2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 23-24-25 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Okula Hazırlanıyoruz Metni Cevapları Sayfa 23, 24, 25


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okula Hazırlanıyoruz Metni Cevapları 


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 23-24-25


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 23-24-25 MEB Yayınları”

Soru : Ders araç gereçlerinizi unuttuğunuzda sınıfta hangi sorunlarla karşılaşırsınız? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Ders araç gereçlerinizi unuttuğunuzda sınıfta hangi sorunlarla karşılaşırsınız? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ders araç gereçlerimizi unuttuğumuzda sınıfta birçok sorunlarla karşılaşırız.

Kitap gibi ders araç gereçlerimizi unuttuğumuz zaman dersi anlamayabilir eya arkadaşımızdan istemek zorunda kalabiliriz.

Derste not almak, dersi anlamak gibi zorluklar yaşayabiliriz.

Öğretmenimizin uyarısı ile karşılaşabiliriz.

Düzenli ve verimli bir ders için okul araç ve gereçlerimizi unutmamaya çok önem göstermeliyiz.


Soru : Siz de aşağıdaki gibi bir olay yaşadınız mı? Anlatınız.


Cevap :

Evet. Ben de aşağıdaki gibi bir olay yaşadım. Bir gün Spor kıyafetlerimi getirmediğim için beden dersine okul kıyafetlerimle çıkmak zorunda kaldım.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Ayşe’nin salı günü Hayat Bilgisi, Türkçe ve Matematik dersleri vardır. Ayşe, çantasına aşağıdaki araç gereçlerden hangilerini koymalıdır?


Cevap :

Ayşe çantasına hayat bilgisi ders kitabı, hayat bilgisi defteri, Türkçe ders kitabı, Türkçe defteri, matematik ders kitabı ve matematik defterini koymalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Okula hazırlıksız gitmek ders başarımızı nasıl etkiler? Düşüncelerinizi noktalı yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Okula hazırlıksız gitmek ders başarımızı nasıl etkiler? Düşüncelerinizi noktalı yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Okula hazırlıksız gitmek ders başarımızı kötü yönde etkiler.

Okula hazırlıksız gittiğimiz zaman kitaplarımızı defterlerimizi unutabilir Bu yüzden derslerimizi takip edemeyebiliriz.

Kitapları arkadaşımızdan baksak da aldığımız ödev ve notları bir kağıda yazmak zorunda kalabiliriz.

Yazmış olduğumuz kağıdı kendi defterimize geçirmek bizlere zaman kaybettirebilir.

Öğretmenimizin ve arkadaşlarımızın uyarılarını duyup canımı sıkılabilir.

Müzik, beden gibi derslerde ise arkadaşlarımız eğlenceli vakitler geçirirken bizler bu eğlencelerden geri kalabiliriz.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 23-24-25 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Bireysel Farklılıklarımız Metni Cevapları Sayfa 20, 21, 22


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bireysel Farklılıklarımız Metni Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20-21-22


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20-21-22 MEB Yayınları”

Soru : En yakın arkadaşınızla benzer ve farklı olan özelliklerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap : “En yakın arkadaşınızla benzer ve farklı olan özelliklerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En yakın arkadaşımla benzer olan özelliklerimiz

  • Yaşlarımızın aynı olması
  • Aynı ayda doğmuş olmamız
  • Boyumuzun ve kilomuzun yakın olması
  • Benim Türkçe arkadaşımın matematik dersinde başarılı olması
  • İkimizin de yürümekten hoşlanması
  • İleride aynı üniversiteye gitmek istememiz

En yakın arkadaşımla farklı olan özelliklerimiz

  • Göz rengimizin farklı olması
  • Saç şekillerimizin farklı olması
  • Benim ileride mimar arkadaşımın istedi doktor olmak istemesi
  • Farklı oyunları seviyor olmamız
  • Farklı yemeklerden hoşlanıyor olmamız
  • Farklı illeri ve ülkeleri merak ediyor olmamız

Soru : Aşağıdaki resimlerde çocukların ilgi alanları ve fiziksel özellikleri farklıdır. Bu farklılıkları söyleyiniz.


Cevap :

Aşağıdaki resimlerde bulunan çocukların ilgi alanları ve fiziksel özellikleri arasındaki farklılıklar

  • 1. resimdeki çocuk spor yapmaktan hoşlanmaktadır. Sarı saçlı ve mavi gözlüdür.
  • 2. Resimdeki çocuk satranç oynamaktan hoşlanmaktadır. Gözlüklü, kahverengi saçlıdır.
  • 3. Resimdeki çocuk basketbol oynamaktan hoşlanmaktadır. Yürüme engeli vardır. Saçları siyah ve kısadır.
  • 4. Resimdeki çocuk müzikten yani gitar çalmaktan hoşlanmaktadır. Kabarık kahverengi saçları ve gözlükleri vardır.
  • 5. Resimdeki çocuk resim yapmaktan hoşlanmaktadır. Sarı uzun saçları ve kısa bir boyu vardır.
  • 6. Resimdeki çocuk kitap okumaktan hoşlanmaktadır. Saçların rengi kahverengi, gözleri siyah, gözlükleri vardır.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Kenan ve Sinan bireysel farklılıklara saygı duyduğuna göre nasıl bir çözüm bulmuş olabilirler? Yazınız.


Cevap :

Kenan ve Sinan bireysel farklılıklara saygı duyduğuna göre biraz santranç biraz futbol oynamış olabilirler.

Veya kura çekerek oyunu belirlemiş olabilirler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bireysel farklılıklara saygı duymalıyız.
  2. Arkadaşlarımızla yeteneklerimizin farklı olması normaldir
  3. Hepimizin birbirimizden farklı yetenekleri vardır.
  4.  Bazı ilgi alanlarımızın farklı olması doğaldır.
  5. Herkesi olduğu gibi kabul etmeliyiz.

Soru : Bireysel farklılıklara neden saygı duymalıyız? Yazınız.


Kısa Cevap : “Bireysel farklılıklara neden saygı duymalıyız? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bireysel farklılıklara saygı duymak çok önemlidir.

Farklı olan insanların düşüncelerine saygı duymamak onları incitebilir ve üzebilir.

Bütün insanlar birbirinden zaman zaman farklı düşünebildiği için birbirimize karşı saygılı olmalıyız.

İnsanlar kendilerine saygı duyan insanlarla beraber olmak isterler

Bize saygı duyulmasını istediğimiz gibi bireysel farklılıklara bizler de saygı duymazsak iletişimde problemler yaşayabilir ve arkadaşlarımıza kaybedebiliriz.

Toplumda huzur ortamının oluşması ve bütün insanların mutlu olabilmesi için bireysel farklılıklara saygı duymalıyız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20-21-22 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 13 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı 1. Ünite Ünite Hazırlıklarımız Cevapları Sayfa 13


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Ünite Hazırlıklarımız Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13 Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13 MEB Yayınları”

Soru : En çok ne yapmaktan hoşlanıyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “En çok ne yapmaktan hoşlanıyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben en çok bisiklet ve paten sürmeyi seviyorum.

Arkadaşlarımla beraber oyun oynamaktan da hoşlanıyorum.

Ailem ve arkadaşlarımla beraber vakit geçirmeyi de seviyorum.

Farklı masallar okumak ve çizgi film izlemek de bence çok eğlenceli.


Soru : Bu yıl arkadaşlarınızda hangi değişiklikleri gördünüz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Bu yıl arkadaşlarınızda hangi değişiklikleri gördünüz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bu yıl bende ve arkadaşlarımda birçok değişiklik oldu.

Arkadaşlarımın boyları uzadı ve saç modellerinde değişiklik oldu.

Arkadaşlarımın ayak numaraları büyüdü.

Artık geçen yılkinden daha büyük kıyafetler giymeye başladılar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 236-237-238-239 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 236-237-238-239


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 236-237-238-239 SDR DİKEY Yayıncılık”

A. Aşağıda verilen çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.


1) Aşağıdakilerden hangileri bitkilerin yaşaması için gereklidir?


A) Isı, hava, rüzgâr
B) Güneş, hava, su
C) Hava, su, yem


2) Yüzümüzü Güneş’in doğduğu yöne dönüp kollarımızı iki yana açtığımızda, sağ kolumuz hangi yönü gösterir?


A) Kuzey
B) Güney
C) Doğu


3) Aşağıdaki resimlerde gösterilen durumlardan hangisinin insanların yaşantısına olumlu etkisi yoktur?


Cevap : Cevap: A


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları


4) Yukarıda özellikleri verilen mevsimlerin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Sonbahar Kış İlkbahar Yaz
B) Kış İlkbahar Yaz Sonbahar
C) Yaz Sonbahar Kış İlkbahar


5) Hangi seçenekte verilen maddelerin tamamı geri dönüştürülebilen maddelerdendir?


A) Cam, plastik, kâğıt
B) Cam, meyve
C) Pil, çiçek


B. Aşağıda verilen cümlelerden doğru bilgi içerenlerin yanındaki kutucuğa “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki kutucuğa “Y” yazınız.


Cevap :

Sel, çığ ve deprem doğa kaynaklı afetlerdendir. (D)

Bitkilerin ve hayvanların büyümesi için sadece su yeterlidir. (Y)

Hayvanlara zarar verenleri uyarmalıyız. (D)

Kullanılmış yağları lavaboya dökebiliriz. (Y)

Sel baskınlarını önlemek için çevremize ağaç dikmeliyiz. (D)


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


C. Aşağıdaki noktalı yerlere, kutularda verilen kelimelerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1) Depremin zararlarından korunmak için sağlam binalar yapılmalıdır.

2) Rüzgârın çok şiddetli esmesi sonucu fırtına meydana gelir.

3) Geri dönüşüm ülke ekonomisine katkı sağlar.

4) Doğu, batı, kuzey ve güney ana yönlerdir.

5) Dünya’nın kendi etrafında dönmesi ile gece ve gündüz oluşur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları


Ç. Balonların içlerinde yazan kavramları birer cümlede kullanarak noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

doğu = Güneş doğudan doğar.

mevsim = Ülkemizde 4 mevsim yaşanır.

deprem = Ülkemiz 6 Şubat tarihinde çok büyük bir deprem atlattı.

batı = Söylediğine göre Batıya doğru ilerlememiz gerekiyor.

heyelan = Heyelan felaketini önlemek için ağaç dikmeliyiz.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 236-237-238-239 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya Dönüyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya Dönüyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık”

Soru : Gece ve gündüz nasıl oluşur? Anlatınız.


Cevap :

Dünya Güneş’in etrafında dönmektedir. Dünya kendi etrafında da dönmektedir. Kendi etrafındaki dönüşünü 24 saatte tamamlar. Buna da bir gün denir.

Dünya dönerken bazı bölgelerin Güneş ışınlarını görürken bazı bölgeleri Güneş ışınlarını görmemektedir. Gören yerler gündüz görmeyen yerler ise geceyi yaşamaktadır. Böylelikle gece ve gündüz oluşur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


1) Dünya’nın kaç türlü hareketi vardır? 


Cevap : Dünya’nın iki türlü hareketi vardır. Dünya kendi ekseni etrafında döner ve Güneş etrafında döner.


2) Gece ve gündüz nasıl oluşur? Anlatınız. 


 Cevap :

Dünya Güneş etrafında dönmektedir. Güneş etrafında dönerken aynı zamanda kendi etrafında döner. Kendi etrafındaki dönüşünün 24 saatte tamamlar. Buna bir gün denir.

Dünya Güneş etrafında dönerken Güneş ışınlarını gören bölge gündüzü yaşamakta, güneş ışınlarını görmeyen bölge ise geceyi yaşamaktadır. Gece ve gündüz böyle oluşmaktadır.


3) Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyanın kendi etrafında ve Güneş’in etrafında dönmektedir. Güneş’in etrafında döndüğünde mevsimler oluşur. Mevsimlerin oluşmasının sebebi Dünya Güneş etrafında dönerken her zaman farklı açılarla dünyaya güneş ışınları gelmektedir. Bu da dünyanın çok ısınması ya da az ısınmasını sağlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


1) Aşağıdaki cümleleri, kutularda verilen kelimelerden uygun olanı ile tamamlayınız.


Cevap :

Bir  gün 24 saattir.
Bir yılda 4  mevsim vardır.
Bir yılda 12 ay vardır.
Dünya’nın iki türlü hareketi vardır


2) Aşağıdaki resimlerin hangi mevsime ait olduğunu yazınız. Resimleri boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık”

2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


3) En sevdiğiniz mevsimin özeliklerini noktalı yerlere yazınız. Daha sonra verilen alana bu mevsimin resmini çiziniz.


Cevap :

Benim en sevdiğim mevsim ilkbahardır. İlkbaharda çiçekler açar. Ağaçlar yemyeşil olurlar. Etraf çok güzel kokar ve kuşlar ötmeye başlar. Kırlarda çok güzel çiçekler açar ve etraf yemyeşil olur. Havalar yavaş yavaş ısınır. Havanın sıcaklığı çok güzel olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 232-233-234-235 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetlerden Korunalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetlerden Korunalım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228



Soru : Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; şiddetli soğuklar, kuraklık, deprem, seller, su taşkınları, toprak kayması, kaya düşmesi, çığ, fırtınalar, hortumlar, volkan patlaması, yangınlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


Soru : Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için hangi doğa olayına karşı önlem alacağımıza bakmamız gerekir. Mesela deprem için sağlam evler yapılmalı ve deprem anında yapılacaklar hakkında insanların bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bazı olayları için hava durumunu takip etmeli ve ona göre hayatımızda önem almamız gerekir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


1) Doğa kaynaklı afetlerin zararlarından korunmak için hangi önlemler alınmalıdır? Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Depremden korunmak için yapılması gerekenler : Sağlam evler yapılması gerekir.

Sel baskınlarından korunmak için yapılması gerekenler : Sağlam evler yapılması gerekir.

Heyelandan korunmak için yapılması gerekenler : Eğimli yamaçlara ağaç dikmeliyiz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları


2) Afet ve acil durumlardan önce tehlike avı yaparak afetlerin zararlı etkilerinden korunabiliriz.

Aşağıda belirtilen yerlerde afet ve acil durumlara karşı alınması gereken önlemlerle ilgili tehlike avı yapınız. Gözlemlerinizi noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Sınıf = Sınıfta sıraya girerek bize en yakın çıkış noktasından dışarıya inmeliyiz.

Okul koridoru = En yakın çıkış noktasında dışarıya çıkmalıyız.

Okul Bahçesi = Olduğumuz yerde kalmalı müdür veya öğretmenlerin yönlendirmesini beklemeliyiz.

Evimiz = Ailemiz ile dışarı çıkmalıyız acil durum numaralarını aramalıyız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Kaynaklı Afetleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık”

Soru : Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünya içerisinde doğada meydana gelen olayların bütününe doğa olayları adı verilir.

Maddeler halinde doğa olaylarına örnekler şunlardır ;

  • Deprem.
  • Seller,
  • Su taşkınları
  • Toprak kaymaları,
  • Kaya düşmeleri.
  • Çığ
  • Fırtınalar,
  • Hortumlar.
  • Volkanlar.
  • Yağmur,
  • Dolu,
  • Kar yağışı

2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


1. Doğa kaynaklı afetler nelerdir?


Kısa Cevap : “Doğa kaynaklı afetler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; şiddetli soğuklar, kuraklık, deprem, seller, su taşkınları, toprak kaymaları, kaya düşmeleri, çığ, fırtınalar, hortumlar  volkan patlaması, yangınlar.


2. Doğa kaynaklı afetlerin zararlarından korunmak için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap : “Doğa kaynaklı afetlerin zararlarından korunmak için neler yapmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğal kaynaklı afetlerden korunmak için birçok önlem alabiliriz. Mesela depremin zararlarından korunmak için sağlam binalar yapmalıyız.

İnsanları depremde nasıl davranacakları hakkında bilgilendirmeliyiz. Seller ve su taşkınları afet durumunda bu bölgelere özel, evleri ve  dükkanları buna göre tasarlamaları gerekmektedir. Toprak kaymaları kaya düşmeleri ve çığ için ağaç dikmeli veya toprağın kaymasını engelleyecek uygulamalar yapılmalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Soru : Aşağıda verilen fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğrafların yanlarında doğa kaynaklı afetler ile bunların açıklamaları verilmiştir. Doğa kaynaklı afetleri ve açıklamaları, ilgili fotoğrafın altındaki renge boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık”

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 218-219-220-221 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 215-216-217 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Olayları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa Olayları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 215-216-217


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 215-216-217 SDR DİKEY Yayıncılık”

Soru : Ne zaman şemsiye kullanırsınız?


Cevap :

Yağmur yağdığı zaman şemsiye kullanıyorum. Bazen hava çok güneşli olduğu zamanla şemsiye kullanıyorum. Böylelikle başıma güneş girmiyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


Soru : Doğa olaylarından olumsuz etkilenmemek için neler yapmalısınız? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Doğa olaylarından olumsuz etkilenmemek için neler yapmalısınız? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğa olaylarından olumsuz etkilenmemek için doğa olaylarının olduğu zaman önlemler almalıyız. Hava durumunu takip ederek önlemlerimizi kolaylıkla alabiliriz. Çok sıcak bir günde kalın giyinmemek için hava durumunu takip edebiliriz. Yağmurlu ve çok rüzgarlı bir günü önceden bilebiliriz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Soru : Aşağıdaki bulutların içinde verilen hava olaylarını uygun görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 215-216-217 SDR DİKEY Yayıncılık”

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 215-216-217 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 209-210-211 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevre Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 209, 210, 211


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Çevre Şartları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 209-210-211


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 209-210-211 SDR DİKEY Yayıncılık”

Soru : En soğuk mevsim hangisidir? Söyleyiniz.


Cevap :

En soğuk mevsim kıştır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin iklim şartlarını anlatınız.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yerin iklim şartlarını anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben Marmara Bölgesi’nin iklimini anlatacağım. En çok yağış alan aylar aralık ocak ve şubattır. En soğuk aylarda ortalama 5 santigrat derece civarındadır. Bölgemizde karlı yağışlı gün sayısı ortalama 10 gün kadardır.

Kış aylarında sert ve soğuk hava görünür. Lodos Rüzgarları hakimdir. En sıcak olduğu aylar ise mayıs haziran temmuz ve Ağustos’tur. Sıcaklık yazları ortalama 25-28 derece civarındadır. Marmara Bölgesi iklimi sayesinde birçok bitki türüne ev sahipliği yapmaktadır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


1) Aşağıda özellikleri verilen illerimizle bu illere uygun iş ya da sanayi kolunu eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 209-210-211 SDR DİKEY Yayıncılık”

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 209-210-211 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 205-206-207-208 SDR DİKEY Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Canlıları Koruyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 205, 206, 207, 208


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Canlıları Koruyalım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 205-206-207-208


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 205-206-207-208 SDR DİKEY Yayıncılık”

Soru : Bitkilere ve hayvanlara zarar veren durumlar nelerdir? Örnekler vererek açıklayınız.


Kısa Cevap : “Bitkilere ve hayvanlara zarar veren durumlar nelerdir? Örnekler vererek açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler ve hayvanlar insanların yaptıkları bilinçsiz davranışlar yüzünden zarar görmektedirler. Bitkiler ve hayvanlar fabrikaların atıklarını doğaya boşaltması nedeniyle zarar görmektedirler.

Bilinçsiz kullanılan tarım ilaçları böcek öldürücüler bitkilere ve hayvanlara zarar vermektedir. Orman yangınları ve orman tahribatları orada yaşayan bitkiler ve hayvanlara zarar vermektedir. Birçoğu orman yangınında ölmekte kaçabilen hayvanlar ise evlerini kaybettikleri için üzülmektedirler.


Soru : Resmi inceleyiniz. Çocukların, bitkileri korumak için neler yaptıklarını anlatınız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 205-206-207-208 SDR DİKEY Yayıncılık”

Cevap :

1. resimdeki çocuk bitkinin sarı yapraklarını kopararak bitkinin canlanmasında ve enerji tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor.

İkinci resimdeki çocuk ise bitkiyi sulayarak ona yaşamasında yardımcı oluyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


1) Çevrenizdeki bitkileri ve hayvanları korumak için neler yapıyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Çevrenizdeki bitkileri ve hayvanları korumak için neler yapıyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremdeki bitki ve hayvanları korumak için sokak hayvanlarına yemek veriyorum. Onların kışın üşümemesi için ev yapıyorum. Yazın çok sıcak olduğu için bir kap su bırakıyorum. Böylelikle susamıyorlar. Bitkileri koparmıyor ve zarar vermiyorum onları suluyorum.


2) Evinizde hangi bitkileri yetiştirebilirsiniz? Bitki yetiştirmek için nelere ihtiyaç duyarsınız? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Evinizde hangi bitkileri yetiştirebilirsiniz? Bitki yetiştirmek için nelere ihtiyaç duyarsınız? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkilerin yetişmesi için güneş ışığı, toprak ve suya ihtiyacımız var. Evde yetişebilecek bitkiler; zebra bitkisi, at kuyruğu palmiyesi, yeşim ağacı, Japon aralığı, dikenler tacı, doğa çiçeği, kurdele çiçeği, barış çiçeği, çin Erdem yeşili, paşa kılıcı.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


1) BİTKİMİZİ YETİŞTİRELİM 

Gerekli Malzemeler
• pamuk • fasulye tohumu • çay bardağı • su

Pamuğu nemlendiriniz. Pamuğun arasına fasulye tohumlarını yerleştiriniz. Pamuğu çay tabağına yerleştirerek bir süre karanlıkta bekletiniz. Pamuğu belli aralıklarla nemlendiriniz. Fasulye tohumlarının çimlenmesini bekleyiniz. Bitkinizin çimlenme aşamalarını aşağıdaki kutucuklara sırayla çiziniz.


Soru : Fasulye tohumlarının çimlenme sürecinde neler gözlemlediğinizi yazınız.


Cevap : Fasulye Tohumları ilk başta küçük filizlerle oluştu sonra gittikçe büyüdüler büyüdüler ve kocaman oldular.


2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


2) Aşağıdaki cümleler doğru ise “D” kutucuğunun altındaki harfi boyayınız. Cümleler yanlış ise “Y” kutucuğunun altındaki harfi boyayınız. Boyadığınız harfleri sırasıyla yazarak şifreyi tamamlayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi SDR DİKEY Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 205-206-207-208 Cevapları”

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 205-206-207-208 SDR DİKEY Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!