2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 77-79-80-81-82-83-84

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 77 Cevapları

Soru : “Kurtuluş Savaşı” sözünden ne anlıyorsunuz? 


Cevap : “Kurtuluş Savaşı” sözünden Osmanlı’ nın yıkıldıktan sonra Dünya Savaşı sonrası işgal edilmesi ve Türk halkının buna müsaade etmemek için kendi çabalarıyla savaştığını anlıyorum. Geçmiş büyüklerimiz bu vatanı kurtarmak için ellerindeki imkanlar çok az olmasına rağmen varlarını ortaya koyarak, bazen aç bazen tok yalın ayakla bile cepheye koşmuşlar , dinimizi ve özgürlüklerini kurtarmak için büyük mücadeleler göstermişlerdir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 79 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyeyle ilgili fotoğrafı inceleyiniz.


Hikâyede olaylar kimler arasında geçiyor?
Cevap : Hikayedeki olay Gültekin adındaki bir çocuk, Atatürk ve İzmir Gecesi ‘ ne gelenler arasında geçiyor.


Fotoğrafta Atatürk ve yanındakiler neler hissediyor olabilir? Beden dillerine göre yazınız.
Cevap : Fotoğrafta Atatürk ve yanındakiler savaş zamanları olduğu için büyük bir üzüntü ve umut hissediyor olabilir. Çocuğa karşı ise büyük bir sevgi uyanmış olabilir.


Müsamere ne amaçla düzenleniyor?
Cevap : Müsamere İzmir işgalini kınamak için düzenleniyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 80 Cevapları

Gültekin şiir okurken heyecanlanınca ne oluyor?
Cevap : Gültekin heyecanlanınca şiiri tamamlayamadan sahneden çıkıyor ve okumaya bir an devam edemiyor.


Gültekin Atatürk’ün verdiği hediyeyi neden ona geri veriyor?
Cevap : Gültekin utandığından dolayı Atatürk’ ün hediyesini kabul etmek istemiyor. Annesinin darılacağını söylerek çocukluk heyecanı ile geri çevirmek istiyor.


Gültekin Atatürk’ün verdiği saati nasıl saklıyor?
Cevap : Gültekin Atatürk’ün verdiği saati gözü gibi sakladığını söylüyor. Bu çok önem vermek ve dikkat etmek demektir.


2. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metindeki olaylarla oluş sırasını eşleştiriniz.


Cevap :

Sıralama 2-3-1 olarak yapılması gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 81 Cevapları

Soru : Hikâyeyi, olay sırasını bozmadan arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : İzmir İşgalini kınamak amacıyla , “İzmir gecesi” düzenlendi. Bu gecede Gültekin adındaki bir çocuğa da şiir okuması için görev verildi. Gültekin şiiri okudu yalnız alkışlanınca utandı ve şiire devam edemedi. Sahneden çıktı ama alkışlar devam edince geri dönmek zorunda hissetti. Sahneye çıkarak şiirin hepsini okudu. Atatürk ona bir saat hediye etmek istedi. Ancak o çok utandı ve almak istemedi. Atatürk’ te babasını çağırarak hediyeyi almasını sağladı.


3. Etkinlik


Soru : “Müsamere” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırınız. Bu sözcüğü cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap :
Müsamere Kelime Anlamı : okullarda öğrencilerce yapılan, izlencesinde şiir, oyun, şarkı gibi şeylerin yer aldığı gösteri.
Cümlem : Müsamere de kendi yazdığım şiiri okumak beni çok heyecanlandırdı.
Müsamerelerde kazanan kişilerin ödülleri verilecekmiş.


Soru : Gültekin, Atatürk’ün verdiği saati almıyor. “Annem darılır.” diyerek ne söylemek istiyor? Arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.


Cevap : Gültekin, Atatürk’ün verdiği saati almıyor. “Annem darılır.” diyerek a annesinin kızacağını söylüyor. Aslında çocukluk heyecanı ile bunu söylüyor çünkü çok utanıyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 82 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri uygun görsellerin altına yazınız.


Cevap :

  • Kadın= Erkek,
  • Büyük= Küçük

Soru : Yukarıdaki cümlede “yurt” kelimesinin yerine başka hangi kelime yazılabilir?


Cevap : Yukarıdaki cümlede “yurt” kelimesinin yerine vatan kelimesi kullanılabilir.


Soru : “Güzel Yurdum” adlı şiirin başlığını “Güzel Vatanım” olarak yazınca anlamı değişmiş miydi? Hatırlayınız.


Cevap : Hayır değişmezdi. Çünkü bunlar eş anlamlı kelimeler.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 83 Cevapları

Soru : Aşağıda, karışık olarak verilen kelimeleri “zıt anlamlı” ve “eş anlamlı” olarak ayırınız.


Cevap :
Zıt anlamlılar

  • İri = Ufak
  • İyi = Kötü
  • Açık = Kapalı

Eş anlamlılar

  • Hikaye = Öykü
  • Yanıt = Cevap
  • Sözcük = Kelime

5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinde satır sonuna sığmayan kelimeler nasıl yazılmış? Hece bölerken hangi işaret kullanılmış? Örnekleri inceleyiniz.


Cevap :
Selam verdim, çe-
kildim.
Selam verdim, çekil-
dim.
Satır sonuna sığmayan kelimeler kısa çizgi kullanılarak ayrılmış. Kelimeler hecelerine uygun şekilde ayrılarak yazılmış.


Soru : Aşağıdaki kelimelerin hecelerini kısa çizgiyle ayırarak yazınız.


Cevap :

  • Heyecan = He-ye-can
  • Okudum = O-ku-dum
  • Saat = Sa-at

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 84 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıya, okuduğunuz hikâyeden seçtiğiniz bir bölümü kitabınıza bakarak yazınız. Yazarken harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız.


Cevap :

  • “Seni Gazi istiyor, gel” dediler. Yürü-
  • dük, Gazi’nin yanına gel-
  • dik. Bu,Mustafa Kemal Paşa ile ilk karşılaş-
  • mamızdı. Hafif bir gülümseyişle saçlarımı ok-
  • şadı. İsmimi ve şiiri kimin öğret-
  • tiğini sordu. Sonra cebinden güzel bir saat çıkararak bana uzattı. Saati eli-
  • me aldım, baktım ve kendilerine geri ver-
  • dim.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 123-124-125-126-127-128

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Konuksever Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128


Konuksever Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 123 Cevapları

Soru : Evde misafirler için hangi hazırlıklar yapılır?


Cevap : Eve bazen haberli bazende habersiz çat kapı misafirler gelir. Eğer eve gelecek olan misafir haberli geliyorsa annem evi temizler, toparlar ve o gün temiz kalmasına özen gösterir. Diğer günler salonda ve oturma odasında oynayabiliyorken, eğer misafir gelecekse odamızda oynamamız ve annemizin temizlediği yerleri kirletmemeye özen göstermemiz gerekir. Annem temizliği bitirdikten sonra eğer yemeye geleceklerse yemek çaya geleceklerse ona göre ikramlar hazırlıyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 124 Cevapları

1. Etkinlik


Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Koyu yazılan sözler şiirde hangi dizelerde geçiyor? Şiire ve cümlelere göre anlamlarını tahmin ediniz.


Yine annemin gözü dalıyor. Bir noktaya dikili dalgın bakıyor.
Gözü dalan biri olursa o eve konuk geleceğine inanılır.
Cevap : ” İşte yine gözüm dalıyor” dizesinde geçiyor. Anlamı, kasıtlı olmadan bir yere bakakalmak ve bunu fark etmeden yapmak.


Kardeşimle birlikte odamızı toparladık. Dağınık bir şey bırakmadık.
Annem, kardeşime oyuncaklarını toparlamasını söyledi.
Cevap : “Abla, durma orada! Ortalığı toparla” dizesinde geçiyor.


Teyzem köyde bizi çok iyi ağırladı.
Bizim toplumumuz konuk ağırlamayı çok sever.
Cevap :
“Kimse gelmezse
kendimizi ağırlarız burada” dizesinde geçmektedir. Anlamı ; misafire ikram etmek, hoşgeldin gibi cümlelerle onunla ilgilenmek demektir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları

Soru : Siz de aşağıdaki kelimelerle cümleler kurunuz. Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını oluşturduğunuz sözlüğe de yazınız.


Cevap :
konuksever : Türk halkı konukseverliği ile bilinir.
Büyüklerimiz misafire çok değer vermiş, konukseverlikleriyle ün salmışlardır.
demlemek : Çay demlesen de bir içsek ne güzel olur.
Bitki çayı demliyordum içmemiz içim.
çiçek derlemek : Senin için en güzel çiçekleri derledim.
Çiçek derlemek benim işim, bana bırakın.


2. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiirde ne anlatılıyor? Konusunu yazınız.


Cevap : Okuduğumuz şiirde; eve misafir gelmesi , annenin ve çocukların tatlı koşuşturmaları ve hazırlıkları anlatılıyor. Konusu; konukseverliktir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 126 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, şiire göre cevaplayınız.


Çocuk, konukların geleceğini nasıl anlıyor?
Cevap : Annesinin gözleri dalınca , çocuk konuk geleceğini anlıyor.


Çocuk, konuklar için annesinden neler yapmasını istiyor?
Cevap : Çocuk konuklar için annesinin gülücükler demlemesini, terlikleri hazırlamasını ve çiçek derlemesini istemektedir.


Ablasından neler yapmasını istiyor?
Cevap : Çocuk ablasından ortalığı toparlamasını ve misafirler için temiz havlu çıkarmasını istiyor.


Kendisi ne yapacağını söylüyor?
Cevap : Gelecek olan misafirleri misafir odasına buyur edip, arkalarına yastık koyacakmış.


Kimse gelmezse ne yapmak istiyor?
Cevap : Kimse gelmezse kendilerini ağırlayacaklarını söylüyor. Yani yaptıklarını yiyeceklerini ve kendileri hazırlıklarla mutlu olacaklarını söylüyor.


Siz böyle bir eve konuk olmak ister miydiniz? Niçin?
Cevap : Evet bende böyle bir eve konuk olmak isterdim. Beni böyle heyecan ve sevinçle bekleyen insanlarla beraber olmak çok güzel olur. Her insan sevinçle beklenmek ve böyle güzel ağırlanmaktan hoşlanır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları

Soru : Misafircilik oyunu nasıl oynanır? Arkadaşlarınızla aranızda rol dağılımı yaparak konukları ve ev sahibini canlandırınız. Konuklar geldiğinde neler konuşulduğunu hatırlayınız.


Cevap : Misafircilik oyunu çok sevdiğim oyunlardandır. Kişilerden birkaçı misafir birkaçı ise ev sahibi olur. Ev sahipleri hoşgeldiniz derler selamlaşırlar ve onları evde oturacakları yere buyur ederler. Daha sonra ikramlar ve sohbetler ile hoşça vakit geçirilir.


4. Etkinlik


Soru : Noktalı yerleri uygun kelimelerle tamamlayınız. 


Cevap :

  • Konuk yerine ……..misafir………. kelimesini de kullanabiliriz.
  • Şiirin başlığını ……….misafirperver…………… olarak yazsak anlamı değişmez.
  • Konuk odası yerine ………..misafir odası………. da deriz.

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki mânileri okuyunuz. Misafirlikle ilgili bir dörtlük de siz yazınız. Kelimeler arasında uygun boşluk bırakmaya dikkat ediniz.


Hoş geldiniz,
Hoş geldiniz.
Niye eli boş geldiniz?
Davet ettik ne diye,
Hani bize hediye?
Misafirim nazlandı,
Börek diye sızlandı,
Bir sini börek yedi,
Biraz olsun uslandı.


Cevap :
Hoşgelmiş sefa gelmiş
Misafirim mi gelmiş
İyiki de gelmiş gelmiş
Yine bana hoşlar gelmiş

Misafiri çok severim
Onla oturur gülerim
İkramları hazır eder
Onla beraber yerim


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Misafirlikle ilgili çok mutlu olduğunuz bir anınızı yazınız.


Cevap : Birgün dayım sürpriz yapmak için bize gelmiş ve geleceğini söylememişti. Bir anda çıkageldi. Bana abur cuburlar almış ve öperek bana uzattı.  En sevdiğim şeyleri almıştı. Uzun süredir görmediğim dayımın kucağından inmek istemedim. Babam ve annemde onu gördükleri için çok sevindiler. Beni parka götürdü. O gün doyasıya eğlendim. Dayımın böyle arada sürprizler yapmasına bayılıyorum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 69-70

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 69, 70


2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 69 Cevapları

1. Aşağıdaki kelimelerle cümle kurup yazınız.


Cevap :
Bayrak : Türk bayrağı bağımsızlığımızın sembolüdür.
Her ülkenin bayrakları kendileri için değerlidir.
Cumhuriyet : Cumhuriyet bizlere çok yenilikler getirdi.
Cumhuriyetin şanı ne de büyük.
Vatan : Bu vatan bizimdir.
Her insan vatanına sahip çıkmalıdır.


2. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Hangi kelimelerin aldığı ek kesme işareti ( ’ ) ile ayrılarak yazılmalı? Renkli kalemle ayırınız.


Cevap :
Arkadaşıma İstanbul’dan hediye gelmiş.
Nasrettin Hoca’nın doğum yerini biliyor musun?
Cumhuriyet Bayramı’nda şiir okudum.
Dedemle Dolmabahçe Sarayı’nı gezdik.


3. Yıl içinde kutladığımız bayramlardan hangileri yazılmamış? Verilmeyen bayramların adını yazınız.


Cevap :
DİNÎ BAYRAMLAR

  1. Ramazan Bayramı
  2. Kurban Bayramı

MİLLÎ BAYRAMLAR

  1. 23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı
  2. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı
  3. 30 Ağustos Zafer Bayramı
  4. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
  5. 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları

4. Aşağıdaki şiire hangi başlıklar verilebilir? Yazınız.

Ufuklarımda bir bayrak dalgalanır;
Varlığı candan aziz.
Ona can, kan vererek kazanılmış,
Şu dünya cenneti ülkemiz.
Ahmet EFE


Cevap :
Şiire verilebilecek başlıklar;
Ufuklarımdaki Değer
Şanlı Bayrağım
Cennet Ülkemin Bayrağı
Kandan Candan Bayrağım


5. Kelimelerin karşısına eş anlamlılarını bulup yazınız.


Cevap :

  • Ulus = Millet
  • Konuk = Misafir
  • Vatan = Yurt
  • Vapur = Gemi

6. Aşağıdaki kelimelerle cümleler oluşturunuz.


tarihî korumalıyız ? yurdumuzdaki eserleri
Cevap :  Yurdumuzdaki tarihi eserleri korumalıyız.
bizim sporumuzdur güreş geleneksel
Cevap : Güreş bizim geleneksel sporumuzdur.
ziyaret aile etmeliyiz büyüklerimizi
Cevap :Aile büyüklerimizi ziyaret etmeliyiz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 156-157-158-159

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Bilgi Çağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159


Bilgi Çağı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 156-157-158-159 Sayfa Cevapları

Soru : “İnternette araştırma yapıyorum.” diyen bir büyüğünüz ne söylemek istiyor?


Cevap :
“İnternette araştırma yapıyorum.” diyen bir büyüğümüz telefon, bilgisayar ve tablet gibi internetli aletlerden internete girerek sitelerden bilgi elde ediyorum demek istiyor. İnternette doğru ve yanlış bilgiler vardır. Onun için araştırma yaparken güvenilir olan resmi sitelere bakmalı ona göre bilgi edinmeliyiz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 157 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Okuduğumuz şiirin konusu ; teknoloji ve internettir.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce araştırınız. Sonra da anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.


Cevap :
İletişim Kelimesi
Kelime anlamı :1. kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi, duygu, düşünce, bilgi ve haberlerin, akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması.
2. kişilerin birbirlerini anlaması.
Cümlem : Aranızdaki iletişimi beğenmedim.
Bugün iletişimde bir sıkıntı var.


Uydu Kelimesi
Kelime anlamı : 1. GÖKBİLİM TERİMİ
bir gökcisminin çekiminde kalarak onun çevresinde dolanan ve onunla birlikte Güneş çevresinde dönen daha küçük gökcismi.
“Dünya’nın uydusu Ay’dır” 2. türlü erekler için Yer’den fırlatılan ve genellikle kapalı bir yörünge çizerek Yer çevresinde dolanan aygıt.
Cümlem : Uydular sayesinde internet çekimi her yerden mümkün oluyor.


İnternet Kelimesi
Kelime anlamı : Bilgisayar ağ, genelağ
Cümlem : İnternet çok amaçlı olarak kullanılabilir.
İnternet oyunlarını çok seviyorum.


Ekran Kelimesi
Kelime anlamı :bir cismin görüntüsünü ışık yoluyla üzerine düşürmekte kullanılan saydam olmayan düz yüzey.
Cümlem : Telefonumun ekranı kırıldı.
Ekranda çıkan reklamlar daha çok dikkatini çekiyor.


Kuşak Kelimesi
Kelime anlamı : 1.bele dolanıp bağlanan uzun ve enlice kumaş parçası.
“Köylü, kuşağının arasından bir kese çıkardı”
2. bir şeyin sağlamlığını pekiştirmek için, çevresine geçirilen ağaçtan ya da metalden şerit biçiminde bağ.
Cümlem : Bu kuşaktaki çocuklar biraz afacan oluyor.


Çağ Kelimesi
Kelime anlamı : 1.zaman parçası, vakit.
2. başı ve sonu belli olup bir özellik taşıyan zaman parçası.
Cümlem : Çağın gerektiği şekilde gelişmeleri takip etmeliyiz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 158 Cevapları

Soru : Bu kelimelerin anlamları aynı, yazılışları farklıdır. Aşağıdaki kelimelerin hangileri aynı anlamı taşıyor? Eşleştiriniz.


Cevap :

  • Sıhhat : Sağlık
  • Ad : İsim
  • Derslik : Sınıf
  • Şehir : Kent
  • Cevap : Yanıt
  • Sürekli : Devamlı

3. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz şiire göre cevaplayınız. 


İletişim araçlarıyla haberleşmeyi sağlayan nedir?


Cevap : İletişim araçlarıyla haberleşmeyi sağlayan uydulardır.


İnternetin yaygınlaştığı hangi sözle anlatılıyor?


Cevap :İnternetin yaygınlaştığı ” Tüm Dünya’ yı kapladı artık internet ağı” dizesiyle anlatılmaktadır.


Sizce dünyanın her yerine bir anda nasıl gidiyoruz?


Cevap : Bence Dünya’ nın her yerine bir anda internet ile kolayca ulaşabildiğimiz için böyle denmiş. Dünya’ nın her yerinden kolayca ve hızlıca bilgiler elde edebiliyoruz.


Bilim adamlarına niçin teşekkür ediliyor?


Cevap : Bilim adamlarına bu teknolojiyi bizlere sundukları teşekkür ediliyor. Bu teknolojiler sayesinde bilgiye erişmek herkes için mümkün ve kolay oldu.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 159 Cevapları

Soru : Şiirde, bilim insanlarına teşekkür ediliyor. Siz bilim insanlarına niçin teşekkür etmek isterdiniz? Düşüncelerinizi yaşadığınız bir olaydan, yararlandığınız bir aletten hareketle açıklayınız.


Cevap : Bende bilim insanlarına telefonu çıkardıkları için teşekkür etmek isterim. Telefon hem bilgisayar gibi internete bağlanmamı sağlıyor hemde istediğim kişi ile konuşabiliyorum. Sosyal medyada gezinebiliyor , film izleyebiliyor, şarkı dinleyebiliyor ve birçok istediğim işlemi gerçekleştirebiliyorum. Bu gerçekten harika bir icat. Hemde cebimizde olması ve artık herkesin ulaşabiliyor olması gerçekten büyük bir kolaylık.


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerle cümleler oluşturunuz. Cümlelerin sonuna uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.


haberleşmeyi sağlar uydular nasıl


Cevap : Uydular haberleşmeyi nasıl sağlar?


bilgileri bilgisayardan araştırmalıyız hangi


Cevap : Hangi bilgileri bilgisayardan araştırmalıyız?


artık çok bilgiye kolaylaştı ulaşmak


Cevap : Bilgiye ulaşmak artık çok kolaylaştı.


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiirin başlığını ve ilk iki dörtlüğünü defterinize yazınız.


Cevap :
BİLGİ ÇAĞI
Dört bir yana yayıldı
İletişim kuşağı.
Göklerdeki uydular
Yakın eder uzağı.

Tüm dünyayı kapladı
Artık internet ağı,
Ekrandan hepimizi
Selamlar bilgi çağı.
(…)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 56-59-60-61-62

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Nasrettin Hoca’nın Köyünde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


Nasrettin Hoca’nın Köyünde Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 56 Cevapları

Soru : Metnin başlığı size neler çağrıştırıyor?


Cevap :
Metnin başlığı bana çok sevdiğim masallarda ve çizgi filmlerde gördüğüm Nasreddin hocayı ve onun köyünde olacak olan bazı olayları çağrıştırıyor. Nasreddin Hoca hakkında çok güzel şeyler duydum. Hikayeleri çok komik ve çok güzel bir dedeye benziyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 59 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :
Yamaç :  Dağın veya tepenin herhangi bir yanı.
Medrese :  Geçmiş dönemlerdeki eğitim kurumu, okul.
Kerpiç :  Duvar örmek için kurutulmuş saman ve balçık karışımı, ilkel tuğla.
Güleç : Her zaman gülümseyen.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 60 Cevapları

Soru : Okuduğunuz metinden neler öğrendiniz? Sırasıyla arkadaşlarınıza anlatınız. Bu metin bir şiir mi, düz yazı mı? Hatırlayınız.


Cevap :
Bu metin düz yazıdır. Düz yazı şeklinde yazılmıştır. Okumuş olduğum bu metinde Nasreddin Hoca’ nın hangi köyden olduğu, bu köye nasıl gidildiği, oradaki insanların nasıl olduğu gibi köy hakkında bazı bilgileri öğrendim.


2. Etkinlik


Soru : Metnin resimlerini inceleyiniz. Resimler, metindeki hangi anlatımları destekliyor? Anlatınız.


Cevap :
Resimler metnin manası ile çok uyumlu ve yerinde olmuş. Resimlerde Nasreddin Hoca’ nın heykeli ve köyüne nasıl gidildiği gibi konu içeriğini anlatan resimler konması çok daha eğlenceli ve anlaması kolay yapmıştır.


Soru : Yandaki resimde trafik levhası nereyi gösteriyor?


Cevap :
Yandaki resimde trafik levhası, Nasreddin Hoca’ nın köyüne 4 km kaldığını göstermiştir.


Soru : Aşağıdaki işaret, belli taşıt araçlarının park yerini belirtir. Bu işaretin anlamını arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.


Cevap :  Özel gereksinimleri olan kardeşimizin park alanını göstermektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Metinde, Nasrettin Hoca’nın hangi fıkrası hatırlatılmış? Resimlerden yararlanarak anlatınız.


Cevap :
Metinde, Nasrettin Hoca’ nın “parayı veren düdüğü çalar” fıkrası hatırlatılmış. Resimlerde de anlatıldığı gibi heyecanla beklemişler ve Nasreddin Hoca fıkrasını anlatarak kim parayı verdiyse onun kazanacağını söylüyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 62 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Metinde başka hangi özel adlar geçiyor? İlgili başlık altına yazınız. 


Cevap :
İnsan adı : Nasrettin Hoca ve çocuklar
Yerleşim yeri adı: Sivrihisar, Hortu, Eskişehir, Ankara


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerle cümleler oluşturunuz. Bu cümleleri satırlara yazınız.


Cevap :

  • Nasrettin Hoca eşeğine ters binmiş.
  • Hoca parayı veren çocuğa düdük almış.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 47-50-51-52-53-54-55

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Aslı’nın Dönüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55


Aslı’nın Dönüşü Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 47 Cevapları

Soru : Sizce hangi eserlere “tarihî eser” denir?


Cevap : Bence eskiden yaşayan insanların bırakmış oldukları eserlere veya hayatlarından kalan kalıntılara “tarihi eser” denir. Tarihi eserler bazen bir yazı , bazen bir sanat eseri  bazen de ev gibi yapıtlar şeklinde olabilir . Bu eserler bizlere geçmiş hakkında bilgiler verir. Bazen bilinen tarih bilgilerini bile değiştirebilir. Bizlerinde şu anki eserleri veya yaptıkları yüzyıllar sonra “tarihi eser” olacaktır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 50 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Kelime kartlarından yararlanarak metinde geçen tarihî eserleri inceleyiniz.


Cevap : Süleymaniye Camii, Topkapı Sarayı, Ayasofya Camii, Selimiye Camii


Soru : Çevrenizde ya da gittiğiniz farklı şehirlerde tarihî eser gördünüz mü? Sizi çok etkileyen bir tarihî eseri arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Ben Ankara ‘ da Ankara Kalesi’ ni ziyaret etmiştim. Kalenin büyüklüğü ve tepeye yapılması çok dikkatimi çekmişti. İnsanların eskiden makineler olmadan bu kadar büyük yerler inşa etmesi bana çok şaşırtıcı gelmişti. Kaleye çıktığımız zaman Ankara’ nın birçok yerini görebiliyorsunuz. Bu bana çok etkileyici geldi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları

Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :
rehber : Gezilerde o yer hakkında bilgi veren kişi veya obje.
muhteşem : Görkemli, güzel olan.


Soru : Bulunduğunuz şehre gelen turistler hangi tarihî yerleri geziyorlar? Yaşadığınız yerde doğal güzelliği olan nereler var?


Cevap : Ankara’ da gezilecek çok yer var. Türistler burayı çok ziyaret ediyor. İnsanlar gezmek için olmasa bile Anıtkabir ve başkent olduğu için mutlaka bu güzel şehre uğruyorlar.
Ankara’da gezilecek tarihi yerlerden bazıları;
Anıtkabir.
Ankara Kalesi.
3. Hamamönü
Roma Hamamı
Kurtuluş Savaşı Müzesi – Eski Meclis Binası
Cumhuriyet Müzesi – II. TBMM Binası
7. Jülien Sütunu.
8. Augustus Tapınağı


Soru : Siz de büyüklerinizle birlikte ilinizdeki tarihî ve turistik yerleri geziniz. Buraların fotoğrafını ya da videosunu çekip sınıfta arkadaşlarınıza izletiniz.


Cevap :


2. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyedeki kişi ve varlıkları sınıfça belirleyip aşağıya yazınız.


Cevap :
Hikâyede geçen kişiler : Mimar Sinan, Fatih Sultan Mehmet, Kanuni Sultan Süleyman, Aslı, babası, amcası ve amcasının oğlu
Hikâyedeki diğer varlıklar : Süleymaniye Cami, Edirne Selimiye Cami, Topkapı Sarayı


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 52 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


Aslı, niçin Türkiye’yi tanımıyordu?
Cevap :


Derya, hangi ödevi yapacaktı?
Cevap :


Derya, Aslı’ya ulusça sahip olduğumuz hangi değerin adını söyledi?
Cevap :


Mimar Sinan’ın yaptığı camilerin adları nedir?
Cevap :


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki haritadan, hikâyede adı geçen illeri bulup işaretleyiniz.


Cevap : Edirne ve İstanbul


Soru : Hikâyede iki ülke adı geçiyor. Bu ülkelerin adını, birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap :
Türkiye :
Almanya :


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 54 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz hikâyede kişilerin, yer ve yapı adlarının ilk harfleri nasıl yazılmış? Bu adların aldığı ek nasıl yazılmış? İnceleyiniz.


Cevap :


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 55 Cevapları

Soru : Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım hatalarını bulunuz. Alt satıra doğrusunu yazınız.


Yaz tatilinde arkadaşım Mehmet’in elazığ’daki köyüne gittik.
Cevap :


Sinemada, Keloğlanın Eşeği adlı filmi izlemeye gittik. Ben de okan kadar güldüm.
Cevap :


İstanbul’da bir de sultan ahmet camisi var. Gördünüz mü?
Cevap :



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 42-43-44-45-46

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 29 Ekim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


29 Ekim Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 42. Sayfa Cevapları

Soru : “Cumhuriyet Bayramı” size neler çağrıştırıyor?


Cevap : “Cumhuriyet Bayramı” bana Kurtuluş Savaşı’ nda verilen büyük mücadelelerden sonra kazanılan Cumhuriyetimizi kutlamayı çağrıştırıyor. Eski büyüklerimiz bu vatanı kurtarmak ve bize güvenli bir şekilde verebilmek için canlarını feda ettiler. Büyük kahramanlıklar ve mücadeleler gösterildi. Bu mücadeleler sonrasında büyük başarılar elde edildi. Bu başarıların sonucunda ise Cumhuriyet kuruldu. Cumhuriyet Bayramı da bu önemli günün kutlandığı gündür.


Soru : Şiirle ilgili resmi inceleyerek resimde gördüklerinizi yorumlayınız.


Cevap : Resimde bu önemli günün nasıl kutlandığı gösterilmektedir. Şanlı ordumuz ve Atamız bu günü bizlere armağan etmiştir.


1. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Dinlediğim şiirin konusu Cumhuriyet ve Mustafa Kemal’ dir.


Soru : Okulunuzda Cumhuriyet Bayramı kutlamaları için hangi hazırlıklar yapıldı? İşitilebilir bir ses tonuyla arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Öncelikle bugün hakkında yarışmalar düzenlenerek haberler verildi. Okulda öğretmenlerimiz bize bugün hakkında her yıl ve o gün yaklaşınca da bilgiler vermeye başladı. Yarışmaya katılan arkadaşlarımız ellerinden gelen en güzel eserleri yaparak yarışmaya katıldılar. O gün okulumuzda günün anlamını belirten konuşmalar ve kutlamalar yapıldı. Yarışmada kazanan arkadaşlarımıza ise ödüller verildi.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizede koyu yazılan kelimenin anlamını bulunuz. 

“Atatürk vardı dümende.”


Cevap :
Dümen : Hava ve deniz taşıtlarının, taşıta yön vermeye yarayan devingen parçası


Soru : Deniz taşıtlarındaki dümen ile kara taşıtlarındaki direksiyon arasında nasıl bir benzerlik var?


Cevap : Deniz taşıtlarındaki dümen ile kara taşıtlarındaki direksiyon arasındaki benzerlik yön vermeye yaraması ve şeklinin çok benziyor olmasıdır.


Soru : Dümeni ve direksiyonu doğru kullanmak niçin önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Dümeni ve direksiyonu doğru kullanmak gideceğin yere ulaşmak ve kazalardan korunmak için önemlidir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 44. Sayfa Cevapları

Soru : “Al” ve “kırmızı” kelimelerini kullanarak yeni cümleler oluşturunuz.


Cevap :
Al: Al bayrağım ne kadar da değerli.
Al kırmızı demektir.
Kırmızı: Kırmızı elbisen sana çok yakışmış
Kırmızı eldivenleri ile kar topu oynuyordu.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 45. Sayfa Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.


Şiire göre 29 Ekim tarihinin özelliği nedir?
Cevap :  Şiire göre 29 Ekim ,Cumhuriyet’ in kurulduğu ve ilan edildiği gündür.


Cumhuriyet’in ilan edilmesinde Atatürk’ ün gösterdiği çaba hangi dizede anlatılmış? Bu dizeyi işaretleyiniz.
Cevap :
() Göğü öpsün al bayraklar
(X) Atatürk vardı dümende
() Türk milleti sen de övün


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz şiirin başlığı, konusuyla uyumlu mu? Bu şiire başka hangi başlık verilebilir? Bir örnek yazınız.


Cevap : Evet uyumludur.


Soru : Cumhuriyet Bayramı ve Atatürk’le ilgili kısa şiirler bulup arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
ATATÜRK
Atatürküm eğilmiş vatan haritasına
Görmedim tunç yüzünde böylesine geceler
Atatürk neylesin memleketin yarasına
Uçup gitmiş elinden eski makbul çareler
Nerde istiklâl harbinin o mutlu günleri
Türlü düşmana karşı kazanılan zaferi
Hiç sanmam öyle ağarsın bir daha tan yeri
Atatürküm ben ölecek adam değildim der.
Git hemşehrim git kardeşim toprağına yüz sür
Odur karşı kıyadan cümlemizi düşünür
Resimlerinde bile melül mahzun düşünür
Atatürküm kabrinde rahat uyumak ister.
Cahit Sıtkı TARANCI


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 46 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizelerde hangi kelimelerin ilk harfi büyük yazılmış?

Yirmi dokuz Ekim bugün
Cumhuriyet Bayramı var.


Cevap : Yirmi , Ekim ve Cumhuriyet Bayramı


Soru : Aşağıda, yıl içinde kutladığımız millî bayramların adı ve kutlandığı tarih verilmiştir. Okuyup alt satırlara yazınız.


Cevap : Verilen bilgileri boş alana yazınız.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 39-40

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık 1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 39, 40


1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 39. Sayfa Cevapları

1. Noktalı yerleri, aşağıdaki kelimelerden uygun olanıyla tamamlayınız.

sevgisiz istiyor arkadaşlarım şimdi


Cevap : Tatilde arkadaşlarımla oyunlar oynadık. Onlarla vakit geçirmek çok güzeldi. İyi ki arkadaşlarım var. İnsan arkadaşsız yapamıyor. Daha doğrusu sevgisiz yapamıyor. Hep sevdikleriyle arkadaşlarıyla beraber olmak istiyor.


2. Çocuklarla özelliklerini eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 39-40”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 40. Sayfa Cevapları

3. Aşağıdaki metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.

Ceren, servise bindi. Sınıf arkadaşı Ozan üzgündü. Belli ki bir sorunu vardı. Ceren: “Neyin var Ozan? Pek iyi görünmüyorsun.”
dedi. Ozan cevap vermedi. Ceren, ona yardımcı olmak istiyordu. “Biz arkadaş değil miyiz? Öğretmenimiz de ‘Dertler paylaştıkça azalır, sevinçler paylaşınca çoğalır.’ demiyor mu?” diye üsteledi. Ozan: “Haklısın.” dedi. “Dün elektrikler kesildiği için ödevimi yapamadım, onun için üzgünüm.” Ceren: “Bunda üzülecek ne var? Öğretmenimize söylersin. O da anlayışla karşılayacaktır bunu.” dedi.


Ceren, Ozan’ a öğretmenlerinin hangi sözünü hatırlattı?
Cevap : Ceren, Ozan’ a öğretmenlerinin “Dertler paylaştıkça azalır, sevinçler paylaşınca çoğalır” sözünü hatırlattı.


Ozan niçin üzgünmüş?
Cevap : Ozan dün elektrikler kesildiği için ödevini yapamadığı için üzgünmüş.


4. Aşağıdaki tebrik kartını inceleyiniz. Yapılan yazım yanlışlarını bulup doğrusunu yazınız.

Canım arkadaşım zeynep,
Doğum günün Kutlu olsun. gelemediğim için özür dilerim. Hediyemi, annemle ankara’ ya gelince vereceğim.
Betül demir


Cevap :
Canım Arkadaşım Zeynep,
Doğum Günün Kutlu Olsun, gelemediğim için özür dilerim, hediyemi, annemle Ankara’ya gelince vereceğim.
Betül DEMİR



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 33-34-35-36-37

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Paylaş Dedi Babam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


Paylaş Dedi Babam Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 33. Sayfa Cevapları

Soru : Kimlerle, neleri paylaşırsınız?


Cevap : Sıkıntılarım, dertlerim ve hayallerimi ailem, öğretmenlerim ve yakın dostlarımla paylaşırım.  Oyuncaklarımı arkadaşlarım ve kardeşlerimle paylaşırım. Birşeyler öğrendiğim zaman herkesle paylaşmak ister, isteyen herkesle bu bilgileri paylaşırım.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 34. Sayfa Cevapları

Soru : Şiirle ilgili resmi inceleyiniz. Çocukların ne yaptığını yorumlayarak anlatınız.


Cevap : Şiirle ilgili verilen resimlerde çocuklar yiyeceklerini hayvanlar ile paylaşmakta ve  beraber parkta oyun oynamaktadır.


1. Etkinlik


Soru : “Alçak Gönüllü Olmak” metniyle “Paylaş Dedi Babam” adlı metinlerin yazılışlarını inceleyiniz.


Cevap : Resimleri dikkatli bir şekilde inceleyiniz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 35. Sayfa Cevapları

Soru : Türkçe ders kitabının “İçindekiler” bölümünden 1. Temada geçen diğer metinleri bulunuz. Türlerine göre aşağıya yazınız.


Cevap :
Şiir türündeki metinler:  Paylaş Dedi Babam,
Düzyazı türündeki metinler: Alçak Gönüllü Olmak,


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 36. Sayfa Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamını sözlükten araştırınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :
paylaşmak : bir bütünü paylara ayırıp aralarında bölüşmek, üleşmek.
Cümlem :
Paylaşmak çok önemlidir.
Arkadaşlarım benle oyuncaklarını paylaştıkları zaman çok mutlu hissediyorum.


keder: önlenemez doğal olayların yarattığı üzüntü, içe işleyen üzüntü, tasa, acı.
Cümlem :
Ne kadar kederli görünüyorsun.
Kederden hasta olmandan korkuyorum.


Soru : Siz de “kederli” kelimesinin eş anlamlısını bularak noktalı yere yazınız.


Cevap : “kederli” kelimesinin eş anlamlısı “dertli” demektir.
Arkadaşım çok dertli.


3. Etkinlik


Soru : Babası, çocuğa neleri paylaşmasını söylemiş?


Cevap : Babası , çocuğa ekmeği, suyu, sevgiyi, dostluğu, sevinci, kederi, mutluluğu paylaşmasını öğütlemiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 37. Sayfa Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıya, okuduğunuz şiiri yazınız. Şiirin devamına, paylaşmayla ilgili bir dörtlük de siz yazınız.


Cevap : Okuduğum Şiir
Paylaş dedi babam
Emeğini, kazancını
Böyle doğar sevgi saygı
Bizlerin içlerine

Paylaşmak ne güzeldir
Paylaştıkça çoğalır
Bazen azaldı sansakta
Bereketle çoğalır



 

Our Score
error: Content is protected !!