Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa düzen bozulacaktır.
Çalışanların bulunduğu ortam huzursuz ve mutsuz bir ortam olacaktır. Bununla birlikte işlemler yapılmayacağından dolayı müşteriler mutsuz olacak ve birçok sorunla karşı karşıya kalacaklardır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 238 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Metinle ilgili resimlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Birinci resimde çocuk ne yapıyor?
Cevap: Birinci resimde çocuk annesinin mesleğini endişeli bir şekilde hayal ediyor.
Resimdeki tabelada ne yazıyor?
Cevap: Röntgen
Resimdeki hanım ne yapıyor?
Cevap: Yerleri temizliyor.
İkinci resimdekiler kim olabilir?
Cevap: İkinci resimdeki kişiler Aslı annesi ve babası olabilir.
Çocuk, yüzünün ifadesine göre ne hissediyor?
Cevap: Çocuk yüzünün ifadesine göre kötü hissediyor olabilir.
Büyükler, beden diline göre ne yapıyorlar?
Cevap: Büyükler beden diline göre birbirleriyle sohbet ediyor olabilir.
Son resimde çocuk ne yapıyor?
Cevap: Son resimde çocuk annesinin mesleği ile ilgili yazdıklarını sınıf arkadaşlarına okuyor olabilir.
Çocuğun okuduğu metin size ne hissettirdi?
Cevap: Çocuğun okuduğum Metin bizlere başta mısın mesleğinden utandığı için çok üzüldüğünü daha sonra onu kabul edip utanmaması gurur duyması beni mutlu etti.
Soru : Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.
Ailemle beraber izlemiş olduğum peygamber efendimiz Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin animasyonunu sizlere anlatacağım.
Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Mekke’de bir nur olarak doğmuş. Karanlık Mekke şehrine Bir Güneş gibi aydınlatmıştır.
Çocukluğundan belli Emin ve güvenilir bir kişiliğe sahipti. İslam’ın ilanı ile beraber herkesin Müslümanlığa davet etmiş ve insanları kurtuluşa erdirmiştir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 239 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre eşleştiriniz.
Cevap:
(4) Öğretmen, filmden ne anladıklarını yazmalarını istedi.
(2) Başhemşire, hastane atıklarını kırmızı özel torbalara koyduğunu görünce beğendi.
(1) Aslı’nın annesi bu ay çalışmaya başladı. Aslı hiç hoşlanmıyor annesinin çalışmasından.
(3) Okulda, “Küçük Vida” adlı bir çizgi film gösterildi.
3. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metinden ne anladınız? Soruları cevaplayarak belirtiniz.
Aslı, niçin babasının işiyle övünüyormuş?
Cevap: Aslı babası sağlıkçı olduğu ve sağlık alanında büyük hizmetler verdiği için babasının işiyle övünüyormuş.
Aslı’nın annesi hastanede ne iş yapıyormuş?
Cevap: Aslı’nın annesi hastanede temizlik işi yapıyormuş.
Öğretmeni Aslı’nın durumunu fark edince ne yapmış?
Cevap: Öğretmeni Aslı’nın durumunu fark edince rehberlik öğretmeni Şile ile konuşarak okulda “Küçük Vida” adlı bir çizgi film gösterisi izletmiştir.
“Küçük Vida” filminde ne anlatılıyormuş?
Cevap: “Küçük Vida” filminde küçük ve önemsiz gibi görünen vidanın gevşemesi ile sarsılan gemiye anlatıyormuş.
Aslı’nın ödevi niçin çok beğenilmiş?
Cevap: Aslı’nın ödevi annesini ne kadar önemli bir iş yaptığını sevgisini katarak arkadaşlarına anlattığı için beğenilmiş.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 240 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki resimler hangi kelimelerle ilgili olabilir? İlgili kelimeleri resimlerin altına yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 235-238-239-240-241-242 Ada Yayıncılık”
5. Etkinlik
Soru : Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.
Her meslek toplumda düzeni işleyişini sağlayan bir mekanizmadır.
Her iş yapıldığı zaman içerisinde bir iş bile yarım yapıldığında toplumdaki düzen bozulmaya başlar.
Sonuç olarak herkes kendi görevini en iyi şekilde yerine getirmesi ve toplum içerisindeki düzenin ilerlemesi gerekir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 241 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aslı’nın annesi hastane atıklarını yandaki kırmızı özel çöp torbalarına koyuyor. Bunların atıldığı yere niçin “DİKKAT” yazıldığını arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Bu atıklar kimyasal atıklardır. Atıkların özenli bir şekilde poşetlenip bu şekilde atılması gerekir.
Soru : Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.
Günlük yaşantımızda birçok şekil sembol ve işaret hayatımızda yer almaktadır.
Bu işaretler bizlerin yaya olarak öğrenci olarak sürücü olarak nasıl hareket etmemiz ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini ifade eder.
Günlük hayatımızdaki şekil sembol ve işaretlerle beraber bizlerin tehlikeli bölgelerden korunması tehlikeleri nasıl gerçekleşebileceği hakkında bilgiler verir.
Sonuç olarak hayatımızda yer alan şekil sembol ve işaretlere dikkat ederek yaralanmalara ve kazalara engel olabiliriz. Bizlere uyarılarda bulunan ve koruyan bu işaret ve sembolleri dikkat etmeliyiz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 242 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz?
Evimizde ve okulumuzda çöpe atılan maddelerle ilgili yiyecek maddeleri yani geri dönüşülmeyen maddeler olarak ifade edilebilir.
Ülke ekonomisine geri kazandırılan atıklara örnek vermek gerekirse kağıtlar defterler kitaplar cam maddeler cam şişeler poşetler plastikler pet şişeler ve piller geri dönüşüm kutularına atıyoruz.
2. Sınıf Türkçe KitabıGülibik Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212
2. Sınıf Türkçe Kitabı Gülibik Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 203-208-209-210-211-212
Soru : Hangi hayvanların yavrularına civciv denir?
Cevap:
Tavuk ve hayvanların yavrularına civciv denir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 208 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Metnin görsellerini incelediniz. Bu metnin konusu ne olabilir? Tahmininizi yazınız.
Cevap:
Bence bu metinde ; bir çocuğun sahip olduğu tavuğun yumurtlaması ve civciv yapması hikaye konusu olabilir.
2. Etkinlik
Soru : Kelime kartlarını inceleyiniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten de araştırıp birer cümlede kullanınız.
Cevap:
İbik Kelimesi
Anlamı : Horoz şimdi benzeri hayvanların tepesindeki kırmızı renkli et parçasına denir.
Cümle : İbiği kızaran horoz büyümüş kabul edilir.
Saman Kelimesi
Anlamı : Baklagiller ve buğdaygillerden kurutulmuş sap yiyecek anlamına gelir.
Cümle : Kış aylarında samanla beraber buğday da hayvanlara verilmelidir
Kuluçka Kelimesi
Anlamı : Civciv çıkarmak amacıyla tavuğun yumurtalar üzerinde belli bir bölgede oturmasına denir.
Cümle : Kuluçka içerisinden rengarenk civcivler çıktı.
Yalak Kelimesi
Anlamı : Hayvanların içerisinden su içtiği tahtadan ve taştan olan kap.
Cümle : Yalak içerisinde dağdan gelen su hayvanların çok hoşuna giderdi.
Ahır Kelimesi
Anlamı : Evcil hayvanların barındığı yer.
Cümle : Kış ayı için ahırda tadilat vardı.
Gökkuşağı Kelimesi
Anlamı : Güneş ışınlarının Yağmur damlalarında veya sis bulutlarına yansıması mı kırılması sonucunda meydana gelen ışık olayıdır.
Cümle : Yağmur sonrası çıkan gökkuşağı insanları mutlu etti.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 209 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Soruları, okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız.
Gülibik nasıl bir horozmuş?
Cevap:
Gülibik ibi kart kan kırmızısı tüyleri kızıl siyahı gökkuşağı gibi renkleri olan bir horozmuş.
Çocuk, Gülibik’in doğduğu günle ilgili neler anımsıyor?
Cevap:
Gülibik’in doğduğu günü bugün gibi anımsıyormuş.
Kınalı, çocuğu niçin yumurtalardan uzaklaştırıyor olabilir?
Cevap:
Kınalı çocuğu yumurtalarına zarar geleceğini düşündüğünden uzaklaştırıyor olabilir.
Çocuk, ertesi gün gördüğü civcivleri neye benzetiyor?
Cevap:
Çocuk ertesi gün gördüğü civcivleri canlı bir yumurtaya benzetiyor.
Sürmegöz, niçin anırmaya başlamış?
Cevap:
Sürmegöz susadığını hissettiği için anırmaya başlamış.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 210 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Metinde hangi hayvanların adı geçiyor? Resimleriyle eşleştirip adı geçmeyen hayvanı “x” ile işaretleyiniz. Bu hayvanlar nasıl ses çıkarır? Sınıfta canlandırınız.
Cevap: Metinde koyun yoktur.
“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 203-208-209-210-211-212”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 211 Cevapları
Soru : Okuduğunuz hikâyede “Gülibik”, “Kınalı” ve “Sürmegöz” adları geçiyor. Bu adlar hangi hayvanlara verilmiş? Cümle içinde niçin büyük harfle başlatılarak yazılmış? Sonundaki ek niçin kesme işareti ( ’ ) ile ayrılmış?
Cevap:
Gülibik horoza
Kınalı tavuğa
Sürmegöz eşeğe
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerde hangi kelimeler arasına virgül konulmalı? Yazınız.
Cevap:
Koyunların etinden sütünden yününden yararlanırız, Elif Ediz Öykü Buğra ve ben çiftliğe gittik. bu cümlede özel isimlerin arasında virgül konulmalıdır. Elif, Ediz, Öykü, Buğra şeklinde olmalıdır.
Bir başka cümlemiz ise “Çiftlikte iki inek üç eşek beş tavuk bir horoz vardı.” dır. Bu cümlede de iki inek, üç eşek, beş tavuk şeklinde olmalıdır. Çünkü virgül cümle içinde aynı türden kelimeleri ayırmak için kullanılır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 212 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız. Başlık olarak bu hayvana verilen adı yazınız.
Maddeler halinde el ve tırnak temizliği nasıl yapılacağını anlatıyoruz;
Ellerimizi yemekten önce yıkamalıyız
Ellerimiz bol su ve bol sabunla temizlenmelidir
Tırnaklarımız uzadığı zaman kesilmesi gerekir
Tırnaklarımızın arasına giren pislikleri temizlemeliyiz
Ellerimiz ve tırnaklarımız kirlendiğinde iyi bir şekilde temizlemeliyiz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 186 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki bilmecelerden hangilerinin cevapları aynı olabilir? Eşleştiriniz.
Cevap:
Sabun : Bilmece bildirmece, El üstünde kaydırmaca.
Sabun : Aş gördüm, düş gördüm. Köpük kusan kuş gördüm.
2. Etkinlik
Soru : Soruları, şiire göre cevaplayınız.
Eller tırnaklardan niçin hoşlanmıyor?
Cevap:
Eller ; tırnaklardan hafta geçmeden tırnakların uzamasından hoşlanmıyor
Tırnaklar ellere temizlik için neler öneriyor?
Cevap:
Tırnaklar ellere temizlik için tırnakların kesilmesini ve yıkanmasını öneriyor.
Soru : Şiirde, tırnaklar olmasa parmakların bir işe yaramayacağı söyleniyor. Bu görüşe katılıyor musunuz? Sizce tırnaklar niçin vardır? Arkadaşlarınızla konuşarak düşüncelerinizi açıklayınız. Konu dışına çıkmadan konuşunuz.
Cevap:
Şiirde tırnaklar olmasa parmaklarımızın bir işe yaramayacağını söyleniyor evet buna katılıyorum.
Tırnaklarımız parmaklarımızı güzelleştiriyor parmak ucu kemiklerimizin ve dokularının korunmasını sağladığı için onları korur.
Tırnaklar parmakların hissiyatını arttırmaktadır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 187 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki açıklamalar hangi kelimelerle ilgili olabilir? Noktalı yerlere yazarak belirtiniz.
Cevap:
Hafta : Birbiri ardınca gelen yedi günlük dönem.
Yarar : Bir şeyden elde edilen sonuç, fayda.
Kir : Herhangi bir şeyin veya vücudun üzerinde oluşan, biriken pislik.
DertYandı : Üzüntüsünü, derdini anlattı.
Parmak : İnsanda ve bazı hayvanlarda ellerin ve ayakların son bölümünü oluşturan boğumlu, oynak, uzunca organların her biri.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 188 Cevapları
Soru : Beden sağlığı ve temizliği konusunda bildiğiniz kısa şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.
Hayır. Ben Özgür biriyim okulda istediğim saatte gelirim diyen bir kişi doğru düşünüyor olamaz.
Çünkü bir öğrenci olarak görev ve sorumluluklarımız vardır. Bunların zamanında yapılması ve görev ve sorumluluklarımızın en iyi şekilde yapılması çok büyük bir önem ifade eder.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 245 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlüğünüzden araştırıp yazınız. Sonra bu kelimelerle cümleler kurunuz.
Cevap:
Özgür Kelimesi
Anlamı : Herhangi bir biçimde kısıtlamaya bir koşula bir zorunluluğa bağlı olmamak anlamında gelen bir kelimedir.
Cümle : Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları özgür ve hür olarak hayatlarını devam ettirir.
Seçmek Kelimesi
Anlamı : Benzer unsurlar arasında hoşuna gidenini bir yana ayırarak tercih etmek
Cümle : Sınıf başkanlığı seçmek için oylama yaptık.
Zarar Kelimesi
Anlamı : Bir şeyin bir olayın yol açtığı kötü sonuç veya çıkardan yoksun kalma
Cümle : Zarar ettiği işten arkadaşların yardımıyla kazançlı çıktı.
Soru : Şu an canınız ne yapmak istiyor? Okulda olduğunuz için istediğinizi yapabilir misiniz? Yapmak istediğinizi hangi durumda gerçekleştirebilirsiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Şu anda ailemle beraber güzel zamanlar geçirerek oyun oynamak isterdim.
Ancak okulda olduğumuz için istediğimiz her şeyi yapamayız. Özgür olmak okul zamanında dışarıda evde her zaman her istediğimiz yapabileceğimiz anlamına gelmez.
Özgürlük başkalarına zarar veriyorsa ve onların özgürlük alanını kısıtlıyorsa özgürlükten ayrılır.
Toplumda belli kurallar ve görev ve sorumluluklar bizlere kurallara uyarak yaşamamız gerektiğini söyler.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 246 Cevapları
“Ödevini yapmamak” ile “ödevini yapamamak” arasında biri bilerek yapmamak diğeri ise imkan bulamadığından dolayı ödevini yapamamak anlamına gelen bir sözdür.
İlk olarak alışverişlerde özgürlüğümüzü kısıtlayan ihtiyaçlarımıza verdiğimiz önceliklerdir. İhtiyaçlarımız karşılandıktan sonra ailemizin izni ve maddi durumumuzun yeterliliğine göre isteklerimiz alınır.
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelimelerin karşıt anlamlarını bulup karşısına yazınız.
Cevap:
fayda: zarar
iyi: kötü
yok: var
kolay: zor
soru: cevap
ağlamak: gülmek
acı: tatlı
evet: hayır
pahalı: ucuz
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 247 Cevapları
Soru : Kendinizi özgür hissettiğiniz olayları ya da olaylar karşısındaki düşüncelerinizi günlüğünüze yazınız.
Kendimize Özgür hissettiğimiz olaylar karşısında mutlu olurum.
Bir birey olarak düşüncelerimizin alınması ve düşüncelerimizin karara dahil edilmesi bizleri sorumluluk sahibi ve seçme gibi haklara elverişli olmaya sağlar.
Örnek vermek gerekirse okul içerisinde sınıf başkanlığı seçimi aile içerisinde alınacak kararlarını seçimi gibi durumlarda kendimi özgür bir birey olarak hissediyorum.
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerde noktalama işaretleri yazılmamış. Noktalama işaretleriyle ilgili öğrendiklerinizi hatırlayınız. Gerekli işaretleri renkli kalemle yazınız.
Cevap:
Bugün okulda kararlaştırdık( .)
Ömer Özge Arda Songül Fırat ve ben parka oynamaya gittik( .)
Birlikte oynamak istedik ama bir türlü anlaşamadık( .)
Arda kaydırağa binmek için bekliyordu( .)
Songül salıncağa bindi(. )
Fırat kum havuzunda oynayalım dedi(. )
Ben durur muyum( ?)
Ben de istediğimi seçtim( .)
Birlikte oynamak istedik ama herkes istediğini yaptı(. )
5. Etkinlik
Soru : Aşağıya, başlığı “Özgürlük” olan kısa bir şiir yazınız. Başlığı ve dizelerin ilk harfini büyük yazmayı unutmayınız.
Maddeler halinde oyun oynarken kazalardan korunmak için yapılması gereken şunlardır;
Güvenli alanların tercih edilmesi
Arkadaşlarımızla iyi bir şekilde oyun oynamak
Kazalar ve yaralanmalar karşı dikkat etmek
Oyunlarda hırstan öte eğlence için oynamalıyız
Oyunlar bize zevk vermelidir
Tehlikeli oyunlardan uzak durmalıyız.
Bisiklet scooter gibi araç gereçler kullanıldığı zaman dizlik bileklik ve başlık takılmalıdır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 167 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Metnin başlığından ve resimlerinden yararlanarak konusunu tahmin ediniz.
Cevap:
Metin’le ilgili resim ve başlık incelendiği zaman metnin konusu yaralanan bir çocuğun tedavi edilmesi olarak tahmin edebiliriz.
2. Etkinlik
Soru : Soruları, dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.
Ev kazalarını önlemek için alınması gereken önerileri kim anlatıyor?
Cevap:
Ev kazalarını önlemek için alınması gereken önlemleri ilk yardım servisinde çalışan bir doktor anlatıyor.
Kazaları önlemek için büyükler neler yapmalıymış?
Cevap:
Kazaları önlemek için büyükler prizlere koruyucu başlık takmış küvetlere kaymayı önleyici malzemelerle değiştirmiş yere döktüğümüz yağ silmiş ilaç ve besinlerin son kullanma tarihine dikkat etmiştir.
Kazaları önlemede çocuklara düşen görevler nelermiş?
Cevap:
Kazaları önlemede çocuklara düşen görevler elektrikli ve ev aletlerini ıslak elleriyle dokunmamaları prizlerle oynamamaları ve oyun bittikten sonra etrafı toparlamaları görevleriymiş.
Ev kazalarında vücuttaki kanamayı durdurmak için ne yapılmalıymış?
Cevap:
Ev kazalarında vücuttaki kanamayı durdurmak için temiz elle Bir bez yardımıyla bastırılmalıyız.
Batan nesne bulunup çıkarılmalı bandajla yaralı yer sarılmalıdır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 168 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını, ilgili resmin altına yazınız. Yeni öğrendiğiniz kelimeleri konuşmalarınızda kullanınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 166-167-168-169-170 Cevapları”
İlkyardım yaralanmış birine hiç vakit geçirilmeden bakılması gereken hastalara uygulanan ilk işlemi ifade eder.
İlk yardım ile ilgili cümleler;
Kaza yapan adama ilk yardıma çevredekiler yaptı.
Çocuk parkta düşünce ilk yardım yapıldı.
İlk yardım hayat kurtarır.
Sağlık ekipleri gelinceye kadar ilk yardım yapılmalıdır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 169 Cevapları
Televizyonda izlediğiniz bir filmde ya da haberlerde geçen bir ev kazasını anlatınız. Kazanın nasıl olduğunu oluş sırasına göre anlatmayı unutmayınız. Konuşan arkadaşlarınızın el ve yüz hareketleriyle verdiği mesajlara dikkat ediniz.
Soru : Dinlediğiniz metinde, kazalardan korunmak için bazı uyarılar verilmiş. Öğretmeniniz bu uyarıları sözlü yönerge olarak tekrarlarken siz de canlandırınız. Kazalardan korunmak için özellikle çocukların nelere dikkat etmesi gerektiğini sırasıyla oyunlaştırarak uygulayınız.
Cevap:
Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
4. Etkinlik
Soru : Evde, okulda, arabada ilk yardım malzemelerinin içine koyulduğu çantayı inceleyiniz. Üzerinde hangi şekil var? Bayrağımızdaki şekilden farkı nedir?
Sağlık için spor yap sözü bizlere sporun insanlara iyi geldiğini anlatıyor.
İşleyen demir paslanmaz misali insan da spor yaparak vücudun güçlenmesini sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 173 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz hikâyede ne anlatılıyor? Resimleri, olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 171-173-174-175-176 Cevapları”
Soru : Hikâyeyi, olayların oluş sırasına göre anlatınız. Konuşurken arkadaşlarınızın gözlerine bakarak göz teması kurunuz. Sesinizi sınıfta duyulacak şekilde ayarlayınız.
Cevap:
Metinde Bilge nasıl spor yapacağını düşünüyor.
Birden bir kızın köpeğimi tutun sesiyle irkilir. sonra hızlı bir şekilde köpeği yakalar. Kız bilge’ye teşekkür edip koşucu musun diye sorar.
Bilge ise hayır ama artık bunun için uğraşacağım sözünü verir ve spor dalını bulmuştur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 174 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Soruları, hikâyeye göre cevaplayınız.
Olay kimler arasında geçiyor?
Cevap:
Metinde anlatılan olay; bilge kadın ve bilge’nin ailesi arasında geçiyor.
Bilge’nin ailesinde kimler, hangi sporları yapıyormuş?
Cevap:
Annesi jimnastikçi babası yüzücü kardeşi buz pateni ağabeyi basketbolcu
3. Etkinlik
Soru : Hikâyede hangi spor dallarının adı geçiyor? Resimlerin altına yazınız. Açıkta kalan resmin altına da ilgili sporun adını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 174 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 175 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Bilge, koşucu olmaya nasıl karar vermiş?
Cevap:
Bilge koşucu olmaya parkta kaçan bir köpeği yakaladığı zaman karar vermiş.
5. Etkinlik
Soru : Siz hangi spor takımına girmek isterdiniz? Bu takımla ilgili formu yönergelerine göre doldurunuz.
Cevap:
Adı, soyadı: Ümran Aydın
Yaşı: 8
Sınıfı: 2/C
Katılmak istediği takım: Basketbol
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 176 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Hangi spor dallarında top kullanılır? Bunlardan bildiğiniz birinin nasıl oynandığını sırasıyla yönergeler hâlinde yazınız.
Kahvaltı yapmak bir insanın ihtiyaç duyduğu enerjinin ilk olarak sağlandığı öğündür.
Kahvaltı öğünü işte bu nedenle çok önemlidir. Kahvaltımızı iyi bir şekilde yaparak gün içerisinde ihtiyacımız olan besinleri karşılamış oluruz.
Bu sayede beden güçlenmiş olur yapacağımız işlerde ve alacağımız kararlarda doğru bir şekilde karar verebiliriz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 180 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Soruları, okuduğunuz metne ve resimlerine göre cevaplayınız.
Sabahları vücudumuz niçin aç olurmuş?
Cevap:
Sabahları vücudumuzun aç olmasının nedeni gece uyurken enerji harcamamız ve vücudumuzun enerji ihtiyaç duymasından olurmuş.
Bilim insanları, kahvaltı yapan çocuklarda neler gözlemlemişler?
Cevap:
Bilim insanları kahvaltı yapan çocuklarda daha başarılı olduklarını gözlemlemişler.
Kahvaltı yapmayanlar niçin şekerli abur cuburlardan yemek isterlermiş?
Cevap:
Kahvaltı yapmayanlar enerji toplamak için şekerli ve abur cuburlar yemek isterlermiş.
İkinci resim, metindeki hangi anlatımı destekliyor?
Cevap:
İkinci resim; Abur cubur yerine kuru üzüm veya meyve yemeği destekliyor.
Sağlıklı atıştırmalıklar nelermiş? Sizce bunlara başka neler eklenebilir? Yazınız.
Cevap:
Sağlıklı atıştırmalıklar haşlanmış yumurta meyve suyu süt fıstık ezmesi reçelli ekmek meyveler zeytin peynir ve domates gibi şeylerdir.
Biz bunlara meyve suyu portakal suyu kuru kayısı ceviz fındık gibi şeyler ekleyebiliriz.
Soru : Kahvaltının önemini anlatan bu metinden neler öğrendiniz? Öğrendiğiniz yararlı bilgileri günlük yaşamınızda da uygulayacak mısınız? Kahvaltıda başka neler yemeye karar verdiniz? Arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşmanıza dinleyici grubuna göre, “Sevgili Arkadaşlar”, “Değerli Büyüklerim” gibi uygun ifadelerle başlayınız.
Cevap:
Değerli büyüklerim;
Sağlığımız için hepimiz düzenli ve dengeli bir şekilde beslenmeye dikkat etmeliyiz.
Çünkü vücudumuz sağlıklı ve iyi bir şekilde gelişmesi gerekir. Düzensiz ve sağlıksız beslendiğimizde vücudumuz bizlere çeşitli hastalıklarla beraber uyarılar verir.
Sağlıklı ve düzenli bir şekilde büyümemiz ve gelişmemiz açısından kahvaltı yapmalıyız. Bilim insanları yaptıkları araştırmalarla beraber kahvaltı yapan çocukların daha sağlıklı ve daha zeki olduklarını söylemişlerdir.
İşte bu nedenle kahvaltımızı iyi bir şekilde yapmalı sağlıklı ve düzenli bir şekilde gelişiminizi tamamlayarak güçlü bir birey olmalıyız.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 181 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamını önce sözlükten araştırınız. Sonra da kendini tanıtan kelimeyi bulunuz.
Cevap:
Atıştırmalık : Acele olarak ayak üstü yenen yiyeceğim. Sağlıklı olanlarım daha iyidir. Bil bakalım ben kimim?
Enerji : Organların çalışmasını, vücut ısısını sağlayan besinlerin oluşturduğu gücüm. Bil bakalım ben kimim?
Protein : Yumurta, et, süt gibi yiyeceklerde bulunurum. Hücrelerin ana maddesiyim. Bil bakalım ben kimim?
Kalsiyum : Kemiklerin gelişip çocukların büyümesi için gerekliyim. Ayrıca dişlerinizi korurum. Sütte, peynirde çokça bulunurum. Bil bakalım ben kimim?
Lifli Besin : Balkabağı, havuçta, daha birçok meyve ve sebzede bulunurum. Bağırsaklarınızı çalıştırır, yediklerinizi sindirmenize yardımcı olurum. Bil bakalım ben kimim?
Kahvaltı : Genellikle sabahları yenen hafif yemeğim. Sağlıklı besinlerle zenginleşirim. Bil bakalım ben kimim?
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 182 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki yiyecekleri “kahvaltılık” ve “abur cuburlar” olarak ayırınız. İlgili tepsilere, farklı renk kalemlerle çizerek eşleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 177-180-181-182-183-184 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 183 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Evinizde kahvaltıda yemek için özel olarak hangi yiyecekler yapılır? Örneğin yumurtayı nasıl tüketirsiniz? Bunlardan birini yapılış sırasına göre yazarak tarif ediniz.
Cevap:
Evimizde kahvaltıda yemek için özel olarak hazırlanan yemeklere örnek vermek gerekirse menemen soğanlı yumurta biberli yumurta tost gibi örnekler verilebilir.
Yumurtayı genel olarak haşlanmış olarak tüketiriz. Yumurtayı az çiğ olarak rafadan tercih ettiğim için 5-6 dakika kaynattıktan sonra altını kapatır yıkar ve bu şekilde kaşıkla yerim.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 184 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Kahvaltı yapmadan gelen ve okulda abur cubur yiyen bir arkadaşınız var. Bu arkadaşınıza kahvaltı yapmanın niçin önemli olduğunu anlatınız. Yazınızı, düzyazı ya da şiir gibi yazabilirsiniz.
Cevap:
Sevgili arkadaşım ;
Kahvaltı bizim günlük olarak gelişimimiz açısından büyük bir öneme sahiptir.
Kahvaltı yapan çocuklar daha başarılı oldukları için senin de kahvaltı yapmanı öneriyorum. Bu şekilde beden ve zihin sağlığın güçlenir ve ileride başarılı bir insan olursun.
İşte bu nedenle her sabah kahvaltını iyi bir şekilde yapmalı ve vücudunu diri ve güçlü tutmalısın.
Günümüzde sebze ve meyveler genel olarak manavlarda marketlerde süpermarketlerde ve market zincirlerde satılmaktadır.
Sebze ve meyveler ilk olarak çiftçiler tarafından tarlada hasat edilerek hazırlanır.
Çiftçiler tarafından hasat edilen sebze ve meyveler hale gönderilir. Hale gelen sebze ve meyveler buradan ihtiyaca göre marketlere ve manavlara gönderilerek hizmetimizi sunulur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 231 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Sorularla ilgili tahminlerinizi, metni dinlemeye ara verince yazınız.
Domatesler olgunlaştıktan sonra sizce ne olmuştur?
Cevap:
Domatesler olgunlaştıktan sonra toplanmaya başlamışlardır.
Kırmızı Domates arkadaşlarına ne söylemiş olabilir?
Cevap:
Kırmızı domates arkadaşlarına nereye gittiklerini birer birer sorup korkmuş olabilirler.
Bu sözleri duyan Kırmızı Domates ne hissetmiş olabilir?
Cevap:
Bu sözleri duyan kırmızı domates çocuklara sağlık verici olduğu için çok sevinmiş olabilir.
2. Etkinlik
Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu yazınız.
Cevap:
Dinlediğimiz metnin konusu domatesin tarladan hasat edildikten sonra yaşadığı yolculuklar ve besin değeri dolusu olarak ifade edilebilir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 232 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Sözlüğünüzden “sebze” ve “meyve” kelimelerinin anlamlarını araştırıp öğreniniz. Birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap:
Sebze Kelimesi
Anlamı : Kuru veya çiğ olarak tüketilebilen besin değeri yüksek bitkilerdir.
Cümle : Sebzelerin besin değeri yüksektir.
Meyve Kelimesi
Anlamı : Doğada var olan bitkilerin çiçeklerinin döllenmesi sonucunda ortaya çıkan besin değeri yüksek yiyecek.
Cümle : Her akşam annem bizlere meyve ve süt verir.
Soru : Dinlediğiniz metinde hangi sebze ve meyvelerin adları geçiyor? Resimlerinin altına adlarını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 230-231-232-233-234 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 233 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Domatesler, eve gelinceye kadar neler yaşadılar? Görsellerden de yararlanarak sırasıyla yazınız.
Cevap:
Birinci resimde olarak domatesler yavaş yavaş kızarmaya başlamışlardır. tarlada olgunlaştıktan sonra toplanmaya başlamış domatesler biran kokmaya başlamıştır. Kırmızı ve güzel kokan domatesler kasalara konularak kamyona yüklenmiştir.
İkinci resimde kamyona yüklenen domatesler manavlarda sergilenmiş ve alıcısı için hazır hale getirilmiştir.
Üçüncü resimde manavlara gelen tüketici filelerin içine meyveleri ve sebzeleri koymuş. Burada çocuklara sağlık verdiklerini öğrenmişlerdir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 234 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Dinlediğiniz metne, “Kırmızı Domates’in Yolculuğu” başlığından başka hangi başlıklar yazılabilir? Önerilerinizi yazınız.
Cevap:
1. Başlık Yiyecekler sofraya nasıl gelir
2. Başlık Meyve ve sebzenin yolculuğu
6. Etkinlik
Soru : Çiftçilerin emeği olmasa, işçiler çalışmasa meyve ve sebze üretimi olur muydu?
Cevap:
Elbette çiftçilerin emeği işçilerin çalışmazsa meyve ve sebze üretimi olmaz.
Üretim hattında en önemli faktör çiftçilerdir. İşte bu nedenle meyve sebzelerin üretimi için çiftçilere çok büyük bir görev düşmektedir.
Soru : Yediğiniz meyve ve sebzeleri yetiştiren, bize ulaştıran çiftçilere ve tarım işçilerine ne söylemek isterdiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazıp arkadaşlarınıza okuyunuz.
Binbir emekle büyütmüş oldunuz meyve ve sebzeler manavlar ve marketler sayesinde elimize ulaştı.
Meyve sebzeler bizlere çeşitli yemeklerle beraber besin değeri yüksek yiyecekler sular. Emeğiniz ve çabanız sayesinde bu yiyeceklerle beraber güçlü ve sağlıklı bir birey olduk.
Sizler sayesinde sağlıklı bir yapıya ulaştığımız için çok teşekkür ederim.