3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32-33

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 32, 33


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı 1.Ünite Değerlendirme  Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 32-33


Soru: Çalışkan – Dürüst – Kaba – Yardımsever – • Saygılı – Cimri
1. Yukarıdaki özelliklerden kaç tanesi olumlu davranış gösteren arkadaşların özelliklerindendir?


A) 6
B) 4
C) 3


Soru: 2. Lütfen bana şaka yapmayın! Bana şaka yapılmasından hoşlanmıyorum.
Yukarıdaki gibi konuşan arkadaşımıza nasıl davranmalıyız?


A) Arkadaşımızın bu düşüncesine saygı duymalıyız ve ona şaka yapmamalıyız.
B) Arkadaşımızla konuşmamalıyız.
C) Bize kızsa da arkadaşımıza şaka yapmaya devam etmeliyiz.


Soru: 3. Bir yerin kuş bakışı görünüşünün kabataslak ve küçültülerek kâğıt üzerine ölçüsüz çizilmesine …………..denir.
Yukarıdaki cümle nasıl tamamlanırsa doğru olur?


A) Harita
B) Resim
C) Kroki


Soru: 4. Okuldaki kaynakları, araç ve gereçleri korumak kimin görevidir?


A) Öğretmenlerin
B) Öğrencilerin
C) Okuldaki herkesin


Soru: 5. Aşağıdakilerden hangisi okuldaki demokratik bir uygulamadır?


A) İsteyen her öğrencinin sınıf başkanlığına aday olması
B) Öğretmenin seçtiği öğrencinin başkan olması
C) Her gün aynı öğrencinin nöbetçi olması


Soru: 6. Muhabir olmak isteyen bir kişinin sahip olması gereken özellikler arasında aşağıdakilerden hangisi gösterilemez?


A) Gerçekleri araştırdıktan sonra insanlara sunmalı.
B) Abartılı ve gerçek dışı yayınlardan kaçınmalı.
C) Tanıdıklarının haberlerini onların seveceği şekilde değiştirebilmen.


Soru: 7. Aşağıdaki davranışlardan hangisi yanlıştır?


A) Kişisel bakım yapılırken kaynaklar bilinçli kullanılmalıdır.
B) Gündüz daha iyi görmek için ışıklar açılmalıdır.
C) Ellerimizi yıkarken musluk fazla açılmamalıdır.


3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru: 8. Burak kapı tarafında önden 4. sırada oturmaktadır. Buna göre Burak’ın masasında hangi harf vardır?


A) A
B) B
C) C


Soru: 9. “Arkadaşlık bağlarını bazı davranışlar koparabilir.”
Aşağıdaki davranışlardan hangisi buna örnektir?


A) Gözlük takan arkadaşlarımla oyun oynamam.
B) Arkadaşlarımı olduğu gibi kabul ederim.
C) Yere düşen arkadaşımı kaldırmak için ona yardım ederim.


Soru: 10. Aşağıdaki özelliklerden hangisinin arkadaşlarınızda olmasını istemezsiniz?


A) Kavgacı
B) Adil
C) Saygılı


Soru: 11. Derya: Arkadaşlarım, piyano çalarken beni dinlemekten zevk aldıklarını söyler. Öykü: Karikatür çizmekten hoşlanıyorum. Talha: Koşu yarışlarında arkadaşlarım beni geçiyor.
Hangi öğrenci güçlendirilmesi gereken bir yönünden söz etmiştir?


A) Derya
B) Öykü
C) Talha


Soru: Ezgi’nin hangi mesleği yapmaya ilgi ve yeteneği vardır?


A) Pilot
B) Hâkim
C) Terzi


Soru: 13. “Aydın Bey, komşularının bir ihtiyacı olduğunda onları geri çevirmez ve elinden geleni yapar. Her sabah komşularını selamlar ve onların hatırlarını sorar. İnsanları yargılamaz, olduğu gibi kabul eder.”
Yukarıdaki bilgilere göre Aydın Bey’in özellikleri nelerdir?


A) Saygılı – açık sözlü – kıskanç
B) Bencil – saygılı – yardımsever
C) Saygılı – yardımsever – anlayışlı



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 31

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme-3 Cevapları Sayfa 31


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme-3 Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 31


Soru: 1. Seda’nın okulundaki dilek kutusuna aşağıdaki isteklerinden hangisini yazıp atması uygun olur?


A) Okulda tiyatro kursunun açılmasını istemesi
B) Okuldaki öğrenci sayısının azaltılmasını istemesi
C) Ders saatlerinin arttırılmasını istemesi


Soru: 2. Ata kan veteriner olmak istediği için veterinerlik mesleğinin özelliklerini araştırıyor. Buna göre Atakan, hangi bilgiye ulaşmış olabilir?


A) Veterinerler çocukları tedavi ederler.
B) Veterinerler hayvanları tedavi ederler.
C) Veterinerler bahçe işleriyle uğraşırlar.


Soru: 3. Banu, okulla ilgili bir isteği için okul idaresine dilekçe yazıyor. Dilekçede aşağıdaki bilgilerden hangisi bulunmaz?


A) Adı, soyadı ve imza
B) Adres
C) Anne ve baba adı


Soru: 4. Duygu ve düşüncelerimizi söylerken nasıl davranmalıyız?


A) Nazik ve saygılı olmalıyız.
B) Farklı düşündüğümüz arkadaşlarımızın sözünü kesebiliriz.
C) Bizimle aynı fikirde olmayan arkadaşımıza küsmeliyiz.


Soru: 5. “Öğrenciler aşırı su kullanımını önlemek için okullarındaki panolara bilgilendirici yazılar yazdılar.”
Buna göre hangi öğrencinin hazırladığı yazı uygun olmamıştır?


A) Selin
B) Taha
C) Yağmur



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 29-30

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Meslekleri Araştırıyorum Cevapları Sayfa 29, 30


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Meslekleri Araştırıyorum Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 29-30


Soru: Aşağıdaki nesnelerin hangi meslek dallarına ait olduğunu görselin altına yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları”

3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru: Aşağıda görselleri verilen meslekler hangileridir? Bu meslek sahiplerinin en belirgin özelliklerini araştırarak yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 27-28

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Tutumlu Kullanalım Cevapları Sayfa 27, 28


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Tutumlu Kullanalım Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 27-28


Soru: Okulunuzda kullandığınız kaynakların neler olduğunu okların uçlarına yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları”

Soru: Kaynakların tasarruflu kullanılması için neler yapılabilir? Önerilerinizi aşağıdaki yazı alanına yazınız.


Cevap: Kaynakları tasarruflu kullanmak için su, elektrik gibi kaynakları boş yere açmamalıyız. Okul eşyalarına zarar vermemeliyiz. Çünkü bu eşyaları bizden başka kullanacak öğrenciler de vardır.


3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru: Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Sizce görsel ile ne anlatılmak isteniyor? Düşüncelerinizi yazı alanına yazınız.


Cevap: Fotoğrafta duyun israf edildiği anlatılmak istenmiştir. Suları boşa açtığımız zaman su kaynakları azalır. Sular azaldıkça da ileriki zamanlar da su sıkıntısı çekeriz. Sularımız tükenmek üzere olduğu için de bu görsel ile anlatılmak istenmiştir.


Soru: Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki çocuğun davranışı ile ilgili neler söylersiniz? Onu nasıl uyarırsınız? Yazınız.


Cevap: Resimdeki çocuk kitabın sayfalarını karalıyor, yapraklarını koparıyor. Gereksiz yere kitaba zarar vermesi yanlış bir  davranıştır.



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 24-25-26

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İstekler ve İhtiyaçlar Cevapları Sayfa 24, 25, 26


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İstekler ve İhtiyaçlar Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 24-25-26


Soru: Aşağıdaki dilekçe örneğini inceleyiniz.


Cevap: Dilekçeyi inceleyiniz.


3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru: Sizden sınıfınız veya okulunuzla ilgili ihtiyaç ve isteklerinizi bildiren bir dilekçe yazmanız isteniyor. Dilekçe yazma ve yazım kurallarına dikkat ederek dilekçenizi yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları”

Soru: Dilek kutuları okul idaresi tarafından belirli aralıklarla açılır, yazılanlar değerlendirilir. Uygun olanlar yetkililer tarafından yerine getirilir.
Yukarıda verilen bilgiye göre okul yönetimi aşağıda yazılan isteklerden hangilerini gerçekleştiremez?  işareti ile işaretleyiniz. 


Cevap:
• Yaz tatilinde Antalya’ya gitmek istiyorum. (✓)
• Okulumuzda bir tiyatro gösterisinin gerçekleştirilmesini istiyorum. ()
• Okul tuvaletlerinin daha sık temizlenmesini istiyorum. ()
• Okul kantininde asitli içecekler satılmasını istiyorum. (✓)
• Derslerin sabah saat 10’da başlamasını istiyorum. (✓)
• Sınıflar arası bir futbol turnuvası düzenlenmesini istiyorum. ()


3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru: Yukarıdaki bilgi kutucuğunu okuyunuz. Sınıfınızda yapılacak sınıf başkanlığı seçimi için aday olduğunuzu düşününüz. Arkadaşlarınızın size oy vermesi için nasıl bîr konuşma yapardınız? Aşağıdaki yazı alanına yazınız.


Cevap: Sevgili Arkadaşlar,
Sınıfımızda yapılacak olan başkanlık seçimi için adaylığımı koyuyorum. Sizlerin de isteklerinizden yapılabilecek olanları seçerek bunların yapılmasını sağlamayı ayrıca sınıfımızın başarılı bir seviyeye gelmesini sağlamayı planlıyorum. Bundan dolayı bana oy verirseniz bu sınıfı çok güzel bir hale getirebileceğimi düşünüyorum.


Soru: Aşağıdaki ifadeler doğruysa “D”, yanlış ise “Y” yönünü takip ederek çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 23

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme-2 Cevapları Sayfa 23


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme-2 Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 23


Soru: 1. Yukarıdaki krokiye göre aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?


A) 3/A sınıfının karşısında 3/B sınıfı vardır.
B) 2/B sınıfı, kütüphane ile 2/A sınıfının arasındadır.
C) 2/B sınıfının karşısında 2/A sınıfı vardır.


Soru: 2. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazıldığında hangi seçenekteki dizilim elde edilir?
() Okulda yeni bilgiler ediniriz.
() Spor, sanat ve gezi etkinlikleri zamanımızın boşa harcanmasına neden olur.
() Sadece yakın akrabalarımız ile yardımlaşmalıyız


Cevap:
A) D-D-D
B) D-Y-Y
C) D-Y-D


Soru: 3. Aşağıdakilerden hangisi sosyal yardımlaşma ve dayanışmaya örnek oluşturmaz?


A) Arkadaşının ödevini tamamlamak
B) Düşen arkadaşını kaldırıp onunla ilgilenmek
C) Giymediği giysileri ihtiyacı olan kişilere vermek


Soru: 4. Kroki yardımı ile bir sınıfın okul içindeki yerini bulabiliriz.
Okullarda sadece öğrenciler için etkinlik yapılır.
Sadece komşularımızla yardımlaşmalıyız.
Yukarıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?


Cevap: A


Soru: 5. “Zor durumdaki insanlara…………….. etmeliyiz.”
Yukarıdaki noktalı yere hangi ifade getirilmelidir?


A) Yardım
B) Rahatsız
C) Teşekkür



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 21-22

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Yardımlaşmak Güzeldir Cevapları Sayfa 21, 22


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Yardımlaşmak Güzeldir Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 21-22


Soru: Aşağıda, okullarda yapılan yardımlaşma ve dayanışma etkinliklerine ait görseller bulunmaktadır. Görselleri inceleyerek bu etkinliklerde hangi yardım faaliyetlerinin yapıldığını belirleyiniz. Bu faaliyetlerin yapılış amacını yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru: Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Deprem yaşanmış bir bölgede insanların nelere ihtiyacı olabilir? Deprem yaşamış insanlar için nasıl bir yardım kampanyası düzenlenebilir? Düşüncelerinizi aşağıdaki yazı alanına yazınız.


Cevap:

Deprem yaşanmış bir bölgede insanlar sağlık ekiplerine, kurtarma ekiplerine, yiyecek içecek yardımına ihtiyaç duyarlar. Ayrıca evleri yıkılan insanlar için barınak, para yardımı yapılması gerekmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 19-20

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okulumun Katkıları Cevapları Sayfa 19, 20


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okulumun Katkıları Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 19-20


Soru: Okulunuzda yapılan etkinlikler nelerdir? Aşağıdaki alanlara yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları”

Soru: Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap:
(D) Okulda yeni bilgiler ediniriz.
(D) Okulda yardımlaşma ve dayanışmanın önemini kavrarız.
(Y) Okulda kendi düşüncelerimizi diğer arkadaşlarımıza kabul ettirmeyi öğreniriz.
(D) Okulda çeşitli kurslar ve turnuvalar düzenlenir.
(Y) Okul içinde sınırsız özgürlüklerimiz vardır.
(Y) Okulda yalnızca okuma, yazma ve işlem yapma gibi beceriler kazanılır.
(D) Okulda yeteneklerimizi fark ederiz.
(D) Okulda sorumluluk alırız.
(D) Okulda kurallara uyan, iş birliği içinde çalışan bireyler oluruz.
(D) Okul, öğrenip bilgi üretebildiğimiz yerdir.


3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru: Aşağıdaki görsellerde okullarda yapılan sosyal ve kültürel etkinliklerden bazılarım görmektesiniz. Görselleri inceleyerek bu etkinliklerde hangi çalışmaların yapıldığını yanlarındaki alanlara yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 20 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 20 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Sayfa 17-18

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kroki Çiziyorum Cevapları Sayfa 17, 18


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kroki Çiziyorum Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 17-18


Aşağıdaki krokiyi inceleyerek soruları krokiye göre cevaplayınız.


Soru: Kerem’in arkasındaki sırada kim oturuyor?


Cevap: Kerem’in arkasında Aslı oturmaktadır.


Soru: Kapıya en yakın olan öğrencinin arkasındaki sırada kim var?


Cevap: Miraç oturmaktadır.


Soru: Miraç’ın önündeki ve arkasındaki sıralarda kimler oturuyor?


Cevap: Miraç’ın önünde İrem arkasındaki sıra da da Zeynep oturmaktadır.


Soru: Pencerelere yakın sıralarda oturan öğrencilerin isimleri nelerdir?


Cevap: Pencere yakın oturan öğrenciler Çınar, Duru, Kerem ve Aslı’dır.


Soru: Ahmet’in sağ tarafındaki sırada hangi öğrenci var?


Cevap: Ahmet’in sağında oturan öğrenci Aslı’dır.


Soru: Zeynep’in yerini tarif eder misiniz?


Cevap: Zeynep kapı tarafındaki sıranın üçüncü sırasında oturmaktadır.


3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru: Aşağıdaki krokiyi inceleyiniz. Krokiye göre verilen ifadeler doğruysa ifadenin başına “D”, yanlış ise ifadenin başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadenin doğrusunu altına yazınız.


Cevap:
(Y) 3/A sınıfının karşısında 4/C sınıfı vardır. → 3/A sınıfının karşısında 4/B sınıfı vardır.
(D) 4/C sınıfı, 4/B sınıfı ile 4/D sınıfları arasındadır.
(D) Erkek öğrenci tuvaletinin karşısında merdivenler vardır.
(Y) Kütüphane, 3/C sınıfı ile merdivenler arasında bulunur. → Kütüphane, 4/D sınıfı ile erkek öğrenci tuvaleti arasında bulunur.


Soru: Aşağıdaki sınıf görseline göre yandaki çizim alanına sınıfın krokisini çiziniz.


Cevap:

3.Sınıf Hayat Bilgisi Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları
“3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları Sayfa 16

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme-1 Cevapları Sayfa 16


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme-1 Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16


Soru: 1. Selim’in zayıf yönünü geliştirmek için hangisini yapması doğru olmaz?


A) İngilizce ödevlerini arkadaşlarına bakarak yapmalıdır.
B) Okuldaki İngilizce kursuna gitmelidir.
C) İngilizce öğretmeninden yardım istemelidir.


Soru: 2. Arkadaşımızın hangi davranışı bizi olumsuz etkiler?


A) Çalışkan olması
B) Temiz olması
C) Düzenli olmaması


Soru: 3. Yukarıdaki görselde Ahmet’in güçlü yönü gösterilmiştir. Buna göre Ahmet’in güçlü yönü hangisidir?


A) Hızlı koşmak
B) İyi yüzmek
C) Çalışkan olmak


Soru: Cemil, okul bahçesinde topa gelişigüzel vurduğu için sınıflarının pencere camının kırılmasına sebep oldu. Pencere camı takılana kadar Cemil ve arkadaşları dışarıdan gelen soğuk hava yüzünden üşüdüler.
4. Cemil’in bu davranışından kimler olumsuz etkilenmiştir?


A) Cemil
B) Cemil’in sınıf arkadaşları
C) Okuldaki tüm öğrenciler


Soru: 5. Arkadaşlarımıza nasıl davranmalıyız?


A) Yanlı
B) Saygılı
C) Sinirli


Soru: 6. Aşağıdaki özelliklerden hangisi kendimizde görmek istediğimiz güçlü yönlerden biri olamaz?


A) Arkadaşlarımızın hatalarına karşı anlayışlı olmak.
B) Görev ve sorumluluklarımızı sürekli unutmak.
C) Her konuda dürüst davranmak.



 

Our Score
error: Content is protected !!