kolay gelsin Polis Amca
Polis : Ve aleyküm selam. Çok teşekkürler. İyi dersler canım.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : “Günahın açığını da gizlisini de bırakın. Çünkü günah işleyenler, yaptıklarının cezasını mutlaka çekeceklerdir.”


Cevap :

Günah, dinimizce yasaklanan ve gerçekten de insani ve toplum ilişkilerini harap eden, aslında insanların da sevmediği ve çirkin gördüğü davranışlardır. Burada ister gizli ister açık olsun insanlar günah işlemekten sakındırmakta ve böylece her alanda toplumsal huzur ve güven amaçlanmaktadır.

Yasalarla insanlar ne kadar çok korusa da asıl olarak yasaların görmediği yerde de Allah ‘ tan çekinmek ve korku İle insanlara zarar vermekten uzak durmaktır. Burada da belirtildiği gibi günah işleyenleri kimse görmese bile dünyada ve ahirette bunun cezasını çekeceklerdir.

Uzun Cevap:

Allah bazı hal ve hareketlerin günah olduğunu belirtmiş ve bu günahların açık ve gizli olsa da yapılmasını yasaklamıştır.
Yalan söylemek, hainlik yapmak, insanların gizli şeylerini araştırmak gibi günah sayılan ve toplumu da bozan şeylerin açık ve gizli yapılması da günahtır ve yapamaması gereklidir.

İnsanlar Allah’ın kendilerini daima gördüğünü bildikleri için açık olan günahlarla beraber gizli olan günahlardan da çekinir ve bu bilince sahip olan insanlar istenen ahlaka sahip insanlar olurlar.

İnsanlar açık alanlarda olduğu gibi gizli alanlarda da günah işlemekten sakınırlarsa bu toplum içerisinde güveni ve toplumsal sağlamlaşmaya sebep olur.

Bir de bunun cezasını çekeceklerini bilmeleri de ifade edilmiştir ki böylece günahlardan her alanda kaçınılması amaçlanmıştır.


Soru : Aşağıdaki davranışların günah veya sevap olduklarını karşılarına yazarak belirtiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 47, 48


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 47-48


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Allah’ın sözü olması sebebiyle çok değerli olan bir kitaptır. Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vesellem de kuranı Kerim’i açıklayan incelikte hareketlerde bulunmuş ve ayetleri fiilen yaşayarak bizlere örnek olmuştur.

Kur’an-ı Kerim insanları doğru yola ulaştırmak, emir ve yasakları bildirmek ve bu sayede insanları ebedi mutluluk olan cennete götürmenin yolu dur. İnsanlar bu emir ve yasaklara uyarlarsa hem dünyada mutlu olur, toplumsal huzuru elde eder hem de ahirette sonsuz bir mutluluğu elde ederler.

Kuranı Kerim insanları doğru yola ulaştırmak, emir ve yasakları bildirmek ve bu sayede insanları ebedi mutluluk olan cennete götürmenin yoludur. İnsanlar bu emir ve yasaklara uyarlarsa hem dünyada mutlu olur, toplumsal huzuru elde eder hem de ahirette sonsuz bir mutluluğu elde ederler.

Peygamberleri ve kutsal kitapların insanlara indirilmesi de bu yüzdendir bu sayede Allahu Teala kendini tanıtmış bizlere doğru yolu bildirmiş ve kurtuluş oldu ifade etmiştir.


2. İslam’ın inanç esaslarından biri olan, Allah’a (c.c.) iman hakkında bilgi veriniz.


Cevap :

Allaha inanmak İslam esasları ndandır ki aslında en temel esastır. Bir insanın imanlı olabilmesi için öncelikle Allahuteala inanması ve onu emredildiği  şekilde bilmesi lazımdır.

Allahu Tealanın kendini ifade etmiş oldu sıfatlarla bilmek, birlik eşi ve benzeri olmamak gibi sadece Allahu sala ya mahsus olan özellikleri bilmek ve bunlara inanmak demektir.

Allah’ı bilmek ve tanımak ne kadar merhametli olduğunu görmek ve bizi ne kadar sevdiğini öğrenerek bizim de Rabbimize karşı olan sevgimizi artırmaya sebep olur. İnsanlar tanımadıkları hiçbirşeyi sevemezler.

Bu yüzden Allah’ ın emrettiği şekilde öğrenmeli ve Allah’a inanmalıyız.


3. Meleklerin özellikleri nelerdir? Kısaca bilgi veriniz.


Cevap :

Melekler nurdan yaratılmış olan varlıklardır. Daima ibadet halindedirler ve yemek, içmek, uyumak, dinlenmek gibi nefsi ihtiyaçları yoktur. Evlenmek gibi insanlara ait olan hallerden de uzaktırlar. Allahu Tealanın emirlerini yaparlar ve ibadet halindedirler.


4. Kelime-i şehadetin okunuşunu ve anlamını yazınız.


Cevap :

Kelime-i Şehadetin okunuşu: “Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü”

Kelime-i Şehadetin manası: “Şahitlik ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur ve yine şahitlik ederim ki Muhammed (sallalahu aleyhi vesellem) O’ nun kulu ve rasulüdür”


5. Oruç ibadeti hakkında bilgi veriniz.


Cevap :

Oruç; kullarına belli zamanlarda farz belli zamanlarda vacip ve sünnet olmak üzere emretmiş olduğu ibadettir.

Oruç ibadeti imsaktan ta gün batımımana kadar insanların oruç niyetiyle yemek, içmek ve cinsi münasebetten uzak durarak oruçlarını tamamlamalarına denir.

Oruç ibadeti insanın duygularını kontrol edebilmesine ve bu nimetlerin farkına bakabilmek açısından oldukça önemlidir. Olur ya çok eşsiz bir ibadettir. Sevabını ise Allahu Çağla hazretleri hem dünyada fizyolojik ve psikolojik açıdan verir hem de ahirette kendisini vereceğini söyleyerek üstü kapalı olsa da büyük mükafatları haber vermiştir.


B. Aşağıdaki kutularda yer alan ilahi kitapları, indirildiği peygamberlerle doğru bir şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Kuran  Hz Muhammed sallalahu aleyhi vesellem
  2. İncil Hz İsa aleyhisselam
  3. Tevrat Hz Musa aleyhisselam
  4. Zebur Hz Davud aleyhisselam

C. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Kur’an-ı Kerim’in ilk suresi, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bakara B) Yâsîn C) Kevser D) Fâtiha


2. Aşağıdakilerden hangisi, İslam’ın inanç esaslarından biri değildir?


A) Kitaplara inanmak B) Peygamberlere inanmak
C) Hacca gitmek D) Kadere inanmak


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 48 Cevapları


3. Hatim nedir?


A) Kur’an’ı baştan sona okuyup bitirmektir.
B) Kur’an’da yer alan cümlelerdir.
C) Kur’an’ın son suresinin adıdır.
D) Kur’an’ı baştan sona ezberlemektir.


4. Zengin Müslümanların, sahip oldukları mal veya paralarının belli bir bölümünü ibadet niyetiyle her yıl fakir ve muhtaçlara vermelerine …………………. denir. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan bölüme hangi ifade getirilmelidir?


A) Hac B) Zekât C) Sadaka D) Kurban


Ç. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


  1. ( Yanlış ) Allah’ın (c.c.) gönderdiği peygamberlerin hepsine inanmaya ahirete iman denir.
  2. ( Doğru) Kur’an’ın her yirmi sayfasına cüz denir.
  3. ( Doğru) Kur’an-ı Kerim’de 114 sure vardır.
  4. ( Doğru) Kur’an-ı Kerim, son ilahi kitaptır.
  5. ( Doğru) “Lâ ilâhe illallah Muhammedün resulullah” sözüne Kelime-i tevhid denir.
  6. ( Doğru) Âmentü duası, İslam’ın şartlarının neler olduğunu açıklar.
  7. ( Yanlış ) Kur’an-ı Kerim’de yaklaşık olarak 166 ayet yer almaktadır.

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!