1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Bütün, Yarım Metni Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140
1. Sınıf Matematik Bütün, Yarım Metni Cevapları
1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140
Oğuz ve İrem’in annesi kahvaltı için gözleme yaptı. Gözlemeyi iki parçaya ayırdı. Bir parçasını İrem’in, bir parçasını Oğuz’un tabağına koydu.
Soru : İrem ile Oğuz’un anneleri gözlemeyi eş parçalara ayırmış mıdır? Söyleyelim.
Cevap :
Evet ayırmıştır. 1 tane gözlemeyi 2 yarım parçaya ayırmış oldu.
Soru : Anneleri ikinci gözlemeyi de aşağıdaki gibi ayırdı. Bu paylaşım sizce eşit midir?
Cevap :
Evet. Anneleri 2 yarım parçaya ayırmış oldu.
1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 137 Cevapları
1. Aşağıdaki yiyeceklerden bütün olanları boyayınız.
Cevap :

2. Aşağıdaki yiyeceklerden yarım olanları boyayınız.
Cevap :

3. Cümlelerdeki boşlukları yarım ve bütün ifadeleri ile tamamlayınız.
Cevap :
- Bir bütün iki yarım eder.
- İki yarım bir bir eder.
1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 138 Cevapları
4. Aşağıdaki nesneleri uygun ifadelerle eşleştiriniz.
Cevap :
- Sıradaki Bütün
- Sıradaki Yarım
5. Aşağıdaki ifadelerin karşılarına uygun resimler çiziniz.
Cevap :
- Sıra yarım elma
- Sıra bütün elma çiziniz.
6. Nesnelerin altına bütün ve yarım ifadelerinden uygun olanı yazınız.
Cevap :
- Bütün
- Yarım
- Yarım
- Bütün
7. Damla, çikolatasının yarısını Serpil ile paylaşmak istiyor. Ona yardım ediniz. Çikolatanın yarısını çizerek ayırınız.
Cevap :

1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 139 Cevapları
8. Aşağıda bütün olarak verilen nesneleri yarımları ile eşleştiriniz.
Cevap :

9. Aşağıdaki geometrik şekillerden her birinin yarısını boyayınız.
Cevap :

10. Aşağıdaki kutucuk içindeki şekli, bütüne tamamlayan şekli işaretleyiniz.
Cevap :
- 1. kutucuğu işaretleyiniz.
11. Aşağıdaki kutucuk içindeki şekli, bütüne tamamlayan şekli işaretleyiniz.
Cevap :
- 3. kutucuğu işaretleyiniz.
1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 140 Cevapları
Oyun Zamanı İki Yarım Bir Bütün
Oyun Nasıl Oynanır?
Öğretmen bir öğrenciyi yazı tahtası önüne kaldırır. “Elma ağacının solunda bir yarım elma var.” der. Öğrenci sol elini havaya kaldırır. Sol eli havada bekler, öğretmen tekrar: “Elma ağacının sağında bir yarım elma var.” der. Öğrenci sağ elini de havaya kaldırır. Bu kez öğretmen: “İki yarım elma bir araya gelir.” der. Öğrenci havadaki ellerini birleştirerek bir bütün elma oluşturur.




















