1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 202-203-204 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları 6. Üniteyi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 202, 203, 204


1. Sınıf Matematik Kitabı 6. Üniteyi Değerlendirelim Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 202-203-204


1. Aşağıdaki mumlardan hangisi daha kısadır? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 3. kutucuğu işaretleyiniz.

2. Yandaki boya kalemleri en kısa olandan en uzun olana doğru sıralanacaktır. Baştan 3. sırada hangi renk boya kalemi olur? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

3. Eviniz ile okulunuz arasındaki yolun uzunluğunu aşağıdakilerden hangisiyle ölçmeniz daha uygundur? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 3. kutucuğu işaretleyiniz.

4. Yukarıdaki kalemin uzunluğunun kaç parmak olduğunu önce tahmin ediniz. Sonra kalemin uzunluğunu parmakla ölçünüz. Tahmininizi ve ölçüm sonucunuzu aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Tahminim: 4 parmak
  • Ölçüm sonucu: 5 parmak

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 203 Cevapları


5. Yukarıda 1 kutu vişne suyunun miktarı ölçülmüş. Ölçüm sonucunu aşağıya yazınız. 


Cevap :

  • 1 kutu vişne suyu 5 bardaktır.

6. Yukarıdaki bardakların, içinde en az ayran olandan en çok ayran olana doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 204 Cevapları


7. Yukarıdaki tabloda bir okulun 1. sınıflarındaki öğrenci sayıları verilmiştir.

Aşağıdaki noktalı yerleri tabloya göre doldurunuz. 


Cevap :

  • a) 1/A sınıfında  17 öğrenci vardır.
  • b) 1/B sınıfında  16 öğrenci vardır.
  • c) 1/C sınıfında 18 öğrenci vardır.
  • ç) 1/Ç sınıfındaki öğrencilerin sayısı, 1/B sınıfındaki öğrencilerin sayısıyla aynıdır.
  • d) 1/Ç sınıfında 16 öğrenci vardır.
  • e) 1/A sınıfındaki öğrencilerin sayısı,  1/C sınıfındaki öğrencilerin sayısından azdır.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 198-199-200-201 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Sıvı Miktarlarını Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201


1. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Miktarlarını Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 198-199-200-201


Soru : Ayşe Hanım, Ece ve Ali’nin bardaklarındaki portakal suyu miktarlarını karşılaştırınız. 


Cevap :

  • Ayşe Hanım bardağı bitmiş
  • Ecenin tam
  • Ali’nin ise yardım bardak portakal suyu vardır.

Soru : Ayşe Hanım, Ece ve Ali’nin bardakları, içlerindeki portakal suyu miktarlarına göre nasıl sıralanabilir?


Cevap :

  • Çoktan aza doğru : Ece, Ali ve Ayşe hanım olarak sıralanabilir.

Araç ve gereçler: plastik su şişesi, üç tane eş plastik bardak.
• Şişemizden bardaklarımıza farklı miktarlarda su dolduralım.
• Bardakları yan yana dizelim.
• Bardaklardaki su miktarlarını “daha çok” ve “daha az” ifadelerini kullanarak karşılaştıralım.
• Karşılaştırma sonucumuza göre bardakları, içlerindeki su miktarlarına göre sıralayalım.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta gerekli araç gereçleri getirerek arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 201 Cevapları


1. Aşağıda verilen bardakların altına “boş”, “dolu” ve “yarısı dolu” ifadelerinden uygun olanı yazınız. Bardaklardaki boza miktarlarını karşılaştırınız.


Cevap :

  1. Yarım
  2. Dolu
  3. Boş olarak sıralayabiliriz.

2. Yukarıda verilen kutulardaki sıvı sabun miktarlarını karşılaştırarak aşağıdaki noktalı yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız. 


Cevap :

• 4 numaralı kutudaki sıvı sabun miktarı, 1 numaralı kutudaki sıvı sabun miktarından daha çoktur.

• İçinde en  çok sıvı sabun bulunan kutu, 3 numaralı kutudur.

• 2 numaralı kutudaki sıvı sabun miktarı, 1 ve  4 numaralı kutulardaki sıvı sabun miktarından daha çoktur.


Soru : Kutulardaki sıvı sabun miktarlarını, kutuların numaralarını kullanarak çok olandan az olana doğru defterinizde sıralayınız.


Cevap :

  • 3 – 2 – 4 – 1 olarak çok olandan az olana doğru defterinizde sıralayınız.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 195-196-197 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Sıvıları Ölçelim Metni Cevapları Sayfa 195, 196, 197


1. Sınıf Matematik Kitabı Sıvıları Ölçelim Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 195-196-197


Ayşe Hanım, misafirlerine ikram etmek için bir şişe limonata hazırlıyor. Hazırladığı limonatanın evdeki 8 kişiye yetip yetmeyeceğini düşünüyor.

Soru : Ayşe Hanım, limonataları şişenin yanındaki bardaklarla ikram edecektir. Ayşe Hanım, hazırladığı bir şişe limonatanın evdeki 8 kişiye yetip yetmeyeceğini nasıl bulabilir?


Cevap :

  • 8 tane bardağı doldurarak yetip yetmeyeceğini bulabilir.

Araç ve gereçler: 6 tane plastik bardak, plastik su şişesi.
• Bardaklarımızı masamızın üzerine dizelim.
• Şişemizdeki suyla bir bardağı dolduralım.
• Bardak dolunca diğer bardakları suyla doldurmaya devam edelim.
• Bu işlemi şişemizdeki su bitinceye kadar sürdürelim.
• İçi suyla dolu olan bardakları sayalım.
• Şişedeki su miktarının kaç bardak olduğunu söyleyelim.


Cevap :

  •  Şişe 1 litre olduğu için sadece 5 tane bardağı doldurmuştur.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 197 Cevapları


1. Aşağıdaki resimlerde içinde yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla süt, su, sıvı yağ ve ayran bulunan kaplar verilmiştir. Kaplardaki sıvıların miktarı ölçülerek kutucuklara yazılmıştır. Resimlerdeki kaplarla kutucuklardaki ölçüm sonuçlarından uygun olanları ok çizerek eşleyiniz.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 195-196-197 Açılım Yayınları”

2. Evinizdeki sürahide bulunan su miktarını su bardağıyla ölçünüz. Ölçüm sonucunu aşağıdaki noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • Sürahimizdeki su miktarı 8 su bardağıdır.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 192-193-194 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Nesnelerin Uzunluklarını Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 192, 193, 194


1. Sınıf Matematik Kitabı Nesnelerin Uzunluklarını Tahmin Etme Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 192-193-194


Ali, masadaki ekmeğin uzunluğunu 2 karış olarak tahmin ediyor.

Soru : Sizce ekmeğin uzunluğu kaç karış olabilir?


Cevap :

  • 3 karış olabilir.

Araç ve gereçler: sayma çubuğu, kalem.
• Kolumuzun uzunluğunun kaç karış olduğunu tahmin edelim.


Cevap : 8 karış


• Karışımızla kolumuzun uzunluğunu ölçelim.


Cevap : 9 karış


• Tahminimizi ve ölçüm sonucumuzu aşağıya yazalım.
• Tahminimizle ölçüm sonucumuzu karşılaştıralım.


Cevap : Tahminim, gerçek sonuçtan 1 karış azdır.


1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 194 Cevapları


1. Aşağıdaki ipin uzunluğunun kaç parmak olduğunu tahmin ediniz. Parmaklarınızla ipin uzunluğunu ölçünüz. Tahmininiz ile ölçüm sonucunuzu noktalı yerlere yazıp karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim :  6 parmak

Ölçüm sonucum : 5 parmak


2. Öğretmeninizin masasının uzunluğunun kaç karış olduğunu tahmin ediniz. Karışınızla masanın uzunluğunu ölçünüz. Tahmininizle ölçüm sonucunuzu noktalı yerlere yazıp karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim :  18 karış

Ölçüm sonucum : 23 karış


3. Çantanızın boyunun kaç kalemtıraş uzunluğunda olduğunu tahmin ediniz. Kalemtıraşınızla çantanızın boyunu ölçünüz. Tahmininizle ölçüm sonucunuzu noktalı yerlere yazıp karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim : 25 kalemtıraş

Ölçüm sonucum : 30 kalemtıraş



 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 187-188-189-190-191 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Uzunluk Ölçme Metni Cevapları Sayfa 187, 188, 189, 190, 191


1. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçme Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 187-188-189-190-191


Soru : Ali, halının uzunluğunu nasıl ölçüyor? Ali’nin yerinde siz olsanız halının uzunluğunu nasıl ölçersiniz?


Cevap :

  • Ali, halının uzunluğunu adımla ölçmektedir. Ben olsam metre kullanırdım.

Araç ve gereçler: çantamızdaki ve kalemliğimizdeki nesneler.
• Çantamızdaki ve kalemliğimizdeki nesnelerden hangisinin matematik kitabımızın boyunu ölçmek için daha uygun olacağını belirleyelim.


Cevap : Silgi ve kalem


• Belirlediğimiz nesneyle kitabımızın boyunu ölçelim.
• Kitabın boyunu ölçerken nelere dikkat etmemiz gerektiğini tartışalım.
• Ölçüm sonucumuzu arkadaşlarımızın ölçüm sonuçlarıyla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızın aynı veya farklı olmasının nedenlerini tartışalım.


Cevap : Silgi ve kalem boylarının farklı olmasından kaynaklanmaktadır.


Not: Yukarıdaki etkinlikte yapmakta zorlandığımız çalışmalarda arkadaşlarımızdan yardım isteyelim. Yardım isteyen arkadaşlarımıza yardım edelim.


1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 191 Cevapları


1. Masanızın uzunluğunu ölçmek için uygun ölçme aracını seçiniz. Seçtiğiniz ölçme aracıyla masanızın uzunluğunu ölçüp aşağıdaki noktalı yeri tamamlayınız. 


Cevap :

  • Masamın uzunluğu : 100 santimetredir. Metre ile ölçtüm.

2. Hikâye kitabınızın boyunu, seçeceğiniz uygun ölçme aracıyla ölçünüz. Ölçüm sonucunuzu aşağıdaki noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • Hikâye kitabımın boyu : 17 santimetredir. Cetvel ile ölçtüm.

3. Bir arkadaşınızın boyunu, seçeceğiniz uygun ölçme aracıyla ölçünüz. Ölçüm sonucunuzu aşağıdaki noktalı yere yazınız. 


Cevap :

  • Arkadaşımın boyu : 115 santimetredir. Metre ile ölçtüm.

4. Sınıf panonuzun boyunu, seçeceğiniz uygun ölçme aracıyla ölçünüz. Ölçüm sonucunuzu aşağıdaki noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • Panomuzun uzunluğu : 150 santimetredir. Metre ile ölçtüm.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 183-184-185-186 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Uzunlukları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları Sayfa 183, 184, 185, 186


1. Sınıf Matematik Kitabı Uzunlukları Karşılaştırma ve Sıralama Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 183-184-185-186


Soru : Mutlu ailesinde boyu en uzun olan kimdir?


Cevap : Ali’nin babasıdır.


Soru : Mutlu ailesinde boyu en kısa olan kimdir?


Cevap : Ali’nin kız kardeşidir.


Soru :  Ali’nin boyu kimden daha uzundur?


Cevap : Kız kardeşinden uzundur.


Soru : Ayşe Hanım’ın boyu kimden daha kısadır?


Cevap : Eşinden kısadır.


Araç ve gereçler: kalem, silgi.
• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Grup arkadaşımızın kalemi ile kendi kalemimizin uzunluğunu karşılaştıralım.
• Hangi kalemin daha uzun olduğunu söyleyelim.
• Grup arkadaşımızın silgisi ile kendi silgimizin uzunluğunu karşılaştıralım.
• Hangi silginin daha uzun olduğunu söyleyelim.
• Daha uzun olan kalem ile daha uzun olan silginin uzunluklarını karşılaştıralım.
• Kalem ile silgiden hangisinin daha uzun olduğunu söyleyelim.
• Uzunluklarını karşılaştırdığımız nesneleri, masamızın üzerinde en uzundan en kısaya doğru yan yana sıralayalım.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 186 Cevapları


1. Aşağıdaki arabalardan boyu en kısa olanı boyayınız. 


Cevap :

  • 3. resimde yer alan arabayı işaretleyiniz.

2. Aşağıdaki kaşıkları sıra bildiren sayıları kullanarak boyu en uzun olandan en kısa olana doğru sıralayınız.


Cevap :

  • 3 – 1 – 2 – 4 olarak şekilde sıralayınız.

3. Aşağıdaki yeşil, mavi ve kırmızı tahta, uzunluklarına göre sıralanmıştır. Sarı tahtanın diğer tahtaların arasına konulduğunda yeri neresi olur? Ok çizerek gösteriniz.


Cevap :

  • Yeşil ile mavi tahta arasında olması gerekmektedir.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Tablo Okuma Metni Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182


1. Sınıf Matematik Kitabı Tablo Okuma Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182


Ali’nin öğretmeni, yazı tahtasında oluşturduğu tabloda sınıflarının haftalık ders programını gösteriyor. Ali’nin en çok sevdiği dersler görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi ve oyun dersleridir.

 Soru : Ali, tabloya bakarak en çok sevdiği derslerin hangi günlerde ve kaçıncı derslerde olduğunu nasıl bulabilir?


Cevap :

  • Tabloda yer alan bilgilere bakarak bulabiliriz.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 179 Cevapları


Araç ve gereçler: boya kalemleri.
• Ali’nin okulunda bulunan 1. sınıflardaki öğrenci sayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Tablo: 1. Sınıflardaki Öğrenci Sayıları Sınıflar 1/A 1/B 1/C 1/Ç Öğrenci sayısı 24 23 22 25
• Kırmızı boya kalemimizle tabloda “1/A” yazan kutucuktan aşağıya doğru düz bir çizgi çizelim.
• Mavi boya kalemimizle tabloda “Öğrenci sayısı” yazan kutucuktan sağa doğru düz bir çizgi çizelim.
• Kırmızı ve mavi çizgilerin birbiriyle birleştiği kutudaki sayıya bakalım.
• 1/A sınıfının öğrenci sayısını söyleyelim.


Cevap : 24 öğrenci vardır.


• Yukarıda yaptıklarımızı diğer sınıflar için de yapıp 1/B, 1/C ve 1/Ç sınıflarının öğrenci sayılarını belirtelim.


Cevap :

  • 1/B = 23
  • 1/C =  22
  • 1/Ç = 25

 


• Bir tabloda gösterilen verilerin nasıl okunacağını açıklayalım.


Cevap :

  • Alt alta okunması gerekmektedir. Sınıfların altında öğrencilerin sayısı eklenerek okunması gerekmektedir.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 182 Cevapları


1. 1/B sınıfında yapılan sınıf başkanlığı seçiminde adayların aldığı oy sayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Tabloyu inceleyerek aşağıdaki noktalı yerleri tamamlayınız. 


Cevap :

  •  Efe 8 oy almıştır.
  •  Aynur  3 oy almıştır.
  •  Burak 4 oy almıştır.
  •  Elif  11 oy almıştır.
  •  Sınıf başkanlığı seçimini  Elif kazanmıştır.

2. Cenk’in kalemliğinde bulunan kalemlerin sayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Cenk’in kalemliğindeki kalem türlerinden sayısı en çok ve en az olan hangileridir?


Cevap :

  • Sayısı en çok olan boya kalemi
  • En az olan kırmızı kalemdir.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları 5. Üniteyi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176


1. Sınıf Matematik Kitabı 5. Üniteyi Değerlendirelim Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176


1. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 1 bütün 2 yarım eder.
  • 4 yarım 1 bütün eder.
  • 2 yarım 1 bütün eder.

2. Aşağıdakilerden hangisi üçgendir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

3. Aşağıdakilerden hangisi dörtgendir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 3. kutucuğu işaretleyiniz.

4. Aşağıda geometri çubuklarıyla oluşturulan geometrik şekillerden hangisi karedir? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 173 Cevapları


5. Aşağıda geometri çubuklarıyla oluşturulan geometrik şekillerden hangisi dikdörtgendir? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 1. kutucuğu işaretleyiniz.

6. Aşağıdakilerden hangisi çemberdir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 1. kutucuğu işaretleyiniz.

7. Aşağıdaki nesneler “yuvarlak olanlar” şeklinde sınıflandırılırsa hangisi dışarıda kalır? İşaretleyiniz


Cevap :

  • 3. kutucuğu işaretleyiniz.

8. Aşağıdaki nesneler “üstünde kare olanlar” şeklinde sınıflandırılırsa hangisi dışarıda kalır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 3. kutucuğu işaretleyiniz.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 174 Cevapları


9. Aşağıdaki nesneler “köşeli olanlar” şeklinde sınıflandırılırsa hangisi dışarıda kalır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

10. Aşağıdaki saatlerden hangisi 11’i göstermektedir? İşaretleyiniz. 


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

11. Aşağıdaki saatlerden hangisi 6 buçuğu göstermektedir? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 1. kutucuğu işaretleyiniz.

12. Yukarıdaki örüntüde boş bırakılan yere aşağıdaki şekillerden hangisi gelmelidir? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 175 Cevapları


13. Kuralı “üç çember, bir üçgen, iki dikdörtgen” olan örüntü aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 3. kutucuğu işaretleyiniz.

14. Aşağıdaki karelerden hangisinin yarısı boyanmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. kutucuğu işaretleyiniz.

15. Hakan Bey bugün izinli olduğu için okula gidip çocuklarının öğretmenlerini ziyaret etmiş. Hakan Bey dün annesini ve babasını ziyaret etmiş, yarın da işe gidecekmiş. 

Hakan Bey’in yaptıklarını ve yapacaklarını bugün, dün ve yarın kelimelerini kullanarak sıralayınız.


Cevap :

  • Hakan Bey, dün annesini ve babasını ziyarete gitmiş, bu gün okula gidip çocuklarının öğretmenlerini ziyaret etmiş, yarın da işe gidecekmiş.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 176 Cevapları


16. a) Şubat ayının 7. gününü yukarıdaki takvimde kırmızı boya kalemiyle boyayınız.


Cevap : 7 Şubat Perşembe Kırmızı


b) Şubat ayının 3. haftasını yukarıdaki takvimde mavi boya kalemiyle boyayınız.


Cevap : 3 Şubat Pazar Mavi


c) Şubat ayından önceki ve sonraki ayların isimlerini söyleyiniz.


Cevap : Şubat ayından önce Ocak, Şubat ayından sonra Mart gelir.


17. Resimlerdeki olaylardan hangisini okula gelmeden önce, hangisini okula geldikten sonra yaşadığınızı söyleyiniz.


Cevap :

  • 1. resim okula gelmeden önce
  • 2. resim okula geldikten sonra


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 168-169-170-171 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Örüntü Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171


1. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturma Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 168-169-170-171


Hakan Bey, beyaz paketli bisküvilerle siyah paketli bisküvileri “3 beyaz paketli bisküvi, 2 siyah paketli bisküvi” kuralına göre rafa dizecektir.

Soru :  Hakan Bey, bu kurala göre bisküvileri rafa nasıl dizmelidir?


Cevap :

  • 3 beyaz paketli bisküvi, 2 siyah paketli bisküvi” kuralına göre rafa dizecektir.

Araç ve gereçler: geometri şeritleri.
• Geometri şeritlerimizle kenar uzunlukları aynı olan üç kare ve kenar uzunlukları aynı olan altı üçgen oluşturalım.
• Oluşturduğumuz şekillerle kuralı “bir kare, iki üçgen” olan bir örüntü oluşturmak için önce masamızın üzerine bir kare koyalım.
• Sonra karenin yanına iki üçgen koyalım.
• Dizdiğimiz şekillerin sağına sırasıyla bir kare ve iki üçgen koyarak örüntüyü oluşturalım.
• Geometri şeritlerimizi kullanarak kuralını kendimizin belirleyeceği bir şekil örüntüsü oluşturalım.


Cevap :

  • 3 kare + 1 dikdörtgen
  • 2 dikdörtgen + 2 kare

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 169 Cevapları


Soru : Sınıfımızdaki geometrik cisimler setini kullanarak bir örüntü oluşturalım.


Cevap :

“1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 169 Cevapları”

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 171 Cevapları


1. Aşağıdaki nesneleri ok çizip uygun kutucuklara götürerek kuralı “2 tane su şişesi, 4 tane küp şeker” olan bir örüntü oluşturunuz.


Cevap :

  • Sırasıyla
  • 2 tane su şişesi,
  • 4 tane küp şeker çiziniz.
  • Bu işlemi tekrarlayınız.

2. Aşağıdaki şekilleri ok çizip uygun kutucuklara götürerek kuralı “üç kare, bir çember” olan bir örüntü oluşturunuz.


Cevap :

  • Sırasıyla
  • 3 tane kare
  • 1 tane çember çiziniz.
  • Bu işlemi tekrarlayınız.

3. Aşağıdaki nesneleri ok çizip uygun kutucuklara götürerek kuralı “2 tane peynir kutusu, 2 tane bal kavanozu, 1 tane zekâ küpü” olan bir örüntü oluşturunuz. 


Cevap :

  • Sırasıyla
  • 2 tane peynir kutusu
  • 2 tane bal kutusu
  • 1 tane zeka küpü çiziniz.
  • Bu işlemi tekrarlayınız.


 

Our Score

1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları Örüntüler Metni Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167


1. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167


Ece, pinpon toplarını ve sayı küplerini belirli bir kurala göre dizmiş.

Soru : Ece, pinpon toplarını ve sayı küplerini nasıl bir kurala göre dizmiş olabilir?


Cevap :

  • 3 pinpon – 1 sayı küpü şeklinde bir dizilim kuralı uygulanmıştır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 165 Cevapları


Araç ve gereçler: sayma çubukları.
• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Her bir grup üyesine yapabileceği görevler verelim.
• Sayma çubuklarımızla masamızın üzerinde yan yana 2 kare oluşturalım.
• Karelerin yanında sayma çubuklarımızla bir dikdörtgen oluşturalım.
• Dikdörtgenin yanında başlangıçtaki karelerle aynı kenar uzunluklarında olan 2 kare daha oluşturalım.
• Bu karelerin yanında da daha önce oluşturduğumuz dikdörtgenle aynı kenar uzunluklarında olan bir dikdörtgen oluşturalım.
• Oluşturduğumuz şekilleri soldan sağa doğru inceleyelim.
• Bu şekillerin hangi kurala göre dizildiğini açıklayalım.


Cevap :

  • 2 kare – 1 dikdörtgen şeklinde bir kural uygulanmıştır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 167 Cevapları


1. Aşağıdaki örüntünün kuralını bulup yazınız. 


Cevap :

  • 2 top – 3 şişe şeklinde bir örtü kuralı vardır.

2. Aşağıdaki örüntünün kuralını bulup yazınız. 


Cevap :

  • 3 daire – 1 kare şeklinde bir örtü kuralı vardır.

3. Aşağıdaki örüntülerde boş bırakılan yerlere gelmesi gereken nesneleri ve şekilleri belirtiniz.


Cevap :

  1.  sıraya zımba teli
  2. sıraya üçgen çiziniz.


 

Our Score
error: Content is protected !!